Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Hellä lääkäripoika sipsutteli taas tänään ja totes muksun olevan hyvin alhaalla, ulkosuun auki ja paikkojen vähän pehmenneenkin. Kokoarvioksi sai 3.5 ja meinas aika luotettavaksi ainakin viime kertaiseen arvioonsa verrattuna.
Siinä sitte toisen lääkärin kans päätyivät että seuraavan kerran saan tulla synnyttämään tai yliaikaiskontrolliin. Helpotti saada tollanen arvio, ehkä sen saa pungettuakin pihalle joskus!

Käytiin miehen kans samalla vähän kaupungilla, ukkeli jakso kiertää mun kans oikeen kauppojakin ja solmi mulle kengät kenkäkaupas jalkaan aikansa mun puhkimista ja ähkimistä seurattuaan. En oikeen ite taipunu nyörittämään:) Kiilakorkoihin päädyin vaikka se kauhisteli niitä. Kuitenkin niitä näkyi aika paljon niin lupasi sitten että saan ostaa ne:) Tottakai olisin voinu ostaa ne ilman sen "lupaakin" mutta on kiva näyttää oman miehensä mielestä nätiltä niin miksi ostaisin sen mielestä rumia vaatteita/ kenkiä?

Vadelmanlehtiteetä haettiin luontaistuotekaupasta ja myyjä sano jotta tätähän saa juoda vasta ihan loppuraskaudesta. Sanoin vaan siihen että kyllä se nyt saa jo ruveta tulemaan kun on 39+2 menos. Vaatekaupaskin viime viikolla myyjä kauppas mulle jotain tanttua joka näyttäis tosi kivalta vauvamasun kans. Pariks viikoks ei vaan viitti mahan takia mitään ostella. Ilmeisesti en näytä siltä että synnytän pian:D Joskus puoli välin jälkeen mulla oli iso maha, mut ei se sitte enää niin isolta kai näytäkään.
Tykkäsin siitä teestä, mutta oon muutenki tottunu juomaan yrttiteitä ja rooibosteitä. En käytä kofeiiniä oikeastaan ollenkaan edes teessä. Viis kuppia on menny päivän mittaan ihan huomaamatta, josko paikat siitä pehmiäis lisää..

Oon niin kateellinen teille supistelijoille ja limatulpan bongaajille! Lähden vielä käymään koirien ja ukon kans iltakävelyllä josko sais vähän suppareita aikaan.
 
supistuksia tullu nyt tunnin ajan (tai siis tunnin oon niitä kellottanu) 5-10 minsan välein, soitin sit synnärille ja kysyin lisäohjeita... "mee vaikka lämpimään suihkuun ja oottele kotona niin pitkään ku vaan pystyt olemaan, mieluiten niin et supistukset tulis 5 minuutin välein" :p eivät sentään tarjonneet panadolia :D no, alkuperäisen suunnitelman mukaan oliki tarkotus kituuttaa kotona niin pitkään ku mahollista, mut mietin vaa et kuin kauan sitä sitten uskaltaa olla kotona... :confused:
 
Täällä on sitten ainakin kolme jotka kärvistelee näiden suppareiden kanssa. Tsemppiä vaan tiikkonen ja vaniljainen.

Täällä väli on noin 6-10 minsaa ja kyllähän noille saa jo irvistelläkin. Tässä kokoajan mietin et yltyykö nämä tästä vai ei. Mies ois lähdössä 2 tunnin päästä töihin 200km:n päähän, mutta voi olla etten uskalla päästää lähtemään. :O Otin sitä ihmelääke panadoliakin noin tunti sitten, mutta ei se ihme kyllä auta ihan yhtään. Ajattelin et jos sen avulla sais vaikka hetkeksi nukahdettua. Valvonut kuitenkin jo sen kaks yötä, eikä päivällä oikein saa unta...
 
yritin nukkua, mut eipä siitäkään tullu mitään... suihkussa kävin (pitäskö sen auttaa?!) ja limatulppaa vaan tulee.. väli piteni jossain kohtaa 10-12 min, nyt taas muutama tullut ihan 2-3 minsan välein.... |O ota näistä nyt sitten selvää?!?
 
Tiikkonen täällä väli ollut kans tuon 3-6 minsaa nyt, mut jotenkin odotan että nämä kipeytyisivät tästä. Irvistellä kyllä saa ja kunnolla tuntuu, mut mut....

Jos lähtis itsekkin kokeileen tuota suihkua, et onko siinä mitään taikaa.. Jos lähtö tulee, niin ainakin sitten suihkunraikkaana... :D Olo on kyllä kaikkea muuta kuin raikas...
 
Hienoa, täällä on muitakin. En enää koskaan sano, että "Mulla ei oo ollu yhtään oikeita supistuksia". Puoli kakstoista alkoivat suoraan säännllisinä, tosin eivät vielä kovin kipeinä, joten oon torkkunu tähän saakka. Tosaa puoli tuntia sitten nousin ja soitin synnärille, että joko mä tuun, tosi loistava uudelleensynnyttäjä.... :D Mutta kun, matkaan menee ainakin tunti lastenhoitojärjestelyjen tms. kanssa ja edellinenkin mulla meni niin, etten uskonu vielä synnyttäväni. Mutta kivut ei myöskään ole sietämättömiä, tosin ponnistusvaiheessa ne vasta on mulla sellasia ollukkin... Noo, kattelen tässä jalkeilla hetken. Sain ohjeeks soittaa ambulanssin matkalta, jos menee tiukille. Että kattellaan... :p
 
Kannattaa lähteä ajoissa, vaikka sairaalassa onkin tylsää, mutta varsinkin pitkä automatka supistuksissa ei oo kiva. Mä tossa vähän viikkailin pyykkejä, jos ton tiskikoneen täyttäis ja kokeilis ihmelääke Panadolia, jos sais vielä vähän nukuttua. Miestä en kyllä päästä lähteen töihin tossa neljän jälkeen...
 
Taitaa tänään syntyä useampi vauva :) Supistuksia ja onnea matkaan kaikille!

Mä olen pärjännyt rentoutuksella ja puhaltelemalla hyvin siihen 5-6cm ja sit alko kun seinään ne järkyttävät supparit. Opiskelija kysy moneen kertaan multa, että enkö tosiaan halua mitään kipulääkettä ja kun istuin jumppapallon päällä ja sanoin, että en vielä ja sit kun naapurisalin vauva rääkäs, niin meikäläinen sai ekan niin kipeen supistuksen, että oksat pois....siitä pääsi itku ja sit isäntäkin tiesi, että nyt ei mene kauaa ja kelloa meni soittaa..Opiskelijalla oli silloin juuri arviointikeskustelu kätilön ja opettajan kanssa ja toinen kätilö tuli laittaa ilokaasun hetkeks. Ei se auta yhtään mitään noilla poltoilla ja seuraavan kellon painallus toi arviontikeskustelusta kätilön ja opiskelijan pois...ne ihmetteli, että miks opettaja on perjantai iltapvälle keskustelun ottanut.
Mä ihmettelen kyllä noiden lääkäreiden eriäviä mielipiteitä ja miksei ne voi kuunnella raskaanaolevan omia tuntemuksia? Helvetti joka kerta kysytään, että mitäs kuuluu tai miten voit ja sanoit mitä tahansa, niin voi,voi tulee vastaus...mitä helvettiä kyselee jos ei meinaa asioille tehdä mitään???
Joo onhan se tietenkin niin, että meistä jokainen varmaan rupee uupuu ja kypsyy, mutta mulla on yhden käynnistyksen osasyynä ollut äidin loppuraskauden uupumus ja se lukee myös papereissä... Ja sit jos rupee 38-40 rv tulee raskausmyrkytyksen oireet (verenpaine) niin miks helvetissä venytetään käynnistystä?
Mulla on muut käynnistetty heti ilman jahkailuja ja tän kans kumminkin se 1,5vkoa jahkailtiin ja tää mun oloni ei ole vieläkään helpottanut ja paineet koholla...jos olis heti ruvennut toimimaan, niin oliskohan tältä jälkiololta vältytty?

Niin ja arvatkaapa piruuttaan kuka lääkäri multa puhkas kalvot??? Se helvatun jahkaaja josta laitoin palautetta...mut sen oli se pakko tehdä, koska osastonylilääkäri oli määräyksen antanut...oli kyl ilmekin sen näkönen, kun astu saliin, että toi on nyt jo näköjään tossa....
Eilen oltiin neidin kanssa isompien muotinäytöksessä ja neiti vaan nukku isänsä sylissä...mitä isompi meteli, niin sitä paremmin nukkuu...

Marja ja "nana" melkein 5 vrk
 
Oijoi! Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteneille/lähtijöille!!!
Vaikka kyllä mua hiukan ottaa päähän tuo etuilu... :stick: :whistle: :kiss: :D

Täällä huonosti nukuttu yö, uni ei tullut ja sitten vähän väliä havahduin johonkin kipristykseen/poltteeseen ja nukahdin taas ja aamulla heräsin täysin tavalliseen tapaan.
Huomenna neuvolaan, sit sais kai soitella aikaa yliaikaiskontrolliin ensi viikolle.

Mädchen :heart: 40+5
 
Vau, täällähän tapahtuu!
Tsemppiä kaikille jotka ovat synnytykseen lähdössä ja tömpsikselle :hug:

Näinkö minä nyt jään tänne puolitaustailijaksi yksinäni, kun kaikki poistuvat synnyttämään? Yöllä heräsin viiden pintaan supistuksiin, selkäkipuun ja menkkajomotukseen, mutta se siitä sitten. Näin on ollut jo useana yönä, päivisin ei mitään.
Neuvolassa veikataan isoa vauvaa, on jo tosi alhaallakin, eli periaatteessa milloin vaan voi lähtö tulla. No, ei tässä vielä mitään hätää ole.

Paino vaan nousee koko ajan, kolmen viikon aikana tullut 900g/vko. Aika hurjaa, sitä ennen pysynyt kuukausitolkulla lähes samassa.

Mulla on perjantaina puhelinaika neuvolaan. Jos en ole synnyttänyt, varaillaan aikaa käynnistyksen arviointiin. Käynnistys menee kumminkin lähemmäs viikkoa 42, eli vielä on matkaa jos poika ei halua itsestään tulla ulos.:|

MökinAkka 40+4

PS. Remppa alkaa olla loppusuoralla! Kodinhoitohuoneeseen tulee ja menee vesi, pesukone toimii ja kaapit saatiin seiniin eilen! Jes. Vielä on puuhaa lattian kans ja seinien paneloinnin, mutta siis huone on jo käyttökelpoinen.=)
 
EPISTÄ!!!!!

NIIN moni on lähtökuopissa tai varmaanki jo synnyttämässä hyvinki jos ei jo vauva kainalossa....
Nyt tuntuu jo itestäki että voia tosiaan lähtiä,muttaeihän tästä mihinkää vielä mennä.. ei mittää merkkejäkää.....:)

No kai se sieltä ilmottelee tulemistaan ku on kypsä tilanne...

Eilen koloti jalkoja,peppua ja alaselkää,mutta tajusin sen illalla vasta että ne on lenkeistä tullu,niin pidin lepopäivän,täydellisen. nyt on olo erinomainen,eimitään kipuja. lähetään lasten kans ulkoilemaan,kuhan ekaluokkalainen saahaan koulutielle. pikkasen vettä ripsii,mutta ei jaksa siitä nyt välittää,kaipaa raitista ilmaa.
Puistoon vaan ja eväät mukaan.=)

Pai ja tyty 39+1:heart:
 
Täälläpä täällä. Ei vielä ainaskaan minkäänmoisia merkkejä, tosin onhan tässä viel melkein 3 vko aikaa, ennen kuin pieni lasketaan yliaikaseks... Sitä odotellessa. Mutta ihanaa, että tänä aamuna noustessa olo on ollut jokseenkin hyvä :)

Mä jännään täällä muiden suppareiden ja synnytysten puolesta, voin vaan yrittää kuvitella jännät fiilikset kun vaikka vedet on tullu.. O-ou. Tsemppiä siis kovasti laitoksilla/kotonakin olijoille! :eek:

Kiippu & kj (39+1)
 
Täällähän on yön aikaan tapahtunut! :D Mutta kaikkiko ne kerralla nyt häviää täältä!

MökinAkka kiva että remppa alkaa olla mallillaan!

Mies mulle eilen luetteli päiviä milloin EN voi synnyttää, kun on menoja :mad: Perjantaina heillä on työpaikan joku virkistyspäivä ja ens viikolla juuri torstaina kun on LA-päivä, mies on helsingissä asti koko päivän... Työreissulle en voi mitään, virkistyspäivästään saa lähteä pois jos tuleekin lähtö, mutta epäilen..

Nessu ja pieni 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tsemppiä synnyttäjille, täällähän on ollut oikein jännä yö! :D *täytyy kyllä myöntää, että pienenpieni kateuden hippunen hiipi sydämeen, kun noita juttuja luin* :ashamed: Olen kuitenkin tietty onnellinen teidän puolesta! :)

( . ) Eilen jo LUULIN, että jotain tapahtuis, mutta mun kamalat mahakivut tais olla vaan jotain aivan muuta. Blaah. Nyt lapsi taitaa olla tosi alhaalla, ku mahaan koskee etenkin etukumarassa asennossa. Olipa kerrassaan ihana vääntää aamulla tukisukkia jalkaan, alkaa olla jo melkoista ähellystä! ;)

Tsemppiä päivään! :hug:

Mayah ja Pupu 39+6 :heart:
 
tömpsis, tsemppiä! Mä ottaisin sun käynnistyksen enemmän ku mielellään!!

Miranna, Vaniljainen, Carlotta ja Tiikkonen, vihreänä katreudesta toivottelen teille synnytystsemppejä!

Mädchen, mä niiin ymmärrän sua, ja sulla on vielä 4 vrk enemmän ku mulla jo kertynyt :hug:

marja, multa kysyttiin vointeja ja vastasin että huonosti ja luettelin vaivat. Kätilö kirjoitti sairauskertomukseen että "vointi ok", hieman päänsärkyä ollut. Voi h*lvetti, ja juuri olin luetellut kaikki mahdolliset inhottavat olotilat ja säryt. Että nimenomaan, mitä kysyvät kun ei niitä oikeasti edes kiinnosta.
Kaverin kanssa juteltiin, että olis mielenkiintoista nähdä sanooko ne samalla tavalla toisilleen kun tulee kollega vastaanotolle, että odota vaan, ei tätä käynnistellä vaikka sun oos on ihan hanurista...

Älkää muut huolehtiko, täällä mä ainakin olen edelleen. En tiedä mitä tumpeloita täällä on kun mulla ei kummankaan lääkärin jälkeen kalvojen "pyörittely" saanut mitään aikaiseksi. Muuta kuin ison kiukun...

Yö meni surkeasti, lantio ja lonkat ja alamaha ihan sikakipeänä ja kaikki asennonvaihdot tosi kivuliaita. Mutta mitä sillä on väliä, nukkuuko sitä ja miten kipeä sitä on. Ainakaan jos eilistä lääkäriä ja kätilöä uskoo. Mä en enää tiedä mitä tehdä tai yrittää, kun en vaan jaksa enää odottaa. Päivät on pitkiä kun mies on töissä ja itse ei enää vaan jaksa lähteä mihinkään kauheasti esim. shoppailemaan tms. Eikä toisaalta huvitakaan.
Eilen jomotteli tuttuun tapaan, mutta ei ne mitään ole kuluneen viikon aikana saaneet aikaiseksi, eikä saa varmasti nytkään. Perusnegapäivä :D

Jaksamista meile odottelijoillekin :hug:

Zophie + itsepäinen murunen 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
santzuu, mäkin tykkäsin K.M, ja hän kuunteli mun oloja ja kyselikin viime viikolla josko mä kestäisin vielä yhden viikon kaikkien vaivojen kanssa. Eilinen tyrmäsi kaiken tämän sanoman. Tsemppiä sinne käynnille!! Ilmoittele sitten miten meni!
 
Siis meinaatteko te kaikki synnyttää tänään??? Suorastaan viherryn täällä kun lueskelen että niin monella tapahtuu! Mut tsemppiä ja jaksamista kaikille, pian on nyytti sylissä! Ja me joilla ei tapahdu mitään, meiiläkin on taas yksi päivä vähemmän :)

Mä kävin eilen neuvolassa ja painoa oli tullut viikossa 1400g!! Hnnngh! Jäätävää... Ja pohkeet on kun pallot. Mut ku kaikki on muuten hyvin niin mikäs tässä ollessa. Nyt tää mamma lähtee kaupungille kaverin kans kahvittelee ja himoittiin jo jotai leivoksiakin, ei pääse ainakaan tuo valtava painonnousu loppumaan.. :headwall: Yö meni taas valvoessa, prkl. Ei kai sitä sit vaan osaa nukkuu öisin. Ja eilen erehdyin liian pitkälle kävelylenkille 1,5h, kärsin sitten koko illan kipeistä jaloista ja nivusista... valivalivalivalivali :D

sanzilla ja möhkis 38+5
 
sanzilla, mä en oo lähdös muuta ku kauppakeskukseen kiertelemään ja syömään leivoksia kans :D eli ei synnytystä lähimainkaan....

Ihan kohta toteutan uhkaukseni ja painelen ratsastamaan. Paitsi että nivuset siitä kipeytyy...Mutta jos sais aikaan supistuksia :D
 
  • Tykkää
Reactions: nessu86

Yhteistyössä