Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

Biba Kiitos valaisusta. :) En siis huolestu siitä enempää.

Keesha, ei mua ainakaan ole ärsyttänyt se, että masulle pitäisi puhua ja laulaa, enkä ole kokenut sitä mitenkään pakolliseksi. Enkä koe olevani sen huonompi äiti tulevalle lapselle, vaikka en olekaan jutellut masulle saatika laulellut.
 
Jos mä alkaisin masulle lauleleen, niin muu perhe varmaan pakkaisi kimpsunsa ja muuttaisi muualle. Sen verran kamalaa kuultavaa se oli. Suloista kuitenkin oli kun isosisko halusi lukea vauvalle iltasadun yksi ilta :heart:

Mutta joo, olinpas sitten neuvolassa tänään. Tämä neuvolantäti oli sitten sitä mieltä, että vauva olisikin pää alaspäin. Se nyt on satavarmaa, että kääntynyt se ei ole, joten jompi kumpi on väärässä, joko edellinen tai nyt tämänpäiväinen täti. Menin itsekin sitten pää pyörälle asiasta, enkä enää tiedä asiasta mitään. Noh, huomenna saa sitten ultralla lääkäri katsoa ja siihen asti toivotaan parasta.

Vielä ei ole sappi ja maksa-arvot nousseet, joten nyt niidenkin puolesta pidän peukkuja pystyssä, että saisin kokea spontaanisti käynnistyneen synnytyksen ei-ensikertalaisena :)
 
Tsemppiä ikpi huomiselle! mulla sama edessä maanantaina.Nyt kyllä oon sitä mieltä et vauva olis pääalaspäin.Sen verran kovat kivut tuolla alhaalla.
Mä oon lauleskellu tuolle esikoiselle et eiköhän tuo vauva oo saanu siitä osansa.
 
Yeppeelle onnittelut!
Vauvalle lauleskelusta mä luotan siihen, että vauva kuulee mun ääntä koko ajan ja oppii kyllä sen tunnistamaan. Viime aikoina kun on ollut vähän huonompi vointi välillä, tulee lauleskeltua esikoiselle, vauva kuulee siinä samalla. Kaikkensa sitä tekee, että lapsi pysyy tyytyväisenä, vaikkei äiti jaksa olla leikeissä mukana. Pientä uhmaakin on ilmassa, tai sitten se on vaan omien korvien välissä.
Mun suurin vaiva tällä hetkellä on unettomuus/huonot yöt. Jos yöllä herää, niin on tosi hankala saada unen päästä kiinni. Viime yön nukuin onneksi paremmin, mutta takana on monta tosi vähäunista yötä. Ja väsymys näkyy mussa herkästi kiukkuna ja hermojen menemisenä. Pelottaa, että mitä se sitten on kahden lapsen kanssa, jos joku on aina hereillä. Yhden lapsen äitinä pystyi vielä ottamaan kivasti päiväunia, etenkin vauva-aikana pieni nukkuu niin paljon.
Kävin tänään ostamassa turvakaukalon, se on Gracon Logico S. Oli tosi hassua pitää sitä hetki auton takapenkillä. Huih, kohta siihen saa matkustajan! Rattaiksi päätyi Phil&Tedsit. Sitten pitäisi vielä hankkia Eisbärchen lämpöpussi. Se on todella lämmin pussi kaukaloon, esikoinen ei tarvinnut juuri talvivaatteita, kun tuohon voi laittaa sisävaatteet päällä, myssy ja tumput vaan lisäksi. Eli suosittelen lämpimästi niille, jotka pelkää, että lapsi palelee :)
Nyt täällä toivotaan musiikkia. Pitänee lähteä kaivelemaan youtubea.
 
josko nyt yrittäis uudestaan ;)

Villaruusuko se kyseli sf-mitasta.. Mullakin jokunen vk sitten oli aivan sama lukema, kuin mitä siitä käynnistä, 2vk aikaisemmin.. Mutta tosiaan oli eri mittaaja tuolla kerralla. Ja saattoi olla myös se, että vauva pyörähti edellisyönä rt:hen, mikä kai myös voi mittaa hieman muuttaa. Nyt kun taas oma neuvolantäti, on mittäkin ihan siinä keskikäyrän hujakoilla, missä ollut alusta asti :)

Keesha: En lauleskele vauvalle. Kuopukselle tulee tosin iltaisin unilauluja laulettua, joten saa osansa siinä samalla ;)

Santralle jaksuja öihin, :hug:
Itsellä menneet yöt jo pitkään huonosti ja kipujen kanssa painiessa. Su tultiin reissuta ja säikäytti vähän, että ei kai tämä ala syntyä kun olin niin kipeä. Kävin käyrillä ja tarkistivat tilanteen.. Lisäksi sain vahvempia särkylääkkeitä, joita kätilö neuvoi reilusti käyttämään jos vaan tarvetta. Olenkin muutamana iltana ottanut ja nukkunut yöt paremmin kuin pitkään aikaan.. Ja tekee hyvää hermoillekkin ;) Tosin unettomuuteen ei kyllä kipulääke taida autaa :D

Ja voin lohduttaa, että kyllä ne hermot kasvaa ;) Ainakin mulla kävi niin.. Esikoisen kanssa kasvettiin yhtä mukaa.. opetti paljon ja kuopus kun syntyi niin osasin ottaa entistä rennommin asioita, joista saatoin pitää esikoisen aikaan miltei kynsin-hampain kiinni.

Tasainen jomotus selässä jatkuu.. Ei onneksi säteile enää mihinkään.
Lähdin tohkeissani kävelylle koiran kanssa kun viimein sade lakkasi ja ei kyllä kovin nautinnollinen reissu ollut. Tuntui, että mahanahka repeis kun mahaa kiristi ja jonnekkin tuonne sivuille pisti.

Lastenhuoneet saatu siivottua. Seuraavaksi ois olohuoneen ja meidän makkarin vuoro ja sais viimein laitettua vauvankin tavarat paikalleen. Jos vaikka sattuisi niin että ei nyt ihan viikolla yli menisi :D

danjusja ja manna 36+0 :)
 
Pelottavan suuri poksahdus jo! 37+0! 21 päivää laskettuun aikaan!

Nyt masuttaja olisi jo virallisesti täysiaikainen syntyessään - en tosin usko, että täällä päässä ollaan synnärille lähdössä seuraavaan kolmeen viikkoon ainakaan, mutta hauska todeta asia kuitenkin. Pientä kehon valmistautumista kuitenkin havaittavissa, sillä sänkypuuhat saivat yllättäen aikaan kipeitäkin suppareita, selkeesti kipeitä eikä sellaisia pelkkiä kivuttomia kovettumisia. Ne toki loppuivat parissa tunnissa, mutta nautin niistä täysin, sillä elättelen toiveita, että ehkä ne aikaansaavat pientä kypsymistä h-hetkeen ja vauhdittavat tilannetta sitten kun sen aika on :)

Neuvolakuulumisia
: Verenpaine 110/72, Sf-mitta 35cm, syke 140. Muutenkin kaikki pissa ja muut ok. Vasta-aineet verikokeessa - eli ei sen puoleenkaan huolta.

Sf-mitasta olitte puhuneet, mulla on ollut viimeiset 3 viikkoa mitta samassa - myöskin tosin eri mittaajat joka kerralla. Muutenkin reilun kuukauden aikana kasvua on ollut puoli senttiä.. :) onneksi niin kun silloin viikolla 32 oli neuvolatädit huolissaan isosta mitasta, nyt on selkeesti masun kasvu viime viikkoina tasaantunut ja alan päästä vihdoin edes yläkäyrälle masuni kanssa. Muuten mennyt kokoajan tuolla jossain ihan omissa lukemissa.

Keesha: täällä samanlainen olo tuon masulle laulamisen kanssa, että ei oo kyllä ihan ollu mun juttu. Ehkä johtuu myös siitä, että olen ensisynnyttäjä niin jotenkin se mahassa oleva kaveri ei tunnu vielä niin _konkreettiselta_ olemassaolevalta vauvalta. Uskon, että laulelen sitten kun pystyn olemaan vauvan kanssa vuorovaikutuksessa aidosti. Uskon, että masukki kuulee mun äänen päivittäin ja on oppinut sen tuntemaan muutenkin ja yhteiset laulutuokiot tulevat sitten aikanaan ja hän oppii rauhoittumaan tuttujen laulujen ääressä syntymänsä jälkeenkin :) en ole jaksanut ottaa paineita asiasta. Jokainen tyylillään. Minulle se vaan ei tunnu luontevalta.

Kaikki on valmista vauvalle. Nyt on viimeisetkin vaatteet pesty ja viikattu kaappiin odottamaan käyttäjäänsä.

Wasabi 37+0.. iiik.
 
  • Tykkää
Reactions: Oliviaa
37+0 !!!! Nyt meidän vauva on valmis ja saa tulla. <3 TULE TULE JO!!!

Tänään neuvolaan.

Laulamisesta Mie aina välillä lauleskelen ja varsinkin juttelen pienelle. Meillä myös mies juttelee vauvalle ja hellittelee masua. Miusta parasta on lauleskella vauvalle automatkalla hyvän levyn soidessa taustalla ;) Miekin uskon, että vauva kyllä oppii tunnistamaan äidin (ja myös muiden masun lähellä paljon pyörivien) äänen ilman erillistä lauleskelua ja juttelua, koska kuuleehan pieni koko ajan mitä äiti puhuu. :)

Tule pian pikku kulta, kaikki on valmista sinua varten. <3

Oliviaa ja pikku-ukko 37+0
 
Viimeksi muokattu:
Vauva onkin tulossa maailmaaan ihan oikeinpäin! Nyt vaan sitten treenit käyntiin, että saadaan laskeutumaan ja syntymään sopivasti :) En ole uskaltanut edes kissanhiekkalaatikoita siivota tai kaneille kerätä ruohoa, ettei kyykistellessä vauva laskeudu peppu alaspäin. Nyt voi jatkaa normaalielämää, eikä tarvii miehelle jättää kaikkea eläintenhoitoa.

Remonttia tehdään kovaa vauhtia, josko ensi viikolla saisi sitten sisustaa (ja siivota).

Rv:t nyt 35+4 ja viikolle 38 on "tilaus" vetämässä. 37 on ainakin minun kokemukseni mukaan vielä rääpäle ja imetyksen parhaan onnistumisen vuoksi tuo 38 olisi ihanteellinen. Toivottavasti ei myöskään tule hepatogestoosia loppuajan vaivaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään hyvää kotikonstia kurkkukipuun??? 3 yötä menny huonosti kun kurkkuun koskee niin hemmetisti!! Myös yskää on ja korvissa humisee..joutuuko lähtee tk kuulemaan, että "ota panadolia, eipä oikein muuta voi kun olet raskaana". Joo ei kiitos kun ei ole kuumettakaan niin kärvistelen vielä... Olen juonu kuumaa, ottanut panadolia tablettina ja hottina, bafusiniakin hain apteekista..Mut eipä nuo auta kun hetkeksi ja kohta on taas kaktus kurkussa! :kieh:

Hui kun toisilla jo poksuu 37+0..Loppukuusta alkaa varmaan tulemaan vauvauutisia kuin sieniä sateella :heart:
Omani saisi syntyä 38+0, se olis ihan hyvä aika ;)

Just laitoin ekan satsin vauvapyykkiä pyörimään.. Eilen pesin jo sitterin kankaan ja yhden karvanutun :) Täytyis miettiä vauvalle myös kotiintulovaatetta..Noh, vielä kerkii...

Biba ja tytsky 34+0
 
ARGH!!!!! Menisi jo päivät.. :( En jaksa odottaa kun tuttavat on saaneet jo vauvansa.. Miksei meille vieläkään????????? No ei siinä kun meillä on tilaus vetämässä vasta 18pv :D Aiemmin toivottavasti ei tule. Sitten menee poikien hoitoon saaminen todella kiven alle enkä saa miestä mukaan synnytykseen :( Pakko vain malttaa mieli ja odotella kiltisti :) 18 pv jälkeen käy mikä tahansa päivä. Silloin aloitetaan reipas lenkki ja kolmet ässät =) Ja laulelusta: Meilläkään ei lauleta. Ainoastaan kun äiti on yksin autolla niin saatan laulaa hyvälle kappaleelle =) Juttelekkaan en hirveästi. Välillä ruokaillessa olen saattanut lausahtaa " No niin pipsa maistetaas yhdessä" :D Siihen se jääkin. Ja nyt lisää valitusta.... MIKSI PÄIVIÄ ON VASTA NIIN VÄHÄN?????

Pipsa 36+5 :heart:
 
Yeppeelle onnittelut pienen syntymästä!

Biballe vinkki kurkkukipuun ja tietty muillekin... Mulle kerto yks vanha pappa jokunen vuosi sitten, että paras apu kurkkukipuun on Werther's original karkit, siis ne kovat kermakarkit ruskeessa pussissa! Kokeilin niitä sitten kun tuli seuraavan kerran kurkku kipeeks ja ne oikeesti autto kurkkukipuun paremmin kun mikään muu! Siitä lähtien meillä on kaikki käyttäny niitä kun kurkku on ollu kipee :) Suosittelen ainakin kokeilemaan, eivät oo ainakaan vaarallisia masuasukkaalle :)

Lauleskelemaan en minäkään ala vielä tässä vaiheessa mahalle, johan meidän väki olis mua kiikuttamassa hoitoon :D Kerkee sit lauleskella kun on sylissä oikeesti :)

Mulla on alkanu olee ihan päivittäin supistuksia jotka on pikkuhiljaa voimistuneet ja välillä tuntuneet selässä asti. Vihlookin samalla usein tonne alapäähän ihan mielenkiintosen ilkeesti. Mitään ei voi hirveesti tehdä kun alkaa supistelee ja paine alhaalla vaan kasvaa. Istuminenkin on alkanu olee vähän hankalaa välillä... Vielä sais pikkunen kuitenkin muutaman viikon kestää mahassa niin tulis noita viikkoja lisää. Eilen kyllä vähän alko huolestuttaa miten tässä käy niin mies kysy meidän yhdeltä tutulta, jolla on näkijän kykyjä (näki myös tämän raskauden jo ennen testien tekoa, näkemättä kuitenkaan meitä ja on nähnyt paljon muitakin tapahtumia), että miten mahtaa syntyä tämä tapaus, sanoi että kahden viiva kolmen viikon päähän tulee tämän synnytys ja kaikki menee ihan hyvin... Saa nähdä kuin käy :) Mites muut mammat... ootteko taipuvaisia uskomaan ennustajiin tai näkijöihin?

Kaktuspiikki on tosiaan ollu ihan hissunkissun! Liekö joutunut osastolle tai saanut jo pikkusen nyytin?

Koski ja Jäppinen 34+4
 
Hienoa, että Ikpilläkin vauva kääntynyt menosuuntaan :) Jännää, mitäs tosiaan kaktuspiikille mahtaa kuulua? Biba, mulla kurkkukipu riesana pääsiäisestä (jo vain!!!) saakka. Arvaa oonko jo kokeillut kaikkea mahdollista... Jopa noita werthers orginaleja, joita Koski suositteli! Ja itseasiassa niistä apua ollutkin :) Taitaa olla joku mun oma "raskausvaiva" tämä kurkkukipu. Perhanan rasittava vaan on, murr!!

Ensi viikolla pääsen sinne synnytyksen suunnitteluun. Voi kuinka olen kateellinen kaikille, joilla hiukankin supistaa! Haluisin niin niitä omia supistuksia kokea, mutta pah! Ei supistuksen supistusta vaikka elämäni aikana kohta yhteensä jo ainakin sellaiset 19 kk raskaana ollut :/

Nyt on muuten hyvä aika hamstrata noita lasten uimarengaita, kun kesäalesta pilkkahintaan saa! :D Siis siltä varalta, että alapää on hellänä synnytyksen jälkeen!! ;)

Eilen törsäsin 60€ lastenvaatekirppiksellä + toiset samanmoiset alennusmyyntitangoista bongattuihin lastenvaatteisiin. Lisäksi netistä tilailin sadevaatteita itselleni ja talvitakkeja! Täytyy varautua lähtemään syksyllä ulos keleistä huolimatta! :) Joten valmistautuminen hyvällä mallilla :) Imetystyynyn ja kantoliinan vielä kun sais hommattua...

Vointeja!

Bastet ja tyyppi rv 36+5
 
Ei oo erikseen lauleltu täälläkään, eiköhän sitä omaa ja esikoisen ääntä tule yllin kyllin muutenkin. Ja eikoiselle tulee kyllä rallateltua. Pikkusen sitä kyllä itseäkin ympäristön paineet/odotukset ja äitiyteen liitettävät jutut välillä ärsyttää. Just viikonloppuna meinas mennä herne nenään, kun sukulaismammat arvaili vauvan sukupuolta mahan muodon perusteella. "Tyttö se on, kun oot jokapuolelta noin pyöree.." tai "nyt on varmaan isompi vauva, kun viimeksi, kun mahakin on isompi". Argh! Hermot menee tommoseen. Kerroin mammoille, että tiedoksi vaan, että maha on sf-mitan perusteella pienempi kuin viimeksi ja painoa tullut vähemmän lisää. Anoppi sentään homas, että otin nokkiini ja koetti vaihtaa puheenaihetta.. Häivyin paikalta.. Jotenkin tää kesä on kyllä paljon vaikeempaa aikaa olla viimesillään kuin sydäntalvi.. Turvottaa ja kevyemmissä vaatteissa tuntee olonsa ihan sotanorsuksi. Sit tää käsien puutuninen ja kipuilu tekee hulluksi. Huh, tulipa valitettua! Helpotti, kiitos vaan :D

Täällä alkaa olla kaikki vauvaa vaille valmista. Esikoinen synty juurikin tätä päivää vastaavana päivänä, joten vähän jännittää alkaisiko jotain tapahtua. Suppareita ei kyllä oo tullu yhtään, mutta eipä tullu etukäteen tosta esikostalaan. Nyt on kyllä alkanu oleen semmonen fiilis, että tää menee pitkälle. Päivänkakkaratkin (tiedättehän vanhan kunnon rakastaa - ei rakasta leikin) kertoi, että tää syntyy viikolla 40+ siihen on nyt uskottava sit..

Täälläkin oli neuvola tiistaina, kaikki ok, seuraava vasta kahen viikon päästä. Ei oo kuulemma mitään tarvetta käydä tiheemmin. Herkästi pitää ottaa yhteyttä, jos jotain kummallista.. Tässä sitä sitten ootellaan vaan.

Kilimanjaro 36+2
 
Täälä herättiin aikasin aamulla mahakipuun. Vessassa vierähti sitten puolitoista tuntia täristen ja kipeitten suppareitten kans taistellen. Maha taas yhtäkkiä niin sekasin ja tosiaan nuo supistukset kesti pari tuntia ja tuli tosi tiheään. Ja minähän huusin :p Onneks mies oli lähteny jo töihin niin sai rauhassa olla vaivojen kans.. Päätin sitte taas aamulla etten haluaiskaan synnyttää. Pakko se kuitenkin on, taidan sittenki ottaa kaikki puudutukset mitä voi vaikka alunperin oon aatellukki että ilman mennään tai ainakin mahollisimman vähällä. Ei sitä kyllä tuu kestämään kovin helpolla!

Nyt on ollu koko aamu aivan järkyttävän huono olo. Kun vessasta pääsin pois ja hyppäsin peiton alle, en uskaltanu liikahtaa enää. Ja niin se olo pysyi vähä aikaa pois mutta nyt kun oli pakko herätä niin se pahoinvointi tuli takas.. Jotenkin vaan niin kipeä ja ehkä hieman krapulainen olo! Tiiä sitte nyt mitä tämä tarkottaa?? Että taasko vaan harjotellaan tulevaa varten. Aattelin alusta asti että se synnytys on vaan kipua ja menee ohi, mutta kukaan ei kertonu että siinä voi olla mukana myös pahoinvointi! Nyt vasta oon lukenu juttuja että porukka on oksennellu ko tehny niin pahaa. Noh, liian helpollahan sitä ois päässykki jos ois vaan kipeä. Tottakai mun kohalle tulee sitten kaikkea muutakin..

Mitä muuten tarkoittaa kun neuvolakorttiin on merkattu pissatestin kohdalle siihen missä lukee U-gluk, että PLV ? ois pitäny neuvolassa jo kattoa sitä korttia ja kysyä samantien.. Seuraavaks onkin lääkäriaika ensviikon perjantaina, ultra ja synnytystapa-arvio. Että neuvolaan pääsee taas vasta parin viikon päästä..
Huoh, ei se auta ko hyppiä taas peiton alle.

Keesha 36+2
 
Keesha PLV tarkoittaa virtsanäytettä..
Niin onpas sulla ollut huono päivä vaivojen suhteen. Mulla alkoi esikon aikaan synnytys niin, että koko päivän oli väsyny ja paha olo..ja niinkuin menkat ois alkamassa. En tosiaan arvannu, että illalla ollaan synnyttämässä!
Ei mulla tehny pahoinvointia missään vaiheessa synnytystä..yksilöllistähän se on. Mutta mun kätilöopiskelija kaveri kerto, että seitsemän sentin kohdalla moni synnytäjä oksentaa..eli kun on avautunut 7cm asti :x Kaikkee sitä..turha miettiä liikaa etukäteen...
 
Täälläkin viime yö ihan suosta. Kolmen aikaan heräsin vessalle ja juuri kun olin uudestaan saamassa unta, ni alkoi sellanen mahakipu/supistelu, et ei siitä nukkumisesta enää mitää tullu. Kävelin ympyrää ja jumppapallon päällä yritin oloa helpottaa. Siinä vaiheessa aattelin ihan samoin ku keesha, et taijan synnytykseen sittenki pyytää kaikki maholliset puudutteet. Kun olen sitä miettinyt, että synnyttäisin luomuna. Onneks kivut sitten laantu ja sain vielä vähän nukuttua. Nyt maha hellänä, mut ei onneksi enempää oo supistellu. Eikä kuvotustakaan oo kun riesana onneksi ollut.
 
Moikka!

Tänään taas polilla käyty. Maksa ja sappi arvot oli hienosti laskenu lääkkeillä. Pojalla oli kaikki kunnossa. Eli tässäpä nää tärkeimmät kuulumiset. :) Käytiin ostamassa myös kaikki loput tavarat vauvaa varten eli vaippoja ja rasvaa jne. :) Ja löysin hyvällä alennuksella esikoisella lassien tuulipuvun. Kasvaa tuo tyttö niin vauhdilla että pitää varmaan päivittää vaatekaappia tässä syksyn tullessa. :D

Huusin myös poitsulle huutonetistä ihan uudenveroisen reiman talvihaalarin. Nyt sitten tosiaan ois kaikki valmiina vauvaa varten, viikkoja vielä muutama lisää ja sitten saa tulla. :) Ei kyllä malttais odottaa, mutta niin paljon on jo ootettu ettei tää oo edes pitkä aika. :) Ja esikoisella tuntuu olevan vaikeuksia odottaa välillä. :D On kyllä niin innoissaan aina kun muistaa että vauva on tulossa, vasta 2v niin ei ihan vielä ehkä ymmärrä kaikkea. :)

Illanjatkot kaikille! Ihanaa esikoinen nukahti nopeesti niin saadaanki kunnolla kahen keskistä aikaa miehen kanssa. Vielä kun siihen on tilaisuus. :D Sipsit ja sohva odottaa. :)

Ainii ja mullakin oli tänä aamuna pari aika tujua supistusta, yllätyin kyllä miten kovaa voi koskea. Saa nähä jos syntyy normaalisti että miten selviän kun haluaisin mahollisimman pitkälle päästä ilman kivunlievitystä. Tai ainakin epiduraalia yritän välttää, mutta voihan se olla että jos sinne synnytyssaliin asti päästään nii rukoilen että antavat sen. :D

Riikka&Niisku 34+3
 
Tää mun vauva ole mitään kääntynyt, vaan koko ajan ollut näin :confused: Huijasi siis mua ja sitä ekaa neuvolantädin sijaistätiä... Kääntynyt se nimittäin ei ole. Niin sitä kokenutta konkaria neljän raskauden kokemuksellakin huijataan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bastet
Keesha: Onpas sulla ollut rankan kuuloinen aamu! Jaksuja!
Kyllä tuo pahoinvointi kuuluu joillakin asiaan. Itse oksensin usemapaankin otteeseen esikoista tehdessä. Kuopuksesta voin vain pahoin ja tuntui että oksennan.

Ikpi: Toivottavasti vielä kääntyisi. Onko vielä jatkosuunnitelmia jos ei käänny? Siis kääntöyritystä?

Riikka: Hienoa että kaikki hyvin :)
Itsestä tuntuu, että ei esikoinen aikanaan ihan kunnolla hoksannut/ymmärtänyt että vauva tulossa (eikä kamalasti noteerannutkaan kun syntyi) vaikka olikin 3v. Nyt odottaa pikkusisarusta aivan eri innolla ja on aina ensimmäisenä kaikille toitottamassa =) Kupus (joka nyt 3v) odottaa ja kyselee kyllä, mutta jännityksellä odotan miten suhtautuu kun syntyy. Ovat isoveljensä kanssa niin erilaiset luonteeltaan, että saattaa jopa mustasukkaisuutta olla paljonkin.

Täällä viimeyö kans ihan syvältä. miljoona vessareissua, selkäkipuilua jne.. Ensi viikolle varasin ajan päähierontaan. sanoin että semmoiben rentouttava hoito, että ei kuitenkaan ala vielä syntyä sitten :D Sanoi että pystyy akupisteiden kautta käsittelemään myös tuota selkää. Lisäksi käsittelee niska-hartiaseudun jne :)
 
Danjuska Vauva on siis oikeinpäin, eli ei mitään jatkosuunnitelmia, muuta kuin synnytys :) Kuukauden melkein tässä jo joka yö onkin oltu sektiossa, se oli hyvin pelottava vaihtoehto. Olisi ollut kyllä ainoa, kun kääntöyritykseen en olisi suostunut tai perätilavauvaa synnyttänyt myöskään.
 
Ehei tää olotila meinaakkaan mennä ohi.. Yhä vieläkin supistellee, oli taas aivan ihana yö.. Maha tuntuu olevan yhtä sekasin ko eilen aamullaki. Huoh. Mitä tässä tekis, onko kellään muulla ollu tällasta tilannetta? Ennustaako tää tosiaanki alkavaa synnytystä, onko nää harmittomia harjotuksia, vai onko mulla joku mahatauti :p Eilinen päivä meni makoillessa ja helpottavia asentoja ettiessä, taitaa mennä tämä päivä samallailla. On niin outoa kun mulla ei oo tämmöstä oloa vielä kertaakaan ollu. Ja kun ei meinaa ohi mennä! Maha kovettelee iihan koko ajan, on harvinaista jos saa tuntea pehmeän mahan. Oikeesti ei tunnu kovin hyvältä tää :(
 
Keesha Ehkä kannattaa soitella tuosta olosta neuvolaan tai äitiyspolille? Jos et ole jo soittanut! Tsemppiä!

Toinen koneellinen vauvapyykkiä pyörimässä ja kun tuossa laskostelin puhtaita kaappiin niin tuli mieleen oletteko leikannu nuo kokolaput ym vauvan vaatteista pois? Esim bodeissa ja haalairessa on joissakin aika isokin lappu jossa näkyy koko ja pesuohjeet..Mietin vaan sitten kun vaatteita on myymässä niin ei tiedäkkään kokoa kun laput on leikattu..

ON: Kävin tänään päivystyksessä tuon järkyttävän kurkkukivun takia joka alkoi tuntua jo korvissa. No ottivat crp ja nielunäytteen ja vastaus tulee sit maanantaina. Mut korvat oli joka tapauksessa tulehtunu ja sain V-pen kuurin siihen. Huh, jospa nyt helpottaa ja sais ens yönä NUKKUA! Välillä yskittääkin niin, että meinaa keuhkot tulla pihalle...ja sitten supistaa...Kuumetta ei onneksi ole ollut että olo ei ihan kuollut ole mutta ei kyllä kovin virkeekään. Nyt on muuten nielutulehdusta liikkeellä, toivottavasti muut säästyvät siltä!

Kaktuspiikistä ei ole tosiaan kuulunut mitään?? Toivottavasti kaikki on hyvin :) Ehkä hänellä on jo pikkuinen sylissä..
 
Biba, mä en ainakaan ole leikannut. Sitten, jos näyttää siltä, että joku hiertää, niin tapauskohtaisesti poistelen. Niitä on muuten aika ärsyttävä lajitella koon mukaan myöhemmin.
Mies on ollut pari päivää töissä ja heti on vähän enemmän supistellut, mutta toivottavasti vauveli pysyy sisällä vielä syyskuuhun asti. Niin monella kaverilla on ollut just tällainen raskaus, että supistelee hirmu aikaisin, ja sitten lapsi onkin syntynyt yliaikaisena. En siis jotenkin osaa hirmu suuresti säikähtää näitä. Ja ihan melkein turvallisilla viikoilla ollaankin.
Pientä flunssaa on tulossa tännekin, mutta toistaiseksi vain niin pienesti, ettei se juuri perheen toimintaan vaikuta. Saa nähdä, mitä tästä vielä kehkeytyy.
Santra ja masuli 33+5
 

Yhteistyössä