SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Onnea pojasta Kukapakuka :)

Täällä synnärillä ainakin käydään synnytys läpi kätilön kanssa, ei kylläkään välttämättä juuri sen synnytyksen hoitaneen kätilön mut ammatti-ihmisen kuitenkin. Mulla traumaattisempi synnytys oli ensimmäinen jossa käytössä epiduraali ja ilokaasu kuin toinen joka oli luomu eli ei se aina oo niinkään et se on parempi jossa saa kaiken mitä pyytää. Aina kaikki vaan ei mee niinku suunnittelee :D

Jenni rv34+0
 
Täällä olisi vielä yksi odottaja teidän joukkoonne :)

Laskettu aika 11.9/ Lelly/ 21 v/ensimmäinen lapsi/ OYS/ ja poikalupaus

Vielä ois tasan kuukausi laskettuun aikaan ja rupiaa jo kovasti jännittämään. Tuntuu että aika ei kulu millään. Kotona olen ollu eka sairaslomalla ja kesälomalla ja nyt mammalomalla :)
Liikkuminen on menny hankalaksi kun lonkat ja selkä on niin kipeät! Ei pysty ollenkaan liikkumaan..
Synnytys pyörii jo mielessä useasti ja se miten arki pikkuisen kanssa rupeaa sitten rullaamaan.. Vauvalle on kaikki tarvikkeet ja vaatteet hankittu ja pesty ja silitetty ja laitettu valmiiksi, nyt vaan odotellaan :)

Ellu rv 35+4
 
Heissan!

Yhdyn niihin, jotka valittelevat sivuston käyttöä puhelimella. Olen kesäloman ajan ollut irti tietokoneesta ja täällä sivustolla vaan käynyt lueskelemassa kuulumisia puhelimella. Ei kyllä sillä edes viitsi yrittää vastailemista kun sivujen lataaminen kestää iäisyyden. Ei kyllä ole sivuston vika (välttämättä) vaan puhelin vaan on vähän vanha näihin juttuihin ;).

Tervetuloa uusille mukaan! Kiva saada tänne vielä uutta porukkaa, vaikka loppumetreillä jo ollaankin.

Mirka J ihan hirmu söötti poika teillä ja hienoa, että olette päässeet jo kotiin.

Gildanen onnea pikkuisesta! Toivottavasti tyttö voi jo paremmin ja teilläkin se kotiinpääsy alkaisi häämöttää. Voimia koko perheelle!

Kukapakuka paljon onnea vauvasta! Niinhän se on, että ei se aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta tämä taitaa oikeasti olla se juttu, jossa lopputulos sitten kuitenkin ratkaisee. Sulla on ihana uusi vauva ja toivottavasti synnytyksen kurjat kokemukset jäävät pian kaukaiseksi muistoksi. Voimia sulle!

Helmitoivo ihan kuin sulla olis mieliala vähän kohentunut. Toivottavasti näin on. Ei ole enää pitkä aika ja selviät kyllä. Kohta saat uuden vauvan syliisi. Teillä kyllä aikas vilinää taitaa olla, kun pikkuisia on monta. Toisaalta varmaan kivakin kun ovat niin saman ikäisiä, mutta ilman muuta on välillä rankkaa kun kaikki lapset tarvitsevat vielä kovasti huolenpitoa.

Meillä menee edelleen suht hyvin, vaikka nyt on vähän oireita ilmaantunutkin. Joku kirjoitteli siitä, että maha tuntuu olevan täynnä vauvaa. No niin on! On tosi pinkeä olo. Mulla ei maha ole mitenkään erityisen suuri vielä (sf-mitta menee ihan keskikäyrällä), mutta se on kyllä ihan täynnä. Ei todellakaan tee mieli kumarrella kuin ihan pakosta (esim. en käytä enää sellaisia kenkiä, joiden nauhat pitäisi sitoa). Ja kun poitsu kääntyilee niin siinä aitaa kaatuu ja tanner tömisee :D.

Sydän hakkaa hulluna ja pulssi livahtaa reippaasti yli sadan vaikka istuis ihan vaan paikallaan. Iltaisin kun menee nukkumaan, rinnasta puristaa ja on sellainen olo ettei saa riittävästi happea eli keuhkot on varmaan lytyssä. Inhottava olo kestää noin parisen tuntia, mutta sitten helpottaa ja pystyy nukkumaankin.

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tosi tyytyväinen, että näin vähällä pääsee. Turvotuksia, närästyksiä, supistuksia yms. ei ole ollenkaan.

Meillä on nyt alkanut perhevalmennuksetkin. Kerran on jo käyty ja kaksi kertaa vielä jäljellä. Ensi kerralla käydään läpi synnytystä.

Onko teillä jonkinlaisia "oloja" siitä milloin vauvanne syntyy ja millainen synnytys on tulossa? Meille siis on tulossa eka vauva, joten mulla ei ole mitään hajua vielä mistään synnytykseen liittyvistä tuntemuksista. Mutta on vahvasti sellainen olo, että poitsu syntyy nopeasti ja aika lähellä laskettua aikaa. Onkohan vaan toiveajattelua... Hauska sitten jälkikäteen katsoa, että pitikö olo paikkansa.

AnnMaria 33+3
 
Ihania vauvan tuoksuja kaikille käärön saaneille <3 Toivottavasti asiat alkavat sujumaan ilman suurempia vastoinkäymisiä!

Mulla alkaa itsellä olemaan sietokyvyn yläraja ylitetty... Tosiaan tuo hermopinne vaivaa koko ajan. (kipu pahempaa välillä kuin edellisessä synnytyksessä) Viikon verran ollut loppuraskaudenpahoinvointia erityisesti iltaisin. Tuntuu ettei mikään auta ja oksennus on kurkussa koko ajan. Sitten vielä perjantaina sain ikään kuin migreenikohtauksen ilman päänsärkyä. Oltiin poikien kanssa puistossa ja yhtäkkiä en nähnytkään lähes mitään. Pienenä vaivana on vielä turvotus, joka ei enää ole poissa edes aamuisin!

En tosiaankaan ole hehkeimmilläni ;D
Toivon vain päivien kuluvan nopeasti!!!!

Aatoksia ja muru 33+6
 
AnnMaria, kieltämättä oloni on ollut hieman valoisampi. Uskon sen johtuvan siitä, että loppu häämöttää ihan tosissaan, ja voimaa tuo myös kesälomiltaan palannut terapeuttini. Hän on kullanarvoinen tuki elämässäni. On ollut jo lähes kahdeksan vuotta. Terapiaan voin mennä missä tahansa kunnossa ja vaikka miten kummallisten ajatusten kanssa.

Mutta sitten on huonompia päiviä. Sellainen on tänään. Revin kauhun jostain aivan naurettavan pienestä asiasta - siis todella naurettavasta asiasta. En kehtaa edes kertoa:ashamed:. Parina päivänä ehdin myös iloita siitä, että menkkamoista jomotusta oli, mutta tänään taas ei mitään. Eihän nyt vielä tietenkään tarvitsekaan syntyä, mutta parina päivänä olleet supistukset toivat toivoa siitä, ettei ehkä tarvitsi käynnistyksen asti mennä.

Mullakin on välillä sellainen olo, että ei olisi enää hirveän pitkä aika synnytykseen, mutta samaa olen minä miettinyt, että olisiko kuitenkin enemmän kyse omasta toiveestani kuin realiteetista :). Ja ihan kuin neiti olisi taas kääntynyt...

Mullakin on tosi paljon tuota sykeongelmaa. Oma syke huitelee pilvissä, vaikka en teksi mitään. Tosi inhottavaa!

Aatoksia, mulla myös pahoinvointi ja kuvotus lisääntyneet nyt loppua kohden. Hajut sun muut tekevät tosi pahaa ja vähän väliä on ällöttävä ja kuvottava olo.

Tähän päivään toivon paljon vauvan liikkeitä ja supistuksia!

Helmitoivo, 34+3
 
Päivän toiveeni toteutuneet: vauva liikkuu ja supistelee. Supistelee niin paljon, että heitinpä keikan jo synnärilläkin. Käyräänkin piirtyi kolmen minsan välein supistuksia ja kohdunsuu lähtenyt vähän aukeamaan, mutta sain lähteä kotiin. Voi olla, että käynnistyy synnytys. Tai sitten ei. Herkästi pitää lähteä takaisin. Onneksi ollaan samassa kaupungissa synnärin kanssa. Huomenna käyn jättämässä pissanäytteen neuvolaan pissatulehduksen poissulkemiseksi, mutta ei hengenhätiä, vaikka alkaisikin syntyä. Puolitoista viikkoa sain määräyksen elellä rauhallisemmin, mutta ei siis mitään vuodelepoa kuitenkaan.

Jännittää.

Helmitoivo, 34+3
 
kukapakuka ONNITTELUT vauvasta! :heart: Ja toivottavasti saat puhuttua synnytyksen läpi jne., että pääset toipumaan :hug: voimia arkeen!!On se palkinto vaan ihana :flower:

Helmitoivo APUA johan jännitystä ilmassa :D onnea matkaan,jos lähtö tulee! Ja kiva kuulla, että olosi on parempi ;)

lelly TERVETULOA! :)

oloista jne. Mulla on ihan sellainen odotus ja olo, että laskettuun aikaan mennään (ihan sillä, kun 3 edellistäkin syntynyt lasketun tienoilla;) ) ja aika lailla saman kaavan mukaan on mennyt tämäkin raskaus. Huomenna vaihtuu taas viikot uusiin lukemiin ja juurikin tuttua, että öisin supistelee ja supistukset on muuttunut hieman "kireämmiksi" ja ällöttävän tuntuisiksi, muttei kipeitä. Nää alkaa olee jo tuttuja, vaikka viimesin raskaus onkin ollut 4 vuotta sitten :DMuistuupa vaan hyvin mieleen et tätähän se tosiaan on ja viimeiset viikot on todella painavia |O
Synnytyksen toivon olevan nopee niinku muutki ollu ;) mut saa nähä....aina sitä pelkää ja ajattelee josko tällä kertaa joutuu kärsimään enempi ja kokemaan jotain kauheaa :ashamed: ei parane ajatella.....jokainen synnytys on kuitenkin omanlainen ja ainutkertainen.

Jännittävää, kun alkaa olee elokuu jo puoles välis....pian on meidän vuoro ja pikkuhiljaa täältä alkaa väki synnyttämään :D

Jaksellaan viimeiset viikot ja yritetään nauttia tästä ainutkertaisesta olosta :)

Delila 34+6
 
Kotona ollaan edelleen. Supisteli kyllä läpi yön, ja nyt ristiselkä kipeä. Pitää tänään käydä jättämässä pissanäyte neuvolaan tai äitipolille. Polille mulla ois helpompi mennä, joten soitan sinne nyt aamusta, kunhan paikka aukeaa.

Helmitoivo, 34+4
 
Ihan ensin: POKS 37+0!! :heart: Nyt saa vaavi tulla jos on tullakseen mun puolestani, toki toivon että vielä ainakin sen viikon tai kaksi pysyis tuolla asukkaana :)

Olo on mitä mainioin, sienessä olin eilen ja sain jotain pientä saalistakin :D
Ainoa mikä vaiva on ja paha niin niskassa taas joku paha jumi joka säteilee yöllä korvaan :( JA alapää huutaa hoosiannaa!!

Onnea kaikille nyytin saaneille ja tsempit ihan kaikille jotka sitä tarttee! :heart:

Metis ja pieni 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnea kukapakuka! Toivottavasti pääset keskustelemaan vielä synnytyksestäsi!

Pahoittelut omanapaisesta viestistä mutta nyt alkaa toden totta kyllästyttämään tämä raskaana olo, vauvat ovat vallanneet koko mahan, siten että tuntuu ettei saa henkeä sekä joutuu istumaan selkä täysin suorana ettei kylkiluut paina vauvoja. (tai paremminkin vauvat mun luitani!!) Makoilen siis lähes kaiket päivät kun muuhun en pysty. Välillä saan täytettyä tiskarin ja sitten taas maate ja ehkä muutaman tunnin kuluttua saan laitettua lattialla istuen pyykit koneeseen ja taas maate. Seisomaan ei pysty kauaa (tiskarin täyttö on ihan max aika) tai muuten tuntuu että happi loppuu ja taju lähtee, samaa tulee kyllä ihan istuessakin muttei niin pahana ja harvemmin.. :headwall:

Yöt ovat rikkonaisia, nyt olen kahtena yönä heränyt todella kipeään supistukseen ja niitä on tullut muutama kunnes ovat loppuneet ja sitten en ole saanut unta sen jälkeen..

Lisäksi viime ä-poli käynnillä todettiin vauva A:n olevan edelleen pt ja B poikittain, eli nyt ensi viikolla varataan sektio aika, joka myös jännittää ja pelottaa kahden helpon alatiesynnytyksen jälkeen!! Olin myös viikko sitten synnärillä päivystyksessä, kun tämä B oli pahasti poikittain ja työnsi päätään tuonne mun oikeaan kylkeen niin lujasti, että sai tuskahien pintaan, enkä voinut kunnolla hengittää enkä myöskään suoristautua. Onneksi nyt työntää päätään oikeaa lonkkaluuta kohti, mikä ei ole ihan niin hirveää ja kivuliasta.

Mä olen niin kyllästynyt tähän nyt!!! Niin juu, sf-mitta oli parisen vko sitten 34, mutta sisuskalut nuo vauvat ovat litanneet ihan littaniksi.

Sektio kokemuksia kuulisin mielelläni teiltä joille sellainen on tehty! =)

Miksa ja tuplikset 34+2 (vielä 3-4vko ja tämä on ohi!!!!!)
 
Kävin tänään lääkärissä ja vähän ihmetyttää. Lääkäri oli taas eri ja mittasi kohdunkaulan olevan pidempi kun viime kerralla, 2,7cm ja että olen pehmeä, mutta kiinni. Aikaisempi kun mittasi nuo 1,7cm ja pehmeä ja sormelle auki ja oli tosi huolissaan tilanteesta. Tämä toinen lääkäri sanoi, että kypsemmät paikat on mitä normaalisti, mutta koska ollaan jo näin pitkällä, ei ole hätää vaikka vauva syntyy ja voin elää ihan normaalisti. Nämä pari viikkoa kun en ole uskaltanut oikein mitään tehdä.

No vähän ihmetyttää että ultralla tosiaan eri mitat ja että mitä oikeasti uskallan tehdä. En kyllä vielä haluaisi synnyttää ja kun noita supistuksia on tullut pari päivää oikeasti kipeitä ja tästä sanoin. Kipu alkaa selvästi olla jo synnytyskipua muistuttavaa vaikka tosin lievempää. Kävelylenkki olisi tosi rentouttava näin pitkän tekemättömyyden jälkeen, mutta pelottaa jos sillä käynnistän synnytyksen. Pysäyttäviä kipeitä supistuksia kun tulee ihan ruokaakin laittaessa ja ihan levossakin, että mitä tuo kävely sitten tekee. Kaupassa kävin ja kannoin turhan painavan kauppakassin, josta seurasi eiliset voimakkaammat supistukset. Kävely tuntui jossain lantionpohjassa asti kun kantoi painavia ruokia. Jotenkin tuntuu ettei uskalla luottaa tuohon lääkäriin.

Pelkään myös, että jos nyt en liiku, synnytys menee tosi pitkälle. Synnytystavastakaan ei olla enään vähään aikaan keskusteltu. Se tulee sitten kolmen viikon päästä jos sinne päästään. Aikaisempi lääkäri oli sitä mieltä ettei sinne asti mennä. Käynnistys olisi se toive, mutta siitä ei olla kauheasti ehditty puhumaan kun sinne asti ei pitänyt päästä. Ja niitä lantion mittojakaan olla otettu ja haluan ehdottomasti ne että tiedän miten suuri lapsi täältä ulos mahtuu.

Perjantaina on neuvola ja kävellä sinne pitäisi jonkinlainen matka. Saa nähdä miten se sujuu.

Vauvan painoarvio oli tasan 2kg. Hoitaja puhui jostain "kulkee omalla käyrällään", mutta mum korviini tuo kuulostaa kyllä ihan keskiarvo painolta. Keskiarvo kun taitaa olla 2100g ainakin vau kirjan mukaan. yrittivätköhän saada pelkoa siitä pois, että lapsi olisi liian iso suhteessa lantioon.


Mona lisa 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kukapakuka:flower:

Omaa napaa: Sain perjantaina Opamox-reseptin unettomuuteen ja kappas vaan olen nukkunut hyvin viimeiset kolme yötä:) Otin perjantaina puolikkaan tabletin ja nukuin 8 tuntia (yksi vessakäynti vain välissä)!! Sen jälkeen oon nukkunut ihan hyvin ILMAN lääkettä!!! Lääke auttaa jo pelkästään sillä,että tiedän sitä olevan varalta laatikossa:) Olen äärimmäisen helpottunut,että unettomuus saatiin katkaistua!!! Nyt jaksaa ihan eri tavalla elellä=)

Verenpaineet on edelleen koholla ja terkka kirjotti lähetteen tänään Jorviin. Viikon sisällä pitäs tulla kutsu, toivottavasti ei tuu raskausmyrkytystä..Pitää seurailla nyt paineita tarkasti kotona ja lähteä kuulemma herkästi näytille,jos tulee päänsärkyä yms. Painokin oli noussut kolmessa päivässä 1,2 kg,jäätävää!! "Hieman" turvottaa...Nooh,jospa se tästä!

-Moonan&Napura 36+3-
 
Tänään kasvukontrollissa, viikkoja 34+3 painoarvio 1850g:| Eli tasaisesti aivan alakäyrällä mennään. Huomasin miten paljo jännitin tuota painoarvioita. En uskaltanu kahtoo näyttöä kun lääkäri mittaili.
Nyt aletaan tuota kasvua seuraamaan kahden viikon välein, eli jokatoinen viikko täytyy ajaa päivässä se 200km, kun tällasesssa pienessä kylässä asutaan.

Edelleen perätilassa, mies yritti kysellä sukupuolta mutta ei osannu sanoa asennosta johtuen.Saapa nähä pysyykö tuossa asennossa sitten loppuun asti. Jännittää kyllä se sektio. Mieluummin synnyttäisin ihan normaalisti niinkuin muutkin.

Onko kellään ollu vauva pienempi että joutunut käymään kasvukontrollissa useammin?

Jokatoinen yö valvotuttaa ainakin sen pari tuntia. On tullu tuota yösyöntiäkin siis harrastettua:)

Syysodotus84 34+3
 
Kukapakuka: Onnea pojasta! Kaikkea hyvää teille :)

Miksalle jaksamisia. Tukalalta kuulostaa. Mulle on esikoisen kohdalla tehty sektio perätilan takia. Oikein hyvä ja rauhallinen kokemus oli itse toimenpide. Mukavaa oli, että sain olla hereillä toimenpiteen aikana ja kuulin vauvan ensimmäisen itkun sermin takana. Se tuntui vähän pahalta, että vauva vietiin pois punnittavaksi ja minä jäin sinne ommeltavaksi jonka jälkeen minua seurattiin heräämössä. Sen ajan lapsen isä sai viettää sen ajan laatuaikaa vauvan kanssa ja olla mukana ensimmäisissä punnituksissa ja pesuissa. Jälkikäteen olin melko kipeä, mutta onneksi on tehokkaat kipulääkkeet ja nykyään käytetään paljon kipupumppuja jotka annostelevat kipulääkettä esim. suoraan haavalle.

Täällä alkaa porukka olemaan jo oikeasti "isoilla" viikoilla. Synnytys varmaan jokaisella pyörii mielessä ja omaa vartaloaan tarkkailee tarkemmin. Minä ainakin yritän lukea mahdollisia merkkejä, jotka viittaisivat tämän ankkana olemisen loppumiseen :LOL: Toisaalta eilen silittelin mahaani, kun pieni potkitteli siellä reippaasti. Laskettuun aikaan olisi tänään tasan kuukausi. Se kuukausi (tai jotain sinne päin) on varmasti raskauden pisin aika..

Onko muilla havaittavissa järkyttävää hiilarihimoa? Minun tekisi mieleni syödä leipää ja pastaa vaikka kuin paljon. Jännä, koska varsinaisia mielihaluja ei ole tähän asti oikein ollut.

Muruski ja nopsukka rv 35+4
 
Muruski, juuri aamulla miehelle sanoin, että aivan armoton hiilarihimo! Yölläkin pitää välillä käydä syömässä jotan hiilihydraattipitoista. Raskas fyysinen suoritushan vaatii hiilareita, joten oisko lähestyvällä synnytyksellä jotain tekemistä tämän kanssa? Olen ison osan elämästäni ollut kilpajuoksija, ja aina kisakausilla lisättiin hiilareiden määrää. Ja imetyskin vaatii paljon hiilihydraatteja, joten on varmasti yhteydessä tähäkin.

Tuleeko teillä muilla paljon valkovuotoa? Mulla erityisesti supistusten yhteydessä. Äsken juuri, kun kävelin pelkissä pikkuhousuissa, niin olohuoneen lattialle tipahti housujen ohikin iso määrä valkeaa maitomaista vuotoa. Uuuu beibe...

Helmitoivo, 34+5
 
Neuvolakuulumisia tänään. SF-mitta 33cm, painonnousu +600g/vko, vauvan syke 140,liikkeet ++, hb 118, suositus edelleen jatkaa rautaa, pakko ei ole. Tarjonta rt ja kiinnittynyt, minkä kyllä huomaa järkyttävänä paineena alakerrassa ja siitä että peräsuolta painaa ja vihloo. Elikkä lähtökuopissa ollaan ja ootellaan vaan pienen tuloa maailmaan. Kolmisen viikkoa sais vielä olla niin sitten mun puolesta voitas jakaantua =)

Valkovuodosta musta tuntuu että paremminkin mulla on joku kuiva kausi menossa. Ei oikeestaan mitään tuu.
Mutta seksiä tekee mieli koko ajan, tai oikeestaan kyllä tehny koko raskausajan mut nyt vielä enemmän ku aiemmin :D Jotenki tuntuu muka paremmalle, kun värkki tuntuu jotenki turvonneelta :D
Mulla on tullu hirvee himo omenamehuun. Voisin juoda sitä useemman litran päivässä.

mammamammutti ja tirppana 33+5
 
Miten sinne fb ryhmään pääsee?? Toivottavasti ei ole suljettu vielä.

Täällä mulla on ihmeellisiä vatsakipuja. Tuntuu että koko vatsa on ihan hellänä kivusta ja jotenkin arka. Olisko nuo kohdun kasvukipuja vai mitä? Noiden lisäksi välillä on öisin tullut ylävatsaan kylkiluiden kohdalle muutaman kerran sellainen kamala kipupiikki, että ihan kun puukolla iskettäis. Silloin ei pysty liikkumaan eikä puhumaan.
Ovat melko pelottavia. Täytyy puhua neuvolassa ens viikolla. Onko kenelläkään muulla ollut samaa?

Selkää särkee ja nivusia ja häpyluuta vihloo... Tätä normaalia arkea nykyisin. :)

Oon alkanut ajankuluksi suunnittelemaan ristiäisiä. Niistäkin saisi sellaiset hi-tec juhlat että :) kyllä nykyisin on kaikkea kivaa..
Suunnittelin yli vuoden päivät meidän häitä ja se oli suurimmaksi osaksi tosi kivaa aikaa. Juhlien suunnittelu on kivaa ja saa ajan kulumaan.

Meillä äiti, sisko ja anoppi ovat tarjonneet apua, jota otan oikein mielelläni vastaan. Olen jo jakanut eri leivottavia heille.

Mutta yksi asia tulee aiheuttamaan päänvaivaa: oma juhlamekko! En viitsisi ostaa kauhean kallista mekkoa näillä kiloilla, kun aijon joka tapauksessa laihtua takaisin. Ja mikään vanha ei mene päälle vaikka ei olisi enää mahaa. Ja mekon pitää tietty olla sellainen joka sopii synnytyksen jälkeiselle kiloja kartuttaneelle vartalolle.. Huh vaikeaa :) ja haluan että mekko on suht edustava, koska haluan näyttää silloin niin hyvältä kuin voin.
No ehkä se tästä..

T. Allu ja jvg 34+6
 
Mammamammatti, mullakin muuten ollut kuiva kausi valkkarin kanssa, mutta sitten supistusten yhteydessä tulee ihan hirveänä. Tietysti se on luonnollista, sillä supisteleehan emätinkin kohdun mukana ja työntää sitten möhnää ulos.

Mulla on nyt toista päivää epämääräisen levoton ja pelokas olo. En saa kiinni, mistä johtuu.

Helmitoivo, 34+5
 
Flunssan kourissa, yh :( Viime yö meni lähes nukkumatta, aamusta vasta sain unen päästä kiinni. Kurkku on kun kaktus ja räkä valuu eikä saa henkeä muuta kuin istuma-asennossa tai seisaaltaan. Eli ei nukuta sitten.

Mulla valkovuotoa melko vähän ollut nyt pitemmän aikaa.. kuiva kausi on kyllä jatkunu jo aika pitkään. Seksiä kyllä tekis mieli vähän joka käänteessä.

Oon vähän pettyny noista himoista, EI MITÄÄN. Ei ainakaan sellaisia että rupeisin itkemään kun ei saa. Mutta sen olen huomannut kokatessa, että laitan ihan sikana suolaa.. ja vielä vähän suolaa.. ja suolaa. Viime viikolla tein kermaperunoita joissa oli ihan sikana suolaa, ja sen maistoin itsekkin. Yritin kyllä kysellä mieheltä että onko liikaa, ei uskaltanu vastata. :LOL: Ja suolaisen ruuan jälkeen tekee mieli, mitäpä muutakaan kuin makiaa. Ja sitten taas suolaista.. Niih, että jatkuva kierre.

Meillä ei järjestetä ristiäisiä, vaikka itse kuulunkin vielä kirkkoon. Yhteisellä päätöksellä ollaan päätetty että nimiäiset ovat enemmänkin meidän juttu. Nimiasioita pitäisi vaan ruveta jo kovaa miettimään, kummanko sukunimen lapsi saa. Jos saa miehen, niin minäki tahdon. :LOL:

Mutta joo, välipala-aika, iltapäivällä ravintolaan herkuttelemaan!

Beibei & Ipana 33+6
 
Hei pitkästä aikaa,

Ihan ensiksi onnittelut vauvasta kukapakuka. :flower:

Kotiuduttiin viikonloppuna Tallinnan reissusta. Reissu oli mukava vaikka en oikein tahtonut jaksaa kävellä kun jalat turposivat tosi pahasti siinä kuumuudessa. Käytiin eläintarhassa ja kierreltiin muuten vaan kaupungilla. Lapset oli mielissään kun hotellissa oli kylpyamme jossa ne sitten kisusi molempina iltoina. Pitkä automatka (Oulu-Helsinki) oli sit toinen joka aiheutti vähän huonoja vointeja itselle.

Eilen oli synnytystapa-arvio äitiyspolilla ja sektio aika päätettiin. Mulla siis ensimmäinen lapsi syntyi imukuppiavustesesti alateitse mistä sain sitten aika pahat repeämät joten seuraava synnytys oli sektiolla ja niin haluan myös tämän vauvan syntyvän.

Miksa kyselitkin sektiokokemuksia ja mulle ainakin se oli positiivinen kokemus. Sängystäkin sai/piti nousta jo samana iltana ja kotiin päästiin ihan jo 3. päivänä leikkauksesta. Olin paljon paremmassa kunnossa kuin tuon minulla huonosti menneen alatiesynnytyksen jäljiltä.

Mona Lisa juuri eilen synnytystapa-arviossa lääkäri ultrasi meidän vauvan. Painoarvio oli 2200g ja sanoi että keskikokoinen. (mulla siis viikkoja 34+1)

Oma vointi on ihan hyvä, turvottaa vaan välillää nuita jalkoja ja potkut tuntuu välillä kipeinä. Kädet puutuu nukkuessa mutta ei suurempia.

Päivänjatkoja terveisin Sanuli 34+2
 
Sanuli, sinäkin olet siis Oulusta. Ja hyvin samoilla viikoilla mennään. Milloin sulla on sektio? Mulla käynnistys 9.9., ellei synny itsestään ennen.

Mullakin tuli tosi pahat repeämät ekassa synnytyksessä, mutta synnytin kuitenkin alateitse toisella kertaa. Ja tällä kertaa selvisin täysin ehjänä. Katsotaan, miten nyt menee.

Helmitoivo 34+5
 
Tänään oli nla-lääkäri ja yllätyin, kun lääkäri ei sen tarkempaan tutkinut mitään. Kuunteli vain vauvan sydänäänet, asennon (rt) ja kohdun sf-mitan (34). Olisin halunut tietää, mikä tilanne mahtaa olla, että josko voisi odotella vauvaa syntyväksi ennen la:ta.

Tosin, terveydenhoitaja sekä lääkäri olivat sijaisia. Kummatkit olivat minulle täysin vieraita. Muutenkaan he eivät kummempia kyselleet, vietin huoneessan ruhtinaaliset yhdeksän minuuttia.

Hb oli enää 89 ja sain ajan huomiseksi labraan suoniverikokeeseen. Jos hb on labran tuloksillakin alle sadan, niin th-sijainen ottaa yhteyttä jatkotoimia varten. Mitäköhän ne vaan mahtaa olla; veritankkaus vai lisää rautalääkettä...?!
Tälläisillä arvoilla ei ole kivaa synnyttää, kun siinä kuitenkin verta menetetään.: /

Kahden aikaisemman lapsen kokemuksella olin loppuraskauksissa ihan "oikeassa" nla-lääkärissä, jossa tehtiin sisätutkimus ja katsottiin paikkojen kypsyyttä. Molemmista olin myös synnytystapa-arvioinnissa, koska poika oli perätilassa ja sektioonhan siinä jouduttiin. Nuorempi taas oli raivotarjonnassa, mutta silloinen nla-lääkäri halusi vauvan painosta tarkempaa tietoa, joten sain lähetteen ä-polille.

Nyt sain seuraavan ajan neuvolaan reilun parin viikon päähän. Silloin olisi viikkoja jo reilut 37+. Mites muilla, kuinka usein käytte neuvolassa näillä viikoilla?

Nyt vain sitten odotellaan vauvan syntymää. Outoa ja jännittävää! Enää ei ole kuin joitain viikkoja, niin poika on sylissäni!:heart:

t. Huns rv 35+0
 

Yhteistyössä