Hei taas. Olen pelännytkin että jotain sattuu, että kun avaa tämän ketjun niin näkee surunvalitteluja ensimmäiseksi, ei sellaista kohtaloa halua nähdä kenelläkään...
Olen todella pahoillani Santun perheen puolesta, eikä mikään sana varmaan lohduta
Ei voi muuta toivoa kuin voimia koko perheelle ja olkaa toistenne tukena vaikeina aikoina! :hug:
Meidän muiden odotus se jatkuu. Tuntuu epäreilulta, mutta ehkä siitäkin saa toivoa, että elämä jatkuu...
Olin tänään sairaalassa, ja siellä se
Peruna on perätilassa Kokoa oli tullut nyt jo reilusti, 3400g tällä hetkellä. Tällä kertaa oli todella mukava lääkäri, iloinen ja kova juttelemaan
Katsoi kokoa tarkkaan, lapsivedet mittasi myös useaan kertaan ja istukan ja virtauksetkin tarkisti huolella. Kohdunsuunkin kokeili ja siitä kommentoi, ettei siitä mitään voi päätellä
Eli mulla se on pehmeä ja kiinni, 3cm, mutta voi syntyä huomenna tai sitten parin viikon päästä.
Lääkäri neuvoi taas
vesien menon kanssa, jos niin käy niin pitää käydä pian makaamaan ja tulla ambulanssilla. Hän myös sanoi, että onhan se mahdollista sen napanuoran luiskahtaminen myös raivotarjonnassa, mutta niin paljon epätodennäköisempää, että sitä ohjetta ei enää anneta. Eikä kuulemma ole koskaan perätilavauvojenkaan kohdalla ole luiskahtamista nähnyt, mutta varmuuden vuoksi näin.
Suurta huvitusta meidän vauva aiheuttaa kätilöissä ja lekurissa, kun on noin kova pyörimään. Löivät jo keskenään vetoakin, että montako kertaa se vielä ehtii kääntymään
Eli tällä hetkellä odotetaan synnytyksen luonnollista käynnistymistä, ja alatiesynnytykselle on "loistavat edellytykset" mutta jos ei käynnisty tai vedet menevät eikä supistelut ala, niin sitten leikataan - perätilavauvoja ei anneta mennä kauheasti yli, eikä myöskään käynnistetä. Seuraava kontrolli sairaalalla 41+0, nimellä yliaikaiskontrolli. Sain siis edes hieman hengähdys- ja miettimisaikaa... meinasi jo paniikki iskeä, että jos se tulee parin päivän päästä jo. Tosin mietitytti, että jos se on nyt 3400g ja kaksi viikkoa saa kasvaa mahassa niin sittenhän alkaa jo alatiesynnytyksen rajat lähestymään... Yhä haluaisin sektioon, mutta en oikein voi täysin kieltää alatiesynnytyksenkään mahdollisuutta... Jos ei siinä kerta ole mitään enempää riskejä vauvalle niin miksi lastenlääkäri hälytetään jo etukäteen paikalle? No, toivotaan, että se sieltä vielä ainakin kerran kääntyy
Mökinakka: mulla on katsottu emätin kerran, yksityisellä kun menin varhaisraskauden ultraan. Teki siis normaalit tutkimukset ensin, että kaikki on ok. Eiku hetkinen, katsoikohan neukkulekuri ekalla kerralla myös, en muista. Meidän remppa on aika lailla loppusuoralla, onneksi, mutta tavarat yhä seikkailee ties missä! Tänään tuli hoitopöytä jo makkariin, kohta sitä pääsen täyttelemään
Hassel: voi mitä sähläystä tänään sitten sen labran kanssa! :headwall: En aamulla ehtinyt katsomaan sähköpostia ja menin sitten labraan kun siitä ohi ajettiin iltapäivällä. Ei ollut tullut neuvolasta lähetettä. Labran täti onneksi on ihana ja soitti neuvolaan ja kysyi, missä lähete viipyy. No neukkutäti kertoi, että oli mulle sähköpostia laittanut asiasta, että ei mitään lähetteitä koskaan saa hiivaa varten! :kieh: Oireiden perusteella vaan hoidetaan, vaikka mä eilen siitä puhuin siellä ja selitin, että en käytä niitä lääkkeitä ilman varmistusta - ei sitten tajunnut siinä vaiheessa mainita, ettei lähetteitä anneta :headwall: No, puhelimessa sitten keskusteltiin ja hän ei usko sen olevan hiivaa, ja on varmaan oikeassakin, mutta kun valitin niin kovin noita kutinoita, niin päätti sitten että otetaan maksa-arvot
No kun labrassa kerta olin, niin mikäs siinä.
(paitsi hirveä heikotus, yök verikokeet... ) Ensi viikolla siitä sit varmaan tulos. Voi että mitä sähläystä, ois mun ehkä pitäny soittaa sinne neuvolaan ja kysyä sitä lähetettä, eikä tolleen vaivata labrantätiä turhaan - labrakin oli jo mennyt kiinni, mutta ei mulle sitä vastaanottovirkailija kertonu
Onneksi nyt on kutina helpottanut kunnon rasvauksella
o&o: mulla tais yks ilta olla, ei kauheen kivuliaita, mutta ihan hartioista sellanen lihaskipu/jännitys alkoi ja sitten levisi alaspäin, ja aina se paheni tietyin väliajoin.
jemmiksi: voi harmi!!! :headwall: Toivottavasti saat enemmän ymmärrystä Naistenklinikalla, mutta jos et saakaan sektiota niin varmasti selviät alatiesynnytyksestäkin, uskon että kaikki menee hyvin! :hug: :heart:
Onnea InnoM! Ihanaa vauva-arkea koko perheelle :heart:
Merkkari: siis voi käääk, miksen mä saanu suoraan sektiopäätöstä... pelottaa niin että alatiesynnytyksessä joku menee pieleen, lapsi vammautuu ja mun alapää räjähtää atomeiksi... :headwall: Mutta
onnea sulle ihan hirmuisesti ja koko perheelle lepoa ja nautinnollista vauva-arkea! :heart: Ainiinjoo, mikä siis oli "niin huono tarjonta"? Mulla oli tänään perätila/poikkitila ja selkäranka napaa vasten
Nyt kyllä painaa pää ikävästi kylkiluihin, välillä tekee kipeetä. Tuu kertoo sitten taas kuulumisia kun ehdit
:heart:
Jiimii: toivottavasti syntyy pian ja helposti!
:hug:
Jokohan kohta sais unta, koko iltapäivän taas nukuin... huomenna vois koittaa päivällä leipoa vaikka omppupiirakkaa- pakkaseen täälläkin laitan niinkuin joku muukin sanoi tekevänsä.
Tai sitten taas neulon vauvalle vaatetta, tänään sain valmiiksi iiihanan neuletakin, mutta kylläpäs se on iso :O Piti olla 1/3kk kokoselle, pah, sehän hukkuu tonne!
Voikaa hyvin,
tömpsis ja superPeruna 39+2