Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. :flower: Kiva nähdä kuvia myös. Omaan rakenneultraan tuntuu olevan aikaa pieni ikuisuus... KOLME viikkoa vielä.. Miten tää aika edelleen vaan menee aivan älyttömän hitaasti?!

Uskomatonta, että elokuisista tosiaan jo yksi on synnyttänyt..! Kävin kurkkaamassa kun en uskonut näkemättä itse ;) mutta siellä tosiaan oli joku pyöräyttänyt jo kolme pikkuruista poikaa...! :O Ne oli tositosi pieniä, jotain 500 grammaisia, kolmosraskaus kun kyseessä. Huh huh, samalla jotenkin tosi pelottavaa.. Pistää miettimään, että toivottavasti oma vauva pysyy turvallisesti mahassa loppuun asti.

Minulla ei edelleenkään paino ole noussut yhtään, eikä mielestäni vatsakaan ole juuri kasvanut (no, ehkä hieman). Vointi on hyvä ja ainoastaan öisin tietää olevansa raskaana, kun pitää juosta vessassa..

Toivotaan että tämä takatalvi nyt viimein väistyisi ja saatais tilalle ihana ja kauan kaivattu KEVÄT :) Voikaa hyvin!

Vanilla Whip (17+2)
 
Oho. Kuulostaapa tavallaan pelottavalta että kolmoset on jo syntyny ja näköjään ovat ainakin vielä hengissä? Sehän on pääasia. Tiiä sitten tuleeko niille myöhemmin jotain komplikaatioita. Hei muuten. Jos sattuu saamaan keskoslapsen ja niin kuin tuolla on käynyt niin on syntyny tosi paljon etukäteen, ni miten ne seuraa sitä neuvolassa? Katsookone oikeesti 1-Vuotis neuvolassa että sen pitäs painaa ja olla pituutta sen ja sen verran vai ymmärtääkö ne että se tosiaan on syntyny liian aikaseen. Siskolla on kaks keskoslasta ja sen muistan kun se joskus sano että pitää syöttää sille rasvaa että paino nousis. Jotenkin niin älytöntä :/

Kävinpä koirien kanssa lenkillä. Kyllä tietää kevään saapuneen kun 4 pupua juos ristiin rastiin juuri meidän edestä. Kyllä oli nuorimmaisessa koirassa pitelemistä. Se oli jotain ihan hirveetä :( no sitä ominaisuutta kun ei voi kytkeä pois koiralta.

Alan tekee herkkuviinereitä :) aprikoosimarmeladia ja raesokeria. siks piti käydä eka lenkillä ettei tuu morkkis :D

Kusma ja hattivatti 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Moikka mammat :)

Rakenneultra on meilläkin takana ja kaikki mallillaan. Laskettu aika on 1.9 sen voisi tuonne etusivulle muuttaa kun neuvolassa sen mukaan katsovat, vaikka ei eroa kuin parilla päivällä ihan alkuperäisestä. Samalla voisi listaan laittaa että poikalupaus saatiin, sen verran mallikkaasti sukukalleuksiaan vilautteli. FB:n puolelle jo laitoinkin, että vihdoin voin huokaista ja nauttia tästä hetkestä ja raskaudesta. Jostain syystä olen alun ollut kovin varovaisella mielellä ja peloissani, mutta nyt kun rakenteellisesti muksu on terve, niin eiköhän tämä tästä. Meillä siis ukkovalta lisääntyy, ennestäänhän on kaksi poikaa, mutta kovin iloinen olen tästä kolmannestakin. Alusta asti olen ollut sitä mieltä, ettei muu ole mahdollista kuin poika, vaikka mitään oloa ei sen kummemmin ollutkaan. En vain osaa kuvitella itseäni tytön äitinä. Toisaalta olisihan ollut hienoa kokea myös sekin, mutta kiitollisena olen kun terve lapsi on tulossa.

Muutekin olo on oikein positiivinen ja hyvä, taas vaihteeksi kaikki näyttää olevan mallillaan. Sen verran pessimisti olen, että kohta taas varmasti vastoinkäymisiä jostain suunnasta tulee, mutta siihen asti olen hymy korvissa :D

Voikaahan paksusti :)

Metku ja pikkumies 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: hawwe
Täältäkin päivitystä sinne suunnalle :heart:
Me saatiin tyttölupaus, pakko kyllä sanoa että nyt vähän hymyilyttää :) Meillä siis kaksi ensimmäistä lasta poikia ja nyt sitten tyttö.. Oisittepa nähneet sitten itse isännän ilmeen. Kyllä sielläkin oli hymy korvissa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: hawwe ja Yeppee
Moikka!

Ja tervetuloa uusille! :)

Kusmalle voisin mun kokemuksen mukaan vastata :)Keskoslasten pituutta ja painoa ei seurata niin, että pitäs olla saman painonen 1v.nä kuin täysiaikasena syntyneet, vaan niin että periaatteessa lasketusta ajasta vuoden päästä "pitäs" olla sen 1v.n kokonen. Mulla kummipoika syntynyt keskosena ja hänen kehitystä ainakin seurattiin niin :) Tietty voi olla jotain paikkakuntaeroja tässäkin?
Ja rasvaa ne käskee joo laittaan, jos on pikkanen. Meillekin kuopukselle ekaks käskettiin laittaa öljyä ruoan sekaan (mitä en tietty koskaan muista) ja nyt sit viimeks jo ihan oivariinia (mitä en muista yhtään sen paremmin :p )

Ihanaa muuten jänskätä täällä omaa ultraa odotellessa teidän toisten ultria! ja vielä ihanempaa lukea hyviä kuulumisia ja mielettömän söpöjä tyttö- ja poikalupauksia <3

Nyt ruoan laittoon.

kaarja 20+4
 
Elekeehän "levitelkö tietoja" ihan miten sattuu niistä elokuisista keskosista! ;) siellä oli joku kilahtanu,(ei lasten äiti) että tietoja levitellään...käyny höyryjä päästämässä vähä heinäkuisten pinossa kun siellä oli kans joku kirjottanu että elokuisiin oli jo syntyny.

Joo,me vissii saadaan huokasta ja alkaa olemaan raskaana! voi vitsi,en kyllä tiijä nuinkohan onnistuu...
Virtsarakko oli ok,pissiä täynnä,mahalaukku oli ok,munuaiset ok,kaikki oli ok!! :D :heart:
ainut oli ettei sydämestä kunnolla kuvaa saanu kun tyyppi oli mahalleen ja se sydän jäi tavallaan sen ala puolelle,mutta virtauksista sai sen verta selvää että kaksi kammiota löytyy. ennemmin sydän on ollut kans ok,hyvin kehittyny jne. Eli terve vauva ja tooosi vilkas siellä köllötteli!!
sukupuolta ei edes älytty kysyä,näkyvyys oli sen verran heikko istukasta johtuen ja minun vatsanpeitteestä että ei olis varmaan nähnykkään. aivan sama meille,kunhan tyyppi on kunnossa! :heart:
3 viikon päästä olis toinen rakenneuä,jossa lääkäri koittaa sen sydämen saaha näkyviin kunnolla,nytkin piti yskiä ja maata kylellään,mutta ei suostunu tyyppi kääntymään! :)
Mutta itse lääkäri sanoi että nyt voitte jo huokasta! =)
Mulla oli valkuaiset pissassa ++,niitä nyt sitten seurataan ja keräillään sitä vuorokausivirtsaa. valkuaispitosta ruokaa pitäs syyvä kuulema.

Että semmosta meille! :D

Onnea muillekkin hyvistä uutisista!! :flower:

kaktuspiikki ja tyyppi 19+5
 
kusma: Kokemusta kyllä on kun koirassa on pitelemistä! Nyt ei oo huvittanutkaan koiraa käyttää kun muuten kulkee mukana tosi kiltisti, mutta kun toinen koira tulee vastaan niin voi kauhee :( Koira vetää kovasti ja koittaa haukkua/riehua..aina ei ole ollut sellainen, mutta meidän edellinen koira "opetti" pahoille tavoille ja toinen että meidän koiruli on satuttanu jalkansa pahasti vuosia sitten ja varoo sitä edelleen paljon ja on onnettomuuden jälkeen tullut paljon epävarmemmaksi toisia koiria kohtaan..Ei pysty esim leikkimään rajummpin tms..ei nuo lenkit oo aina kovin rentouttavia..

Noh, sori meni vähän ohi aiheen! :D

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :) Hurjaa tosiaan, että elokuisistakin jo ensimmäiset vauvat syntynyt! Toivotaan että meistä jokainen kasvattelee masuaan ihan syksyyn asti :)
Täällä muuten poksuu 18+0 tänään :) Vauva potkii kyllä ihan mahdottomasti, taitaa olla aika vilkas yksilö :)

Terkuin Biba ja pikkunen 18+0
 
Täälläkin rakenneultrassa käyty. Hyvin varovainen poikalupaus tuli, napanuora oli pahasti jalkojen välissä niin ei näkynyt kunnolla, mutta jotain kuulemma pullotti.

Kaikki oli muuten hyvin, pään halkaisija 49mm ja oli todella hyvän kokoinen. Kätilö kiitteli kun olen painon saanut hyvin pidettyä kurissa, lapsikin oli normaalikokoinen.

Näillä eteenpäin :)
 
Onnea, onnea ultrista! Pakko myöntää, että olen käynyt kurkkimassa palstaa vähän väliä odotellen kaktuspiikin ultrakuulumisia, ja ihanaa kuulla, että kaikki on siellä kunnossa!

Hmm, ymmärrän hyvin ahdistuksen ja suuttumuksen elokuisten keskosten kuulumisten spekuloimisesta muillakin palstoilla, mutta toisaalta palstat ovat vapaasti kenen tahansa luettavissa, niin tiedon levittämistä ja ihmisten päivittelyä on mahdoton kenenkään estää. Ja kun tässä muutkin raskaana ollaan, ja suht läheisillä viikoilla, niin onhan se ihan luonnollista, että asia ihmisiä säväyttää, vaikka ollaankin eri pinoissa. Kukaan ei sillä varmasti pahaa tarkoita, vaan toivoo pienille ja perheelle kaikkea hyvää.
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
täällä taas räkätauti ja olo aivan kaamee :(

sen vert piti vakuutuksesta kysyä et tietääks joku kantsisko se käydä ottamas nyt ennen rakenneultraa jos sielt jotain sattuukin löytyyn..? kun ainaki aiemmista on tarvinnu viedä se äitiyskortti sinne mist ottavat kopion.. meillä siis molemmille otettu ennen syntymää jo vakuutukset ja niin tällekkin, ollut molemmilla tarpeenkin kun olleet korvakierteessä ja putkitettu yksityisellä..

nyt takas sohvalle.. :snotty:
 
Huomenia

Kaktuspiikki sekä muut jo ultrassa käyneet: Onnea hyvistä ultrakuulumisista =) Ihana lukea hyviä uutisia!
Itse pitäis vielä malttaa ensi ke asti.

Täällä olo kohentunut huomattavasti vaikkakin uupumus iskee vielä hyvin äkkiä. Huomenna kuitenkin viimein jo töihin :)

Tinttamaaria: En yhtään osaa sanoa, voiko tuota vakuutusta ottaa jo ennen rakenne ultraa.. Itsellä ei mitään muistikuvia mitkä vaatimukset siihen oli että sen saa ja missä vaiheessa. Sen vaan, että piti ottaa tarpeeksi paljon etukäteen ennen lapsen syntymää.

danjuska ja manna 20+2
 
Onnea Kaktuspiikille hyvistä ultrakuulumisista. Ja paljon onnea kaikille muillekin hyviä ultrauutisia saaneille. Tosi kiva lukea noita, kun itsellä vielä pitkä aika siihen ultraan. :)

Mullakin paino on pysynyt nyt hyvin ruodussa. Ensi alkuun nousi pari kiloa, kun piti sen pahoinvoinnin takia syödä koko ajan, mutta nyt ei ole moneen viikkoon noussut. Tällä hetkellä on sama paino kuin rv 11 lääkärineuvolassa. Kai se saisi jo pikkuhiljaa vähän noustakin, mutta kun oon ihan normaalipainoinen normaalisti, niin en nyt kauheeta stressiä tosta painosta ota.

Onneksi on viikonloppu alkamassa. Olis voinut vaikka grillikauden avata jos vaan säät suosisi.

Mukavaa viikonloppua mammat!:)

Billabee 17+2
 
Moi pitkästä aikaa! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille siellä jo käyneille!

Ihan nopeasti piti vain jakaa viimeöinen outo uneni. Olin (älkää kysykö miten ja miksi) nielaissut sellaisen saippuakuplapullon, joita lapsille kaupoissa myydään. Myöhemmin tunsin kovia potkuja oikeassa kyljessäni ja ajattelin, että onpas vauva muuttunut vilkkaaksi kohdussa. Osa unesta on jo pyyhkiytynyt mielestäni, mutta lopputulos oli kuitenkin se, että syy vauvan potkuihin oli tämän nielaisseeni saippuakuplapullon poispäin potkiminen. Se vei vauvalta kai tilaa ja vauva onnistui kuin onnistuikin potkaisemaan sitä niin kovasti, että kylkeeni tuli pullon kärjestä reikä. Havahduin siihen, että tästä parisenttisestä reiästä tuli väritöntä nestettä, jonka päättelin lapsivedeksi. Toki tämä aiheutti kauhuntunteen siitä, että nyt kyljessäni on avonainen yhteys kohtuun ja lapsivettä pulppuaa vähitellen ulos... mietin että tähänkö tämä raskaus sitten päättyy. Taas on loppu hämärän peitossa, mutta taisi reikä hieman lähteä kasvamaan umpeen unen aikana, joten toivon mukaan tämä absurdi tilanne korjautui sitten itsestään eikä vauvaa tarvinnut liian aikaisilla viikoilla lähteä synnyttämään vain typerän itseaiheutetun mokan takia... huh huh, mistä näitä unia oikein tulee???

Joka tapauksessa, nyt töiden pariin! Maanantaita jännäillen, jospa silloin selviäisi kumpi siellä masussa välillä kutittelee!

syksyn taimi ja papunen 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
syksyn taimi repesin totaalisesti neljännen lauseen kohdalla!! :LOL:

Laskeskelin tuossa kun piti pomolle ilmottaa äippälomasta,että se alkas virallisesti 13.7 ja sitä ennen kaikki ylityöt ja vuosilomat pidän pois! ajattelin jäädä sen 50 pvä ennen laskettua.
Nyt vaan on semmonen juttu että multa saattaa loppua työsopimus jo kesäkuun alusta kun ei ole tarjota töitä! alkuperänen sopimus olis heinäkuun loppuun,mikä ois vallan mainiosta käyny mulle,ois saanu jäähä töistä äippälomalle,nyt tulee väliin työttömyyspätkä! : / Mutta,onko sillä väliä äitiysrahaan nähden?? ja jos hakee viimesen 6kk perusteella sitä rahaa,onko niiden 6kk oltava saman vuoden puolelta? mullahan ei se 6kk tälle vuodelle nyt kerkiä tulla jos sopimus loppuu kesäkuun alusta,niin voinko laskea joulukuusta kesäkuun alkuun ne kuukaudet?
samperi kun kaikki alkaa nyt tapahtua vauhdilla! en oo enemmin edes uskaltanu haaveilla äippälomasta,saatika sitten suunnitella millon jään, niin tuntuu että aika loppuu kesken!! 7.5 on se nla jossa saan ne paperit,kaipa se nla täti osaa myös jotenkin neuvoa,meillä kun tällä kylällä ei ole kelaa,vaan sellanen lomakepiste,ärsyttää rueta soittelemaan kun se maksaa niin pirusti! :mad:
nooh pieniähän nämä murheet on viime viikkojen jännitykseen ja panikointiin verrattuna!!

siis en voi uskoo vieläkään että vauvalla kaikki on kunnossa ja hyvin paljon mahdollisesti syksyllä saadaan hänet kotiin ja syliin asti!! :heart:
vieläkin on sellanen salailu meininki ja en osaa edes ajatella ostavani mitään vielä!

Hyvää viikonloppua kaikille äipöille ja pikkusille! :wave:

kaktuspiikki ja tyyppi 19+6
 
Kaktuspiikki minulle neuvolassa viimeksi sanottiin alustavasti että kannattaa alkaa miettimään ottaako vikan 6kk perusteella vaiko sen verotuksen mukaan. Ja se sano mulle niin että jos mulla alkais äippäloma 29.7 niin viimeinen päivä mihin se 6kkloppuu on tuo ed päivä eli 28.7. Eli väliin ei jää yhtään välipäivää. Senpä takia minä muuton omaa suunnitelmaani ja olen loman jälkeen 1,5 viikkoa töissä jotta saan lomaltapaluurahat jotta saan ne vaikuttamaan äippärahaan. Näin ymmärsin. Ja meillähän on vieläpä niin "kiero" :) neuvolatäti että se kirjottaa mulle varmaan saikkua toks ajaks. Tai otan mahd sitä saikkua sinne 30 päivään asti ennen laskettua aikaa. Näin se suositteli :)

Kusma ja hattivatti 16+5
 
Minä mieluummin ottasin 6kk mukaan kun parempi palkka kuin toissa vuonna :| hitto nämä virasto ym paperi asiat on aina yhtä tylsiä!!! ja tuntuu että vaikka kuinka yksinkertasesti joku selittää,minä en älyä! :ashamed: :xmas:
voi kun joku vois vaan täytellä ne laput ja ilmottaa millon jään lomille! :LOL:
 
Katsotaan osaanko, mut tässä ois tää keskiviikon ultran kuvakin teidän iloksi, kun huomasin, että muutkin olivat laittaneet :) :heart: meidän pikkarainen!



Hirvee hankintainnostus alkoi.. hieman jo luottavaisempi mieli tähän raskauteen niin ajattelin alkaa jo ainakin katsomaan, mitkä hankitaan ja kerätä hintatiedot ylös.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi taivas... hmm.. noh, omasta puolestani voin taata ja alleviivata, ettei tarkoitus ollut levitellä mitään/kenenkään tietoja. Itse asiassa luin aiheesta täältä syyskuisten ketjusta ja ällistyneenä, spontaanisti kommentoin. Toivon ettei kukaan tästä pahoittanut mieltään, mutta jos näin on päässyt käymään, niin se on tietysti ikävää ja pahoittelen asiaa omasta puolestani. Mitä tietojen levittelyyn tulee, niin eikö tämä julkisesti kaikkien luettavissa olevaan foorumiin kirjoittaminen tietyllä tapaa ole sitä ihan joka tapauksessa? Jos ei asiaansa halua julkisesti esittää, niin ei varmaankaan kannata sitä tämän kaltaiseen foorumiin tuoda? Joka tapauksessa ikävää jos näiden kolmospoikien äiti on asiasta pahoillaan.

Täällä odotellaan edelleen malttamattomana ensimmäisiä liikkeitä. Kunpa ne jo tuntuisi! Aamukampa harvenee ja kevät ottaa aina vain takapakkia.. toivottavasti tämän kolean kevään jälkeen koittaisi oikein ihana ja helteinen jäätelökesä <3

Kaktuspiikki: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, varmasti hieno tunne ja iso kivi putosi sydämeltä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vanilla Whip (17+3)
 
Huoh! Olisko jollain jotain stressinpoistokeinoja? Kolmeen päivään oo ollu töissä ja kohta kun pitäs lähtee ni hirveä stressi kaikesta :( ja väsymys painaa :( ens viikko lomaa ja sekin stressaa että pitäs joka paikka puunata. Ennen raskautta söin ruusunjuuri tabletteja. Auttoivat mut kun ovat luontaistuotteita niin en uskalla syödä enää.
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Kaktuspiikki: Tässä kelan sivuilta:
"Jos sinulla ei ole ollut tuloja sairauden, työttömyyden tai muun vastaavan syyn vuoksi yhtäjaksoisesti päivärahakautta edeltävältä 6 kuukauden ajalta, voit esittää tulot niiltä ajanjaksoilta, joina olet työskennellyt. Voit esittää työtulot kuitenkin vain päivärahakauden alkamisvuodelta ja sitä edeltäneeltä kalenterivuodelta yhteensä enintään 6 kuukauden ajalta."
Eli tuon mukaan pitäisi onnistua, että lasketaan joulu-kesäkuulta, jos siis jäät työttömäksi. Mutta jos on koko ajan töissä niin ei saa itse valikoida niitä kuutta kuukautta vaan ne on just ne ennen äitiyslomaa alkavat kuukaudet.

Rakenneultra: Eli tänään kävin ja kaikki kunnossa tällä kertaa, jee! Viime raskaudessa siis oli napanuora vain kaksisuoninen (norm. kolme) ja toinen aivokammio liian suuri (joka kyllä viikon päästä kontrolliultrassa olikin ihan normaali). En sitten kysynytkään sukupuolta, kun jotenkin vaan tässä pari päivää tuntunut, etten ehkä haluakaan vielä tietää. Ei oo mitään oloja itsellä kumpi olis tulossa eikä ees oo semmosta oloa, että jompaa kumpaa toivois enemmän, aika jännä. Ajattelin, että jos sitten kysyn ja saan kuulla kumpi tulossa, rupeekin tuntumaan et oisin halunnut mieluummin toista sukupuolta....oon varmaan outo...

Teeu 20+4
 
Onnittelu kaikille hienoista ultrakuulumisista!

Omalla kohdalla ultra on edessä ensi viikon torstaina. Voi kun aika menisi nopeasti...

Liikkeistä Olen ollut enemmän kuin iloinen, kun olen tuntenut pieniä liikkeitä tässä viikon ajan. Edelleenkin ne ovat hentoja, enkä tunnista niitä esim. työpäivän aikana. Kotiin saavuttuani kun käyn sohvalle pötköttelemään niin alkaa tapahtua :heart:

4D-ultraan olemme menossa. Femedassa olen käynyt aikaisemmin, mutta nyt keskustelupalstoja luettuani kallistuin Felicitas-klinikan puoleen. Onko kukaan käynyt tuolla ultrassa? Ajanvarauksesta sanoivat, ettei kelakorvausta saa enää automaattisesti viikon 21 jälkeen ja ultra on parasta tehdä viikoilla 24-26. Varasin omani viikolle 25 ja hintaa tulee kuulemma ilman kelakorvausta (jota voi erikseen hakea) n.230e. Käynti kestää 45min.

Ihanaa, viikonloppu :) celinee 19+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä