Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Teeu: Mistä oot doplerin saanu? Olis ihanaa jos vois välillä kuunnella kotona sydänääniä :) Vai meniskö se sit siihen, että niitä kuuntelee kokoajan ja jos ei hetkeen kuulu, niin menee paniikkiin? :)

Kuinkas muuten, ennen täs ketjussa on alhaalla ollu kenttä mihin voi kirjottaa ja siinä on ollu kohta missä värin saa muuttaa ja tekstin tummentaa. Nyt kun meinasin rueta kirjottamaan ei sitä kohtaa löytyny ja jousuon ottamaan kohdan "vastaa ketjuun". Tässä ei oo mahdollista saada tummaa tekstiä jne.. Tietokone nero olen :D
 
Salamanteri :hug: Hyvä,että kuitekin asia "hoitui" luonnollisesti hyvin ja saatte jatkaa elämää, toivon todella suurta plussatuuria teille

Teeu Oi miten ihanaa,että äänet kuului:heart: Minkä merkkinen doppler? Itekkin olen yrittänyt etsiä,mutta turhaan :/

Tervetuloa uusille!

paino,sokerirasitus,RD Itelläni on kanssa ylipainoa, tosin esikoisen ootoksen alotukseen verrattuna olen miinuksella n. 20kg, mutta silti ylipainoinen joten sokerirasitus kutsuu minuu. Ja luulen,että RD-diagnoosi saattaa napsahtaa, oireilen vähän siihen suuntaan jo nyt: / Viime raskaudessa jouduin jostain rv 30 seurailemaan sokereita, mutta diagnoosia en saanut, esikoinen kuitenkin oli yli 4kg, mutta sokruissa ei onneksi ollut häikkää. Nyt yritän syödä terveellisesti ja liikkua mahd. paljon,että ei tulis painoa ainakaan hirveesti

ON Aloitin eilen kuurilääkityksen minkä käyttö raskausaikana on kiisteltyä ja pakkauksessakin sanotaan,että ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Tämän kuitenkin määräsi lääkäri joka tiesi raskaudestani ja soitin jopa neuvolaan ja kysyin sieltä ja he käski lääkkeet käyttää. Eilen tosiaan otin ekan ja nyt oon ihan 100% varma,että toiminnallani aiheutan keskenmenon tai jotain.. vaikka siis "käyttäturvallisuus" kuitenkin varmistettu. Kuitenkin on sellanen olo,että kaikki oireet on hävinneet jonnekkin sitten eilisen. Ja vaikka kuinka näkyi pieni syke keskiviikkona niin silti on epävarma olo.

ai niin, miten teillä kellä on ollut RD, niin miten se on oirehtinut vai oletteko narahtaneet rasituksessa?

Rae 7+2 (taikka ultran mukaan 7+2)
 
Pahoittelut Salamanteri85 ja voimia teille! :hug:

Onnittelut kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille :)

Jos jonkun tiedot vielä puuttuvat listalta, ja ne sinne haluaa, niin laittakaa tietoja tulemaan :)

Teeu: itse myös eilen hain postista dopplerin, mutta ääniä en vielä löytänyt. En tosin kovin kauaa niitä edes yrittänyt etsiä. Näyttöön kyllä tuli muutaman kerran lukemia 120-140 väliltä, mutta en tiedä voiko niihin kauheasti luottaa, kun en kuitenkaan itse ääniä kuullut. Pitää vaikka huomenna yrittää uudestaan :)

äippä 8+1
 
Äippä_88 Mä oon sitte NeliApinaSiis ei apiLa :kieh: ikä:33v,synnäri NKL. Maanantai aamuna lääkäri ja ultra kierukan tiimoilta...Toivotaan että on poistunu ja alkio oikeella paikalla...Eipä tässä uskalla vielä riemuita niin hirveesti... Niin neljännen piti olla meidän viimeinen mut eipä ollutkaan...Kierukka toimi kaks kuukautta :LOL:

NeliApina ja rv5
 
NeliApina meillon samanikäiset kuopukset =) Heh olen kuullut näitä "kierukka kädessä syntyneitä" tapauksia mutta aika jännä kyllä, kuparikierukka nimittäin tulee olemaan minulle ainoa vaihtoehto :whistle: Toivotaan että pikkuisella kaikki hyvin :heart: Ihan mielenkiinnosta vielä utelen että tuntuuko kierukan langat vielä paikoillaan tai ootko itse huomannut että ois luiskahtanut pois tai muuta vastaavaa? :D minäkö utelias :popcorn:

Mukavaa viikonloppua kaikille! Oi että alko poltteleen tuo oma doppler, liekkö vielä kuuluis..ja se on vielä sitä vanhaa mallia ettei syke näy ruudulla...: /
 
raskauskeiju.fi oli paikka mistä tilasin oman dopplerini ja niistä se näytöllinen versio Angelsounds doppler JPD-100B, 50e maksaa ja se halvempi versio (ilman näyttöä) maksaa 32e.

Itse lueskelin aiemmin tuolta elokuisten ketjusta, että joku oli saanut 8+3 äänet kuuluviin ja muutama muukin taisi olla jotka 9. viikolla oli äänet löytänyt ja sen vuoksi innostuin itsekin kokeilemaan. Mutta kannatta muistaa, että voi mennä sinne 12. viikolle tai ylikin ennen kuin äänet kuuluu. Maanantaina kokeilin puolitoista tuntia kuunnella ja samoin tiistaina enkä silloin ääniä löytänyt, keskiviikkona sitten tosiaan pari tuntia etsin ja lopulta löysin.

äippä_88: Mulla myös näkyi useasti 120-140 välillä lukemia, vaikka ei kuulunut mitään, enkä usko että ne mitään tarkoitti, koska niiden oikeiden äänienkin täytyy kymmenisen sekuntia kuulua ennekuin ne tulee siihen näytölle näkyviin.

Teeu 7+6 (8+3)
 
Koitin äsken dopleerata :)D) sydänääniä "Angel Soundsillani". Ei vielä kuulunut.

En tarkkaan muista millä viikolla sain esikon äänet kuulumaan, ehkä viikolla 11. Nyt on kyllä painoa n. 5 kiloa enemmän kuin silloin. Oli muuten tän alkuraskauden aikana tullu 3kg painoa :mad:.

Nyttynenä ja Katkis 9+1
 
ilon lapsi Pakko myöntää etten oo edes kokeillut :ashamed:No eipä sillä enää oo väliäkään... Tässä kuussa olis pitänyt olla 3kk kontrolli kun tää laitettiin lokakuussa mut hoituuhan se näinkin... :LOL: Yhet menkat kerkes olla joulukuussa edellisen synnytyksen jäljiltä ja ne oli aikas runsaat mutta täysin kivuttomat et oisko sitte siinä poistunut,vaikea sanoa.Maanantaina 8.40 selviää sitte... Minäs päivänä sun kuopus on syntynyt? Mun on 1.5 :D
 
Ai niin. Mulle vois päivittää sairaalaksi HYS:n, kun sinne suunnille olis tarkoitus muuttaa ennen pienen syntymää...Kunhan nyt saatais laina-asiat hoidettua ja asunto ostettua. (tuli vähän kiire tähän hommaan kun, en kehtaa sitten möhömahana mennä laina-asioista puhumaan, mieluummin hoidan nyt kun olen vielä "normaali" :D)
 
).( Oksettaa oksettaa oksettaa. Hieman harmillista koska hissi voi alkaa kipuamaan vaikka kaupan jonossa kuten eilen.. :x

Jännittää ihan vietävästi, ultra ja neuvola (meillä siis kunta tarjoaa ar-ultran) ylihuomena!!

Pipsis 6+5
 
En tiedä... minulla tämä raskaus ei tunnu etenevän.
Tänään menossa Dpo21, pp19 ja rv 5+0.
Torstaina sain Clearbluen digiin tulokseksi 1-2 ja tuolloin oli siis menossa rv 4+5.
Tein saman testin tänään uudelleen nähdäkseni, ovatko viikot nousseet... edelleenkin testiin tuli 1-2... : /
 
RAE89 mulla esikoisesta aikanaan, yli kymmenen vuotta sitten oli pissassa sokerit muistaakseni yhellä plussalla. Siitä sitten rasitukseen ja joku arvo oli lievästi koholla. En enää muista mikä. Toisesta sitten automaattisesti rasitukseen, kaikki arvot ok. Kakkonen oli kyllä yli 700g isompi ku esikoinen. Kolmannesta sitten kanssa rasitukseen ja taas oli yksi arvo koholla. Kolmonen olikin sitten yli 4,6kg joten jos tämä raskaus menee loppuun asti niin joudunkin sitten sairaalaan kokoarvioon. Olossa en välttämättä ole mitään huomannut. Jos ateriaväli on ollut liian pitkä ni sit on saattanu tulla huono olo. Mut nyt yritän noudattaa sitä ruokavalioo minkä viime raskaudessaki sain ettei tulis isoa vauvaa. Synnytykset on kyllä menny hyvin ja nopeesti mut onhan siinä riskinsä ku on iso vauva. Mä kuitenki ite oon aika pieni ni onhan se oma oloki tosi tukala ku odottaa isoa vauvaa.
 
Moi! Itselläni ensimmäinen raskaus ja viikkoja 5+3. Miten saitte ajan kulumaan alku-ultraan asti? :( varasin sen eilen ja se on vasta 7+1. Yritystä on 3,5 vuotta ja tämä ensimmäinen plussa tuli hieman lapsettomuushoitojen avustuksella. Mies ihan paniikissa muistuttaa mua joka päivä että pidä se sisällä. Ja kyselee kun valittelen menkkakivuista että alkaako menkat. Pitäs vaan jotenkin saada rauhotettua tilanne ja odottaa. Kuinka aikaiseen ootte dopplerilla kuulleet sydänäänet? Ostin sellasen viimeviikolla ja täytyy yrittää etsiskellä ääniä ens viikolla. Jonkun raskauslaskurin mukaan sydämen olis pitänyt alkaa lyömään eilen. Pidetään peukkuja ja toivotaan parasta :)
 
NeliApina Meidän on syntyny ihan loppukuusta, mutta kummiski aika saman ikäisiä =) Tämä meidän tapaus ei vielä edes ryömi, tosin kovasti on yritystä että taitaa olla vain päivistä/viikoista kiinni :) Esikoisen kans oli sama, lähti tosi myöhään ryömimään (9kk) mutta sitten tekikin kaikki putkeen ja käveli vuoden iässä.

Sintu74 Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin, oletko varannut varhaisultraan aikaa? Toisaalta ei noihin testeihin aina ihan uskominen ole, mekun ollaan kaikki erilaisia.

tattu tuplaonnittelut!:heart::flower: Aavistitko yhtään että saattais olla kaksi matkassa?

Sydänäänten kuulumisesta: mä sain viime raskaudessa myöskin äänet kuulumaan rv 8+4 ainakin tunnin etsimisen jälkeen. Sen jälkeen löytyikin sitten seuraavilla kerroilla paremmin kun tiesi mistä etsiä.

Musta tuntuu että tää pahaolo on hieman helpottanut =) Ei ole ihan niin järkky olo ja naama nurin päin kokoajan. Ihanaa!

ilon lapsi ja minimii POKSUU 8+0:heart:
 
kusma onnittelut plussasta!:heart::flower: Ja toivon todella tarrasukkia pienelle matkaan =) Ajan kulumisesta, jaa-a, eihän tuo tuntunut eka kuluvan millään mutta juurikin sen ultran jälkeen aika on mennyt tosi nopsaan. Ettekö saaneet hoitojen puolesta mitään aikaisempaa tarkistusta asiaan? Luulis jotenkin että heitä kiinnostais seurata raskautta alusta saakka kun kumminkin yritystä niin kauan. Tsemppiä! =)
 
ilon lapsi mulle tehtiin aukiolotutkimus marraskuussa jonka jälkeen seuraavasta kierrosta plussasin ennen menkkoja mutta tuli luultavasti varhainen keskenmeno? Nyt tämä on kolmas kierto aukiolotutkimuksen jälkeen ja tärppäsi. Clomi resepti odottaa tuolla kaapissa mutta en alottanut niitä vielä. Tarkoitus oli aloittaa seuraavassa kierrossa mutta toivottavasti sitä ei tule :) meitä pyydettiin perumaan lapsettomuushoidot meidän osalta jos plussa tulisi mutta vielä en ole uskaltanut perua. Sillä jos tämä päättyy kesken niin syön clomit seuraavassa kierrossa. Taikka sit yritetään ilman. Ihaninta tässä on se että mies kyselee miten voin ja se varmaan pettyy enemmän kuin minä jos jotain sattuu. Meistä ei ole löydetty mitään varsinaista vikaa. Todettiin vain etten ovuloi joka kuukaus joka on ihan normaalia.
 
Hellou!
Tattu, tuplasti onnea! :heart: :heart:

halauksi niille ketkä ovat kuuleet huonoja uuutisia :hug:

Mutta TE ketkä aloitte kertoa omista dobblereista!! Senkin yllyttäjät, nyt minullekin tilattu sellainen! :LOL:

kauhea flunssa iski! Klyyvari aivan tukossa, mitään ei haista ja mikään ei maistu miltään. Mutta eipä okseta! Positiivista ;)

Aivan ihana pakkaspäivä ja lähdetään siitä lasten kanssa nauttimaan. Hirrrveen Ihanaa päivää! :kiss:

Myssypingviini rv.5+4:heart:
 
Sintu74: Jotenkin tuntuu, ettei nuo testit olisi niin luotettavia kuin verikokeet. Voisitko kysellä neuvolasta, jos pääsisit testeihin tms.

Kusma:
Mää sain juuri äsken dopplerilla sydänäänet kuulumaan. Oon ihan onnessani täällä :heart:. Viikkoja on nyt 9+2.
 
Huomenta kaikille!
Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille.

Täällä meinaa jo huoli nostaa päätään, kun kaikki pahoinvointi on yhtäkkiä kadonnut. ei ollu eilen ja eipä tuota tunnu nytkään olevan. Hienoa olis,et ei tuliskaan enää huono-olo, mut pelottaa vaan et jotain on tapahtunut(esim kkm)
ON tää vaan niin stressaavaa. Tiistaina neuvola, pitänee siellä ottaa puheeksi.
Nyt ollaan kuitenkin jo muutama päivä pitemmällä kuin aikaisemmin ollaan kertaakaan päästy. 3km kokeneena pelot on kyllä huipussaan..

Tillu&Hippu 8+0 POKS!!!! :heart:
 
kusma ; onnea plussasta! :flower: Kamalaa kyllä tämä kärvistely varhaisultraan asti on.. Huoh. Mutta ei auta kun odottaa....

tattu; tuplaonnea! :flower:

sintu74; hormoonihan voi toisilla nousta nopeammin ja toisilla hitaammin, kokeile parin päivän kuluttua uudestaan. Toivottavasti kaikki on ok masussa ja pieni on tukevasti kiinni tarrannut!

Kylläpä aikasin ootte saanu sydänääniä kuulumaan! Mä luulin ettei mitenkään saa kun aikasintaan joskus rv 10. Mutta kiva kuulla ettei tarvi välttämättä sinne asti odotella! Mä saan dopplerin jossain vaiheessa työkaverilta lainaan/ostan sen häneltä, kunhan hän ei enää sitä tartte. Ja eipä tässä mulla vielä mikään kiire sen suhteen ole..!

Pipsapippuri; paha olo täälläkin... Mulla on ehkä vissiin vähän auttaneet nää pahoinvointirannekkeet! Oon pitäny niitä nyt pari vuorokautta melkein non-stoppina ja himpun verran parempi olo. Eilen olin pari tuntia ilman näitä rannekkeita ja tuli kyllä yökötys olo, helpotti kun laitoin ne takasin. Tai no oikeastaan ehkä pahoinvointi ns. siirtynyt toiseen päähän... Vatsa (taas) sekaisin.. Mutta "kivaa" vaihtelua yökkäilylle :LOL:

hawwe & minipapu 5+6
 
Rae89 en mä oo mitään huomannu jos on korkeet arvot. Matalista tietenkin huippaa. Mutta tiedän oikeastaan ne ( osan ainakin) ruoka- aineet mitkä itselläni nostaa,esim vaalea leipä,peruna noooh herkuista puhumattakaan. Mulla oli häikkää vain aamuarvoissa, sain syödä vain ja pelkästään kaurapuron voisilmällä :)

Neliapina aikas jännä tilanne siellä. Mutta antaako se mikään ehkäisy 100 % suojaa :) ultrauutisia odottelen.

Pipsapippuriodotellaan myös teidän ultrakuulumisia :)

Sintu olisiko sulla mahdollisuus varhaisultraan? Mutta en minäkään noihin testeihin niin katsoisi.joku puhuikin tuosta hcg noususta.

Tattu :flower: voi suuret onnittelut!

Myssypingviinitäällä kanssa räkä yllätti viimeyönä ja ihan kaamee on olo. Ulos ei voi kuvitellakaan lähtevän. Saa tuo mies viihdyttää pikkuneitiä tänään :) paranemisia sinne!

Onpas täällä monella hankittuna tuo doppleri ja onnea niille jotka ovat saaneet ääniä kuulumaan. Itse päätin että olen aivan liian kova sressaamaan muutenkin, sitten jos vielä tuon laitteen hommaisin niin se olis siinä :) ei ei..

Täällä tosiaan ihan hirvee räkätauti menossa. Muistan että esikoisestakin sarastelin aika monesti raskauden alussa,pienessä räässä vissiin mentiin parikin kuukautta :( oksu meinaa tullA kun lima kertyy kurkkuun. Sori että näinkin tarkasti kuvailen tätä olotilaa,toivottavasti en aiheuttanut enempää pahaaoloa :) nyt vielä hetki unta ennen kuin tyttö herää päikkäreiltä.

Ranskis ja herne 6+5
 

Yhteistyössä