Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Hyvin sitä jaksoi tämänkin päivän hevosen matkassa kisoissa pyöriä, ei tämä lapsi pois ole tulossa ainakaan ennen aikojaan... Pikkuisen alkaa kyllä kyllästyttämään ihmisten kommentit kun sanoo, että kyllä tämä mun puolesta sais jo tulla niin vastaus on sama kliseinen "kyllä se sietlä tulee kun on tullakseen tai valmis"...sitten kun vatsaa että onhan tuo jo kohta täysaikainen niin saa vastauksen ettei se ole vaikka 37 viikkoa on täynnä, että sen tarvitsee vielä kasvaa... HUOH
Ja itse synnyttäneitä ihmisiä, niin luulis muistavan miten tympeää tämä loppuodottelu on!!! Sori valitus, mutta hermot menee tollaseen, ja sitten ollaan sen näkösiä että ei ole vaikea arvata ajatuksia...Muistan heistä osan kitisseen samoja juttuja omissa odotuksissaan...

Mädchen, juu taidan samoissa tulla pois kuin millä menenkin :)

sanzilla, teretulemast!

Hassel
, teillekö on ultrassa toisaan povattu ensin poikaa ja sitten tyttöä? Yllätys siis odotettavissa :) Mulla kummipojan piti ola tyttö ja poikana se ulos tuli ;)

Omaa sairaalakassia joku kyseli, siellä mulla on varvastossut, kun kumminkin osastolla niin kuuma ettei sukkia tule pidettyä, hygieniatarvikkeet, kahdet imetys"liivit" (Carriwellin sellaiset maternity brat), liivinsuojia, siteitä ja kirja. Sinne tulee vielä omia alushousuja, muutama toppi ja ehkä verkkarit, en ole varma, mutta topit on ehdottomat koska jos on tosiaan lämmin, en mä ainakaan voi siinä pitkähihaisessa nukkua... Vielä tarttee laittaa sitten kameraa, laturia, karkkia, juomaa jne. mukaan. Miehen saa tarvittaessa kauppaan sitten siihen viereen :)
Verkkopikkuhousut, no ne on kyllä niin oksettavat :D Kun on itse alalla ja niitä potilailla nähnyt, ei tekis mieli pukeutua, mutta ehkä ne on tosiaan kätsyt...

FB-ryhmästä, toivottavasti tälleen anonyymistikin moni jatkossa olis kiinnostunut kirjoittelemaan jossain vauvapinossa, sillä itseä ei ainakaan tällä ajatuksella kauheasti innosta "kaapista ulos tulo" :D

Zophie + murunen 36+5
 
Zophie Joo ei ne verkkopikkuhousut mitään seksikkäitä oo :D mutta eipä sitä tuu ajateltua niiden seksikkyyttä kun paikat on revenny ja muutamat tikit alapäässä ennemminkin niiden hengittävyys ja mukavuus ettei purista mistään on se miks mielummin ne kun omat jotka saattaa hangata ja kiristää alku päivinä..
 
Täällä sitä vielä ollaan!! Ei tätä kaveria häätöyritykset häiritse!! Itse kyllä ihan puhki, kun on taas koko päivän huhkinut menemään! :D

Minun esikko on syntynyt 5.9, että täällä myös jännityksellä odotellaan saadaanko tasan 12 vuotta ikäeroa!! :)

Se ois POKS eli 38 ois nyt täynnä!! Vielä maksimissaan 4 viikkoa odotusta! Alkaa jo kieltämättä vähän tuntumaan, että yli mennään taasen vaikka kaveri onkin jo ihan lähtö kuopissa!! Olo on ollut uskomattoman hyvä tämän päivän, olo on ku ei raskaana olisikaan! Mitä nyt puhki siivouksen jäljiltä, mutta ainahan se on yhtä raskasta puuhaa! Olisiko liikaa toivottu, jos vähän olisi tyyntä myrskyn edellä :D

Alkaa jo jännittää, kun kirjautuu sisälle ja tulee lueskelemaan kuka on ollutkaan seuraava vauvan kainaloon saanut :)

Merkkarille paljon onnea matkaan :hug:

Hipsunen ja Vuokralainen 38 :heart:
 
R-M
Merkkarille onnea huomiseen, ihanaa että saat oman nyytin syliisi! :) :flower:

Mä oon pessy kaikki vaatteet, mitä tähän mennessä oon muksulle haalinut, eli ihan koosta 50 jonnekin kokoon 80. Niitä oon pessy sitä mukaan kun oon ostellut, samalla ne on menny kun muutakin pyykkiä pessy ja koon mukaan ne lajitellut vaatehuoneeseen laatikoihin. Ovat sit pestynä valmiina kun tarve tietylle koolle tulee. :)

Kotiutumisvaatteet vauvalle on pakattu, eli pitkähihainen body, puolipotkarit, sukat, tumput, pipo ja nallefleecehaalari. Ja lisäks fleecehuopa kaukaloon jos on viilee ilma.
Mies tuokoon mulle jotkut kotiutumisvaatteet jos en niitä ehdi ennen lähtöä mietiskellä ja laittaa valmiiks.
Sairaalakassissa on imetysliivit x 2, liivinsuojia, parit sukat ja alushousut, puhelimen laturi, paristoja kameraan, pientä purtavaa.. Öö, olikohan muuta..?

Täällä ollaan nyt kotona tehty verenpainemittauksia, ovat olleet suht ok. Pissatestien tekeminenkin jatkunut, tänään oli yhdellä plussalla, tähän asti ollu vain hieman plussalla.. Mutta muistelisin että neuvolassa sanottiin ettei yks plussa meinaa vielä mitään. Mutta turvotus on ihan jäätävää! :O Jaloissa siis enimmäkseen. Piti ihan kuva kintuista ottaa kun tuossa anoppilasta kotiuduttiin, oli sukanvarret sen verran puristanu nilkoista että voi jessus! Ei mitkään kauniit tapaukset nää mun koivet.. Päänsärkyäkin on ilmaantunut, mut särkylääkkeet on tähän asti ainakin auttanu. Toivon edelleen ettei tää tästä kehkeydy raskausmyrkytykseen asti..
Tosi napakoita supistuksia tulee jo useita kertoja päivän mittaan ja öisinkin niihin heräilee, mutta ei niitä tuu mitenkään säännöllisesti eikä nyt niin kaameen kipeitäkään ole. Puhisuttaa ne kyllä ja aina yrittää löytää jonkun asennon jossa helpottais.. Lisäks välillä selkää jomottaa ja masua tuikkii, jospa se tästä pikkuhiljaa..!? ;)

R-M & Möyry-Eemil 38+6 :heart:
 
Tsemppiä Merkkarille huomiseksi!!! :hug:

Sairaalakassi oli esikoisen kohdalla viikkotolkulla pakattuna ja pillimehutkin mies kerkes moneen kertaan juomaan, joten nyt ei oo pidetty kiirettä. Ehkä sen vois kohta pakata. Sairaalan vermeissä olin viimeksi koko ajan, ne oli ihana laittaa aina siellä pesuun, eikä tarvinnu kotiin roudata. Imetysliiveistä kätilö sanoi, ettei niitä kannattais pitää sairaalassa ollenkaan, mutta en minä ainakaan pystyny oleen ilman :O

Kotiintulovaatteita ei vielä lopullisesti valittu... Nallehaalari, lakki, tumput ja töppöset kyllä, mutta body ja potkarit vielä valkkaamatta. Josko sitä ens viikolla uskois hetken olevan lähempänä ja pakkais ;)

( . ) Kamalan KUUMA koko ajan! Tuntuu tukahduttavalta joka paikassa, eikä suonikohjujen takia pidettävät pitkät tukisukat ainakaan helpota tilannetta :p Nyt on niin turvonnut olokin (ja syötiin tänään pizzaa... ). Ei tää loppuaika aina mitään herkkua ole, vaikka miten koittaa asennoitua.

No, leppoisaa sunnuntai-iltaa ja hyvää alkavaa viikkoa! Toivottavasti saadaan syntyneitä sydänkäpysiä tänne ensi viikolla! :)

Mayah ja Pupu 36+3 :heart:
 
Mun on jakauduttava hauskasta "sattumasta" kaupassa.
Menin tallihommien jälkeen (megakärttysenä ja väsyneenä) kauppaan ja kassalla pakatessani ihmettelin, et mitä viereinen "täti" hymyili niin kovasti; en kyllä tuntenu, eikä näyttäny edes kaukasesti tutulta.
Sitten se kysy, et "koska?" -ilman toista etuhammasta- Mä kaks sekunttia kelasin, et se varmaan vauvamasua tarkotti ja vastasin, et reilut pari vkoo viä. "Sä näytät niin ihanalta. Kovasti onnea." se toivotteli, ja piteli vielä peukkuja kun mä "pakenin" paikalta. (tosi nättinä siis =DDD: hajusena, likasena ja ennenkaikkee purusena) ...mutta mieliala kyllä kohos 100% moisesta "yllätyksestä" ja kun viä kaverille jakauduin aiheesta, se ehdotti, et jos se sattu vaikka oleen hyvä haltija =DDD niin meinas kyllä peliverkkarit revetä (ehkä jooo ilman etuhammasta, valepuvussa ;D). Kaikkee sitä =)!!!
En ookkaan mitään kommentteja olomuotoni suhteen saanu =)!

Merkkarille ja masuasukille täältäkin tsempitykset huomiselle <3 , koita saada nukuttua =)!
 
:D mä seurailen supistuksia.. suurimman osan päivää supistanu 10min välein - joskin ilman tarvittavaa kipua :D tai tietty se vähän jomottelee alas välillä samalla.. mut kolmannen raskauden loppuun meni et selvis mitä on harkkasupistukset - jospa nää niit ois kuitenki vielä :D toivotaan et kypsyttävät paikkoja ja helpottavat tositilannetta sitten...

kyl mulla pisti mietityttään et tosikko synty 39+2 ja siit alko veet mennä 39+0 eli käytännös reilu viikko täst eteenpäin ni ois samat viikot. Eli jos kovin toiveekkaast ajattelis ni nää vois kyllä johtaa syntymäänki pikkust hiljaa - jos kuitenki monast käy niin et lapset tulee aikasemmil viikoil mitä useemman tekee :D

eli alkaa tajuntaan hiipii - tää voi tosiaan syntyäki eikä mennä laskettuunaikaan :D

ja nyt nukkuun - oottamaan et uni tulee ja supistukset on huomenna muisto vaan :D

Tuikku ja möhkäleinen 37+5
 
Minä myös aion sairaalan vaatteita hyödyntää, ei mitään järkeä kuskata kotiin likapyykkiä. Noihin verkkohousuihin en ole koskaan törmännyt, täällä on ainakin ennen ollut sellaisia puuvillaisia "mummopöksyjä" :D Mutta ihan parhaita ovat pitämään jättisiteet paikoillaan. Sairaalakassin omat vaatteet ovatki kotiutumista varten. Tai imetysliivit tulevat varmaan käyttöön jo osastolla. Pillimehuja pitääkin muistaa ostaa, vaan ei liian aikaisin, ettei muksut juo niitä ;)
 
täällä kaikki oottelee jo innolla, että syntyis jo... mä koitan pitää jalat ristissä ja venyttää mahdollisimman pitkälle, meikäläinen kun ei oo valmis, enkä taida koskaan ollakaan... :ashamed:

Mysan: voi että miten ois ihanaa kun joku kehuis munkin ulkonäköä, tekis aika hyvää kuulla sellasta nyt... vielä pari viikkoa sitten olin omasta mielestäni ihan hyvän näkönen, mut nyt on naamaan hiipinyt kauhee turvotus, joten ei omaa silmää enää miellytä. :( Mut ei ne vaatteet ja purut ja hajut siinä vaiheessa mitään paina kun sisäinen kauneus ja maha tekee vaikutuksen :) :heart:

Aattelin pestä joitakin kestovaippoja uudestaan, että sais enemmän imukykyä... ja harsojakin vois pestä uudemman kerran... tänään oon pessyt vaunujen kankaita ja turvaistuimesta kanssa, jotain taas eteenpäin. :)

Hyvät yöt!
tömpsis ja kohta super 38+4
 
Mä oon tömpsis säilyttänyt niitä kestovaippoja ja harsoja pyykkikorissa. Siis nakkaan puhtaat ja kuivat vaippakamat takaisin pyykkikoriin ja pesen niitä muun pyykin seassa aina kun koneeseen mahtuu :) Varmaan on kaikki pesty nyt 4 kertaa. Ja sä näytät varmasti aivan ihanalle :heart: niin kuin me kaikki!

Zophie: Hyvä kun sanoit noista topeista. Kävin heti laskostelemassa itsellenikin muutamat kassiin :)

Muuten meinaan käyttää sairaalan kledjuja. En tosiaan halua raahata vauvan kera mitään pyykkivuorta mukanani. Ja sitäpaitsi ne verkkopikkarit on superihanat :D

FB ryhmään ei mulla ainakaan vielä ole mitään haluja. Muutenkin naamakirjan käyttö on mulla vuosien aikana koko ajan supistunut pienemmän ja pienemmän piirin kans jutskailuun. Siis ihan tosi hyvien kavereiden kanssa enää siellä vaihdan ajatuksia. Kaverilista on supistunut yli 300:sta n. 100 "kaveriin" joista puolet eivät näe edes mun seinää.

Kivaa viikon alkua. Mua jännittää kun tänään on 12.30 se äitipoli-aika.

Ruutinen ja Leo 38+2
 
Laittaisko joku sen FB-ryhmän pystyyn? Mä en osaa sellasta tehdä :(

Täällä vauva muutaman hiljaisemman päivän jälkeen päätti bilettää pitkin yötä, niine ttä useamman ekrran heräsin siihen kun mahassa kauhea paine kun sojotti johonkin ihme suuntaan :D Kyljellään ei pahemmin mua pystynyt häiritsemään, mutta kun käännyn useasti selälleen (selkään sattuu kyljellään ollessa) niin silloin on tilaa meuhkata :D Lähinnä siis tunkee takapuolta toiseen suuntaan ja jalkoja toiseen.

Jaahas, jos laittais tytön kouluun..

-S 35+3
 
Heips!

Viime yö meni taas vessassa ravatessa ja supistusten kanssa.. nyt taas aamulla ei mitään.. eilen illalla oli järkyttävä alaselkä särky oiskohan enteilly supistuksia sitte.. Iltapäivällä ois neuvola että saas nähä mitä siellä sanovat..

Palailen iltapäivällä taas :)
 
Huomenia!

Täällä poksui eilen 39 viikkoa täyteen! :D kävin oikein reippaan pitkän kävelylenkin illalla ja sen jälkeen supistelikin muutaman kerran aiempaa napakammin, mutta siihen se sitten taas jäi.... nyt tänään pikku-ukko on ollut oudon hiljainen, yleensä alkaa liikkumaan heti aamusta kun herään, mutta vaikka olen ollut jo 1 1/2 h hereillä ja syönyt aamupalankin, niin silti vain pari hentoista pyörähdystä on tuntunut kun olen tökkinyt vatsaa...

Merkkarilla onkin jännät paikat menossa, taitaa kohta saada jo käärön syliin! :heart:

Luulisi kyllä että tällä viikolla saadaan useampaan kertaan ihania uutisia, rupeaa viikot olemaan monella jo niin hyvät! =)

FB ryhmästä en minäkään ole innostunut, ihan siitä syystä että olen varmaan ainut täällä kuka ei edes ole fb:ssa, enkä sinne meinaa liittyäkään... :whistle: joten toivoisin myös kovasti että kirjoittelu jatkuisi täällä. Jos joku haluaa kirjoitella niin että kaikki haluavat ei pysty tekstejä lukemaan, niin pystyyhän tännekin perustamaan "kerhon", johon pääsee lukemaan vain salasanalla... muistaakseni tästä on ollut täällä aikaisemminkin puhetta!

Kotiintulovaatteista vauvalle olen pakannut mukaan ph bodyn, housut, sukat, myssy, tumput ja villasukat ja päällysvaatteiksi vaihtoehdoiksi joko velour housut ja takin tai jos on kylmempi niin sitten on vuorattu fleecehaalari. Itselle en tiedä oikein vielä mitä pakkaan kotiinlähtövaatteiksi, minullakin on yhdet mukavat housut jota pidän paljon muutenkin ja on täten todennäköisesti likaiset juuri silloin, jollakin muulla oli samaa ongelmaa! täytyy katsoa mitä sitten lähdön hetkelle tulee tungettua kassin ;)

Ruutinen tsemppiä tämän päiväiselle äitipolikäynnille, tulehan kertomaan sitten kuulumiset!

Jandhe ja pikku-ukko h 39+1
 
JEEEEEEEEEE :D Kävin äsken vaa´alla (aamupainot kun on keskenään verrannollisia) niin vaaka näytti 600g vähemmän kuin viime neuvolassa 2,5vko sitten :D Turvotukset on oikeesti saanut kyytiä ja mä oon saanut nilkkani takaisin :D Torstaina seuraava neuvola, toivottavasti tämä suunta jatkuu, tai ainakaan kauheasti nouse. Viimeksikin kun oli tullut miltein 900g viikossa :(

Niin tässä neuvolan välissähän korkeimmillaan tuo paino oli +5,5kg ja nyt toisaan tuo -600g... Aika hyvää heittelyä ihan vaan turvotuksella!
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Fb-ryhmästä en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata (luultavasti liityn jos semmosen joku perustaa..) mutta ainakin tänne kiinnostais saaha joku semmonen ryhmä tai mitä jokaikinen ei pääsis lueskelemaan.. Jos semmonen siis mahollista tehä?

Täällä herättiin ihmeen aikasi :O Yönkin nukuin vain yhdellä vessareissulla ja melko sikeästi muutenkin. Yleensä oon vaan maata möhöttäny ainakin kymmeneen asti.. Noh, joka tapauksessa yheksältä ois tänään kello soinu, kun joutuu eläinlääkär(e)ille rimpautella. Toivoa saa, että saisin vaikka alkuun kotihoito-ohjeita tms, kahden kissan kanssa linja-autoreissu ei kovin houkuttele... : /

Tänään POKS ja nyt aamupalalle!

R-M 39+0
 
FB-ryhmässä olen mielellään mukana, jos sen laittaa suljetuksi ja salatuksi :) Kukas sen väsäisi pystyyn? Jiimii? :)

Kestovaippojen säilyttämisestä ostettiin sellainen umpinainen muovi"roskis", johon heitettiin aina vaipat. Sen verran umpinainen, että hajut pysyivät sisällä. Lisäksi teepuuöljy (ihan luontaistuotekaupasta) auttoi pitämään bakteerit ja hajut kurissa. Tiputin aina pari tippaa sinne pohjalle, ja sitten tarvittaessa pesin joko tuolla teepuuöljyliuoksella tai jytkymmällä pesuaineella. Toimi meillä hyvin :)

Kotiintulovaatteeksi pakkasin bodyn, potkarit, myssyn, tumput ja sitten otan varmaan jonkinlaisen haalarin tai peiton, riippuen nyt vähän siitä, kauanko tässä vielä menee :) Itselle saa mies sitten tuoda kaapista puhdasta, mutta jotain äitiysvaatetta kuitenkin. Ei se maha valitettavasti niin nopeasti häviä...

Synnytyksen lähestymisoireita oli
-menkkamainen jomotus ristiselässä ja alavatsalla ja sisäreisien ja nivusten kipuilu sen pari viikkoa ennen syntymää, vähän kuin menkat olisivat koko ajan alkamassa
-miehen sanojen mukaan maailman pahin pms eli pinna oli ihan käsittämättömän tiukalla pari viikkoa ennen syntymää :D
-limatulppaa tuli reilu viikko ennen
-edellisenä yönä heräilin ilman syytä aika tarkalleen tunnin välein johokin outoon oloon, olisiko sitten ollut supparit, kun herätteli...

Ihana, kun täällä alkaa niin monella olla jo tositoimet käsillä :heart: Nopeasti se vaan on odotusaika mennyt! :)

(.) Huomenna viimeinen neuvolalääkäri, saa nähdä, mitä tuo tykkää. Toivottavasti jotain olisi taas tapahtunut, niin ei ihan laskettuun tarvitsisi odotella - lonkkakivut ovat jotain ihan käsittämätöntä, ja käveleminen tosi vaikeaa. Onko muilla muuten verenpaine noussut kovasti loppuraskauden aikana?

Branwen ja Sissi 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Heti tuli mieleen kyssäri Branwenille: Eikö kestovaippojen kanssa suositella käyttämään juurikin hengittävää ja avonaista vaipparoskista, jolloin vaipat eivät edes ala haisemaan? Meillä ei siis ole vielä mitään roskista niille vaipoille.. ajattelin virkata sellaisen verkkopussin jostain puuvillalangasta jonka vois sitten kiristää kiinni ja pestä ne vaipat suoraan siinä pussissa. Ja säilyttäisin ne vaipat siis siinä verkkopussissa pyykkikoneen vieressä naulakossa. Toki jos siihen vaippaanjää kuivaliinasta huolimatta kakkaa niin sithän se pitää huuhdella eikä voi "kuivana" säilyttää pesuun asti. Ootko liottanut etikkavedessä tms. niin kuin olen joidenkin kuullut tekevän. Mun nenään se etikka haisee niiiin pahalle etten mielellään sitä ratkaisua tekis :) Ai joo, ja mulla on pari Jyskistä halvalla ostamaani fleecepeittoa (käytettyjä, moneen kertaan pestyjä ja ohuita). Voisko siitä leikellä kuivaliinoja harsoihin ja muihin vaippoihin? Minkä muotoinen ois paras? Tiimalasi? Jos vain viitsisit kestoilijana vastata (muutkin jotka ovat jo aiemmin kestoilleet) kun itsellä ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta asiasta. Kukaan lähipiiristäkään ei ole koskaan kestoillut ja pitävät mua ihan tärähtäneenä :LOL:
 
Kaikki vauvan vaatteet on täällä pestynä. Sitä mukaa, kun olen ostellut, niin olen samantien pessyt, tosin kovin isoja kokoja ei ole tullut edes vielä ostettua.

R-M: Mullakin ihan järkyttävää turvotusta jaloissa, käsissä ja nyt "uutuutena" myös jopa mahassa. No, nää mun jalat onkin oikein yleinen hauskuutuksen aihe tällä hetkellä.. :D Samoin päänsärkyä ollut useampana päivänä, mutta paineet ihan ok.

Supistukset - mitä ne on? Voisko joku antaa niitä vähän mullekin.. Näillä viikoilla oltiin esikoisesta jo tositoimissa ja nyt ei ole ollut mitään. Prkl.

ON: Se viikonloppuinen hyvä olokin on hävinnyt, taas huimaa normaalimalliin ja yö meni huonosti. Myös esikoinen nukkui tosi levottamasti ja sain ravata miljoona kertaa yläkertaan. Sit, kun esikoinen vihdoin pääsi kunnon uneen, niin vauva aloitti oikein mukavan mellastuksen. Tuntui, että se heitti siellä vielä ympäri, vaikka ei uskoisi, että noin isokokoisena sitä pystyy enää tekemään.. :confused: Varmaan tää oma malttamattomuus/levottomuus heijastuu tohon esikoiseenkin, sillä koskaan aiemmin sillä ei ole ollut minkäänlaisia nukkumisongelmia.

Tömpsis: ymmärrän kyllä tuon tunteen. Itsekin tosin odotan, että vauva jo syntyisi, mutta toisaalta tuntuu, ettei ole vielä lainkaan valmis siihen synnytyksen jälkeiseen elämään ja jännityksellä odotan, mitä se tulee tällä kertaa olemaan. Nyt kuitenkin kaikki vielä suht "helppoa"..

Noh, täytynee tästä lähteä vähän shoppailemaan, jos se vaikka piristäisi tätä mielialaa.

Raisu 39+2
 
Kestovaippojen säilytys ennen pesua
Meillä likaiset huuhdellut vaipat odottivat pesua tavallisessa pyykkikorissa. Ei siis sellainen suht umpinainen muovinen, vaan pyykkikaapissa oleva verkkokori (vähänkuin Elfakori). huuhdellut kuivuivat siinä reunalla ja kuiva tolivat korissa. Ei haissut kertaakaan! Nyt vaan tuo pyykkikori on käytössä, täytyykin katella löytyisikö meiltä elfakoria tuuraamaan ;)
 
Ruutinen samalla tavalla tyhjän päältä sitä itse aloitin joku vuosi sitten :D

-me kokeiltiin aluksi tuota avointa vaipparoskista, mutta meidän pieni kylppäri haisi silti :D Siksi siis päädyttiin kuitenkin tuohon umpinaiseen. Lähinnä se pissa haisi... Tuota etikkaa en käyttänyt, mutta tuo lantrattu teepuuöljy ajoi meillä saman asian. Sitten sappisaippualla tarvittaessa tahrat pois, ja kone pyöri riittävän usein (ecoverilla pestiin, kun tavallisella pesuaineella ei saa pestä kestoja).

-fleece on ihan hyvä kuivaliinamateriaali, pieni kysymysmerkki tietysti, että millä pesuaineella nuo on pesty? Jos on pesty tavallisella pyykinpesuaineella, niin voi olla, että se on tukkinut fleecen "huokoisuutta" ja imukyky ei ole yhtä hyvä. Mutta toki kannattaa kokeilla, olen käyttänyt eurokankaan microfleece-paloja. Sama materiaali siis, mutta vaan ohuempi.

-Olen leikannut ihan vaan pitkäksi suorakaiteenmuotoiseksi pötköksi, ja jos oikein on ollut tehokas olo, niin olen tehnyt vaipan mallisen, mutta vähän pienemmän tiimalasin, johon sitten olen hurutellut päälle keskelle sellaisen vain toisesta päästä kiinni olevan (=3/4 sivua irti) suorakaiteen lisäimuksi. Olen jättänyt osan irti, koska silloin narulle ripustettaessa liinan voi "avata", ja se kuivuu nopeammin, kun päällekkäisiä kerroksia on vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä