Onnea simppu!!!:flower:
Mimzyn kanssa siis jalat ristissä jännitellään, ettei vauvat syntyisi ennen sovittua sairaala-aikaa! Toivotaan, että pienet kestää masussa!! Päivät itsellä menee ihan ok, mutta illalla se nukkumaan meno/ yöllä kun herää, niin apua... Kyllä tosiaan kädet ristissä toivoo, ettei vauva lähtisi syntymään. Jokottelutkin täällä alkanut -anoppi (joka ei ole muuten raskausaikaa kommentoinutkaan tms. millään lailla) tänäkin aamuna kyseli, että eikö oo mitään tunnetta, että lähtisit synnyttämään pian.
Mä en saa jotenkin mitään aikaiseksi! Sairaalakassi pitäs saada oikeesti kunnolla kuntoon. Ja vauvalle laittaa (vanha) ä-pakkauslaatikko sisäpäikkärisängyksi. Vauvahan tulee nukkumaan perhepedissä. Mies saa sitten järjestellä makkarin uusiksi, kun ollaan sairaalassa. Meillähän tulee perhepeti siten, että vauva nukkuu aina mun ja seinän välissä. Koen sen turvalliseksi ratkaisuksi, kun mies niin sikeäuninen. Tissiä vaihdettaessa sitten olen vauvan kanssa välillä pää jalkopäätyyn päin. Kuulostaako hassulta? Hirveen toimiva ollut meillä. =) Ja pitäs pestä tai siis keitellä rintapumppu jajaja...
Mut en saa mitään aikaiseksi! Kai yritän pitkittää sitä synnytysajatusta tälläkin saamattomuudella... Iltaisin suoraan sanottuna v*tuttaa ajatus, että synnyttääkin pitäs. Kauheeta, mikä angsti mulla päällä. No, tiedän kyllä, että tositilanteen iskiessä päälle ajatukset ja vireystila ovat aivan toiset! Voihan se synnytyksen aikana jossain vaiheessa vähän (tai paljonkin) ottaa päähän, mutta olen nyt yrittänyt muistuttaa itselleni, että olen siitä jo kolme kertaa selvinnyt hienosti. Lääkärin mukaan mulla on ollut "unelmasynnytyksiä" -menen vain sairaalaan ja synnytän. No, näinhän se on ollut.
Mutta on kyllä jännää ja mielenkiintoista nähdä, miten kroppa reagoi käynnistykseen -sitä kun mulle ei ole koskaan tehty! Tai siis kun toivottavasti siihen käynnistykseen asti päästään... Ja mitä lääkäri päättää ä-polilla! Päästäänkö suoraan puhkaisemaan kalvot (tämä ilm. vaati kypsän tilanteen... Eli kohdunkaulan pitäs olla hävinnyt??? Tietääkö joku??? Ja kohdunsuunkin pitäs olla auennut -no, mullahan on.) Vai aletaanko kypsytellä cytoteceilla... vai otetaanko mut osastolle odottamaan spontaanisti käynnistyvää synnytystä. Vai laittavatko mut kotiin, jos eivät päästä käynnistää ja osastolla olisi ruuhkaa!! Vaikka on kyllä semmonen juttu, että en sieltä sairaalasta aio poistua ilman vauvaa!! Th:kin eilen sanoi, että jos niin kävisi, että lääkäri päättäisi laittaa mut kotiin, niin saa soittaa th:lle, joka sanoo, että ei sitä voi sieltä pois päästää. No, ei se auta kuin odottaa. Paras varmaan olisi, jos ne kalvot pääsis puhkomaan.
Mutta hei, mustakin tuntuu ihan käsittämättömältä, että tässäkö muka laskettu aika häämöttää! Ja että oikeesti tässäkö muka ensi viikolla synnytellään... HUH HUH!!
Hyvää viikonloppua!
Velmutar 38+4 (vielä 3 yötä... sairaalaan menoon....)