Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Tsempit rakenneultraa jännittäville!

Ollaan miehen kanssa Espanjassa pienellä viikon reissulla, että terkut vaan täältä hotellin pehmeistä lakanoista, ihanaa! :) Lentäminen masun kanssa oli ihan samanlaista kuin ilmankin, paitsi että ilmeisesti limakalvot ovat aika herkillä sillä alkoi veri valumaan nenästä yhtäkkiä..

Yritän päivitellä loppujakin rakenneultralaisten kuulumisia listalle päivittäin, mutta ymmärtänette jos välillä kestää tällä viikolla kun lomalla ollaan!

Lievää kriiseilyä kyllä aiheutti uima-altaalla bikineissä toikkaroiminen tän pötsin kanssa.. En ole eläissäni ollut näin iso! :O

susu_v 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Delila ja Plamsu75
Onnea kaikille hviä ultrakuulumisia saaneille!

Kauniita masuja kaikilla! Mä olen kahdesta ekasta alkanut kuvaamaan vasta rv25+0 muistaakseni.. pitäis muistaa nytkin ottaa, niitä on sitten kiva vertailla myöhemmin. Joten viimeistään parin viikon päästä.

Voi voi noita iskias-kipuja :( yleensä niitä on fyysisen touhuamisen jälkeen tai kun on kauan nukkunut samassa asennossa.

Tähän asti tuntui, että olisi aika mennyt nopeasti, mutta nyt yhtäkkiä ajankulku tuntui pysähtyvän. Höh. Vielä 8vkoa kesälomaan ja n.11vkoa äippälomaan... piitkä aika. Onneksi kesä on edessä ja puuhaa riittää.

Aurinkoista viikkoa!

suhveli 22+4
 
Moi,

Meilläkin oli eilen rakenneultra. Vauva osoittautui pojaksi aivan kuten epäilinkin. Huolenaiheitkin saatiin; kun lääkäri ei löytänyt vauvan vatsalaukkua vaikka pidettiin välillä puolen tunnin tauko. Uusintaultraan meno siis edessä että tarkistetaan tuo vatsalaukkuasia. Uuden ajankin saan vasta torstaina joten on kyllä ihana kärvistellä ensin sitä aikaa ja sit vielä odotella kauhulla että löytyykö sitä vatsalaukkua vai ei.

Sorry vaan itkunsekainen viesti. Viikko on muutenki alkanut huonosti.

Terveisin Sanuli 21+2
 
Sanuli: Pakko sanoa nyt että elä kovin murehdi (vaikka tietenkin se mietityttää), mulle sanottiin esikoisesta että ei löydy munuaisia eikä munuaisaltaita mutta kas kummaa menin uusinta ultraan ja eri lääkäri ultrasi ja löysi ne heti! Mitään ei siis ole välttämättä pielessä :flower:

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli just niinku pitääkin :) Painoa pienellä 465g eikä mitään huolenaiheita löytynyt. Vilkas vauveli joka osoittautui tytöksi Salaa toivoinkin vähän tyttöä, pojan jälkeen pääsen pukemaan pikku prinsessaa :heart:

Olo on nyt tosi helpottunut ja onnellinen :heart: Vihdoin uskallan alkaa kunnolla tekemään hankintoja pikku tytölle. Haettiin mun vanhemmilta tänään isän tekemä kehto pienelle ensisängyksi.

Taas sain vaan muistutuksen kuinka tympeää voi olla kun harjoitteleva lääkäri tutkii.. ultrasi tunnin saamatta selvää mistään. sitten vasta nöyrtyi pyytämään oikean synnytyslääkärin ultraamaan... yhteensä siis ultrattiin 1,5h :D Tuli ainakin nähtyä vauva joka suunnasta...

Loru ja prinsessa 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Sanuli, toivotaan että uusintaultrassa kaikki näyttäisi paremmalta. Jaksamisia!

Kysymys taas täältä ekaa odottavalta hysteerikolta!
Onko menkkajomotukset ja suht usein tulevat kivuttomat harjoitussupparit + painontunne ihan normaalia näillä viikoilla.. On ollu tällaisia ikäviä tuntemuksia tänään :/

Serenade ja mirjami 20+3
 
Sanuli :hug: voimia odotteluun! Toivotaan, että kaikki on hyvin. Vielä on toivoa...onneksi :) mut ymmärrän huolen, kaikki mitä kuulee ettei löydy/olis normaalisti huolettaa ja lujaa.

Serenade vaikea sanoa mitä tekevät...ainakin harjotussupparit ok, mut kannattaa puhua noista jomotuksista ja paineen tunteesta neuvolassa niin katsovat mikä tilanne kohdunsuulla. Mulla itellä ollut joissain raskauksissa jotain menkkatyylisiä jomotteluja jotka ilmeisesti kohdun kasvuja vain. Harjotussuppareita on ollut aina jo hyvis ajoin niinku on nytkin, mutta paineen tunnetta on ollu vasta synnytyksessa....
nää on niin yksilöllisiä ettei tiedä miten mikäkin kipuilu vaikuttaa. Toivottavasti menevät ohi sielä!

Tänne ei mitään uutta. Tasasta tahtia maha kasvaa ja liikkeet tuntuu/näkyy selvästi :heart: oon niin rakastunut edelleen tähän mahaani (sen sisältöön=) ) ja vieläku en oo mikään hirveä jätti niin helppo olla. Vaivoja ei pahemmin ole....ihanaa, kun voi vielä nauttia tästä. Muistaa sen loppuajan raskauden niin apua! Nyt kesää ootellessa ja lomaa lomaa lomaa, en malta odottaa :p

Delila 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Sanulille tsempit :hug: Toivotaan,että kaikki hyvin vauvalla!

Meidän Napuramme on alkanut monottaa "ihanasti" pissirakkoon. Tuntuu,että pissa tulee housuun än yy tee! Mulla ollut tuota pissaongelmaa muutenkin jo pari kk, meno eikun paranee...;)
Saikulla joudun taas olemaan, kun eka iski mahatauti ja perään alko supistelemaan ja pistää "sukkapuikkomaisesti" alapäähän,pöh! Miten useinhan tuo alapään tilanne pitäisi tarkistaa,kun näitä suppareita on alkanut taas tulemaan??? Eivät onneksi ole kivuliaita, mutta ikävän tuntuisia kyllä..Ei tarvitse kauaa kävellä,kun alkaa supistamaan:/ Siinäpä sitten pidä kunnostasi huolta,kun et pääse vaappumaan kovin pitkää matkaa.

Sellaista tänne tänään!

-Moonan&Napura 23+4 (oonko jo näin pitkällä,whaat!?!)-
 
Vihdoin ja viimein koitti meidänkin rakenneultrapäivä. Prinsessalla oli kaikki hyvin ja painoakin oli kertynyt jo 422 g.

Minulle voisi päivittää siis tyttölupauksen.

Tuntui uskomattoman ihanalta nähdä vauva ja, että hänellä oli kaikki hyvin ja vielä saada tietää sukupuolikin.

Eilen piti sitten heti käydä ostamassa vaaleanpunainen yöpuku ja parit sukat :)

Syysihme 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: metuva ja Plamsu75
Voi perkuleen perkule.. Menin täälä Espanjas sitte syömään Iberian kinkkua eli sellasta parmankinkkua. Olin niin tapas-huuruissa etten ajatellut ollenkaan vaan pistelin menemään hyvällä ruokahalulla..!! No nyt on sitten paniikki! Jos huono tuuri käy niin sain jonku toksoplasmoosin ja sehän ei ookaan mikään pikkujuttu! Miten voikaan olla näin tyhmä tyhmä tyhmä!!

Ja muuten, onko espanjalaiset tuoreet mansikatkin kiellettyjä..? Kun kaikissa lapuissa kielletään vain pakastemansikat..

susu_v 22+0 (poks poks poks)
 
susu: Ne on ne PAKASTEmarjat ku on kielletty, ei tuoreet. Ja nyt en ymmärrä paniikkia kinkusta, siis voihan mitä vaan leikkeleitä syödä kunhan eivät oo vakuumipakattuja (=listeriavaara). Toksoplasmoosin voi saada kissanulosteesta tai mullasta mut kyl mä ainakin oon tuolla puutarhassa tönkiny mielinmäärin näin kevään kunniaks. Koitsppa nyt rentoutua siellä lomalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täälläkin eilen käyty rakenneultrassa, ja kaikki oli hyvin :) Poikalupauskin saatiin <3

katso liitettä 18770

On kyllä jäänyt tänne kirjoittelu ihan hävettävän vähälle, kun facebookiin on niin paljon helpompi nopeasti kirjottaa..

niinaj & veikka 20+6

muoks. yritin kuvan lisätä tähän, liekkö onnistu :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
jenttu, parmankinkku on kypsentämätöntä, ja raakoja lihatuotteita ei sais syödä edes pieniä määriä ainakaan THL:n sivujen mukaan.. Joo ei se kovin todennäköistä ole saada sitä toksoa mutta kuitenkin... :/

Ja joo, mähän olin raskaudesta ekat 3kk Thaimaas ja vetelin kaikenlaista ihan hyvillä mielin, että en mä tiedä miks mä tästä ny näin paniikkiin menin! :D

susu_v 22+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mä sain tänään ajan neuvolalääkärille kun mua alkoi pelottamaan nuo välillämkipeät supistukset ja sukkapuikkoilut. Noita jälkimmäisiä tuli viikonloppuna aika paljon ja tosi kovia. Soitin synnärille (puhelinneuvonta sanoi että näillä viikoilla pitää soittaa suoraan sinne) ja siellä kätilö käski ottamaan panadolia 1g ja jos ei mene ohi niin tulla päivystykseen. Ne vaimeni, mutta eivät menneet kokonaan pois. En silti mennyt päivystykseen.

Joo eli neuvola antoi täks päiväks lääkäriajan, ja siellä kohdunsuu oli juuri kuten pitää, ja mitään tulehdukseen viittaavaa ei näkynyt, eikä pissassakaan.
Antoi kuitenkin lähetteen labroihin. Katsovat siellä vielä uudelleen pissatulehduksen ja klamydian sekä verestä erinäisiä asioita.

Eli ei voi ainakaan sanoa etteikö täällä hoidettaisi :) nyt on tosi levollinen mieli.
Anoa miinuspuoli siinä meidän muutossa on että me vaihdetaan kaupunkia ( vaikka muutetaankin vajaan 10km päähän mistä nyt asutaan) ja siis ei siinä kaupungin vaihtamisessa ole ongelmaa, vaan siinä että neuvola ja neuvolan täti vaihtuu!
Mulla on tosi kiva neuvolan täti nyt. :)

Sanuli
Toivon todella että kaikki on hyvin, ja koita pitää itsesi kiireisenä niin aika kuluu nopeampaa. Ei siinä ultrassa aina kaikkea näy vaikka kuinka pitäis. Jaksamista siis!

T. Allu ja jvg 22+0
 
Eikös se kuitenkin oo ilmakypsytettyä eli kuivattua? Ei kuivatussa elintarvikkeess pitäs mitään pöpöjä asustella... Mut joo jos thaimaassa oot kolme ekaa kuukautta syöny kaikkea hyvää niin nou panik :D
 
Niin ja siis se mikä noissa mun erinäisissä kivuissa pelotti oli se että paikat alkais aukeamaan tms, mutta mitään sellaista ei mun kohdalla ollut onneks käynyt!
Mutta pakkohan se oli tarkistaa kun on vakavista asioista kummiskin kyse.
:)
Allu ja Jvg
 
Moikelis! Huomenna se koittaa, sain vaihdettua ajan yhtä päivää aikasemmaksi, kun töissä olisi ollu vähä työntekijäpula muuten.. Eli rakenneultraan mennään huomenna iltapäivällä :)

Mulla tänään synttärit, jee! Kakkua iltapala-salkkari-herkuksi...

Aamulla mulla iski niin jumalaton vatsakipu että ei mitään rajaa.. Kesti varmasti yli 20min ennenku helpotti ja olin jo lähdössä päivystykseen, mutta mies sitte kyseli, että josko olis vaan suoli tukossa.. ja kyllä se tais ollakki.. Huhhuh. Täytynee lisätä kuitua enempi ruokavalioon :p Vaikka kuinka monipuolisesti sitä tässä yritääkin syödä.

Beibei & Ipana 21+0
 
Onkohan se ihan normaalia että jonain päivänä tuntee vauvan liikkeet ja potkut tosi hyvin pitkin päivää ja jonain päivinä ei tunnu mitään... Eilen oli mylläys koko ajan menossa ja tänään on ollut tosi hiljaista, tai ainakaan en oo tuntenut paljoa mitään.. Sydänäänet kuitenkin kuuntelin ja kyllähän ne sieltä kuului..

On tää vaan niin stressaavaa.. Ylihuomenna sit rakenneultra.

serenade ja mirjami 20+4
 
Serenade, kyllä varmasti on normaalia! Mulla poksui tänään 22+0, ja vasta ehkä viikon verran on tuntunut päivittäin jotain myllerrystä. Sitä ennen oli juuri noin, että joinakin päivinä tuntui silloin tällöin liikkeitä kun oikein kuunteli, mutta joinain päivinä ei mitään! Ja tässä vaiheessa varmasti on paljon yksilöllisiäkin eroja masuvauvojen aktiivisuudessa, jotkut myllää enemmän ku toiset <3

Noista ruoista vielä, että parmankinkku on ilmakuivattua, mutta kypsyttämätöntä, joten kuuluu kiellettyjen listalle. Huonolla säkällä voi olla EHEC ja toksoplasmavaara. Yritän täällä paraikaa unohtaa että söin mokomaa kinkkua eilen.. :/ Ja tuo marja-asia on aika tulkinnanvarainen.. Joidenkin lähteiden mukaan ulkomaiset tuoreet marjat pitäisi ainakin hyvin huuhdella, koska etelä-euroopassa käytetään paskaista vettä kasteluun. Mutta hei, kyllähän se vähän hätävarjelulta kuulostaa, vai luuleeko joku oikeesti että kaikki maailman raskaana olevat naiset tilaa Suomesta marjansa?! :D I seriously doubt it!

Mutta se on saletti että parmankinkut jää kyllä tästä eteenpäin syömättä.. On tää raskaanaolo vaikeeta välillä!

Ihania potkuja tuntuu masussa joka päivä, rakkautta! <3

susu 22+0
 
odo
Täälläkin on käyty rakennaultrassa joku aika sitten. =) Sammakko vieköön, ei sukupuolta pikkuinen suostunut näyttämään. MUTTA pääasia, et kaikki oli kunnossa. :heart: Mites näkyykö teillä vauvamahat jo hyvin, joilla on taaksepäin kallellaan kohtu?
 

Yhteistyössä