Hauskalle paljon onnea! Näitä tarinoita kun lukee niin tulee sellainen olo, että kunpa se omakin rakas syntyisi pian
Velmuttarelle paljon tsemppiä myös täältä! Kyllä se kaikki vaiva lopulta palkitaan! Ja
Sissolle (samallamyös kaikille muille vaivojen kanssa painiville) myötätuntotsempit. Kuulostaa aivan kamalalta nuo pukamat
Keltakukka, hyvä kun kävit tarkastuttamassa tilanteen. Ajatteleppa, jos vauvalla ei olisikaan ollut kaikki hyvin, kuinka olisit jälkikäteen syyttänyt itseäsi siitä ettet mennyt lääkärille! Mutta kenkkumaistahan se on ettei lääkäri osannut käyttäytyä kuten ammattilaisen pitäisi. Ymmärtää toki hänen tilanteensa mutta hänen pitäisi ymmärtää sinua, tilanne on sinulle kuitenkin pelottava. Hyvä että vauvalla kaikki oli kunnossa, toivotaan että hän ymmärtää lähteä syntymään pian
Painosta oli puhetta. Kadehdittavan pienenä olette onnistuneet painon lisäyksen pitämään, mahtavaa! Itselläni on nyt painoa tullut alusta 14 kg. Ennen raskautta olin normaalipainonen, vähän keskivertoa lihaksikkaampi, ja oikeastaan todella tyytyväinen kroppaani. En paljoa joutunut miettimään syömisiä, sillä liikuin niin paljon ja niin kuormittavasti, että kulutus oli kovaa ja silloin tekikin mieli syödä ravintorikasta ja terveellistä ruokaa. Ja sitä sai syödä paljon, herkkuhetkiäkin mahtui mukaan riittävästi. Alussa ajattelin, että 10 kg olisi hyvä tavoite painonlisäykselle ja jonnekin puolivälille asti pysyin tavoitteessa, mutta sitten tuli pari "massankeräyskautta", ja tässä ollaan. Onhan tuosta turvosta kyllä osa, kun viimeksi tosiaan viikossa painonlisäys oli 1,6 kg
Mutta silti, ihan liikaa turhaa painoa olen kerännyt. Ihme ja kumma, olen kyllä stressannut siitä aika vähän. Tai on minulla yleensäkin sellainen asenne painoon ja asioihin muutenkin, että turha stressata sellaista mihin ei voi itse vaikuttaa, ja ne asiat joihin itse voi vaikuttaa, niin niille pitää tehdä jotain, eikä niistä auta stressata. Minulle suurin haaste on ollut ehdottomasti se, että vaikka kulutus on laskenut, en ole onnistunut vähentämään syömistä riittävästi. Eli pää käskee syödä sitä normaaliruokaakin liian isoja annoksia. Tietysti on tullut myös herkuteltua liikaa, juuri söin KOLME korvapuustia kun mies leipoi
Ja olihan meillä tosi stressaava kevät remontin kanssa, ei paljon ruuan laitolle jäänyt aikaa eikä jaksamista, joten jossain vaiheessa ruokavalio oli kaukana normaalista ja herkkuja syötiin lohdutukseksi. Selityksiä selityksiä
Tiedän kuitenkin, että kunhan pääsen mahasta eroon, pääsen harrastamaan liikuntaa oikein kunnolla, ja silloin palaan ruotuun myös syömisten kanssa. Kyllä se normipaino sitten tulee sieltä ajan kanssa
Ja jospa ne kadonneet lihaksetkin saisi takaisin, ainakin on rakennusmateriaalia raskauden jälkeen!
Muuten ei kuulu muuta kuin väsymystä ja turvotusta, pientä närästystä ja kipuilua siellä täällä. Eli ihan normimeininkiä
Hispula ja LL 36+2