Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

ellamae, minua palelee myös koko ajan! Tosin en ajatellut sen olevan raskausoire!

Aikaisemmissa raskauksissa olen ollut alkuraskauden todella, todella väsynyt ja huono-oloinen. Painoa on tullut reilu 20 kiloa! Kaikki on aina saatu pois, ei siinä, mutta nyt en haluaisi lihoa niin paljon! Toisessa raskaudessa sain kaameat iskiasvaivat loppumetreillä.. se oli ihan hirveää ja loppui vauvan syntymään. Miten muilla?

Me asumme Tampereen likellä ja synnäri on TAYS, meillä on koiria ja pari kissaa :)
 
Anabela: Järkyttävästi palelee- nytki viltin mutkassa olen. Eilen alkoi se jatkuva pissatus ja yö menikin siinä, kun jouduin käymään 5!!!! kertaa vessassa ja päivälläki vähän väliä. Nenä ei enää niin hirvittävän tukossa ole ja tissit alkaa iltaa kohden kipeytymään. Varsinkin kun ottaa illalla rintsikat pois. Ja kun on noilla tisseillä muutenki jo kokoa, niin ihan hirvittää, jos tästä vielä kovin paljon turpuvat... Mies tosin oottaa jo kieli pitkällä sitä.. :)
 
Niin ja meitin synnäri on KAKS. Asutaan maalla omakotitalossa ja lemmikkinä on 2 kääpiösnautseria, kääpiöpinseri ja metsästyskoirina 2 harmaapystykorvaa ja 1 suomenpystykorva. Sit meillä on muutama villisika.
 
Moikka,

Tervetuloa minunkin puolestani taas kaikille uusille, ihan kiva joukkohan meitä on jo kasassa :)

Varhaisultraan tuskin täällä ollaan menossa, yritän sinnitellä sinne neuvolan "määräämään". Termithän mulla on hukassa, mutta olisko se sitten se nt-ultra? Tänään tuli pari digitestiä postissa ja testaamaanhan sitä sitten piti joutua ja nätisti piirtyi näyttöön teksti raskaana 2-3. Mikä varmastikin pitää ihan kutinsa. Ovista en tikuttanut tässä plussakierrossa, mutta tuntemusten mukaan voisi hyvinkin tuo aika olla tuo. Viikonloppuna tai sitten ensi viikolla teen tuon viimeisen ja toivottavasti sitten saan tuon 3+ näyttöön.

Kävin hakemassa lääkäristä antibiootit angiinan hoitoon, uusiutui heti edellisen kuurin loputtua, joten olo on aika karmea. Yhtään en ole kiinnittänyt huomiota raskausoireisiin, koska tuon angiinan mukanaan tuomat kivut on niiin paljon kamalampia. Saikkua sain töistä tämän ja huomisen, toivottavasti olo sitten jo helpottaa. En olekaan joulun jälkeen vielä töissä käynytkään, lomailin viimeviikon ja nyt sitte saikulla. Ihana kun mies oli kovasti huolissaan pikkuisesta kyytiläisestä masussa viime yön unettomina tunteina. Ihanaa että on mukana mun huolessani het alusta asti.

Tässä olen ehtinyt ajatella tätä raskautta ja tulevaa lasta ja olen aivan varma, että tämä on se meidän viimeinen. Sellainen varmuus iski tuossa lepäillessäni ja aionkin nauttia täysin siemauksin tämän ajan, painaa mieleen ensimmäiset hentoiset liikkeet, loppuvaiheen potkut ja synnytyksen ihan kunnolla. Varmasti haikeuttakin mukaan tulee jossain vaiheessa, mutta se kuuluu asiaan.

Voikaahan hyvin!
 
Täällä oli koko viikonlopun kova muuttorumba päällänsä ja täytyy myöntää, että minä ja mies ollaan hieman ylisuojelevaisia, kun kuitenkin kyseessä olisi esikoinen, että enpä paljoa mitään kantanut :) siivoilin uutta kämppää enemmän ja järjestelin tavaroita, mutta kaikki raskas jäi miehelle, kun hän sitä vaati - prinsessaolo :heart:

Ihan kaamee nälkä kokoajan, kylmä, tissit on tosi herkät niin ja turvoksissa oleva fiilis.. nämä on kai sitten niitä ihania tunteita, joista tietää olevansa oikeesti raskaana. Epäuskoisuudessani tein kuitenkin raskaustestin _taas_, kun sellainen oli vielä kaapissa tallella ja toinen punainen viivanen oli ihan yhtä tumma ja paksu kuin kontrolliviivakin, eli siellä se vahvistuu:heart:
 
Tervetuloa kaikille syysmasuihin! Eikös me tuolla kuumeilupuolella tuumittu ainakin meidän ketjussa että syyskuu tulee olemaan meidän kuukausi!!!

Hyvä, että täällä on muitakin oireettomia. Mulla kans vain rinnat turpeat ja arat, mutta jos ei masurepäisyjä tms. lasketa niin ei mitään muuta ole. Mutta ei ollut esikoisestakaan, joten sinänsä en ole huolissani. Tänään tein viimeisen liuskatestin ja sen viiva oli kontrollin vahvuinen. Nythän olisi kp 32/28-34. Näläntunne tulee herkemmin, mutta onneksi syön muutenkin säännöllisesti niin ei ole ongelma ja kukaan ei töissä ihmettele miksi syön jotain vauvanruokaa välipalaksi ;)) Ja tukka rasvottuu juuresta omituisesti ;) Ja puhtaat alkkarit vois vaihtaa useinkin päivän aikana, sen verran märkää alakerrassa on. Selkää ei kolota ihmeemmin, mutta epiduraalin oletettuun laittamiskohtaan tuikkii välillä muutenkin. Kuvittelenko?

Omppuf, testaahan niin toivottavasti pääset mukaan!! Peukut ylhäällä!

Mun täytyy soittaa tuohon paikalliselle lääkäriasemalle, että tekevätkö siellä ja mihin hintaan saisi varhaisultran. Esikosta ei käyty kun 9-viikolla äidin työpaikan neuvolapuolella kurkkimassa… Mutta nyt ei olla sinne menossa luultavasti ennen nt-ultraa ;( Ja olisi kiva tietää, mitä siellä on. Onks kukaan pk-seudulla käynyt varhaisessa ja mihin hintaan? 4D-kuviin ei mennä nytkään, koska on minusta aika kallis siihen nähden. Toki jos istukka on taas alhaalla, niin sitten päästään useammin rakenneultran jälkeen.

Oudointa tässä jutussa on se, että en olekaan esikoisen odottaja niin kuin viimeksi odotuspuolella. Ei saa/tarvitse pohtia hankintoja tms. kun on kaikki valmiina odottamassa, mikä on toisaalta tosi tylsää. Mutta eipä sitä hyviä kannata uusiin vaihtaa.

Me asutaan kirkonkylällä melkein Helsingissä ;) Kerrostalokolmiossa oman pihan kera. Ollaan ulkoilmaihmisiä. Ei lemmikkejä, koska ollaan vähän allergisia. Ollaan naimisissa ja lapsi on päiväkodissa.

Raskaus ja työ... Se on elämää ja se ei saa olla irtisanomisen syy. Monihan on hoitovapaalla turvassa, kun on yt-neuvotteluja yms. jos on vakkari. En ole kovin hyvä sanomaan, kun olen ollut äippälomalla vain vakituisesta työsuhteesta. Ja jos pomo ei tiedä raskaudesta, niin miksipä ei jatkaisi hyvän määräaikaisen työtä! Itsellä menisi aika kivasti äippälomajutut, jos tämä raskaus sujuu normisti. Olen kesäkuun alkuun töissä ja sitten en enää menisi kun vasta sitten kun joskus palaisin töihin. Ei olisi siis enää kuin reilu 20 vkoa töitä ja sit pitkä loma ;) Ja periaatteessahan raskaus ei saisi olla syy olla ottamatta henkilöä töihin.

Tulipas pitkä sepustus, mutta lukekoon ken jaksaa! Täällä on hurja lumipyry, toivottavasti muuallakin on valkoista! Syysvauva on muuten hyvä juttu laskettelevalle – pääsee mäkeen koko kauden ;)) Sitä odotellessa!

Misupai ja NiiloElsanen 4+3 (eka neuvola 23.1, täti on lapsen hoitoryhmäläisen äiti - vähän hassua oli soittaa sille...)
 
.Heii..

Varovasti ilmottaudun ketjuun mukaan. LA ovulaatiosta laskettuna 8.9., mutta menkoista laskettuna vasta 11.9. Tulossa toinen lapsi ja synnytyspaikkana KAKS.

Tämä raskaus sai alkunsa toisesta kierrosta, joten kauaa ei tarvinnut odotella. Jännittää hirmuisesti, koska ekassa raskaudessa sairastuin vakavasti masennukseen ja se on jättänyt omat haamunsa. Mutta siitä on jo vuosia aikaa, joten yritän suhtautua tulevaan raskauteen avoimin mielin ja "eheämpänä" saatan jopa nauttia raskaudestani :)

Raskaudestani emme aio puhua kenellekään, ennen kuin itse huomaavat :) Töissä tosin saattavat huomata asian piankin, jos pahoinvointi on yhtä voimakasta kuin edellisessä raskaudessa. Nyt oireina on vain tissien arkuus ja kylläinen olo. Pientä etäistä pahaa oloakin on välillä käväissyt, mutta muuten olo on ok. Ei kummempaa palelua eikä väsymystä ollenkaan :) Ehtivätpä ne vielä mukaan kuvioihin.

-seedla LA 8.9. (11.9.), toinen, KAKS
 
Seedla: tervetuloa mukaan. Kivaa kun täällä on muitakin täältä pohjoisesta. Meillä näyttää olevan sama La 8.9 Olispa huippua olla yhtäaikaa punnertamassa... :) no pitkä matka vielä edessä, mutta toivotaan et kaikki hyvin menee.
Muillekkin uusille tervetuloa.

Tillu&Hippu
 
Tervetuloa seedla ja onnittelut plussasta! Toivottavasti saisit nauttia tästä raskaudesta ilman masennusta.

Moonchaser: Jaksuja särkyihin, toivottavasti helpottaisi pian!

Wasabi: Hienoa, että viiva testissä vahvistuu.

Misupai: Minusta on ainakin kiva lukea pitkiäkin viestejä, joten jatka vain samaan malliin ;) Samoin on tuntuu aika oudolle, kun ei olekaan se esikoisen odottaja vaan periaatteessa raskauteen liittyvien asioiden pitäis olla jo tuttuja. Toisaalta sitten (jos vauvan saa syliin asti) osaa varmaan ottaa vähän rennommin vauvan hoitoon liittyvien juttujen kanssa kuin silloin ensimmäisellä kerralla.

Mulla on vielä opiskelut kesken, ihan loppuvaiheessa, mutta oon jo käyttänyt kaikki opintotukikuukaudet, joten oon vähän miettinyt et lähtisin nyt töihin niin sais sitten isomman äitiysrahan kuin vaan sen minimin.

Täällä ei edelleenkään tunnu juuri mitään oireita, sais kyllä tulla jotain niin ois vähän luottavaisempi olo, vaikka eihän ne oireet raskauden jatkumista varmistakaan. Eipä auta, kun odotella viikkojen kulumista np-ultraan.

Teeu 4+3
 
Tervetuloa Seedla myös minun puolestani :) ja onnittelut plussasta!

Varasin tänään ensimmäisen neuvolakäynnin, eka aika olis 16.1. jo. Viikkoja kasassa tuolloin ehkä 6-7, en ole jaksanut itse laskea noita, selviävät sitten :) Tänään jouduin kaivamaan aikaisempien lasten ajalta neuvolakortit muistia virkistämään ja ihan hauskaahan se oli niitä lueskella. Saa nähdä joudunko tällä kertaa sokerirasitukseen, paino on ihan siinä rajoilla keikkunut. Ekan kohdalla kävin, toisen kohdalla en. Painoa oli molemmissa raskauksissa kertynyt reilu kymmenen kiloa, eli toivottavasti tulee viileä kesä :)

Ihan aavistuksen enemmän todelta alkaa tämä odotus tuntumaan kun neuvolaankin jo kohta pääsee :heart:
 
Heippa! Mukaan olisin tulossa, kun olen täällä nyt pari päivää lueskellut tätä palstaa.

LA 10.9 Mantu82 ikä29 ensimmäinen lapsi ja Kät/NKL

Eilen testasin plussan ja aika varhaistahan tämä on vielä. Haluttaisi kyllä kertoa jo tuleville isovanhemmille, omilleni ehkä jo tänään.

Katselin, että aika moni on jo äidiksi ehtinyt, joten kiva kuulla "kokeneitten" ajatuksia. Samoin on myös ihanaa jakaa Tillun ja Wasabin kanssa ensimmäisen lapsen odotus :)

Toivotaan, että pienillä masuasukeillamme on kaikki hyvin!
 
LA 5.9. lintetsa 25v. esikoinen PHKS

Laskettu aika ei ole vielä varma kun kierto on ollu aina epäsäännöllinen, varmistelen sen tänne kun tietoa on =)

Oireita on aika paljon, etovaa oloa, repäisykipuja mahassa, vatsalihakset on kipeät, rinnat arat jne. mukavaa :p Eiköhän jossain vaiheessa sitten helpota =)
 
Terve mammat!

Olen uusi pinoilija. Olen plussannut haaleasti jo 17.12. ja vahvan plussan 20.12. Tänään kävin varhaisraskauden ultrassa yksityisellä ja lasketuksi ajaksi annettiin 30.8. Pieni sydän siellä kuvaruudulla sykki <3. Nyt olisi menossa siis 5+5. Vaikka "kuuluisin" elokuisiin, olisin mieluummin täällä, kun täällä on enemmän samassa vaiheessa olevia.

Tuo laskettu aika oli yllätys, kun olin kuvitellut ovuloivani jo marraskuun viimeisinä päivinä. Näköjään olen ovuloinut vasta 8.12. No, eipä tuo mitään. Vähän vaan mietityttää, että miten sain ton plussan noin aikaisin... kun ei olisi vain sikiön kehitys pysähtynyt. Lääkäri kyllä antoi hyvät ennusteet sykkeen perusteella. Pitää koittaa pysyä positiivisena, tai edes realistina ;).

Olen lapista ja yhden 3-vuotta täyttävän tytön äiti, työelämässä olen. Ikää on 30 v. Yhden kkm:n oon kokenu ennen esikoistani. Tätä raskautta on yritetty lähes vuosi. Jonkunlaisen trauman on tuo yksi kkm jättänyt, kun on pelko persiissä tässäkin vielä.

Nyttynenä + katkis 5+5

LA 30.8. Nyttynenä 30v. LKS, kakkonen
 
Hei!

Ilmoittautuisin mukaan syysvauvojen odottajiin:) Juttujanne olen jo hetken lueskellut, kun oma olo eneteillyt raskautta. Testin tein tänään päivällä ja välittömästi liuskatestiin tuli vahvat viivat. Tilanne on jotenkin huisin jännä, kun emme varsinaisesti ole olleet lasta hankkimassa. Mutta itselleni ainakin uutinen on iloinen yllätys! Ikää on kuitenkin jo yli 30, joten "nyt jos koskaan"... Raskausoireet ovat samanlaisia kuin esikoisen kanssa (alkoi terävällä tissikivulla, vatsan nipistelyllä, nivuskivuilla, kuukautiset jäi pois ja lisäksi paleltaa, väsyttää, nälättää, pissittää:D), eli ihan klassisia juttuja... -Pieni riiviö-
LA 5.9. Pieni riiviö 34-v. toinen
 
Tervetuloa uusille!

ellamae, miten sut on yritetty pakottaa sokerirasitukseen, kun mulle ei ole siitä sanottu mitään, vaikka painoa on tullut kahdessa edellisessä raskaudessa 20kg lisää??! Nyt mä oon 174cm pitkä ja paino on 72kg eli ihan normimitoissa. Mä mietin kans kovasti, kuinka pitää painon kurissa. Mulla on onneksi jumppatunnit maksettuna koko kevääksi, että josko se auttais. Mitään herkkuja ei passaa syödä, vaikka en mä muutenkaan syö pullaa yms roskaa, mutta elimistö vaan käyttää kaiken niin tarkkaan. Voi ei... Niin että ananasko se on ratkaisu :p

Mua palelee ihan järkyttävästi! Sit tänään töissä (oon töissä lehtifirmassa) tuotiin lehdet painosta mun viereen ja ne haisi ihan kalalle, yök! Kukaan muu ei tosin sitä haistanut.. ja sit kaikkien hajuveet jne tuli nokkaan. Pitäsköhän lähtee tästä steppitunnille. Uuh.:O

Mites ton liikunnan, raskaan liikunnan kanssa. Kauanko sitä sopii harrastaa ja miten kauan voi tehdä vatsalihasliikkeitä?

Anabela 4+4
 
Täällähän on ollut aktiivista, loistavaa! Ja uusiakin tullut paljon mukaan. Tervetuloa kaikille minunkin puolestani! Ja onnea alkaneista raskauksista!

Misupai muistan kyllä, että tuolla kuumeilijoissa kovasti vannottiin, että nyt on meidän kuukausi ;) Mullakin oli ne perustelut, miksi nyt yksinkertaisesti on tärpättävä, niin hyviä, että eihän tämä vaan voinut olla onnistumatta /ihmeen itsetietoista tekstiä, vaikka koko ajan pelkään pahinta kohdallani :LOL: )

En nyt enää muista, mihin kaikkiin pitikään kommentoida, niin kirjoittelenpa, mitä mieleen tulee.

Meillä esikoinen, tyttö 4/10 tärppäsi välittömästi yrityksen alkaessa. Pikkukakkosesta haaveileminen aloitettiin esikon ollessa noin puolivuotias, mutta kuukautiset antoivat odottaa itseään maaliskuulle 2011. Siitä vasta lasken alkaneeksi yrityksen, ja nyt olikin yrityskerta 8. Olen vielä välillä keikkatyötä tekevänä kotiäitinä, ja tarkoitus oli palata omaan vakkarityöhön elokuun 2012 alussa. Noh, jos kaikki menee hyvin, niin äitiysloma alkanee heti elokuun alkaessa. Loistava ajoitus tuon suhteen siis meillä! :)

Lemmikeistä oli ollut puhetta. Meillä on neljä kissaa ja sekarotuinen, 8-kuukautinen koiranpentu. Liekö raskauden aiheuttamaa hajuaistin herkistymistä, mutta toi koira on haissut mun mielestä pari päivää ihan tosi pahalle! :$ Pentu on tottunut nukkumaan yönsä meidän vieressä, joten on hänellekin kova totutus jossain vaiheessa alkamassa, että sänkyyn ei ole asiaa.

Varhaisultraan aion mennä, ehdottomasti, jos sinne saakka päästään. Esikosta ei käyty, ja kaikki menikin tosi hyvin, mutta nyt nuo alkupäivien vuodot saivat minut jotenkin niin säikähtämään, että on pakko mennä tarkastamaan, että onko siellä kukaan kasvamassa ja köllimässä.

Neuvolaan olen jo ollut yhteydessä noiden vuotojen takia, ja neuvola-aika on sovittu 19.1. Silloinhan olisi neuvolan laskujen mukaan rv 8+, vaikka omilla laskuillani vasta 6+6. Mutta pelaillaan nyt noilla neuvolan päivillä, muuttuuhan ne sitten ultrassa. Varhaisultran ajattelin varata rv 7 +, eikös silloin jo pitäisi näkyä sykkeet?

4+0 otettu hcg-arvo oli noin 100, ja torstaina menen uudelleen labraan. Jännitystä ajattelin yrittää purkaa tekemällä huomenna aamulla digitestin, jonka pitäisi jo näyttää "raskaana 2-3 viikkoa". Oireista päätellen arvot ovat nousussa, voi hyvä luoja tätä väsymystä - en muistanutkaan, että se on näin kokonaisvaltaista!

Hyviä vointeja aktiivisille mammoille!

Krumeluu 4+4
 
Tervetuloa kaikille uusille! Ihanaa, kun saadaan lisää porukkaa :)

Krumeluu: Hienot arvot oot labrasta saanut :) Vaikuttaa tosi lupaavalle!

Liikuntaa raskausaikana oon itsekin pohtinut, kun näin alussahan saa jatkaa normaalia harrastamaansa liikuntaa melko pitkään omien tuntemuksien mukaan. Mutta entäs, kun mulla on päässyt viimesen vuoden aikana tuo liikunta putoomaan aika nollaan :ashamed: niin voinkohan nyt kuitenkin aloittaa liikkua esim. kävely/juoksu/hiihto? Ois kuitenkin kiva päästä parempaan kuntoon loppuraskautta ajatellen. Samoin, kun aiemmin mainitsin tuosta töihin menosta nyt, niin se työ ois aika fyysistä niin sekin mietityttää.

Mulle on ilmennyt uusi oire, jee, eli huimaus. Koko päivän on huimannu ja varsinkin kun kävin aiemmin päivällä vajaan tunnin kävelemässä niin pyörrytti kovasti.

Nyt pitää mennä rauhoittelemaan tyttöä, kun on sairaana ja sen takia jo nukkumassa.

Teeu 4+3
 
Täällä yksi joka on ihan jäässä.... Kurkku on hiukan arka, mutta nuha on kaiketi yksi raskausoire - viimeksikin se tuli ihan alussa ja sitten olinkin terve koko odotusajan. En jaksaisi sairastaa, en taho.

Liikuntaa meinasin harrastaa normaalisti niin pitkään kun tuntuu siltä. Baletissa hyppimisen jätin viime kerralla pois noin 15-vkolla, kun masu alkoi kasvaa. Saa nähdä miten nyt. Olen juossut ja tehnyt lihaskuntoa ihan normimeiningillä. Viime viikolla ennen testin tekoa jotenkin oikein adrenaliinit oli katossa, että jaksoi mennä vain. Jos lumi ja ladut/rinteet tulevat, aion lasketella ja hiihtää. Myös luistella. Noita teen myös työni puolesta, jos talvi tulee. UImassa ajattelin käydä neidin kanssa kovasti, jos välillä mieskin ois mukana, niin sais uitua matkaa. Pyöräilyä niin kauan kuin masu mahtuu mukaan.

Mulla oli tänään tissit niin kipeät, kun töissä painelin rappusia alas menemään, että teki mieli pitää käsillä kiinni!!! Muuten ei pahemmin palelua kummempaa. Masussa tuntuu oudolta välillä, toisinaan ei mitään. Miettii vain että onko siellä ketään?!?!?!

Yritin tänään varhaisultraa oman kunnan yksityiselle, mutta ei ole aikoja oikein parin viikon päästä. TÄytyy soittaa Femedaan Helsinkiin ja kysyä, oisko siellä. Yli sataa euroa en siitä huvista haluaisi maksaa, kun sitten pian pääsee jo nt-ultraan, joka on pelottava. Onneksi Naistenklinikalla on hyvä palvelu ja asiantuntevaa väkeä.

Pakko lähteä suihkuun lämmittelemään!!

Misupai ja NiiloElsanen 4+ jotain
 
Eipä tullu muuten kommentoituna postauksessani mitään noihin kysyttyihin juttuihin, joten vastailenpa vielä niihin:

Tämä on meillä esikoinen ja yrityskerta 4. Mitään hormonaalista ehkäisyä en oo koskaan käyttänyt. Olin melko lailla varautunut jo kaikkeen mahdolliseen kun siskolla esikoinen lähti tulemaan vasta IVF:n jälkeen. Olis kyllä loistojuttu jos näin "helpolla" lähtis.

Miehen kanssa on seurusteltu yli kymmenen vuotta ja naimissa ollaan oltu reilu puol vuotta, meillä on lemmikkinä ranskispoju.

Varhaisultraan en ole aikonut mennä koska on sen verta hinnakas, mutta katotaan nyt josko tässä vielä jotain muuta päätetään.

Neuvolaan en vielä ole ollut yhteydessä, en jotenkin itekkään usko että tää on oikeasti totta :O Mutta meinasin torstaina sinne soitella, soittoaika aina 8-9 ni pitää etsiä päivä ettei olis töissä :whistle:

Häämatkalle ollaan miehen kanssa menossa raskausviikolla 8+jotain. Sitä odotellessa :p

Onnittelut vielä kaikille plussaneille ja kaikille meille oikein paljon tarrasukkia :flower:

lintetsa 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan kaikki! Täällä varovaisesti toinen jalka oven raossa, ensimmäisen positiivisen testin tein sunnuntaina apteekin omalla, johon tuli haalea mutta selvä viiva. Olen testaillut siitä lähtien joka päivä, koska oireiden hailuus hieman pelottaa. Kotoa löytyy jo 8/08 syntynyt poika, ja esikoisen alkuoireet olivat kyllä muistaakseni huomattavasti voimakkaammat.

Tässä hieman kuvasaastetta testirivistöstä: Aijaa.com - 9296011.jpg (apteekin oma + pregcheck)

Kyllähän nuo viivat vahvistuneet ovat, mutta esikoisesta sain apteekin omalla ensin hailuakin hailumman haamun, joka kolmessa-neljässä päivässä muuttui tasavahvoiksi viivoiksi. Nyt tuossa kuvassa olevien apteekin omien välillä on se kolme päivää. Oireita on jonkin verran, testin tein sunnuntaina, koska perjantaina ja lauantaina juoksu ei meinannut kulkea lenkillä ja hengästyin alkuun todella voimakkaasti, jota ei normaalisti tapahdu. Sunnuntaina oli jotenkin sellainen krapulainen olo vaikken alkoholiin ole koskenut aikoihin. Tissit ovat olleet kipeät ja turvonneet ja nännit aristaa, väsyttää ja viluttaa iltaisin varsinkin. Mahassa tuntuu jonkin verran menkkamaisia tuntemuksia, repäisykipuja tuli muutaman kerran alkuviikosta ja nenän limakalvot oat olleet kuivat nyt pari päivää. Yksi suuri ero myös esikoisen alkuoireisiin on valkovuoto, nimittäin pojasta sitä tuli todella runsaasti, mutta nyt ei oikeastaan sen enempää kuin normaalistikaan. Jostain syystä sekin pistää mietityttämään onko kaikki kunnossa, pelkään kovasti, ettei siellä ole ketään kotona vaan esim. tuulimunasta on kyse. Kaapissa odottaa vielä yksi viikkonäytöllinen cb digitesti, jonka teen varmaan perjantaina ja jos se näyttää enemmän kuin 1-2 viikkoa, ehkä uskallan soittaa neuvolaan. Oviksen ajankohdasta tai mahdollisesta lasketusta ajasta ei ole tarkkaa tietoa, kierrot ovat kaikkea 30 ja 90 päivän väliltä ja sunnuntaina oli menossa kp 41. Minua ei vielä tarvitse lisätä listoille, odottelen sinne perjantaille nyt ainakin!

Niin ja varhaisultraan, jos vain sinne asti päästään, mennään ehdottomasti varsinkin nyt kun minusta tuntuu niin epävarmalta. Esikoisesta käytiin myös, koska olimme lähdössä Amerikkaan mieheni perheen luo joulua viettämään ja haluttiin saada varmistus siitä, että siellä joku on ennen reissua.

Toivotaan, että meillä kaikilla on nyytti sylissä syksyllä!

Pelokas salamanteri ?+?
 

Yhteistyössä