SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Ah ihanaa hellettä! :)
Tänne ei kummosia. Ensviikolla taas lääkäri,näkee missä mennään.. ei oikeen oo mitään kirjoitettavaa. :)

Paljon voimia Gildanen , voi miten raskasta se on nähdä oman pienen taistelevan koneiden keskellä. Tsemppiä myös muille vauvan saaneille.. Ja meille vielä raskaanaolevillekin voimia ja jaksamista loppuun ;)

seinisipe ja beib 33+6?
 
Gildanen :hug:

Mie olen juminu aivan tuone naamakirjaan.

Täällä on tänhään poksuttu 37+0 ja viiminen neukkulääkäriki oli.

Paino: +1,181 yhteensä 17,85kg
Turvotus: +
Paineet: 136/83 p. 92
Pissa: puhas
Sf: 41cm
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Ulkosuu sormele sisäsuu kiinni, pehmeä, 2cm. Ei lähetä vielä minnekhään synnyttähmään.

Äitipolile laittettiin taas lähete tuon sf-mitan takia.

Supistuksia on alkanu tulheen säännöllisen epäsäännöllisesti.

eufemia & toukka 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hei,
Kiitos uudesta pinosta! Vai että jo elokuu... Hui!

Gildaselle kiitokset kuulumisista. Ja oikein paljon voimia tytölle ja perheelle kasvamiseen ja sarasteluja vastaan taistelemiseen! Kyllä tämä sinunkin tarinasi pistää ajattelemaan, että kiitollinen saa olla jokaisesta viikosta, jotka vauva masussa pysyy, omasta ikävästä fyysisestä olosta huolimatta.

Uusiakin tullut vielä mukaan, oikein paljon tervetuloa kaikille!

Joku kirjoitteli, ettei osaa kuvitella, että vauva vielä syntyisi ennen laskettua.. Ja mä kuulun niihin myös! En oo edes ajatellut, että vois vielä tulla. Parin viikon päästä voi alkaa todellisuus pikkuhiljaa iskeä. :) mutta pojatkin syntyneet 40+1 ja 39+2 niin kyllä tämä varmasti samoihin menee.

Ja Delilan kaltaisesti mullakin on pitkä to do-lista, jotak ois ennen synnytystä tehtävä. Tämä kaikki tyyliin hammasharjalla suihkut ja vessat hinkaten... Mulla on kahden ekankin kohdalla ollut sama, että koti on juuri ennen h-hetkeä pitänyt suursiivota, jotta vauvan synnyttyä voi sitten vain rennosti ylläpitosiivoilla. Oon vähän kans turhan tarkka asian suhteen..

Kohtakohan alkaa jyristä... Synkältä näyttää!

Suhveli 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Delila
Täällä alkoi maanantaina mammaloma ja päätin heti aluksi pestä pikkuisen vaatteet. On jostain syystä tullu ajatus että vauva syntyy hyvissä ajoin.

Eilen käytiin tutustumassa synnyttysairalaan ja ehkä ensimmäisen kerran alkoi oikeasti todellisuus konkretisoitua :LOL: Siellä sairaalassa kuunteli kätilöä ja katteli paikkoja siihen malliin että AHA! Näin ensi kertalaisena kun ei ole mitään hajuakaan tulevasta...eli tuleva synnytys ei pelota tai jännitä. Positiivisin mielin eteenpäin:D

Nyt on ollut taas viime päivät sellainen olo että on ihan "täynnä" vauvaa - maha todella pinkeä ja jokainen liike tuntuu joka puolella.

Huomenna pitäis lähteä reissuun viikonlopuksi - onneksi ei tarvitse kauheasti mitään tehdä vaan voi koko reissun ottaa rennosti lukemalla ja lepäilemällä.

hanja 35+2
 
Jäin ite kans hyvissä ajoin mammalomalle, jo 2kk ennen laskettua fyysisen ja likaisen tehdastyön takia.
Täällä ollu aikoja sitte kaikki hankittuna, ehkä vähän liikaakin ja toisaalta harmittaa kun ei ole muutaku sitä siivousta ja heräteostoksia nyt loppuajaksi. Kotihommia kyllä riittää vaikka muille jakaa 130 neliön omakotitalossa, ei voi valittaa tekemisen puutetta ainakaan. :D
Miehen kans on yhteistä taivalta kulettu 6v ja aika luottavaisin mielin ollaan synnyttämään menossa ja ootanki mieheltä tukea ja turvaa :)
Ollaan mietitty mahdollisimman luonnonmukaista synnytystä, mut saapa nähä kuin mieli muuttuu kipujen tullessa :D Synnäri on onneksi pienehkö ja tukee tuota meidän ajatusta. En oo mikää viherpiipertäjä, vaan mua ennemminki hirvittää ajatus "letkuissa" olemisesta kun olen niissä joutunut paljon olemaan ennenkin.
Tunnen itteni vaan vähä yksinäiseksi kun ukolla jokatoinen viikko iltavuoro niin ei keretä paljo nähäkkää ja muutki tutut on töissä.
Onneksi saan kohta oman pikku kaverin tänne kodin hiljaisuuteen piristään mua <3
:)

mama91, 33+5
 
Neuvolassa käyty:
Rv: 35+3
Paino: +200g/vko
Turvotus: +(+)
Rr: 119/82
Sf: 32,5
Pissa puhdas
?: 135
Liikkeet: ++

Vauva on rt ja aika hyvin jo kiinnittynyt Lääkärineuvola viikon päästä ja mä niin toivon että olis jo jotain tuolla kohdunsuulla siihen mennessä tapahtunu! Yksi "ihanista" raskausoireista mulla on raskausihottuma jota tällä hetkellä on oikeassa kädessä ja kutiaa niin pirusti! Kortisonivoide saattaa helpottaa jonkin verran, mutta synnytys vasta lopulta! Joten Palloseni, synnythän pian!
 
Onnea vielä uusimmille vauvan saaneille!!
Ja kiitos ketjusta :)
Miten sinne fb ketjuun pääsikään?

Tänään poksui 34+0. Enää 6 viikkoa jos hyvin käy :) mulle riittäis neljäkin.
Synnytys on edelleen sellanen peikko mulle, mutta parempaan suuntaan menossa.

Jouduin jäämään nyt sairaslomalle. Viikon päästä olis alkanut äippäloma. Mulla oli loman jälkeinen eka työpäivä (nyt tän viikon maanantai) aika kaamea. Supisteli koko ajan ja tuntui että maha oli kovana jos ei supistellut. Todella inhottava olo! Tänään lääkäri katsoi että paikat pehmennyt mutta kaikki oli kuten tällä hetkellä kuuluukin. Mutta lepoa..

Mä oon varmaan ainoa joka ajattelee että miten sais ajan ennen vauvan tuloa kulumaan?!? En oikeasti pysty käveleen erityisen pitkiä matkoja, ja sitten koitin että jos käväisisin pyörällä lähikaupassa, mutta sekin oli aivan peestä! Supisteli heti taas enempi. Pyöräilyssä olis ollut ihan kivaa aktiviteettia, mutta ei sitten..
Meillä ei ole kuin 1 auto. Bussit toki kulkee, mutta en aijo niillä rehata kapungille joka päivä.. Lepo on tosiaan hyväksi, mutta pitäis keksiä jotain mielekästä päiviksi.
Asutaan siis Tampereen ympäryskaupungissa. Täälläkin on elämää, mutta liikkuminen täälläkin pieni ongelma nyt kun oon vähän rajottunut.

Mä en askartele, leivo ellei pakko, ompele, kudo.... Ja kun makaan päivällä paljon, niin paikat on ihan jumissa. Yöt on muutenkin epämiellyttäviä nykyisin, niin on tää kyllä sanonko mistä joskus :)
On kiva päästä valittaan!

Mulla on kavereita mammalomalla ja jossain vaiheessa jää vielä lisää, mutta kaikilla on melki ne yhdet autot millä miehet on töissä, niin näkeminen on vähän hankalempaa.

Ajattelin että ens viikolla vois käydä seurakunnan järjestämässä perhekahvilassa jossa on vain esikoisen vanhempia ja jonne myös odottajat ovat tervetulleita. Ehkä siellä tutustuu lisää saman alueen mammoihin :)

Mut muuten vauvalla kaikki hyvin.
Sf 31,5
Oma Paino: paljon :ashamed: :)
Sykkeet 140
Turvotusta on ja vauva liikkuu tosi hyvin.

T. Allu ja jvg 34+0

Niin ja muoks*
Monet on siivoillut tai aikoo siivota ja pestä vauvan vaatteita, mutta mä oon oikeastaan tehnyt jo noi kaikki. Ja mua ei yhtään kiinnosta alkaa enää silittämään niitä... Muutettiin n. Kk sitten joten paikatkin on puhtaana.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Gildaselle vauvasta! Toivottavasti vauva kotiutuisi syyskuussa. :)

Allu, et ole ainoa, joka miettii miten ajan saisi kulumaan.:D Minä olen myös laittanut vauvanvaatteet kaappiin, shoppaillut kaiken tarvittavan ja sisustanut taloa uusiksi pintapuolisesti.

Varsinainen tylsyys iskee varmasti ensi viikolla, kun lapset lähtevät kouluun ja minä sitten vain tosiaan olen yksin kotona koirien kanssa. Enää en voi muuta, kun haaveilla pitkistä lenkeistä. Ei vaan pysty liikkumaan kunnolla kipujen takia. Kunpa aika kuluisi ja vauva syntyisi!

Tunnen oloni äärettömäm kärsimättömäksi. Se ei ole tyypillistä minulle, mutta ajatus tulevasta kiehtoo jo niin paljon. Haluaisin jo, että olisi ensi viikko, jotta pääsen nla-lääkäriin. Haluaisin päästä synnytystapa-arviointiin ihan vain varmistuakseni, että vauva on rt:ssä, vaikka minua potkitaan jatkuvasti kylkiluihin ja melooni painaa ajoittain kovastikkin jalkoväliini. Haluan, haluan, sitä ja tätä ja just nyt!:xmas:

Synnytys on paljon mielessäni. En pelkää enkä jännitä, odotan vain sitä kokemusta niin kärsimättömänä. Ainoa mitä edelleen jännitän, on sektioon joutuminen.
Mietin paljon, millä tavalla synnytys käynnistyy vai joudutaanko taas käynnistämään.

Huoh, paljon on ajatuksia, mutta kuten huomaa, ajatus velloo samassa aihessa paljon. Kunpa poika syntyisi reilun kolmen tai neljänviikon päästä!:heart:

t. Huns rv34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Äitiyspoli käynti takana. Hyvät fiilikset jäi. Painoarvio pojalla 2118g tällähetkellä, laskeutunut kanavaan, vois vaikka päätä rapsutella kun oli niin alhaalla :D Kanava oli lyhentynyt 4cm:stä 3cm:iin, ja kohdunsuu reilulle sormelle auki. Muutoin saa elellä ihan normaalisti mutta supistuksia aiheuttavaa rasitusta pitää välttää ja pitempiä automatkoja. Seuraava neuvola olis tuossa ens tiistaina eli sillon taas katellaan mitä meille kuuluu. Vauva kyllä potkii kovasti, välistä kyllä sattuu ihan tosissaan ja välillä tuntuu että tunkee kättä jo ulos tuolta kun tuntuu niin kovia iskuja kanavaan

mammamammutti ja tirppana 33+0
 
  • Tykkää
Reactions: huns ja Plamsu75
No niinpä! Miten saisi viikot äkkiä kulumaan! Kyllä kotona tietenkin koko ajan jotain hommaa riittää, terapiassa käyn kolmesti viikossa ja päivähoidossa olevat pojat ovat kyllä iltaisin kotona. Mutta silti seuraavat neljä viikkoa tuntuvat ikuisuudelta!

Voimia Gildaselle! Pistää kyllä miettimään, että on oltava kiitollinen näistä loppuviikoista raskaana, vaikka pitkiä ovatkin.

Vauvankamppeita olen pyykkäillyt ja synnärikassi pääosin pakattu. Toiveajattelua, että jospa lähtö tulisikin ennen käynnistystä...

Helmitoivo, 34+0
 
Gildanen voimia teille perheeseen, ja jaksamista! :hug:
Rankkoja aikoja aivan varmasti, mutta pikkuhiljaa toivotaan, että parempaa kohti.

Täällä tänään POKS 34+0 ja neuvolassa käyty:
- vauva oikea pyöriäinen, taas ollaan perätilassa vaihteeksi :|
- syke: 147
- SF: 31
- omat paineet: 102/73
- liikkeet: ++

Seuraavaksi onkin sitten lääkäri+neuvola, ja katsotaan jos tarvii sitten lähetteen kanssa lähteä kääntöyritykseen. Mutta toivotaan nyt, jos poju vielä itse hoksaisi kerran ainakin pyörähtää.

Vielä odotellaan, josko ehtisimme myös tapaamaan kirurgia Töölöön ennen vauvan syntymää, vauvamme osalle tulevien operaatioiden osalta on aina helpompaa, mitä enemmän tietoa saa etukäteen.

Mukavaa loppuviikkoa ja jaksamista kaikille! :wave:

Plamsu75 ja Pienimies 34+0
 
Gildaselle paljon voimia ja Mirkalle onnea kotiutumisen johdosta:heart:

Täällä odotellaan kuumeisesti huomista lääkäriä sen unettomuuden vuoksi..Viime yönä en nukkunut yhtään, sain unen neljäksi tunniksi sitten aamulla kasin maissa:/ Onko teillä kellään kokemuksia jostakin lääkityksestä unettomuuden hoitoon raskauden aikana?? Yksi kamu söi vähän aikaa Opamoxia ja sai siitä avun..Katsotaan mitä se lääkäri määrää vai määrääkö mitään! Haluaisin kyllä kokeilla jotain turvallista troppia, meinaa ihan pälli levitä:O

-Moonan&Napura 35+6-
 
Ihanaa, Mirka! Ihania vauvapäiviä täydellisen pienen pojan kanssa kotona!

Moonan, synnärilläkin Opamxia annettaan odottaville äideille nukkumista varten , joten on takuulla turvallinen vaihtoehto =).

Helmitoivo, 34+0
 
Gildaselle perheineen voimia :hug: todella rankkaa aikaa,mutta toivotaan, että pieni kasvaa ja vahvistuu entisestään vahvemmaksi kaikkien kokemusten kautta. :heart:

MirkaJIHANAA ja nautinnollista aikaa teille kotona pikkuisen pojun kanssa :heart: hieno kuulla,että kaikki mennyt loistavasti! =)

Suhveli :D onpas lohduttavaa kuulla, että joku toinenkin yliaktiivinen siivooja! Juurikin niin, että hammasharjalla tyyliin joka rako ja desinfioida lopuksi KAIKKI pinnat mitä kotoa löytyy :ashamed: mutta mahdotonta ja pakko pysähtyä ajattelemaan mikä on normaalia ja mikä ei :LOL:

Kaiken siivousintoilun ja kodin kuntoon laittamisen jälkeen mullei kyllä ole olo miten sais kulutettua päivät ennen vauvan syntymää :D Oon kyllä kärsimätön ja alkaa jo tuntua siltä, että menis nyt nää viikot ja pääsis synnyttämään, mutta toisaalta nää viikot menee niin äkkiä ja yritän nauttia tästä ajasta vielä, kun oon nuorimman kanssa kaksin päivät muiden lasten ollessa koulussa ja eskarissa :) on tää jotenkin niin outoa olla yhden lapsen kans kotona! Muistan mä esikoista odottaessani miten tunsin olon todella pitkästyttäväksi heti äitiysloman alettua, kun oli kaikki vauvan jutut laittanut valmiiksi ja mies töissä päivät. Yksinäistä, hiljaista ja tylsää. Onneksi sitä tylsyyttä ei kestä loputtomiin ;)

Yöt kyllä on alkanu menemään rasittavasti. Ei tahdo olla hyvää asentoa, kun kyljet/jalat puutuu. Heräilen USEIN ja janottaa, pissattaa ja muutamana yönä on nälkäki iskenyt. Oon sitten hyvällä omalla tunnolla syönyt aamuyöllä, jos ei unta oo saanu. Sokereita oon mittaillut ja ne on aina ollu hyvät. Ei tarvi senkään puoleen olla liian tarkka syömisistä.

Äitipolille tuli aika ja se on sitten parin viikon päästä. Jännittää päästä viel näkemään masuun ennen syntymää :D

Jaksellaan vielä muutama viikko....voimia kaikille :wave:

Delila 34+3
 
Onnea MirkalleJ:lle tulevasta kotiutumisesta! On kyllä suloinen pieni poika teillä :)

Plaah tänään taas niitä päiviä kun toivois että sais jo vauvan syliin.. Kuuma on ei oikee jaksa liikkua ja sit sattuu lantio/lonkkaan ku lähtee liikkumaan ja sitte pienellä neidillä on yli-aktiivinen voisin sanoa jopa äidin murjonta päivä.. Välillä kääntyy selkä mun masua kohti ja sit alkaa hurja potkiminen sinne missä kaikki sisä-elimet sijaitsee(tai ainaki sijaitsi :D tiedä mitä siellä enään on jäljellä) tai sitte hirveetä potkimista kylkiin.. Toki tätä tietenki osittain tulee kaipaamaan vielä joku päivä mutta tänään tuntuu vaan mahdottomalta..
Muilla tälläsii tuntemuksia?

Sitten mietin sellasta että onks kukaan löytäny hyviä liivinsuojuksia(ne jotka niitä joutuu jo käyttään:)) ku ite oon kuluttanu yhen paketillisen kertakäyttösiä ja sit ostin toisen toista merkkiä kun jää kiinni nännit ja sit ne ärtyy siitä.. ei ollu parempia nää toisetkaan sitte.. sit kokeilin niitä äippäpakkauksen pestäviä mut niissä hikoaa kyllä niin tuskallisesti etten kyllä just nyt niitä taida käyttää.. joten olisko kellään jostain kertakäyttösestä tai kestosta hyviä kokemuksia?

Huomenna olis kampaajalle aika, jännittää vähä kun en oo taas vuosiin käyny(ite siis oon parturi-kampaaja en tosin töissä oo sillä alalla, mut oon hoitanu oman kuontaloni kumminki).. Ehkä mä selviän :D

Takku-tukka ja pikkuinen 35+3
 
Gildaselle onnea vauvasta ja jaksamisia raskaalla alkutaipaleella.

Mirka J:lle onnittelut kotiinpääsyn johdosta! Ihana pienimies :)

Allu ja Huns liityn teidän seuraanne tylsistymisen suhteen. Kaikki valmiina vauvalle, sairaalakassi melkein pakattuna ja koti ei jaksaisi nyt kiinnostaa.. Ennen vauvan syntymää tosin pitäisi saada uusittua lattia keittiöön ja jääkaappi myös.

Mulla ei varsinaista unettomuutta ole, tosin nukahtaminen on vaikeeta. Monena iltana olen käynyt vielä syömässä hedelmän, kun on niin kamala nälkä "yllättänyt". Pissillä ravaaminen arkipäivää ja ehkä sitä välillä käy vähän kuin varmuuden vuoksi vessassa ennen nukahtamista. Vauva liikkuu illalla reippaasti ja puskee pissirakkoa, eli todennäköisesti on melko hyvin laskeutunut lähtökuoppia kohti.

Tänään muuten äippäloman ensimmäinen päivä!!
Muruski rv 35+0 tasan
 
Tänään ja eilen sitten kaipaamani supistukset ovat ilmestyneet. Äsken, kun kävelin muutaman kilometrin kaupasta puolitoistavuotias vaunuissa, tuntui ihan kuin olisi menkat ja välillä tuntui takamuksessa särkyä ja painetta. Luulisi näiden jo kypsyttelevän paikkoja. Kauan ei enää pienen tarvitsisi kohdussa pysyäkään, ja siksi toivon supistusten jatkuvan päivittäisinä.

Helmitoivo, 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei ja AnnMaria
Synnytin 2.8. kello 18.14 pienen pienen pojan. Vauvalla on kaikki hyvin, mutta itselläni on vielä aika raskasta, koska tietysti odotin kaiken menevän toisin. Synnytys käynnistyi 1.8. illalla, mutten tajunnut sitä heti, koska supisteluja on ollut niin paljon. Aamulla meni lapsivesi enkä tajunnut sitäkään heti, koska mulla on ollut virtsaamisen kanssa niin paljon ongelmia. Kun soitin sairaalaan, mulle sanottiin että voin tulla näyttäytymään äitiyspolille, vaikka synnytys oli siis jo täysin käynnissä silloin ja polttelu ja supistukset hurjia. En vain tajunnut itse kuinka paljon pitää sattua, koska supistuksia on ollut koko loppuraskauden ja myös tosi kivuliaita välillä.

Äitiyspolilla jouduin odottamaan 2-3 tuntia ja kun lääkäri tuli, tajusi heti että synnytys on täysin käynnissä ja pääsin heti kiireellä synnytysosastolle. Siitä n. 4-5 tunnin päästä lapsi oli jo syntynyt. Kohdunsuu avautui tosi nopeasti, 1,5cm:stä täysin auki n. puolessatoista tunnissa. Synnytys oli itselleni kaiken kaikkiaan tosi rankka, koska en ehtinyt saada mitään kipulääkettä enkä päässyt edes liikkumaan, hengittämään tai tekemään mitään mitä olin aikonut, koska olin kiinni tipassa, jolla yritettiin estää synnytyksen käynnistymistä (josta olin eri mieltä jo synnytyksen aikana, koska tunsin ettei se mitenkään enää keskeydy, mutta lääkäri ei ehtinyt paikalle keskustelemaan ennen kuin jo synnytin. Myöhemmin lääkäri myönsi että se olisi voitu jättää pois.)

Joo, en tosiaan halua luoda mitään synnytyspelkoja kenellekään, koska kaiken kaikkiaan alan jo päästä itsekin yli, vaikka pettynyt olenkin ja jotenkin tyhjä olo. Sen neuvon haluan antaa (ottakoon ken ottaa), että kannattaa ilmaista tarpeeksi selkeästi miltä tuntuu ja kuinka paljon sattuu ja myös miten tahtoisi synnytyksensä menevän. Pahinta on joutua täysin toisten armoille, jos on itse lähes taju kankaalla jo kivusta ja ei oikein edes tajua että tässä nyt synnytetään.

Lapsi kuitenkin voi todella hyvin ja pikku hiljaa tuntuu että asiat alkavat järjestyä taas ja totun tähän tilanteeseen. Tietysti tilanteeni on vähän vaikeampi, koska en ole lapsen isän kanssa, joten yksin olo rintapumpun kanssa kotona on ollut aika vaikeaa. No, olen onneksi saanut olla sairaalassa paljon, ja lapsi on niin ihana, että odotan vaan että päästäisiin jo kotiin. :)
 
Täällä olo sitä luokkaa, ettei jaksa juuri mitään enää tehdä! Onneks käsityöt kiinnostaa ja niihin saa uppoamaan aikaa. Mut kävellä ei jaksais yhtään, imuroiminen ja kaikenlainen kyykistely on kauheeta.. Valivali..

Mut hyvin on mennyt muutoin. Kelaltkin sain vihdoin päätökset vanhempainrahasta viime viikolla. (Kun laitoin vähän äkäisellä päällä viestiä sinne). Pahoittelivat kovin hidasta toimintaa.

Nyt olis eka äippäloma-päivä.. Vauvalle alkaa olla melkein kaikki valmista, joitain vaatteita täytyy vielä hommata.

Yöt on erittäin vaihtelevaisia. Välillä valvon illasta monta tuntia levottomien jalkojen vuoksi, mut toisinaan nukahdan heti.
Pissalla saa rampata 2-3krt yössä ja nukkuma-asennot alkaa olla vähissä!
Ah, kuinka ootankaan sitä, et voi nukkua mahallaan! Paitsi alkuun on tietystitissit niin kipeät maidosta, ettei pysty.. :)

Supistuksia on, välillä enemmän välillä vähemmän. Väliin kipeitäkin.

Takku-Tukka: Itse olen joskus käyttänytkankaisia liivinsuojia ja ne ei silleen tartu kiinni. Tykkäsin niistä kyllä.

-Tuulihattu rv 35-
 
Onnea oikein paljon kukapakuka!! Onneksi kaikesta huolimatta on terve pikku poika!
Kuulostaa aika kaamealta tuo sun kokemus. Voin vain kuvitella mitkä sun tuntemukset on tuon synnytyksen osalta. Jaksamista siis kovasti!

Itse pelkään jonkin asteisesti synnytystä, ja tuo kipulääkettömyys ym kuuntelemattomuus ovat juuri yksiä niistä asioista mitä pelkään.
Itse en ole suunnitellut tapahtumaa mielessäni oikein millään tavalla, koska tiedän että se on niin arpapeliä mitenkä se etenee. Olen sen tyyppinen että jos jossain tärkeässä asiassa kaikki ei menekään kuten suunniteltu, niin saattaa mennä hermot..

En tiedä olisiko apua, jos juttelisit synnytyksen hoitaneen lääkärin ja kätilön kanssa että miksi asiat meni niin kuin meni. Ettei asiat ala myöhemmin kotona vaivaamaan. Tai sitten jos mietit sitä vielä kotona, niin kirjoita mietteesi ylös ja voit halutessasi keskustella niistä myöhemminkin. Mutta mun mielestä olisi tärkeää selvittää asiat ettei ne ala vaivaamaan, nyt kun sulla on muutenkin herkät hetket edessä vauvan kanssa.

Olen ensisynnyttäjä ja ei ole kokemusta näistä asioista, mutta ota onkeesi jos tuntui hyvältä neuvolta :)

Mutta nyt ihania hetkiä sulle vauvan kanssa tuleviin päiviin joka tapauksessa!!
Ps. Muakin kiinnostaa millä viikolla synnytit? Haluatko kertoa minkä kokoinen pikkupoitsu oli?

T. Allu ja jvg 34+3
 

Yhteistyössä