Mul vähän samantyylinen tilanne, meil ei kyl varmastikaan tulla taputtelemaan ja kannustamaan pitämään ensisijaisesti itsestä ja maha-asukista huolta. Miesvaltanen työpaikka selittänee paljon.. Ymmärryksen uskoisin olevan likemmän tota nollan rajaa kun puhutaan raskausajan pahoinvoinnin olevana sairausloman syynä.Tästä päästään siihen ahdistukseen:
en todellakaan haluaisi kertoa töissä raskaudesta vielä. Sen lisäksi meillä on hyvin pieni osasto jolla liian vähän työntekijöitä, juuri eilen pomo mietti talvilomaviikkonsa työvuoroja ja siinä harmitteli ääneen ettei yhtään tiedä miten saa vuorot sumplittua kun työntekijät eivät yksinkertaisesti riitä korvaamaan yhden työntekijän viikonkaan poissaoloa. Sepä sattuukin olemaan mulla rv8 joka tahtoisi vanhojen merkkien mukaan tarkoittaa etten todellakaan itsekään ole töissä. En voinut sanoa ettei ainakaan pistäisi mulle paljon ylimääräisiä tunteja koska jos saikutan niin siellä ollaan siis aivan totaalisen lirissä. Miten ihmeessä kehtaan/voin ikinä olla sairaslomalla kun tilanne on tälläinen :/ Olen aloittanut vasta viime syksynä ja tähän saakka ei ole tarvinut poissa olla. Iso pomokin valittaa jo muutaman päivän poissaoloista kaikille työntekijöille niin mitäs sitten jos joudun olemaan viikon. Tai useamman. Eikä se ison pomon valituskaan mutta se että osasto ei yksinkertaisesti voi toimia jos yksi on poissa paria päivää pidempään koska eivät muut voi tuplavuoroja loputtomiin todellakaan tehdä. Aaargh, en yhtään tiedä nyt miten tämä selviää
C & 4+2
Mä en halua et työpaikalla asiasta kuullaan vielä moneen kuukauteen. Onneks oon isoluinen ja työvaatteet peittää mahan kasvun.
Mut kyl mä silti sitä mielt oon et ei työnantaja voi kaataa sitä meidän päälle. Ei ole meidän ongelmamme miten sairaslomalainen tuurataan vai tuurataanko.
Erittäin törkeää käytöstä työnantajalla olisi painostaen hokea kuinka hankalaa on nyt kun säkin olet poissa/tai tulet olemaan poissa.. Sinänsä meen ei tarvis sitä ongelmaa ymmärtää, vaikka sen hyvin ymmärrettäisiinkin
t.Emeli 5+5
P.S. Huomen eka neuvola,
Kuinka kauan teil meni ekas neuvolas? Meil olis vaan aika tiukka aikataulu ja mietin vaa kuinka tiukaks vetää.. Vaikka mullehan toi neuvola on pääasia !