Syyskuun söpöläiset <3 - Heinäkuussa

Hei! Pitkään olen lueskellut juttuja, mutta vasta nyt ajattelin, että olisi mukava itsekin kirjoitella :) Joten jos vaan huolitte mukaan niin olisin iloinen :)

Ja oli oikeastaan taka-ajatus tänne liittymisessä juuri nyt, nimittäin olen vähän huolissani ja ajattelin kysäistä jos jollain olisi kokemusta asiasta, kun seuraavaan neuvolakäyntiinkin on aikaa.
Olen huomannut, että tässä parin viikon aikana istuminen on tuntunut melko epämukavalta :/ Jos ei todella tarkkaan mieti asentoa, alkaa tuntumaan lihaskipua (sellaista kuin lihas olisi ''väsynyt'' tai ylirasittunut) rintojen alla/ylävatsalla :( Häviää kyllä sitten kun kävelee, venyttelee seisaalteen tai käy makaamaan, mutta esimerkiksi autossa istuminen pidempiä matkoja tekee todella vaikeaa! :(

Tolkjie/21/1./KYS (Laskettu aika on 29.9)
 
  • Tykkää
Reactions: lumi /77
Tolkjie, kiva saada tänne lisää kysissä synnyttäviä! Mulla oli yhtenä päivänä juurikin autossa samanlainen tunne, mutta vaan yhtenä. Pystyisitkö säätämään penkin asentoa ja kokeilemaan, auttaako se? Painaisiko vauva istualla ollessaan jotain sisuskaluja niin, että tulee nuo kivut?

Susette, tsemppiä! Varmasti reissu piristää ja ihana kun pääset sylittelemään pientä vauvaa.

Jee, mulle tuli viimein kelalta päätös äitiysavustuksesta ja äitiyspäivärahasta. Nyt odottelen, koska posti tuo pakkauksen.

Vuuti, 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: RauRau
Tervetuloa mukaan Tolkjie :wave:

Susetelle jaksamisia ja piristävää sukulointia :hug:.

Täällä on tänään oltu juhlimassa serkun hääjuhlissa ja heidän pienen tyttönsä ristiäisiä. Herkuteltu siis on... Nyt ollaanki miehen kanssa herkkulakossa tyttömme 2v-synttäreihin saakka, eli elokuun puoleen väliin.

Kävin eilen Jyskistä ostamassa sänkyyn sellaisen kosteussuojalakanan kun en löytänyt kertakäyttöistä enää mistään. Oli kooltaan 90 x 200cm ja kun oli kuminauhalla niin oli pakko leikata kuminauha pois että sen saa sänkyyn. Tuskin lapsivedet menee ennen puhkaisua mutta hyvä se on varautua. Menee sänky pilalle jos sitten käykin niin.

RauRau ja pikku-ukko 32+3
 
Heissan jälleen! Jaksoin hyvin automatkat, mennessä ajoin itse 3,5h yhdellä pysähdyksellä ja palatessa mies ajoi. Teki tosi hyvää sukuloida! Virkisti älyttömän paljon ja kivut/säryt väheni selvästi. Kaikki sanoi, että näytinkin hyvävointiselta ja kommentoi, että ei näy turvotusta tai ylimääräisiä kiloja. Hirmu mukava olo tuli kommenteista. :) Sitten toivottelivat tietty tsemppiä loppu raskauteen ja synnytykseen. Kuulin samalla, että jo ajat sitten kuollut isoäitini (synt. 1901) oli synnyttänyt kahdeksasta lapsestaan ekan ja vikan (mun äidin) sairaalassa, muut kyläkätilön avulla maalaistalon saunassa. Aikamoisesti ajat muuttuneet!

Tolkije: tervetuloa! Mun yksi omanikäinen sukulainen sanoi, että loppuraskaudesta oli vaikea istua esim. autossa, kun vauva painoi ylävatsalle/pallean seudulle. Sai koko ajan kallistaa penkkiä taaemmas ja yrittää venyttää vatsaa. Mulla ei ole ollut tuota ongelmaa, kun vauva toistaiseksi poikittain.

Ilokarpalo ja Pipana 33+4
 
Tolkije: vielä lisäyksenä, että jos on selvästi muitakin oireita, voi kyse olla myös tästä (tosin olisit varmaan jo huomannut, jos noita muita oireita). Raskausmyrkytyksen oireet

Tää on hyvä palvelu, mistä voi kysyä, jos omaan neuvolaan on aikaa ja oma terkka hankala tavoittaa: 10023 - (09) 10023 terveysneuvonta. Tuli mieleen, että kun täällä palstalla poristaan lähinnä omiin kokemuksiin verraten eikä tietenkään voida ottaa ns. lääketieteellistä kantaa, mitä mikäkin oire on. :)

Omista oloista: äh, viime yö taas hankala. Piukea olo vatsassa ja särkyilyä alavatsalla + liian kuuma makuuhuone. Tais maalaisloman vaikutukset jo hiipua!! :D No, päivä ja yö kerrallaan vaan jälleen eteen päin.

Hyvää viikon alkua kaikille! :)

Ilokarpalo ja Pipana 33+5
 
Heippatirallaa! Täällä on tullut kyläiltyä ja mökkeiltyä sen verran, että olen roikkunut vallan puhelimen varassa eikä ole tullut kirjoiteltua.

Viime viikolla muistaakseni oli neuvola ja siellä jälleen kerran eri täti kuin aiemmin. Tapasin "oman" neuvolatädin kyllä käytävällä ja tuli hetkeksi juttelemaankin. Hän on sairaslomalla ja palailee kuulemma elokuun puolivälissä eli näillä näkymin pääsen vielä loppuajaksi hänelle.

Ensi viikosta lähtien mulla onkin sitten jos jonkin sorttista tapaamista ja seurantaa joka viikko. Ensi viikolla ensimmäinen synnytyspelkopolikäynti (kätilö), sitä seuraavalla viikolla synnytystapa-arvio, sitä seuraavalla neuvola ja sitä seuraavalla toinen sypekäynti (lääkäri).

Vointi on ollut toistaiseksi ihan hyvä. Ilman närästystä, turvotusta ja jatkuvaa (ihanaa) hyörinää ja pyörinää mahassa voisi sanoa olevansa elämänsä kunnossa. Paitsi jos pitää mäkeä kiivetä ylös :D Noh, nyt tuli omanapaista tekstiä.

Tsemppiä Susettelle ja muille tunteiden pyörryksissä olijoille ja tervetuloa Tolkjie.

Ai niin niistä rintsikoista vielä. Nää tankit ei oikeesti pysy enää missään mun rintsikoissa ja epäsopivat liivit on nyt tehnyt sen, että rintojen alta on hiertänyt ihon rikki ja käytännössä kaikki liivit tekee kipeetä. Tähän kun (toivottavasti) lisätään vielä imetys, niin mää en tiiä mihin mä näitten kanssa vielä joudun.

Keltakukka ja käsittämätön 34+ jotain o_O
 
Moi

Tervetuloa Tolkjie! Mulla on usein (päivittäin) kenties kuvaamasi kaltaista tunnetta koko mahalla, ikäänkuin maha olisi tosiaan jotenkin ylirasittunut tai maitohapoilla :p. Mulla taas istuskelu sohvalla auttaa, kävellessä tulee tuota. Varsinkin aamupäivän vaivana ollut.

Mulla taas oli 3.5 tunnin automatkat ihan hanurista. Vauva ihanasti hankas päätään pissarakkoa vasten ja voi apua sitä vihlontaa. Käytiin eilen Särkänniemessä päiväreissuna ja olen kyllä ollut tänään aika tönkkö ja kipuisa. Liitokset ärtyi jotenkin kovasti siitä reissusta. Muuten reissu oli kyllä kiva ja en oo kerenny muutamaan päivään olla huolissaankaan. Asiaan (siis tuohon huolissaan oloon) auttoi kyllä myös lapsuuden ystäväni tapaaminen ja hänen kanssaan jutustelu. :)

Toivottavasti Keltakukan rintojen alus paranee pian. Ei oo varmaan helteet ainakaan vähentäny hiertymistä. :(

Muuten tässä ei nyt oo mitään ihmeellistä. Odotusta. Seuraava neuvola on reilun kahden viikon päästä ja sitten varataan aikaa lääkärille kokoarvioon. Pelkopoli sitten 4 viikon päästä.

Tänään raivasin vauvan vaatteille oman kaapin. Huomenna alan pesemään pikku pyykkiä. Kuivuvat ainakin nopeesti tällä ilmalla. Viikon päästä alkaa äitiysloma, mikä nyt ei elämään sinällään vaikuta millään lailla, kun kotona olen ollut kesäkuun alusta saakka.

Aurinkoista viikon jatkoa!

Velmutar 34+0
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on heinäkuun keskustelut kahlattu läpi. Eihän tätä kuutakaan ole enää paljon jäljellä.

(.) 2 kuukautta suunnilleen on mulla laskettuun aikaan. Jos tällaisia helteitä pitäisi sinne asti, en kyllä kestäisi. Hillitön turvotus ja öisin on mahdoton nukkua. Monesti olen nukkunut sentään alkuyön (n. klo 22-02) hyvin, mutta toissa yönä pyörin hikisissä lakanoissa hereillä vielä 3.30. Siitä sitten kolmen tunnin unien jälkeen pirteänä miniristeilylle Maarianhaminaan :) Ilokarpalon kanssa oon samaa mieltä siitä että kaikenlaiset reissut kyllä piristää! Vaikka ei ne vaikutukset kai niin pitkällisiä ole...

Keltakukalle sellainen kysymys, että oletko käyttänyt vielä tavallisia rintsikoita vai olisiko sulla jo jotain mukavia imetysliivejä, jotka vois laittaa päälle? Mulla oli samanlainen vaiva viime raskaudessa, rintojen alus ihan punainen ja hiertynyt kun rintojen ja mahan väli kutistui loppuraskaudessa. Mut joustavat liivit auttoi!

Sydäntähti, meillä on kans vielä muutto edessä. Oon pahoillani teidän yhteiselämän puolesta, mutta ihan hyvällä asenteella vaikutat silti olevan. Me ollaan nyt myyty asunto täällä Turussa ja ostettu uusi koti Lahdesta. Muuttopäivä on tosin vielä hämärän peitossa. Mahdollisesti menee vasta syyskuun alkuun. Siitähän on sit enää kolme viikkoa laskettuun aikaan. Mut näillä mennään. Saadaan onneks paljon apua ja yritän olla armollinen itelleni et kaiken ei tarvi heti olla ihan tiptop. Tärkeimmät kun sais kuntoon siihen mennessä kun vauva syntyy.

Ainiin, mulle vois siis päivittää synnytyssairaalaksi PHKS
. Neuvolantädeistä on ollu täällä puhetta. Mullahan se nyt sit vielä vaihtuu ja just sillä rajalla on myös rv36 lääkärikäyntikin et en tiedä kummalla paikkakunnalla se tehdään. Mut tosi mielelläni menisin kyl uuteen neuvolaan hoitamaan kaikki loppupään jutut. Vähän hermostuttaa se kun ei voi mielikuvissaan käydä läpi synnytystä kun sairaala on eri kuin ekalla kerralla. Ja yritän ajatella mieluummin niin, et vauva syntyis joskus rv40+ eli lähempänä lokakuun alkua kuin syyskuun alkua. Mut voihan toi muutto olla niin rankka rypistys, ettei se oo mun päätettävissä : /

Sinadrius ja mimmi 31+3
 
Sinadrius Mulla on tosiaan ollut nyt noi joustavat imetysliivit päällä. Tavalliset aiheuttaa sen verran tuskaa, että niitä en oo päälle enää saanutkaan. Mut mä olen nyt sitten kotona ollut kokonaan ilman ja koska Bebanthen on hukassa, niin oon käyttäny iholle pojan sinkkisalvaa, josko se nyt vähän helpottais.

Ei käy kyllä kateeksi teitä, jotka joudutte tässä lopussa vielä muuttamaan. Siis muutto sinänsä on mun mielestä aina jollain tapaa innostavaa (paitsi tietty jos olosuhteet on mitä on), mutta se muuton hoitaminen käy kyllä ihan työstä.

Eikö teillä muilla ole vieläkään kummia mielihaluja? Mulla kuluu tota näkkileipää tällä hetkellä pieni paketti päivässä :D
 
Tolkjie, tervetuloa mukaan joukkoon!

Keltakukka, ei kuulosta kivalta nuo hiertymät :( Minulla tuli yhtenä päivänä hiertymät nivusiin, ilmeisesti hikoilu ja huonot pikkarit saivat ne aikaan. Oli kipeä olo ja kävelin kuin ankka! Onneksi sain hiertymät paranneltua aika nopeasti, pidin pitkää kesämekkoa ilman pikkareita ja annoin ilmakylpyjä :D Sulla ei sellainen oikein onnistu.. Varmaan tuo rasvaaminen ja ilman rintsikoita oleminen on parasta, mitä voit nyt tehdä. Mulla pitäis käydä taas rintsikkaostoksilla kun nuo rinnat vain jatkaa kasvamistaa, ajattelin kyllä etten tässä vaiheessa osta enää muita kuin imetysrintsikoita.

Oi, nyt pitääkin mennä kun puoliso huutelee, tulen myöhemmin päivittämään lisää kuulumisia!
 
Tsempit kaikille muuttajille. On kyllänsä kova homma pakata kaikki tavara mutta että ne samat rojut pitää vielä purkaakki =).

Keltakukka, täällä ei mitään ihmeellisiä mielihaluja ole tässä raskaudessa näkynyt. Viime raskaudessa kyllä minäkin kiskoin näkkileipää pakettitolkulla, ja nimenomaan koulunäkkiä.

Mullakin jonkun verran tuota turvotusta on, sormus ei lähde pois sormesta ja paino saattaa heitellä vuorokaudessa yli puoli kiloakin. Ja helteet ilmeisesti on nyt tehnyt sen, että kivuttomia supistuksia tulee aika monta päivässä. Viime yönä heräsin supistukseen, ja heti sen jälkeen tuli alamahalle sellainen menkkajomotus, vähän samanlainen poltto kuin olisi maha kuralla. En tiedä mistä johtui. Muutenkin nyt on tullut tavallista napakampia supistuksia, vaikka juonutkin olen riittävästi ja magnesiumia syön iltaisin. Tosin lääkärineuvolan jälkeen (joka elokuun puolessa välissä) kokeilen olla hetken ilman magnesiumia ja kokeilen onko sillä vaikutusta supistuksiin.

Esikoinen oli ihan ihmeissään tänään kun käteensä tunsi vauvan liikkeet. Otti unikissan ja senkin tassun toi mun mahalle ja selitti sille kuinka "auva iikkuu". Täyttää ensi kuussa siis 2v. Ja suukotellu on masua tänään monta kertaa ja sanonu että hyvää yötä vauva :D.

Koittakaa jaksaa helteiden keskellä, kohta ne on kuitenkin ohitse taas.

RauRau ja pikku-ukko 33+0 poks!
 
No niin, jatketaanpa juttua :)

Tolkjie, minulla tuollaista samanlaista kipua oli ylävatsalla silloin kun maha rupesi kasvamaan, ja se ilmaantui juuri istuessa. Itsekin ajattelin, että ihan kuin lihas olisi väsynyt/krampissa, ja tuntui siltä, että sitä piti päästä venyttämään. Tulin omalla kohdalla siihen tulokseen, että kyse oli närästyksestä. Neuvolassakin asiasta juttelin lääkärin kanssa, ja hän sanoi sen todennäköisesti johtuvan juuri närästyksestä, miksei myös mahan kasvusta ja siitä että lihas joutuu antamaan periksi. Lääkäri huomautti, että myöhemmässä vaiheessa raskautta tällainen kipu voi viitata raskausmyrkytykseen, joten kannattaa harkita yhteydenottoa neuvolaan, jos asia sinua kovasti huolestuttaa.

Minulla oli neuvola maanantaina. Kaikki edelleen ok, sf-mitta 28 eli juuri käyrällä mennään. Paino oli 100 g vähemmän kuin viime käynnillä, siitä olin kyllä ihmeissäni? Viime kerralla se paino oli nimittäin pompsahtanu niin roimasti ylöspäin, että olin ihan varma että nousua on nytkin. Sillä vaikka olen pyrkinyt keventämään syömistä, niin meillä on käynyt niin paljon vieraita että on tullut syötyä aika hyvin, myös herkkuja.. Ja jäätelö näin kesällä menee, sitä en itseltäni helteillä edes kovin yritä kieltää. En tiedä sitten, oliko viime käynnillä muka niin paljon turvotusta, että se olisi vaikuttanut, sillä kyllä sitä turvotusta on vähän nytkin. No, ihan kiva yllärihän tuo oli, aika ihmeellistä vain että mulla on tässä raskauden aikana ollut kaksi ihan selvää "massakautta", eli painoa on tullut reilusti lisää, ja sitten se nousu on taas tasoittunut tai tyssännyt kokonaan. Toivon, että lisäkiloja tulisi enää muutama tässä loppuraskaudessa.

Supistuksista, kun sellaisia ei ole koskaan ollut, en tiedä millaisia ne ovat. Meneekö maha aina ihan kovaksi/pinkeäksi supistuksen aikana? Esim. äsken kun olin koiran kanssa lenkillä, alkoi yhtäkkiä alaselkään ja mahaan koskea, ja tätä kesti jonkin aikaa, mutta ei maha minusta ollut sen kovempi kuin normaalistikaan. Mietin vain, että josko se ois ollut supistus?

Nämä helteet kyllä rajoittaa liikkumista ja kotona touhuamista, sen vuoksi nukkumaan meno venyy näin pitkälle yöhön ja ilmeisesti pitäisi nousta aamulla aikaisin, että jaksaisi jotain tehdä. Päivällä ei voi kuin vain olla, paikallaan olokin hikoiluttaa. Mutta kuten RauRau kirjoitti, kohta nämä ovat ohi, ei passaa nyt valittaa.. Täytyy yrittää nauttia myös siitä tekemättömyydestä, vaikka vaikeaahan se on kun edelleen remontin jäljiltä olisi kaikkea pientä tehtävää ja tavaraoita on purkamatta. Turvotusta on välillä mutta ei pahasti, yritän juoda paljon ja syön myös ananasta yms. hedelmiä, josko ne vähän poistaisivat nesteitä. Pohkeet ja pakarat ovat todella väsyneet ja kipuilevat välillä, pitäisi venytellä ja hieroa niitä pallon ja rullan kanssa, mutta en saa sitäkään aikaiseksi, kun tämän mahan kanssa kaikki tuntuu niin vaivalloiselta.

Hispula ja LL 31+3
 
Huh hellettä -nyt kyllä täytyy sanoa, että on alkanut pari viimeistä päivää käymään todella kovasti voimille. Tänään masu kramppaillut ja kipuillut aikalailla. On tosi uupunut olo ja hiki koko ajan. Yölläkään ei saa nukuttua. Mutta eipä tätä hellettä enää kauaa taida jatkua.

Syömiset on menny hunningolle tällä viikolla useemman kerran. Josko paluu ruotuun taas huomenna. Ensi viikolla onkin esikoisen 10v.synttärit, niin sitten tulee varmaan kakkua ym. maisteltua.

Mielitekoja ei ole oikeestaan ollut. No, joka kesäinen mielitekoni toki -mansikat, joita olenkin kyllä muutaman kerran syönyt ihan urakalla. Ei tosiaan sitä suositeltua 1 desilitraa vain kerralla. Itse asiassa söin mansikkaähkyn eilen eli 2 litraa (voitte uskoa, että yöllä sai juosta pissillä), mittasin huvikseni tunti syömisestä sokrut, että pomppasko ihan pilviin... No ei pompannu! Oli 5.5 (ja tunti ruokailusta on max. 7.7 rajana). Hyvä niin! Muutenkin nuo sokrut nyt pysynyt hyvinä -toivottavasti pysyy jatkossakin.

Supistuksista: ei mun mielestä ne kevyet supparit/ harkkasupparit koveta mahaa, tai siis ainakaan mulla. Tosin maha on kyllä koko ajan aika pinkeä. Mutta siis ne todelliset synnytyssupparit vetää sen mahan todellakin kovaksi ja kireeksi.

Tälläinen pikaviesti, hikisenä ja punaisena, puuuuuh....

Velmutar 34+2
 
Enhän mää edes tienny, ettei mansikoita sais vedellä paljoa kerralla! Vai liittykö se vaan siihen rd:een? Mulla menee helposti aina litra, mut sen enempää en oo raaskinu kerralla ostaa niin siihen se sit jää. Plus litra hernettä ja sitte voiki pissalla ravaamisen lisäksi piereskellä koko yön :D
 
Keltakukka: :D No sitähän tää tuntuu olevan muutenkin, pissalla juoksua ja piereskelyä...!

Helteet ottaa koville täälläkin. Ärtymys lisääntyy entisestään helteellä. Ilman raskauttakin kuuma ilma tekee mulle heikkoa oloa. Nyt humalasta olosta sentään saa tuttujen sympatiat, kun on tää maha ;) Kerrostalossa sisällä 28°C tai yli, kun kiviseinät kuumenneet... Tuntui ihanalta, kun ma-iltana saatiin jäähdytettyä kämppä 26 asteeseen. Nyt ei meinaa millään jäähtyä, kun ulkonakin nyt vielä tuo 26. No, viileää suihkua vaan ja voisi kokeilla kuulemaani kikkaa, että kostea pyyhe päälle illalla ennen nukkumaanmenoa. Pitäisi viilentää mukavasti.

Kävin tänään raskaushieronnassa. Kyllä teki hyvää! Erikoistyynyillä tuetaan kylki asentoon niin että pystytään hieromaan selkää ja hartioita ihan normaalisti.

Ilokarpalo ja Pipana 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Joo, siis tosiaan tuo mansikkamäärä 1dl kerralla liittyy juurikin raskausdiabetekseen.

Nukuin muuten viime yön viileä (no ei se kovin kauaa ollu viileä, kolmen aikaan pissireissulla kävin kastelee sen uudelleen), märkä pyyhe kyljen/ vatsan päällä. Auttoi kyllä. Käytin samaa kikkaa kesällä 2010, kun oli superhelteet ja pikku vauva kölli samassa sängyssä. Ensi yöksi otan kyllä vähän isomman pyyhkeen, jonka saa kaksinkerroin -kestänee viileänä pidempään. Viime yönä kun mulla oli vaan pieni muumipyyhe yksinkerroin. Mutta suosittelen hikisten öiden helpotukseksi!

Vauvan vaatteita olen eka satsin pessyt ja kaappiin laittanut. <3 On ne pieniä! Uskomatonta, että niihin se pieni pujahtaa ja isojakin ne vaatteet on alkuun.

Synnytysunen näin viime yönä. Aika tiukasti rupee olemaan synnytys mielessä. Pelkopoliaikaa odotellessa. Pitäs sinnekin saada ne esitietolomakkeet täytettyä ja lähetettyä. Laskettuun aikaan on lähes 6 viikkoa, mutta mikäli tosiaan se synnytys käynnistetään (tai lähtee spontaanisti käyntiin ennen sitä), niin voi olla, että noin 5 viikon päästä vauva on maailmassa. Aika jännittävää. Ennenhän mulla on synnytykset käynnistyneet spontaanisti ennen laskettua aikaa. Nyt vaan tosiaan nopeiden synnytysten vuoksi halunnevat ottaa mut ajoissa sairaalaan sisälle synnyttämään. En tykkää yhtään tuosta tunnin matkasta sairaalaan.

Mutta nyt koiran kanssa lenkille ja sit aamupuurolle.

Velmutar 34+3
 
Heipähei täältäkin, sama meininki kuin muillakin eli pystyyn meinaan sulaa. Oloa saa onneksi helpotettua välillä ilmalämpöpumpulla kun tuikkaa superviilennysmoodin vartiksi päälle. Pitää vaan varoa ettei vilustuta itseään siinä helpotellessa. Näkyy vaikuttavan koko perheeseen nämä kelit, pikku-ukkokin haluaa oma-aloitteisesti päiväunille ja vieläpä normaalia aiemmin :) Mikäs siinä äidin puolesta!

Nyt on muuten ekoja kertoja tullut sellainen olo ajoittain, että olisipas hauska saada oma vartalo ihan vaikka vain päiväksi takaisin. Viimeksi en muista moista kokeneeni kuin ihan viimeisilläni, ja nyt olisi vielä 9 viikkoa odottelua edessä.

Meillä on pikkuvaatteet olleet kaapissa jo keväästä kun piti saada pieneksi jääneiden kaappiin tilaa ja vauvan kaappi ammotti tyhjyyttään. Toivon etteivät liiemmin siellä pölyynny, kaikki kuitenkin viime vuonna pestynä säilöön laitettu.

Joku pohti aiemmin miltä sellainen supistus tuntuu missä maha kovettuu. Korjatkaa nyt muut uudelleensynnyttäjät jos olette eri mieltä, mutta ainakin orgasmin saadessa tietää miltä tuntuu kun koko maha kovettuu :D Se ON supistus. Kaikenlaisia kiristyksiä ja puristuksia voi olla myös (siis kivuttomia) mutta tuossa kokemattominkin tietää, mikä reaktio on kyseessä. Itselläni tuollaisia todellisia kovettumisia on vähemmän kuin yleistä kiristelyä, mutta kuitenkin ihan riittävästi kumpiakin, että tahti pysyy hitaana.

-Napsi 31+0-
 
Napsi, ihan sama tunne - miten voi vielä olla 2 kuukautta jäljellä ja olo on jo näinkin tukala. Mutta toivottavasti menee helteen piikkiin. Viimeksi 2011 heinäkuista odotin ja kyllä oli viimeisen kuukauden helteet hankalia. Silloin ei kyllä tiennyt, mitkä olot piti laittaa kuumuuden piikkiin ja mitkä mahan.

Oon hiljakseen kuitenkin pakannut muuttolaatikoita ja jokaisen päivän on pelastanut uiminen. Siitä tulee edes hetkeksi viileä olo. Mutta kyllä pistää itkuksi jos ja kun yöunet menee ihan pilalle. Sunnuntaina sain hysteerisen itkukohtauksen ja mies varas mulle samalta istumalta yön hotellissa. Siellä sitten nukuin su-ma -yön ilmastoidussa huoneessa. Kyllä teki hyvää :)!

Ihan uskomaton möngerrys käy mahassa muuten juuri parhaillaan. Miehen kanssa ollaan muisteltu että esikoinen liikkui mahassa paljon enemmän. Mutta tämänhetkinen touhu ei kyllä häviä isoveljelle yhtään :) Jospa sieltä tulee kuitenkin samanlainen aktiivinen lapsi kuin veljensäkin?

Koittakaa kestää! Kyllä nää helteet jossain kohtaa helpottaa!

Sinadrius ja mimmi 31+5
 
Kotiuduttu reissusta pari tuntia sitten. Ihanaa oli nähdä sukulaisia ja hoitaa 3 viikon ikäistä vauvaa ? Itkukohtauksia tuli parina aamuna, mut muuten mieli pysyi suht hyvänä. Hellettä piisasi liiankin kanssa myös Ruotsissa. Se teki kyllä tukalaa.

Eilen iski yhtäkkiä älytön korvasärky oikeaan korvaan. Tää päivä meni Panadolin voimin laivalla ja autossa. 3 1grammasta panadolia ottanut ja vie pahimmat vihlasut, mutta kuitenkin koko oikea puoli naamasta on ihan kosketusarka :-( En tiä voiko näin yhtäkkiä korva tulehtua? Jos särkee näin aamulla, niin menen päivystykseen tarkastamaan tilanteen. Auts!

Korvan lisäksi tänään on vaivanneet kovat supistukset koko iltapäivän. Liekö matkaaminen ja helteet aiheuttaneet. Nyt kotona maatessa vähän hellittäneet. Tuli monta tuntia aika säännöllisesti n. 10 min välein. Ja tuntuu sekä pysäyttää.Jos jatkuu huomenna, niin ehkä paree soitella johonkin...äippäpolille vissiin! ? Musta tuntuu, että tää vilkas vauva osaltaan aiheuttaa supistuksia. On päivän aikana milloin mitenkin päin. Ja yleensä aina kum menen kyljelleni pidemmäksi aikaa, niin kääntyy poikittain. Eikä voi olla huomaamatta, kun venyttää itseään ihan urakalla.

Mutta nyt yritän saada unen päästä kiinni. ..hieman rytmit sekaisin. Miehellä vielä ens viikko lomaa ja sit alkaa arki.

SuSette ja tyyppi 30+4
 
Napsi, kas kun en itse huomannut tuota, että orgasmin jälkeenhän se kohtu on kovana ;) En silloinkaan tunne sitä muutenkin kuin kokeilemalla, mutta kyllähän se tosiaan on silloin eri tuntuinen kuin normaalisti

Sinadrius, olipa ihanasti tehty sun mieheltä! Todella ajattelevaista :)

SuSette, kyllä se korva voi tulehtua ihan yhtäkkiä. Toivottavasti vaiva menisi nopeasti myös ohi.

Tukala on olo täälläkin, viime yö oli kaikista pahin.. Eilen touhuttiin koko päivä pihahommia kun kyllästyttiin vain olemiseen, ja ehkä näihin helteisiin alkaa jo vähän tottua. Tänään kävin jopa treenaamassa vähän, ensimmäisen kerran pariin viikkoona. Eihän se hikoilu pahasta ole, inhottaa vaan olla koko ajan hikinen ja likainen, ja tietysti nesteytyksestä pitää pitää huolta. En tiedä olenko täällä vielä asiasta maininnut, mutta inhottavin vaiva tällä hetkellä on ehdottomasti kipeät jalkapohjat. Aikaisemmin ne kipuili vain aamulla kävelemään lähtiessä, mutta nyt ne on kipeät jatkuvasti. Varsinkin kävely ilman kenkiä sattuu ihan todella paljon. Tänään ajattelin kokeilla jääkylpyä, josko siitä olisi apua... En tiedä johtuuko kipuilu turvotuksesta vai siitä, että pohkeet on niin jumissa, mutta kyllähän tämä rajoittaa liikkumishaluja aika paljon!
 

Yhteistyössä