Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Tänään kilahtikin jo kutsu np-ultraan, olisi ollut jo ens pe mutta jouduin vaihtamaan sen kun lastenhoito ei olisi järjestynyt sillon, niin nyt se on sitten kahden viikon päästä. Ihan hyvä, ei niin ärsytä että tuli käytyä eilen siellä ar-ultrassa :) Olisihan se ollut aika turhaa sitten. Enpä vaan olisi uskonut että pääsisin niin pian, kun molemmilla kerroilla on ultrattu vasta rv12+. Nyt viikkoja tulee olemaan 11+6.

Tervetuloa taas uudet :wave:

seedla: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

kakaa: Tupakoinnista sen verran, että loepetin esikoisen aikaan muistaakseni viikon sisällä siitä kun tein raskaustestin, toisen kohdalla vähensin yhteen tupakkaan jo vähän ennen kun alettiin yrittämään ja lopetin senkin lähes heti plussattuani. Nyt olin sellainen "stressi tupakoitsija", eli en polttanut joka päivä, vaan vaan sillon kun oli ollut stressaava/huono päivä takana. Testin tein 29.12 ja 31.12 poltin viimeisen tupakkani. Se on siis aina ollut minulle pakko tuo tupakoinnin lopetus, en ole antanut itselleni toista vaihtoehtoa. Olen onneksi erittäin jääräpäinen, ja kun päätän jotain, teen sen :) Toivottavasti nyt ei tulisi enää koskaan aloitettua edes uudestaan, on se niin tyhmää touhua.

Siidulainen: Olen todella pahoillani :'( Järkytys on varmasti ollut suuri, paljon voimia toipumiseen :hug:

salainen: Aluksi minullekin tuli paljon finnejä, mutta nyt onneksi tilanne on rauhottunut. Edellisessä raskaudessa muistan minullekin tulleen rintakehään paljon sellaisia pieniä näppyjä, joista en ollut varma olivatko finnejä.

hawwe: Tälle annettiin lupa tulla heti kuopuksen syntymän jälkeen, ja melko pitkään saatiin odottaa, 1v3kk ennenkun raskauduin. toiveissa oli pieni, alle 2v ikäero ja nyt se onnistui nipin napin -ikäeroa tulee viikko vajaa 2v jos kaikki menee hyvin :) Edellinen tärppäsi heti ehkäisyn lopettamisesta.
 
Pikaiset heipat täältä väsymyksen ja pahan olon keskeltä... En ole jaksanut kirjoitella pitkään aikaan mitään kun tämä väsymys on jotain aivan kamalaa. Epävarmuus kuitenkin vaivaa mieltä ja en siksi vielä ole ihan "täysillä raskaana".

Siidulaiselle pahoittelut :hug:

Kaikille uusille myös puolestani tervetuloa ja onnittelut kaikille ultrassa ilouutisia saaneille. Itsellä tuo ultra on 21. pvä, kävin verinäytteet antamassa tällä viikolla. Kyllä mä odotan kovasti tuota hetkeä että saan selvyyden onko tuolla masussa elämää vai ei, kovasti pelottaa tuo jälkimmäinen vaihtoehto, ei mulla aikaisemmissa ole tällaista epävarmuutta ollut. Oireita kuitenkin löytyy, turvotusta, todella etovaa oloa edelleen ja väsymystä, joka kuitenkin johtuu paljolti myös tuosta hemoglobiinista.

Siitä puheen ollen Seedlalle tulin oikeastaan kommenttia laittamaan kun mulla on ollut tuon hemoglobiinin kanssa ongelmia ja on edelleenkin : / Mul on aikaisemmin ollut hemoglobiini 130-140 ja nyt pari viikkoa sitten ekassa neuvolassa oli tuo arvo laskenu 97. Kävin antamassa verinäytteen labrassa josta mitattiin ferritiiniarvo, joka mulla oli tosi alhainen. Kuten tiesitkin jo, että alkuraskaudessahan tuota rautalisää ei jostain syystä automaattisesti suositella, mutta kohdallani lääkärin määräyksestä aloitettiin tupla-annoksella asap. Muutama päivä sen jälkeen kävin muissa asioissa verikokeissa ja siellä arvo oli 99. Eilen sitten kävin seurantalabrassa ja tuloksia odottelen. En usko arvojen nousseen, huimasta ja kuumotusta on edelleen kovasti. Odottelen seuraavia ohjeita lääkäriltä lähipäivinä...

Nyt kutsuu kuopus, palailen uudemman kerran.

Voikaahan hyvin!

Metku 10+1 (meniköhän oikein...)
 
Pikasesti käyn kuulumiset ultrasta huikkaamassa... Ultra näytti tosiaan kaiken olevan niinkun pitää tässä vaiheessa. Koko vastasi viikkoja ja sydän sykki vimmatusti. Lääkärillä oli vaan niin onneton laite etten ite nähny juurikaan mitään siitä, mutta onneks mies oli mukana ja näki sykkeen hyvin :) Hintakin jäi alemmaks kun mitä alunperin ilmottivat (piti olla 138€, mut oli 99€) ja siitäkin saa vielä kela-korvauksen.
 
Heippa kaikki!
Jospas minäkin tänne uskaltautuisin... Meille olisi siis kolmas lapsukainen tulossa syyskuulla, ennestään on jo pojat -04 ja -06.. Poistatin viime vuoden huhtikuussa kierukan, josta lähtien on lupa ollut vauvan tulla... Viimein tammikuun lopulla plussa tuli...:)
mama_86, 25v, kolmas lapsi, 21.9 la, phks

t.mama_86 ja Vilpertti 7+5
 
Siidulainen jaksuja! :hug:

Tervetuloa mukaan, memmiina, Syrän, kaktuspiikki ja mama_86!

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille, seedla ja Pikku myy ainakin oli :flower:

Tsemppiä kovasti epäuskoisille ja oireettomille, eipä mullakaan juuri oireita ole, pientä kuvotusta silloin tällöin ja mahan jomotuksia harvoin. Rinnat on kasveneet hirveesti, siinäpä ne oireet. Väsymystä tietysti myös jonkin verran.

Finnejä ei ole onneksi täällä näkynyt.

Np-ultra kutsu tuli tänään postin mukana ja 28.2. ois aika eli silloin viikkoja jo 12+3. Verikokeissakin kävin tänään, siinä samalla otettiin se down-seulontakoe, joka sitten kai tuohon np-ultran tulokseen yhdistetään.

Teeu 9+4
 
Olette täällä tupakin poltosta puhuneet. Minä poltin kun yritettiin raskaantua n.9 savuketta päivässä,viihteellä meni enemmän. itsestäänselvänä kuitenkin pidin että heti kun plussataan,lopetan. Noh,plussa tuli 28.12 ja siihen loppui tupakointi,yhden poltin vielä 31.12 kun isosisko oli käymässä ja en vielä halunnut hänen tietävän että odotan,vaan kyllä teki pahaa! Mieskin lupaili lopettaa,mutta hän on polttanut minua kauemmin ja uskoi sen olevan vaikeaa,etenkin olla töissä polttamatta. Sitten kun meillä oli se tuulimuna epäily ja viimeisintä ultraa odoteltiin,niin mies sanoi että jos siellä on asukki,hänkin lopettaa siihen paikkaan.
Kun tulin lääkärin luota ja mies odotti kahviossa,sanoin vaan että nyt sitten loppui sinun tupakointi kans! ja siihen lopetti,nyt ollu 3 ja puol viikkoo polttamatta!

mulla ens viikolla ne verikokeet,ei niitäkään ottanu neuvolassa vielä kun niihinkin piti olla viikkoja tarpeeks. saa nähä kuin monta putkee imevät kun samalla ottaavat sokeri-ja kilpirauhaskokeetkin.
Kyllä taas paleltaa! onnes pääsee kohta saunaan! Oletteko muutes ottaneet minkälaisia löylyjä? äiti sano mulle että elä sitten istu kauan saunassa,kun sai tietää raskaudesta. Liekkö joku vanhan kansan juttu vai onko siinä joku keskenmenon riski jos ottaa kovia löylyjä tai istuu kauan lauteilla?! oon aina ollu kova saunomaan!
yrityskerroista nooh,ei laskettu,monia! 2009 alettiin yrittämään tätä toista,2011 syksyllä sain clomit ja joulukuussa 2011 plussasin,kyllä siihen aika monta yrityskiertoa mahtuu! esikoistakin yritettiin luomuna monta vuotta,kerkesin tilata tutkimuksiin ajan kun sitten plussasinkin.
nyt sitten pelottaa että jos taas käy niin kuin esikoista odottaessa,että löytyykin jotakin vikaa. kovin ollaan luottavaisin mielin yritetty eteenpäin mennä,neuvolan tätikin sanoi että hän ei ole tällä pitkällä urallaan vielä törmänny sellaiseen pariskuntaa,jolle olisi kahdesti peräkkäin sattunut niin huono tuuria kun meillä oli. Mutta mistä sitä tietää,varmasti on jollekkin käynyt kahdesti peräkäin huonosti ja monihan on saanut keskenmenojakin monta peräkkäin!
ei tosin pitäisi maalailla mitään seinille....lähipiiri on jo valmiiksi varpaillaan,äitikin on sanonut monesti että "noh,jospa se nyt siitä,jos ei,niin tiedätte ainakin että clomifem-kuuri toimii teillä". voisi silti olla hieman positiivisempi eikä odottaa että jotakin sattuu!

tulipas tekstiä :ashamed: ai niin,täällä on ihan poikaolo!
 
Heippahei..

Monella muullakin on ollut vastaavaa, mutta minusta tuntuu että oireet ovat lähes hävinneet?? Nukuttaa kyllä kovin, mutta väkisin en enää sammu kun kello lyö 21. Etova olo harvoin, ainoastaan jos syöminen jäänyt vähälle. Nyt on oireista "jäljellä"
- aristavat ja turvottavat rinnat
- turvotus vatsalla
- valkkari
- herkkä hajuaisti
- toisinaan kärjistyvä temperamentti...
- tuntemukset alavatsalla, viillot ja jomotukset. Nämä eivät mitenkään pitkäaikaisia

Ihmettelen vain kun luulin oireiden lievenevän vasta myöhemmin...

Pipsapippuri rv 8+2
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Yrityskerroista ollut puhetta, meillä kaksi ensimmäistä tuli niin, että esikoisesta lopetin e-pillerit kesken kiekon, tuli välivuoto ja sen jälkeen ei kuukautisia enää tullutkaan :) Kuopuksesta plussasin myös heti ensimmäisestä kierrosta. Tämä kolmas yllätys tuli sitten yhdestä "vahingosta", ehkäisy siis oli, mutta se ns. "petti". Vähän vaikea selittää, jos en ihan yksityiskohtiin mene :D Ketään ei ehkä ihan niin paljoa kiinnosta :whistle: Heh.

Koulussa meni ihan hyvin, oli lyhyt päivä. Inhottavia vaan oli noi matkat, varsinkin iltapäivästä tuntui, että oli tosi kylmä. Yäk. Mä niin vihaan talvea ja pakkasta!!

Taitaa olla tuolla esikoisellakin toi enterorokko :| Joskin lievempänä, leuassa oli pari finnin näköistä näppyä, mut sitten kitalaessa ja kielessä punaisia täpliä ja kurkussa peitettä :( Yleiskunto kyllä onneksi ihan normaali, joskin nieleminen sattuu, mutta on ruokaa silti pystynyt syömään.

Huomenna olis eka neuvola, selviää sitten vähän noi ultrajutut jne. Kun mun muistaakseni terkkari laittaa ne lähetteet ja sitten tulee synnytyssairaalasta kutsu ultraan.

Salainen 8+2.
 
kaktuspiikki: Jep, täällä närästää! Viime raskaudessa alkoi joskus puolen välin jälkeen, tällä kertaa näköjään jo näin hyvissä ajoin. Kävinkin maanantaina ison paketin rennietä apteekista...
 
Tervetuloa taas, uudet! :flower: Kaktuspiikki, olenkin käynyt kurkkimassa tuolla elokuun puolella välillä, ja joskus miettinytkin, että miksihän sinä kirjoitat siellä etkä täällä meidän kanssa ;) Nythän se selvisikin.

Siidulainen olen todella pahoillani... Tuo on se pahin, jota tällä itsekin pelkää. Voimia teille!

Yrityskerroista: esikoinen tärppäsi heti - teimme päätöksen yrittämisen alkamisesta, jätettiin ehkäisy ja siitä reilu kahden viikon päästä tein positiivisen raskaustestin. Pikkukakkosta tosiaan alettiin joukkoomme toivomaan esikon ollessa noin 6 kk, mutta kuukautisia sain odotella alkavaksi vielä melkein puoli vuotta, josta lasken varsinaisen yrityksen vasta alkaneen. Yrityskuukaisia kertyi 9-10, ennen kuin tärppäsi. Imetys taisi olla mulla todellakin tehokas ehkäisykeino, kun kierrotkin olivat vähän mitä sattuu ihan tähän tärppiin saakka! Tietääpähän jatkossa sitten... :whistle:

Kaktuspiikki täälläkin on jo hetkittäin närästänyt. Esikosta alkoi muistaakseni vasta loppuraskaudessa.

Voi hyvä ihme tätä ummetusta... Ei luumut, omenat tai runsas vedenjuonti tunnu auttavan. Tai vatsa kyllä toimii, mutta ei tarpeeksi. Turvottaa, vääntää ja tukala olo... Lääkkeitä ei viitsisi alkaa litkimään, kun eihän se sitä syytä poista, eikä niitäkään voi seuraavaa seitsemää kuukautta syödä. Farkut kinnaa turvonneen alavatsan kohdalta ja olo on kuin teletapilla muutenkin läskistyneen ja nyt vielä turvonneen olomuotoni kanssa. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit!

Synnytyksestä oli puhetta. Esikoisen synnytys oli kaikin puolin miellyttävä ja itselle voimia antava kokemus, vaikka onhan se myönnettävä, että kyllä se sattui aika lailla - joskin positiivisella tavalla ja eri tavalla kuin mikään muu kipu. Etukäteen pelkäsin ponnistuvaihetta eniten, mutta kun noin tunnin hurjan ponnistamisen tarpeen kanssa kärvistelyn jälkeen sain viimein luvan ponnistaa, tuntui se suorastaan helpotukselta, ja oikeastaan synnytyksen vähiten kivuliaalta vaiheelta. Ja siinä vaiheessa mulle oli ihan sama, vaikka alapää olisi räjähtänyt. :LOL: Repeämiä tuli aika pahoja, mutta niistä selvittiin, eivätkä ne mielestäni olleet läheskään niin kipeät kuin mitä olisin kuvitellut. Ja eihän sitä nyt yleensä vasten tahtoaan tarvitse punnertaa ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, ja monet sanovat, että ainakin puudutteet tepsivät tosi hyvin kipuihin. Siis ei huolta etukäteen, sanon minä, tosin asian (kauhunsekaisin ajatuksin) miettiminen taitaa kuulua vähän asiaan... :p

Pakko muuten mainita, että näin tänään ystävääni, jonka laskettu aika on pari viikkoa ennen mua. Ja voi hyvä ihme hänen mahaansa, niin selvä ja iso vauvamaha jo, oikein yllätyin! Eikä kyse ollut tosiaankaan mistään turvotuksesta. Kohtukin on jo selvästi yli navan, ja hänellä on sellainen soma puolipallo :) Neuvolassakin ovat vähän ihmetelleet. Vähän nauroin vaatekaupassa käydessämme, että sun ei varmaan kannata katsoa ollenkaan noita tiukkoja ja ei-venyviä vaatteita, jos aiot tuota vauhtia kasvatella mahaasi, ja pukea päälle vielä kuukauden päästä jotain muita kuin collegeja ;) Eli kyllä se oikea vauvamaha voi tulla esiin jo tosi aikaisin, hänelläkin viikkoja vasta 12+.

Musta on tullut kunnon romaanien kirjoittaja, ja vielä juttua riittäisi vaikka kuinka. Parempi nyt lopettaa, ja mennä pyörimään sänkyyn pariksi tunniksi, ennen kuin saan unen päästä kiinni (aaargh!).
 
Siidulaiselle jaksamisia.Tervetuloa uusille! Tsempitykset Kusmalle.
Täällä pahoinvointi sen kun jatkuu :/ eilen tuli syötyä töissä vähän huonommin ja sen kyllä huomas...ei tullu muuta kun huonoa oloa.
Yöt on menny repaleisesti.Esikoinen heräs viime yönä ainakin kolmesti.Huoh!

Meillä tää toinen tärppäs nopeammin mitä esikoinen.Esikosta tärppäs 9yk:lla ja toisesta 5:llä.Närästystä mullakin on ollut toisinaan.
 
pipsapippuri noista oireista kyselit. Mustakin tuntuu välillä, että olis ikäänkuin hiukan hellittäneet oireet (sen takia pelkäsinkin tuota toissapäiväistä ultraa, vaikka kaikki olikin onneksi hienosti).
Mutta tulin sitten siihen tulokseen, että mulla vaihtelee, eli esim. eilen oli väsymystä lukuunottamatta aika oireeton päivä (paitsi siis kyllä tissit on koko ajan kipeet) ja esim. valkkaria oli tosi vähän. No nyt taas aamulla sain huomata, että nyt tissit onkin vaihteeksi enempi kipeet ja aamukahvi maistuu tänään taas ihan sikapahalta kun eilen pystyin juomaan melkein koko kupillisen...ja näkyi tuota valkkariakin taas olevan.
Eli ehkä sullakin on nyt joku sellanen vaihe, että ne vähän niinku häipyis mut voi olla että tuleekin kohta takasin....? Minäkin olen siinä luulossa, että oireet alkais helpottaa siellä 12 viikon kieppeillä. Mutta tosi helpolla olen kyllä itekin päässyt tähän saakka.
Mun oireet:
-tissit kipeät erityisesti yöllä
-valkkari
-tajuton väsymys (ilman päikkäreitä nukkumaan viimeistään ysiltä ja 11 tunnin yöunet)
-tietyt ruuat ellottaa ja mielihalut taas joihinki juttuihin
-itkuherkkyys
-supertarkka hajuaisti josta siis todellakin haittaa...

siinäpä ne. Masussa ei ole oikeastaan koko aikana ollu paljon mitään tuntemuksia, joskus jommalla kummalla puolella, mut voi olla mun tapauksessa myös leikkauksen jälkeisiä kiinnikkeitä tjs.

yrityskerroista täällä taisi kertyä niitä 8, ja sinä aikana siis käytiin myös leikkauksessakin, eli loppujen lopuksi aika nopeasti tämä lähti, vaikka hitaalta tuntuikin odotus kaikkine ongelmineen.

kaktuspiikki en tiedä onko tää varsinaisesti närästystä, mutta sellasia "ilmaröyhtyjä" (yök..) tulee aika paljon....:ashamed:

Masukuvia tosiaan voitais kohta käydä odottelee!

Syrän ja hertta 8+1
 
Huh, reilu tunnin luin viime kirjoitukseni jälkeen tulleita viestejä, pitäisi tosiaan käydä ehkä vähän useammin.. ;)

Sukupuolta ei ekan kanssa kysytty, mies ei halunnut ja suostuin siihen. Kovasti tuli osteltua poikamaisia vaatteita ja kai sitä sitten alitajuisesti poikaa odotinkin, poikahan sieltä sitten tuli. Ja tajusin vasta jälkikäteen kun rakenneultrakuvia katselin, että miksi se kätilö niitä niin paljon mukaan antoi ja kysyi useamman kerran että onko enää mitään kysyttävää.. Näkihän niistä kuvista itsekin selvästi että se oli poika :D Joten, tällä kertaa jos yhtä selvä tapaus on, niin ei pysy salaisuutena minulle ainakaan.. Eli aion kysyä, sanoi mies mitä tahansa.

Eka ultra olisi 24.2. Arvatkaa vaan malttaisko millään odottaa.. Mies lupautui lähtemään mukaan, yllättävää kyllä, ekassa raskaudessa tosin oli parisuhde ihan rakosillaan, joten siksi ei hänestä ollut tukea silloin. Nyt tuntuu olevan IHAN eri ääni kellossa, tietty kun sovitusti tekemällä tehtiin tämä masukki..

Tupakoinnista sen verran, että ampukoon minut ken haluaa, mutta poltin ekan aikana ja poltan nytkin. En polta hirmu paljon (n.10/päivä) ja nyt vielä menee sen verran maksimissaan. Ekan aikana vähensin siitä vielä n. puoleen ja saman teen nytkin. Sähkötupakan ehdin juuri hankkia aikeissa lopettaa tupakointi, nyt en jostain syystä uskalla sitä imutella kun siinä lukee ettei sovi raskaana oleville.. Eihän se sovi tupakointikaan! Enempi olen tosin nyt sitä mieltä, että yrittäisin lopettaa kuitenkin tällä kertaa kokonaan, koska juuri taas vihlaisi omaa tuntoa kun radiossa puhuttiin jostain uusista tutkimuksista koskien raskauden aikaista tupakointia.. Mutta tsemppiä niille ketkä ovat päättäneet lopettaa, itsekin sitä harkitsen vakaasti.

Raskausarpia minulle tuli, atoopikolle, tosi paljon ekasta. Elopainoa ja löysää alavatsaa oli jo ennestään, mutta sitten navan yltä tietty venyi nahka myös ja vaikka kuinka rasvasin niin kyllä repeili..

Paljon kaikkea muutakin oli, mutta nyt ei enempää ajatus kulje.. Ultraa odotellessa,

viuhutin & ulpuelmeri 9+1
 
Mullakin tähän mennessä ollu niitä "ilmaröyhtyjä",mutta eilen illalla närästi ihan oikeesti! ai,rennietä saa siis syödä? mä join piimää kun en muuta uskaltanu ja se auttanu yleensä vähäks aikaa.
mitäs oireita mulla..
- nännipihat hellät (ei siis koko rinnat)
- itkuherkkyys
-raivarit
-öllöolo
-nenä tukossa koko ajan
-päänsäryt
-välillä aamusin oksettaa
- hajuaisti parantunut
-menkkamainen jomotus (toisinaan)
-turvotus
välillä tuntuu ettei oireita ole paljon ollenkaan,sitten ykskaks aamulla kun heräät saat juosta oksentamaan tai öllöttää koko päivän,toisinaan taas tuntuu ettei olis raskaana ollenkaan,ne päivät on pelottavia!
nyt oon huomannu että allergiapatteja tulee herkemmin ja yleensä huuleen tai suun ympärille! en ole allerginen millekkään,voikohan raskaus herkistää sitten jollekkin allergialle?!
voi kun menis viikko äkkiä niin pääsis kuikkaamaan vieläkö tuolla on asukas menossa mukana!!
Kusmalle tsemppiä! en kyllä tiedä mihin olet menossa,koitin ettiä sun juttua tuolta mutta on varmaan vanhassa pinossa?! :ashamed:

Torstain jatkoja!:wave:
 
Röyhtäily on täällä ihan hirmuista! Röyhtäilen tosi paljon ja usein, ja se helpottaakin usein etomiseen.

kaktuspiikki saako kysellä, että mitä tarkoittaa geneettinen keskeytys? Jätä kysymys huomiotta, jos et halua asiaa täällä ruotia :)

Masukuvia voisi toki laittaa, mutta ehkä tonne kerhon puolelle mielummin itse laittelisin kuin tänne yleiselle puolelle.

Yrityskerroista, en edes muista tarkalleen, mutta taisi tärpätä neljännestä kierrosta ehkäisyn pois jättämisen jälkeen.

Synnytys pelottaa ja hirvittää, mutta jostain syystä ei niin paljon kuin ennen raskautumista. Ehkä sitä ajattelee, että pakko se on jotenkin tuolta masusta ulos saada ja ei sitä karkuun pääse, niin kai siitä jotenkin selviää.

Pieni pyyntö, laittakaa viikot kirjoituksenne alle. Sitä miettii monesti, että missäköhän viikoilla kirjoittaja menikään, jos ei niitä ole :)

Guitar 10+3
 
guitar geneettinen keskeytys tehdään myöhemmillä viikoilla sikiön vaikean vamman tai kehityshäiriön takia.(piti itekkin googlettaa että tulee oikein) meidän tytöllä oli molemmat munuaiset liian isot ja täynnä "rakeita",eivät toimineet ollenkaan eikä mahdollisuutta selvitä kohdun ulkopuolella ollut...Meillä siis keskeytys tapahtui rv 22+3. :'(

kaktuspiikki 8+4
 
Moi kaikille, täältä vielä yksi syyskuun murusen odottaja liittyisi remmiin :)

Kyseessä olisi siis kolmas lapsi, la 11.9 ja synnytyssairaalana K-SKS. Ensimmäinen neuvolakäynti oli tiistaina takana, vielä ei saatu dopplerilla sydänääniä kuulumaan vaikka viikkoja oli tuolloin 9+0. Uskoisin, että la hieman muuttuu, että varmaan viikolla mennään eteenpäin. Nt-ultrassahan tuo sitten tarkentuu :)

Mä olen sitä "harvinaista" kastia, että raskaaksi tulo ei koskaan ole vienyt kauan. Voi sanoa, että nämä kaikki on ensimmäisestä yrittämästä tärpänneet. Oikeastaan "ongelmana" on ollut enempi luotettavan ehkäisyn löytäminen, murheensa kullakin :)

Sophie_84, 27v, kolmas lapsi, la 11.9, K-SKS.

Sophie_84 ja murunen 9+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Tervetuloa uudet, onpas meitä sakki=) Toivottavasti pysytään matkassa mukana kaikki..

Etova olo on palannut. Ei vielä rytinällä mutta selkeästi kuvottaa. Se siitä oireettomuuden stressaamisesta :D Minäkin menin ostamaan dopplerin, kaverilta käytettynä kun "halvalla" sai..

Huomena olisi tarkoitus mennä ystävättären kanssa kaupoille, hän ostaa lapsilleen talvivaatteet ensi vuodeksi jo kun -70% alennuksessa. Varovaisesti mietin josko itsekin ostaisi jonkun haalarin vaikkapa :rolleyes:

Yrityskerroista Viime keväästä asti oltiin ilman ehkäisyä, vasta oviksen tikuttelu näytti missä kohtaa pitäisi pupuilla oikeasti ja näinpä ensimmäisestä tikuttelusta tärppäsikin - ei tosin kunnolla vaan kemiallinen eli vuoto alkoi 3pv myöhässä. Tämä toukka sai alkunsa heti seuraavasta kierrosta, jälleen tikutellen. Eli oikein ajoitettuna hedelmällistä sakkia ollaan.

Menispä kuukaus nopsaa niin voisi huokaista jo...

Pipsapippuri rv 8+3
 
Tervetuloa uusille! :)

Tupakointi Minäkin poltin ennen raskautta, plussaamiseen lopetin ja alku oli kyllä vaikeeta mutta nyt ei enää tee edes mieli tupakkaa.. En aio aloittaa enää uudelleen koko hommaa. Saa nähdä. :D

Röyhtäily Täällä röyhtäyttää kans koko ajan, varsinkin syönnin jälkeen.

Yrityskerroista Meillä esikoinen tuli kerrasta ehkäisyn petettyä, iloinen yllätys oli silloin vaikka ei lapsi ihan heti suunnitelmissa ollutkaan. Tätä raskautta sitten tehtiin maaliskuusta -11 lähtien, eli ei kamalan kauan. :) Vaikka se itsestä pitkältä ajalta tuntuikin.

Raskausarvet Esikoisen aikaan tuli rasvauksesta huolimatta melkoinen kartta mahaan ja tulee varmaan nytkin. :/

Mullakin kävi välillä oireet vähäisempinä mutta eilen oli pahaolo koko ajan ja kovasti näyttää siltä että niin on tänäänkin. :/ Noh jospa tämä tästä.

Inskun 8+5
 
JEEEEEE huomenna pääsen heti aamusta neuvolaan!! aaahhh ihanaa kyllä sitä oonki täs odottanu!!! Saan asioihin vähän selvyyttä!! Nyt on ollut niin epävarma olo ja kauhea pelko!! Toivottavasti sielä neuvolassa ne kuuntelee/ultraa että saan tietää kuuluuko sielä mitään, helpottais oloa huomattavasti!

Voi luoja! vähä nauroon ittelleni eileen ku olin kaupas ostamas vähän jääkaappiin täytettä! melkeen tunnin tuli sielä hyllyn välejä kierrettyä ja loppu vaihees höpötin ja tiuskiin ittelleni ku en löytäny heti kaikkea mitä ostoslistalla oli ja kävely tyyli oli kuin pingviinillä :LOL: siinä sitte ku kärryt rupes oleen jo aika täynnä teki mieli jättää kärryt käytävälle ja lähteä kotia :) sitten kun autoon pääsin sanoin etten enää ikinä mee Citymarkettiin on se sen verran isoo putiikki :)

Närästyksestä sen verran että itseäni ei ole oikeastaan ikinä närästäny ja ei ainakaan vielä tässä vaiheessa ole närästänyt!

Finnejä minulla ei ole ollut oikeastaan koskaan ehkä muutama hassu!! Nyt sitten huomasin yks aamu meikatessani että suoraan keskellä ottaa on yksi isoo finni ja muutama muukin pieni näppy on kasvoihin ja rintoihin tullut. toivottavasti ei tuu enempää!!

Voi voi kun jännittääää:D en varmaan saa nukuttua!!

Kakaa ja toukka 10+ risat (huomenna saan selville tarkan raskausviikon)
 
Käytiin alkuraskauden ultrassa - pitää vielä vähän jännityksessä.
Ruskuaispussi näkyi ja alkio, mutta sykettä lääkäri ei saanut näkyviin. Alkio vastasi viikkoja noin 6+2. Oman epämääräisen arvioni mukaan nyt olisi pitänyt olla jo 7+0. No - kiertoni heittelee sen viikon-puolitoista - että periaatteessa mahtuu vielä noihin rajoihin.

Kohtuni on voimakkaasti taaksepäin kallellaan. Ehkä se kohdun asento ja hieman oletettua pienempi alkio ovat selityksenä tuolle sykkeettömyydelle. (Ainakin hartaasti toivon!)

Lääkäri laittoi lähetteen julkiselle - ensviikolla sitten sinne katsomaan, onko alkio kasvanut ja näkyykö syke. Aika rauhallinen osaan olla, vaikka olinkin toivonut sen sykkeen jo näkyvän. Toisaalta tässä on jo harjaantunut ottamaan huonot asiat vastaan sellaisina kuin tulevat.

syssy rv 6+2 (?)
 

Yhteistyössä