Syyskuun söpöläiset <3 - Elokuussa

Nyt kun sain RauRau sanottua, ettei turvotusta ole, niin johan on jalat niin turvoksissa, ettei kengät mahdu jalkaan. Sormuksia eilen sovitin ja nauroin ääneen. Kokeilen sitten syntymän jälkeen joskus uudemman kerran.

Täällä on ollut vatsan asukas niin hiljainen nyt illan ajan, että pistän nyt maaten kyljelleen ja teen ihan ajatuksella liikelaskentaa. Toivottavasti kaveri herää, karkkia jo pistelin nassuun, kun siitä yleensä virkistyy.

Keltakukka 39+2
 
Yhes koos ollaan yhä pienen kanssa! Tänään olin oksitosiinitipassa.Pitkäpiimäistä touhua! Tavoite ollut et saatais omilla/tehdyillä supistuksilla vauva tarpeeksi alas jotta vois kalvot puhkoa..ei oo onnistunu.Tylsää kestää suppareita jotka ei saa mitään aikaiseksi. ..ja hirvee ikävä lapsia, miestä ja kotiin...mutta on täällä ainaki turvallista ootella!
Velmutar 39*0
 
Velmutar, tsemppiä ja voimia synnytykseen. Pitkällä olet jo ja kohta on nyytti kainalossa :)

Tuntuu, että kaikilla muilla tapahtuu jotain ja ainakin viikot on jo pitkällä. Itsellä ei mitään, ei niin mitään. Luulen, että tällä menolla ollaan Lokakuulla ennen kuin poika suostuu jättämään mukavan yksiönsä :p .

Paljonko teille on kertynyt raskauskiloja? Mulla on tähän mennessä tullut vajaa 9kg. Toivoisin sen pysyvän alle 10:ssä, mutta taitaa olla turha toivo, jos tätä raskautta jatkuu vielä pitkäänkin..

Huomenna on lääkärineuvola. Toivottavasti siellä olisi jotain uutta, kuten kokoarvio ja todettaisiin pään laskeneen/kiinnittyneen (mitä en kyllä usko, koska ei ole mitään paineen tunnetta tai mitään)

Syyskuu14 36+5
 
Sain ainakin mielestäni eilen tarpeeksi liikkeitä laskettua, joten uskalsin olla kotona. Täytyy olla nyt tosi tarkkana, kun käskivät niin herkästi lähteä näyttäytymään.

Tuosta painosta mun pitikin aiemmin kommentoida, kun mä painan nyt yhtä paljon kun esikoisesta tässä vaiheessa, mutta tässä raskaudessa kiloja on tullut samat kuin Syyskuu14:lla eli vajaa 9kg. Esikoisesta niitä tuli 26kg.... näitä 9 kiloa lukuunottamatta kaikki jäi, kun en ehtinyt tehdä asialle mitään. Eli nyt olen tyytyväinen, kun pysytään about näissä lukemissa. Sitten kun on toipunut synnytyksestä ja muusta, niin on aika ottaa itteänsä niskasta kiinni ja ravistella ne parikymmentä ylimäärästä kiloa. Se onnistuu, mä tiedän sen!

Närästys alkaa pikku hiljaa vituttaa. Heti aamupalan jälkeen alkaa ja yölläkin on ihan hirveetä. Piimää, rahkaa ja jugurttia yritän vetää minkä kerkiän, jottei tarttis niin paljon lääkitä, mutta Samariniakin menee se max. 4 pussia päivässä, ei maha mittää. Loppuis jo!

Jännittelen tässä vielä sen pissanäyteviljelyn tuloksia. Huomenna saa tietää, onko siellä oikeesti tulehdus jylläämässä. Jos on, niin toivottavasti se ei ole nyt vauvalle tehnyt mitään.

Keltakukka 39+3
 
Heippa pitkästä aikaa taasen kaikille!

Lueskellut olen minäkin muiden kirjoituksia ja seurannut tapahtumia! Onnea hirrrrveen paljon kaikille onnellisille joilla on:heart: jo nyytti kainalossa!!!

Omaanapaa..mulle tää raskaus on ollut järkyttävän raskas, jo eka kuukausista alkaen. Viimeset kuukaudet on kamppailtu alhaisen hempparin lisäks koko ajan pahenevista iskiaskivuista ja nyt vielä loppumetreille tuli aivan järkyttävät peräpukamat jotka särkevät ja valvottavat koko yön.
Pari viime yötä on mennyt itkeskellessä näiden kipujen kanssa, panadol tai voiteet ei auta ja kipu vaan pahenee. Äitipolilta sanottiin ettei vaivalle oikein mitään pysty tekemään nyt ennen synnytystä :(. Sain sitten puudutusainetta jota voi välillä laittaa mutta eihän se helpota kipua kuin vartiksi. Voitte kuvitella (ällövarotus) miten järkyttävä olo, kun takapuolessa ulkopuolella on luumun kokoinen, melko kova patti joka särkee ihan hemmetisti eikä pysty edes istumaan.
Mahdollinen käynnistys ois huomenna edessä ja pelottaa niin hitosti miten kaikki menee, kun jo nyt oon niin kipeänä ettei kävely tai se istuminen tosiaan onnistu :'(.
 
Keltakukka, närästys, päivän sana. Ymmärrän ja jaan vitutuksesi, itsekin nappailen Rennietä kuin karkkia eikä tunnu missään. Ja toi yönärästys on täällä kans uus ihanuus, makuulle mentyä se iskee aina. Eikä mikään auta! Edes tieto siitä, että sitä kestää vain synnytykseen saakka, aiemmin ei tasan lopu. Ja tää oikeasti sattuu :/ Ja hyvä kuulla, että tyyppi on muistanut liikkua, toi laskeminen on raastavaa. Kerran piipahdin itse jo käyrillä, mutta silloin oli syynä se perätilaan kiepsahtaminen.

Itse kävin eilen vikassa neuvolalääkärissä ja aika läpihuutojuttu oli. Kaulaa 3cm jäljellä, ulkosuu sormelle auki, pehmentynyt muttei vielä mitään höttöä. Ukko hilluu vielä vapaana, ei ole laskeutunut/kiinnittynyt eikä muutakaan. Mahtuu kuulemma vielä hyvin kääntyilemäänkin, voi taivas. Eli kestänee vielä kaaaauan. Ilmoitin miehelle kotiin päästyäni, että nyt on varmaan pakko lopettaa tämä tehokas selibaatti ja ottaa ainut toimiva kypsytyskeino eli prostaglandiinit käyttöön :p Mä En Halua pungertaa yli-isoa vauvaa yli-aikaisena.

Painosta, omani on jäänyt jumiin siihen 6,5kg, ei ole tainnut moneen viikkoon liikkua suuntaan tai toiseen. Kaipa siitä olisi neuvolassa mainittu jos pitäisi huolestua, mulla nyt sitä painoa on ihan riittämiin omasta takaa :/ Kymppiin on siis vielä matkaa ja saisi jäädä saavuttamattakin.

-Napsi 35+5-
 
Voi Sisso! Mun rypäle kalpenee sun luumun rinnalla :O Kuulostaa järkyttävältä ja on kyllä uskomatonta, etteikö tuolle olisi muuta voinut tänä aikana tehdä kun ihminenhän on ihan tuskissaan. Toivottavasti käynnistys sujuu mallikkaasti ja pääset pian parantelemaan kroppaasi!
 
Velmutar: tsemppiä! Jännää.

Sisso: auts! Mä selvisin jo omasta pukamasta ja se kipu on kyl niin järkkyä! Ihan älytöntä etteivät muka tee asialle nyt mitään. Kenen pitäisi jaksaa tuollaista kipua päivä tolkulla!

Närästyksestä kärsivät hakekaa ihmeessä apteekista tuota Omeprazolia. Neuvolassa sanoivat että olisi reseptivapaa. Ite hain reseptillä. Aamulla tosiaan tyhjään mahaan ja heippa vaan närästyksille :) Ei edes enää muistanut kuinka ihanaa on kun ei närästä kokoajan. Rennie ei auttanut enää. Toi Omeprazol vaikuttaa jotenkin vatsan happoihin. Lääkäri määräsi otettavaksi aamulla ja illalla, mut en oo iltaisin ottanut. Niin hyvin on tehonnut.

Tää väsymys on aika jäätävää! Eilinen meni Ikeassa ja tytön harrastuksissa. Tänään aamulla olo olikin sit ihan kuollut. Kun pahimmasta koomasta selvisin, niin sain kuin sainkin siivottua. Nyt taas ihan puhki. Voisin vaan nukkua koko päivän! Voi kun tää loppuis jo....

SuSette ja rv 36
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Pitkästä aikaa päivitystä tänne. Tänään 36+0 ja vointi ihan hyvä. Tuntee kuitenki selkeesti, että viimeisiä viikoja viedään. Vauva on jo pitkään ollu rt:ssä eli siltä osin asiat mallillaan. Synnytys kyllä jännittää jonkin verran...
 
Nopeasti tässä päivitän, että täälläkin on jo vajaa kolmekiloinen ukkeli kainalossa. <3 Torstaina syntyi rv 38+1. Ke iltana yhdeksän aikaan alkoi suht. säännölliset supistukset, neljältä sairaalaan ja 5-6cm auki (kivut olikin jo aikamoiset). Ilokaasua ja epiduraalia, yhdeksään asti rennoin mielin. Vauvan laskeutuminen kesti kuitenkin yllättävän kauan ja poitsu syntyi puoli kahdeltatoista. Viimeiset tunnit oli tosi kivuliaat ja sain vielä pudendaalipuudutuksen. Loppu hyvin kaikki hyvin, terve poika syntyi. Nyt ihan ihmeestä ymmyrkäisenä ja hormonimyrskyn kourissa. Helppo ja tasainen raskaus taitaa korostaa tämän vaiheen vuoristorataa... Onneksi keho ja mieli antoi merkkejä pari päivää ennen synnytystä, joten osasin vähän varautua. Nyt sitten opetellaan uutta arkea elokuun vauvan kanssa ja kasvatellaan silmäpusseja :D onneksi mieskin on kotona ja hyvin tukena tunteiden vuoristossa.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä kovasti loppumetreillä oleville! <3 Me kaikki ollaan maailman parhaita äitejä. :)

Hauska ja poitsu
 
Viimeksi muokattu:
Hauska: onnea! Ihanaa kuulla jälleen synnytyksestä!

Omaa napaa: sormien puutuminen sen kun voimistuu. Tavarat alkaneet putoilla käsistä, kun tunto heikentynyt. Tänään neuvolaterkka ei meinannut tuntea vauvan päätä, kun on niin syvällä synnytyskanavassa. Verenpaine oli romasti koholla, varsinkin alapaine. Aiemmin raskauden aikana kärsin liian alaisista paineista, joten tää on mulle uutta. Kuitenkin pissan proteiinit oli ok ja ylävatsasärkyä tai näköhäiriöitä ei oo ollut, joten rask.myrk. kriteerit ei täyttyneet. Päätä on lievästi jomotussärkenyt tänään, mutta johtuu tod.näk. jumihartioista ja ehkä ukonilmasta (+kork. verenpaineesta?).

Todella toivon, että alkaisi syntyä jo, sen verran eoämukavat oltavat.

Ilokarpalo ja Pipana 39+0 (poks! :D)
 
Ihan ekaks pahoittelut omanapaisuudesta, unohtu aivan kirjoittaa tsempit velmuttarelle. Ei oo varmasti kivaa olla siellä koti-ikävissään, mutta kohta se on ohi!

Ja ai samperi noita Sisson pukamia! En voi muuta kuin toivottaa onnea sinne käynnistykseen. Toivottavasti kaikki menee nopeasti ja pääset sen myötä nopeammin eroon myös kivuliaista pukamista.

Susette82 kiitos tuosta närästyslääkevinkistä! Nyt kun vielä muistaisi käydä siinä apteekissa kaupan yhteydessä.

Hauskalle hirmuisesti onnea!!

Ilokarpalo niinhän se oli, että kohonneet verenpaineet voi ennakoida tulevaa synnytystä, joten peukut pystyssä!

Ja sitten loppuun vielä oma tilitys. Mulla on ollu tänään jotenkin kamalan epävarma olo ja liikkeet oli tänään vielä eilistä hiljasempia. Laskin pojan päikkäreitten aikana liikkeitä ja niitä tuli sen verran hissuksiin ja vaimeina, että päätin lähteä käymään näytillä, kun poika herää. Ottivat synnärillä ilolla vastaan ja istukselin reilun tunnin verran käyrillä ja sinä aikana liikkeitä tuli onneksi jo aika mukavasti. Käyrä oli kuulemma ihan priimaa, mutta lääkäri katsoi sitten vielä ultralla. Tuosta lääkäristä jäi vaan tosi kurja olo, kun oli niin hätänen ja sillä asenteella, että ”pitikö sunkin nyt vielä tulla tähän mun kiireen keskelle”. Hänellä oli siis ihan oikeasti kiire, kun TYKSissä ei kaiketi tänään ollut päivystyksessä kuin yksi synnytyslääkäri ja hän tuli suoraan avustamasta vaikeasta synnytyksestä. Kaikki näytti ultrassa siis kuitenkin hyvältä: lapsivettä on hyvin jäljellä ja virtaukset oli hyvät.

Eli lopputulos oli kyllä hyvä, että vauvalla on kaikki vielä kunnossa ja huolestuin turhaan. Harmittaa vaan tuo lääkäri, kun en minä nyt tahallani ajellut turhaan 100 kilometriä häntä häiritsemään. Onneksi kätilö nyt kuitenkin oli ihan asiallinen.

Jotenkin jäin tuosta käynnistä vähän sellaiselle tappiomielialalle, että ei tämä synny ikinä. Onnistuin tietenkin huolestuttamaan äitinikin, kun poika piti viedä käynnin ajaksi sinne hoitoon. Nyt tiedän, että alkaa se ”eikö vieläkään mitään merkkejä” ja ”taas menee monta viikkoa ja ehtii tapahtua vaikka mitä kamalaa!” show ja se hermostuttaa itseäni vielä enemmän. Murrr!

Keltakukka 39+3
 
Hauskalle paljon onnea! Näitä tarinoita kun lukee niin tulee sellainen olo, että kunpa se omakin rakas syntyisi pian :)

Velmuttarelle paljon tsemppiä myös täältä! Kyllä se kaikki vaiva lopulta palkitaan! Ja Sissolle (samallamyös kaikille muille vaivojen kanssa painiville) myötätuntotsempit. Kuulostaa aivan kamalalta nuo pukamat :(

Keltakukka, hyvä kun kävit tarkastuttamassa tilanteen. Ajatteleppa, jos vauvalla ei olisikaan ollut kaikki hyvin, kuinka olisit jälkikäteen syyttänyt itseäsi siitä ettet mennyt lääkärille! Mutta kenkkumaistahan se on ettei lääkäri osannut käyttäytyä kuten ammattilaisen pitäisi. Ymmärtää toki hänen tilanteensa mutta hänen pitäisi ymmärtää sinua, tilanne on sinulle kuitenkin pelottava. Hyvä että vauvalla kaikki oli kunnossa, toivotaan että hän ymmärtää lähteä syntymään pian :)

Painosta oli puhetta. Kadehdittavan pienenä olette onnistuneet painon lisäyksen pitämään, mahtavaa! Itselläni on nyt painoa tullut alusta 14 kg. Ennen raskautta olin normaalipainonen, vähän keskivertoa lihaksikkaampi, ja oikeastaan todella tyytyväinen kroppaani. En paljoa joutunut miettimään syömisiä, sillä liikuin niin paljon ja niin kuormittavasti, että kulutus oli kovaa ja silloin tekikin mieli syödä ravintorikasta ja terveellistä ruokaa. Ja sitä sai syödä paljon, herkkuhetkiäkin mahtui mukaan riittävästi. Alussa ajattelin, että 10 kg olisi hyvä tavoite painonlisäykselle ja jonnekin puolivälille asti pysyin tavoitteessa, mutta sitten tuli pari "massankeräyskautta", ja tässä ollaan. Onhan tuosta turvosta kyllä osa, kun viimeksi tosiaan viikossa painonlisäys oli 1,6 kg :D Mutta silti, ihan liikaa turhaa painoa olen kerännyt. Ihme ja kumma, olen kyllä stressannut siitä aika vähän. Tai on minulla yleensäkin sellainen asenne painoon ja asioihin muutenkin, että turha stressata sellaista mihin ei voi itse vaikuttaa, ja ne asiat joihin itse voi vaikuttaa, niin niille pitää tehdä jotain, eikä niistä auta stressata. Minulle suurin haaste on ollut ehdottomasti se, että vaikka kulutus on laskenut, en ole onnistunut vähentämään syömistä riittävästi. Eli pää käskee syödä sitä normaaliruokaakin liian isoja annoksia. Tietysti on tullut myös herkuteltua liikaa, juuri söin KOLME korvapuustia kun mies leipoi :D Ja olihan meillä tosi stressaava kevät remontin kanssa, ei paljon ruuan laitolle jäänyt aikaa eikä jaksamista, joten jossain vaiheessa ruokavalio oli kaukana normaalista ja herkkuja syötiin lohdutukseksi. Selityksiä selityksiä :D Tiedän kuitenkin, että kunhan pääsen mahasta eroon, pääsen harrastamaan liikuntaa oikein kunnolla, ja silloin palaan ruotuun myös syömisten kanssa. Kyllä se normipaino sitten tulee sieltä ajan kanssa :) Ja jospa ne kadonneet lihaksetkin saisi takaisin, ainakin on rakennusmateriaalia raskauden jälkeen!

Muuten ei kuulu muuta kuin väsymystä ja turvotusta, pientä närästystä ja kipuilua siellä täällä. Eli ihan normimeininkiä :D

Hispula ja LL 36+2
 
Painosta: Mä en oo ikinä ollut erityisen liikunnallinen. Kevyttä joogaa ja kävelyä, välillä itämaista tanssia tullut viime vuosina tehtyä. Mun painoindeksi oli ennen raskautta normaali (23,7), mutta kropan rakenteesta johtuen isoin paino oli jakautunut vain kainaloiden ja lantion yläosan välille (luonnostaan pömpöttävä maha, kyljissä pehmeää, isot tissit ja lyhyt selkä). Sit pakarat, jalat ja kädet sellaiset pitkät ja suhteessa hyvinkin hoikat. :D No, tää pohjustuksena sille, että vyötärön ympärys oli ehkä silleen kevyesti omenalihava, vaikka tuo BMI normaali. Olin noista epäsuhdista huolimatta kroppani muodon kanssa sinut, koska sillä mennään mitä on geeneistä saanut ja turha on elämää käyttää sellaisen asian murehtimiseen, jolle ei mitään voi! :)

Raskaus on yllättänyt mut täysin, sillä ekojen 4kk aikana paino ei noussut käytännössä yhtään (jotain läskejä taisi haihtua keskivartalolta silloin...). Sen jälkeen mukavaa tasaista nousua, niin että nyt mun oman painoseurannan perusteella 7,5-8kg tullut verrattuna painoon ennen raskautta. Ihan ihannetilanne siis! :) Neuvolaterkka oli jossain vaiheessa huolissaan, että liian vähän kertyy painoa. Sanoi, että pitäisi kertyä väh. 7kg, ihanne 8-12kg, ja 16kg:kin on vielä ihan normaalia. Kun kerroin syöväni etovien olojen mentyä ohi eli vko:sta 12 lähtien joka päivä kaksi isoa lämmintä ateriaa ja aamiaiset sekä välipalat päälle, terkka rauhoittui. Oon siis keskiraskaudesta asti syönyt kuin hevonen ja mättänyt herkkujakin eniten sitten lapsuuden, ja silti paino noussut maltillisesti! Tää on joku raskaushormonitaika, joka varmasti haihtuu synnytyksen tai viim. imetyksen jälkeen. Yleensä en nimittäin aikuisena oo syönyt mitään sokeripitoista herkkua (tai no ehkä 1-2krt/kk jotakin), koska se on kaikki kertynyt välittömästi läskiksi.

Nää on niin yksilöllisiä nää painojen kertymiset raskaana, että turha niistä mun mielestä on paineita ottaa. Kaikilla perimä isolta osin määrää raskauden painoasiat (toki jonkun verran voi käytöksellä ja valinnoillakin vaikuttaa).

Hyvää päivänjatkoa ja erityistsempit pukamien kanssa kärvisteleville!

Ilokarpalo ja Pipana 39+1
 
Onko muilla ilmassa näillä vikoilla viikoilla kasvojen kuumotusta ja yleistä turvotusta sekä iltaväsymystä? Mulla ihan selkeesti tullu nyt nuo "oireet" mukaan. Lisäks aina aamulla särkee sormien niveliä, liittyneekö sitten siihen turvotukseen. Tuntuu, että maha ei oo hirveesti kasvanu, mutta liikkkuminen on jo hankalampaa. Beibi ilmeisesti majailee koko ajan alempana.
 
Onnea vauvelista hauska! :flower:

Tuohon limatulppaan piti munkin kommentoida jo viimeksi mutta unohdin täysin. Mulla tuli vasta synnärillä sellasta ruskeeta hyytelöä, repaleisia paloja. Eli ei ollut limaista lainkaan. On varmaan hyvin yksilöllistä tuokin.

Mulle on tullut painoa jo 10kg, esikoisesta tuli 13kg joten katsotaan päästäänkö sen alle nyt vai tuleeko tässä lopussa oikein roima massanlisäys.

Mikäs tilanne Velmuttarella? Kaisa-Tuulikkikin lienee saanut nyyttinsä? =)

Sissolle tsempitykset pukamien kanssa painimiseen, yllättävää ettei muka mitään voi tehdä ennen synnytystä =(.

Tänään käväisin aamusta neuvolassa. Kaikki mallillaan, vauvan pää onkin uponnut jo melkein häpyluun alle joten eipä ihme että kävely on sellaista vaappumista. Vähäsen sai vielä liikuteltua mutta hyvin hankalaa tuntui olevan. Sf-mitta ei ollut kuukauteen kasvanut yhtään, eli laskeutunut on selvästi. Ja kipeääkin tuli. Esikoisesta masu oli isompi näillä viikoilla ja 41+0 on ollut 34cm kun tuossa vertasin.

Seuraava nla on parin viikon päästä ja silloin sovittiin että kätilö tulee mukaan tutkimaan kohdunsuun tilanteen. Pyöräyttävät vähän että lähtisi kypsymään. Tavoitteeni olisi että jos kerran käynnistykseen mennään niin käynnistyisi edes ballongilla niin pääsisi vielä kotiin kärvistelemään. En halua enää cytoteciä ja sairaalassa maata.

rv 38+1 (36+1)
Paino +400g (+373g)
Turvotus +/- (sama)
RR 129/76 (120/81)
Pissa - - (- -)
SF 30 (30 mitattu viimeksi rv 34+0)
Tarjonta RT (RT)
Syke 155
Liikkeet ++ (++)

Kipeitä supistuksia tulee sillon tällön, viime yönä tuli sellainen joka alkoi oksettamaan, ei siis kipeä niinkään...kai. Ja illalla tuli kipeä supistus, ensimmäinen joka tuli muulloin kuin aamuyöllä.

Eipä tässä kummempia, jaksamista kaikille.

RauRau ja pikku-ukko 38+1
 
Onnea vauvasta hauska!!
Me ollaan vauvan kaa yhä samaa pakettia. Huoh.No ei vaan, ihan yllättävän rento fiilis itsellä! Tulin eilen kotiin lepäämään. Ma siis kypsyteltiin ballongilla. Auh.Se toimi kuten pitikin eli lyhensi kohdunkaulaa ja avasi kohdunsuuta. Ti olin sit syn.salissa oksitosiinitipassa.Kipeitä supistuksia muttei ne juuri mitään tehny.Ja eilen tosiaan kotiin tulin, huomisaamuna takas uuteen arvioon.En usko et vauva vielä sittenkään valmis syntymään.Ja jos tilanne ei ole edistynyt yhtään, niin en halua sinne jäädä.Panikoin kotona sit...Kattoo sit vaikka su tai ma, oisko tilanne kypsempi.
Joka lääkäri eri mieltä ollut esim.kohdunkaulan tilanteesta... mut kotiutti eilen nuiva eukko, joka oli sitö mieltä, et ambulanssi on hyvä paikka synnyttää. Tuli vähän angsti olo; okei, tehdään sit niin ja en varmana ihan pienestä sairaalaan mene! Mut siis kotona on ihanaa olla! Katsotaan sit huomenna tilannetta.
Painosta sen verran, et ei kannata tosiaan stressiä siitä ottaa puoleen tai toiseen. Ekasta mulla nousi 16kg ja pohjalla normaalipaino.Tokasta 12kg ja kolmosesta 15kg.Ja nyt tästä se 5kg.Ja joka raskauden alussa oon ollu painavampi kuin edellisessä.Oikein malliesimerkki, kuinja EI sais olla...
Supistuksia tulee päivin ja öin, mutta valitettavasti ne ei tee sitä, mitä pitäs..eli auta vauvaa laskeutumaan...vauvan pitäs olla alhaalla, jotta vois kalvot puhkoa.Olen muuten oppinut paljon synnytyksestä tuolla sairaalassa! Ollut aikaa ja tolkkua kysellä! Mielenkiintoista!
Velmutar 39*2 (alistunut olemaan vielä piiitkään raskaana!)
 
Hauskalle onnea ukkelista! :)

Ja Velmuttaren projekti se vielä jatkuu, voi sentään. Ei taida tosiaan olla vauva vielä valmis jättämään lämpöistä yksiötään kun noin tiukkaa tekee.

Hispulalle ja muillekin painoaan pohdiskeleville piti sanomani, että yrittäkää kaikin keinoin olla stressaamatta tuosta. Ja etenkin vertailu on kaiken pahan alku ja juuri, meillä kaikilla on kuitenkin ihan omat ruumiinrakenteemme ja lähtöpainomme. Itse olen 172cm ja plussaus-aamuna olin 82kg, tänään vaaka näytti 88,8kg. Jos lähtöpaino olisi ollut 62kg, väittäisin tuota nousua tulleen paaaaljon enemmän koska sille olisi ollut ihan oikeaa tarvetta. Nyt ei ollut ja siksipä sitä ei ole sitten tullut, ja ihan normaaleilla syömisillä olen elellyt. En kannata ylenpalttista mättämistä mutta toisaalta liika pingottaminenkin on pahasta :) Naureskelin tässä kun muistelin paljonko esikoisesta jäi laitokselle....3kg. Kaveri painoi itsessään jo 3,5kg ja siihen kaikki tykötarpeet päälle. Eli olen todennut tuon painonkehityksen olevan osittain kuun asennosta ja planeettojen sijainnista riippuvainen asia.

-Napsi 35+6-
 
Onnea taas vauvansa jo saaneille! Ihania vauvantuoksuisia hetkiä pikkuisen kanssa!

Velmuttarelle erityistsempit käynnistelyyn, jospa paikat kypsyis kotona paremmin..

Jaksamista vaivojen kans painiville! Voi apua mitkä pukamat Sissolla, toiv tänään helpottaa, niin ja onnea käynnistykseen!

Oon niin kamalan pettyny itteeni! Kävin nlassa tänään.. Pissassa ketoaineita, th kysy oonko tiukentanu diettiä (no en oo)..ilm syön liian vähän ku ketoaineita tullu.. Mutta oma paino kuitenkin nousee vaan..yht tullu jo yli10kg eikä ois saanu tulla.. Noh Neiti ok paitsi kokoarvio 3600g!!!! Siis neiti on kasvanu vaivaiset 1100g 3vkossa!! Pää ja reisiluu vastaa viikkoja mutta masu aivan liiiiian iiiisooo! Mikä viittaa niin sokerilla kasvaneeseen että voi p...Ja täti mittas kahteen kertaan eli pitäis olla ihan pätevä mittaus...autossa tuli itku, tää on just se tilanne mitä eniten pelkäsin ja vähiten toivoin..en oikeesti tiiä mitä tehdä?! Teet niin tai näin niin väärin teit joka tapauksessa..
Th meinasi että kyllä ne ens vkon polikäynnillä päättää käynnistyksestä sen verran iso tää jo on..mutta mun tuurilla siellä on se Urpo äijä joka oli sitä mieltä ettei kannata käynnistellään lähempänä la:ta..Meidän toinen tyttö oli rv36 2800g ja paino syntyessään rv39+5 4070g..tuolla laskutavalla tää on noilla viikoilla 4800grammainen keijukainen..

Painosta ei tosiaa kannata ressata, varsinkaan teidän normipainoisten! Toisin on mun laita...mää oon ylipainoinen reilusti ja kuitenkin painoa on tullu yli 10kg tälläki kertaa..ja kuten edellä kirjoitin niin ei oo kyllä syömällä syöty tuota painon lisäystä..potuttaa niin rankasti ettei oo tosikaan...tiedän että laitokselle jää taas korkeintaan vauvan verran ja imetyksen aikana neki tulee takasi..ei kovin paljon lohduta mun gynen sanat että mulla on kivikautinen kroppa...pidetään siis tiukasti kiinni joka grammasta, jee!

Ajatella se on ens ma syyskuu! Voikaahan hyvin!

C ja neiti poksuu rv 36
 
Painosta ollut puhetta. Itellä tuli ekasta raskaudesta 10kg ja toisesta 9kg. Nyt on tullu kotipuntarin mukaan n. 8kg. Ärsyttää kun neuvolassa puntari näyttää 2kg enemmän kuin kotona, mut toki on noussut sen mukaan saman verran :) Alle kymmenessä yritin pysyä, mut voi olla ettei ihan onnistu. Riippuen kuinka pitkälle vauva päättää pysyä mukana.

Tänään selkä särkenyt ihan tolkuttomasti. Voi johtua siitä, että ajoin n. 140km kaverin luo. Otin jo särkylääkkeen tähän särkyyn. Ei tunnu auttavan.

Syödä ei pysty kerralla enää kovinkaan paljoa. Sorruin matkalla ostamaan suklaata jota sit automatkalla popsin. Yök! Virhe! Nyt pyrkii edelleen ylös ruoka. Ei kyl närästä eikä polta aamuisen lääkkeen ansiosta, mutta tuntuu että vatsalaukku ihan liian täynnä. En oo juurikaan karkkia syöny tän raskauden aikana. Ei vaan tee mieli. Ei olis pitänyt sortua tänäänkään.

Onnittelut uusille vauvautuneille!!

SuSette ja rv36
 
marjaana87 todellakin kasvot kuumottaa! Välillä oikeen hävettää, kun kasvot ihan kirkkana punaiset.

Ilokarpalo
mulla se on kanssa raskaana ollessa yksi ihan parhaista puolista, että kerrankin se maha saa ihan rauhassa olla siinä ja pullottaa vaikka ja kuinka!

Velmuttarelle tsemppiä sitten vaihteeksi sinne kotiin!

Mä sain tänään pissanäytteen tulokset ja ne oli jokseenkin sekavat, mutta antibioottia ei kuulemma tarvita. Hyvä niin!

Huomenna sitte marssitaan jälleen TYKSiin pyörähtämään. Aika jännä kuulla, mitä ne nyt sanoo. Jos vauva on edelleen kasvanut ja kaikki on yhtä hyvin kuin eilen, niin kai tässä sitten vaan porskutetaan normaalisti siihen asti, että käynnistyy ja jos ja kun ei itekseen käynnisty, niin sitten reilun parin viikon päästä ihmetellään, että mites sen saisi ulos sieltä. Voi kun sais edes jotain uutta tietoa! Vaan eipä ne nyt mitään ennustajia siellä tietysti ole. Noh, huomenna ollaan taas viisaampia.

Keltakukka 39+4
 

Yhteistyössä