Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

miss_piggy
Ite oon vieläki testaillu ku on noita liuskoja kaapissa, on kiva nähdä miten se viiva vahvistuu, todistelee siinä samalla itelleen,että kyllä tuolla joku pygmi asuu :D

miss_piggy 6+6
 
mie olen jotenki "pössö" ku aattelen KM on epäkelvon sikiön postuminen luonnollisesti. ikävä asia mutta todennäkösesti ei ois ollu eläjäksi myöhemminkään. nyt ku kolmas lapsi tulossa. vissin liikaa eläinten kans ku aattelen luonto hoita metodilla.

ekan kans pelkäsin kaikkea! toisen kans rennommin, ehkä kolmas mene siinä sivussa? :stick:
kuten se hoito ohjeet 1 lapselle. kaikkien tuttujen numerot, palokunta,poliisi yms tarkat hoito ohjeet. viivyn vain max3h ja silti takasi alle 2h. toisen lapsen kans tarkistellaan numerot ja hei hei. ollaan poissa 3h. useamman lapsen kans katotann että puhelin mukana ja menoksi :D

ilmapallo maha taas, ilmaa on ja paljon. ei kivaa. nälkäki ois vaan kokoajan. aamupalaksi puuroa lounas perunaa + lihakastike ja salaattia. välipala kahvia kanelipulla. nyt päivällinen pottumuusia ja lohta. ja silti välillä tuntuu että kuolema koittaa ku on niin nälkä! :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Pölö-
Täältä tulee hyviä uutisia :) mie olen niin happy happy happy.
Kävin tuossa iltapäivällä varhaisultrassa mihin eilen sain ajan. Heti ultrauksen aloitettua, ennen mittailuja näin jo omallakin silmällä, että tämä on kyllä isompi kuin laskujen mukaan. Selkeä alkio näkyi, josta erottui pää, vartalo, peppu, kädet ja jalat <3 Ja mikä tärkeintä selkeä tasainen sydämen syke :')

Eli viikkoja olisi nyt 8+6 ja laskettu aika siirtyi elokuun puolelle (28.8.2013). Siispä kysynkin mitä muut ovat mieltä saanko jatkaa täällä vai siirrynkö elokuisiin odottelemaan?
 
Pikkunen85: ihania uutisia! Tosi kiva kuulla hyviä uutisia kun niin paljon ollut murhetta pinnassa. Mun puolesta sun ei oo pakko vaihtaa elokuisiin, mulle ei ainakaan oo niin tarkkaa..

Mulla on toiveikas olo tän masukin kans, oon ihan varma et kaikki on hyvin. Hirvee yökötys alkoi eilen aamulla, en oo oksentanu kertaakaan mutta jääkaappi haisee hirveelle ja en oo voinu syödä oikeen mitään.. Kaakaota, porkkanaa ja vähän söin spagettia ja jauhelihakastiketta..

Mun tekis mieli tilata netistä mammavaatteita, mut ne on niiiiin kalliita ettei ihan kaikkea mitä haluan viiti tilata :( Musta on tullu vuoden sisällä niin pihi etten raaski itelleni juuri ikinä ostaa mitään.. Lapsille kyllä ostelen senkin edestä. :p En muista oonko jo kirjottanu tänne et meillä löytyy kyllä muut, mut tuplarattaat, pinnis ja turvakaukalo+telakka ois listalla hankittavana..
 
Moro!

RockMama, hyvä et sulla asenne tuo! Mäkin olen kuullut useemmanki kerran tuosta et ultrassa näyttää et mitään ei ole ja sit kumminki on. Mun hyvän ystävän 3v poika on yksi tapaus sellaista lajia. On tää mun ystävä monesti sanonut, et aatella jos hän ei olis uskonut omiin tuntemuksiinsa ja olis toiminut lääkärin ohjeiden mukaan ei kyseistä termiittiä olisi. Ihana hulivilinuorimies. :heart:

Pölö voimia sulle ja kiitokset kauniista sanoista. Toi on niin totta, et mitäpä tuota itseensä hengiltä ressaamaan. Toivottavasti sulla uusi tärppi tulee pian ja pääset odottelemaan hieman rauhallisemmin mielin.

Pikkuinen85, ei muuta kuin kirjoittelet meidän kanssa vaan. :) Ei se oo niin nuukaa sen lasketun päivän kanssa.

Vauvattoman tarina sai tipan silmään. Toivottavasti ja näin me uskomme et nyt kaikki menee hyvin loppuun saakka. :heart:

Ommoo nappoo: Mullakin oli alku-ultra tänään. :flower: Siellä sellainen 1,3 senttinen rusina kölli ja sydän jumpsutti. Omien laskujen mukaan nyt olis menossa h6+5 mut ultran mukaan alkio oli muutaman päivän isompi. Ja sit se hauska osuus: miehen ilme oli näkemisen arvoinen kun ultraaja sanoi et "oottakaas, täällä on muutakin". Eli löysi toisen raskauspussin. Noh, ilmeisesti mulla on hedelmöittynyt kaksi munasolua, mut vain toinen on lähtenyt kehittyyn. Tämä on kuulemma hyvä asia raskauden kannalta koska nyt mulla on tuplamäärä raskaushormoneja kropassa ja se on hyvä asia raskauden tukemista ajatellen. Mut kolikolla on sellainen toinen puoli, et ilmeisesti siitä johtuu se et mulla on niin järkky olo koko ajan. Esikosta ei ollut tällaista ja ehdin jo miettiä et onko nyt tulossa poika kun olo niin erilainen. Mut ilmeisesti tää 24/7 kuvotus johtuukin toisesta vauvanalusta joka ajan myötä yleensä itsestään vaan häviää.

Esikko on kipeenä. Kuume huitelee 39 asteessa ja toinen vaan nukkuu. Outo juttu sinänsä kun varsinaisesti ei räkätautia ole. Hänen tarhassa on liikkeellä parvo-rokkoa ja hetipä aloin miettiä et ettei tuo vaan olisi sitä. Parvohan on raskaana olevalle haitallinen. :/ Jos tulee sitä pitsi-ihottumaa neidolla, niin ei se auta kun käydä itelläkin otattaan ne parvovasta-aineet labrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pölö-
Voi että miten väsyttää,töissäkin tuntu et väkisin silmät lupsuu kiinni... Oon nyt yrittäny tsempata; tiskasin,pyykkään, sämpylätaikina kohoamassa mut ajatuskin et vielä pitäs raahautua pihalle hevosia ruokkimaan niin BLÄÄH!

Onneksi isommat lapset omatoimisia,ei kai tätä muuten jaksais ;)

Vali,vali... On tää ihanaa kuiteski :')
 
Voimia menetyksen kohdanneille! :'( :hug:

Pikkunen85, mun puolesta voit ihan hyvin jatkaa tässä ryhmässä :) Ihanaa, että kaikki näytti mahassa hyvältä! :heart:

Myös mä päätin unohtaa kaikki pelot ja keskittyä vaan nauttimaan tästä ihanasta odotuksesta! :heart: Ultra ois sitten torstaina! Ei piru, että jännittää :) Voi kun sieltä kuuluisi: tum tum tum :heart:

Mies on ollut aivan ihanana ja hoitanut kotitöitä, minua ja esikoistaan sen minkä kerennyt <3 Saanut kerrankin levätä ihan rauhassa ja saanut ruokaa sekä juomaa peräti ihan nenän eteen! On se ihana :) Hassu silittelee ja pussailee mahaakin tosi paljon :heart:

Tänään näkyy olevan sellanen sydän sydän sydän päivä :D Koko päivä mennyt hattaranvärisin silmin :)
 
Ihania uutisia!

Siellä se pikkuinen näkyi sykkeineen kaikkineen :heart: Kyllä helpotti ja sit kehitinkin heti seuraavan pelon et nyt kun tiedän että sisässäni kasvaa uusi elämä et mitäpä jos nyt jotain sattuu? Jospa nyt vaan keskittyisi nauttimaan tästä!

Viikkoja kasassa tänään siis 6+5 vaikka kuukautisten mukaan olis pitäny olla 8+2, et aika aikasessa vaiheessa olen raskauden bongannut. Onni sinänsä, koska mulla oli se kierukka niin se saatiin sieltä aikasessa vaiheessa pois ja sit kun on säännöllinen lääkitys niin lopetin sen myös ajoissa.

Olen pohtinut että mikäköhän tarkoitus tällä lapsella on maailmaan tulla kun tällaisen alun itselleen valitsi? Ehkä se selviää minulle joskus...

Nyt keskitytään olemaan raskaana, ihanaa, kaikki oireetkin kestää paremmin kun tietää että palkinto odottaa!

Hannis ja Mansikka 6+5
 
Voi Pölö!! :hug: Voimia ja tsemppiä jatkoon!

Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: Ja tokihan pikkunen jatkat meidän kanssa!

Mä olen kerran saanut keskenmenon näillä viikoilla, joilla nyt olen. Edellisessä raskaudessa oli voittajafiilis päästä 7+ viikolle, jonka jälkeen uskalsi jo hieman katsoa eteenpäin. Kuitenkin olin tuon esikoisen raskauden niin peloissani vauvan menettämisestä, että tämän vauvan kohdalla ainakin yritän ottaa rennommin ja vähemmän pelokkaasti. Jotenkin on ollut niin vahva olo jo ennen plussaamista, että uskaltaa luottaa raskauden jatkuvuuteen. Toivottavasti vaisto on oikeassa!

Mulle on nyt todellakin sattunut jotain! Nimittäin makea ei maistu!!! Hirvee katastrofi :LOL: Miten mun entinen herkkujätski voi muka olla ällömakeaa, jota ei tee mieli ei sitten yhtään? Enkä ole ostanut yhtään pussia Fanipaloja?! Tää on outoa! Ihan miehenkin mielestä! :D

Jatkuva nälkä mulla kuitenkin on. Yritän nyt pysyä kohtuudessa, etten lihoisi heti viittä kiloa alkuunsa. Mut vaikeeta on. Viinirypäleiden napostelu ja tuoremehun juominen aterioiden välissä auttaa vähäsen pahimpaan nälkään, heikotukseen ja mahdolliseen pahoinvointiin.

Kirskis 6+6
 
Mä heräsin 15min sitte kovaan nälkään ja siihen et oksetti.. Söin vähän ja se helpotti mut vieläki tuntuu et on nälkä. Ei vaan tee mitään mieli, jääkaappi haisee, jogurtit haisee, voi haisee ja kaikki maistuu oudolta :(
 
Pöh, mulla tuli aika reilu loraus vuotoa kun kävin aamulla vessassa :/
Eli voipi olla, että tämä olikin tässä. Seurailen vielä, alkavatko "kuukautis"kivut ja vuoto ihan kunnolla, mutta ei vaikuta hyvältä...
 
neito84 Voiei :/ toivottavasti ei nyt oo mitään vakavaa. koitas ottaa ihan rauhassa.
miranjakuulostaa kyllä ihanalta. Sulla on kyllä ollut ihana päivä.
Täälläkin oli kolme päivää sitten samanlainen hattarapäivä, mutta sitten tuli täyskäännös mielialassa. Kaikki miehen lässytykset ja vauva höpötykset on alkanu lähinnä ärsyttämään.:stick: Olo tuntuu turvonneelta ryhävalaalta, ja sitten mies tulee silittilemään mahaa ja pussailemaan." sulla on jo nyt niin iso maha mitä sulla on yleensä ollut 4-5:lla kuulla" ähh. Vaikka tiedän miten ihania asioita se puhuu, mutta kai sieltä ärsytyksen takaa paistaa vaan joku stressi ja huoli, kun kuitenkin ollaan näin kamalan alussa vielä ja tuntuu, että aika vaan matelee.
Miehellä on todellakin kestämistä mussa. :D
pölö täältä tulee voimahalirutistukset sinulle, jaksamista ja voimia sinulle:hug:
kirskis Täällä on käynyt ihan sama homma. makea ei maistu yhtään :/ suolaista tekee mieli, ja ihan kaikkea kiellettyä! aurajuustoa, maksamakkaraa, ja sitten tekee mieli kaikkea tulista kiinalaista ruokaa, vaikka mulla on tää kamala närästys kokoajan, ja tuo tulinen todellakin vaan pahentaa.
Pari yötä sitten alko tekemään ihan vaan jotain mieli, niin pitihän sitä vielä lähteä kaivamaan jotain naposteltavaa. :D

Mulla on kyllä ollu nyt kakspäivää maailma ärsyttävimmät päivät. Ärsyttää kokoajan. mies tulee töistä ja sanoo moi kulta, niin oon suunnilleen kirveen kanssa sitä vastassa.
ja tiuskin " eikö sulla oo muuta sanottavaa?" no sitten mies vähän imuroi" onko pakko nyt imuroida, kun yritän huilata?" No sitten lopettaa imuroinnin" no etkö sä imuroikkaa, luuletko että mä jaksan täällä alkaa imuroimaan?" Mies on ihana kun kestää mua ja kaikenlisäks yrittää tehä mun puolesta asioita. sitten kun tää väsymys lakkaa niin aion hyvittää mun käytöksen viemällä mun miehen syömään, no vaikka nesteelle sämpyläkahvit :D
siis tää väsymys alkaa oikeesti ottamaan koville. sitten oon kiukkunen kun ampiainen tämän saamattoman oloni kanssa!
toivottavasti pian helpottais.
 
Viimeksi muokattu:
Neito84 no voi ja höh. :/ Onko vuoto pysynyt aisoissa?

Mullakin on niin kutvelo olo että hyi! Esikon kanssa oon kotona sairastelemassa vaikka selkeästi mä taidan olla se toipilaampi tappaus. Kämppä on ku pommin jäliltä, mut en vaan saa ittestäni niin paljoo irti että jaksaisin siivota. Oksentaa ei ole tarvinnut mut toisaalta, välillä tuntuu et jos kunnon pöntön kaulailu saisi tämän järkyn kestokankkusen pois, niin mieluusti sen tekisin.

Kirskiksen tavoin, koko ajan pitäs olla mussuttamassa jotain. Ja jos ei mussuta niin olo pahenee entisestään. Mulla on vaan sellainen pjaska homma et makeakin uppoaa. Mustikkapiirakasta nyt haaveilen ku aineetki olis tosssa köden ulottuvilla, mut toisaalta, uskaltaako sitä tehdä kun kukapa sen tässä tönössä syö ellen minä..
 
Ei ole vuoto ainakaan vielä lisääntynyt. Oikeastaan ehkä loppui. Kipuja ei ole ollut, jos ei pientä kihelmöintiä alavatsalla lasketa. En tiedä, pitäisiköhän soittaa neuvolaan. Tänään olis laskujeni mukaan kuitenkin vasta 4+3, että en tiedä kannattaako sinne edes soitella, vai odottelenko vain mitä tapahtuu...
 
Neito84:lle toivon vuotojen pikaista loppumista :hug:

Ja pikkunen85 pysyy ihan ehdottomasti syyskuisissa mukana, eli ei tietenkään tarvitse pinosta poistua :) Eihän sitä lopulta edes tiedä, että kuka synnyttää ja missä kuussa. Mun oma la aikaistui tänään neuvolassa, joten saattaapi olla, että meidänkin käärö putkahtaa pihalle jo elokuussa. Tai teidän vauva kuitenkin vasta syyskuussa. Ja loppukuun LA-päivien lapsoset saattaa tulla maailmaan vasta lokakuussa :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

(.)
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Neuvolan mukaan viikkoja on 7+5, joten jatkan nyt sitten sillä ajatuksella, että LA on 6.9. Joskin uskon sen vielä muuttuvan nt-ultrassa.

Sain ohjeet varata ultran, mutten nyt muista, että mille viikolle. Kaipa se niissä lapuissa lukee. Olen taas niin väsynyt, ettei pää toimi.

Eilen oksensin, oksensin ja oksensin. Istuin suihkussa oksentaen ja mietin, etten todellakaan halua olla raskaana ja jos tämän jotenkin voisi perua, niin sen tekisin. Olin aivan kauhuissani, koska ajattelin, että kuolen, jos tämä jatkuu seuraavat 4 viikkoa. Mutta se loppui kahdessa tunnissa. Eli kyseessä taisikin olla vain joku oksennustauti tms. Onneksi.

Nyt hetkeksi päikkäreille :wave:

Losa 7+5
 
miss_piggy
Mulla tulee veristä vuotoa...lähdin kesken koulusta kotiin. Ei tuu paljon mutta pyyhkiessä vähän paperiin vaaleanpunaista... :( Neuvolasta käskettiin tarkkailla tilannetta. Mahakipuja ei oo.
 
No nyt se sitten alkoi... Enään ei voi venyttää syömistä liian pitkään tai alkaa tulla huono olo :( Se on siis heti sängystä noustuaan laitettava jotain pientä suuhun ja toivottava että auttaa töihin asti ;)
Toinen vaiva on kasvukivut jotka alkaa iltapäivällä ja tuntuu ettei pysty töissä tekemään mitään. Miks ne ei vois olla illalla mieluummin? No siis onneksi en joudu kierimään tuskissani ja mulla taitaa olla aika korkee kipukynnys ;)

JEE, huomenna poksuu omien laskujen mukaan 8vkoa rikki ;)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon voimahaleja pölö:hug:
rockmama oireesi mukaan vaikuttaa että pikkuinen on matkassa mukana ja toivottavasti pysyykin jatkossa:heart:
Itselläni eka neuvola siirtyi tämän viikon perjantaiksi...jännittää paljon itekki rupenut katsomaan varhaisultran hintoja...koitan nyt kumminkin odottaa siihen np-ultraan.
Luulen että tämä raskaus on kanssa vähän pidemmällä. Noh kaikki selviää aikanaan. Itse yritän ottaa tämän raskauden rennommin, yritän omalta osalta tehdä sen minkä voin kuten lepää ja syödä hyvin välttää sellasta mikä voisi olla haitallista raskaudelle, loput eivät ole minun käsissä. Aina sitä tulee kumminkin mieleen että mitä jos...? Yritetään nauttia siitä mitä nyt on:)
Itselläni pahoinvointi on helpottunut selvästi kuvotusta on päivittäin mutta oksentamaan asti ei ole mennyt. Mutta mulla on sairaan nälkä koko ajan! Siis luin että jotkut syö tunnin tai pari välein, mutta minä söin juuri äsken KAKSI annosta ruokaa ja nyt on nälkä! Ihan puolen tunnin välein jos en saa ruokaa menee hermot! Ja mikä tahansa ruoka ei kelpaa olen viikon aikana syönyt vain kasvis ruokaa. Mitään kanaa tai lihaa ei uppoa. Kasvis lihapullat ja perunaa + kermaviili kastike menee helposti. Painosta en jaksa hirveästi kyttää...muutenkin väsyttää hirveästi...
Tänään oli kiva päivä mentiin koko poppoo angry birds leikkipuistoon oli kyllä esikoisella hauskaa! Kivasti oli suunniteltu puisto. Siellä oli kaikenikäisille lapsille suunniteltu puuhaa.
 
uusi ilmottautuu mukaan!

faniela/25/toinen lapsi/7.9?/kotona tai koks

seuraa pitkä sepostus. elikkäs olin aluksi elokuisten ketjussa, mutta varhaisultra siirsi mut tänne :)
menkat ollu viimeks 17.11. eka varhaisultra oli 8.1 ja sillon näky pelkkä ruskuaispussi. mentiin uudestaan ultraan 21.1 ja sillon saatiin huonoja uutisia. lääkäri ei nähnyt sykettä ja lähetti päivystykseen hakemaan tyhjennyslääkkeitä. mentiin sinne ja ultrasivat (luojan kiitos) uudestaan, sillä lääkäri sanoi heti että täällähän on ihan selvää raskausmateriaalia ja pientä lepatustakin oli näkevinään. ens maanantaina vielä ultralla varmistetaan.
aikamoista vuoristorataa ollut.
koitan nyt saada teidän kirjotukset luettua että pääsen kunnolla mukaan.
 
En mä ees tiedä, miks mun on tänne kirjotettava näitä koko ajan, mut mulla sittenkin jatkuu vuotelu. Ei mitenkään erittäin runsaana, mut ihan reilun verisenä kuitenki. Ei mitään pikku tuhruttelua kumminkaan. Oon yrittäny lukea keskusteluista kokemuksia, et miten on käyny muilla vastaavissa tapauksissa, mut luonnollisestikaan se ei kerro miten on mun kohdalla...
Ois kiva tietää ootetaanko tässä vai ei. Kipuja ei edelleenkään ole.
En sitten tiedä pitäisikö varata yksityiselle ultra-aika tai jotain.

Ja miss_piggylle, että ei pieni vuoto aina tarkoita huonoja uutisia. :hug:
Mulla tuli esikoisen kohdalla ihan reilusti punaista verta lorahdus noin rv7 tai 8 ja tuolla tuo ihana reipas 4-vuotias nukkuu päikkäreitä :)
 
Joo täällä Oksensin eilen 18-24.. Mutta Sit se loppu yhtä nopeasti ku oli tullutki.. Nyt tuo meidän pikkunen on kovassa kuumeessa myös, Mutta ei onneksi oksentanu ole vielä... Eipä tänne muuta oikeastaan. Parannetaan oloja. :) ja pitäis jotain koittaa syödä. :)
 
miss_piggy
Mulla ei tuo vuoto onneks jatkunut, sitä tuli sellanen teelusikallinen mutta säikähdin kuitenki. Mahassakaan ei tunnu mitään erikoisia oloja. Ja tuon vuodon mukana ei ollu mitään hyytymiä, joten jospa se ois ollu ihan vaaraton juttu... No koitan nyt kuitenki ottaa rauhallisesti että pieni pysyis matkassa.
 

Yhteistyössä