Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

Oliviaa: Meillä on noi Emmaljungan edge duot ja voin suositella! Koppa oli aivan ihanan lämmin ja suojaisa talvellakin. Ja on tilavat. Mekin ostettiin uutena ja olen ollut niin tyytyväinen ettei se hurja rahasumma ole jälkikäteen harmittanut kertaakaan. Millaisessa käytössä teillä vaunut tulee olemaan? Jos tarvitsee pieneen tilaan meneviä kaupunkivaunuja, niin sellaiseen ne ei välttämättä parhaat olisi. Mutta huiput ulkoiluun ja ulkona nukuttamiseen. Kyllä me toki niillä kaupungillakin käytiin hyvällä menestyksellä ennen kuin tyttö rupesi matkarattaissa istumaan.
 
yääähh,närästää.... alkaa olla jo melkein joka päivästä! ja riippumatta mitä syö. Tietty ruisleipä alkaa poltella enempi.
Minä oon nyt koittanu noudattaa sitä valkuaispitoista ruokavaliota tai niin kun hoitaja sano että paljo vaan proteiineja. Eli viiliä,lihaa,kanaa,raejuustoo ja tietty muitakin maitotuotteita. Jospa ne sitten auttas ja häviäis ne valkuaiset pissasta. ensi viikolla ois taas se vuorokausivirtsan keräys ja tällä viikolla ois yövirtsan keräys... yhtä keräystä tämä!! : /
Eihän siinä muuten mitään,labraan ei ole kun 500m,mutta hankala hoitolasten kans lähtee sinne ryyhäämään ja jonottelemaan.

vaunuista minäkin ihastuin eka nuihin emmaljungiin,mutta hinta sai sen ihastuksen vähä laantumaan! ja kun äiti lupas vaunut ostaa niin ei kehtaa ihan kalliimpia ostattaa,toki ois ite sijoitettu niihin,niin kun sijoitetaan noihin oran vaunuihinkin. tämmösiä siis meinattiin. ainakin hyväksi ovat kehuneet tuossa tekstissä ja koppa on isompi kun brioissa. eikä hintakaan ole paha.

Lastentarvike Baby Style Oy - Ora Taiga 2011 Kantokassilla, Ruskea/turkoosi

nyt ulos aurinkoon!

kaktuspiikki ja tyyppi 20+2
 
Danjuska mulla samaan aikaan se ultra!

Vaunuista esikoista odottaville suosittelisin ostamaan uusia vaunuja jos vaan rahatilanne sen sallii.
Ne kun menee sitte vielä seuraavilleki paitsi jos sitte tulee seuraava piankin..
Mä haluun ne tuplat mut en osta uutena. Jos ei käytettynä löydy ni sit saa olla. Ei viittis sijottaa niihin ku tää on kuitenki viimeinen lapsi. Enkä mä niitä tuplia muuten tarvii ku et pääsisin lenkkeilemään. Kauppareissuille en niitä tarvii joten ei sinänsä oo väliä minkälaiset on.

Nyt täytyy lähtee ulkoilemaan ku aurinko paistaa! Mukavaa maanantaita!

Aksuliina 19+5
 
Hyvää alkanutta viikkoa!!

(.) Hohhoijaaa täälä viime yö meni niin huonosti nukkuen, sain kokoajan rampata kusella :/ Ja sitte en meinannut heti löytää hyvää asentoakaan. Kyllä tympääsi... Viikonloppu meni mukavasti käytiin lauantaina päivällä katsomassa kaverien keikkaa niin Toukka tykkäsi ainakin kun heti rupesi jammaileen, mamilla vaan oli tukalat oltavat kun kokoajan tuntu jotta nyt tulee kuset housuuhin, keikan jälkeen juoksinkin heti kysymään missä vessa on :) Sitten pääsin vihroon ja viimein buffet paikkaan syömään omnomnomn vähän harmitti kun täytyin sitten niin nopiaa :/

Vaunuista me ostettiin käytettynä yhdistelmävaunut, ja ollut yhdellä lapsella käytössä ja pääsäännöllisesti nukkumiseen kun ei poika ollut tykännyt istua rattaissa joten käytännössä melkeinpä uudet ja YLI halvalla sain =)

äääh nyt meinaa pää tulla kipiäksi joten täytyy mennä pihalle hetkeksi.

Kakaa ja Toukka 19+5
 
Täällä alkaa räkätauti hiljalleen helpottamaan, eilen oli jo sen verta hyvä olo että oltiin lasten kanssa hetki ulkona...kunnes nuorempi jumiutui kengistään saveen ja isosiskon auttamisen seurauksena oli naamallaan kuralätäkössä.. :/
Mutta tänäänkin on hieno ilma, aattelin josko kävis kurkkaamassa kaupasta jotain pihapelejä tuohon ulos että viihtyisivät ja isäntä lupaili että kasattais trampoliini jos sattuu pääseen ajoissa tänään.. Meillä kun tuo piha on vielä aloittamatta, on siis suurin osa aivan savivelliä niin lasten kanssa aika hankala ulkoilla..
Mutta pikkuhiljaa..on sekin jo suuri nautinto että on se oma piha <3

Eilen isäntä vei mut synttäreitten kunniaks syömään (ilman lapsia). Nauratti vaan kun ensin piti päästä menemään päivällä mutta sitten lähtö venyi lopulta seittemään illalla joten täällä kaikki hienommat paikat sulki jo keittiönsä eli pihvi jäi vain haaveeksi... No, pääasia olikin pieni hetki laatuaikaa kahdestaan..kun olihan meillä lauantaina vuosipäiväkin.. :)
Jaa niin juu..kun ei taida voida ikääntymistä ruveta kääntämään toisinkaanpäin niin mulle voinee lisätä iäksi nyt 31v.

Huomenna oltais sitte puolivälissä jo...eikä anoppi tiedä vieläkään.. Rupes jo eilen vähän pelottaan sen reaktio kun kuulee..ihan vaan sillä ettei loukkaannu kun ei olla aiemmin kerrottu! No..josko viimeistään kuvan kera sitte reilun viikon päästä kun oon siellä ultrassa käyny kuulemassa onhan kaikki kunnossa..? ;)
Ja josko sitä sitte suunnittelis lapsillekkin kertoa..ehkä..

Ja niin, otin sen vakuutuksen samalla kun oli muutakin asiaa vakuutusyhtiöön ja kerrankin pääsin käymään siellä ilman lapsia. Kysyivät vaan että oonko ultrassa käyny että siellä varmasti jotain on ja sitte kopioivat sen äitiyskortin ja täytin kaavakkeen jossa kyseltiin raskauteen liittyvistä mahdollisista riskeistä. Eli siis, vakuutuksen voi kyllä ottaa ennen rakenneultraa. Ja jos aikoo ennen synnytystä ottaa niin pitää ottaa 3kk ennen laskettua. Joissakin yhtiöissä syntymän jälkeen vakuutuksen saa vasta useemman viikon vai peräti kuukauden päästä, mutta muistaakseni tuolla nuoremmalla kun kyselin niin sen ois saanu Fenniasta ainaki n. 4pv syntymän jälkeen jo... Muistaakseni..
No, nyt se on ainaskin hoidettu eikä tartte sitä enää pohtia..

Nyt taistelu alkakoot pukemisesta ja kerhoon lähtemisestä..kuin voiki olla noin kovapäisiä nuo lapset!? Keheen lie tullu ;)
 
Heippa!

Rakenneultra takanapäin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kooltaan vastasi 19+4, äitiyskortin mukaan 20+2 ja omien laskujeni mukaan 20+0, tiedä nyt sitten missä mennään, mutta pitäytynen siinä 20+0:ssa, kun aina maanantaista helppo muista uuden viikon vaihtuminen... poikaolo vaihtui meillä tyttölupaukseksi! Hienoa esikoisen sekä hankintojen kannalta varsinkin, että toinen tyttö nyt sitten tulossa ja nimien miettiminen voikin seuraavaksi alkaa :) Meidän perheeseen ei nyt sitten poikia tule, mutta terve lapsi on ehdottomasti tärkeintä, ja jännä nähdä, ovatko tytöt toisitaan kovin erilaisia/erinäköisiä vaiko ns. kopioita.

Rattaat tilattiin viikonloppuna Saksasta. Jännätään, tulevatko perille kun kokemukset nettitilaamisesta ovat lukemani mukaan olleet ristiriitaisia. Tilasimme siis P&T Explorerit, jotta saadaan molemmat muksut samaan kärryyn ja peräkkäin. Ne Z-linet jäivät sitten kokeilematta, en tiedä onko kellään niistä kokemusta ja nämä olivat n. 200 euroa Suomen hintoja halvemmat postikuluineen kaikkineen.

Vieläkään en kunnon potkuja ole tuntenut, mutta muljauksia kuitenkin ja luottavaisilla mielin uskallan lopulta olla kun kaikki on ultrassakin hyväksi todettu. Toivotaan, että muutkin saavat hyviä uutisia ultrista!

Ihana kevätsää lopulta alkanut ja nyt on tullut jo pari kertaa pyöräiltyäkin :) Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

syksyn taimi ja tyttö 20+0 poks!
 
Kävin tuossa kirppiksellä ja tein tosi hyvän löydön, siinä ku aikani kiertelin rupesin ajatteleen että pitäisiköhän käyrä halpa-hallista katsomassa olisiko sielä niitä säilytys koreja, mitä saisin tuohon hoitopöytään, sitten siinä samas yhdessä kirppispöydällä oli kaksi mustaa säilytyskoria ja vain 2 € per kpl =) toki ne oli vähän liian korkeita eikä mahtunut tuohon keski välikköön joten ne menee tuonne lattian rajaan, saa niihin sitten esim lakanoita ja sen sellaisia tavaroita :D sitten tuli ostettua ITSE ensimmäiset bodyt Toukalle hih

Niin ja laittelin tuos sähköpostia neuvolatädille ja kyselin oliko pissinäyte tulos tullut, ja normaali oli :) viime neuvolakäynnis oli valkkaria pissassa mutta kehottivat tuomaan aamupissa näytteen onneksi nyt ei mitään tulehdusta ollut =)

Nyt ku sais inspiraatiota vähän siivoukseen, huomaa jotta kesä on tulossa kun joka puolella on villakoiria :/

Kakaa ja Toukka 19+5
 
Rakenneultra käyty täälläkin, olipas ihanaa nähdä pientä, jolla näytti kaikki olevan kunnossa. Kooltaan oli muutamaa päivää virallista laskettua aikaa pienempi, joka tukee tuota omaa varmuutta oviksen ajankohdasta. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan. Minullakin on ollut koko ajan aika vahva poikaolo, niinkuin esikoisestakin, joka on siis tyttö. ;) Pähkäilin ihan viime päiviin saakka, että kysytäänkö edes sukupuolta, sillä esikoisesta ei tiedetty ja se oli oikeastaan tosi hauska ja jännä juttu. Nyt ihan hyvä, että kysyttiin, sillä kätilö antoi meille tyttölupauksen. Oli oikein hyvät näkymät jalkoväliin, ja sanoi, että ei täällä kyllä näy mitään poikaan viittaavaa. Se taas meikäläisen intuitioista vauvan sukupuolen suhteen, heh heh.

Olo on tosi onnellinen ja tyytyväinen. Mies olisi kyllä kovin toivonut poikaa, ja on ehkä hitusen pettynyt, mutta ei mitenkään paljoa. Itsekin olisin sen pojan oikein mielelläni perheeseemme ottanut, mutta tytön kyllä ihan yhtä mielellään. Samanaikaisesti tuntuu, että vähän harmi, kun ei näytetä saavan poikaa, mutta tosi iso ilo, että vauva on tyttö. :LOL: Sekavaa. Olenkin nauranut, että olisi saanut olla kaksoset eri sukupuolilla :) Mutta siis tosi onnellisia ollaan, ja älkää nyt vaan kukaan ajatelko, että sukupuoli olisi meille se ykkösjuttu, sillä niin ei todellakaan ole. Olen nyt vaan jotenkin hämmentynyt, hyvälläkin tavalla, näiden tunteideni kanssa, kun esikoisesta näitä ei koettu ollenkaan, niin jotenkin oikein "makustelen" tuota saamaani tietoa. :D

En nyt kykene mihinkään muuhun kommentointiin, kun olen niin tohkeissani. :heart:

Krumeluu rv 20+6
 
Krumeluu täälä kans samat fiilikset sukupuolesta kuin sinulla, ja me ei vielä sitä tiedetäkkään 2 viikkoa vielä olisi kituuttamista :D Itse siis kovasti toivon poikaa ja mies toivoo taas tyttöä ja sitten taas nyt mun vahva poikaolokin on muuttunut tyttöoloksi ja oonkin ihan pyörällä päästä :eek: Toisaalta toivon poikaa siksi että suvussa poikia on niin vähän ja vanhemmillani on jo lapsenlapsena tyttö niin olisi kiva tuo poika :) sitten taas miehen sisko jolla on 3 poikaa ennestään niin toivoo meille kovasti tyttöä että voisi ostella kaikkia ihania mekkoja meille :D :LOL: toivottavasti sukupuoli näkyy ettei tarvitsisi elää jännityksessä syyskuuhun asti =)
Onnea tyttölupauksesta _<3
 
Ihanan monta ultrakuulumista tullut tälle päivälle! :)

Lisäksi tuntuu, että tyttölupauksia on nyt paljon! Itseäni teidän sukupuolispekulaatioiden jälkeen on alkanut oikein harmitella, kun meidän siveydensipuli ei siellä rakenneultrassa suostunut jalkoväliään vilauttamaan.. eikä sit oikein oltais tehty mitään millään ihan arpapeli-veikkauksella.. kun ei näyttänyt ni ei sitten! :p

Toisaalta, ensimmäistä kun tässä odottelee vasta niin molemmat on yhtä tervetulleita kun ei kummastakaan sukupuolesta ole niin paljoa kokemusta, että osaisin toisen puoleen kallistua enemmän. Lisäksi jostain syystä oma tyttöolo on tällä hetkellä niin vahva, johtuen myös paljolti ulkopuolisten kommenteista, että tavallaan tästä tulee hauskempaa yllättyä sitten elo-syyskuussa. :) itse olen kyllä nyt alkanut puhumaan siitä, että syyskuussa synnytys varmaan tapahtuu, kun kuitenkin ensisynnyttäjä olen.. äidillänikin mennyt yli. 30.8 laskettua aika ni todennäköisesti syyskuun alussa sitten h-hetki.

Nyt oon alkanut oikein innolla viimeaikoina riipustamaan ostoslistaa.. ja oikeesti jo valitsemaan pinnasängyn, vaunut jne mitä meille tulee. Lisäksi olen jo katsellut lasten kankaita, jos tässä kesällä ompelis valmiiksi lakanoita ja muuta. Alkanut selkeesti mielen kaikki pelot häipyä pois ja todellinen valmistautuminen on alkanut... Mielummin ostelen kuitenkin pikkuhiljaa tavaroita, ettei sitten yhdessä kuussa rykästä kaikkea kerralla ni ollaan varmasti vararikossa :D Kesäkuussa ajattelin jo lastenhuoneen maalata (muutettiin n. 4kk sitten, ja yksi huone jätetty tahalleen koskemattomaksi) ja laitella ainakin sitten jo verhot roikkumaan... netistä selannut listoja siitä, mitä lapselle pitäisi hankkia ja aika monen asian kohdalla olen tullut siihen tulokseen, että jos ei todennäköisesti tarvita ensimmäisten kuukausien aikana niin en etukäteen aio hankkiakaan.. esim. syöttötuolia.

Miten muuten, paljonko on paino noussut puolvälin tietämillä?
Itselläni alkupainosta tullut lisää alle 3kg.. ollut ihan tyytyväinen tähän saldoon.. ei liikaa, toki ylipainoisena sen ei tarvitsisikaan nousta :) mut aina tullut vajaa kilo neuvoloiden välillä ja toivon, ettei painonnousu alkais ihan hirveesti kiihtymäänkään.

Wasabi 21+4
 
Mahtavia ultrakuulumisia,Onnea vaan kaikille! :)

Taitaa tytöt jyrätä tässä pinossa!?
Saas nähä kumpi meijän sitten on,rakenneuä:ssä ei saatu selkoa kun köllötteli mahalleen,jospa ois parin viikon päästä kääntyny niin nähtäs!

paino ei ole noussu vielä,onneksi! itelläkin kun tuota ylipainoa on niin lisää ei tartteis tulla!

supistukset on helpottanu eilisestä! eilen illalla supisteli koko illan,vaikka viikoloppu meni huilatessa. Nyt nakkelin epätoivosesti lumia pois pihamaalta ja vaikka se on tuommosta riisipuuroa,ei tuntunu oikeen missään. Energiaa ois tehä vaikka mitä! kahtoo sitten illalla mihin koskee ja kuinka paljo! :ashamed:

Ei oikein ooe vieläkään uskaltanu hankkia mitään. varovaisesti oon katellu kyllä lipastoja/senkkejä hoitopöydäksi,saisi pikkuisen vaatteet sinne säilöön ja ois vaipoille ym tavaroille kunnolla tilaa. Jäisi sitten lipasto käyttöön myöhemmin.
No,rattaat on jo valittu,mutta ei hankittu vielä. kesällä sitten,onhan tässä vielä aikaa.

Te,joilla tilaa on,laitatteko lapselle oman huoneen heti? vai meinasitteko alussa pitää pinnistä omassa makkarissa?
meillä ois yksi "ylimääränen" huone,vierashuoneena pidetty,niin siitä saisi ihanan ison lastenhuoneen ja varmasti isompana sitten saakin sen. Alkuun kyllä meinattiin pitää pinnis meidän sängyn vieressä! naureskelin miehelle,että sitten kun täyttää 18v,niin saa oman huoneen!

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Riikka90
kaktuspiikki kerrotko nyt tyhmälle miten sait liitettyä ton vauvajutun tohon viestin perään? Tai siis liitätkö aina erikseen vai onko se semmonen joka aina ilmestyy siihen kun kirjottaa jotain, niitä allekirjotus hommeleita? :D esikoisen kanssa muistan että sain sen jotenkin liitettyä siihen allekirjoitukseks ettei aian tarvinnu erikseen laittaa, mutta nyt en tiiä miten se laitetaa. :D
 
Kaktuspiikki: Me ainakin alustavasti laitetaan pinnasänky meidän makkariin.. helpottaa öitä ja kiva kuunnella pienen tuhinaa yöllä :)

Kuitenkin olemme realisteina miehen kanssa puhuneet myös siitä, että jos tuleva lapsi on huono nukkumaan öisin ja valvoo pitkiä aikoja niin ei ole oikein töissäkäyvää miestäkään kohtaan, että joutuu painaa täyttä työpäivää ja illat olla minun ja vauvan kanssa ilman kunnollisia yöunia jatkuvasti. Siinä tapauksessa vauva siirtyy lastenhuoneeseen, johon laitamme myös vuodesohvan minua varten. Voimme yöllä sitten vauvan kanssa valvoskella rauhassa ja jos haluan niin voin myös osan öistä lastenhuoneessa nukkua.

Kuitenkin näen tärkeänä, että miestäkään ei pidä minään supermiehenä, jolta vaatii elättämisen lisäksi täyttä osallistumista hoitamisiin, varsinkaan yöllisiin valvomisiin. Mielummin valvon itse, nukun päiväunet sitten vaikka miehen tultua kotiin tms kuin, että parisuhteessa alkaa näkymään liikaa molempien väsyminen.. Ja, onneksi minä olen meistä kahdesta muutenkin se yökukkuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Heippa heii! Vielä yksi uusi odottaja ilmoittautuu! :) Tajusin tän kaksplus keskustelupalstan vasta vähän myöhässä, mutta kuitenkin ajattelin silti kirjoitella. Mulla on laskettu aika 6.9. ja nyt on menossa rv 20+5. Oon 19 vuotias täytän heinäkuussa 20v :) ja ekaa lasta odottelen :) Jotenkin on myös sellanen olo, että tyttöä ootellaan, mut saas nähdä sitten. Rakenneultra meillä on 18.5.! iih ku jaksais vaan odotella sitä...
 
kaktuspiikki Meillä oli esikoinen ekan vuoden meidän huoneessa ja sitten kun muutettiin uuteen kotiin sai tyttö oman huoneen. Aajttelin myös nyt, että vauva nukkuu aluksi meidän huoneessa ja sitten aikanaan siirtyy tytön kanssa samaan huoneeseen :) Mies nukkui tarvittaessa toisessa huoneessa kun vauva herätteli ja minä imetin ja miehen piti kuitenkin töissä käydä..

Paino on noussut ehkä kilon tai kaksi. Aamulla näyttää monesti eriä kun illasta :D Aika tyytyväinen olen tämänhetkiseen nousuun mutta tiiän että se vaan nousee ja nousee jossain vaiheessa vaikka kuinka koittas katsoo syömisiä ja liikkua :D Mutta kuhan pysytään alle 15kg niin sillä hyvä! Esikoisesta tuli 16kg ja söin mitä sattuu sekä en liikkunut niin paljoa kuin nyt.

Onnea muuten hyvistä ultrakuulumisista ja tosiaan tyttölupauksia tullut enempi kuin poikia :)

Terkuin Biba ja pikkunen 18+4
 
riikka90 voi jösses kun nyt osaisin neuvoa sua :D
eli meet eka sinne lilypie sit valkkaat sieltä sen mieluisen janan ja kun se on valmis klikkaat siitä for websites kohasta image URL ja sit kopioit sen osotteen ja otat tästä että liitä kuva ja liität sen osotteen siihen. se liitä kuva valikko on tossa samalla rivillä mistä saat hymiöt.
En saanu minäkään sitä sillee että se tulee joka kerta automaatisesti allekirjotuksena vaan liitän sen sillon tällön.

Mekin meinattiin pitää pinnis meijän makkarissa ja tarpeen tullen siirryn sit sinne vierashuoneeseen jos vauva on huono nukkuja. onnes mies jää heti isyyslomalle vauvan synnyttyä mua auttelemaan jos ja kun sektiolla synnytän niin apu on kyllä tarpeen!

Kylläpä oli tooosi kannattavaa se lumien siirtely...iskias iski jälleen! : /
Minun pitää taas alottaa se purkkii pissiminen,yöpissiä kerätään tällä kertaa! :)
pitää laittaa hehtaarin kokonen lappu vessan oveen että muistan! :LOL:

illan jatkoja!
 
syksyn taimi voisitko laittaa linkkiä miltä sivuilta tilasitte nuo rattaat? Meilläkin ois samat kattelussa ja vois kyllä tosiaan saksan maalta tilata kerran noin paljon edullisemmat :)

Meillä oli tänään myöskin rakenneultra ja tyttölupaus saatiin kuten arvelinkin :heart: Oli hurjat 9 päivää pienempi mitä pitäis ja kuitenkin tiedetään ettei ole voinut hedelmöittyä myöhemmin kun tikuttelin oviksen ja vain silloin ollaan peittoja heiluteltu ja testikin oli selvä plussa yhdeksän päivän päästä ja varhaisultrassakin käytiin jo 5+6 eli silloin ei ois pitäny todellakaan näkyä vielä mitään jos ois noin paljon myöhemmin hedelmöittyny.

Kätilön mukaan kaikki mitat on suhteessa samankokoisia eli ei sillai ole huolta,veikkas vaan että perintötekijät alkaa nyt näkyä ja on siis yksilönä vain pienempi. Kuitenkin sf-mittaa vaan seuraillaan muttei siitäkään mitään mainintaa edes laittanu neuvolakorttiin niin hieman jäi mieltä painamaan : / Kuitenkin aikasemmat vauvat ollu kaikki aina just eikä melkeen sen kokosia mitä kuuluukin ja syntymäpainokin 3500g niin siksi vähän huolettaa.. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Luulis että ois laittanu vielä jonku kontrollin johonki väliin mutta ei vissiin sitten,mututuntumalla mennään taas.. Kummiskin oli ihanaa nähdä että toisella kaikki muuten oikein hyvin ja sopusuhtainen ja ERITTÄIN notkea neiti, esitteli siellä akrobaatin taitojaan :)

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

ilon lapsi ja minimii 21+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Oon täälä vähä taustalla seuraillu, mutta senverta nytte tänne sanomaan ihan että: meilläki rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin. Ja tyttölupaus sieltä sitten mun arvelujenki mukaan tulla tupsahti <3

Tsemppiä kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
ilon lapsi: tilasimme rattaat täältä Ping Pong for girls for boys Tosin nyt kun katsoin, ei tuotteet näy enää olevan samanhintaisia kuin vielä eilen...? Silloin tuohon pelkän explorer-mallin hintaan kuului myös sisaristuin ja tuplasadesuoja, kun nyt näyttäisi että ne pitää tilata erillisinä lisävarusteina 129eur kalliimpaan hintaan :( Varmasti kyllä muitakin kauppoja on, ja itsekin tässä sormet ristissä toivon, että lähettävät mitä lupaavat. Nyt ainakin on lähetysseurantakoodi tullut, ja sen mukaan olisivat matkalla. Vastasivat eilen myös sähköposteihin, joita lähetin.

Vielä tuosta sikiön koosta rakennelultrassa sen verran, että esikoisesta kun kävimme, oli sikiön koko n. 5 pv isompi kuin viikot. Nyt taas koko oli jotain 3-5 pv pienempi kuin viikot?? Tiedä tosiaan sitten, onko vain pienempi lapsi tulossa vai mistä on kyse, mutta ei tuntunut kätilö siitä isompaa numeroa tekevän. Itseä se kuitenkin jäi hieman vaivaamaan myös. Lisäksi harmittelin jälkikäteen, että meillä ei ole ultrissa koskaan sanottu mitään painoarvioita, vauvan luonteesta ja vilkkaudesta mitään tai ylipäätään mitään "ekstraa". Katsovat vain sydämen, aivot ja reisiluun sekä pään mitat ja jotain pientä, kun tätä palstaa lukemalla musta tuntuu, että muille ultrat on tehty paljon perusteellisemmin selittäen. Ehkä olen väärässä.

Ensi viikolla lopulta toinen neuvola. Nyt niitä sitten varmaan alkaa olemaan tämän tästä, ja luulisi että pian saa alkaa täyttelemään Kelan lappusia. Otatteko muut äitiyspakkauksen vai rahallisen tuen? Meillä varmaan valinta päätyy siihen rahaan, nyt kun vaatteitakin on jo paljon omasta takaa.
 
Tervetuloa uusille!

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista!

ilon lapsi: Meillä B-mitta eli se pään läpimitta vastasi vain viikkoja 19+1, vaikka menossa oli 20+4, kaikkien mittojen keskiarvo vastasi kuitenkin viikkoja 20+2 eli ei lähdetty aikaa muuttelemaan, eikä kätilö sanonut mitään tuosta pään mitan heitosta, eli ei pitäisi haitata, vaikka noinkin paljon heittää (meillä jopa 10 pvää) onpahan vaan pieni päinen. Esikoisen kortista katsoin, että hänenkin kohdalla viikoilla 22+6 tuo B-mitta on vastannut vain viikkoja 21+2, vaikka viikoilla 20+1 B-mitta on vielä vastannut täysin viikkoja.

Me ei olla vielä päätetty otetaanko äitiyspakkaus vai se raha. Kaikki on kyllä esikoiselta tallessa (silloin siis otettiin pakkaus), mutta toisaalta tuo rahakin on niin pieni summa pakkauksen arvoon verrattuna. Toisaalta taas meiltä puuttuu turvakaukalo niin tuo raha (140e) ois jo aika hyvä summa sen hankintaan. Pitää vielä mietiskellä. Ensi kerralla (ensi maanantaina) saankin jo neuvolasta sen raskaustodistuksen kelaa varten ja sitten voi hakea äitiysavustusta ja -rahoja.

Teeu 21+1
 

Yhteistyössä