Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

Huomenda! :snotty:
Räkis iski...ihmekkös tuo,on ollu niin räkäsiä ja yskäsiä hoijokkeja,arvasin että tarttuu!

Nukkumisjärjestely Meillä tulee pinnis meidän makkariin,seinän viereen sängyn lähelle! En kyllä uskaltas nukahtaa,jos vauva nukkuu vieressä! Pelottas että jyrään sen! Ihan saa omassa sängyssä opetella nukkumaan pienestä pitäen niin ei tarvii sitten isompana "vierottaa" pois vierestä! :D Ajasta en osaa sanoo kauanko pidetään pinnis meijän makkarissa,varmaan siihen asti kun ei enää useesti yössä herää syömään.
Meillä mies aiko nukkua samassa huoneessa meijän kans,saas nähä miten onnistuu! tähänkin asti ollu tarkka yöunistaan! :LOL: Menkööt vierashuoneeseen maate jos ei saa nukuttua!

synnytyksestä en oo kerenny miettimään,riippuu tuleeko sektio vai käynnistetäänkö...jos käynnistetään niin varmasti haluan kaikki mömmöt,se on niin kivulias kun kroppa pakotetaan synnytykseen! ja riippuu tietty millanen ns "sokerivauva" tulee,onko kuinka jytky!

painosta eilen kävi vaakalla ja kilo oli tullu lisää! :D Mullahan tippu alussa n 4kg paino,nyt sit on tullu kilo takasin! pitäähän sen ruetakkin pikku hiljaa nousemaan kun vauva kasvaa.

On kyllä ärsyttävä olotila,nokka vuotaa,kurkkua kutittaa... ja panadolilla pitäs pärjätä! imeskelin eilen illalla yhen strepsilsin,pakko oli kun kurkku oli ihan karseen tuntunen! eipä ne niin kiellettyjä ole,ainakaan sen ohjeen mukaan.

Onnes on viikonloppu edessä!

Kaktuspiikki ja tyyppi 20+6
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille :)
Ei vaan kertakaikkiaan ole jaksanu mitään tänne alkaa kirjottelemaan, vaikka päivittäin oon lukemassa käynyt.. Nyt vasta kun on enemmän todelliseksi muuttunut tämä raskaus, niin on ehkä jotain kirjoteltavaakin :)
Kahden ensimmäisen lapsen kanssa oli suurinpiirtein vaunut yms ostettu jo tässä vaiheessa, mutta tämän kanssa mennään varmaan viimetippaan :D
Liittyisin mieluusti fb:n puolelle. Keneen se pitikään ottaa yhteyttä?

Taas täytyy töitä jatkaa, onneksi enää touko-ja kesäkuu. Sitten heinäkuussa kesäloma ja siitä suoraan äippälomalle :)

SyyskuunOnni 18 tasan :)
 
Pikkumyy (ja muut luomusynnytykseen aikovat): Todella rohkeaa! Ja uskon kyllä, että pystyt Pikkumyy viemään ns. luomusynnytyksen läpi jos sen olet ekallakin kerralla tehnyt! Miten sinä sen kivun koet? Jouduttiinko sua tikkaamaan? Ja tehtiinkö sekin ilman puudutusta..?

Itse aion käydä asiantuntijoiden kanssa synnytyksen läpi etukäteen ja selvittää kaikki mahdolliset kivunlievitysmetodit, niiden plussat ja miinukset, ja mennä sen mukaan mikä olisi minulle paras. Kivunsietokykyni on minimaalinen.. Olen hieman kärsinyt ummetuksesta nyt raskauden aikana ja sitten kun vatsa toimii niin... auts :( mietin vaan että jos jo ummetus sattuu noin, niin mites sitten sen 3-4 kiloisen synnytys...?? Ei tulisi mieleenkään yrittää ilman kivunlievitystä... :O Olen ihan rauhallinen synnytyksen suhteen, mutta haluan paljon ensikäden TIETOA eli oikeasti tietoa siltä taholta joka minua sitten tulee hoitamaan kun sen aika on.

Painosta: Mulle on tosiaan tullut vain noin 200g lisää painoa lähtöpainosta... Miehen mielestä olen jopa laihtunut muualta, mutta vatsa on kasvanut (tietysti). Kyllähän sitä painoa varmasti ehtii tulla, mutta toivon (selän takia) ettei ihan hirvittäviä kilomääriä kuitenkaan. Toivon, että se jäisi siihen max kahdeksaan kiloon..

Sukupuolen kertomisesta: Miksi ette halua kertoa muille sukupuolta jos sen tiedätte? Onko siinä joku idea takana vaiko ihan muuten vain? Olen haljeta uteliaisuudesta ja haluan ehdottomasti tietää sukupuolen ja sen jälkeen kerromme sen tietysti muillekin - niille jotka ovat kiinnostuneita ja kysyvät. Nimen kanssa on sama juttu, alamme heti kutsua vauvaa sillä nimellä, jonka hän kasteessa saa - en näe mitään järkeä nimen salailussa jos se on jo päätetty.. Meille itsellekin se on helpompi niin.

Vanilla Whip (18+3)
 
Täällä TAAS sairaana..ei tästä tule kohta mitään :( Oon niin kyllästyny. Poskiontelontulehdus oli n 3 viikkoo sitten ja nyt taas selvät oireet mutta kahta kauheempina. Just kerkesin toipua oksennustaudista! No ei auta kun lääkärissä käydä tänään ja jos jotain kuuria taas saa tms..Viikonloppu ois töitä mut yleisvointi on niin heikko että en tiiä joudunko vielä huilimaan huomisen. Hävettää ihan töihin ilmottaa että taas saikkua...

Vauva tuntuu voivan kuitenkin hyvin kun potkii kovasti :) ja masu kasvaa vaikka muuten olen kyllä aivan kuihtunut ja kalpea kun lakana...hyi ihan itteenikin ärsyttää :( hiuksetkin ihan paskassa kunnossa vaikka oikeestihan niiden pitäis olla nyt kauniimmillaan? :D

Anteeksi vuodatus..ärsyttää vaan tää tilane nyt niin paljon ja minnekkä muualle kuin tänne sitä on helppo purkaa :D

Biba ja pikkunen 19+1
 
Mäkin voisin kans uskaltautua sinne fb:n. En kyllä tiedä miten aktiivisesti sinnekään kirjottelen.
Ihan nyt nolo kysymys mutta kun en oo aikasemmin näille palstoille kirjotellu ni miten sitä
yv:tä lähetetään ja kenelle??? :ashamed:

Aksuliina 20+2
 
Jospa taas pitkästä aikaa kirjottelisi jotain :)

Ensinnäkin onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja poika/tyttölupauksista! :)

Bastet täällä myös hyvin samanlaiset ajatukset tuosta, että jää todennäköisesti tuo äiti-tytärsuhde kokematta. Meillä myös yksi poika ennestään, ja hyvin todennäköisesti toinen tulossa, ja mies on ilmoittanut ettei enempää lapsia halua. Kyllähän sitä kovasti ultraan asti toivoi, että jos sieltä kuitenkin tyttö tulisi, vaikka itsellä oli kyllä koko ajan sellainen olo, että poika se on, ja poikaahan siellä ultrassa veikattiin.

Yhtään vähemmän ei tietenkään tämä lapsi ole rakastettu ja toivottu, vaikkei sieltä sitä tyttöä tulekaan, mutta myönnän kyllä, että vähän harmitti aluksi, kun poikaveikkaus saatiin. Nyt kun on ajatukseen enemmän jo tottunut, niin on se kyllä ihanaa saada tuolle esikoiselle kaveriksi pikkuveikka :heart: etenkin kun pojille tulee ikäeroa n. 1v 7kk, niin varmasti on enemmän seuraa toisilleen, kun kuitenkin pojilla on aina poikien leikit :)

Mutta tosiaan, olisin mielelläni myös sen äiti-tytär suhteen kokenut, kun harvempi poika kuitenkaan enää aikuisiällä niin läheinen äitinsä kanssa on, vaikka tietysti toivon että läheiset välit poikien kanssa säilyy. Esim. juuri silloin jos lapsenlapsia joskus tulee, niin olisi ollut kivaa oman tyttären kanssa jakaa hänen raskausaikansa. Mutta näillä mennään, ja kyllä se toinen poika on myös ihana saada :heart:

Sukupuolen kertomisesta muille ollaan ihan avoimesti kaikille uteliaille kerrottu, ja niin kerrottiin myös esikoisesta :)

Nukkumajärjestelyt meillä vauva tulee nukkumaan pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa varmaan niin kauan ennenkuin yöt alkaa sujua hyvin, ja sitten siirretään esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Tai siis pinnasänky tulee olemaan meidän makkarissa, mutta saa nähdä tuleeko vauva siinä nukkumaan, esikoinenkin nukkui meidän välissä ties kuinka kauan, ja vieläkin tulee lähes joka yö jossain vaiheessa meidän viereen. Pitäisi kyllä nyt alkaa opettaa jo nukkumaan omassa sängyssä, kun ei meidän viereen voi enää vauvan synnyttyä tulla.

Luomusynnytyksestä esikoisen synnytin ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, ainoastaan kuuma kaurapussi oli kaverina :) ilokaasua kokeilin synnytyksen aikana pari kertaa, mutta ei siitä ollut oikeastaan mitään apua. Tämän toisen yritän varmaan myös ilman kivunlievitystä synnyttää, mutta en ole siitä niin ehdoton, että jos siltä tuntuu, että epiduraalin tarvitsen, niin aion sen sitten pyytää :)

Tulipas tarinaa. Pitäis varmaan vähän useammin yrittää kirjotella :)

äippä ja poika 22+1 :)
 
BiBalle pikaista paranemista!
Täällä kans kuuri päällä.. Tosin jo loppu metreilläkin. Mullahan uusi angiinan, mikä oli helmikuussa. nyt sitten poskiontelon tulehdus vielä kaupan päälle :|

Kaktuspiikki: Meillä mies on nukkunut aina samassa huoneessa minun ja vauvan kanssa. Joskus jos lapsi ollut kipeä ja kovin itkuinen niin olen ajanut toiseen huoneeseen nukkumaan, että jaksaa töissä olla, mutta muuten joka yö vierestä löytynyt :D Enkä saa ees kunnolla unta ilman kainaloa :LOL:

Vanilla Whip: Esikoinen oli sen 4250g ja olihan siinä tekemistä ensisynnyttäjälle. Mutta ei siihen kipuun kuole ;) Liikaa ei kannata miettiä.. kroppa aika usein tietää ja jotenkin, vaikka omaakin alhaisen kipukynnyksen (itselläkään mikään kovin korkea ole), siihen löytää vaan oikean tavan käsitellä ja sietää kivun.

Plääh, pitäis alkaa siivota.. ja jos olis fiksu niin aloittas nyt, että kerkee ennen iltavuoroa levätä hetken. jalat ja nivuset muuten tuskilla illasta jos ei kerkee yhtään lepuuttaa.
 
Vielä kaikille luomusynnytyksestä kiinnostuneille: itse koin hyväksi bebesin sivut Synnytys. Ennen kuin sattumalta löysin tieni noille sivuille, ei minulle ollut tullut edes mieleen, että ilman epiduraaliakin voisi synnyttää, kun "kaikki" tuntuvat niin tekevän :)
 
Vanilla Whip kyselit luomusynnytyksen kipukokemuksesta, ajattelin kertoa paremmin omista kokemuksistani. Heti alkuun kerrottakoon, että esikoisen synnytystä ei voi sanoa luomusynnytykseksi, koska sain ponnistusvaiheeseen oksitosiinitipan supistuksia vauhdittamaan. Mutta kivunlievityksen suhteen mentiin luomuna. Kipu ei tuntunut itsestäni missään vaihessa niin järeältä, että olisin tarvinnut lääkkeellistä kivunlievitystä, ilokaasuakaan en halunnut edes kokeilla. Toisaalta ensisynnytyksessä oli onni, kun koko ajan ajattelin, että kipu tästä vielä pahenee joihinkin megalomaanisiin mittoihin, mutta niin ei käynyt. Ponnistusvaiheessakin kätilö vaan sanoi, että ponnista sinne polttavaan kipuun päin, ja ymmärsin, että ei se kipu lopu kuin vasta siihen, kun vauva on ulkona. Olen kyllä tosi hyvä psyykkaamaan itseäni ja kestämään kipua tahdonvoimalla muutenkin, tajusin tämän "vahvuuteni" vasta synnytyksen jälkeen, ja se selitti monta asiaa aiemmastakin elämästäni ja kipukokemuksistani. Synnytyskipu tuntuu kyllä ihan erilaiselta kuin muu kipu. Ja se luonnon oma "pölly" synnytyksen jälkeen on ihan mieletön, se tuntuu suurinpiirtein liikuntasuorituksen aiheuttamalta euforialta potenssiin sata! :)

Tikkauksesta taas sen verran, että repesin aika pahasti, ja lääkäri tuli niitä jälkiä sitten parsimaan. Hän suositteli, että mentäisiin leikkaussaliin, ja laitettaisiin kunnon puudute (varmaankin spinaali), mutta en suostunut jättämään vauvaa, vaan hoidettiin homma synnytyssalissa paikallispuudutteella (jälkeenpäin ajateltuna tyhmä päätös, mutta niissä hormonihöyryissä sitä oli niin maailmanvalloittajafiiliksillä, että ihan sama... ...vasta jälkeenpäin alkoi kammottamaan).

Tuossa itsensä psyykkaamisessa ja kivun kestämisessä auttoivat varmasti paitsi "oppikirjamaisesti" mennyt, suht rauhallinen (ei raju) synnytys kivuttominen supistustaukoineen, myös aiemmin hankittu tieto synnytyksen vaiheista, kivunlievitysmenetelmistä ja kokemuksista luku. Jotenkin ymmärsin koko ajan, mitä tapahtuu, ja vaikka synnytys onkin kokemuksena aika hallitsematon ja arvaamaton, en kuitenkaan kokenut menettäväni hallintaa missään vaiheessa. Liikuin, enkä ollut paikallaan, ja jo etukäteen olin miettinyt ja harjoitellut asentoja, jotka tuntuvat itsestä mukavilta (näitä erilaisia kokeilin myös kotona synnytyksen alettua, kun supistukset eivät vielä olleet niin jämäköitä). Aivan tosi tärkeäksi koin myös miehen läsnäolon ja luottamuksen kätilöihin ja heidän ammattitaitoonsa - he kyllä osaavat reagoida, jos vauvalla tai minulla on joku hätä, joten voin itse olla rauhallisin mielin ja keskittyä vaan tuntemuksiini ja kivun kestämiseen.

Tulipas romaani :) Mutta nämä asiat tosiaan pyörivät omassa päässä taas jotenkin tosi paljon, niin sitä mielellään jakaa kokemuksiaan. Esikoisen synnytys oli ihana kokemus, ja ainakin tällä hetkellä olen menossa toisen synnytykseen odottavana, hyvillä mielin :)
 
Moi kaikille! Voisin kans liittyä tähän joukkoon :) Olen kohta 33V ensiodottaja satakunnasta. Erittäin toivotun ja pitkään yritetyn nyytin LA 22.9.
Synnytyssairaala SatKS.
Rak.ultra 22.5.
Ilmoitinko tiedot oikeaan paikkaan :O ?

Rafaelin enkeli ~ 33 ~ ensimmäinen ~ SatKS ~ ?

Rafaelin enkeli & Pirpana 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Rafaelin enkeli Ihan oikein ilmotit. :) Tervetuloa joukkoon! ^^

Nukkumisjärjestely Meillä tulee pinnis meidän makkariin,seinän viereen sängyn lähelle! En kyllä uskaltas nukahtaa,jos vauva nukkuu vieressä! Pelottas että jyrään sen! Ihan saa omassa sängyssä opetella nukkumaan pienestä pitäen niin ei tarvii sitten isompana "vierottaa" pois vierestä! :D Ajasta en osaa sanoo kauanko pidetään pinnis meijän makkarissa,varmaan siihen asti kun ei enää useesti yössä herää syömään.
Meillä mies aiko nukkua samassa huoneessa meijän kans,saas nähä miten onnistuu! tähänkin asti ollu tarkka yöunistaan! :LOL: Menkööt vierashuoneeseen maate jos ei saa nukuttua!
Ihanaa kuulla, etten ole tämän asian kanssa yksin! :D
Kaikki tuntuu olevan sitä mieltä, että vauva sitten viereen, jos itkee jne, mut mä en silloin edes pysty nukkumaan, jos on vauva vieressä.... Olen ns. "levoton" nukkuja, siis että vaihdan asentoa ainakin 2-3 kertaa ennenkuin nukahdan ja sit siin samal pitäis sitä vauvaaki käännellä ja väännellä ni eihä siit tulis yhtikäs mtn.... >< Myös pelkään, että tapan vauvani yön aikana, et jää alle tms niinkuin joillekkin on nii käynykki. :( Et meillä ei tuu vauva sänkyyn edes yhdeksi yöksi. Saa nukkua pinnasängyssä ihan alusta asti.

Mulla tuli tiistaina vajaa 2kg lisää... ><
Tullu syötyä snickers jäätelöpatukoita 2-4kpl/päivä ja yhdessä on n. 200kcal.. Noh nyt jää nekin vähemmälle, ku kurkkukipu iski ni en syö kyl mtn kylmää vähään aikaan. Ajattelin myös alkaa vatsoja treenaamaan, jos pystyn. Haluaisin saada hyvät vatsalihakset ennen synnytystä et helpottais sit itse synnytystä. :)

LuvLucy & Itiö 18+6 :heart:
 
Terveisiä ra-ultrasta! Kaikki oli oikein mallikkaasti. Kaikki mitat vastasi hyvin viikkoja Meidän pikku pihtari meinas olla näyttämättä sukupuoltaan, mutta lopuksi sen verran paljasti että siltä jalkojen välistä jotain löytyi, eli poika olis tänne tulossa. Nähtiin kun pikkunen haukotteli ja sen jälkeen laittoin peukun suuhun, ilmeisesti herätettiin hänet. (ainakin niin vuhdikkaita öitä ollut tässä muutama, että sietääkin nukkua päivällä, kunhan vaan äitikin sais nukkua )
Eli listaan sais lisäillä Poika lupauksen mun kohdille :)
 
Onnea monista ihanista ultrakuulumisista!!! :heart:

Täältäpä sitten tuleekin omanapainen valitusviesti; tää väsymys vie multa järjen :(
Alkuraskauden väsymys oli pientä verrattuna tähän, alkaa jo epätoivo iskeä. Oletan että liittyy hemoglobiinin laskuun ja toivon että rautakuuri alkais pian vaikuttaa.. Mutta siis, töissä on ollut kamala olla, kun tuntuu ettei vaan meinaa fyysisesti jaksaa, välillä pelkkä seisominenkin tekee tiukkaa tai käden nostaminen, olo on niin voimaton! Niin ja pahoinvointi is back, enemmän tai vähemmän, mitä väsyneempi oon niin sitä etovampi olo.
Nyt onneks pari vapaapäivää, mä niin toivon että tää rupeis helpottamaan, ei tätä totaalista jaksamattomuutta jaksa! "Energinen keskiraskaus" in my ass...
Onko kellään muulla tämmöstä?!

hawwe & minipapu 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä oon minäkin LuvLucyn kanssa. Pirpana tulee nukkumaan alusta asti omassa sängyssään. Olen niiiin levoton nukkuja, että miestäkin tulee monesti hutmittua tms. :) En varmasti saisi nukuttua ollenkaan kun pelkäisin, että satutan vaavia.

Toinen asia josta viimeisimmissä keskusteluissa on puhuttu on synnytys. Itse olen ajatellut synnyttää mahdollisimman luomuna, jostain syystä ajatus on alusta asti ollut tosi vahva. Pelottaa enemmän lääketokkura ja selkärankaan laitettavat piikit yms. kuin itse kipu. Onhan ne naiset ennenkin luomuna selvinneet niin kai sitten minäkin :) Tosi hyvä sivusto tuo äippä_88:n antama, kiitoksia kovasti!

Me haluttaisiin tietää sukupuoli, saa nähä suostuuko pirpana näyttämään sitä reilun 3 vkon päästä rak-ultrassa. Aiotaan myös jakaa se muille, ainoastaan isäni "perinteisenä miehenä" sanoi vahvasti, että hälle ei sitten saa kertoa etukäteen :D

Hawwe: Mä olen kans ollut tosi väsynyt pari viikkoa ja viime neuvolakäynnillä sitten selvisi, että hb alhainen. Muutaman päivän rautakuuri tuntuu kyllä jo helpottavan onneks. Toivottavasti sinullakin pian :)

Rafaelin enkeli & Pirpana 18+6
 
Viimeksi muokattu:
perjantai päivää mamit:wave:

Tervetuloa mukaan Rafaelin enkeli mukavaa saada meitä lisää =)

Vauvan nukkumis asiaan pitää vielä kommentoida jotta itte kans pelkään tosi kovasti sitä että liiskaan vauvan ja en tahdo kyllä sitä samaan sänkyyn nukkumaan joten pinniksessä tulee nukkumaan alusta asti :) Vaikka meillähän nuo meirän karva kakarat nukkuu öisin sängyssä ja tuo mun "mamman poika" nukkuu yleensä kainalossa niin en niitäkään ole liiskannut :) mutta kyllä vauva saa nukkua omassa sängyssä.

Synnytykseen voin sen verran kommentoida vaikka en koko asiaa haluaisi pahemmin ajatella niin mä nostan hattua teille jotka luomuna on synnyttänyt/synnyttää:wave: Mä pelkään tosi kovasti synnytystä ja en sen takia halua sitä niin ajatellakkaan toki nyt oon yrittänyt kattoa AVA:lta tulevaa pieniä ihmeitä-dokkaria jotta sais vähän esimakua tulevasta. Mutta itte aijoin siis ottaa kaikki mahdolliset kipulääkkeet ja mömmöt ja olla niin tuiteriis jotten tierä kivuista mitään :LOL: vaikka siis pelkään piikkejäkin yli kaiken ja se epiduraali piikki on niin kamalan paksu, mutta silti :$

Raskausarvista, kuinka teille ensissynnyttäjät onko niitä jo ilmestynyt?
Itsellä ei ole vielä mitään ja en ole mitään voidettakaan käyttänyt, ja nyt oonkin miettinyt että pitäisiköhän se voiteen käyttö aloittaa niin niitä arpia ei sitten tulisikkaan.

(.) Eilen oli niin tukala olo, kohtu tuntui kireältä ja jännittyneeltä ja kävellessä otti kipiää :/ Tänään on ollut sama juttu ja yhdessä vaiheessa viilsikin tosi ikävästi, ajattelin vain mielessä että apua älä ny vain vielä synny. Mutta siis taitaa olla harjoitus suppareita ainakin niin tuola fb:n puolella tuumasivat, mutta näin ensikertalaisena on ihan Ö aapisenlaidalla jotta mikä kipu nyt on mitäkin.

Heh juuri kattoin sää tiedoitusta ja sielä oli että tänään perjantaina klo 17:00 ja iso auringon kuva manasin ja katsoin pihalle jotta vitut tuola mikään aurinko paista ja nyt mollottaa niin komeasti:cool:

Kakaa ja Toukka 20+2
 
"Energinen keskiraskaus" in my ass...
:LOL: tosin ei hirveesti naurata,itellä sama homma... ei sitten millään jaksa mitään! Varsinkin nyt kun pukkas vielä tämän räkätauvvin! Koko ajan saa aivastella ja nenä punasena niistää ja vaikka kuinka niistät niin sitä valuu silti! :snotty: :kieh:
ootteko mitenkään saanu flunssaoireita helpotettua??? kaikki niksit kelpaa,kiitos!

Tervetuloa rafaelin enkeli :wave: kiva saada tänne lisää porukkaa,meinaa välillä hiljasta olla kun kaikki on facessa.

raskausarvista iltalehessä oli joku kuvakisan tyylinen äitien vatsoista synnytyksen jälkeen...täytyy kyllä sanoa että oksetti kahtoo niitä kuvia! Mulla nyt muutama arpi on ylipainon takia tullu,mutta ei nyt sentään tuon näköisiä mitä siellä oli! taidan rueta kans läträämään rasvojen kans ihan urakalla!!

Nyt täkin alle niiskuttamaan...

kaktuspiikki 20+6
 
kaktuspiikki nenäkannu auttoi mulla yllättävän hyvin! Ja sitten olen syönyt yrttisiä carmolis-karkkeja tai pastilleja, tosin niitä ei vissiin suositeltaisi raskauden aikana, mutta lääkärin mukaan tämä johtuu yrteistä, jotka voivat aiheuttaa allergisen reaktion muutenkin herkkänä raskausaikana (mulle ei ole tullut mitään niistä, auttavat vaan tosi hyvin).
 
Kakaa Meillä taas samasta syystä ei pääse murutkaan (meidän kissat) sänkyyn nukkumaan. Ovat vain tiellä, ku käännyn ja väännyn. :D

Mies on muutamaan otteeseen halunnut, et kisut pääsis meidän seuraks mut se on ehdottomasti EI! että tämä hölmö saa rauhassa nukuttua eikä tarvii kissoja häätää pois jalkojen luota. :D En lämpene ajatukselle, että lapsikaan (siis 3+ vuotias) tulisi viereen - ainakaan tossa meidän nykyises sängys ei ois tilaa... Pitää hankki leveempi sänky noita mukuloita varten sit joku kaunis päivä. ;)

Mulla on jo nyt "muutama" raskausarpi tullu pari vuotta sitten, kun tuli lihottua... Ne on jo tosin ihan haaleita, mutta emt.. En jaksa stressata niistä arvista kovin paljoa. Toivon vaan parasta, etten näytä ny ihan kamalalta sitten synnytyksen jälkeen. Katsotaan mitä tapahtuu. :whistle:
 
Heippa teille:)

On ollu mukava lueskella teidän juttuja, vaikka olenkin itse vähän laiska kirjoittelija. Lähes mitään en ole vielä uskaltanu ostaa vauvalle valmiiksi, vaikka ultrassa on tullu nt-ultran jälkeen käytyä jo kaksi kertaa yksityisellä(viikoilla 14 ja 18) ihan vaan tarkistamassa, että vauva siellä on...;) Ja aina lupaan itelleni, et nyt en enää stressaa et onko kaikki hyvin. Meillä rakenneultra 2.5 ja jännittää niin ettei mitään rajaa, enkä oikein ees tajua, että mitä jännitän. Sukupuolta ei olla haluttu tietää, mutta saa nähdä mitä mieltä ensi viikolla, jos se sattuu näkymään. Mutta aivan täysin sama kumpi on, kunhan vain saan syyskuussa kauan toivotun lapsen<3

Kai noi pelkotilat on jääny edellisestä raskaudesta, joka päätty just sinne nt-ultraan viikolla 12. Silloin ei ollu aavistustakaan, etteikö kaikki olisi ollu hyvin kun varhaisultrassa oltiin käyty mutta kas kummaa sit ei enää sydän lyöny. Ja se keskeytysrumba menikin sitten ihan mönkään ja naistentautien osastollakin jouduin pari viikkoa oleen. Kyllä se keskenmeno olis ollu muuten "helppo" käsitellä, mutta kun ite siitä sairastuin niin otti vähä koville...Nyt on jotenkin niin vaikea tästä nauttia, vaikka järki sanoo et ollaan ihan hyvällä mallilla jo...:)

On ollu ihana lukea, että ootte tehny jo vaikka mitä hankintoja, niin ittekin uskaltaa sit ehkä pikkuhiljaa..jos siellä rakenneultrassa nyt vielä kaikki on hyvin.

Synnytyssairaala on meillä Tyks. Onko kellään tietoa, että missä vaiheessa täällän Turussa alkaa perhevalmennukset tmv..?

Niin ja ootte jutellu noista raskausarvista, niin millä rasvalla tota masua sit kannattais rasvailla? Jossain olin näkevinäni jonkun mainoksen jostain apteeksista myytävästä öljystä? Mä en oo viel ees tajunnu aloittaa koko rasvausta ja ton iltalehden jutun katoin myös niin tuli semmonen olo, et pitäs varmaan alkaa..

Mukavaa viikonloppua teille kaikille :)

Elvina 20+2
 
Eiköhän niitä mynthoneita saa syödä,oonkin niitä imeskelly niin nenä aukee. Sitä nenäkannua en vois käyttää,kuulostaa ihan kaameelle! Minä inhoon niitä punkteerauksiakin,yks talvi niitä tehtiin 7,ei purru kuurit ja sit vaan huuhteluun : / mitään en siis vapaaehtosesti nenääni tunge! :D

Hedelmiä oon koittanu syyvä ja juoda paljon vettä,siis entistä enemmän. Appelsiinimehua ostin missä on c-vitamiinia. Eipä siinä vitamiinit enää paljo auta jos kunnon räkis on päällä,toivottavasti ei vaan painu keuhkoihin niin kuin yleensä.

Meillä ei ikinä elukat oo saanu sänkyyn tulla,ei koirat eikä kissat. Kissankin oon saanu opettetua niin ettei ole mitään asiaa meidän makkariin,ois edes yks paikka missä ei karvoja olisi. Koirakaan,sillon kun meillä vielä oli,ei saanu sinne mennä.

Nyt saunaan,jospa siellä edes nenä hieman aukenis!
 
Mulla kans auttoi tuo nenäkannu helpottamaan tukkoista ja vuotavaa nenää!! :) Ja ei sitä sentään nenään työnnetä Kaktuspiikki ;) hetken tuntuu painetta poskiontelossa, mutta ihan pienen tovin vain.

Täällä ei kans tule eläimet sänkyyn.. tai kissa on oppinut, että päiväsaikaan kun päiväpeite on meidän sägyssä, saa siinä nukkua. On oppinut, että yöllä ei kannata edes haaveilla makkariin tulosta..

Hawwelle lähettelen energiaa!! :hug:
 
niin,mutta eikö sillä sitä vettä tms impata tonne nenään?? vai oonko ihan hakoteillä?! :D kuulostaa just sellaselta että ei oo mun juttu!
Vihan se varmaan toimiakkin hyvin,en sillä,mutta kuulostaa aika karmeelta!

No ei se nenä siellä saunassa auennu,meni vaan ihan kunnolla tukkoon,eipähän valu enää!
 
kaktuspiikki Kyllä se nenäkannu oikeesti auttaa! Heti lähtee räkä liikkeelle paremmin :) Vaikka ajatus tuntuu ilkeelle mutta ei se tunnu pahalta kun sen tekee oikein.
Täällä siis toinen potilas, poskiontelontulehdukseen nyt toistamiseen kuuri, kefeksin tällä kertaa. Onneksi paha haju nenästä on hävinnyt, eilen meinasi oksu olla lähellä kun oli niin kaamee haju! :$ Mutta kuumetta oli tänäkin aamuna 38,3 :(

kakaa pähkäilit raskausarvista? Kannattaa se rasvailu aloittaa hyvissä ajoin! Mutta valitettavasti jos arpia on tullakseen niin niitä taitaa vaan tulla. Minä rasvailin esikoisesta rv 20 paikkeilta alkaen..ensimmäisiä arpia tuli 27 viikolla ja aika mukavat arvet oli sit 33 viikolla jo...Mutta onneksi ei tullut tummia ja nyt arvet on jo tooosi haaleita eikä haittaa minua yhtään. Ainut vaan että maha oli raskauden jälkeen aika kurttunen :D Nyt olen rasvaillut apteekin vichy voiteella päivittäin 15 viikolta saakka ja iho kyllä tuntuu mahan kohdalta hyvältä eikä kiristä tai kutia yhtään..

Niin ja tervetuloa uudet odottajat!! AIna tänne mahtuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa

Yhteistyössä