Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Täällä menossa siis 6+5 ja etova olo on tosiaan 24/7. Alkaa pikkuhiljaa nyppimään, vaikka eihän tätä ole edes kestänyt kauaa. Kärsimätön kun on niin haluisin jo normiolon takaisin. Jos olisi päivät pitkät kotona niin olotila olisi vielä siedettävissä ja pystyisi syömään mahdollisimman säännöllisesti. Töissä on karseeta olla huonovointisena, kun tietenkin pitäis pystyä keskittymään täys sata ja olemaan tehokas. Tehokas olo on kyllä kaukana. Täällä ei maistu mikään lämmin ruoka ja en pysty sitä valmistamaan. Parasta on mandariinit, omena ja rahka tai turkkilainen jogurtti. Ei kai noilla eväillä voi hirveen kauaa elää, mutta jospa tämä olokin tästä joku päivä helpottaisi.
Sain ensi viikolle ajan ultraan ja sen jälkeen parin päivän päästä onkin neuvola. Täällä on tapana ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä ultrata, jännä miten on erilaisia tapoja. Mulla se hoidetaan vaan keskussairaalassa kun oltiin siellä polilla hoidoissa.
Puuh, jopas väsyttääkin olis jo ihan valmis unille. Tlipas tästä nyt valitusviesti, vaikka asiat vois olla mijoonakertaa huonomminkin. Ehkä olen siis ihan vain kiitollinen tästä olotilasta :)
 
Hämy22, on kyllä ihan järkyttävän kallista! Ihan kuin siitä olisi tehty pienehköä rahastusta. :O Joo, taitaa multa jäädä varhaisultra väliin, ellei joku maksa sitä mun puolesta. :D Tai no sekin voisi antaa mulle sen pari hunttia käteen!
 
Huh mitä hintoja! Ehkä joutuu jättää haaveiluks sen ultran... jq kituuttaa sinne np-ultraan. Edellisen raskauden km vuoto alko ma aamuna ku tiistaina oli eka ultra, eipä siel ketään ollukaan enää :( liian elävästi mielessä tuskat jq itkut niin pelkään koht liikaa...

huono olo on oikeestaan 24/7 yök. Etoo kaikki mutten oo oksentanu.

Töissä oli pakko yhdelle työkaverille kertoo jo ku en ehkä haluis purkaa jauhokuormia ku on 20-25kg/säkki ja niit kymmenenkin... pyytää sitä sit auttaa aina purkaan kuormia.
 
Hämy22, Oulussa on myös Meri-Oulun neuvola, jossa kätilö ultraa ja se maksaa vain vähän päälle 50e. Googlettamalla löytyy nettisivut. Tätä olen kuullut useiden käyttävän, saa tarpeellisen tiedon selville paljon halvemmalla.
 
Kullekin jos voisi päivittää, tai unohdin laittaa synnytyssairaalaksi K-PKS :)

mylla toimii tosi hassusti tämä kaksplus, välillä en voi kirjoittaa ollenkaan.

Mä pääsenkin vu ensi viikon tiistaina, iloinen yllätys! Neuvolaan soittelin verikoeaikaa kilpirauhasasioissa, niin tarjoskin samalla vu :) moniko on käynyt vu? Omasta pussista, vai tarjoaako kunta?
 
Nuorallatanssija: mä taas vähän kyl kadehdin niitä, joilla ei oireita tai ihan lievät oireet. Inhottavaa yrittää olla normaalisti, kun vähän väliä etoo tai päätä särkee, vatsaa särkee ja on kaikenkaikkiaan tosi epämiellyttävä olo. Kuin olisi krapulassa ja edellisenä yönä nukkunu ihan liian vähän. Sellaisella ololla sitten palkkatöissä 8-16 ja muut olettaa, että oon ihan normitilassa, kun en haluu viel työkavereille kertoo. Tuntuu, ettei ajatuskaan kulje kunnolla ja vaikee keskittyä, kun yhtäkkiä kuvottaa ja tunteet ailahtelee :/ Mut niin kai se menee, että sitä kadehtii, mitä itsellä ei oo. :)

Ai niin pomolle kerroin jo, ettei se ala ihmetellä päivän pituisia saikkuja. Yhden oon joutunu jo pitämään, nyt yritän sinnitellä ettei joka viikko tulis. Pomoa näen vaan 2krt kuussa, ei olla samassa työpisteessä. Se vaan onnitteli ja sanoi,että ihanaa ja kiva kun kerroit.
 
Ps. Toiveilija, muillakin fiilis että mistä saisi normiolon, tää on sen verran outo ja epämiellyttävä olo. Mullakin n. RV 6+5 eli samoissa mennään. Jostain luin, että keskimäärin 6.-8. vko on vaikeimmat pahoinvoinnin kannalta eli jos ton mukaan menee, enää reilu viikko pahinta jäljellä.
 
Hämy22; sama homma Tampereella. Hinnat mihin soittelin, niin 180-200€. Soitin samoihin paikkoihin, kuin sä ja pariin paikalliseen.
Yksi paikka sanoi, että KELA olis tiukentanut (yllätys?) joitain korvausjuttujansa niin, että vain tietyllälailla tehdyt tutkimukset korvataan (tä?) ja siksi maksut on nousseet..

Manuli Osa kunnista tarjoaa enää vain kaksi ultraa eikä VU kuulu niihin. KELAkorvauksen saa, mutta se on pieni ilo isosta summasta.

Ilokarpalo Tuliskin ne oireet. Mä voisin mielelläni ottaa vaikka sen pienen pahoinvoinnin niin olisi enemmän semmonen olo, että tässähän ollaan raskaana. Mä oon kanssa kokopäivätyössä, teen kaksvuorotyötä vanhusten parissa ja sen lisäksi mulla on oma firma. Että töitä piisaa kyllä :D
 
Viimeksi muokattu:
Joo tosiaan Meri-Ouluun ei pääse vielä viikkoihin, sehän se olisikin liian helppoa (ja halpaa). Saa nähdä mikä ryntäys sinne iskee, kun lomalta palaa :D

Mulla on koko illan ollut järkkyä turvotusta ja mahassa kiertänyt, kaiken kaikkiaan erittäin epämukava olo. Jos vielä henkilökohtaisempiin juttuihin saa mennä, niin totean että miehen jatkuva "makkarin laatuaika"- kinuaminen ei kyllä nyt innosta yhtään. Ei meinaa tajuta, että nyt on oikeasti niin inha olo, ettei pysty. Sitten alkaakin murjotus... Huokaus.
 
moikka kaikki! oli pakko tulla tänne kysäsemään kun tein TAAS herättyäni raskaustestin joka harmikseni oli aavistuksen haaleampi kuin eilen päivällä? onko muilla kokemuksia että päivällä olisi tummempi viiva kuin aamulla? vaikka yleensähän se menee toisinpäin
 
Hämy22: täällä myös halut hävinny toistaseks lähes kokonaan. :/ Ei paljon peittoo oo heiluteltu, ehkä kerran plussan jälkeen (viimesten vajaa 3vkon aikana). Ei voi mitään, oon sit vähän muutoin huomioinu miestä (käsin), ettei ihan ilman jää. :) Katsotaan, jos halut vaik palais jossain vaiheessa.
 
Paljonko sulla on menkat myöhässä? Mulla on kemialliset raskaudet käyttäytynyt tuolla tavoin, että viiva haalenee ja sit on muutaman päivän päästä alkanut vuoto. Nyt kun tuli tää ihan "oikea" plussa, niin viikko menkkojen oletetusta alkamispäivästä oli jo yhtä vahva viiva kun kontrolli.
 
Kaisa-Tuulikki ei ole kuin 2päivää myöhässä. on kyllä tummentunut viiva siitä eka testistä selkeästi. mutta nyt näyttää niinku olis ihan aavistuksen haalentunu :( niin kovasti toivon lasta että oon hirvee kyttääjä nuiden testien kanssa :D
 
Luulisin että viiva haaleahko vielä tuossa vaiheessa kun menkat vasta muutaman päivän myöhässä.viivahan tulee siitä kun virtsaan erittyy sitä hcg raskaushormonia vai mikä olikaan ainetta.se pitoisuus ei varmaan ole alussa kovin iso.kunhan tulee kaks viivaa niin raskaus on meneillään,eikai näissä yleensä vääriä viivoja tule?onkos muut sammaa mieltä minun kanssa? Viikon päästä vois tehdä uudelleen testin jos haluaa vielä varmistella :)
 
Olenko minä ainoa jolle yksi testi on aina riittänyt - olen ajatellut että haaleakin viiva tarkoittaa eittämättä että raskaana olen, ja oletan että raskaus on ja pysyy meneillään sitten ellei tule syitä uskoa että tilanne on muuttunut (kuten verenvuotoa). Kun luen teidän juttujanne mieli tekisi mennä ostamaan taas raskaustesti ihan vain siitä ilosta että plussaviiva olisi ehkä sitten kirkuvanpunainen kun viimeksi se oli vaaleanpunainen, mutta ehkä köyhänä säästän ne rahat ;-)

Saako synnärin itse valita? Siinä tapauksessa valitsen Kätilöopiston ja sen voi minulle sairaalaksi kirjata. Jäi traumoja Naistenklinikalta kun vietin siellä enemmän kuin kuukauden päivät kaksosraskauteni ja -vauvojeni kanssa ja jälkeenpäin olen ollut ihan suruissani muistellessani miten siellä oli ainakin silloin sellainen kulttuuri ja meininki etten oppinut kiintymään vauvoihini kunnolla kuin vasta kotona, eikä imetykseen kannustettu vaan päin vastoin minulle tuli hoitaja pauhaamaan että lopeta nyt oman jaksamisesi takia nuo pumppaamiset ja imetyskokeilut (onneksi en totellut, imetin tyttäriäni lopulta kunnes olivat vuoden ja 7 kk ikäisiä ja se oli usein ainoa tapa saada heidät yhtä aikaa hiljaisiksi.) Uskon että monilla muilla on Naistenklinikasta vain hyviä kokemuksia ja että mielentilani ei ollut kovin objektiivinen silloin aikoinaan, mutta silti, tekee mieli kokeilla jotain muuta :)

Tekisi mieli kommentoida jotain teille kaikille, viestejänne on niin kiva lukea... mutta pitää mennä töihin. Ja jo nyt väsyttää ja tekisi mieli mennä päikkäreihin töitten sijaan.
 
Huoh mikä olo .. :x mä aloitan työpäivän puol 7, vien lapset päikkyyn 10 aikaan ja jatkan töitä noin neljään. Monesti illallakin olis hommia :/ kyl mielummin olisin jonkun palkkalistoilla .. Mitenkään tästäpäivästä taas selviää. Päiväunet olis ihan unelma!! :wave:

Monesti onkin ihan sippi viiden aikaan ja tuntuu et nukahtaa pystyyn.

Kahvia en oo pystynyt juomaan moneen päivään, pakko vähänväliä koittaa jotaki syödä et selviää :)

Kyllähän se sykkeen näkeminen oli kiva ja helpotti kyllä, tällähetkellä luottavainen olo et kyllä meille se pikkuinen syyskuussa saapuu <3

EnniEmilia, 7.9. 28.vuotta, 3.lapsi
 
Ja niin pärähti käyntiin rv7 ja samalla pahoinvointi.
Mukavaa olla töissä, kun piti varmuudeksi roskis raahata jalkojen juureen, jos tulee salamaoksennus. Ja just ehtisin pari päivää sitten huolestua, kun on niin hyvä olo...
 
Heips.

Testeistä.. niitä ei kait erimerkkisiä ainakaan kannata vertailla toisiinsa. Itse testasin pregchecillä ja niitä vain vertailin ja aamuin illoin vahvistui viiva. Eilen meni viimenen aamulla, mutta oli jo selkeä vaaleanpunainen, ei tod. yhtä voimakas kuin kontrolli. Ti sain apteekin omalla päivällä toooodella haalean plussan, ku pc oli jo voimakkaampi. Tänään tein huvikseen toisen apteekin oman kun jäi ja vahvistunut oli nätisti, mutta ei läheskään kontrolliviivan vahvuinen. Tuntuu tuo näyttävän mulle haaleempaa viivaa kuin pc. Digi kuiteskin sanoi "raskaana 1-2", niin uskon kyllä jo =). Kyllähän se mietityttää, että onko kaikki hyvin, kun ei näytä vahvaa punaista, mutta ei kaikilla niin tee missään vaiheessa.

Mä vielä tästä imetyksestä ja raskaudesta marisen.. mua kauheesti hulestuttaa, että tuleeks jotain, kun imetän. välillä tuntuu kun vähän supistas.. ja hyötykään ole suuri ravinnollisesti, koska maito vain on loppunut. JOtain tippoja saa kun jaksaa tarpeeksi imeä. Läheisyyttä annan kyllä muutenkin.. Olen pettynyt neuvolan kantaan, kun oli aika ympäripyöreetä. Kysyn huomenna lääkäriltä kun vauvan neuvola-lääkäri. Muutenkin neuvolassa täti vastas, kun kerroin olevani taas onnellisesti raskaana että "OIKEESTI!!??" :D.Sama reaktio lastenneuvolan puolella.

Varhaisultrista.. vuosi sitten se maksoi täällä Terveystalolla muistaakseni 56€, alle 60e kuiteskin. En voi ymmärtää noita hintoja mitä te kirjottelette :O. Pitäneekin varata sellainen, ei pysty odottaa np-ultraan asti!

Kirpakkaa pakkaspäivää =)

Nelli 4+5 (kait)
 
henna-mari, odota päivä ja tee uusi testi. Itse olen tehnyt nyt jo yli viikon verran testejä (haluan myös seurata viivan kehittymistä), ja pari kertaa on viiva hiukan haalentunut ja seuraavana päivänä ollut sitten kuitenkin tummempi. Ei niitä testejä kannattaisi kai ihan liikaa tuijotella. :)

Haluista: joo, ei oikein nappaa. Jotenkin sitä ei kai tunne itseään ihan hirveän haluttavaksi kun on järkyttävät ilmavaivat, vatsa turvonnut ja muutenkin olo on jotain krapulan ja flunssan väliltä. :D Lisäksi limakalvot tuntuu jotenkin herkiltä/kuivilta ja seksi sattuu.

Sainpas varattua sen neuvolan eilen, ajan sain 11.2. Seuraavaksi pitäisi kai uskaltaa soitella YTHS:ään ja kysyä voisiko mitenkään saada sitä alkuraskauden ultraa. Pitää kai keksiä joku ovela puolitotuus jos ne ei sitä muuten suostu antamaan... :whistle:
 
Mä oon ollu kiireinen ni kauheesti tullu tekstiä tänne. Kiitos uudesta pinosta!

Bhumi: Mä en oo ikinä tehny negatiivista raskaustestiä. Sekä esikosta että tästä eka normin ja sit digin tarkentamaan viikot. (Tosin esikosta olin jo sen verran pitkällä että se oli yhtä tyhjän kanssa kun ei kertonut kuinka pitkällä olen vaikka luulin eka että kertoisi :D)

Mulla kans ei oo mtn oloja oikeastaan. Ei ollut esikostakaan ni kai tää on ihan normaalia en valita.

Neuvola lähenee kovaa kyytiä 24.1. Aamuaika iyh. Kotona esikon kanssa olemisen autuus on et ei tarvi herätä aamuksi mihkään pakollisiin menoihin yleensä. Esikosta olin töissä vikaan mahd. Päivään asti. Kyllä sitä siinä lopussa laskijo päiviä. Työmotivaatio oli niiin hukassa.

Tarrasukkia itsekullekin ja tervetuloa uusille!

P.S. Ihana aurinkoinen talvi-ilma! Kohti kevättä mennään :)
 
Heippa!

Onnea kaikille syyskuun söpöläistä kasvattaville!

Meille olisi tulossa näillä näkymin kuudes kullannuppu syyskuussa...vieläkö mahtuu porukkaan?
Testejä on tehty monta, haamuista tämän päivän selvään plussaan, joka ei nyt vielä ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva mutta ei jää kyllä epäselväksikään.. Viikko sitte alko nipistelemään alamahasta ja siitä ukkokullalleni kerroin ja hän heitti että oiskohan käyny niin että...ja jotenki se olo tosiaan on ollu semmonen että raskaana ollaan rv 4+0.
Kovasti nämä aina pelottaa kun keskenmenneitäkin on neljä.. joten 95% olen menossa alkuraskauden ultraan, neuvolassa ruukaavat ultrata heti ennen mitään muuta mutta se on vasta sitten rv8-9 tms.
Meidän perheessä vanhin kirjoittaa ylioppilaaksi keväällä eli täyttää kohta 19v...Katras menee meillä näin P02/95, P08/99, P08/07, T11/10, P10/12 eli ikäeroa edelliseen tulisi n.1v11kk....
Pikkiriikkisen myönnän toivovan tästä tyttöä ainokaisen kaveriksi mutta aika lailla 90% mahkuilla kuvittelen sen olevan poika :D mutta ei niin mitään väliä kumpi on, kaikki on tallella ja molemmille löytyy aika lailla melkoset määrät vaatteita ja muuta ihanaa..ennen kaikkea syli johon mahtuu!

Tässä olisi tietoja...
25.9.14 / Crocus76 / 37v / Kuudes / OAS
 
Viimeksi muokattu:
tännekkin rantautunut järkky pahoinvointi varsinkin aamuisin..syöminen vähän helpottaa! =) kaik hajut tuntuu nokkaan herkästi ja kahvit on jäänyt kuppiin..viikko sit oli vielä poikaolo mut alkaa pikkuhiljaa vaihtumaan tyttöoloksi jos tämä pahoinvointi vielä voimistuu...mulla on 2 tyttöä ja 2 poikaa kotona ja tytöistä oon tosiaan kärsinyt oksentelusta rv 16 asti...
T.Eva 6+1
 

Yhteistyössä