Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea Kseena! :flower:

Täällä taas valvottu pidemmälle ku olis järkevää, mutta pitihän tuo kotikutoinen vyöhyketerapia toteuttaa tänäänkin varmuuden vuoksi... Oon synnyttämässä ennen ku arvaattekaan, ku näin ahkerasti noita pisteitä hieron :LOL:

No joo, jos nukkumaan. Esikoinenkin heräsi ja kävin viemässä iskän viereen. Taidan kömpiä samaan seuraan :heart:
 
Kseena, onnea tytöstä :D . Meitä onkin jo ainakin neljä saman päivän sankaria! Meillä syntyi tyttö klo08.10.

Musta KÄTTÄRILLÄ muutenki huono just se, että siellä synnärinvastaanotto on ihan muualla ku synnäriosasto itessään. Kun alkaa olla jo tosi kipee niin sieltä on yyyyllättävän pitkä matka saliin, johon pitää kävellä ite ja jossa vihdoin voi saada jotain helpotusta. Kun nyt porvoossa, niin siellä vastaanotto, lepohuoneet, osasto ja synnäri ihan samassa. Mekin oltiin eka lepohuoneessa niin siitä synnytyssaliin oli matkaa kokonaista kolme metriä!

(.): Ei sentään ihan ole palautunut vielä :D. Ollu vähän huono-olo, päätä särkeny ja lihakset jumissa eilen illalla ja tänään. Aattelin, että johtuu vaan sisällä olosta ja synnärin jälkeisestä olotilasta, imettämisen alottamisesta yms. Kävin sitten kävelylenkillä ja pikkusen se päänsärkyyn auttoki mut ei kuitenkaan niin, että olisin pärjänny ilman lääkettä. Ehin just ottaa pari buranaa kun tajusin, että olis ehkä parempi mitata kuumekki. No olihan sitä. Siinä vaiheessa 38,6 astetta!
Aloin hytistä ja olo meni todella kurjaks. Kohtutulehdus? Rintatulehdus?
Painuin nukkumaan, tytölle kiitos siitä, että nukku just sillon reilu kolmen tunnin yhtäjaksoset unet niin sain levättyä kunnolla.
Edelleen on lämpöä, mutta aavistuksen parempi olo. Muutamia hyytymiä on tullut vuodon mukana, mutta ei haise, ei arista, ei satu eikä muutakaan. Tissit sen sijaan on aivan tajuttoman kipeet ja imetyksen alottaminen sattuu niin että vedet valuu silmistä. Tosin oli mulla sitä lievää lämpöä jo ennen laitokselle menoa.
Jos olo jatkuu ja kuume vielä nousee niin huomenna pakko mennä näytille. En taho antibiootteja!!! :x
Tytöllä taas on vattavaivoja jo nyt, joten helppoa vauva-arkea ei taida tulla. Päivällä nukkuu onneks pidempiä jaksoja ja iltayöstä yhen pätkän, mutta sit n.kahen aikaan alkaa show ja se kestää viiteen tai jopa kuuteen kun torkkuu, kitisee, syö, nukahtaa, kitisee, huutaa, syö, karjuu ja sitä rataa...Sit kun aamu on valjennu niin nukahtaa taas kolmeks tunniks. Eli noudattaa ihan samaa kaavaa kun masussa ollessaanki.

Suppareita kaikille niitä haluaville! Jakselkaahan jotenkinpäin siellä!

Hassel ja Aamu-neiti 3vrkautta
 
Huomenet kaikille!!

Josko sitä ehtis hetken kirjottaa ennen kuin tuo prinsessa heräilee!

Hassel kannattaa ehdottomasti mennä näytille!!! Ei kukaan lääkkeitä halua syödä, kun imettää mutta joskus se on vaan pakko! Terveisin 2 vahvaa antibiotti kuuria päällekkäin tällä hetkellä syövä imettävä äiti!! Onneksi meidän neidin maha ei ole noihin reagoinut, koska ainoa vaihtoehto on lopettaa imetys kuurit eivät saa keskeytyä!! Täällä kanssa muutama ensimmäinen päivä imetyksen kanssa sama juttu ja nytkin vielä maidon kunnolla noustua tekisi mieli välillä karjua kun pienoinen ottaa kiinni!! Mutta tuo kuume ei ole hyvä juttu!! Toivottavasti paranet pian!! :hug:

Onnea paljon kaikille pienen ihmeen lunastaneille :heart:

Täällä on opeteltu vauva arkea oikein olan takaa! On meinannu unehtua 7 vuodessa! Onneks tuo prinsessa on oikein ihanan kiltti vauva! Nytkin vielä nukkuu niin saa äiti juoda kaffet rauhassa :) Vkl olimme kaksin ja oli välillä suht tunteet pinnassa, kun kaikkea pitäisi tehdä! Tuon sektion jälkeen ei vaan niin helposti tehdä mitään... Koiria on ollut pakko muutaman kerran ulos viedä, kun en vaan kehtaa aina jollekkin soittaa ja pyytää apua noinkin pieneen juttuun. Onneksi tuo 12 wee apupoika tuli sunnuntaina kotiin niin voi juoksuttaa :)

Joskus sitä on miettinyt kuinka tuollaista pientä vauvaa oikein jaksaa tuijottaa... No kyllä jaksaa, hyvä että ehdin enään muuta tekemäänkään :heart: On se vaan niin pieni ja ihmeellinen :heart:

Hipsunen ja Prinsessa 7 vrk :heart:

Ps. Täällähän näyttää siltä, että kohta alkaa vauvojen ulos marssi tähän syksyyn!!! Tsemppiä kaikille loppu metreille ja synnytykseen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Soita Hassel synnytysvastaanotolle ja kysy sieltä, että pitäskö tulla käymään. Ottavat ainakin tulehdusarvot, ennenkun vointisi menee ihan kauheeks. Rintatulehduksessa ainakin vointi on niin kauhee, että tuntuu, että kuolee..( Rintatulehduksen x5 sairastaneena).
Onne Kseena vauvasta! Hermoja kaikille vielä pakettia odottaville!

Meillä neiti on niin rauhallinen...Näköjään yhden heräämisen taktiikalla mennään...Söi eilen klo 20.30 ja seuraavan kerran heräs 2.00 ja nyt jatkaa nukkumista edelleen...tosin rojautti sonnat tossa puolituntia sitten, mutta en viitsinyt ruveta vielä vaihtamaan kun nukkuu niin rauhallisesti...Samalla kaavalla siis mennään kun muidenkin lasten kanssa...mä jätin eilen päivällä verenpainelääkkeen ottamatta ja olo on nyt loistava ja paineet ollu todella hyvät...en perkele jatka kyllä lääkettä, kun aiheuttaa järkyttävän väsymyksen...

Tissit joo turpoo, turpoo ja turpoo...Eilen hain sit E kupin liivit, jotka on suht. ok...

Marja ja "Nana" melkein 4vrk
 
*poks* 39 alkaa olla viikot vähissä.joka päivä päivän lähempänä synnytystä.... =)

Oiskait se jännä lähteä synnyttämään! Tulis vain jotainsiihenpäin suuntaavia merkejä.. mut ku ei mitään.......

Tänään olis neuvola,viimeksi oli 3 viikkoa sitten. sieltä sitten kuulumisia...

Onnea kseena ja muut jotka saaneet vauvan:flower:
Pai ja tyty 39:heart:
 
Laskettu aika poks 40+0! Tässä teille sitä heinäkuussa povattua ennenaikaisuutta heti aamusta ;)

Eliisa kyseli jotta "Mulla on pitkin raskautta sillon tällön ja esim. tänään koko päivän pistäny mahaan yhteen samaan kohtaan. Se on vasemman tissin liivin kaarituen kohdalta kämmenen verran alempana. Tosi inhottava tunne. onko kellään ollu moista? ", ja kyllä, mulla on ollut samanlaista ja oonkin ihmetellyt mitä lie...
Meillä myös kolmas painoarvio tänään....

Eka kerta muuten kun mua tosiaan jännittää äitiyspolille meno. Yksin meen kun miehen turha olla töistä poissa sen takia, mutta on oikein hermostunut olo. Ehkä siksi, kun viimeksi oli niin lupaavat jutut että ehkä käynnisteltäis ja kysyttiin jos vielä viikon jaksaisin...Ja jotenkin olen varma, että tänään taas passittavat kotiin. Enää en kyllä kontrolliaikoja huoli yhtäkään(paitsi sen 42+0...) ja ilmoitan myös että piikkejä on viideksi päiväksi, lisää en osta. Miettiköön siinä sitten mitä tekevät...

Ilmoittelen jahka käynti on ohi, jotta mitä tapahtuu tai tapahtuuko mitään...
 
Onnea Kseenalle!

MInua myös pelottaa tuo ettei saisi kivunlievitystä kun sitä tahtoo. Ensimmäisessä synnytyksessä sattui ihana kätilö, joka hommasi epiduraalin ajoissa, kun homma ei edistynyt yhtään, kun en osannut rentoutua vaan ulisin kivusta. Vasta sen jälkeen kalvotkin puhkaistiin. Sen jälkeen homma eteni vauhdilla.>Voi jospa nyt tällä kertaa myös saisi kivunlievitystä ajoissa.

Hasselin ehkä kannattais kuitenkin soitella lekurille päin, ettei olis rinta- tai kohtutulehdusta?

eliisalle ja Zophielle tsemppiä äitipolille! Jospa saisitte vauvoille "eräpäivät" =)


Pai
Ihana positiivinen ajattelutapa sinulla! Että jokainen päivä on askeleen lähempänä synnytystä.

Missäs Vaniljainen on?

Hitto näitä käsiä! Mulla alkaa myös olla nyt siinä pisteessä turvotus, että kädet puutuu koko ajan tunnottomiksi |O Nukkuessa ne puutuu molemmilta puolin, vaikka ei sillä kyljellä nukkuis. Herättyä on ihan tönköt, ei saa kunnolla suoraksi. Nyttenkin tuntuu pistelyä tässä näppäimistöä naputellessa. Voi kun ei menis enää pitkään, en jaksa tätä pitkään enää! Tyttöä odottaessa meni niin pahaksi että itku pääsi monena päivänä :(

nessu ja pieni 38+5
 
Huomenta!

Toivottavasti Hasselin kuume lähtee laskuun ja kaikki ok. Mene herkästi näytille tuossa tilassa! :hug:

Tsemppiä Zophielle äitipolikäyntiin! :hug: Ja onnea lasketusta ajasta!

( . ) No ei lähdettykään yöllä synnyttämään, vaikka niin hieroin jalat kipeiksi taas niitä pisteitä ;) Tänään tosin miehellä tosi tärkeää menoa ja onkin oikeastaan ainoa päivä, jolloin toivotaan, että vauva EI syntyis just tänään. Tai illasta saa jo tulla mielellään lähtö, sitä odotellessa... :LOL:

Poju meni saamaan virikkeitä hoitoon muutamaksi tunniksi, aamukahvi ja Hesari kutsuvat. Hauskaa päivää ja lapsivedenmenoja&ärhäköitä supistuksia kaikille! :)

Mayah ja Pupu 39+5 :heart:
 
Kuten Hasseli kirjoitti niin Kättärillä tosiaan on noi osastot erikeen, mutta jos on oikeasti menossa suoraan synnyttämään niin mennään sinne synnytysosaston puolelle (ainakin mä olen mennyt). Aadan kohdalla kun käynnistettiin niin olin siellä päivystysosaston puolella, joka on samassa kerroksessa hissiaulan toisella puolen synnytysosastosta. En kyllä kokenut olevan mitenkään pitkällä... Erikseen synnyttävien vastaanotto ei ole. Sille osastolle mennään mihin soittaa.
 
Mä kans eilen jo pohdin, että missä Vaniljainen???

Mayah ja nessu86, kiitos :) Maha jännityksestä sekaisin matkaan...
Nessu86, käsistä kun puhuit, sama vika. En esimerkiksi enää tunne jos laukusta jotain haen, että mihin käsi tarttuu. Aina joutuu katsomaan, käsikopeloa turha yrittää. Pistelee ja puuduksissa on all the time :/

ja Hassel, samaa mieltä kuin edelliset, mene näytille vaan!

Nyt mä meen, moi hetkeksi ja varoitus jo etukäteen takaisin palaavasta lohikäärmeestä...(ai kuinka niin pessimisti..)
 
hassel kuulostaa rintatulehukselta,jos et vielä ole niin nyt luuria kauniiseen kätöseen ja soittoa neuvolaan tai polille!!!

Onnittelut kaikille vauvan syliin saaneille!

Luen paremmalla ajalle välistä jääneet muutaman sivun...sunnuntaina kotiuduttiin ja ihanaa olla kotona,mies lellii mut pilalle ;D ei vais,ihanaa ku ei itellä tarvi ruokaa olla tekemässä,eilen se tekas viel savuporopiirakan =P vauvan vatsa toimii oikeen hyvin joka krt on sinapit vaihettu ku vaippaan kurkattu..mites muilla?milloin olette muute ulkoilleet eka kerran?me ajateltiin aloittaa tänään pikkukävelyllä vaunujen kans =) riittääkö muilla oma maito miten?pojalle olen lähinnä yöllä joutunu 20ml antaan mut eilen piti antaa iltapäivälläki,annoin siis sen jälkee ku tissillä oli ollu jo hyvänaikaa ja nälkä oli vielä,nännitki on kipeet et en ala niitä kuluttaan enemmän ku pakko.
 
Hassel ettei kyse ole maidon nousemisesta? Se nousee yleensä kunnolla 3-5 vrk synnytyksestä, tekee rinnoista tosi pinkeät ja arat (ja isot) ja voi nostaa kuumetta. Esikoisesta teki minulle samanlaisen olon ja tilanteen kolmantena päivänä synnytyksestä. Mutta soita toki synnärille, tulehdukset on hyvä seuloa pois!

(.) Valitusta… Sama meno jatkuu :headwall: pari tuntia supistaa kipeästi ja tiiviisti, pari tuntia rauhaa, ja sama taas. Yötä päivää, ja migreeni taas kaverina lisäksi. Soittelen tänään terkkarille, että mitä tässä tehtäisiin... torstainahan olisi edessä se lähete käynnistysarvioon.

Branwen ja Sissi 38+5
 
eliisa ja zophie: täällä kans yks joka kärsii tosta kivusta vasemmalla puolella navan ja tissin välimaastossa!! on välillä aivan h*lvetin kipee!! kysyin neuvolasta, mut veikkas et se ois kohdun kasvusta johtuvaa... mut luulis et sitä ois sit muuallakin ku vaan siinä yhdessä tietyssä paikassa! tsemppiä polikäynteihin!!

mietin kans et onkohan vaniljainen päässyt jo tulostamaan??

( . ) flunssa alkaa taantua, ainakaa kurkku ei oo nii hemmetin kipee enää. yöllä valvotti menkkakivut(?) ja tais siellä joukossa olla supistuskin :confused: ymmärtäisivät nyt vaan jatkua/voimistua!

edelleen kärsimätön tiikkonen ja "JD" 39+4
 
R-M
Onnea vauvansa saaneille!! :flower: Kohta ollaan kaikki saatu nyytit syliin! :heart:

Jiimii, meillä tuotetaan sinappia todella hyvällä tahdilla, näin on ollut ihan alusta asti :) En oo laskenu monta sinappista vaippaa tulee vaihdettua päivässä, mutta monta! :D Ja maitoa tulee riittävästi, huomaahan sen siitäkin että poitsulla painonnousu ollu sen n.50g/päivä ja pelkästään mun maidolla. :) Paljonhan tuo roikkuu tissillä, tänä aamunakin herätessään pari tuntia, mutta rintakumin ansiosta nännit kestää.. Vaikka välillä meneekin hermo noihin lärpäkkeisiin, niin on niistä apuakin ollu. Sairaalassa ei saanu täysistä tisseistä otetta ja muutenkin meikäläisen nysät on semmoset ettei ipanalla meinaa hermot kestää yrittäessään saada kunnon otetta.
Niin ja ekan kerran käytiin vaunuilemassa kun poika oli 8vrk, kai sitä ois aiemminkin voinu lähteä muttei saanu aikaseks.. Sen jälkeen oonkin melkein päivittäin nukuttanu ainakin yhet unet ulkona vaunuissa.

Jos sitä viimeinkin menis aamupalalle kun tuo ipanainenkin on vihdoin taltutettu unille...

R-M & Eemeli 17vrk :heart:
 
Voi v*ttu! Arvatenkin eri lääkäri, joka mittasi viime viikolla 2,8 kiloiseksi arvioidun mukulan 3,3-3,4 kiloiseksi. Totesi viime mittausten olevan väärin mitattuja, vauvan voivan hyvin ja parhaaksi odotella vaan luonnollista käynnistystä. Ihan eri kuin viime viikolla siis kun sanottiin että jos MÄ kestäisin vielä viikon niin voitais käynnistellä. Nyt kuulemma pääasia että lapsi voi hyvin, saisivat äidin huonon voinnin takia käynnistellä vaan koko ajan kuulemma. Ymmärrän, mutta mitäs sitten toinen lääkäri herättelee toiveita toiseen suuntaan...
Toki hyvä ja tärkeä asia, että lapsi voi hienosti, mutta itselle kova isku kun ei oikeasti vaan jaksa enää olla käsi puutuneena ja paskana, pahoinvoivana ja pääkipuisena ja erityisesti liitoskipuisena. Ja alapään tilanne ennallaan, ei mitään muutosta viime kertaan. Jippii vaan. Pää hajoaa.
Itku pääsi kun miehelle soitin ja tämä sanoo ettei se nyt itkun asia ole. Kysyin, haluaako mun vaivat ja olot ja kysyn sitten onko tää itkun asia. Ja mä vaan itkin kun HALUAN jo synnyttämään.

Kaiken lisäksi mun Klexane-annos on kuulemma ollu liian pieni, ja isommasta kirjoitti reseptin seuraavaksi. Sanoin että mulla loppuu rahat niiden piikkien makseluun ja polikäynteihin joilla on saanu ravata. Katteli vaan että nii-in. Ja ensi viikon perjantaille yliaikaiskontrolli. Huoh.
Sitten sanoi että jos tulee vaivaa ennen, neuvolasta pitää pyytää lähete sinne ennen sitä yliaikaiskontrollia. No haloo, ehkäpä mä sitten marsin jo suoraan synnärille jos vaikka pääkipu pahenee. RR 150/94, mutta sekin kuulemma vaan normaalia loppuraskaudessa.

Anteeksi valitus, mutta mua niin ketuttaa!!! :mad:
 
Zophie :hug: Muistan ton tunteen esikoisen odotuksesta kun sai polilla ravata harvase päivä ja yksi lupasi yhtä ja seuraavalla kerralla oli eri ääni eri kellossa.

Hasselia
minäkin patistan synnärille ottamaan yhteyttä kuumeen vuoksi, ei vara venettä kaada :)
 
Kiitos tuesta, ihanaiset! :heart:

Todellakin, se on ihan sama miten äiti voi jos lapsella on asiat hyvin. Sanoin ettei tässä kohta jaksa synnyttää kun ei nukukaan kunnolla. Kyllä ne voimat sieltä kuulemma kummasti löytyy. Aiku kiva. Ja kiva kun on pari kertaa sitten käynyt turhaan polilla kokoarvioissa liian pienen vauvan takia joka ei olekaan liian pieni. Saisikos ne rahat takaisin? Tuskin, todettais vaan et eiks ole kiva ku seurataan...
 
Synnärille soitettu. Olivat sitä mieltä, että kuulostaa flunssalta kun ei oikeen muita oireita ja seurataan kotona. Tiiä häntä sitten. Kyllähän tässä kolottaa ja särkee vähän sinne sun tänne, mutta mikä on synnytyksen jälkeistä, mikä kuumeestaa ja mikä mistäki?
Rintatulehdusta en epäile, vaikka kipeet onki. Maito nousi jo reilu vuorokaus synnytyksestä ja myös 5kertaa sen saaneena tiedän mitä se on.
Kohtutulehdusta ei koskaan ole ollut. Täytyy hetki katsella vielä. Kuume on taas helpottanu vähän, mutta varmaan taas nousee jossain vaiheessa.

Että kateellisena teijän kakkakone-juttuja kuuntelen! Meillä neiti kakkaa vaan kerran-pari päivässä, ilmaa ihan sikana ja sen kyllä huomaa :(. Huutaa välillä ku syötävä masukipujaan.

Hassel ja kiukkunen Aamu-neiti
 
hohhoi,minkä litanian kirjotin ja ei hyväksyny...|O nyt paremmalla onnella...

eli neuvolassa käyty,kaikki niinku pittäätai pitää ja pitää,mut kummiski ei paljo kerrottavaa..

sf 30.5cm
rr 130/80
hb 116
rt
mun paino +300g/vk

Tuo sf oli noussu vain puoli senttiä kolmessa viikossa.

Verenpaineesta th sanoi että ihme ku nuin korkea vaikka oon liikunnallinen ja hoikka. Muta onko tuo niin hälyttävän korkea?? ei mun mielestä ku kotona mitattuna mun verenpaine kummiski on luokkaa 115/65

Ei se tuo synnytyksen jälkeinenkää aika mitään ruusuilla tansssimista aina oo. mulla ainaski on aika erilaisia kokemuksia jälkisupistuksineen ja rintatulehuksinen. ja muistakaa että [/B]palautuminen on erittäin tärkeää!!!!! 2 viikkoa ilman mitään itsensä "kuntouttamista" on ihan kohtuu hyvä alotus. minä ainaki makaan sen 2 viikkoa ihan täysillä,miehen "palveluksessa"... ;)
Pikkuhiljaa hilaan itseäni sinne ulos ja pienille kävelylenkeille. Tietysti jokainen palautuu omalla tahillaan ja onhan tämäkin mulle jo 7 lapsi joten palautuminen on entistä tärkeämpää ja hitaampaa...

Voimia naisetsekä synnyttäneet ja sitä oottavat.... =) Mutta vaiva palkitaan:heart:
 

Yhteistyössä