Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Huomenta :)

Jokohan merkkarilla on vauva sylissä? :heart: On tää niin ihanan jännää aikaa! :D

Mulla oli kans eilen muutama napakka supistus, kun istuin autossa, täytyy vissiin alkaa harrastamaan ilta-ajeluita. Muuten olo on ihan normaali, lukuunottamatta kättä :(
Sain pinniksen reunasuojuksenkin tehtyä melkein valmiiksi, kiinnitysnauhat vielä puuttuvat. Hieno tuli, vaikka ite sanonkin :D Mä kun en todellakaan ole mikään käsityöihme! :D

FB-ryhmästä en ole niinkään innostunut... mutta suljettu kerho täällä Kaksplussalla kiinnostaa kyllä! Voin jopa perustaa sellaisen, jos se saa kannatusta.

Nyt pitäis varmaan laittaa pyykkiä koneeseen, jotain muutakin kuin vauvanvaatetta ;)

M :heart: 37+3
 
Suljettu kerho täällä saa kannatusta täältäkin :)

Tömpsis, sama olo, muutama viikko sitten tunsin itseni vielä ihan nätiksi, mutta nyt alkaa olemaan niin turvonnut ja iso olo ja naama on jotenkin pöhöttynyt, että ei tartte odotella kenenkään totetavan kauniiksi... Miehen sisko sanoi viikko sitten että näytän hyvältä ja nätiltä, mutta siinä se sitten olikin ;)

Zophie+murunen 36+6, huomenna synnytystapa-arvio ja täysiaikainen :)
 
Raikasta huomenta,

Suljettu kerho kaksplussalla kiinnostaisi minua ehkä enemmän kuin FB-ryhmä.. Tosin tämäkin on minusta (ainakin toistaiseksi) vallan hyvä foorumi jutskailla! =)

On: Huonosti nukuttu yö takana, kuten jo pitkään niin itselläni kuin muillakin. Mutta mulla tuli ensimmäinen jonkinlainen ehkä synnytykseenkin viittaava oire, jee!!!! Mulla oli pakaralihasten yläosat eli peppu/ala-ala-alaselkä ihan tosi kipeä viime yön, eli aivan kuin olis ollu punttiksella, vaikken mitään liikuntaa oo kyennyt harrastamaan koko raskauden aikana. Elikkäs ehkä mulla alkaa lantio jotenkin leventymään tai jotain, vautsi.

Nyt pitäis keksiä jotain puuhaa, kun vkl meni aika pitkälti pyjamabileissä : / Ei vaan hotsis kaupoille lähteä, kun siellä tulee törsättyä, pöh.

Mukavaa päivää kaikille!
Kiippu & kaumujunior (35+6)
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tuosta suljetusta ryhmästä ja fb:sta, että voihan sitä laittaa molemmat pystyyn :) Niin paljon aktiivista porukkaa täällä, että varmasti molemmissa riittäisi juttua :) Esikoisen ajalta tuo suljettu ryhmä kuivui kokoon joskus vuoden jälkeen, mutta fb:ssa on juttu yhä kovassa käynnissä ja tapaillaankin ihmisten kesken :)
 
Vielä tuosta suljetusta ryhmästä ja fb:sta, että voihan sitä laittaa molemmat pystyyn :) Niin paljon aktiivista porukkaa täällä, että varmasti molemmissa riittäisi juttua :) Esikoisen ajalta tuo suljettu ryhmä kuivui kokoon joskus vuoden jälkeen, mutta fb:ssa on juttu yhä kovassa käynnissä ja tapaillaankin ihmisten kesken :)
Kannatetaan!! :D Mä en noista kerhoista oo oikein perillä, mutta jos sellainen perustetaan niin mukana olen! Fb, kerho ja tämä voivat kaikki pysyä "toiminnassa" samaan aikaan, varmasti jaksan lukea ;)
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Ihanan syksyisenä näyttäis tämä viikko alkavan ja ne lupailikin viileneviä ilmoja :) Ihanan pimeitä iltojakin jo, eilen fiilistelin ja laitoin n.30 tuikkukynttilää palamaan kotiin, tunnelmaa tunnelmaa :heart:
Täällä on muutenkin tota pesänrakennusviettiä meneillään, eilen tosiaan tuli haettua Ikeasta pari "lisäpyllypaikkaa" eli 2 Ektorp-nojatuolia ja rahi, ne on niiiiiiin kivan näköiset! Miesparkaa käy vähän sääliksi, mutta ihanasti se jaksaa näitä mun hössötyksiä toteuttaa :heart:

Santun turvotukset tais tosiaan tarttua samalta penkiltä nyt minulle :mad: :D Sormet on heti aamusta ihan nakit ja nilkat oikein nipistelee, ähh. No ananasta kuluu nyt sitten ilta-ja aamupalalla. Mutta kun tekee mieli sipsejä :headwall: Jos syö puoli pussia sipsejä ja sit päälle pari purkkia ananasta niin kompensoiko se? :LOL:

Aika hauska että Santtu bongasit minut eilen pariin kertaan! Meillä selkeesti oli aivan sama päiväohjelma :D Mä taidan kulkea "laput silmillä" kun en hoksaa tuttuja ennenkun joku nykii hihasta?! Se oli muuten mun sisko joka oli meidän kanssa siellä Mc:ssä :)

Synnytysoireista Mulla ei edellisessä odotuksessa ollut mitään oireita ennen käynnistykseen menoa. Siis ei mitään. Ja nyt niitä on riittänyt jo pari viikkoa, muttei tuo pööpö ymmärrä tuolta pois tulla... Limatulpasta ois huomenna 2 vkoa ja sen jälkeen tosiaan suppaillut kiitettävästi ja aina rasituksen jälkeen enemmän, kolottelee häpyluuta ja varsinkin yöllä kun herää pissalle niin on pallo jalkojen välissä olo ja tuntuu välillä että vauva on niin alhaalla että "p.rse repee". Ei tämä täältä tule ennen sitä leikkauspäivää *huokaus*

Merkkari Ihanaa, sulla on ihan just vauva! Jollei ole jo! :heart: Tule kirjoittamaan kertomusta kun jaksat, mua ainakin kiinnostaa hurjasti! Jännittää jo oma leikkaus, vaikka aikaa on vielä 10 päivää.

Sairaalakassissa Mulla on myös muutama toppi (tuubitoppi jossa on alla ns. liiviosa eli se vois toimia yöimetykseen?) Sitten mä ostin sellasen ihokontaktitopin. Se sairaalan pitkähihainen yli-iso paita on tosi kuuma varsinkin öisin. Eli mulla on mukana toppeja ja sit meinasin ottaa jonkun pitkähihaisen neuletakin tms. ja lempiverkkarit tottakai! Ne verkkohousut on hirveet, tulee tyyliin kainaloihin asti ja se vaippa pyörii niissä miten sattuu, mutta kyllä mä niihin tyydyn, kun en halua omia pikkareita tuhota, mulla kuitenkin vuotelee myös se sektiohaava...
Sit siellä on dödö ja saippuat + rasvat + hiuslenkit + kynsisakset. Vauvalle ja itselle kotiintulovaatteet. Imetysliivit + liivinsuojat. Yösiteitä kotiintuloreissulle. Rintakumit ja vauvalle tutti (autoon kotimatkalle ??) Vielä mä mietin että mitkä tossut/kengät mä pakkaisin mukaan ja sit sinne pitää varustella mulle joku suklaapatukka, naistenlehtiä ja pepsimaxia :p

Ihana löhöpäivä tiedossa, jos sitä jotain herkkuja lähikaupasta hakis ja makais sohvalla lehtien ja lastenleffojen kanssa :popcorn:

miirikki ja pööpö 37+5
 
Mä YRITIN perustaa FB-ryhmän, mutta yritystasolle jäi... eli ainakin salaiseen-ryhmään pitää liittää porukkaa oman kaverilistan kautta. JOten ei onnistu että luon ns. tyhjän ryhmän, johon halukkaat pyytää lupaa liittyä. Salainen kuitenkin olisi se "paras" vaihtoehto kun ryhmän kuvaus menee näin; "Vain jäsenet voivat nähdä ryhmän, sen jäsenet ja heidän julkaisunsa." Mutta se ei siis onnistunut joten osaako joku enemmän nörtti auttaa?? :attn: :D
Itse pitäisin FB-ryhmää hyvänä lisänä ns. nopeampaan kommunikointiin. Eli jos vaikka aloitan aiheen vauvan ilmavaivoista, niin kommentit tulisi suoraan kysymyksen/aiheen alle, eli vertaistuki olisi nopeammin saavutettavissa ;) Ja tämä kaksplussan sivusto voisi toimia rinnalla, esim. syvempää tilitystä varten :LOL: Mutta nämä on vaan mielipiteitä ja niitähän on monia, joten kunhan nyt vaan jotenkin saataisiin pidettyä ryhmä koossa :confused:

(.) Mulla on tänään kanssa äitipoli klo 12.30 (kuten oli jollain muullakin, olisko ollut raisu..). Otan sairaalakassin varmuudeksi mukaan JOS vaikka lääkäri olisi samaa mieltä kuin lapsen vanhemmat, ja laittaisi synnytyksen käyntiin. En usko että lapsivesi on ainakaan lisääntynyt ja pelkäämpä ettei vauvalle ole riittävää kasvua vieläkään tapahtunut, joten parempi sen olisi kasvaa ulkomaailmassa, kuin kohdussa, kun kuitenkin kasvaa jo nyt alakäyrien alapuolella :(

merkkarilla taitaa olla jo pikkuinen käärö sylissä :heart:

Nyt lounastamaan ja sitten polille "taistelemaan" :kieh: vauvan hyvinvoinnista....

Tähtitaivas 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitaivas;24514766:
Mä YRITIN perustaa FB-ryhmän, mutta yritystasolle jäi... eli ainakin salaiseen-ryhmään pitää liittää porukkaa oman kaverilistan kautta. JOten ei onnistu että luon ns. tyhjän ryhmän, johon halukkaat pyytää lupaa liittyä. Salainen kuitenkin olisi se "paras" vaihtoehto kun ryhmän kuvaus menee näin; "Vain jäsenet voivat nähdä ryhmän, sen jäsenet ja heidän julkaisunsa." Mutta se ei siis onnistunut joten osaako joku enemmän nörtti auttaa?? :attn: :D
Tähtitaivas 37+4
Sen enempää en teidä mitä olen noita ryhmiä käyttänyt :D mutta tosiaan perustajan tai ylläpitäjän kavereita vaan voi kutsua, joten jos on useampi ylläpitäjä niin jonkun heidän kaverinsa pitää olla. Kaikkien ei tarvitse olla keskenään kavereita, mutta tosiaan kutsujan kaveri pitää olla.
 
Merkkarin kuulumisia jännitetään nyt porukalla! :)

Toivottavasti Tähtitaivaan vauva voi hyvin ja lääkärit tekee fiksuja päätöksiä!

( . ) Ananasta ja mansikoita syödään täälläkin turvotukseen. Mies söi eilen viikonlopun leffaillasta jääneitä sipsejä, mutta minä maltoin tällä kertaa pysyä erossa järkyttävän turvotuksen takia. Omasta ulkonäöstä alkaa huomata olevansa viimeisillään, vielä jonkin aikaa sitte oli ihan ok tilanne, mutta kasvojen turvotus vie kyllä kaiken "raskauden hehkun" mennessään :p

Hauskaa päivää! :)

Mayah ja Pupu 37+4 :heart:
 
Tämä keltanokka haluaisi kanssa aloittaa tuon kestovaippailun. Sen verran vinkkejä oon saanu puolelta ja toiselta et kannattaa aloittaa ihan harso+kuori -linjalla... Mä sitten fiksuna tyttönä oon tietysti yrittänyt opetella taittelee niitä hienoja harsotaitoksia etukäteen netistä löytyvien ohjeitten mukaan. Mut siis musta tuntuu että niistä mun taitteluista tulee aivan hehtaarikokosia vaikka teenkin ohjeen mukaan??? Siis ne ulottuu varmaan pikkusta niskaan asti, voisin kuvitella :D Mä voisin ottaa jotain hyviä vinkkejä vastaan tähän asiaan liittyen, kiitos! :) On mulla hommattuna muutama taskuvaippa ja sit niitä valmiita imuja myös lisäksi, onneksi. Ja tarvis varmaan ostaa kaupasta niitä kertakäyttövaippojakin valmiiksi, tää mun touhu vaikutaa nyt semmoselta... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;24515175:
Hei, perustin Syyskuun Sydänkäpyset 2011-kerhon tänne 2+, laittakaa halukkaat hakemuksia tulemaan. Löytynee vielä kerhojen etusivulta, mutta jos joudutte hakemaan, niin alue on "Lapsi kasvaa" kohtahan kun kaikki ne lapset ollaan saatu :) Kerho on suljettu ja sisältö näkyy vain jäsenille.
Tyhmä kyselee: Mistä nuo kerhot löytyvä? ELi missä se etusivu on?

Pienellä tutkimisella löytyi :D
 
Viimeksi muokattu:
Tähtitaivas fb-ryhmästä Juuri tuossa lokakuisten kanssa pähkäiltiin, ja se toimi näin: perustat sen ryhmän, kuten olet jo tehnytkin, ja sen jälkeen ryhmään haluavat laittavat sinulle esim. yksärinä täällä nimensä ja tietonsa, miten heidät tunnistaa mahdollisista muista samannimisistä. Sen jälkeen pyydät halukkaat kaveriksi. Kun kaveripyyntö fb:ssa on hyväksytty, niin pystyt liittämään kyseisen henkilön tuohon ryhmään. Ihan varma en ole, mutta käsittääkseni tuon kaverijutun voi sitten peruuttaa, jos tahtoo pysyä tuntemattomampana :) Mutta ainakin tuolla liittämishetkellä pitää olla kaveri fb:ssa. Kun ryhmän asetuksissa on salainen, niin jutut pysyvät ryhmän sisällä eivätkä ne tai itse ryhmäkään näy ulkopuolisille.
 
Hei kaikille! :wave:

Täällä vielä yksi maija-myöhäinen ilmoittautuisi ketjuun mukaan mikäli mahtuu! Sama virsi kuin muutamilla muillakin eli olen seuraillut ketjua lähes alusta asti, mutta nyt vasta rohkaistuin itsekin kirjoittelemaan.

Ensimmäistä lasta odottelen ja laskettu aika olisi jo puolentoista viikon päästä (!) 9.9. Jorviin olisi tarkoitus mennä synnyttämään ja jännitys tiivistyy mitä lähempänä h-hetkeä ollaan.

Tästä keskustelusta olen saanut paljon vertaistukea ja vinkkejä! Kiitos niistä! Nyt kun olette keskustelleet suljetun ryhmän puolelle siirtymisestä minulle tuli hätä käteen. En tahtoisi luopua näin hyvästä porukasta vaikka ette ole tienneetkään minun siihen kuuluvan ;)

Terkuin
Freundin ja Wövvi :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82 ja Kiippu
Voih! :heart: Merkkarilla tosiaan taitaa olla jo nyytti maailmassa :heart: Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! :)

miirikki Mulla on ihan samanlaisia oireita, häpyluu vihloo ja jomottelee, samaten nivuset ja tosiaankin, varsinkin yöllä on keilapallo jalkojen välissä! Mulla vaan puuttuu kokonaan kivuliaat supistukset, samaten limatulppa taitaa olla edelleen tiukasti paikoillaan :D

FB- ja kaksplus- ryhmästä, mun mielestä on hyvä idea perustaa molemmat, ymmärrän etteivät kaikki halua paljastaa kasvojaan nimimerkin takana, jolloin suljettu ryhmä täälläkin on hyvä idea! :)
Mutta kannatan myös sitä facebook- ryhmää sen näppäryyden takia ja tosiaan vastaukset saa varmasti nopeasti siellä! Joten minä ainakin olen mukana molemmissa! :)

miirikille vielä, että tottakai ananaspurkki kumoaa kaikki sipsipussin haittavaikutukset! Mäkin söin viikonloppun läjän irtokarkkeja ja sitten päälle ananspurkin ja taas olin hyvällä omalla tunnolla :whistle:

Sairaalakassia pitäis varmaan pikkuhiljaa laittaa kuntoon, mitähän kaikkea sinne keksisi...Onneksi mies pystyy sitten tuomaan ne mitä kuitenkin unohtuu ;)
Multa puuttuu vielä imetysliivitkin kokonaan, pitäis varmaan käydä ostamassa ainakin yhdet kun neuvolassa sanottiin, että kannattaa ostaa vasta ehkä jopa synnytyksen jälkeen, kun voi vielä paljonkin tissit kasvaa..

Omaa napanderia: Mua on vaivannut jo useampana aamuna huono olo, samanlainen siis kuin alkuraskaudessa..Menee kyllä nopeasti syömisellä ohi, mutta silti vähän mietityttää. Onneksi torstaina on neuvolalääkäri niin täytyy mainita asiasta.
Nyt on myös pari päivää toiminut maha tavallista paremmin, tuntuu, että saan koko ajan ravata sillä isommalla hädällä :ashamed:

Ihanaa syksynalkua arvon leidit!! :heart:

Vaniljainen ja "Peppi" 36+1 :heart:
 
Ruutinen Vanhoista fleecepeitoista, -kaulaliinoista ym. tehdyt kuivaliinat on musta ihan parhaita, ne on pesty jo sopiviksi ja on "ilmasia" tuohon käyttöön. Mulla on paljon itse leikattuja kuivaliinoja ja kun innostuin ompelemaan kuopukselle muutaman keston niin pistin sisäpuolelle juurikin vanhoista fleecepeitoista leikatut kankaat. Mä olen tykännyt enemmän ihan suorakaiteen muotoisesta pötkylästä, mutta voihan ne saksia tiimalasiksi jos semmonen tuntuu paremmalle.


Mädchen Kiitos kerhosta pistän hakemuksen vetämään. Jatkan myös yleisellä vauvapuolella jos semmonen tulee. Lärvikirjaan en ole liittynyt ollenkaan joten se jää.

Miehellä vaihtui työmaa ja sen on vain vajaan 200km:n päässä =) Tosi kiva fiilis kun tietää että se kerkee sieltä nopeesti kotiin ja kulkeekin vielä omalla autolla eikä yhteiskuljetuksella.
Mä pähkäilen pinnasänkyä ja nukkumakoppaa. Kun kumpikaan ei ole laitettuna. Sänkyä tuskin kasataan, mutta jos ehkä kuitenkin laittais kopan valmiiksi. Kun voihan se olla ettei vauvaa tuu nukutettua vieressä/meidän sängyssä koko aikaa. Tai sitten vaan vetkaan niin kauan että vauva kerkee syntymään ja katon sitten. Niin ja onhan kuitenkin vaunut jossa vauva voi nukkua sisälläkin.
 
Mie voin perustaa tuon FB ryhmän..yritinkin jo mutta se ei anna perustaa salaista ellei ole kaveri,tai siihen pitää lisätä kavereita listalta...joten voiskos laittaa tän postin kautta nimiä niin lisäilen niitä =) ilmeisesti jatkossa menee sit niin etmun kautta sit jos sinne haluaa...en ole ennen tollasta salaista tehny niin en tiedä...


VAI onkos nyt parempi niin että tehään tänne se suljettu ryhmä????ei jakauduttais joka paikkaan ??
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa taas aamulla kaikki ok. Nyt vaan odotellaan. Vielä ens viikolle varasi ajan mutta toivoisin etten tarviis enää käydä:)

Viime yönä oli jotain tunnin ajan supisteluja, olin jo että NYT se alkaa. Mutta eipä sitten alkanukaan... Muutenkin oli "outo" olo yöllä. Aika paljon valvoskelin. Joka paikkaa kolotti tuttuun tapaan ja vauva vaan poraa itteään alemmas, tuntuu tosiaan et litistyy tuonne alas :D Neuvolassa sf-mitta laskenut ja vauvan pää tosi alhaalla. Jospa se viime öinen olisi ennakoinut jotain. Tässä jännät paikat josko syntyiski viel tän kuun puolella.

39+2
 
No tuossapa oliki tullu juttua,en ollu kaikkia viel lukenu ku kirjoittelin,joten tähtitaivas,perustaksie nyt sen FB ryhmän vai??voin mieki perustaa.ja täällä ilmeisesti oliki nyt ryhmä valmiina =)..tuonne tulee varmaan enemmän kirjoiteltua sitten kun suurin osa on jakautunut =)
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli jotain limaa pyyhkiessä noin tlusikallinen (?), mutta siihen se jäikin. Ilta oli yhtä helvettiä! En tiennyt oliko ne supistuksia vai mitä, kun en enää pysynyt perässä ja vauva rymysi oikein kunnolla, alapäätä vihloi istuessakin kivuliaasti. Helpotti parin tunnin päästä (kun mies tuli kotiin). Tänään taas vihlomista, painetta alapäässä ja tossa joku aika sitten pissalla käydessä pissaamisen jälkeen tunsin lorahtavan jotain muutakin. Määrää en osaa sanoa, mutta tuskin kaikki tuli, jos lapsivettä edes oli. Tuntui tulevan toisesta reiästäkin, kuin pissa. 100% varmaksi en voi sanoa, mutta eipä ole tuolta ennen tuntunut. Ei tarvinut mitenkään pinnistellä, jotain vaan lorahti heti pissaamisen jälkeen (anteeksi tarkka kuvaus). Kädellä vähän sieltä hipaisin ja kirkasta se oli, "kuin vettä". Side pöksyihin ja nyt odotellaan tuleeko lisää/tapahtuuko mitään :)

Kokemuksia lapsiveden "osittain" menosta?

innoM + Pulla 39+4
 
Kokemuksia lapsiveden "osittain" menosta? Mulla molemmat aiemmat synnytykset alkoi ns. korkealla vedenmenolla (=reikä kalvoissa jossain ylempänä). Ihan vaan semmoisia lorahduksia pitkin päivää, siteessä neste oli vaaleanpunertavaa. Mutta vasta kun kalvot puhkaistiin, niin loput tuli. Siihen pätee kyllä sama kuin vesien kokonaan menossa, antibiootit pitää aloittaa jos synnytys ei etene ajoissa. Jos vielä lorahtelee niin soita synnärille niin testaavat onko lapsivettä vai muuta.
 

Yhteistyössä