Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Täällä on nyt sitten raskausmyrkytysepäily päällä, eilen illalla oli pissassa proteiinit kahdella plussalla ja pitkän pähkäilyn jälkeen päätin nukkua yön yli ja katsella tilannetta aamulla uusiksi.
No, proteiinit oli yhdellä plussalla, mutta verenpaine oli heti heräämisen jälkeen 170/99 joten soitin äippäpolille ja pääsinkin heti käymään.
Raskausmyrkytystä tämä mun kroppani nyt sitten kehittelee, mutta toistaiseksi kaikki on laboratoriokokeiden jälkeen ihan ok ja vauva voi hyvin ja sehän on se pääasia :)
Sain tommosen hervottoman kahden litran pänikän johon pissin 12 tunnin ajan kaikki pisut ja mies kiikuttaa sen huomenna laboratorioon, jossa katotaan proteiinit tarkemmin.
Mulle tehtiin sisätutkmus ja olin yhdelle sormelle auki, vauva on tosi hyvissä lähtöasemissa, kasvot on alaspäin ja pää tosi alhaalla, kuulemma tosi hyvin paikat valmiina ensisynnyttäjälle! :)
Painoarviotakin saatiin ja reilut 3.5 kg olisi nyt tytöllä painoa..Toivottavasti ei kamalasti kasva!
Lääkäri pyöritteli kalvoja ja toivotaan että sekin auttaisi käynnistämään luonnollisen synnytyksen, muuten voi ton myrkytyksen takia olla käynnistys edessä.

Pai Mun mielestä sun paineet ei ole vielä hälyyttävät, tietysti riippuu lähtöpaineista, mutta ihan ookoolta noi mun mielestä vielä kuulostavat :)

Zophie :hug: No onpas todellakin erikoista käytöstä taas lääkäreiltä! Sullakin noi paineet on jo tota luokkaa ja lisäksi oma olo ihan kaamea! Mulla ei ole edes olossa valittamista ja jo ne harkitsi paineiden ja proteiinien takia käynnistämistä, mutta mä laitoin vielä hanttiin.
Täytyy sanoa, että täällä on ihan mahtavan tuntuinen henkilökunta, kaikki oli ihan todella mukavia ja sain vielä siinä odotellessa hedelmiä ja tripin :)
Nyt kyllä toivon, että sä saisit sen käynnistyksen, toi turvotuskin kuulostaa kamalalta :hug:

Hasselille kamalasti parantavia haleja! :hug:

Vaniljainen ja Peppi 39+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Zophie :hug: kurjaa tommonen et ensin puhutaan käynnistyksestä ja sit perutaankin. Mimmonen lääkäri sulla oli siellä?

Täällä tuplattiin nyt sitte rautalisä. Hb oli enää 97. Ei ilmeisesti oikein imeydy tms.
Jos sais hiukan edes nostettua.

"Vähän" jännittää jo huominen äitiyspolikäynti, että mitä mahtavat sanoa. En oikein kyllä jaksa uskoa että vielä rupeisivat käynnistämään. Vaikka olisikin sama lääkäri kuin viimeks. Ku tuntuu että se muuttaa mieltään melkein yhen lauseenkin aikana jo niin monta kertaa että ota sitte selvää. Mut, huomenna sen sitte näkee. Sisko jo ilmotti että en saa lähteä sairaalasta yhtenä kappaleena. Että kun hän on jo suunnitellut viikonlopun sen mukaan että pääsee katsomaan poikaa täällä käydessään. Sisko siis asuu kauempana, eikä pääse usein käymään.

Nyt kaverin luo kahville ja pientä prinsessaa katsomaan =)

Santzuu & poitsu 39+2
 
:attn: SUPISTUKSIA!!! :attn:

..miten voikaan olla pieni ihminen onnellinen pienestä asiasta... :LOL: koko päivän siis ollu jotain pientä, nyt ovat voimistuneet, tosin väli on jotain puolisen tuntia-tunti maximissaan, mut ilmeisesti kaikki toivo ei ole mennyttä ;) yllättävää, et supistukset alkaa samana päivänä ku mies sai viisumin ja on lähössä venäjälle tankkaamaan :D mut tuskinpa tää vielä päättää tulla, kunhan varottelee :rolleyes:
 
tiikkonen: Onnittelut supistuksista! Toivottavasti muuttuvat pian itkettäviksi!!

Synnyttäneet: Miten oli? Saiko jälkivuodossa olla hyytymiä? On tullut kaksi kunnon isoa klönttiä. En yhtään muista mitä kätilö sanoi osastolla ja mun saamissa lippusissa ei ollut mitään mainintaa klönteistä. Googlettamalla sain vähän ristiriitaista tietoa. Muuten jälkivuoto on mun mielestä ihan normaalia.
 
Kurpitsainen: Synnytyspäivänä kuulemma pari isompaa hyytymää on ok, sen jälkeen ei saisi tulla. Mä kun soiti kohtutulehduksen oireista neuvolaan niin ekana tarkisti onko tullut hyytymiä. Jos on kuukautisvuotomaista niin ok. Suosittelisin soittamaan varuiksi synnärille.
 
Kurpitsainen Mulla on sellanen mielikuva, että jos on kananmunaa isompia hyytymiä niin sitten pitää käydä tarkistamassa tilanne. Tai jos vuoto on kirkasta tai todella pahan hajuista? Näin muistelisin. Mulla kakkosesta oli repaleiset kalvot ja painoin niitä hyytymäkökköjä vielä viikon kohdusta pihalle... Mutta jos huolettaa niin soita vaikka neuvolaan, siellä osaavat varmasti kertoa ihan varmaksi.

Tänään 40+0 ja ihan hyvä olla. Neuvolassa käväsin eka kerta kahteen viikkoon, oli sijainen joten käynti kesti vajaa vartin. Ei ihmeitä ja viikon päästä uudestaan, jos en synnytä ennen sitä. Vauvalla ei oo aikomustakaan kiinnittyä, terkka oli ihan että toihan on tosi ylhäällä. Totesin vaan, että joo, ei edellinenkään laskeutunu ennen synnytystä. Olo on muuten ihan hyvä, mutta oikee käsi alkaa vähän reistaamaan, vasurilla joudun avaamaan ja sulkemaan sormia aika ajoin. Mutta eiköhän tuo tuosta. Ja hei, 40+0 eikä ainoatakaan oikeaa supistusta. Oliskohan tää joku saavutus? :p

Jaksamista varsinkin kaikille tuskallisista vaivoista kärsiville ja onnea jo synnyttäneille! :)
 
santzuu, T.H oli nimikirjaimet tälle, vaalea, tukka auki olkapäille asti. Joku likemmäs viisissäkymmenissä. K.M ollut kaks viimeistä kertaa, nelissäkymmenissä oleva vaalea nainen tukka usein kiinni. Kuka sulla on ollu?

Vaniljainen, pirun kurja tilanne sullakin :hug: Toivottavasti tilanne helpottuisi!! Ei ne tätä käynnistä, kun kuulemma jos äidin huonon voinnin takia aina käynnistäisivät saisivat sitä olla koko ajan tekemässä. Että ihan sama miten tässä voi..

marja, eikös vaan kuulostakin... Ihana kuva :)

tiikkonen, jos Turun suunnasta tulee vihreää savua, se on mun kateudesta johtuvaa... ;)

hassel, vai lenssua...oo nopsaan sinne uusiksi yhteyksissä jos ei oireet helpota. Jos ei sitten oliskaan lenssua...
 
eliisa, zophie ja tiikkonen täällä on ihmetelty samaista kipupistettä jo pitkään. minulla tuo on pahimmillaan silloin kun makaan vasemmalla kyljelläni, muuten ei ihan niin paha. mikä kumma voisi olla, ihan ihme homma minusta...

mätky lokakuisista 38+3
 
Vaniljainen ikävää, jos myrkytystä vielä pukkaa, voi kun vauva syntyisi enenn sitä!

marja ihana kuva =)

tiikkoselle supistustuulia =)

Missäs on tömpsis? Väki vähenee täällä, joten joskus se omakin vuoro tulee lähteä =)
 
Hasselille pikaista kuumeen laskua. Toivottavasti Vaniljaisen myrkytys ei ehdi kehittyä pahaksi vaan pieni päättää tulla ennen sitä. Voimia sinne. :hug:

Marjan kuva kyllä ihana! :) Rennosti neiti ottaa.

Tiikkoselle supistuksia lisää!

Täällä viime yö meni taas ihan kokonaan ilman unta... |O Taas supisteli ihan koko yön sen 10minuutin välein. Ei mitään ihan järkky kipeitä, mutta niin kipeitä ettei nukkua voinut, juuri kun saamassa unta niin taas mentiin. Sai nuo sentään sen verran aikaan, että aamulla kuuden aikaan irtos limatulppa. Päivällä supistukset rauhoittu, mutta nyt tuntuu taas tulevan suht tiheään ja voimistuvankin ehkä jonkin verran. Eli taas uneton yö tiedossa... :| Miehen soitin kotiin yöksi, joten mun tuurilla nyt ei mitään tapahdukkaan... Huoh, lähtis vaikka suihkuun vai lämmittäiskö saunan, jos se sais jotain aikaan...:whistle:

Miranna- ja möykky 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kiippu
Zophie Mulla on ollu kans toi K.M nyt viimiset pari kertaa. On ollu mukava. toivottavasti on toi sama huomennakin..
Ainut huono puoli mun mielestä tossa on ollu, että sillä on ollu molemmilla kerroilla nuori mieskandi siel mukana.
 
Viimeksi muokattu:
nessu: kiva kun kaipailet :)

mutta minä olen itkenyt ja nukkunut koko päivän :( joudun huomenna aamulla käynnistykseen, melkeenpä mun pahin skenaario sit toteutui :( ja vielä cytoteceilla, kun ei kohdunsuu ole yhtään avautunu vieläkään :( :( :( pännii, masentaa, pelottaa ja pelottaa ihan törkeesti........... :( hitto kun oisin saanu odottaa pitempään, ei mulla oo kiire eikä ilmeisesti mukulallakaan ole hätää, mutta pakko kai se on häätää ulos "jo" :'( :'( :'( verenpaine oli kyl noussut jo tosi ylös, ja jouduin käymään ekg:ssäkin rytmihäiriöiden vuoksi... ja saan paniikkioireita aika usein, että saas nähdä miten monen vuorokauden käynnistys sit menee... :'(

pitäkää peukut pystyssä, että selviän hengissä ja kunnialla...ja että jäis synnytyksestä jotain positiivista sanottavaa vaikka tälleen se alkaakin...

voikaa hyvin kaikki :heart:
tömpsis ja super 41+5
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsikselle tsemppiä huomiselle, hyvin se menee ja mieti, että pian on vauveli maailmassa, ihanaa!

Miranna, mulla meni esikoisen kanssa juuri tuollai, että 41+2 tuli eka supistus ja kaksi yötä supisteli ja aamulla aina lopahti, kunnes 41+4 supisteli sitten koko päivän ja syntyi illalla.

Hasselille pikaista paranemista, toivottavasti ei ole kohtutulehdus. Soita kuitenkin herkästi sinne uudestaan, ku harvoin flunssa nyt niin kovaa kuumetta aiheuttaa.

Marjan tyttö on niin suloinen :)

Tiikkoselle supistuksia, mutta älä vie niitä kaikkia, mäki haluan =)

Vaniljainen, toivottavasti ei nyt tulis myrkytystä, tsemppiä paljon!

Zophielle voimahali, voin vaan niin kuvitella miltä susta tuntuu. Tyhmät lääkärit...ihan kuin antaisi tikkarin lapselle ja veisi sen suun edestä pois...

Oma (.) ei mitään kummempaa...Tää päivä ollut parempi kuin eilinen, oon ollut liikkeellä koko päivän, niin ei oo niin kerenny masentelemaan ja olemaan malttamaton. Josko se tästä pian käynnistyis. Varasin perjantaille yliaikakontrolliajan, mutta tuskinpa ne vielä silloin käynnistelee...

Synnytystuulia yöhön kaikille!

MioMio & pikku jättiläinen 41+2
 
Tsemppiä tömpsis huomiselle!

Terveisiä tyksistä, siellä tuli vietettyä tänään kuutisen tuntia... Tänään aamulla soittivat äitiyspolilta että voisit tulla eilisten näkö- ja puheentuottamishäiriöiden takia näytille. Menin sinne puolilta päivin, vauvasta otettiin sydänkäyrät ja ultrattiin, poitsulla kaikki hyvin :) Painoarvio vähän alle 3400g. Kävin vielä labrassa antamassa veri- ja pissanäytteen mahd. raskausmyrkytyksen poissulkemiseksi.

Sitten matka jatkui päivystykseen neurologin konsultaatioon. Siellä käskettiin pistää sairaalavaatteet päälle ja tunkivat kanyylin käteen. Ensin otettiin sydänfilmi ja sen jälkeen kuskattiin pään magneettikuvaukseen. Oli hieman haastavaa maata tuubissa puoli tuntia selällään ja loppuvaiheesta tuntuikin että alkaa happi olla kortilla.

Mutta mitään ei onneksi löytynyt ja yhdeksi epäilyksi jäi jonkun sortin migreenikohtaus vaikkei migreeni koskaan olekaan meikäläistä vaivannut. Onneksi oireet eivät ole palanneet.

mopotyttö ja huomenna "täysi-ikäinen" hemmo poks 40
 
tömpsikselle tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee. :hug: Muista se lopputulos. :)

tiikkoselle voimia pitkään yöhön. Kuulostaa jo lupaavalta. :) Täällä mietitään kans että pitäiskö yrittää nukkua, mutta nyt supistukset tulee 7minuutin välein,niin tietää ettei unta saa kuitenkaan ja helpompi olla kun on pystyssä. Supistukset tosin keskittyy eniten vain tuohon alavatsalle ja lantioon, vähän säteilee etureisiin. Oon ymmärtäny et ne "oikeat" supistukset tuntuis enemmän selässä ja joka paikassa??

Jos sitä lämmittäis vaikka lämpötyynyn seuraksi ja yrittäis ehkä unta metsästää...
 
kiitos kaikille tsempeistä!!! :heart: mä yritän muistaa teitä huomenna ja siitä eteenpäin - toivotaan, että tulosta tulis nopeesti ;) aamulla soittelen sinne ekana, että monelta kannattaa mennä...

kivasti muutamilla jo supistelee näköjään :) mua vähän pelottaa sekin, että ne muutamat supparit mitä oon saanu niin on ollu todella kipeitä ja 4min välein, mutta silti ei mitään oo tapahtunu - eli kuinkas kipeetä mahtaa sit ne avaavat supparit tehäkään... :whistle: no ehkä niitä ei voi ihan verrata. toivottavasti ei myöskään niitä cytotecilla aikaansaatuja tyhjennyssupistuksia vois verrata sit tähän, onhan nyt määrät ihan jotain muuta kuin keskenmenon tyhjennyksessä... huooh.

missäs jemmiksi muuten on??? ;)

mopotyttö: hyvä että tarkistettiin! :hug:

pitäis koittaa saada unta taas, saas nähdä kuinka käy...

Nähdään taas, mutta koska??? ;)
tömpsis ja super 41+5
 

Yhteistyössä