Meikäläinen kaivoi kaapistaan vanhat
imetysliivit, ne ei ole missään vaiheessa olleet kovin istuvat ja jossain vaiheessa siirryinkin sitten takaisin tavallisiin rintsikoihin, räpelsin vaan tissin vapaaksi, kun tarve tuli. En suosittelisi ostamaan niitä ihan vielä vaan vasta ihan loppuvaiheessa, kun rinnat tuppaa vielä kasvamaan. Ja toisaalta, ei rynnätä suoraan laitokseltakaan ostoksille, koska silloin maito nousee rintoihin ja pari viikkoa rinnat on ihan järisyttävän isot ja sitten vasta normalisoituvat. Muistaakseni sidoin jotenkin harson rintojen päälle yöksi, kun vuosivat maitoa silloinkin.
Äitiyshousut ihmetyttää, kun ne tuntuu paljon kiristävämmältä nyt kuin edellisellä kerralla, kaippa tämä maha on todella nyt suurempi kuin silloin. Viimeksi tarvi käyttää miehen t-paitoja vasta viimeisillä viikoilla, mutta nyt alkaa omat löysemmät paidat jo kinnata.
Supistukset on vähentyneet, mikä on tosi ihanaa. Olen välttänyt kaikkea ylimääräistä rasitusta, mm. esikoisen jja painavien juttujen nostelua. Nyt supistelee vain enemmän liikkuessa yms, mutta se nyt kuuluu jo asiaan. Vähän jännittää, kun ollaan menossa tuttujen mökille, jossa on rakennuksia kahdessa tasossa ja niiden välillä varmaan 50 porrasta. Saa nähdä, pitääkö juoksuttaa muita hakemaan mulle juttuja ylhäältä/alhaalta
Ja ihanaa sekin, että meitä on kymmenkunta henkilöä tulossa ja on vain yksi vessa. Vauva painaa välillä siihen malliin, että pitää käväistä vartin välein vessassa
heh. Onneksi on puskat keksitty ?
Kantoliina löytyy, se on trikoota ja käytin sitä vähän kietaisuristikakkonen-sidonnalla. Vauva painoi siinä sektiohaavaa, niin en voinut käyttää enempää, mutta noin periaatteessa se oli ihan ok. Jossain vaiheessa vauva tykkäsi katsella liinasta, kun mä tein kotitöitä. Tai tehtiin yhdessä, vauva piti mm. sähkövatkaimesta kiinni, kun tehtiin taikinaa yms.
Synnytystapa-arvioon päädyn minäkin, se on elokuun lopussa. Vähän jännittää, tuleeko sieltä sektiopäätös vai saanko yrittää ensin alakautta. No, molemmat vaihtoehdot kelpaa.
Nimeä ei olla vielä päätetty, esikoisesta päätettiin sairaalassa ja julkistettiinkin se siinä pian. Nyt en oikein vielä tiedä, miten tahtoisin tehdä. Moni sanoo, että toiselle lapselle on vaikeampi keksiä nimeä, mutta mun mielestä helpompi. Eiköhän se nimi löydy jommankumman sukupuusta muutaman oksan päästä, ehkä pienellä variaatiolla.
Kaktuspiikki, mulla diabeetikkokaveri on synnyttänyt alakautta ja diabeteksen suhteen ei tullut kummallekaan mitään kommervenkkejä. Sokereita vaan mittasivat aika tiuhaan.
tuplarattaista mä päädyin siihen, että parempi ostaa uudet ja myydä sitten joskus eteenpäin kuin ostaa käytetyt, joita ei sit saakaan myydyksi ja voivat mennä rikki saman tien. Ja etenkin, jos tulee se kolmas lapsi, niin noita vaunuja tarvitaankin sitten pitkään. No, vielä ei olla käyty ostoksilla, joten mieli voi vielä muuttua.
Siivosin joku päivä sitten kaapista tilaa pikkuvauvan vaatteille ja ensi viikolla olisi edessä niiden peseminen, Ajattelin, että joskos pesisi koot 50-62 nyt ja sitten siitä eteenpäin voisi ottaa vaan suoraan varastosta. Jotenkin se pienen pyykin pyörittäminen on oma tapansa valmistautua lapsen tulemiseen, se siinä on ehkä tärkeämpää kuin puhtaus, kun kuitenkin alle kaksi vuotta sitten kaikki on pesty ja sen jälkeen säilytetty hyvin. Meinaan tuunata ensisängyksi esikoisen äitiyspakkauslaatikon, mutta siitä en vielä tiedä, koska tämän tekisin. Sitten kun se on tuunattu, sitä ei voi enää varastoida, joten en nyt ehkä ihan vielä halua muutenkin ahtaisiin tiloihin lisää törmättävää. Ehkä sitten lähempänä sitä synnytystapa-arviota.
Esikoinen on ollut viime päivinä muiden lasten seurassa hirmu tarkka omista tavaroistaan ja tullut niistä mustasukkaiseksi. Ja samoin, jos mä huomioin muita lapsia, niin oma kullanmuru tulee heti syliin/lähelle kiehnäämään. On se söpö, mutta mitenköhän käy sitten, kun tulee se oma vauva? Positiivista on se, että pari päivää sitten kullanmuru nukahti yöunille hyvin, vaikka meillä oli kylässä huutava pikkuvauva. Eli isä ja poika tulevat nukkumaan öisin, vaikka minä ja pikkuvauva valvoskeltaisiin. Eri juttu onkin sitten se, että koska meikäläinen nukkuu, mutta yritän olla huolehtimatta siitä.
Siitäpä tulikin mieleeni, että pitäisi varmaan suunnata unten maille...
Santra ja pikkuvauva 30+0 (heh, ensimmäinen POKS, minkä tänne muistan ilmoittaa
)