Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea Ruutiselle ja mysanille pojanpalleroista!

Aika rankka alku Ruutisella ja pienellä, toivottavasti olo kummallakin kohenee pian!! Mysanille myös paranemisia!

Zophie: Jos ei ya-kontrollissa vauvalla mitään hätää ole, niin antavat sitten käynnistysajan vielä erikseen. Eli joka penni pois vaan!
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea nyyteistä Ruutinen ja Mysan!
Ja pikaista paranemista ruutiselle ja pikkuiselle.

Zophie Ainoaksi syyksi ovat sanoneet tuon insuliinihoitoisen raskausdiabeteksen.
Tänään tosin mainitsi sitten myös että istukka on ihan finaalissa. Tiiä sitte että onko tolla rd:llä jotain tekemistä asian kanssa.
 
Mädchen, ihan typerää touhua oikeesti... Mitä sitä kontrollia sitten tekevät edes, kun joka tapauksessa ne tuntuu täällä käynnistävän ennen sitä kun 42 tulee täyteen. Taidan soitella sinne kyllä ennen sitä ya-kontrollia, kun ottaa niin päähän se touhu muutenkin...

Santzuu, aivan.

Hirveitä kipuja alapäässä kun liikkuu, asennonvaihdot tekee niin kipeää :'( Jotain liitoskipuja kai taas. Eilisen lääkärin ronklauksen jälkeen ollut kipeä, mutta miksei se voinut aikaansaada mitään muuta...
 
Onnea Ruutiselle ja Mysanille! :heart:

Yliaikaiskontrollista: mulle kerrottiin eilen neuvolassa, että täällä päin ei raskautta yleensä päästetä kuin 11-13 päivää yli la:n, eli ei siis menisi edes 42+ viikoille... :confused: Olin ihan että täh, kun täältä ja muualta lueskellut juttuja ja tuntuu ettei millään käynnistä. Mutta en sitten tie mitenkä nuo kontrolliajat sun muut menee.

Kaupunkikierros tehty ja leivokset navassa :) Musta tuntuu et mun maha on pudonnut päivän aikana varmaan viis senttiä alemmas! What?!??!! Möhkis on ollu pää lähtökuopissa jo useemman viikon, en tajuu millai se yhtäkkii voi tippua noin paljon lisää tuo maha kun se oli jo valmiiksi alhaalla. Kohta se on varmaa nilkoissa. Oon pian kun joku ylilihava kenguru pussinsa kanssa :LOL: Voisiko tää ennakoida jotain tapahtuvaksi, pliiis!!!!

Ja möhkiksellä taas iltajumpan aika, vatsanahka kovilla.... :D
 
kotona ollaan, kohdunsuulla ei oo tapahtunut MITÄÄN koko päivänä : / eli se on vaan kärsittävä nää kivuliaat supistukset ja toivoa et lapsivedet menis.. supistuksia tulee harvakseltaan ja tosi epäsäännöllisesti, mut sitku tulee, ni se kipu on aivan helvetillinen! mies kattoo surkeena vieressä ku mie kiroan ja itken vuorotellen. mut minkäs teet, ku ei oo mitään mikä auttas. :'( itku on herkässä, senkin takia ku oon niin väsyny, unta ei saa ku pätkissä. toivottavasti tää tilanne ei kestä kauaa. muuten hajoo pää!

surkee tiikkonen ja "JD" 39+5
 
Mayah, muistanko väärin vai olisko Jemmiksi saanut silloin ajan synnärille just keskiviikolle? Eli että tänään olis... En sano satavarmana, mutta sellainen muistikuva on...

Tiikkonen, huoh. Varmasti turhauttava olotila sulla :hug:

Täällä kokeiltiin sitten taas sitä mukavinta ässää...Josko jotain sais aikaan, muutakin kuin mukavan mielen ;) En jaksa uskoa sen käynnistysvoimaan, mutta tulipa taas kokeiltua :)
Yö tulee tosin taas ja pelottaa kuten aina. Huonosti kun nukkuu ja valvoskelee ja asentoa ei löydy kun kaikki sattuu... Tänä aamunakin kuuden aikaan vessassa käydessäni olin iloinen kun on jo niin aamu että kohta viitsii nousta |O

muoks: Kurkin Jemmiksin foorumiviestejä, ja tälleen luki yhdessä viikko sitten: "Ensi tiistaina menen siis käynnistykseen, ja saan sitten vaihtaa synnytystavaksi sektion vielä kesken kaiken, jos siltä tuntuu. Lääkäri sanoi itsekin, että sektioon todennäköisesti päädytään kuitenkin, mutta "normisynnytyksen" supistuksilla ja muulla on kuitenkin vaikutusta vauvan hengitykseen ja muuhun, ja siksi lähestyisi tällä käynnistämisellä. "

Eli lienee toimissa/saanut jo pienensä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa täältäkin... :wave:

Tiistaina kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin :)
Verenpaineet ok, pissa puhas ja hb 132. Rautalisää en syöny ku sen viikon ja hyvin näyttää pysyvän nyt ilman sitäkin.
Sf-mitta 36cm, yläkäyrällä menee.
Painoa tullu jotain 11kg nyt kaikkiaan.

Jos vauva on kiinnittyny (ollu jo kolmisen viikkoa) niin meinaako se että se on laskeutunu? :confused: Mulla ei tuo sf-mitta ole notkahuksia tehny kertaakaan. Nyt pari viikkoo sitten nous käyrillä vain ylemmäs, ennen meni keskikäyrällä. Ehkä jonku viikon verran saanu enemmän juosta vessassa mut en osaa sanoa onko tää maha tipahtanu mihinkään...

Onnea Hassel, muffi (komeen kokonen pikkunen ku painoa ollu 4040kg :LOL: ) kaz, marja, o&o, Kurpitsainen, Ruutinen ja mysan :flower:

Alko niin naurattamaan ku luki tuota Hasselin synnytyskertomusta :D
Mulla kans esikoisella napanuora oli pitkä (96cm) mut ei sentään noin pitkä ku sulla!

Zophie
Mä oon täällä seurana, tuntuu niin kaukaselta ajatus synnyttämään lähtemisestä :D

Otetaanko kisa kenen vauva on itsepäisin ja viipyy pisimpään masussa?
Ilmottaudun mukaan :wave:

Tsemppiä kärvisteleville, toivottavasti lähtö tulee pian :wave:

Itellä ei ole tuntemuksia juurikaan... Supistelee kyllä välissä ku touhuaa mut ne nyt taitaa vaan kuulua tähän vaiheeseen...
Mulla itellä täällä vaikka minkälaista hommaa... Esikoisen synttärit pitäs etuaikaan järjestää nyt viikonloppuna ja mitään ole senkään eteen tehtynä... Taas tulee kauhee hoppu ja stressi... Joten lauantain jälkeen vasta saa alkaa vauva syntymään... Ei sillä että tämä ennen sitä tuliskaan...

Yliaikaskontrollisista...
Mulla on seuraava neuvola maanantaina jollon on rv.40+3. Sillon sano laittavansa lähetteen ya-kontrolliin.
Esikoista oottaessa sain sen ajan raskausviikoille 41+1. En nyt muista tarkalleen mikä oli alakerrassa tilanne. Kahella sormelle tais olla auki ja jotain... Kuitenki kalvoja sillon pyöräytteli irti ja sano et syntyy viikonlopun aikana... Se oli sillon torstai... Maanantaille laitto kuitenki ajan käynnistykseen "jos ei ole valmista tullu"-luki papereissa :D Kalvojen puhkasulla olis alottaneet... Poika kuitenki synty rv.41+3 niin ei sinne käynnistykseen asti menty... :)

Talvicci ja Torsti rv.39+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vadelmanlehtiteen juojat...
Sitä on tullu lipitettyä... Onko muilla ollu tuon teen juonnin myötä hikoilua?
Parina päivänä en oo muistanu sitä juua ja sillon ei tätä vaivaa ole ollu... Mut sitten niinä päivinä jollon sitä juo niin on niin kuuma ja hikoiluttaa... Totta tuo jotain tekee sitten... Tavallisella teellä ei ole tämmöstä vaikutusta!

Onko muillaki muuten kauhee nälkä?
Mulla on nyt muutamana viimesenä päivänä ollu karsee nälkä ja sen huomaaki ku viikossa tullu painoa kilon verran...
 
talvicci: miulla vauva ollu kiinnittyneenä jonkin aikaa, mut nyt vasta ku supparit alko, ni huomas miten tuo maha valahti ihan kunnolla! viime viikolla kysyin neuvolassa samast asiasta, ku miullaki se sf-mitta vaan kasvo koko ajan..

( . ) mie tääl taas valvon näiden supistuksien kanssa :headwall: nukuttua saa 10-15 minuutin pätkissä, sit pitää taas pompata ylös, ku kipu on niin sietämätön. :'( ei millään raaskis lähtee takas sinne synnärille, mut olis kiva tietää et onks kohdunsuulla tapahtunu mitään muutosta :confused: kädet ristissä toivon et olis auki niin paljon et sais sen epiduraalin. mikään muu kun ei tunnu auttavan.
 
Onnea tuhannesti vauvautuneille!!

Täällä valvotaan kans, mutta ei kuitenkaan kunnon supistusten takia vaan olo on muuten vaan huono, päätä särkee ja mahaan painaaa ja ahdistaa jnejnejne...Mulla ei enää pää kestä tätä odotusta, tänään poksahtaa 41+4 ja huomenna yliaikakontrolliin.

Eilen olin liikkeellä koko päivän ja illalla savustettiin vauvaa ulos eka saunomalla ja sit vielä toisella ässällä, mutta ei niin ei... Tuo jättiläinen on vaan päättänyt jäädä mun sisään. Ajattelin, että esikoisen kanssa tää odottaminen ja yliajalla olo olisi ollut rankinta, mutta nyt jotenki käy tuo esikoinen niin sääliksi, ku koko ajan puhutaan vauvasta ja silti se ei vaan tuu ja toinen alkaa olemaan jo ihan sekaisin ja äiti hermoraunio.

MioMio 41+4
 
Tsemppiä teille, joilla supistele, mutta ei niin että pääsisi viimein menemään tositoimiin!

Talvicci Mä voin ilmoittautua kisaan mukaan! :wave: Sinä olet sentäs yhden viikon edellä, että luulen voittavani tän kisan :D

Se olis tänään 39+0! Poksista vaan..
 
Se ois sitten vika äitiysneuvolakäyntikin takana. Ensi keskiviikolle yliaikaiskontrolli, toivottavasti ei tarvitse mennä. Kaikki oli ok, sf-mittakin hiukan laskenut, vaikka vauva ei edelleenkään ole kiinnittynyt! Nyt vaan toivotaan, että viikonloppuna pääsisi synnyttämään.

Hammastakin särkee |O

M :heart: 40+6
 
Huomenta ja samoilla fiiliksillä kuin eilenkin ;)

Surkea ja kipuinen yö, mutta ei supistuksellinen. Ässä ei auttanut. Kalvot napsuu mahan läpi, muttei toki niin että vedet menis.
Neuvolassa en ole käynyt kahteen viikkoon kun ä-polilla on käyty viikottain. Tuskin enää menenkään, kun taas ensi viikolla ä-poli. Soittelin sinne viime viikolla ja kerroin silloiset suunnitelmat. Sijainen sanoi että ilmoittele kun vauva on syntynyt. Joten tuskin sitten soittelen sinne nyt ja kerron taas väliaikajutut. Kun en jaksa enää ravata siellä ja täällä.

Mä niin odotan että pääsis synnyttää, mutta oon aivan satavarma että tää menee käynnistykseen joskus 41+6 tms.

Talvicci, mä oon samassa kisassa. Ihan tosi, mä pelkään niin että tää hitto vie menee lokakuulle :(

Mädchen, hiton hammaskin vielä :hug:

tiikkosen tilanen?
 
Tuo hammassärky on tosiaan piste iin päälle! Kesällä kävin hammashoitajalla, että pääsen siitä sitten hammaslääkärijonoon ja kuun alussa tuli lappu, että saan varata lääkäriajan. Ajan sain sitten marraskuulle! No toki kipupäivystykseen käski mennä jos aihetta on, mutta miksi hitossa se piti iskeä just nyt!!!?!?!? Mitä sille nyt voi tehdä, kun en pysty edes siihen tuoliin mennä pitkäkseni, huoh. Viisaudenhampaasta siis kyse.
 
Viimeksi muokattu:
täällä ollaan :stick:

suppareita tulee 15 minsan välein, kipeetä tekee...... :'( soitin synnärille aamulla ja siellä olivat sitä mieltä et sinne vois tulla vast ku säännöllisesti alle 10 minsan välein tulee. Ja panadol-kuuma suihku-lämpötyyny-ohjeilla mennään. ei täs muuten mitään, mut kaks vähäunista yötä takana + kipu = hysteerisiä itkukohtauksia.. mies lähti töihin aamulla, ku sanoin sille et ei se voi täälläkään mitään tehdä, mut sit itkin sille et ku väsyttää ja sattuu.. kovasti toinen on huolissaan :heart:
taitaa lapsi olla yhtä itepäinen ku äitinsä, ei suostu tulemaan ulos suosiolla...

kärsivä tiikkonen ja "JD" 39+6
 
Huomenta!

Jaksamista ja tiheämpiä supistuksia Tiikkoselle, eihän tuosta tule mitään! Ääh! :( :hug:

Mädchenille toipumista hammaskipuun, sekin vielä! :|

( . ) Viimeinen äitiysneuvolakäynti onnellisesti ohi, kaikki ok. Sf-mitta oli kasvanut vain puoli senttiä ja siellä meinattiin, että vauva olis laskeutunu yhä enemmän. Ihan pikkasen pää vielä heilui, mutta ei meinaa uudelleensynnyttäjällä kuulemma mitään. Nyt oliskin hyvä päivä syntyä näin lasketun ajan kunniaksi :) Katsotaan... Esikoinen kovin flunssainen, ääh. Jospa nyt ehtis parantua ennen ku vauveli syntyy. Eiköhän ehdi, jos lokakuulle menee : / Neuvolan mukaan tuntuu mahan päältä nelikiloiselta tää vauva ja pelkään pahoin, että NKL:n painoarvio (37+0 ja 2,4 kg) meni pahasti silloin alakanttiin. *huokaus*

Mayah ja Pupu 40+0 *poks* :heart:
 
Huomenia!!

Mikähän ihme siinä on, et ku tän avaan ja istahan tähän koneelle niin tuo pieni prinsessa päättää herätä...?

Taisin jo unohtaa ketä onnitella mut ainakin Ruutinen ja Mysan Onnea!!! Ja jos nyt joku unohtu niin ei tarkoituksella vaan Onnea kaikille pienten prinsessojen ja prinssien lunastaneille :heart:

Marja en osaa sanoa enään muuta ku HUH HUH alkaa menee vähän yli toi toiminta siellä!!

Tiikkonen :hug: Voi ku pienoinen päättäisi nyt pistää vauhtia ja päästää sut kivuista ja tulla kurkkaamaan syksyisiä maisemia! Vaikeeta varmasti on, mutta täältä lähetellään paljon tsemppiä ja jaksamista!! Ja seuraavaks meet vaan sinne sairaalaan ja sanot ettet kestä enään! Niiden on pakko tehä jotain! Ethän sä kohta jaksa synnyttää, kun oot ihan poikki!!! :hug::heart:

Nyt prinsessan tuoksuja putsailemaan :heart:

Ps. Mädchen kannattaa oikeesti mennä sinne päivystykseen, ettei tulehdu pahasti... saattaa meinaan synnytys ym pahentaa tilannetta vaikkei olis ees kipuja... nim... kokemusta on!Toivottavasti menee nopeasti ohi eikä kipu pahene! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Pitkään keskusteluja seuranneena ja alkuun kirjoitelleenakin ilouutinen alkuun:

Meidän pikkuneiti näki päivänvalon 18.9, tyttö 42+2, 3100g ja 50cm

Mädchen: ille neuvoja: Ota yhteys hammaspäivystykseen ja selvitä heille tilanteesi. Viisurivaivojen ensiapu on yleensä antibioottikuuri (katsovat sopivan raskaana olevalle) + särkylääkkeet. Jos alue märkii selvästi, niin silloin aluetta saatetaan joutua putsaamaan, mutta tämänkin voi tehdä istuvassa asennossa. Jos kyse on alaviisurista niin kannattaa toimia, sillä pahimmillaan tulehdus leviää ja se yhdistettynä synnytykseen ei kuulosta hyvältä ollenkaan. Todella harvoin viisuria poistetaan suoraan päivystyksessä, mutta toki joskus näin voidaan tehdä. (mun oli ammattilaisena pakko vastata tähän sun kysymykseen, kun sympatiat on todella sun puolella jos tulee viisurivaivaa ja synnytys lähestyy...)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä