Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Yö ja aamu yhtä h*elvettiä. Nukuttua sain (olin todella väsynyt! ) vähän, mutta yöllä jomotteli oikein kunnolla. Viiltää kokoajan kävellessä. Varmaan toi mieletön paineentunne alapäässä kuuluu myös asiaan? Vaaleanpunaista limaa tulee edelleen. Aamulla tyhjeni suoli kunnolla. Vähän sellainen tunne, että jos nämä kivut nyt jatkuu tämmöisinä vielä pari tuntia, niin käyn ainakin tarkistuttamassa tilanteen, koska olen vähän jo huolissani eilisen veren (vaikka vähäistä olikin) takia ja muutenkin. Nyt alkoi kellotus!

Kaikille vauvan syliinsä saaneille onnittelut koko perheelle! :)

innoM + Pulla 40+0 LA :heart:
 
Hei taas ja hyvää syyskuuta!

Onnea kaikille uusille vauvansa saanneille!

Mulla sitten oli ja meni se laskettuaika eilen, eikä merkin merkkiäkään, että tää vauva haluais tulla ulos joskus. Supistelee kyllä välillä, mutta niin epäsäännöllisesti, eikä kivuliaita supistuksia ole tullu vielä kuin ihan muutama epäsäännöllisesti.Eli mä varmaan vielä oon tän mahan kanssa syyskuun puoleen väliin. Oisin kyllä niin valmis jo synnyttämään, kun ei tän mahan kanssa oikein jaksa tehä mitään. Potkutkin tällä vauvalla on iltaisin niin kovia, että ei pysty kunnolla nukkumaan ja sen takii oon tosi väsynyt.

Ens viikon tiistaina olis viimeinen neuvola, jos nyt sitä ennen ei tapahdu ihme ja tää vauva päättäis syntyä. Ja sitten ens viikonlopulla olis yliaikaiskontrolli, jos niin pitkälle jodun. No on tää kuitenkin tuttua edellisestä raskaudesta, kun esikoinen synty viikoilla 41+4. Toivon vaan, etten joutuis käynnistykseen.

En jää kaipaamaan: pahaa oloa, väsymystä ja kaikkia raskauden tuomia vaivoja.

Jään kaipaamaan: potkuja, odotusta kumpi tulee.

riikka 40+1
 
innoM, kyllä se täsmävauva sieltä vielä tulee! Tsemppiä kovasti!

Ja samat tsempitykset R-M:lle! Heti kun syyskuu vaihtuu niin ihmiset jakaantuu :D


Meillä oli tänään kans neuvolalääkäri, luojan kiitos. En oo kahteen yöhön nukkunut juuri yhtään kipeiden suppareiden takia, ja kaikki liikkuminen tekee jatkuvasti pahaa.
Tänään lääkäritätönen sitten totes, et "Et sä ihan turhaan oo kärsiny, kahessa päivässä oot avautunu kolmeen senttiin ja kanava sul on hävinny kokonaan. Mä laitan sulle samantien lähetteen Kättärille, meepä tarkistuttamaan. Voi olla, että tää teidän vauva syntyy ennemmin kuin myöhemmin."

Eli jee ! :cool:

Mitä en jää kaipaamaan raskaudesta
Ainakin nyt tuntuu siltä, et en oikeestaan mitään. En kaipaa tätä 9kk pahoinvointia ja hypermeesiä, jatkuvaa päänsärkyä ja kipeilyä ja sitä, et uutena vuotena kahesta kohtaa hiusmurtunut selkäranka on ollut melko kovilla :D

Mitä jään kaipaamaan raskaudesta
No ehkä ihan vähän tota söpöä liikehdintää ^^ Mahaa en kauheesti, koska en oikein vieläkää oo sinut sen kanssa :D


Tsemppiä isosti kaikille, kyllä me aletaan tästä jakautumaan :cool:
 
No jos nyt sit samantien rustais neuvola kuulumiset!!

Sf-mitta 30 eli lyhentynyt taas!! Viime vk 30,5 ja edellinen 32
Paineet 108/83
Hb 124
Paino laskenyt -500g...

Ja edelleen kiinnittynyt vauveli siellä köllöttelee :heart:
 
Hui ku täällä on taas tapahtunut!!!:O
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja innom sulle onnea synnytykseen,pian sinne lähdet selvästi! samallai äynnistyny sulla ku mulla aina!! ja se suolen tyhjennys kuuluu just asiaan... =)

Kävin äitipolilla eilen ku nlassa th oli huolissaan pienestä mahasta ja sf-kyrän laskusta. epäili että olis vähän lapivettä. no sitä oli kyllä riittäväst javauva oli ihan meijän vauvojen kokonen viikkoihin nähen,2.4kiloa arvio. että ei hätää mutta varalta kontrollikäynti kahden viikon päähän kasvun takia,katsotaan että vauva kasvaa normaalisti. Kova liikkumaan on kaveri,mahoton ihana:heart:

Mulla supistuksia tullu nyt selvästi enemmän ja lenkillä selkä kipeytyy ja supisuksia vähänväliä. Lenkit nyt lyhyempiä ja selvästi hitaampia,muta nautiskellen luonnosta mennän =)

raskaudesta en jää kaipaamaan sitä alkuraskauden armotonta väsymystä ja yökkimistä... ja yös tätä loppuraskauden yöheräämisisä ja kylkien kääntelyä ;)

raskaudesta jään varmaan kaipaamaan niitä ihania potkuja ja mahan kasvua,mukavaa seurattavaa. =)

Mutta neuvolakäynti nyt maanantaina oli muuten ok kaikki
RR: 117/75
SYKE 145
PAINO ei oo mulla noussu.
sf:30cm

PAI JA TYTTÖ 36+2:heart:
 
Jihaa!!! Kääntöyritys onnistunut! Neiti on nyt sit pää alaspäin...tosin lääkärin pelko on, että kääntyisi takaisin, koska ite ei vauveli ei suostunut yhtään auttamaan käännössä. Olin yllättynyt myös siitä, että se ei sattunut ollenkaan...Lääkäri kyllä antoi kehuja, että osasin olla tosi rento, mikä auttoi sen työtä...Niin ja näytti hikoilevan ja puuskuttavan tohtori, joten kyl nekin töitä saa tehdä..Neiti oli itsensä mullannut niin, että oli jalat koukussa, joten jalkatarjonta oli, eli hyvä, että saatiin kääntyy:)
2 viikon päähän anto seuraavan ajan, mutta sano, että sitten aikaisemmin jos kääntyy takas. Painoarvio oli 2950g, joten nyt oli kasvanutkin:)
 
  • Tykkää
Reactions: Kiippu ja JiiMii82
InnoM:lle ja Jemmiksille tsemppiä, teidän vuoro taitaa olla seuraavana.

Kävin eilen neuvolassa ja vauva oli laskautunut edelleen alemmas. Kysyinkin terkkarilta että kuinka alas siellä nyt ylipäätään pääsee kun viimeksikin oli ihan lantiossa. Terkka meinas että kohta voi ottaa tyttöä tukasta kiinni ja vettä pihalle :LOL: Ja illalla tuli taas kunnon kipusessio, mutta mun mielestä ei kyllä ollut supistuksia, noi kivut on tosi outoja kun ei muista ole tommosia ollu, no joka raskaudessa oppii jotain uutta. Aamuyöstä oon eilen ja tänään herännyt "johonkin" ilmeisesti on supistellut kun reidet/maha kipeet ja panadolit oon vetässä naamaan ja jatkanut unia. Mies sano että huomiseen tarttee pinnata ja sitten saa tulla (ei oikein pääsis vielä tänään tulemaan töistä). Katsotaan..

Mitä en jää kaipaamaan raskaudessa
Oksentamista, koko-ajan-paska-maistuu-suussa -oloa
Loppuraskauden painonnousua 2 viikossa tullut melkein 4 kg ja kokonaisuudessaan ollaan jo 20 kg:n paremmalla puolella :headwall:

Mitä jään kaipaamaan
Masu on tässä raskaudessa ollut tosi kaunis ja paljon on kehuttu kaunista mahaa.

Maximilian ja tyttö 39+1
 
R-M
Pöh, joskus kaheksan-yhdeksän aikoihin supparit rauhottu, nyt niitä tullu vaan muutamia tunnissa. : / Tulihan niitä kuitenkin jotain 11tuntia sen 6-9 per tunti, joten peukkuja että tää tästä taas kohta alkais etenemään! Aamupäivän sitten torkuin sohvalla ja nyt kun ei väsytä enää niin paljoa, niin vois kokeilla saako touhuamisella suppareihin potkua...
Kovin on yksinäinen olo olla täällä itekseen kärvistellä kivuissa, mutta en oo "turhaan" viittiny miestä pyytää töistä kotiin, varsinkin ku noita supistuksia ei oo enää tullu riittävän usein..
Alkaa jo näin alkutekijöissä usko loppumaan että pääseekö sitä koskaan synnärillekään ku tää on näin hidasta.. :(

Tsemppiä muillekin samassa tilanteessa oleville, eiköhän se tästä! :)
 
O&O, voi mitä unia! Kuulostaa tutulta :( . Onneks oli vaan unta! Ei toi nukkuminen kyllä enää ole mitään kivaa. Illalla jo melkein ahistaa mennä sänkyyn kun tietää mitä on tulossa...Onneks kohta sentään kunnon syy olla nukkumatta, kun pikkuset vaatii huomiota :D .

Marja, hui, onnea matkaan! Toivottavasti kääntöyritys onnistuu ja menee kivuttomasti!

R-M
, jaksuja, voimia ja lisää ZUPZUP-lähetyksiä sinne! Toivottavasti nyt pääsist arvuuttelemasta asiaa. Se on pahempaa kun itse synnyttäminen...

InnoM
, suihkun pitää olla TOSI kuumaa. Mut kyllä toi siltä kuulostaa, että kandeis käydä käyrillä näytillä. Tsemppiä!!!!

Jemmiksi, jee!!! Onnea matkaan!!!!

Marja, hienoa! NYt vaan kaikki sormet ristissä ja peukut pystyssä, että kans pysyy pääalaspäin synnärille asti! :D
Ja noin upeasti kasvanutkin! Aivan mahtavaa! Hyvän kokoinenhan tuo on jo, hienoja uutisia :D

( . ): uh kun uuvuttaa, ei millään jaksais alkaa hommiin. Ja taas tälleen puoli-istuvassa asennossa ollessa tuntuu että yläkropasta karkaa veri ja vetää ihan veteläks, hyvä että jaksaa näitä näppäimiä näppäillä...
Ja täällä kans NÄLKÄ on koko ajan! Mullakin tullu kohta painoa enemmän ku koko raskaudessa tähän asti :O . Tekis koko ajan mieli puputtaa jotain...

Hassel ja Tepsukka 38+6
 
innoM saa kyllä täsmällisen vauvan jos pikkanen tämän päivän aikana kerkee syntyä :D

marja
Kiva juttu että kääntäminen onnistu! Toivottavasti kans pysyy nyt sitten oikein päin b:)d

Jemmiksilläki siellä aika kypsä tilanne :D

G:Mitä en jää kaipaamaan raskaudesta
Ylämaha kipua kun maha painaa ja sitä ku selkään käy kipeetä joskus.
Yöllisiä vessareissuja... Oliko tässä nyt muuta...

G:Mitä jään kaipaamaan raskaudesta
Tätä mahaa! Potkuja ja sitä tunnetta kun on raskaana! Sitä kutkuttavaa tunnetta kun tietää että vauva on tulossa! Mä kyllä niin tykkään olla raskaana :heart:


Talvicci ja Torsti rv.36+6 :heart:
 
Räpälle paljon onnea vauvasta :)

InnoM ja Jemmiksi, tsemppiä, kohta tapahtuu ;)

marja76, hienoa, ett äonnistui kääntää ja kasvanutkin on. Antaa toivoa että meidänkin kirppu vielä alkais kasvamaan...


Mitä en jää kaipaamaan raskaudesta
Niitä ennenaikaisia supisteluja, nykyistä turvotusta, oikean käden puutumista ja särkyä, isoa ja kömpelöä oloa, rintsikoiden kaaritukien kivuliasta painautumista ylämahaan, alun pahoinvointia.... Ylensyöntiä ;)

Mitä jään kaipaamaan, en oikeastaan muuta kuin mahaa(silloin kun se oli vähemmän tiellä) ja vauvan ihania liikkeitä. Mä en taida olla raskaana viihtyvää tyyppiä :D

Zophie+murunen 37+2
 
Terkut äippäpolilta!! Joskaan ei ihan sellaisia uutisia, kun olisin toivonut :( Poitsun painoarvio tällähetkellä 3.7 kg :attn: ja edelleen mennään siis yläkäyrällä ja iso pää näytti olevan... Noh, lääkäri oli, että ei tässä mitään. Katotaan tilannetta uudelleen kun LA!!!! Olin tosi napakka, että ei käy, en uskalla odottaa sinne saakka ja sain sitten uuden ajan kahden viikon päähän ja lääkäri kirjasi tietoihin, että suosittelee käynnistystä silloin jos ei ole sitä ennen syntynyt. Olin sentin auki, paikat pehmeenä ja pää kiinnittynyt, joten periaatteessa voisi olla mahdollista, että syntyisi itsekseenkin. Olin tosi yllättynyt, koska (ja nyt ANTEEKSI kaikki inhottavista suppareista kärsivät) en edellenkään ole mitään suppareita havainnut. :ashamed:

Hurrikas ja Carlotta: täällä myös yksi remontin keskellä elävä.. Tosin nyt on kämppä täynnä kaappia ja konetta – keittiöremontti siis nyt viikonloppuna ja sitten pitäs olla kaikki valmista. Mutta on ollut jännää aikaa odotella, että kumpi tulee ensin, vauva vai keittiö ja miten selviää pienen kanssa, jos remppa jää kesken… Noh, nyt ei sitä pelkoa enää :)

InnoM ja Jemminksi, tsempit täältäkin!!

Räpälle onnittelut!

Mitä en jää kaipaamaan raskaudesta?
Alun väsymystä, mahan tiellä olemista ja vaikeutunutta liikkumista, epätietoisuutta, pelkoa ja jännitystä lapsen koosta, kertyneitä kiloja, kyselyjä ja erikoishuomioita, sykerajoja (nimim. tahtoo todelliselle itsensä kidutus lenkille)

Mitä jään kaipaamaan?
Liikkeitä ja niiden seuraamista.

Eli, ehkä raskausaika ei juurikaan ole minunkaan juttu vaikka helpolla olenkin päässyt. Nautin varmasti enemmän, kun saan touhuta vauvan kanssa ja tunnen oloni taas omaksi itsekseni omassa kropassa:)

Noh, nyt alkaa täällä todellinen häätö - teen tuon poitsun olon niin hankalaksi, että se haluaa tulla itse ulos mitä pikimmiten. Ja häätö alkaa aitojen pesulla, kun niihin on sammalta päässyt kasvamaan asunnon edellisen omistajan toimesta!!! Ja viikonloppuna sitten remonttia.

Ihanaa syyskuuta kaikille, kyllä tämä tästä vielä onneksi muuttuu!! :)

Marsa ja poitsu 37+2
 
Mitä en jää kaipaamaan: alun huonovointisuutta ja väsymystä, närästystä, liian isoa mahaa, selkä-/lantio-/nivuskipuja...

Mitä jään kaipaamaan: Mahaa, vauvan liikkeitä, tätä tunnetilaa.. :heart:

tiikkonen ja "JD" 36+6
 
Neuvolakuulumisia täältäkin

Oli siis kolmas ja viimeinen lääkärineuvola.
RR nyt hiukan kohonnut 135/88
HB 118
Pulssi 155
Painoa n.+500g/viikko- kaiken kaikkiaan tullut n.14kg
SF mitta 32cm laskenut siis,koska 2viikkoa sitten 34cm..pää alhaalla napakasti ja että tuntuukin kun istuu-aaarghh!!!
Kohdunsuu pehmeä ja auki 1cm ja kanavaa jäljellä 1cm...ja minäkään kun en ole supistellut juuri yhtään ( epämääräistä kaiherrusta ja nivusseudun turtumista ja tikuttelua tosin on )..kuten aiemmissakaan raskauksissa ei ole ollut napakoita suppareita kuin sitten synnytyksen alettua.
Mitään paino-arviota ei alkanut kertomaan,kun se neuvolan ultra on ihan aataminaikanen...huoh.odotellaan siis mikä lopputulosta jää nähtäväksi kun lapsi syntyy:)
Terkkari tosin totesi antaessaan ensi viikolle uutta aikaa, että onnea sitten matkaan jos lähtö tulee!!!!! MInä ihan säikähdin, että eihän tässä nyt mitään lähtöä tehdä vielä kuukauteen!!! Kaikki valmistelut kesken ja minä vielä nautiskelen tästä viimeistä raskaudestani. Höpöhöpö tämä mamma lusii vielä lokakuussakin täällä:wave:

Mitä jään kaipaamaan raskaudesta: Tätä luvalla lihomista:saint: ja odotuksen hehkua ( tosin ei se tässä lopussa siltä enään tunnu )

Mitä en jää kaipaamaan raskaudesta: kömpelyyttä ja kykenemättömyyttä...ja tämän luokan väsymys on turhauttavaa!!!!

InnoM ja R-M ja Jemmiksi kyllä se kohta rytisee! Niin lupaavan kuuloista!!! Voimistustuulia täältä kaikille!!! Ja heti sinne synnärille,kun tulee olo ettei kestä enää yhtään!!!!

Klematis rv 36+4
 
Onnea vauvoista kaikille ja tsempit teile, jotka selkeesti ootte lähdössä ihan kohta synnärille :)

Nyt vain omaa napaa, anteeks.

Väsyttää ihan kauheasti :( Eilen illalla jo energiavarat hävisivät jonnekin ja nyt on kurja olo ja itkettää ja ärsyttää kun ei jaksa. Mitään. Turvotus alkanut vaivaamaan toden teolla. Otin kolme tuntia sitten sukat pois jalasta ja vieläkin näkyy se resorin painauma nilkoissa. Maha on ollut löysällä. Pakko myöntää, että herkuttelen ajatuksella, että jokojoko nämä ovat synnytystä ennakoivia merkkejä, mutta väsymyksen takia mieli on kyllä aika pessimistinen. Suppaillutkaan ei ole mitenkään erityisesti saatika mitään limatulppia näkynyt.

BB:kään (24/7) ei näy vaikka mies kävi sen mulle tilaamassa paikan päällä :mad:

Ruutinen (ärrinmurrin) ja LEo 38+5
 
Puuh, ihan virta pois! Aamun kävelyreissu neuvolasta ja siihen päälle kotona imurointia yms. ja vielä iltapäivästä reipas ulkoilu muksujen kanssa. Nyt vois alkaa supistelemaan :p

Neuvolassa kaikki ok. Verenpaine mulla oli hiukan kohonnut 136/86, muttei siitä oltu huolissaan. SF 37, sentin kasvanut viikossa :D hb noussut, voin pitää tauon raudansyönnissä. Ja vihdoinkin pää oli jo kiinnittynyt, ei enää heilunut vapaasti! Sen taisinkin tuntea alkuviikosta. Pitkää vauvaa povas terkka, kun pää oli jo kuopassaan ja pylly ylsi silti kylkiluihin :p

Jokos innoM ja Jemmiksi ovat tositoimissa? :)

M :heart: 37+6
 
Moikka kaikille!
Paljon onnea vauvaantuneille!!!:flower:
En oo nyt ehtiny käydä kirjottelemassa.Ollu aikamoiset liitoskivut ja sukkapuikkosupistukset tässä viimeaikoina.Olin myös tässä flunssassa ja esikko oli 4pv kuumeessa:(
Lääkärineukka oli toissapäivänä.Paikat oli pehmentyny mutta onneks vielä kiinni.En oo jotenkin vielä valmistunu synnytykseen ja sais kyllä vielä hetken kasvaa masussa.
Tänään on ollu vatsa ihan löysänä ja hirvee pääkipu ja kaupassa iski sellaset vihlontasupistukset ettei ole vielä ollu.Tää on vähän uutta kun ei esikon kanssa ollu moisia.Miten teillä muilla?Tuleeko todella kipeitä supistuksia ihan levossakin?Mulla nimenomaan tuota alapään vihlontaa...
Lääkärivähän meinas et mun pitäis levätä mut minkäs teet kun on esikkokin hoidettavana,mut kaupoille en kyllä enää lähde.
-Suffi&Tähti 36+6
 
Näytillä käytiin! Ei oo tapahtunut mitään muutosta viime kerrasta (lauantaina oli kaulaa 2cm, sormelle auki). Säännöllisiä supistuksia tullut 14 asti noin 6-7min välein. Ihan helvetillinen kipu aina supistuksen tultua, enkä pysty keskittymään, kuin siihen. Verta tulee pyyhkiessa, kuulemma kaikki alle menkkaveret on normaalia! Kotiin käskivät!!! Itkua väänsin ja nojailin seiniin supistuksen tultua, kun sieltä pois käveltiin! Eikä nyt muutosta supistusten väleihin. Kotiin en aio vielä lähteä. Pyöritään autolla ja odotellaan meneekö ohi, koska jos ei, niin en todellakaan aio mennä kotiin tuskissani. En voi ymmärtää! (2 kunnon supistusta tuli tämän kirjoittamisen aikana)*

innoM + Pulla 40+0
 
Hassel Onneks ei enää oo kauaa tätä odotusta jäljellä.. toivottavasti.. :)

innoM Toivottavasti pääset pian sisään.. aika outoa toimintaa sieltä sairaalasta jos ei edes kivunlievitykseen ottanut. :O

Tsemppiä kaikille!
Itellä supisteli aika reippaasti ruokaa tehdessä mutta eipä olleet kuitenkaan synnytyssupistusten kaltaisia.. argh.. alkais jo tapahtumaan..
 

Yhteistyössä