Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Mä täällä jännäilen teidän puolesta! :popcorn:

Ihmeen pitkälle suurin osa pinolaisista on päässy, toivottavasti "häntäpää" pääsee kanssa turvallisille viikoille (37+)

Meillä neiti oli torstain neuvolassa jo ylittänyt maagisen 3kg rajan (3260g) ja sai luvan nukkua pidempiä pätkiä kun 3-4h kerralla. Yksi yö vetäskin melkein 6h unet...! Itse olin ihan puulla päähän lyöty, kun heräsin :D
D-vitskut hieman mahaa kaivertaa, nyt mennään 3 tipalla jo. Tosi rauhallinen ja kiltti vauva vieläkin ;)

Huldis ja pikkusisko "Talonmies Pete Pikkarainen" 4 viikkoa :heart:
 
Merkkarille onnea huomiseen:) Ajatella, että vauva on huomenna sylissä:))

Mä olen pessyt kaikki vaatteet mitä olen saanut, joten myös jo jotain 74cm...tosin ne ovat laatikossa varastossa. Eli kaappiin olen tunkenut 50-62 ja muutamia 68cm. Mulla noi lapsukaiset ollut niin erikokoisia, että en oikein tiedä minkäkokosia menee ja kuinka pitkään. Esikoinen oli sen 4520g ja 54 cm ja parivkoa meni 56cm vaatteet vain. Kuopus taas 3150g ja kasvoi tosi hitaasti, niin 56-62 meni varmaan tonne 6-7kk asti. Oli 1v vain 8kg...

Juurikin jälleen katoin sairaalakassia ja pakkasin sinne nyt varmuuden vuoksi kans fleecehaalarin ja peiton. Turvaistuimen telakan sovitin äskön kanssa autoon ja mietin, että mille paikalle sen sitten laitan...Myös kokosin sitterin päälliset, kun olivat pesussa, joten kaikki olis varmaan valmiina, paitsi tuttien keittäminen...Sen kyllä kerkee vaikka sit, kun kotona ollaan.

Ihan järkky turvotus sormissa ja leuka/naama tuntuu ihan pöhöttyneeltä....en jaksais enään yhtään...Pallea on niin krampissa ja litalginiä vedetty naamaan kiitettävästi...Kiitos ihanan mahataudin ja vauvan pään joka painaa palleaan niin perkuleesti...ei ainakaan oloa helpota..

Marja ja maha-asukki 35+3
 
Heippa kaikille! :wave:

Vieläkö yksi mattimyöhäinen sopisi joukkoon? Löysin tämän ketjun vasta tässä kuussa, ja kääk kuinka aktiivisesti te jaksatte jutustella! Muita sivustoja on tullut kyllä seurattua koko ajan, nyt olen sitten kahlannut läpi teijän parin viime kuukauden jutut :D Josko tässä itte kerkeis vielä viimiseksi kuuksi mukaan :)

Meille tulossa ensimmäinen lapsi, la 30.9., mulla ikää 23 v. Kaikki on mennyt melko hyvin, erinäisiä pieniä vaivoja pitkin matkaa, mutta nyt olo on itse asiassa jopa parempi kuin aikoihin. Tyyntä myrskyn edellä?

Onnittelut kaikille jo jakautuneille! Ja tsempit kaikille muille kaikkien kremppojen kanssa!

sanzilla + möhkis 35+ 2 (jollain mullakin täällä oli masuasukin nimi möhkis, hihii!)
 
sanzilla tervetuloa :) ja hurjasti tsemppiä merkkari huomiselle!

Kiva kuulla Huldiksesta ja pikkaraisesta :)

Mä olen pessyt 50-62cm vaatteet, muut ehtii sitten tarpeen mukaan. Pinnasänky kasattiin eilen ja patjakin on ihan passeli :) Sairaalakassin pakkauksenkin olen aloittanut omilla vaatteillani.
Zophie, kannattaa ne (isommat) äitiyshousut ottaa kotiutumisvaatteiksi, ei se maha, jännä kyllä, heti katoa, vaikka sieltä vauvan verran pois onkin.

Jokohan innoM on lähtenyt vauvan hakuun?

Nyt ompeluhommiin!

M :heart: 37+2
 
Millaisia synnytyksen lähestymis oireita ollu teillä muilla? onko muita kun supistuksia?
Esikoisesta ei ollut mitään oireita. Vajaa viikko ennen synnytystä oli veristä vuotoa ja silloin kävin käyrillä, mitään muuta "oireilua" ei ollut. Lopulta synnytys käynnisty supistuksin ja vedet meni vasta synnytyksen loppuvaiheessa. Limatulppaa ei näkynyt. Nyt on supistellut kivuttomasti ja sukkapuikkoillut viikon verran, mutta en liikoja toivoisi, yli menee kuitenkin ;)

Olo on ristiriitainen, toisaalta odottaa pienen syntyvän NYT heti, mutta toisaalta sitä nauttii kahdenkeskeisestä ajasta esikoisen kanssa. Apuja esikoisen hoitoon olisi saatavilla parhaiten tässä lähiviikkojen aikana, jos kovasti menee yliaikaiseksi niin sitten iskee yksin jäämisen stressi :whistle:

Ihana hiljaisuus kun esikoinen on unilla, tästä pitää nyt nauttia kun vielä voi!

Verus ja neiti2 38+3
 
|O Jippijaijee, happomyrkky autto että sain närästykseltä nukuttua, mutta nyt on vauhtiville pitäny niin kovaa meteliä, että oikee kylki on niin kipeä, etten pystynyt nukkumaan kummallakaan kyljellä vaan sattui pelkkä hengittäminen. Kuuden aikaan kuopus änkes väliin nukkumaan ja tunnin päästä keskimmäinen. Sanoin, kyllä että saa mennä takas omaan sänkyyn, kun kertakaikkiaan tilaa ei ollut, mutta jääräpäisenä jäi nukkumaan mun jalkojen päälle...

En pessyt mitään muuta kuin 50-62cm vaatteet, en edes kaikkia niitäkään. Kun ei tiedä kumpaa laatua tulee niin olen pessyt kaikki neutraalit, joita ei paljon ole ja sitten vain sairaalasta kotiutumisvaatteet tytön ja pojan väriset. Loput lähtee sitten myyntiin, kun tietää kumpi on. Sellaiset jotka selvästi jommankumman. Ekassa ultrassa kun oli niin selvää, että poika tulee niin Pariisista tuli ostettua ihania pojan vaatteita, no seuraavassa kahdessa ultrassa on arveltu tyttöä ja sitten olenkin ostanut tietty alesta ja kirpparilta mekkoa ja muuta vaaleanpunaista...hölmöä ehkä, mutta minkäs teet. Jotain iloa ja nautintoa munkin on jostain saatava :D.

Marja, meillä sama "vika". Esikko oli yli neljä kilonen kun tultiin sairaasta kotiin, joten 50cm vaatteet ei enää mahtunu päälle kun tultiin kotio ja kahen viikon päästä käytettiin jo 62cm. Ja Kuopus kirppu oli niin pieni että vuoden ikäsenä suurimmat 68cm vaatteet meni vielä heittämällä päälle. Kaks vuotis nla:n jälkeen vietettiinkin 10kg bileet kuopuksen kanssa :O . Itse olin hyvin turhautunu, kun olin ostanu jo kolme vaatekokoa isommat jemmaan ja tuntu, että ne jää sinne iäksi! Kun oli tottunu kahta ensimmäistä, että se on vaatekoko/pesu suurinpiirtein niin oli ihana kun sai koko ajan pukea uutta vaatetta ;) .
Varo limppareita ja mitään makeaa vähään aikaan, jos se masu rauhottuis. Mulla litalgin ei koskaan auttanu, kannattaa sunkin kokeilla Alsucralia tai muuta, jos tuntuu että koko ajan vaivaa. Ei ole todellakaan kivaa kun pungetaan kramppaavaan ja todella arkaan palleaan. Tietän tunteen joten otan kovasti osaa! Jakselemista ja paranemista!

Huldis, onnittelut ekoista pitkistä yöunista, varmasti tulee jo tarpeeseen :) . Ja Pikkareiselle kolmen kilon poksumisesta :D !

( . ): Täällä vieläkin hommat vaiheessa, mut eihän tässä ollu kiire? Mietin kanssa kovasti, että mitä itelle ottais sairaalaan mukaan? Siis vaatteita...Vaikeeta on. Jotkut kivat verkkarit olis hyvä, mutta en omista sellasia enkä oo löytäny mistään hyviä. Ja jos käykin jotain että leikataan tai muuten on kipee kotiin tullessa niin olis kuitenki hyvä olla jotkut rennot ja kiristämättömät, kun mullakin kaikki ä-vaatteet on jotain farkku tms. kangasta...
Äh, pakko heittää ittensä taas kylelleen, tekee tää puoli-istuva asento taas läppäri polvella niin pahaa...huippaa...

Hassel & Teppana 38+2
 
Joko olette pessy jo isompiakin vaatteita? 62 ylös päin?
-Pesty on kaikki esikoisen ajalta neutraalit vaatteet 74 asti mutta ei niitä niin hirveästi ole :)

Millaisia synnytyksen lähestymis oireita ollu teillä muilla? onko muita kun supistuksia?
- Esikoisesta lähti limatulppa 1-2viikkoa ennen synnytystä (ei enään tuoreessa muistissa kuinka kauan ennen). Hankala olo alkoi synnytystä edeltävänä päivänä johon liittyi alaselkä kipua, "outoa" tunnetta mahassa ja supistuksia. supistukset tietty sitten voimistui iltaa kohden ja yöllä tuli lähtö sairaalaan..

Hassel Onneksi helpotti närästys mutta ikävää että nyt tullut sitten muita juttuja häiritsemään unta :/

Viime yö meni hikoillessa ja juostessa vessassa..
Tänään pikku jäbä on ollut yli vilkas kuten eilen illallakin ja monoa tulee koko ajan.. Nyt sitte alkoi hikka tuolla masussa :D
Kovasti odottelen että jotain merkkejä synnytyksen sunntaan alkais tulemaan.. Supistukset ovat loppuneet kokonaan.. ei edes tunnu enään kivuttomat tai sitten on niin tottunu ettei niihin enää reagoi..
Saas nähä milloin tää täältä tulee ulos.. ollaan miehen kanssa vitsailtu että syntyy vielä samana päivänä kun esikoinen :D

O&O + Pikku Jäppinen 38+1
 
Hankala olo alkoi synnytystä edeltävänä päivänä johon liittyi alaselkä kipua, "outoa" tunnetta mahassa ja supistuksia.
miul on ollu just tollasia oireita tänään :O :D tosin tuskinpa se nyt viel... mut toivossa on hyvä elää!! :popcorn:

Joko olette pessy jo isompiakin vaatteita? 62 ylös päin?
kaikki oon pessy mitä oon saanu/ostanu, ovatpahan sit valmiudessa..

( . ) kamalan hankala olo.. mikään asento ei oo hyvä, ei pysty istumaan, ei makaamaan.. :( kaiken lisäks mies päätti käyttäytyä niinku kusipää eilen/tänään, joten sille oon ihan älyttömän vihanen :mad: ekaa kertaa teki mieli lyödä siltä nenä poskelle! :$ alkaa olla jo vaarallinen tää miun olotila, toivottavasti tää tästä helpottais :headwall: :'(

tiikkonen ja "JD" 36+2
 
Kiitos tsemppailuista :) Nyt ainakin kaikki ok ja toivon, että alkaisi jo laskeutua...

Voimia huomiselle Merkkarille, onhan se iso leikkaus, mutta hyvin se menee ja pääsee pian näkemään uuden tulokkaan.

Tuolla sairaalassa kun olin, tutustuin vähän niiden hyllyihin, pidättekö niitä sairaalan verkkopikkuhousuja vai omia. Näyttävät aika kummallisilta... Mutta varmaan käytännöllisä, jos pitää tunkea hehtaarisiteitä jälkivuodon takia.

Kseena 37 + 6
 
kiitos kaikille tuhannesti tsempeistä! Ihania olette! Auttaa oikeasti, kun saa purkaa tätä jännitystä :)

synnytystä lähestyvistä oireista mulla tuli esikoisesta limatulppa kerralla muutamaa päivää ennen lähtöä... Ja supisteli 2 vai 3 yötä ennen, kuin ne tosiaan alkoi sit niin ettei enää loppuneet. Mahassa oli myös outo "tunne", suoli tyhjeni aika tehokkaasti eikä ruoka oikeen maistunut... Vauva oli tosi alhaalla lantiossa. Nyt mulla ei oo kyllä vielä mitään "oireita", olis hassua tietää millon tää syntys jos ei leikattas huomenna! :) Meniskö laskettuun aikaan vai sen yli vai... No, sitä emme saa toivottavasti koskaan tietää ja vauva syntyy huomenna suunnitellusti ;)

Sanzilla meillä on kanssa möhkis työnimenä ;) Ja tervetuloa!

Omista kotiutumisvaatteista mä meinasin tulla kotiin samoilla vaatteilla, millä huomenna sinne meenkin. Taidan vetästä tyylikkäästi tuulihousu-tennarilinjalla sinne ;) En tykkää noista mammafarkuista ja tavalliset voi olla inhottavat sektiohaavan kanssa. Lisäks haluun ottaa vähän jotain omia vaatteita mukaan, ne sairaalan vaatteet hiostaa niin kauheena. Varmaan otan parit mukavat housut ja topit tms.

Huldiksen vauvakin on jo niin iso :heart: toiset on täällä vielä monta viikkoa yhdessä koossa ja toisilla on ollut kääröt jo monta viikkoa kainalossa :)

mariz tosiaan otan vähän jotain omia vaatteita, imetysrintsikat, liivinsuojia, siteitä (ne sairaalan siteet on kamalia! Viimeks pärjäsin omilla yösiteillä heti toisena päivänä), vauvalle tutin (kun tiiän ettei täällä anneta sitä :D), puhelimen, laturin, jonkun kirjan/lehden tms, sisäkengät, dödön, meikit, shampoot yms. hygieniajutut. Otinkohan muuta? No, mutta mies tuo sitten loput :)

Ps. meillä on muute pinnasängyn kokoaminen edelleen kesken! Hitto! Siitä puuttu yhä jotain ruuveja tms, kun mies alkoi sitä tänään koota. Jospa se laittas sen kasaan ennen ku kotiudutaan ;)

merkkari ja möhkis 39+2
 
Millaisia synnytyksenlähestymisoireita ollu teillä muilla? Onko muita kun supistuksia?: Ei sitten niin minkäänlaisia ollut esikoisesta... Käynnistettiin 42+2. Ensin lorahti lapsivedet, minkä jälkeen alkoi koko raskauden ensimmäinen supistus, joka kestikin putkeen vajaa neljä tuntia, minkä jälkeen neiti "räjähti" maailmaan kuudessa minuutissa. Elikkä ei niitä supistuksiakaan välttämättä ole koko raskauden aikana (ainaskaan sellasia jotka itse tunnistaisi). Tällä kertaa toivoisinkin hieman "luonnollisempaa" synnytyksen etenemistä :|

Joko olette pessy jo isompiakin vaatteita? 62 ylöspäin?: Kaikki vaatteet on pesty ja lajiteltu kaappiin, tosin niitä on ihan inhimillinen määrä.

Itseä varten sairaalalaukkuun: Puhtaat vaatteet kotimatkalle (legginsit, mekkonen ja neule + villasukat), liivinsuojuksia, siteitä, nassuveskaan omat pesuaineputilot ja rasvat, laturi, kirja ja herkkupussi. (Lisäksi jokin "lahja" vauvalta esikoiselle.) Kaikki pakkaaminen on tosin vasta ajatuksen tasolla :)

Älkää välittäkö yhdyssanakorjailuista, tääl on yks neuroottisesta pikkutarkkuudesta kärsivä "äikänmaikka" :D

Kiippu & kaumujunior (35+6)
 
Viimeksi muokattu:
Verkkopikkarit: Niitä mahtui myös aika paljon sairaalalaukkuun kotiinviemisiksi... :whistle: Eipähän tarvinnut kaikkia omia alusvaatteita pilata, kun mulla tuli rajua vuotoa pari viikkoa. Lisäksi ne hengittää aika kivasti jos on paljon tikkejä (vaikka väliin joutuu sen siteen laittamaanki..).
 
Verkkopikkarit on kyllä kaikkein parhaimmat synnytyksen jälkeen kun ei kiristä eikä purista mistään ja tosiaan se hehtaari side mahtuu niihin hyvin.. ja niitä kannattaa tosiaan ottaa kottiin viemisiks kun lähtee kotiin..

Sairaalakassiin: T-paita, parit sukat (sairaalan sukat putoo jalasta), löysät housut, imetysliivit, liivinsuojia, rintakumi (varalta), hygienia tuotteet, pari lehteä, pillimehuja/keksiä, pikkasen käteistä.. siinä ne kai sitten oli.. toki tulee sit vielä vauvan vaatteet ja neuvolakortti..
 
Kyllä täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena, huoh. Yö meni kivuttomasti (heti, kun sain unta). Aamusta supisteli ja tuli niitä sukkapuikkoja vai mitä ne on, kun kävellessä vihloo/tuikkasee tuonne aukolle? :D Nyt ei mitään, tai vähän jotain sukkapuikkoo, selkäsärkyä yms "pientä" mut ei KOVIA kipuja, joita tässä kaivataan :D Eilen tosin Päxissä sanottiin, että tänne sitten heti(?) jos vedet menee tai ei kivuiltaan kotona pärjää. Eilen olisin jo saanut/voinut jäädä, mutta halusin vielä kotiin :)

innoM + Pulla 39+3
 
Merkkarille tsempit huomiseen! :) Täälläkin käytetään iPhonea nykyään, joten vähän hakusessa tämä, mutta kyllä sivut toimii ja ilmoittelen varmasti myös synnäriltä tilannetta, kun sinne joskus tositoimiin päästään :)

innoM + Pulla 39+3
 
Mummola reissulta kotiuduttu :) viikoks tultiin kotiin siivoileen ja sit takas mummolaan siihen asti et synnytys on ohitse.. on sen verran paljon lähempänä sairaalaa kuitenki ni ei tarvi miettiä et miten ehtii :p

Perjantaina käytiin taas äippäpolilla - neiti on täl hetkel 2,740kg :) eli laskettuna aikana max 3,5kg neitokainen luvassa - eli tätäkään raskautta ei yliaikaseks anneta mennä, vaan aletaan sillon viimestään käynnistellä. Muuten kaikki ok - lapsivetta normaalin rajoissa vielä mut vähenemään päin.. sokerit tais olla kolmella plussalla. Verenpaina ok, hemppa 116 (noussut viikossa 105->116). Ens viikolle pitäs tilailla äippäpoli aika tähän lähempään sairalaan ku Oulus päin oli ajat ihan finito.. seuraava aika sit onki sinne päin ja viimestään sillon taidetaan päättää päiviä käynnistämiseen jos näyttää ettei oma toimisesti pihalle tää neiti ole tulossa.

Kyselin viel vesien menost ja ambulanssikyydist.. meinas tää lekuri, et enää ei tarvi lanssilla tulla, kuitenki veen määrä on jo suht vähän ja hartiat tuntu hyvin alhaalla, vaikka ei viel kiinnittynyt olekaan. Jos mentäs tällä ohjeistuksella sitten :)

Tälle aamulle on bongattu ekat supistukset :D neiti alotti paineleen päätä ulostuloreittiä vasten... ja sit alkoki kaheksan aikaa aamul supisteleen - joskin ei kyl kipeest mut selkeest huomas et supistaapi, lähinnä kovettu ja alas aiheutti painetta.. pari tuntia tuli vartin välein ja sit pari tuntia 10min välein.. ja sit automatkal kotiin tuli sillon tällön, ja nyt on tullut aina väilllä.. eli jospas tää sittenki tulis ihan omatoimisesti pihalle :D nyt vaan kovast siivoileen ja paikkoja laittelee joskos se vähän edesauttas tätä yksiön vuokrasopparin päättymispäivää :p

Sairaalakassi - öh... niin... mul on pesuaineet kasassa ja vaatteet matkalaukus..jos sielt kaivelis lähdön hetkel sit jotain tai kuskas koko jumalattoman laukun sairaalaan jos muuta en keksi :D
Vauvan kamppeet on valmiina odottamas lähempänä synnäriä jo... samoin kaukalo..

Vaatteet on meil säilötty pesun jäljilt eli en pessyt uudelleen ja kaikki käytettynä hommatut ja osa uusist on käyny koneen kautta ja siirtyny kaappiin/laatikoihin. Meil on täl hetkel käytös 86/92cm vaatteet pienimmällä, joten en oo tulokkaalle hommannukaan vaatet ku sinne 80cm asti :D ja muutenki toooosi vähän ostellukaa mitään ku tota kampet on jo kahden neidin jäljilt kohtuullisesti....

Tuikku ja möhkäle 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä auo on nyt pesty ja kaukalon telakka asennettu autoon. ähän meni säätämiseksi. Keskipaikalle laitettiin, mutta eipähän nuo isommat saaneetkaan turvöitänsä kiinni :( No telakka sitten reunapaikalle ja istuimet vierkkäin, mutta eipä ne mahtuneetkaan. Joten esikoinen on nyt sitten reunassa pelkällä korokkeella (jouduttiin ottamaan selkänoja pois) ja kakkonen keskellä.

Kotimatkalla käytiin hakemassa ruokaa ja tulipahan tuossa "paikallisessa ruokaravintolassa" bongattua miirikki :) Me oltiin autossa odottamassa tilausta kun te tulitte ulos. Neiti itseasiassa bongasi torstaisen leikkikaverinsa :D En viittinyt autosta ylös pomppia kun te olitte autolle menossa parkkiksen toisella puolen. Moikkaan siis nyt :wave:

S 35+2 edelleen..
 
Jänskät paikat monella! Innolla tosi lupaavat oireet ja Merkkarila takuu synnytys ->tsemppiä siihen.

Synnytyksen lähestymisoireita On täälläkin jotain, maha löysällä, yöllä heräsin pariin supistukseen (sain kyllä heti unen päästä kiinni) ja vauva on tosi alhaalla, melkein pahaa tekee kun tuntuu että kaveri rusentuu tonne värkkiin.

vauvan vaatteiden pesusta Kaveri palautti multa lainaamansa vauvanvaatteet 50-80 cm ja kaikki on pestynä. Ainoastaan kirpparikuteet ja uudet olen pessyt, että ei tartte muuta kun ottaa laatikosta sopivaa kokoa. Tällä hetkellä senkissä joka leikkii hoitopöytää on 50-68 kokoset.

Omassa sairaalakassissa on kotiinlähtökuteet, imetysliivit, siteitä, liivinsuojia, pesujutut (hammasharja, shamoo ym. ym.), villasukat ja litistävät alushousut (otin peräti kolmet erimalliset ja kokoset kun ei tiedä mihin mä saan tän mahan sullottua kun lähen kotiin).

Turvottaa, hikoiluttaa ja koko ajan on nälkä..
Maximilian ja tyttö 38+
 
Heippa! :)

Kaipa se minäkin sitten sain jo maistaa tulevaa viime yönä: noin 2 tuntia makasin sängyssä ja miehen kanssa ihmeteltiin, että mitä tapahtuu... selkää alko kiristämään ensin ihan ylhäältä ja sitten pikkuhiljaa koko selästä, ja sitten se siirtyi mahankin puolelle. Ei ollut kauheen kipeitä, mutta maha oli ihan pinkeä ja kyllä ne voimistu ja helpotti sitten taas, vaikken mitään selkeitä taukoja huomannutkaan. Joten päättelimme, että nää on nyt sit niitä supistuksia :D Kielsin miestä nukahtamasta, se nukahti sitten "vasta" minuutin päästä... :p Mä nousin ylös ja aloin hulluna pakkaamaan laukkua niin siihen ne kivut sitten loppu :D Eli eipä mene levolla ohi vaan toiminnalla :D

Sairaalakassi: voi että tuli siis paniikki sen kanssa viime yönä, ja tajusin ettei tohon hoitolaukkuun ees mahu kaikki tarpeellinen ja tarpeeton mitä listasin taas... Eli täytyy ottaa jostain isompi. :p En todellakaan tiedä mitkä vaatteet itelleni haluan, ja mulla on yhet verkkarit mitkä ois hyvät, mutta kun haluan käyttää niitä muutenkin koko ajan niin ne on sit likasena aina :D Vauvan vaatteet laitoin jo pussiin valmiiks, villasukat pesin yöllä ja YÖK miten pahalta ne haisee! :O Taitaa olla jotain outoa villaa :confused:

Vauvalle sairaalaan: sukat, tumput, villasukat, kaks eri kokoista myssyä, ph body, housut, potkarit ja paita sekä nallehaalari. Kun en yhtään tiedä paljonko sitä vaatetta pitää olla niin tossa on sitten vaihtoehtoja tai saa monta kerrosta :D Aion myös pakata parit kestovaipat mukaan, että saan jo kätilön avustuksella niitä testata ;) Niin ja harsoja pitää muistaa tuoda pari päivää ennen kotiutumista, että koirat sitten saa etukäteen hajutuliaisia.
Riittääkö sellanen ohut myssy? Vai pitääkö olla villapipo tms? Tossa mun nallehaalarissa on huppu, aattelin sitä sitten käyttää jos ohut myssy on liian viileä.

Olen pessyt 50-62cm vaatteet. Muut on pahvilaatikoissa, ja pesen ne sitten ennen käyttöönottoa.
Missä lämpötilassa ne "muovilakanat" kuuluu pestä????

Oi huldis, kuulostaa ihanalta! :heart:

Tsemppiä merkkarille huomiseksi ihan hirmuisesti! :hug: :heart:

Oikeesti hei nyt iskee paniikki! Ei mulla oo tutit keitetty, ei siteitä ostettuna, ei mitään missääääään! ÄÄÄÄÄÄÄÄ

tää lähtee nyt flunssaa uhmaten juoksemaan ympäri taloa! :stick:

voikaa hyvin,
tömpsis ja super 38+3
 
Tulihan käytyä Ikeassa ja sielläkin näkyi tuttuja :D ;) Ja vaikkei haettu kuin yksi peili ja kehys, ja kävelyä oli vähän, niin joku kirous sillä Ikealla on, nyt on selkä kipeenä :O Ruokakaupassa tulee kävelytä saman verran muttei se missään tunnu.
 
*POKS* 39!!! siinäpä tärkeimmät |O supistelee edelleen mut ei säännöllisty,joka ilta odottaa että josko ensi yönä,pitäisi olla turhaan miettimästä niin ehkä se sitten,poikakin tulee huoenna kotiin joten nyt vois vaikka sitte viikon taas pysyykki tuol,jos vaikka sit laskettuna pvnä =)
Tänään järjestäny varaston uuteen uskoon,eli rehkitty on mut niin tässä on monena muunaki pvnä,kävelylläki käytiin ja kotiintulo matka oli tuskaa ja etanavauhtia,pisteli niin alakertaan..
 

Yhteistyössä