Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Zuh
Vanilla whip, Viuhutin & muut epäilevät : kyllä minulla epäusko onneksi vähän helpotti jo.. tuntuu vaan jotenkin ihan absurdilta että voi näin hyvin! Olen aina salaa ollut sitä mieltä että ne raskaana olevat naiset, jotka väittää sen olevan mahtavaa, valehtelee :) ja nyt mun pitäisi ollakin yksi heistä? Noh, eiköhän se olo tästä huonone, mutta nyt voin ja jaksan paremmin kuin normaalisti raskaana olematta.. vanilla whipin kirjoitus oli ihan kuin minun kirjoittamani, uskon kyllä että pieni kaveri pysyy kyydissä jos kaikki on hyvin jne. Jumppaan huoletta ja elän normaalia elämää. Oireita ja sitä jatkuvaa oksentamista en suostu kaipaamaan!

Minttura: täällä myös jonkin verran painoa. Ei ne neuvolassa syyllistä kun tässä vaiheessa ei voi paljon muuta tehdä kuin hillitä painonnousua. Kun on painoa niin suosittelevat että raskausaikana ei tulisi yli 10 kg lisää painoa, siihen tavoitellaan siis.

Mulle maistuu kaikki!! Kheh!

Zuh & natiainen 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultrasta: Aikaistimme ultraan menoa ja keskustelin hoitajan kanssa samalla - hän sanoi, ettei KELA-korvausta välttämättä makseta. En tiedä mikä peruste sille on, että korvataan tai joissakin tapauksissa taas ei korvata. Onko kenelläkään enempää tietoa tästä? Oli miten oli, minusta se noin 100€ aika pieni hinta mielenrauhasta, jota ei muutoin tulisi vielä yli kuukauteen... Itse en pysty odottamaan sinne rv:lle 12...

Kiitos kaikille kannustuksesta :) Hienoa kuulla, että usealla on ollut ns. oireettomia raskauksia ja silti kaikki on mennyt hyvin. Yritän malttaa nyt hermoilematta tuonne varhaisultraan 6.2. asti.

Ei tätä turhaan kutsuta odottamiseksi - sitä tämä nimittäin on, sanan jokaisessa merkityksessä: odottaa raskautumista, odottaa kuukautisten pois jäämistä, odottaa varhaisultraa, odottaa np-ultraa, odottaa... ;)

Vanilla Whip (5+3)
 
Ultrattiin mahan päältä ja kohtu näytti littanalta ja pieneltä. Eilisiltaa kohden vuoto runsastui ja muuttui kuukautismaiseksi ja yöllä olin tunnin hereillä kovien kipujen kanssa, joiden seurauksena aamulla heräämisen jälkeen vessareissulla pönttöön plumpsahti isohko hyytynyt kokkare, joten eiköhän se ollut siinä. Lääkäriaika on myöhemmin tänään, jossa ultrataan vielä sisäkautta, mutta sillä lähinnä katsotaan miten kohtu tyhjenee, tällä hetkellä vuoto ei ole kovin runsasta, mutta alavatsa on kipeä niinkuin kovissa kuukautiskivuissa. Kyllä siinä vatsan päältä otetussa ultrassa olisi näkynyt elämää jos siellä olisi sitä ollut, nyt kuitenkin pitäisi olla jo 8. viikko menossa. Nyt vain toivon hartaasti kolmea asiaa, 1. että kyseessä oli tuulimuna eikä elämää siellä ole koskaan ollutkaan, 2. että kohtu tyhjenee itsestään ilman lääkkeitä tai kaavintoja ja 3. että tämän ryhmän huonot uutiset loppuvat tähän ja te kaikki muut saatte rakkaan nyyttinne syliin syksyllä! Tulen vielä päivittämään lääkärikuulumiset iltapäivällä, mutta sen jälkeen poistun takavasemmalle halailemaan tuota ihanaa poikaa joka meille on jo annettu <3
 
kaunis Huomen Lahdesta!

salainen : kappas, tätä se teettää, raskautuminen vie aivosolut ja muistin. Vanhat lapset syntyneet 2001, 2003 & kaksoset 2005. Sellainen komppania.

Ikävistä asioista ja sen pahimman ajattelimisesta ei tahtoisi kirjoitella... Villaruusu, mulla oli kesällä 2010 raskaus joka sujui ihan hyvin oli oireita ihan hyvin, rv:lla 10 neuvolan lääkäri kurkkasi ultralla kun niin manguin ja siellä oli pelkkää solumassaa ja ruskuaispussi. Tavaraa oli mutta ei siitä mitään lähtenyt kehittymään. Sain lääkkeet joilla sen sai pois.. Toinen km 12/10, rv 12+3 oli kehittynyt ihan normisti mutta noin viikolla 11-12 "kuollut" oliko se sitten keskeytynyt keskenmeno, koska osastolla olin yön ja lääkkeellisesti pieni saatiin ulos. Elämän hirveimpiä asioita. Synnytys kaikkine kipuineen ja se senttien mittainen pieni ihminen. huoh... näitä on hirveä edes miettiä..
Pieni pelko se on nytkin, tai oikeastaan aika helvetillinen. Mies on aika varuillaan eikä lähde mukaan kun koetan puhua mikä auto, millaista varustetta tarvis hommata. Odotetaan molemmat vaan seuraavaa viikkoa ja puoliväliä, sitten ehkä voi jo vähän huokaista...
Toisaalta hullua, vaikka viikkoja on näin vähän ja se epävarmuus on taka-alalla kokoajan, kuitenkin olen ihan intopiukeena ja kattelen vaunuja, istuinta ja vaatteita. Neuvolaan en ole vielä soittanut, varhaisultrasta puhumattakaan, se kyllä houkuttelisi, mutta 100€ tyhjästä mutta jaksanko odottaa viikolle 12 kun on neuvolan tarjoama ultra...
Toisaalta kahdessa "raskaudessa" jotka eivät loppuun asti menneet, olin pahoinvoiva ja kiukkuinen. Nyt olen todella väsynyt, itkuinen, TODELLA pahoinvoiva. Oireet on vahvempia ja pieni toive että tästä ihan oikeasti tuleekin jotain.
Vähän synkistelyä. Mutta hyvä tästä tulee eikös vaan! Tsemppiä kovasti niille kellä epävarmuutta ja pientä pelkoa pyllyn alla. Ei auta kun toivoa :heart:

Painosta mä todennäköisesti joudun sokerirasitukseen, BMI on 25 mutta, siinähän ei mitata kehon koostumusta pihdeillä tms, minulla se "ylipaino" on lihasta. neuvolan tätit on toisinaan aika hanurista, kolme hyvin onnistunutta odotusta takana ja olen kriittinen lähes kaikesta mitä siellä sanotaan. Todella toivon ettei siellä ole joku vanha (lapseton) luokkakaveri "neuvomassa", ikä tuo kunnioitusta vanha täti, joku neuvolamummo ois ihana :D
Omaa napaa, se napa pömpöttää. Mun tekee niin mieli syödä vaan omenoita ja vesimeloonia. mitään rasvaista ei pysty ajatellakaan. Vaa'alla en ole käynyt mutta luulen että vähän tippunut. Ei oikeen tee mitään mieli ja sitten kun syö ihan ruokaa, se tulee heti ylös.
Ehkä tämä tästä tsemppiä me! :heart: Harkistin lähtöä uimahalliin, näilläpakkasilla vesijuoksu on ihan pop, ja sitten pääsee saunaan lämmittelemään.

Myssypingviini ( ikää 29 ) rv 5+3
 
Salamanteri85 :hug: voimia teille! Todella ikävä lukea tällaisia uutisia :'(

ANNA123 tervetuloa =)

Montakohan meitä jo mahtaa olla yhteensä? Minulla on alkanut nyt jännittämään ihan älyttömästi se nt-ultra, varmaan taas kävelen seiniä pitkin sinne ku niin jännittää, sama oli tuon tytön kohdalla..:whistle: Toivon vaan niin kovasti kuten varmasti kaikki muutkin että me kaikki saataisiin jatkossa vaan hyviä uutisia :heart: Mutta nyt täytyy mennä neiti pelastamaan pinteestä kun on itsensä onnistunut hilaamaan nojatuolin alle :D

Ilon lapsi ja minimii 7+6:heart:
 
Salamanteri85 :hug::hug::hug: voimia ison pettymyksen kanssa, elämä voittaa enemmin tai myöhemmin! :flower:
myssypingviini Kovasti tsemppiä pelkojen kanssa, itellä kans aika kova pelko ku 2 viimesintä raskautta mennyt kesken (kemiallisia)mutta nyt ovat toiveet korkealla ja siis toivotaan parasta!! Kolmas kerta todensanoo ja nyt on aika vahva tunne et kyllä tämä hyvin päättyy :heart: Toivotaan parasta ja valmistaudutaan pahimpaan :)Itekki katellu netistä kaikkia ihanuuksia odotusaikaan ja joitain vauvanvaatteita =)
ilon lapsi :)
Painosta: kiva ku mulle on tullut painoa jo joku 3 kiloa täs raskaudes, whaaat?Varmaankin paljon turvotusta.Onneks olen hoikka.Viime raskaudes mulle tuli 25kg!:ashamed:
Raskausvatsa mulla pullahti esiin itselle rv. 10 ja muille rv.13 viimeraskaudessa.
Ja se maha oli kyllä aika kookas siinä lopulla, ihme että sellaisesta mahasta voi palautua ihan samanlaiseksi ku oli ennen raskautta.Tässä raskaudessa multa jo yksi tuttu kysy kauppa reissulla et " sä vissiin ootat? " !:whistle: Et eipä tätä mahaa (suurimmaks osaks turvotusta mut kyl mä tunnen et se on jo vähän kasvanut ku painaa) enään kauaa peitellä=)
 
Minttura & piikikäs: mulla oli ekassa raskaudessa lähtöpaino jo aika huima, ja 100kg raja meni rikki ihan viime metreillä, voi jestas sitä järkytystä viimeisillä neuvolakäynneillä..! Tosin se olikin sitten suurimmaksi osin nestettä se viime hetken nousu, kuihduin imetyksen aikana vielä lähtöpainosta -5kg.. Voi kun ois tajunnu sen pitää, nyt ollaan taas aika samoissa kun ekassa, ahdistaa jo valmiiksi et kuin korkeelle se vaaka nyt kohoaa.. Sokerirasitukseen joudun siis taas automaattisesti, niin myös ekalla kerralla. Raskausajan diabetes oli silloin, ja loppuajasta sen kyllä huomasikin: sokerit heitteli niin et yhtenä hetkenä tuli hurja lasku, meinasi taju lähteä ykskaks yllättäen kesken kauppareissun, tai sitten kun oli syönyt liikaa jotain herkkuja, tuli suuhun sellain todella paha, ikäänkuin ylisokerinen maku ja huono olo muutenkin.. Toivottavasti nyt oisin niin viisas että osaisin pitää painon nousun kurissa, loppuraskaus höystettynä diabeteksellä ei ollut mitään herkkua:/ Nyt taitaa olla n. 5kg lähtöpainoa enempi kun ekassa, ja makeat herkut maistuu, kun vaan sais itteään niskasta kii ettei niit ees kotiin ostaisi..

Tsemppiä kanssaraskautuneille!

viuhutin & ulpuelmeri 7+2
 
Nopeasti vastaan vain noista ultrien Kela-korvauksista, kun satun niistä jotain tietämään...

Eli Kela-korvauksen saa pääsääntöisesti vain nt- ja rakenneultrista. Jos siis teettää ne yksityisellä. Muina aikoina tehtävistä ultrista saa Kela-korvauksen vain, jos tutkimuksen perusteena on epäily sikiön sairaudesta tai muusta poikkeavuudesta raskauden kulussa. Lisäksi edellytetään, että tutkimus perustuu yksityislääkärin tutkimusmääräykseen ja siitä laaditaan lausunto.

Eli periaatteessa korvausta ei pitäisi saada asiakkaan omasta aloitteesta tehdyistä ultraäänitutkimuksista, jos tutkimus ei ole lääkärin mielestä tarpeellinen.

Itselläni olisi varhaisraskauden ultra ensi maanantaina, enkä usko saavani siitä mitään korvauksia... Jännittää kovasti, onko siellä elämää! Mies katseli tuossa mun vatsaa, joka on jo melkolailla turvoksissa ja pelkää siellä olevan elämää enemmänkin kuin yhden sikiön verran. :LOL:

Scatty 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin kans tulla tänne alustavasti :wave: Pitää ensin mennä tarkistuttamaan tilanne koska tässä on semmonen hassu juttu että mulla pitäis olla kuparikierukka :LOL:... Jos tämä nyt menee hyvin niin 28.9 olis LA ja viides tulossa. Edelliset 10/98, 01/01, 05/04 ja 05/11.Eli nuorin on nyt vajaa 9kk eikä todella ollut suunnitelmissa lasta mutta jos kerran haluaa noin kovasti tulla niin tervetuloa... Katotaan nyt siihen tarkistukseen asati mutta ainakin aamuinen testi oli + ;)
 
Salamanteri :hug: ja paljon voimia!

Kiitos Scatty hyödyllisestä tiedosta.

Pikkumyy Täällä kanssa yksi jolla maha pullahtaa nopeesti esiin. Viime raskaudessa töissä alkoi vähän tuntemattomammat kyselee rv 20 tietämillä että joko oon jäämässä äitiyslomalle. Meinasivat lentää pyrstölleen, kun kuulivat koska mun la oli.

Tänään on taas ollut sellanen päivä että suunnilleen unohtanut koko raskauden kun ollut niin oireeton. Voikun pääsis jo ultraan näkee onko kaikki kunnossa. Viimeks mulla alkoi hirvee oksentelu tasan rv6 että ehtiihän se tässä vielä alkaa. Nyt on parina päivänä ollut ajoittain huono olo ja eilen aamulla meinas ekan kerran lentää oksut, mutta tänään ei ole ollut juuri mitään.

Koittakaahan jaksaa oireiden ja oireettomuuksien kanssa! Tsemppi :hug: kaikille!

Billabee 5+2
 
Mihu Mulla voi olla vasta 5+3 vk ja 6+3 välillä, en tiedä tarkalleen, kun menkat aina heitelly 7 päivää jompaan kumpaan suuntaan, eli kierto 28-35pv. Mutta siis, ton 28 kierron mukaan olis 6+3.

Salainen Voi ei, tommoset on kamalia kokemuksia! Pitää toivoa, ettei itellä ole tollaista. Toivoa pidetään yllä, että pikkunen näkyy sitten helmikuussa ultrassa..

Ihan hirveesti tulee uutta tekstiä tänne koko ajan! Ei ollenkaa pysy perässä mitä täälä tapahtuu :)

Omaa napaa: Oireet on taas "pahentunu", eli aamuisin ei voi kuvitellakaan syövänsä mitään. Ja sellanen tärinä/heikotus olo.. Iltasin kyllä sitten voi senkin eestä syödä...
 
salamanteri85 :( :hug:

Ja mulla ei nyt muuta kun, että tsemppiä ylipäätänsä kaikille oireisille ja oireettomille, pelokkaille ja toiveikkaille- ihanaa että tämmöstä vertaistukea löytyy! :flower:

äärettömän väsynyt |O hawwe & minipapu 5+5
 
salamanteri85: Kovasti voimia!! :hug: Itselläni keskeytynyt km oli silloin 8/11 ja siinä tilanteessa ainoa lohduttuva asia oli (ja on edelleen) esikoinen. Hänen olemassaoloaan alkoi arvostaa entistäkin enemmän! :heart: Näin myöhemmin ajateltuna lohduttaa myös ajatus siitä, että km tapahtui niinkin varhaisilla viikoilla (6-7), mitä enemmän viikkoja, sitä vaikeampaa olisi varmasti. Ja lisäksi olen yrittänyt miettiä, että ehkä sillä pienellä ei ollut kaikki hyvin ja luonto hoiti hommansa. Parempi niin, vaikka surullinen tapahtuma se oli. Tämä myös muille ikäviä uutisia saaneille...:hug: Olette ajatuksissa. Toivon kaikille paljon uusia plussatuulia, kunhan sen aika taas on.
 
Täällä olis vielä yksi odottaja jos vaan mukaan mahtuu.. Oon käyny lukemassa teiän juttuja jo pari-kolme viikkoa mutta en ole uskaltautunut vielä ite kirjottelemaan. Pieni pelko vieläkin joten mihinkään listoille en haluaisi. Jos siis sopii että kirjoittelen silloin tällöin ja annan vielä ajan kulua?!

Taustaa sen verran että lapsia ennestään kolme ja tämä siis neljäs ja viimeinen. Viime lokakuussa ollut keskenmeno minkä takia nyt ei vielä uskalla edes ajatella että vauva oikeesti meille tulis. Mutta toivotaan että kaikki menee tällä kertaa paremmin.

Tänään kävin neuvolassa ultrassa jossa näkyi pieni papu ja sydän sykki. Menkkojen mukaan viikkoja olisi pitänyt olla 7+2 mutta sikiön koko vastasi viikkoja 6+4, suunnilleen.. kierto nyt onkin ollut vähän mitä sattuu joten sen takia kävinkin ultrassa. Laskettua aikaa en edes kysynyt mutta johonkinhan se kai syyskuun puoliväliin osuu.

Oloja ei vielä kauheesti ole mikä sekin on ollut yksi huolenaihe. Kaikissa raskauksissa kun on tullut oksennettua. Tosin se on alkanut vasta viikon 7 tienoilla että onhan tässä vielä muutama päivä aikaa. Hyvin pientä kuvotusta ollut satunnaisesti. Senkin on työntänyt taka-alalle mutta kun kerran vauvanalku ultrassa näkyi niin kai se sitten on ollut ihan oikeaa pahoinvointia.

Raskausdiabetes löytyy täältäkin. Kahdessa raskaudessa on ollut joten rasitukseen joudun minäkin YÖÖÖK!! Paasto-arvot on jo nyt koholla joten eiköhän se diabetes napsahda tässäkin raskaudessa jos loppuun asti päästään. Sitä ruokavaliodieettiä oon jo vähän noudattanu ettei pääsis paino nousemaan ja jos se auttais pitämään sokerit tasasena.

Ennen en ole kirjotellut mihinkään sivustoille joten mullekin tää on ihan uus juttu ja opettelun aihe. Mutta olis kiva välillä kirjotella ja saada vertaistukea kun ei olla vielä kerrottu raskaudesta kun ihan parille lähimmälle ystävälle. Mun vanhemmat ja muutama ystävä tuskin ilahtuu siitä että meidän perhe lisääntyy. Moni on niin suoraan jo sen sanonut ettei edes viitti kertoa ennen ku ite huomaavat.

Nyt tuli vähän omanapainen teksti mutta ens kerralla sitten muuta! Voimia ja jaksamista kaikille tasapuolisesti!

Aksuliina 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi Salamanteri :hug::'( Sanoja ei multa löydy jotka veisi pettymyksen ja pahanolon pois, mutta jaksuja lähettelen kovasti.
Komppaan Littlestaria siinä, että tosiaan jo olemassa olevat lapset on semmoinen tuki ja pystyssä pitäjä. Itsellä myös korostui se, kuinka paljon heitä rakastaa ja arvostaa kun ovat elämää rikastuttamassa =)
Toivotaan että kohtu tyhjenee itsestään ja pääsisit toipumaan ilman mitään kaavintoja tms. :hug:

Täällä eka aamu kun ruoka ei mene alas. Päivä aloitettiin kiivillä ja banaanin puolikkaalla. Vasta äsken maistui oikea ruoka.
 
Salamanteri :hug:

RD oli täälläkin ekassa rakaudessa. Ja varmaan siitä taaskin jään kiinni. Tiedän jo nyt että joudun viikoilla about 12 ensimmäiseen testiin :( . Voi kuulkaa mulla vielä painoa tuosta edellisestä raskaudesta komiat 20kg!! Yhteensä tuli 27kg :O .Imetin puolisenvuotta ja minuun se ei ainakaan vaikuttanut millään lailla :LOL: . Ja täsä sitä ollaan sit taas vaavi masussa joten ei puhetta laihduttamisesta. Nuo raskauskilot mitä ekasta tuli niin laitan ihan oman piikkiin,porsastelu ja liikunnan lopettaminen siinä syy. Toki yritin tsempata RD-diagnoosin jälkeen ja sainkin pidettyä arvot kurissa pelkällä ruokavaliolla ja lääkitykseen ei ollut tarvetta. Tyttö syntyi kuitenkin alle 4 kg, terveenä ja sokruarvot hyvinä. Nyt tämän raskauden myötä en todellakaan meinaa lopettaa liikkumista ja syön alusta alkaen terveellisesti.

Ranskis ja herne 6+4 ( meneepä nämä viikot hitaasti ;) )
 
Heips kaikille! Nyttynenälle onnea hyvistä kuulumisista!

Tänään oli eka neuvola! :) mukavan oloinen nainen oli kyllä ja paljon tuli informaatiota ensiodottajalle, paljon kotilukemista.. huhhuh! Kaikki arvot ja muut oli kohillaan, jäi kyllä kiva olo.

Kuitenkin, kokoajan pelko takapuolessa tän raskauden kanssa. Ensimmäinen raskaus menossa, mutta tieto lisää tuskaa ja minulta pitäisi kieltää kaikki keskustelupalstat kun kokoajan pelottaa, että kaikki voi mennä pieleen. Oireettomuus siis vaivaa edelleen, tuntuu hassulta, että niin voimakkaasti alkanut pahoinvointi voisi näin paljon laantua ilman syytä..
Tänään oksensin pitkästä aikaan, mutta silloinkin vain hampaidenpesun takia.. muuten ei ole edes etonut. Pari viikkoa sitten oli paha olo kokoajan. Ärrrrsyttävää... jostain tarviis ison annoksen positiivisuutta ja varmuutta, odotuksen iloa ja kärsivällisyyttä!
 
Salamanteri :hug:

Mulla vähän saman juttu kuin sulla Aksuliina, seurailen vielä hetken taka-alalla muiden kirjoituksia. Ja kun täälä ei hetkeen ole ite kirjoitellut, niin on vielä vähän sekaisin kuinka saa hymiöt, eri värisen tekstin yms.. Eli harjoittelua vielä. Ja muutenkin odottelen vielä että oikeasti tajuaa että on raskaana. Vaikka kyllähän noita oireita jo on :) Ja tänään oli pakko tehdä testi, kun yksi ylimääräinen kaapista löytyi. On se vaan ihmeellistä kun kaksi viivaa siihen tulee, sitä on niin kauan odotettu :heart: Niitä viivoja voisi sitten kattella vaikka koko illan :D

21 helmikuuta on eka neuvola ja puntari mua sielä pelottaa eniten.. Paino on noussu molemmilla kerroilla sen 20kg ja tokassa raskaudessa neuvolatäti merkkas punakynällä aina kun oli tullut liikaa painoa :O Paino mulla nousee varmasti nytkin, pyrin toki syömään terveellisesti, mutta se nousee silti. Hyvähän se on että ne seuraa, mutta ahdistaa jo valmiiksi. Normaali painoinen olen ja aina oon pudottanu painon takaisin. Kamalaa selittelyä, mutta tulipas itelle ainakin parempi mieli :D

Hyvää viikon loppua kaikille, minä menen nyt syömään :D

SyyskuunOnni 5+1 ehkä
 
Kävin äitiyspolilla ja siellä ultrattiin sisäkautta, ja helpotukseksi kohdussa ei ollut mitään raskausmateriaalia enää jäljellä ja kohdun limakalvokin oli alle sentin paksuinen, joten lääkäri oli melko varma siitä, että jatkotoimenpiteitä ei tarvita ja limakalvo vuotelee nyt sitten pois seuraavien päivien aikana. Kiitos kovasti kaikille sympatioista ja onnellista odotusta teille kaikille muille! Olen ihan hyvillä mielillä, jotenkin kun tämä ei tullut mitenkään puskan takaa, olen jo surutyön kerennyt käydä läpi. Olen vilpittömän onnellinen siitä, että tämä keskenmeno tuli näin aikaisin ja luonto näyttää hoitavan tämän ihan itsestään. Uskon, että kaikelle on tarkoituksensa, myös tällaisille ikäville asioille. Kävin ostamassa valehtelematta kilon karkkia ja lähden niitä nyt tuonne sohvalle mussuttamaan ja halimaan poitsua :)

Nyt sitten ei enää tällaisia uutisia keneltäkään muulta, olen päättänyt että kaikki muut saa vaavin syliin syyskuussa!! Pitäkäähän itsestänne ja masukeistanne hyvää huolta! :heart:
 
Mikä mua vaivaa? Oviksesta/hedelmöityksestä eteenpäin olin 2 viikkoa toooosi raskaana
ja oireita oli vaikka mitä ja olin heti ihan varma, että tärppäs. Nyt kun asia varmistui, niin oireet loppui kaikki.
Siis ei mitään! Aloin jo harkita varhaisultraakin. Edelliset raskaudet on kyllä sujunut
ihan oletetusti ja hyvin, mutta.... Mulla oli jo oireet ja ne lähti. Aikaisemmissa raskauksissa
oireet, kuten loputon yrjööminen on alkanut kyllä vasta n. vk 10. Hämmennys.:O
 
Tervetuloa uusille! Ja onnittelut plussauksesta:flower:

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

En oo muutamaan päivään jaksanut kirjoitella mitään, hirveä väsymys vaivaa. Otan joka päivä nykyisin pienet torkut, kun tyttö katsoo pikkukakkosta. Väsyttää vaan niin valtavasti.

Nyt olen jo saanut soitettua neuvolaankin ja ensimmäinen käynti ois 6.2. Viime kerralla kirjoittelin siitä miten epäilyttää tää raskaus ja tuo pieni tuhruttelu. Tuhruttelu jatkuu edelleen samanlaisena eli muutaman kerran päivässä näkyy paperissa jotain vaaleanpunaisen sävyistä.

En kuitenkaan ole pyydellyt ultraa tai varannut yksityiseltä, koska sain maanantaina sen dopplerin ja keskiviikkona kuulin sydänäänet :) 160 oli pienellä syke! Vähän helpotti tätä epävarmuutta. Mutta pitkään sain yrittää etsiä noita ääniä, pari tuntia (välissä pidin kyllä hieman taukoa, mutta yhteensä tuon verran keskiviikko iltana kuuntelin mahaa ennen kuin äänet löytyi)...

Onnittelut ultrassa hyviä uutisia saaneille! :flower:

Wasabi: Mulla oli kanssa viime viikolla paljon huonompi olo ja päivittäin pahaolo ja tällä viikolla taas olen voinut melko hyvin eikä pahaa oloa ole juuri ollut. Silti ainakin keskiviikkona vielä kuului sydänäänet, eli kaiken pitäisi olla kunnossa.

Nyt mentävä katsomaan tytön tekemää korua, kun tyttö vaatii seurakseen.

Teeu 7+6 (tai oikean lyhyemmän kierron mukaan olisi 8+3)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä