Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

R-M
Täällä tapahtuu jotain, mutta tuskin vielä riittävästi. Kipeitä supistuksia tullu koko illan 5-15min välein, jotkut jo semmosia että tekis mieli itku tirauttaa ku tuntuu niin pahalle. Paikalleen ei voi kuvitellakaan jäävänsä supistuksen aikana, mut ei liikkuminenkaan auta yhtään kipuun. Vaaleenpunertavaa limaa tullut pariin otteeseen päivän aikana.. Päivällä ei siis tullut kuin harvakseltaan näitä kipeempiä suppareita, laantu sen aamuöisen/aamuisen supistelun jälkeen. Supistusten välissä olo on ihan ok ja oon varma et kyllä tätä kestää ja tää on pientä vaan, mut sitten kun se supistus alkaa niin tekis mieli mennä repii mies sängystä ylös että mä en kestä enää.. : /

Hittolainen kun tietäis alkaako tämä tästä nyt etenemään, että uskaltaako miehen päästää neljältä ajeleen töihin sinne 130kilsan päähän. Kun ei sieltä sit välttämättä ihan heti pääse lähtemäänkään, kun työkaverin kyydillä kulkee. Tai sit pistän sen menemään varuilta omalla autolla. Noh, kattoo sitten neljän kieppeillä tilannetta.

Onnea Räpä!! :) :flower:

R-M 39+2
 
Onnea ansuliini, Casanna, Miau ja Räpä :heart:

Ja tsempitykset ja peukut InnoM ja R-M, lupaavalta kuulostaa! Jemmiksille kanssa tsempitykset, mites sen miehen mukaan saaminen, pääsikö/pääseekö tulemaan?!?
 
Jemmiksi, no joo! Mun kaaliin ei vaan mahdu, että miks toisilla tapahtuu ja toisilla ei? Ja sama, että miks toisilla synnäri supparit on aivan hel*etinmoiset ja toiset pystyy vetää ihan luomuna? Mun äitiki sano, että ei hän mitään ees huomannu, pieniä hyttysen pistoja vaan :O . Siis anteeks mitä?! Melkosia hyttysiä kyllä meikäläisen kohalla ainaki, viimesessä synnärissä hyvä etten sängystä pudonnu kun supistus tuli ja olin kyleltään...meinasin mennä maha edellä lattialle kun sattu niin kovin. Epistä!

InnoM, tsemppiä tsemppiä! Miestä hieromaan selkää ja kuumaa tyynyä tai suihkua rentouttamaan. Se vois vauhdittaakkin suppareita.

Auh....taas supistaa. Tää on niin epistä! Jos mä vielä reilu viikon joudun suppailee näitä kipeitä suppareita niin miten kohtukaan jaksaa enää sit synnärillä? Olis perskules syytä olla sisäsuut auki viikon päästä näillä suppareilla tai MÄ EN ALA!

Hasselpähkinänsärkijä ja Tepsukka kylkiluiden särkijä 38+5
 
Kiitos kaikille sympatiasta! :heart: Helpotti kun liikkeet sitten alkoi kunnolla, ja vähän toi paha mielikin on helpottunut. Täytyy silti varmaan antaa vähän palautetta jonnekin suuntaan. Te ootte oikeasti tosi ihania, kun noin kannustavasti mulle kirjoititte, kiitos rakkaat Mammat! :heart:

Kseena: Ceridal lipolotion on ihan samaa tavaraa kuin Intime, mutta halvempaa ;) Sitä mä oon käyttänyt koko raskauden ajan, ihan huippuöljy!

Casannan synnytyskertomus sai mut melkein kyynelehtimään... :heart: Oi miten kaunis kokemus kertomuksesi perusteella! :)

Onnea Miau! Voikaa koko porukka hyvin! :heart:

Santtu: :LOL: Kuukausi aikaa, joka päivä se soittaa siis.... :D :D :D

Nessu
: toivottavasti pian pääset lisätutkimuksiin ja kaikki hyvin :hug:

Freundin: tuollaista kohtelua mäkin olisin viime yönä tarvinnut... Ihana kuulla, että on symppiksiäkin lekureita! :) Kiva että Wövvi nyt liikkuu, niin täälläkin Peruna reippailee taas normaalisti :)

Onnea Räpä ja perhe! :heart:

innoM: mulle lekuri sano viimeks, että tulee verta vähän tai paljon niin pitää mennä näytille, vai olikos se että soittaa... no saas nähä uskallanko enää tonne soitella, ainakaan yöllä... :headwall: Tsemppiä kipujen kanssa! Auttaako suihku yhtään? :hug:

Hassel: mä elättelen toivoa, että oon joku kummajainen, jolla ei oo yhtään supistusta ja sit se vaan syntyä plumpsahtaa :D :D No, ois oikeesti mielenkiintosta tietää, että mitä kohdunsuu nykyään sanoo, onko vielä entisellään. Ei oo ollu mitään mahakipuja tänään tai muitakaan mitä vois mitenkään tulkita supistuksiksi. Tsemppiä sulle :hug:

Meikäläinen tänään on itkua vääntäen (yön väsymys ja miehen kiukuttelu oli pikkasen rankkaa tässä hormonitilassa...) sitten siivonnut ja touhunnut vaikka miten, ja sen kyllä huomaa, ei tahdo liikkumaan päästä, auts! No mutta saatiinhan jo hommia paljon eteenpäin, kohta vois olla jopa valmista vauvan tuloa varten... ;)

Onkohan se nyt sit heittäny tähän hätään vielä hiivatulehduksenkin... kutisee ihan perkeleesti välillä, ääääääää. Ceridalia taas läträsin, se auttaa jonkin verran, mutta täytyy varmaan huomenna neuvolasta pyytää labraan lähete - en suostu käyttämään hiivalääkkeitä ilman labran todistusta asiasta... :kieh: Tää kutina on ollut muutamana päivänä, oli pari päivää taukoa välillä, mutta alkoi siitä kun varmaan ekaa kertaa raskauden aikana käytin pikkuhousunsuojaa - miten käy jälkivuodon kanssa jos mun paikat ei enää kestä siteitä? :O On mulla muutama kestoside, mutta ei ne riitä mihinkään...

Jaa siis se oikeasti on meidän kuu, HUI! Sen kunniaksi gallup, että saadaan miettiä vähän positiivisiakin puolia:

Mitä ET jää kaipaamaan raskausajasta?

Mitä JÄÄT kaipaamaan raskausajasta? :)


Voikaa hyvin, ja kipujen kanssa kärvistelijöille extrahalit! :hug:
tömpsis ja super 38+6
 
JEE tosiaan Tömpsis, SE ON NY SYYSKUU :cool:
Ja mä kans elättelen toiveita, että välilihapuudutus mitä oon pyytäny, auttais mua pärjäämään ilman epiduraalia. Sekin olis kova juttu. Ja että mies tosiaan osais hieroa selkää niin kovin että auttais. Pidetään sormet ristissä, että näin myös tapahtuu.
Voi sentään mitä kipuja sulla :hug:. Yritähän nyt levätä, että jaksat sitten tositoimien tullessa! Ja joo-o...täällä taistellaan koko ajan hiivaa vastaan. On, ei oo, on, ei, no vähän kuitenki...ärsyttävää!

R-M:lle vaan lisää pökköä pesään ja tositoimiin ZUPZUP!!!!

SYYSKUU! JEE! Nyt vaan poksumaan kunnolla naiset :kiss: !

Ja meikkis poksuu huomenna 39 viikkoa :O . Vähiin käy ennenku loppuu, vaikka hitaasti aika tuntuu menevänkin...

Hassel ja möyryämisellään suppareita aiheuttava Tepsukka 38+6
 
Ai niin piti vielä tohon galluppiin vastata...ei taas muuten nukuta yhtään...mies kuorsaa vieressä...on se hyvä, että edes jotkut.

Mitä ET jää kaipaamaan raskausajasta?
Pahoinvointia alussa. Närästystä, heikkoa oloa, väsymystä, lonkka/lantiokipuja loppuvaiheessa ja tätä epätietoisuutta, että millon päättää syntyä ja minkä kokosena!

Mitä JÄÄT kaipaamaan raskausajasta?
Jännitystä, että kumpi sieltä tulee. Ihanien vauvanvaatteiden ostamista/kaupoissa ja kirpparilla niiden perässä pyörimistä. Pyöreää ihanaa masua (jos sais sen ilman noita vaivoja), vauvan mylläystä masussa. Keskipisteenä olemista, tätä erikoisuutena olemisen tunnetta, kun "kaikki pyörii minun napani ympärillä". Miehen passaamista ;) . Hmm...siinä varmaan ne päällimmäiset.
 
se on mammat meidän kuu!!!

räpä onnittelut!!
Mitä en jää kaipaamaan raskausajasta alun heikkoa oloa,pahoinvointia,issiasvaivaa,raskauskiloja(sit ku ne saa pois),turvotusta,kylkiluu/liitoskipuja,hormonien aiheuttamaa hirviötilaa(sitä mieski sanoo =D)....niin ja tietty tätä loppuajan odotusta..
Mitä jään kaipaamaan vatsan kasvun seuraamista,vatsan silittelyä,yleensä vatsaa!miehen passausta(jos ei jatku ;)),neuvolakäyntejä,sitä että ei tarvi ressata kiloista eikä siitä miltä näyttää,naama kukkii joka tapaukses ja meikkiä en jaksa laittaa.jos laiskotuttaa niin voi hyvällä omalla tunnolla sitä harrastaa..siinäpä noita =)

innomkuulostaa ihan limatulpalta,ellei sit olekirkasta verta millo pitäis kyllä mennä käymään näytillä!
Limatulpasta sen verran et en ollu sellasesta kuullutkaan esikoista odottaessa ja lohdutuksen sanana se et ei se kaikilla tule paljoo ennen vauvaa,täällä tuli kaikki sillo kerralla,kyllä oli ihmettelemistä ensisynnyttäjällä et mitä kaikkee tavaraa täältä tuleeki ja värit vaihteli laidasta laitaan.
Ja tuo kiinnittymiskommenttioli ilmeisesti tuosta vesien menosta... Jos ei ensisynnttäjä niin ei tarvi olla kiinnittyny koska ei välttämättä kiinnity ennen,ensisynnyttäjällä pitäs olla ettei tarvi lanssia käyttää.

Mies läksi töihin,en saanu unta enää 4jälkee ku sillä herätysklo soi,jos kävis syömäs ja yrittäs uusiksi..huomenna neuvola,apua mun paino!!
Jiimii&poju39+4
 
:heart:Onnea Räpä :heart:


InnoM ja R-M Kuulostaa lupaavalta! Pidetään peukkuja että alkaa pian tapahtumaan ja pääsette pian saamaan kääröt syliin :)

Täällä taas nukuttu niin julmetun huonosti.. Selkää särki pitkin yötä ja alavatsaan koski.. Esikoinen heräs kekellä yötä ja pitihän sitä sitte mennä uudellee nukuttaa ja ai että oli hankala istua ku koski joka paikkaan.. mutta taas kuuluu kysymys.. MISSÄ NE SUPISTUKSET TAAS ON? :( Sais säännöllistyä jo..
Nii ja sitten näin vielä ihan hirveetä unta aamulla :( "Heräsin aamulla ja menin pissalle vessaan ja pyyhittäessä vaan valu kirkasta verta pönttöön ja paljon siitä sitte kiireenvilkkaa herättämään mies ja soittaa äidille että tulee katsomaan esikoista ja sitte synnärille ja vauhdilla..." Onneks heräsin ennen ku tuli tietoa lopusta.. en ois välttämättä halunnu tietää :/
Se siitä yöstä..

O&O + pikku jäppinen 38+5
 
Huomenta kaikille!

Se olis sit meidän kuu:) Kiitokset uudesta pinosta ja onnea jälleen vauvaantuneille! Nyt niitä rupee tulemaan oikein urakalla:)

Mulla kakkosesta 5 pvän käynnnistelyn jälkeen tuntui parituntia vaan tosi veemäistä vihlomista alas...ottivat käyrää, mutta sanoivat, että ei sua supista, kun käyrät ei piirrä mitään..Antoivat diapamia ja kipupiikin ja käskivät nukkumaan...Meni vain vajaa puolituntia, kun tuntui poksahdus mahasta ja vihlova kipu...painoin kelloa ja kätilö vähän kiukkusena, että kai sit saliin on mentävä...No siitä sitten ne supistukset alkoivatkin ja reilu tunti, niin neiti oli ulkona...Vesiä ei mennyt, mutta ilmeisesti se paukahdus oli kalvojen osittainen rikkoutuminen...Niin ja sitten selvisikin, että osaston käyräanturi oli rikkii ja siksi supistuksia ei piirtynyt:(

Hyvin nukuttu yö takana, vaikka olin varma, että en saa nukuttua...Parituntia ja sitten kohti äitiyspolia ja kääntöyritystä...Kyllä jänskättää...Eilen sisko jo soitteli ja kysy, että oletko synnyttänyt kun kokopvän varronnut multa ilmoitusta..johon sanoin, että polikäynti on tänään ja se oli ihan pettyny, kun muisti, että mun polit on aina ollut keskiviikkoisin...Kerroinkin, että tää kerta on poikkeus, kun lääkäri halusi, että se 36rv on täynnä ja niinhän se tänään siis on! POKS 36 RV <3
Pesin eilen maton ja valmistelin perhettä varten kaiken, jos sattuu että polilla tulee jotain vastaan...tosin mun säkällä ei sitten mitään...

Nyt vaan takapakkia ja paskoja asioita tapahtuu kokoajan, joten kai se huono onni seuraa vielä tässäkin...YLeensä mun käy niin aina, että kaikki kaatuu samaan syssyyn kerralla...voin kirjotella kerhon puolelle enemmän...

Marja ja maha-asukki 36+
 
R-M
Täällä kärvistely jatkuu. Yö valvottu muutamaa lyhyttä torkahdusta lukuunottamatta.. Suppareita tullu edelleen 5-15min välein, välillä jo tuli tasasesti 10min välein. Soitin kolmen jälkeen synnärille, et uskallanko päästää miehen töihin. Siellä oltiin sitä mieltä, et jos jatkuu tälleen ja supparit tihenee, niin ei ainakaan koko päivää ehdi töissä olla.. Lähti sitten omalla autolla, et pääsee tarvittaessa heti kotiin, yleensä siis menny työkaverin kyydissä. Alkais nyt vaan tasaantua tuo suppareiden väli jo! Kätilö sanoi sillon ku soitin, että jos tulee vielä pitkäänkin 10min välein ni varmaan aamupäivän aikaan tarviis jo mennä näytille.. Mut näitä nyt on vähän miten sattuu tullu. Kipeitä ainakin ovat!
 
Onpa lupaavia merkkejä monella, heti alkoi kunnolla tapahtumaan kun syyskuu koitti :D

En jää kaipaamaan tätä kauheata käsien särkyä, muuten en olekaan huonosti voinut.

Jään kaipaamaan
pallomahaa :D vauvan potkuja, odotuksen jännitystä. Varsinkin kun tämä on varmasti viimeinen kerta kun tämän pääsen kokemaan...

M :heart: 37+6
 
Mitä ET jää kaipaamaan raskausajasta?
Tätä hillitöntä edesäs olevaa mahaa!! Sekä selkäkipuja, liitoskipuja, vkolta 20 alkanutta sairauslomaa....

Mitä JÄÄT kaipaamaan raskausajasta?
No tätä masua (en tosin näin isoa). Sellanen pikkunen vauvamasu pienillä hentosilla liikkeillä, sitä on jo nyt ikävä. Mutta tämä on kyllä mun viimeinen vauvamasu. Ei näillä vaivoilla enään tätä mulle kiitos ;)

Tunnin päästä olisi meno vikaan neuvlalääkäriin. Toivottavasti kertoo erittäin hyviä ja positiivisia uutisia :D Huomenna on vuorossa kylppärin pesu ja illalla sauna, jokatapauksessa! Huomenna kun poksuu 36 niin operaatio häätö saa alkaa! Jos tulee nopeesti niin mikäs siinä, en valita, mutta en siis usko että reilu viikkoon ainakaan mitään tapahtuu (toivon siis lääkärin hetken päasta vinkaavan muuta ;) )

-S 35+6
 
Huomenta kaikille!!

Nyt se on täällä SYYSKUU ja 10 päivää laskettuun aikaan :heart:

Mä melkein unohdin et mulla on tänään neuvola! Onneks muistin ku nousin ylös! Suht hyvin nukuttu yö heräsin vaan 5 kertaa... Pitäs vielä pyörällä neuvolaan kurvata, kun kaikki avustajat autoineen ovat niin kiireisiä! Pikkusen on menkkamaisia kipuiluja nyt ollut aamusta ja tuntuu et alamaha ihan kaameen arka!

En jää kaipaamaan pahaa oloa ja kaikkia raskauden tuomia vaivoja, alkuraskauden supistuksia ym!

Jään kaipaamaan pienen suloista mylläystä, mahaa ja odottamisen riemua (niinä hetkinä, kun ei ollut vaivoja :LOL: )

InnoM ja R-M Olette varmasti seuraavat nyyttiä kotiin hakevat! Onnea matkaan :heart:

Hipsunen ja Vuokralainen 38+4 :heart:
 
Räpälle onnea tytöstä!

Nythän näitä vauvauutisia putkahtelee =) Ja osalla niin lupaavat merkit jo!

En jää kaipaamaan pahoinvointia, närästystä, yleistä heikotusta.

Kaipaamaan jään vauvan liikkeitä.

Nessu ja pieni 36+0 *poks*
 
Mitä ET jää kaipaamaan raskausajasta?
Tämä raskausaika ei taida olla mun juttu. Esikoisen raskauden aikaan (9kk2vko oksentaminen) päätin, et meille ei lisää lapsia tule. Nyt oon taas päättänyt samoin. Koen oloni epämiellyttäväksi lähes koko ajan ja kaikilla tasoilla.. Pöh. Onneksi sitten vauva -ja taaperoaika onkin mun juttu! Eli synnytystä odottaessa :heart: Tämä kökköolo on kuiteski pieni hinta siitä, mitä tuleman pitää :)

Mitä JÄÄT kaipaamaan raskausajasta?
Oikeastaan vain tätä jännän odotuksen tunnetta ja tietoa siitä, että pian on pieni sylissä :heart:

Positiivista päivää ja syyskuuta kaikille ;)
Kiippu & kj (36+2)
 
Viimeksi muokattu:
Syyskuista huomenta kaikille! :wave:

Huh olipa homma lukea parin viikon kirjoitukset kerralla ... reippaita olette olleet!

Alkuun onnittelut jakautuneille, kotiutuneille, naitetuille ja ööö kaikille joille kuuluu. :heart:

sekä tervetuloa uusille!

Eipä ole taas meikäistä täällä näkynyt. No minähän olen ollut taas vain raksalla (yllätys)

Kommentoitavaa oli vaikka kuinka... jos jotain muistaisi

Matkaa sairaalaan reilut 140 km ja matka-aikahan on n 1,5 h- 2 h

Sairaalakassi hmm onko se sama kuin piknik eväät? ilmeisesti, jos tutkii mitä olen saanut laukkuun pakattua :kieh: Shamppanja pullon tosin jätin laukusta pois, vaikka olen saanut sen ystävältäni erityistilannetta varten. Jos synnytys ei ole sellainen, niin mikä sitten on? Kysympähän vaan!

Imetysliiveistä Täällä mennään tällä hetkellä koossa 65 K Jii haa! Tervemenoa K-maatalouteen etsimään sopivia maidon nousun jäkeiseen elämään.

Carlotta Ihanaa että en ole ainut jolla rakentaminen/remontti hieman vaiheessa... Toisaalta on tässä se hyvä puoli että lopun odotus ei tunnu niin pitkältä, kun toivoo pysyvänsä yhtenä kappaleena hamaan tulevaisuuteen, että edes jotakin saataisiin valmiiksi.

Supistuksia ei ole näkynyt! KIITOS SIITÄ.

Omaa napaa
eilen oli neuvola: Paineet koholla melko rajusti. hups. ja vauva perätilassa tai no eilen ainakin täysin poikittain... Neuvolatäti kysyi että joko on kaikki valmiina vauvaa varten. Vastasin että ei ole ei. Tuli vähän sanomista. Pitäisi kuulemma alakaa olemhan. Mutta kun en ole ehtinyt, niin en ole ehtinyt! Tänään aamulla viideltä laitoin sitten vauvapyykkiä pesuun.
Tänään lähdetään keskussairaalaan käännösyritykseen ja sen jälkeen ties minne riippuen siitä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Nyt täytyy rientää suihkun ja raksan kautta kohti äitiyspolia. Iiik.
 
NYT ON VIHDOIN JA VIIMEIN MEIDÄN KUU! :wave::D

Räpä paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart:

InnoM ja R-M, teillähän taitaa olla lupaavasti lähtö jo lähellä, tsemppiä!

Marja ja hurrikas, onnea kääntöyritykselle, toivottavasti onnistuu!

(.) eilen oli jo vähän tiukempia supistuksia, mutta säännöllisyydestä ei vielä tietoakaan, samoiten tuli pyyhittäessä vähän sellaita limavuotoa. Ja vaikka pää on ollut jo kiinnittyneen pari viikkoa ja matalalla jo pidempäänkin, niin eilen illalla huomasin että vatsa selkeästi tippunut alaspäin! Mieskin kommentoi että miten sä olet ihan eri muotoinen nyt :D yö meni ilman supistuksia, mutta nyt taas heti kun pystyyn nousee niin jomottaa ja juilii... josko se täälläkin joskus lähtö koittaisi!

Tänään pitäisi raahautua neuvolaan, toivottavasti viimeistä kertaa tämän mahan kanssa! Monella muullakin taisi olla sama suunta tänään ;) hipsunen, pyörällä munkin täytyy sinne suoriutua.... ;)

Mitä JÄÄT kaipaamaan raskausajasta?
melkein kaikkea, musta on ihana olla raskaana :ashamed: tätä ihanaa mahaa, voi pukea päälle mitä vaan ja kaikki näyttää hyvältä (ei tarvitse vatsamakkaroita hävetä), vauvan liikkeitä, passattavana ja huomion kohteena olemista... jne...

Mitä ET jää kaipaamaan raskausajasta?
Oikeastaan vaan sitä ennenaikaisuuden uhan aiheuttamaa pelkoa (josta ei ole nyt tietoakaan :kieh:) ja tätä loppuajan epätietoisuutta ja odotusta koskakohan lähtö tulee...

jandhe ja pikku-ukko 39+4
 
Siirtona tänne uuteenki listaan että FB-ryhmä on siis perustettu ,suljettu sellanen,joten jos haluat liittyä,pistä mulle tai Santtu81 yksärillä oma nimesi,jos on monta samannimistä niin yhteydenottopyyntö niin laitan oman nimen...pistetään sitte kaveripyyntö ja ku se on hyväksytty saadaan liitettyä ryhmään.
Ja täälläkihän on se suljettu ryhmä mistä joku vois laittaa tietoo tänne syyskuun listaanki jos sinne vielä halukkaita on =) ku täähän varmaan sit lokakuun aikana loppuu ku kaikki vauvautuneet.
 

Yhteistyössä