Oih, tänne alkaa tulemaan ihan kunnolla vauvauutisia! Oikein paljon onnea kaikille jotka vauvansa ovat jo saaneet, niin tässä pinossa kuin siellä FB:n puolellaki!!:heart:
Ai onko päksiin tullu maksullinen pysäköinti..? Hmmm...ei meidän aikana vielä ollu, viimesin siellä tehty on vm11/2010, mutta eikö sinne tehtykki jotain muutoksia sen jälkeen...ollaan siis muutettu Lahesta pois 2011..
Mutta joo ei tuolla OAS:ssakaan maksua pysäköinnistä mee ja on niin hyvä tilanne sinänsä että parkkipaikalta on varmaan vajaa 50m synnärin ovelle..ei tarvi kovin pitkää maratonia tehä ennen synnytystä...
Miten te jotka ootte sitä mieltä että tää on viimenen "hoidatte" sen sitte tästä lähin? Näillä näkymin jos ei mitään yllättävää tapahu niin mulle laitetaan synnytyksen jälk päivänä klipsit. Vähän kyllä hirvittää ku operaatio on noin heti synnytyksen jälkeen mutta ei kyllä hirveästi taas houkuta tulla muutaman viikon päästä uudelleen sinne.. Yritin puhua että josko sais kohdunpoiston samalla kertaa ku kärsin ihan hirveistä vuodoista jos ja kun menkat tulee (viimes synnytyksen jälkeen alko "menkat" 7kk synnytyksen jälk mutta ne kestiki reilut 5kk...ja sitte ku saatiin kierto hormooneilla vihdoin johonki jamaan niin ne "menkat" kesti reilun viikon ja sitä vuotoa tuli kertapompsilla yli litra, käytän kuppia, joten helppo seurata) mutta ei kuulemma nykyään mielellään tehä vaan että kohtu käsitellään jollain thermohoidolla ja silloin pitää olla homma hoidettu niin ettei raskaaksi enää tuu..
Mimzy...älähän nyt...meillä esikko meni kesällä kihloihin joten se isovanhemmat juttu on meillä lähempänä kuin osaa arvatakkaan..mutta pitää aatella se niin että sitte saa hoidella vauvoja vain ne pinkit lasi päässä eli ei tarvi valvoa öitä yms..saa vaan nauttia niistä tuhinoista ja tuoksuista, ostella kassikaupalla kaikkea ihanaa...hih..oon kyllä tuota miniäkokelasta varoittanu siitä että millanen mummuhullu musta voikaan tulla...varmaan ihan järetön riesa! Kärräävät mut vielä ovesta pihalle...
no joo kyllä mää ne rajat tunnen ja tiedän...olen käytettävissä mutta en aio kuitenkaan ihan tuoksi mummuhulluksi ryhtyä..
Sydäntähti, miten voit? Mullahan on taustalla kans äkänen toksemia, hätäsektiolla poika tuli maailmaan rv32. Koita levätä vaan niin paljon ku voit ja juoda ja juoda...se mulla itellä ei oikein silloin kaaleen menny siis tuo että pitää oikeasti juoda ihan hillittömästi.. Mutta toivottavasti oireet helpottais ja välttyisit tällä kertaa tuolta, se on oikeasti tosi inhottava sairaus!
Keltakukka, kyllä se esikko sen pikkuisen hyväksyy, vaikka alussa varmasti on jonki asteista mustasukkaisuutta. Meillä on aina ihmeen hyvin menny nuo, ottaa vaan isommat mukaan hoitotilanteisiin, imettäessäki voi vaikka lukea toiselle. Liinaan ku saa vauvan totutettua niin meistä on moneksi
ja niin kyllä syliinki mahtuu monta kerrallaan..
Mää voisin tuolle
Oktonautin pienokaiselle lähettää muutama satagrammasen tältä meidän Mimmiltä joka taas tuntuu kasvavan tuolla yläkäyrillä!
Synnytykseen kannattaa mennä avoimin mielin, kunhan ei turhan tarkkaa suunnitelmaa tee niin ei tuu sitte niin kovia pettymyksiäkään. Ite oon synnyttäny kaikki luomuna (no tietty tuo yks sekto on oma lukunsa), silleen tunnun pärjäävän, kipu on järetön mutta jotenki sen kans voi elää ja ku tietää että oikeasti se ei kestä ikuisuuksia. Mää oon ruukannu olla niin pitkään ylhäällä ku mahollista eli ponnistusvaiheeseen saakka. Musta on kaikkein kauheinta jos ei sais liikkua avautumisvaiheessa yhtään! Myös vesi on mainio kivunlievityselementti eli jos mahollista niin lämmintä suihkua tai ammetta suosittelen! Meillähän sais OAS:ssa ihan synnyttääkki ammeeseen...kiinnostais mutta katotaan nyt millä aikataululla tämä meinaa syntyä.. Mutta jokainen tyylillään..ja voin kyllä sanoa että joka kerta se jännittää enemmän ja enemmän...huh huh
Vaivoja löytyy mutta nyt on jotenki seesteisempi tilanne, ei supistakkaan niin pahasti, eikä kramppaa, ei kukaan töki puukolla alakertaan, vauvakaan ei häärää tuolla enää ku varmaan 20%:sti siitä mitä se on ollu...jotenki outo olo...mulla on kyllä ruukannu tulla tämmönen "tyyntä myrskyn edellä" olo aina ennen synnytystä mutta sitte vasta rv38 jälk...en tiiä mitä tää nyt sitte on...Vauvalle on vaatteet pesty. Tavaroita, rasvoja yms. pitäs hommata (piti kuulkaa ihan googlettaa mitä vauva tarvitsee, jotenki tenkkapoo iski, en muka muista vaikka kuudes tulossa ja edellinenki on alle 2v), eilen sain varattua turvakaukalonki Oulusta...joten sairaalakassia vois kohta alkaa miettimään ja muutaman sängyn vauvalle petata, niin sitte welcome baby! Mutta vasta rv36 jälkeen että saadaan mennä OAS:iin!
C ja neiti rv34+6