Huomenta :wave:
Mahtava aamu! Ei lainkaan turvotusta
Nivelet ei ole kipeät eikä mitään. Katsoin eilen suolan määrää (lähinnä jätin meetvurstin pois leivän päältä
) ja join litran ananasmehua ja söin purkin tölkkiananasta. TOIMI! Pissalla liruuttelin yön aikaan useammin, mutta parempi sekin kuin ahdistua makkaraolemuksesta ja kipeästä olosta.
Raskaudesta en jää kaipaamaan: Närästystä, selkäkipua, turvotusta ja mielialanvaihteluita.
Jään kaipaamaan massua
niin kuin moni muukin sekä tietenkin pojan ihania potkuja. En kuitenkaan kamalasti kaipaa niitä kipeitä liikahtelemisia. Ja passattavana olemista
(miehen passaaminen tarkoittaa ainakin meillä päin ja meidän murteella sitä, että minä passaan miestä. Siksi sanavalinta eri kuin joillakin aikaisemmilla, sikäli kun sillä on merkitystä sattui vain silmään)
Vaniljainen: Sulla on vaavi jo lähtökuopissa odottamassa starttipistoolia ja onneksi onkin jo ihan täysiaikainen
Onnea kovasti. Mukava varmasti kun lääkäri edes vähän vähentää jännitystä uutisilaan. Eikä ole niin suurta pelkoa siitä että menis jonnekin 42+.
Mulla muuten ollut RR myös jotain 80 jo pari kuukautta. Alussa oli sitä 66-73. Terkkari ei ole ollut ollenkaan huolissaan vaikka itse olen ollut vähän
Raisu jo ihan kypsä kohta
Sulla on vissiin pissa ollut sitten ihan puhdas kun tuollaisia paineita ehdottelee eikä käsittääkseni ole terkkarin mielestä ollut vakavaa? Vähän niin kuin minulla (vaikka mulla oli kyl proteiini +). Jaksamista loppurutistukseen
innoM taitaa päässtä tänään jo oikein koitokseen
Ihanaa :heart: Paljon voimia ja tsemppiä koko perheelle!
Sattuuko ne akvarakkulat muuten? Oon kuullut että kivunlievityksessä niiden teho perustuis siihen että polttava tunne niistä rakkuloista kohdistaisi huomion vaan muualle kuin supistuskipuihin. Siks olen jo melkeinpä päättänyt etten niitä ota. Palovammat ovat muutenkin tosi inhottavia ja olen kuullut että rakkulat kirvelee just samalla tavalla kuin palovammat?! Tiedä sitten.
Mayah: Onnea mukavista uutisista synnytystapa-arviosta
Tosi hienoa kuulla että pahin pelko on jo hälvennyt. Osaa sitten olla vähän rennompana itse synnytystilanteessa ja sehän sitten voi helpottaa koko tapahtumaa kun ei tarvitse olla paniikissa. Mulla vähän samat fiilikset ollut. Vaikka en ole "myöntänyt" kenellekkään mitään erityistä synnytyspelkoa (mitäpä sitä myöntämään kun ei pelota. Mietityttää vain aihe ja se uusi tilanne) niin kyllä se on helpottanut kun lääkärit ovat kertoneet kaiken olevan hyvin ja normaalisti. Valaa uskoa siihen synnytykseen että siinäkään ei mitenkään välttämättä mene mitään vikaan.
Niin ja onnea täysiaikaisuudesta
Hassel: Tuossa just nähdään, kuinka arviot ovat vain arvioita. Todellisuudessa kroppa toimii just niinko haluaa
Mälsää. Mut arviot kivasti kuitenkin lisäävät jännitystä ja ompahan jotain mitä spekuloida odotellessa
Onnea käynnistykseen ja paljon tsemppiä ettei käy aika pitkäksi
Minulta ei ole terkka käsikopelolla arvioinut painoa lainkaan. Sanoi että vaikka olisi kuinka asiantunteva terkka niin käsillä kokeilemisessa on niin paljon muuttujia että painoarvion tekeminen on liian epätarkkaa. Juuri tuo äidin koko, kohdun asento, vauvan asento, lapsiveden määrä yms.
Kiva muuten että joku muukin tekee sisätutkimuksia itselleen
Mä kokeilin just eilen suihkussa kun tulin saunasta. Kyykkyasennossa on hyvä kokeilla kun on muuten niin takana (vaikka onkin jo laskeutunut :O ) Kiinni oli. Ja muutenkin saman tuntoinen kuin ennenkin
Sisäsuun tilanteestahan tuo ei tietenkään kerro enkä osaa kyllä arvioida kohdunkaulan pituuttakaan. Mut mun omat tutkimukset on kyl tosi pikaisia kun kaikenlaiset tulehdukset pelottaa.
Tömpsis: Vai pyllylleen siellä on menty : / Muistan esikoisesta elävästi sen kuinka vaikeaa oli hengittää kun se pää oli niiiin tossa hollilla. Piti ruotoa ojentaa ihan reilusti jos halusi edes vähän helpotusta. Paranipahan ryhti kun ei voinut "rönöttää". Ne ei kai yritä edes kääntää sulla noilla viikoilla vai? Oot varmaan jo asiasta infonnu mut on niin pää tyhjä ettei voi muistaa. Onko sulla tietoa että onko tiedossa siis alatie- vai sectiosynnytys?
Niin ja oletko kokeillut rasvaa, öljyä tms. siihen kutinaan? Mulla on hiivatonta kutinaa ja on helpottanut limakalvojen rasvailulla
ja kuten Hassel sanoikin, ne maitohappojutskat on hyviä kans. Ja vaikka lorahtaakin ulos jo heti ekalla pissareissulla niin kyllä sinne jää sitä ainetta kun on sellaista geelimäistä
O&o: Mulla on särkenyt selkää jo pari yötä myös. Menkkakipuja jotka säteilee vähän reisiin. Mut ovat kyllä sen verran onnetonta, piinaavaa juilintaa että en kyl itse ihan uskoisi niiden avaavaan vaikutukseen. Vaikkakin jossain kait oli sanottu että olisisvat juuri niitä tehokkaimpia. Mut mulla on tuo selkä vaivannut koko raskausajan niin aina vain ajattelee, ettei ne mitään suppareita oo, kuhan vain kenkkuilee ja repii
Ei tainnut auttaa mun kokemukset
Niin ja joo, mulla kans näitä alapään vihlaisuja toispuoleisina. Olen sitäkin miettinyt että supistuksiako? Vaiko vain painetta tuolla hävyn seudulla siitä et vauva on laskeutunut ja jotenkin pyörittelee päätänsä...
Talvicci: Olen juonut vadelmanlehtiteetä nyt neljättä päivää. Vähän olen myöhässä liikkeellä, mutta siis tietääkseni se ei auta synnytyksen käynnistymiseen mitenkään. Se vahvistaa jotenkin kohtulihasta ja auttaa siihen jälkivuotoon siten ettei tule niin pitkään ja rajuna. Toipumista siis edesauttaa. Netistä löytyy aika paljon kun googlailee
Branwen: Mä oon samaa mieltä, että jos vedet menee niin joka tapauksessa kantsis mennä pötkölleen ja edes synnärille soittaa et mitä kantsii tehdä. Mun mielestä meidän terkka sanoi fiksusti, että siitä ei ainakaan mitään haittaa ole. Hyötyä siinä mielessä että jos sattuu jotain ikävää, niin sairaalahenkilökunnan eikä äidin tarvitse jossitella että mitäjosolisintehnyttoisin. Meidän sairaalassa siis on ohje että kiinnittynyt tai ei, aina ambulanssilla synnärille jos vedet menee. Täytyy vielä tarkistaa että mikä on toimintaohje jos vettä vain tihkuu vähän. Mun mielestä on muuten kans jännä että nuo suositukset vaihtelee niin kovasti.
Olen muuten kuullut (terkkarilta tai jostain, en muista) että laskeutumista ei pystyisi edesauttamaan mitenkään. En sit totuutta tiedä.
MökinAkan lääkäri ollut vähän tilannetajuton. Tais tosiaan johtua iästä ja työkokemuksen puutteesta. Vähän hymyilytti tuo sun tarina vaikka tiedän kyllä että varmasti v*tutti käynti
Sinne kuitenkin mennään siinä uskossa että lekuri osais kertoa jotain uutta ja häneen voisi luottaa. :hug:
Toivottavasti saatte rempan ajoissa valmiiksi
Tsemppii kaikille!! Ja antakaas ropista niitä vauvauutisia
Nyt niitä saa jo tulla :heart: Ja :flower
nnittelut:flower: kaikille vauvantuoksusta jo nauttiville. En varmaan ole väsymykseltäni "henkkoht" onnitellut nimellä, mutta jospa mulle annettaisiin anteeksi
Ruutinen ja Leo 38+6 (äh, nyt rupee sormet turpoomaan
)
MUOK: Kirjoitin niin pitkästi että moni oli ehtinyt "välin"
R-M OOoooo... Mahtavaaa ja twempitykset! Päivittelehän tilannetta jos suinkin vain kivuiltasi kykenet :heart: Ja keikuttele lantiota, käy lämpimässä suihkussa ja pistä isäntä hieromaan!
(pakko muten hehkuttaa. Illalla nukkumaan mennessä mies hieroi turvonneita jalkoja 1,5 tuntia putkeen! Ja sitten vielä "hipsutteli" mut uneen. Ihana mies :heart