Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Heipparallaa pitkästä aikaa!

Onnea kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista! En millään jaksa odottaa ensi keskiviikkoon kun sinne pääsen itsekin.
Kerkesin jo moneen otteesseen manaamaan ettei tää mun maha tuu ikinä mihkään kasvamaan kun edes rv17 ei ollu minkäänlaista kumpua, no maha nyt sitten pullahtanut esiin muutaman päivän aikana oikein olan takaa. Nyt jo melko suuri pallo :D
Noista KELAn etuuksista ym että esim äitiyspakkausta ei me oteta vaikka lapsi meille onkin ensimmäinen. Vaatteet ei vain miellytä silmää lainkaan, joten rahana otetaan se. Mielummin ostan muutaman kauniin ja kivan vauvanvaatteen sillä rahalla kun että ottaisin äitiyspakkauksen ja se jäisi täysin käyttämättä. Tosiaan 22 viikkoa pitää olla täynnä että noita KELAn etuuksia voipi hakea.
Mahassa myllerretään sen minkä keretään, aina ihana herätä siihen kun vaavi potkaisee hyväksi huomeneksi. Ainakin toistaiseksi kun ei vielä potkut satu :D

Metku 20+0
 
Täällä puoliväli kolkuttaa kanssa pikkuhiljaa, ja myllerrystä tuntunu nyt viikon verran, ihanaa :) Jotenki tunnistaa onko kädet vai jalat jotka hakkaa..

Mulla ruvennu vaivaamaan iskiashermo aina sillon tällön, erityisesti jos koko päivän töissä seisoskellu niin repii.

Onko muilla ruvennu kasvamaan masussa karvoja? Onneks nää on vaaleita niin ei näy kun omaan silmään (ja hyvin häiritsevästi!!), mutta ei mulla koskaan oo näitä näin paljon ollut..


Beibei & Ipana 19+1!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Mulla kanssa on kasvanut vaaleita karvoja mahaan. :D ja issias iskenyt 3 kertaa niin että se menee totaalisen jumiin. En pääse silloin n. 5 minuuttiin liikkumaan ollenkaan.

Mulla ei oo ikinä ennen ollut issiaksen kanssa minkäänlaisia ongelmia. Kuuluu neuvolantädin mukaan asiaan. Toivottavasti vaan ei pahenis.

Mut hei huomenna mulla ru!! Päivittelen sitten lisää.

T. Allu ja pieni 20+1
 
Heippa pitkästä aikaa... :wave:

Onnittelut ultrakuulumisista monelle =) aikalailla kaikki on nähtävästi saanut myös tietää kumpi siellä masussa köllii :heart:

Kirskis todella ikävää, että puhtaiden punktiotulosten jälkeen tuli tuollaisia uutisia :hug: toivottavasti jatkotutkimukset ovat pian ja saatte selvyyden pikkuisen tilasta. Voimia odotukseen :hug:
Tulee niin mieleen oma odotus viiden vuoden takaa, toivottavasti teillä on iloisempi lopputarina :hug:

ON Tää flunssa on ihan hirvee, kaks viikkoo kohta kestänyt eikä loppua näy :( maanantaina hain jo buuttikuurin poskiontelontulehdukseen. Kamala kun jokainen yskänpuuska sattuu alamahaan kun joutuu yskimään niin perusteellisesti :( Kuumetta mulle ei nouse ikinä, joten sitäkään apua ei kannata odotella.

Tasan viikko rakenneultraan ja mörkö rupee nostamaan jälleen päätään : / mä en vaan koskaan enää uskalla mennä rakenneultraan levollisin mielen kun aina muistaa ne sanat pikkuenkelin odotuksesta... Tää viikko tulee olemaan pitkä.
Liikkeitä tuntuu joka päivä pitkin päivää, mutta se ei tuo minkäänlaista helpotusta kun tietää ettei se kuitenkaan ole tae mistään :(

Tää raskaus on mennyt kyllä niin ihmeen helposti, että ihan ihmettelen. Mitään vuotoja ei ole ollut, mitkä tuli tutuksi kahdessa edellisessä raskaudessa. Selkä ei ole mitenkään vielä kipuillut vaikka siellä on välilevynpullistuma ja spondyloosi, ja selkä on aikaisemmissa raskauksissa ollut kipeä tosi aikaisin. Närästystä ei ole tullut, mistä olen iloinen :) ainut on tuo toisen jalan suonikohjut, mitä osasin odottaa. Kerkeehän tässä vielä vaikka mitä vaivaa tulla, oon vaan niin onnellinen kun tähän asti olen pystynyt hoitamaan lapset ja kodin ilman mitään vaivaa =)

Tsemppiä kaikille rakenneultraan =)

Orchid ja Taotao 19+1
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen vaikka joka päivä käyn lukemassa muiden kuulumiset... Puolivälissä tämäkin mamma on ja kovasti oottelee rakenneultraa, johon on vielä 1,5 viikkoa. : / Alaselkä vähän vihottelee, en esim. aina pysty nukkumaan selällään kun se koskee inhottavasti alaselkään.

Mulla myös nyt raskauden aikana kasvanu mahaan vaaleita karvoja, jotka myös mieheni on huomannu. Tosi kiva... :attn:

Sit ällö juttu mistä ei oo tainnu kukaan muu tässä nyt kertoa. Viikonloppuna huomasin että paita oli tissien kohdalta märkä. Noh katsoin sit niin sieltä tuli semmosta väritöntä nestettä eli vissiin ternimaitoo? Jos tissejä puristelee niin sitä tulee edelleen mut ei onneks automaattisesti. Mut se ei oo valkeeta vaan tosiaan läpinäkyvää litkua. Onko kellään muulla tullu nyt puolivälin paikkeilla tämmöstä?

Painon nousu on onneks ollu aika maltillista. 2-3 kiloa tullu raskauden alusta nyt mulle. Vauvelin liikkeet on edelleen kovin hennon tuntusia. Enimmäkseen semmosia kutituksia ja sit välillä tuntuis kun olis vähän kovempia mut jostain syystä oon kovin epäluulonen noitten potkujen suhteen että onko ne niitä vai ei.

tiituli85 + vaavi 19+6
 
Töistä kotiuduttu ja koirien kanssa jaksoin vielä yölenkilläkin käydä :D

Liikkeitä tuntuu yhä, joten luulisin kaiken olevan ok. Seuraava neuvola on vasta kahden viikon päästä, joten sinne asti joudun odottelemaan taas sydänäänien kuulemista...

Onko ketään muuta joka hakee äitiyspäivärahaa 6kk tuloilla? Mulla ainakin tulot noussu sitten vuoden 2011 ja nyt kun vielä teen viikonloput keikkaa niin luulisin tienaavani enemmän kuin silloin... No, tiedä häntä... Ainahan Kelassa joku porsaanreikä löydetään ;)

Äh, nyt on kyllä mentävä nukkumaan että jaksaa aikasin nousta että voi taasen siivota ja nukkua päiväunet että voi taas mennä yöksi töihin että saa rahaa että...

Mirka J. rv 22 (poks)
 
Heipsan pitkästä aikaa tällekkin puolelle!
meillä edetty kevättä eteenpäin ja rakenneultrakin oli jo viimekuun puolivälillä jo ja tyttö siellä majaili meidän yllätykseksi ja iloksi. tyttöä kovasti toivottiin mutta minä aattelin että poika se kuitenkin on..
Toinen neuvolakin oli maanantaina ja eipä siellä ihmeempiä
hemppa laskenu kovasti ja nyt syönkin kolmea eri rautavalmistetta,kuukauden päästä katsotaan miltä näyttää ja josko täytyy lähtiä punasoluvarastoja kerryttämään..
suonikohjuongelmistakin puhuttiin ja lääkäri siirrettiin jo ensi perjantaille,saa lääkärisetä tutkia kunnolla minut..:)
Sain kaksi säkkiä pieniä vaatteitakin ja olen niistä kovin onnellinen knu se oli yksi huoli,että kuinka paljon niihin joutuu laitamaan varoja. Taloudellinen tilanne ollut aivan mahoton miehen sairaslomien takia,on siis opiskelija ja nyt sairasloman aikana ei tietenkään ole keikkaa voinut tehdä. mulla ollut katkos kodinhoidontuessa kelan töppäyksien takia joten rahaa ei ole mistään tullut. Nyt taas ensi kuusta asiat on paremmin...:)
Raskausaika ei vaan sovi mulle,en tykkää tästä mahasta,kivuista enkä olostani. Muuten kaikki hyvin,täytyy toivoa ettei tule isompia kremppoja jotta ei pysyisi kuopuksen perässä vielä vähän aikaa..:/
painoa tullut tämän raskauden aikana alle 5kg,mikä on hurjan vähän,toivonkin etten kilahda suklaisiin ja sokeriin koska en halua ja saisi saada painoa noiden kohjujen takia.

lapset alkaa heräillä,hommiin siis!

EevaN ja Pieni 23+1
 
Heippa!

vatsakarvoista joku oli jutustellut ja kyllä, mullakin on ne kasvaneet tai tuuhentuneet tai jotain... en kyllämuista, että ois aikaisemmin ollut.

Suhteellisen hiljainen tuo mun vatsa on kun vertaa kahteen edelliseen... mutta josko se istukka sitten ois edessä vaimentamassa tai jotain... mutta kyllä heti huoli iskee, kun on pidempi hiljainen jakso. Kuten nytkin mietityttää, etten ole illan jälkeen mitään tuntenu.

Maanantaina vihdoin rakenneulta, jännittää! Onneksi tässä välissä on enää vain viikonloppu, niin aika menee äkkiä :)

Mukavaa viikonloppua!

suhveli 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kiitos uudesta pinosta tekijälle ja voimia kaikille sitä tarvitseville.

Itsellä suhteellisen tiivis tuo työjakso ja en ehdi iltaisin mitään tekemään. Nyt sain ruhtinaalliset KOLME (3) päivää lomaa ja ihan hullun hyvä fiilis, tosin esikoinen tuli kuumeeseen eilen ja on mun kanssa kotona, poika meni tarhaan vaikka yritin maanitella jäämään kotiin.. Mutta kun siellä on pihatalkoo päivä ni ei hän kotia jääny vaikka täälläki olis kyllä haravoitavaa :saint:

Maha jotenkin tuntuu kutistuneen :O Ja nilkat on umpiturvoksissa : /

(psst. tällaiselta sivulta olen tutkaillut lastentarvikkeita:Baby Products Distributor | Wholesale Baby Goods &Products | Nursery Products Supplier )
Tuolta siis voi katsoa mitä on tarjolla ja sitten helpompi etsiä jos jotain tiettyä haluaa :)
Metis ja friidu 22+4! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys, kuinka alhaalle paineet saa mennä raskauden aikana? Kaikkialla puhutaan kohoavista paineista mutta ei oikein mitään matalista. Kysyn kun omani vaan madaltuvat ja nyt sen sijaan että joka ylös nousun jälkeen pidän seinää hetken pysytyssä, näkö lähti ja kylmänhikeä puski (ja tämä tapahtui kun istuin, onneksi). Neuvolaan soitettuani, sanoivat että syö salmiakkia mutta kun teen sitä jo muutenkin.

Yleisesti ottaen muuten olo on ihan hyvä, tunnen liikkeitä silloin tällöin. En muista kuka sano epämielyttävästä tunteesta mutta aina kun se potkii tietystä kohdin tuntuu epämielyttävältä muljahtelulta.

Rakenneultraa on vielä pitkä aika (22.5) eikä mies pääse sinne. Siitä parin viikon päästä on neuvola aika jolloin saadaan kela papereita ja perhevalmennus juttuja...

Toivottavasti se kevät tulisi pian

Meme+katkis 18+4
 
Nyt ollaan puolessa välissä!:)
Tuntuu että maha on kasvanu ihan hirveesti, enää sitä ei voi piilotella ja täytyy kertoo lopuillekkin läheisille tästä tulokkaasta kunhan rakenneultrassa käyty ja kaikki siellä olis hyvin.
Mua vaan hermostuttaa kun niitä liikkeitä ei tunnu kuin tosi satunnaisesti.
Illalla tosin tuntu sellanen sarja potkuja ettei ollut epäilystäkään mitä ne oli.

Valmiina on vaunut ja vauva saa serkultaan kaukalon, hoitopöydän ja sitterin joten pinnasänky taitaa olla ainut isompi ostos. Kirppiksiä aion kierrellä jos sieltä jotain neutraalin värisiä vaatteita löytyis.

Syysodotus84 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikka,
Tänään oli rakenneultra, ja kaikki oli juuri niin kuin pitääkin! Painoa oli 376g ja tyttöolo muuttui poikalupaukseksi. Voi että me ollaan onnemme kukkuloilla!:heart:

Meillä on tulossa ja syntynyt kaveriporukalle poikia, niin nyt tuli uus pelimies joukkoon. Saatiin nähdä kuvaa 4D puolelta, ja tiesin oikeastaan jo siitä että poika tulossa. Oli sen verran isänsä näköinen jo siinä näytöllä, että ei voi erhetyä. Ja saatiin kotiinkin 2 ihanaa 4D kuvaa, jotka on ihan älyttömän tarkkoja kuvia.:)

Huh mikä päivä!
Tän lisäksi me hyväksyttiin tarjous meidän asunnosta, joten meidän unelma omakotitalosta alkaa olla totta. Vielä pitää läpäistä oman kämpän kylppärin kosteusmittaukset ja ok-talon kuntotarkastus, ja unelma on siinä...

En voi uskoa tätä kaikkea hyvää ja ihanaa mitä meille on tapahtumassa. En ole koskaan ollut onnellisempi elämässäni.:heart:

t. Allu 20+2
 
Meme: uskoisin, että alhaiset paineet ei haittaa terveyden kannalta, mutta toki huimaus ja sellainen voi haitata elämää. Mulla on ollu aina alhaiset paineet ja terkkarit on sanonu, että hyvä vaan että on varaa nousta. Ja salmiakkia ja lakua saa syödä raskausaikana jos alkaa haitata olemista. Mulla on yleensä siinä 100/55 tai jotain sellasta ollu.

Allu13: Oi ku ihanaa kun unelmat toteutuu, elämä on kyllä välillä aivan uskomaton asia <3

Kävin tänään ostamassa ulkomaanreissua varten parit uudet bikinit, kun yhdetkään vanhat ei mahdu enää päälle..!! En voi käsittää millaseks Pamela Andersoniks oon muuttunu, aina ollu pienet ja sievät tissit niin nyt on kauheet pallot! :D Ei sillä että se ny niin kamalaa olis, mutta viihdyn paremmin pienitissisenä.. Jouduin ostaa 3 kokoa isommat bikinit :O Joo terve.

susu_v 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tulipa hyvä mieli Allun viestistä :) Ihanan positiivinen <3 Meni iho ihan kananlihalle.
Piristi vähän tätä minun migreenin potemista! Elämä alkaa onneksi voittaa, saa tehtyäkin jotain tälle päivää. Tähän asti päivä mennyt sohvalla maatessa ja välillä pönttöä halaillessa.. Kohta pakko koittaa saada jotain syötyäkin, tuntuu että pysyisi jopa sisällä nyt. Pikkuinenkin potkii että nyt äippä sitä ruokaa tänne ;)

Täällä taas lähipiiriin syntynyt pelkkiä tyttöjä, jotenkin silti tuntuu, että tämän täytyisi sitten olla poika :D Silti on vahva tyttöolo. Selittämätön fiilis, saa nähdä osuuko fiilikset oikeaan :) Lihaällötys ja makeanhimo ainakin tukevat fiilistäni.

Mahtaa mennä viikonloppu hiiiiitaaaastiiiiii, kun maanantaina rakenneultra.. Onneksi on paljon tekemistä jokaiselle päivälle, niin saa ajateltua jotain muuta ehkä :)

Viikonloppuja kaikille!!

Piupiuu 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Allu13
Mun neuvolatäti sanoi kun kyselin mikä menee liian alas verenpaineissa niin noin 80/60 alkaa olemaan jo liian alhaisia. Mulla kun oli kuukausi sitten huimauksia parikin kertaa viikossa, nyt ei oo ollu mitään.. onneksi :)
 
Nyt toimii taas pää vähän paremmin :)

Mullakin mukavat karvat kasvaneet vatsaan :LOL: Ovat onneksi vaaleita etteivät näy kun itselle.

Mitenköhän noi hemoglobiiniasiat menee, missä vaiheessa yleensä aletaan syömään lisärautaa? Alarajahan hempoille on 117. Itsellä ne on nyt laskeneet, alkuraskaudessa oli 145, sitten 135 ja nyt 120. Neuvolaterkka sanoi kyllä että ne on vielä hyvät.. :O Aika outoa kun kuitenkin noin lähellä alarajaa ja joka kerta ovat matalemmat. Mulla hemppa aina ollut 135-145 että väsyttää jo tuokin lasku.

Piupiuu 19+3
 
Heippa taas.. Mullakin on noita masukarvoja kasvanu kasvo oikeestaan aika alussa jo paljon paksumpia kun normi ihokarvat, ja mulla niitä tuppaa tulee ihan tummiakin.. Joka on sinänsä aika hassua kun ite oon niin vaalee, ei oo koskaan tarvinnu sääriäkään sen tekia ajella kun ei näy :D

Ja joku mietti sitä että kun tisseistä tulee nestettä (oon kans päätyny siihen että on varmaan sitä terniä.. välillä tulee kirkasta ja välillä ihan valkostakin..) .. Näin mullaki aluks tuli just silleen vähän ja nyt välillä ihan ehtii tiputteleenkin.. Ei viittis viel liivin suojuksia hankkia mut jos tää tällee jatkuu niin on varmaan pakko kun muute saa liivejä olla pesemässä vähän väliä.. ;o

Eikai tässä tällä erää muuta.. Hyvät yöt!

Takku-Tukka ja pienokainen 21+4
 
Aika ihanaa kun jollain tulee jo maitoa, eipä sitten taida olla ongelmia imetyksen kanssa... Mulla nousee tosi hitaasti maito ja esikoisen kanssa imetys ei sujunu ollenkaan kun jouduin pulloruokkimaan keltasuuden takia, niin eihän se enään tissille tottunu. Ja kuopuksen kanssa ne teki vaikka mitä testejä kun ei paino lähteny nousuun vaikka sanoin että maitoa joutuu hieman odottelemaan. Sillä kertaa olin sinnikäs enkä antanu periksi ja sitten 2 viikon jälkeen lähti vauvan paino nousuun ja sain imetettyä aika pitkään.
No, se on sen ajan murhe sitten...

Nyt jatkan tätä yövalvomista täällä. Kauniita unia kaikille muille :)

Mirka J. 22+1
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja iso voimahali niille jotka sitä tarvitsevat! :heart:

Täällä odotellaan vielä rakenneultraa joka on parin viikon päästä. Jännittää!!
Muuten olo ok, migreenit kiusaa vaan :(
Piristävää on se, että tunnen jo pienet liikkeet. :)

Hyviä vointeja kaikille.

serenade ja mirjami 19+0 POKS!!!
 
Olipa mielenkiintoista käyttää tämä työvuoro lukien ensin 2014 Tammikuun ryhmäläisten juttuja (siihen kun tuntuu olevan iäisyys vielä meidän laskettujen aikojen jälkeenkin :O ) ja siihen perään 2013 Huhtikuulaisten huhtikuun pinoa, jossa taas monet on jo oman nyyttinsä syliin saaanutkin :rolleyes:

Synnytystarinoita luin toki varauksella, sillä jokainen synnytyshän on oma tapahtumansa enkä aio etukäteen omaani suunnitella yhtään. Toki toivoisin sen menevän yhtä mutkattomaksi kuin viimeksikin eli ei siis kivunlievitystä (paitsi ilokaasu) ja ovesta suoraan synnytyssaliin, jossa ehdin olla tunnin ja vauva oli ulkona ;)

No, nyt täytyy mennä taas työn touhuun jos vaikka pääsisi kohta kotiin nukkumaan. Pientä protestointia mahan puolelta jo tuntuukin...

Mirka J. & AkuElma 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hei taasen :) :wave:

vielä rakenneultraan 4päivää, vähä rupee jänskättämään :rolleyes:
Mä ostin myös koiranpennun 9vko vanha nytten, rotu ois etelävenäjänpaimen koira :heart: julmettoman isoksi siis kasvaa :D onpahan nyt 2 isoa koiraa pihassa meillä kun toi labbis-neitikin 3vee :whistle:
Kevät kiireitä pitänny ettei jouda täälläkään käymään, ois lampaan+kanojen laskua ulos ja hiehot menee ens viikolla laitumelle, joten kiirettä pukkaa :eek: ...
Täällä vaavi maha iso, pullahti esiin jo viikolla 12 :snotty: pyöreyttä vaa tulee koko ajan enemmän ja enemmän..


kristyr & papana 19+5 :heart:
 

Yhteistyössä