Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Omaanapaa. Eilen ultrassa varmistunut kohdunsisäinen raskaus ja syke näkyi vahvasti. Sain ajan np-ultraankin ystävänpäivälle. :heart:=)

Vitamiineista: Mä syön ihan hirvittävää arsenaalia vitamiineja. Eilen tajusin, että mulle kyllä tulee niistä osittain iltapahaolo, johtuen niiden sisältämistä makeutusaineista. Taidan mennä ostamaan jotain raskausvitamiinia heti, kun vaan pääsen. Syön siis sinkkiä, foolihappoa, b-vitamiinia, kromia, d-ja C-vitamiineja sekä maitohappobakteereja. Joskus myös omega3.
 
Moikka,

ja plussauutisia myös täältä suunnalta! Toivottu plussa näkyi tänään testissä ja ihana huomata, että täällähän ryhmä jo valmiina :) tässä siis tietoja minusta:

25.9.2014/aurinkoa83/30/2/JS tai KYS
 
Viimeksi muokattu:
Sandri voi ei, toivottavasti pääset sinne labraan varmistamaan tilanteen!

Vitamiineista, mulla ei oo omega3 käytössä, on vaan semmonen raskausajan monivitamiinit. Oon vähän miettiny, että pitäskö ne omega3:setki ottaa, mutta en oo vielä saanut mietintääni päätökseen.

Aloin jo miettimään ens talvea, olisi niin näppärä ostaa jo nyt alennusmyynneistä talvivaatteita (mm. haalari) vauvalle. Mut on vaan niin aikasta, kun en ole edes koko tyyppiä nähny ultrassa... Että eipä taida uskaltaa kuitenkaan.
 
Digi näyttää raskaana 3+ ja yritän saada pientä luottoa tähän raskauteen... Soittelin tänään neuvolaan ja selitin tilanteen, että olen plussannut suoraan keskenmenon jälkeisestä kierrosta. Terkkari oli ihan hämmentynyt (nuori vastavalmistunut), sen piti tarkistaa toiselta terkkarilta, mitä tehdään. Sain neuvola-ajan 13.2 ja silloin tämä toinen terkkari ultraa mut, varmistetaan laskettu aika. Pitkät kolme viikkoa tulossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Soittelin aikaa varhaisultraan ja se keskuksen naikkonen oli täys idiootti! Voi jestas, että mulla meinas palaa hihat sen kanssa. Mitä asiakaspalvelua ja vielä tässä olotilassa, kun naisilla voi vähän ne hormoonit heitellä.. Se ei tajunnut, minkä ihmeen takia mulla on lähete varhaisultraan, kun kerran tiedän mun kierron. Kaikenlisäksi sieltä kuului jatkuvasti älyttömän kova piippaus, että puolet puhelusta meni ihan ohi vaikka sanoin sataan kertaan, että teillä piippaa siellä joku niin, etten kuule. "Joo, niin voi olla" oli vastaus.
Sain varattua ajan ensiviikon tiistaille ja maanantaina on tosiaan se "oikea" neuvolakäynti.
Päivitystä tähän..
Se mun aika oli sitten peruttu. Ei kuulemma ole mahdollista saada varhaisultraan yksityiseltä lähetettä, se mun ihana yksityinen neuvolatäti on sumplinut niiden kanssa tätä asiaa ja on ihan yhtä tyrmistynyt asiasta, kuin minäkin.
Niinpä me ei sitten sinne varhaisultraan päästä, koska en aio maksaa sitä 180-200€ siitä tiedosta.
Katsotaan nyt, pääsiskö sitten edes siihen labrakokeeseen, että sais lcg:t mitattua. Tuntuu, että sinnekkin on niin vaikea saada mitään lähetettä saati aikaa. Oma lääkäri kuulemma lupas selvittää asiaa ja soittaa torstaina.
Miten tää voi olla näin vaikeeta..
 
Huomentaa.. ei ällötystäkään tänä aamuna, on kyllä niin oireetonta, että mietin oonko edes raskaana :D mies sanoi, että eikö nyt r-testi ja menkkojen poisjäänti ole jo aika hyviä oireita :D
Täällä sama juttu! Ainut oire on tää älytön turvotus, mikä tuli tosi nopeasti menkkojen pois jäämisestä. Pieniä oireita, kuten useammin tuleva nälän tunne ja pissalla käyminen on myös välillä havaittavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Nuorallatanssija, harmillista. :/ Toisaalta ainakin meidän keskussairaalassa ultralistat ovat niin täynnä, ettei sinne paljon "ylimääräisiä" mahdu, ilman pakottavaa syytä, esim. se epäsäännöllinen kierto ettei laskettua aikaa saa määriteltyä. Mä kyllä vielä kyselisin kaikki yksityiset läpi, täällä pääsee n. 100€ hintaan ultraan.
 
Ikävä juttu, nuorallatanssija. Eikö siellä mitään halvempaa paikkaa ole? :/ Itse varasin juuri varhaisultran 31.1 (7+0) ja hintaa sille tulee 90 euroa.

Oireetonta on kyllä elo täälläkin. Välillä ihan huolestuttaa. Ei enää onneksi kuin 10 päivää odotusta.

Fritang 5+4
 
Tervetuloa uudet mukaan ja onnea plussasta! :heart:

Pahoitteluni matkasta pudonneille! Liian monta on joutunut jäämään pois..:'(

Onnea myös ihania ultrauutisia saaneille! :heart:
Itse on taasen loppukuun porukkaa niin saa ootella sitte omaa vuoroa ihan tosissaan...näin myös on ollu kolmella edelliselläki kerralla..mites tuo mun kierto noin oikein meneeki...hmm..

Halituksia kamalien oireiden kanssa painiville ja niille jotka painivat ilman oireita!

Nurmo! Juu tuttuja ollaan viime kerrasta! Kävin lukemassa meidän alkuraskauden juttuja niin olihan ne vois sanoa hauskoja :D Olit justiinsa menny muuten naimisiin..

Norppali, sitähän ollaan melkein naapureita, me asutaan 30km koilliseen teiltä päin..

Onnea kaksosista Ihmemamma ja SaaraN! :heart::heart:

Raskausviikot lasketaan kuten Kaisa-Tuulikki laittoi! Normi kalenteriviikot on ihan eri juttu..

Raskausvitamiineista...ite oon syöny niin ootus- ku imetysajan multitabs raskaus - odottaville ja imettäville naisille tarkoitettuja tabuja. Nyt en oo niitä vielä alottanu...lisäksi oon ruukannu syödän kalsiumia, magnesiumia tarpeen mukaan kuten rautaaki, maitohappobakteereja ja viime raskaudessa myös omegaa...tällä hetkellä syön vaan kalsiumia ja jotain monivitamiinia, tarttis varmaan käydä apteekissa..

on: ei vielä kummempia oireita ku närästys ja iltasin turvottaa...mutta alussa vasta ollaan..

Crocus ja kullannuppu 4+5
 
Huih, en tiedä uskaltaiskohan sitä jo tulla mukaan ketjuun... Viimeksi olin heti alusta mukana intoilemassa ja kun se sitten menikin kesken 10/13 viikolla 8+6, oli pettymys ja suru niin suuri et nyt mietityttää uskaltaako heittäytyä odotuksen onneen... Mutta, kai se on jossain vaiheessa uskallettava:

Maikkki/25/1.lapsi/SatKS ja laskettu aika ei ole vielä kovin selvillä, menkkojen mukaan olis 28.8 mutta ovulaatio oli viikkoa myöhemmin kun normaalisti joten oviksen mukaan 4.9... Jotain sillä välillä siis luultavasti, ultrassa selvinnee! :D
Ens viikolla mulla on 29.1 varhaisultra yksityisellä ihan mielenrauhan saamiseksi, eka neuvola onkin jo takanapäin. Harmittaa ihan hulluna kun tämä koko odotuksen alkuaika on mennyt pelätessä ja ahdistuksessa, vaikka haluaisin olla onnellinen, järjen tasolla olenkin mutta se ei ole tunteisiin vielä päässyt. Pelottaa, että muuttuvatko tunteet sittenkään kun näemme ultrassa että siellä on pieni sydän pampppailemassa vai jatkuuko pelko. Uskon, että helpottaa kun saadaan tietää että kaikki on hyvin. Syksyinen oli siis tuulimunaraskaus eikä sykettä löytynyt luonnollisestikaan. Ensin yritettiin tyhjentää cytoteceillä mutta se epäonnistui ja jouduin alle viikon päästä kaavintaan. Fyysinen toipuminen kävi äkkiä mutta henkinen puoli taitaa vieläkin olla kesken. Enpäs paasaa enempää! :) Uskon ja luotan ja toivon että tällä kertaa kaikki menee hyvin, ja ens keskiviikkona saadaan varmuus sille että masussa on paljonodotettu pieni minimöö! <3

Maikkki & Minimöö 8+5 (tai 7+5)


Ps. Huomasinpas että 4.9 oli toinenkin satakuntalainen listalla, Joannet85, oispa hauskaa jos oltais samaan aikaan synnärillä... :)
 
Viimeksi muokattu:
Multitabs raskaus ja imetys nappulat ostettu :D en ole koskaan syöny aiemmista lapsista mitään ja ihan terveitä ovat ja en halua ollakkaan mikään fanaattinen huippu äiti. Nyt vaan jotenkin on niin herkillä ja kun en ole koskaan koko foolihaposta tiennyt :ashamed:
 
Nonii, selvennys tästä päivästä! anteeksi oma napaisuuteni nyt, mutta pakko purkautua!

Tänä aamuna ajattelin siis soitella neuvolaan tästä raskaudesta ja päätin tehdä sitä ennen testin. Olin käynyt pisulla jo, mutta ajattelin, että no kyllä se tässä vaiheessa jo näkyy seuraavastakin. Ostin predictor earlyn ja tein sen about 2-3h pidätyksellä. 5min kohdalla siinä ei juuri näkynyt mitään (ylälaidassa vähän punertavaa viiivaa) ja hämmennyin. Ajattelin, että nyt soitanki neuvolaan että jos pääsisin verikokeeseen.. Soitin sinne 6 kertaa päivän aikana, aina sanoi vastaaja, että soittavat takaisin kun huomaavat.. viestiä en sinne jättänyt, ajattelin, et kai ne nyt tajuu että asiaa on, kun näkevät puhelujen määrän.. koulussa meinasin tunnilla jo alkaa itkemään, mutta yritin ajatella muuta ja hyvin meni onneksi.. sitten menin apteekkiin (eri apteekkiin :D) ja ostin first signaleja 2 ja 1 clear bluen.. ja tässä ero:

aamuinen ja iltapäiväinen - Aijaa.com

tuo predictorin tulos ei näkynyt edes testiajalla..

kyllä on helpottunut olo tuon firs signalin myötä.. oon niin kiitollinen, että ainakin nyt näyttää että oli väärä hälytys! :)

Sandri 5+3 (toivottavasti!)
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin, että nyt soitanki neuvolaan että jos pääsisin verikokeeseen.. Soitin sinne 6 kertaa päivän aikana, aina sanoi vastaaja, että soittavat takaisin kun huomaavat.. viestiä en sinne jättänyt, ajattelin, et kai ne nyt tajuu että asiaa on, kun näkevät puhelujen määrän..

Sandri 5+3
Kannattaa melkein jättää viesti, ei siinä nyt tietenkään tarvi koko asiaa juurta jaksaen selittää vaan pääpiirteittäin. Ja jos vielä toteaa et epäilet ettei nyt ole asiat hyvin, niin eiköhän soita takas ja päästä AINAKIN niihin verikokeisiin ..

Meillä täällä sama homma, aina vastaajaan meni. Ei todellakaan soitettu takas 3 päivään. Sit jätinkin vastaajaan viestin ja johan tapahtu :) Mulla tosiaan perjantaina eka neuvola, johon pyysivät tulemaan rakko täynnä. Multa tosin otettiin jo verestä raskaustesti labrassa viime viikolla mut samapa tuo on vielä pissata purkkiin :)

Et oo sellasta digitaalista tehny ? Siinä on se hyvä et näkee hcg:n nousun. Vaan en kannusta tuhlaamaan testeihin silti jos ei mielenrauha sitä vaadi. Niin kauan kun jo tulleet raskausoireet eivät yhtäkkiä katoa kokonaan tai vuoto ala, niin en itse ainakaan suostuisi pelkäämään pahinta..

t.Emeli- 5+3
 
Pitääpä välillä käydä ilmoittautumassa :). Seurailen kyllä keskustelua niin paljon kuin ehdin, mutta yleensä puhelimella, ja sillä en jaksa ryhtyä kirjautumaan ja kommentoimaan.

Aktiivista on kyllä keskustelu täällä, aina on uutta luettavaa. Sama hätä se näyttää kaikilla olevan, että jännittää koko ajan, että mikä on tilanne elämän alulla. Mukava lukea noita kivoja ultrauutisia.

Mulla vähän välillä helpotti olo ja heti aloin miettiin, että joko hormonipitoisuudet on laskussa. No, ei se nyt kyllä siltä näytä, just oksensin eka kerran oikeesti ja makaan käytännössä illat sohvalla, kun en muuhun kykene. Töissä just jaksan käydä. Onneksi lapset ei oo ollu kovin vaativalla tuulella, kuopukselle vaan välillä luen kirjoja.

Neuvolanki sain varattua, mulla ei mikään kiire ois sen kanssa ollut, mutta otettiin tuohon parin viikon päähän, että ehtii siinä varata sitten lääkärit ja ultrat. Toisin kuin näyttää muilla olevan, mulla ei oo oikein mitään ajatusta, että menisin varhaisultraan. Viime kerralla kävin ja syke näkyi ja sitten se meni kuitenkin kesken. Mä vaan elän päivästä toiseen ja odotan, että pääsisin johonkin hyville viikoille, että ei olis niin huono olo ja uskaltais jo innostua tästä :heart:.

Meelia 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: femmefatale
Ai niin, piti kysyä, että paleletteko te muut koko ajan?

Mulla on ihan jäätävän kylmä, nytkin on paita, villapaita ja villatakki päällekkäin ja silti vähän kylmä. Onneksi töissä on muillakin kylmä, niin en erotu niin kovasti joukosta :p. Ulos en taida viittiä mennä enää ilman toppahousuja ja en edes harkitse muita kuin untuvatakkia päälle.
 
Emeli-: Tein perjantaina digitaalisen ja se näytti "Raskaana 2-3".. sit kun ei ole oireita ollut niin halusin vielä testata.. no nytki ostin digin, mies lupas kustantaa :D, että nähdään viikkojen nousu.. sen teen loppuviikosta
 
Ai niin, piti kysyä, että paleletteko te muut koko ajan?.
Mä ilmottaudun palelijaksi. Ja se on pakko ol oire kosk ei koskaan ennen oo tällästä ollut.

Oon vuorotöissä ja viime yönä viimoiset 4 tuntia ei auttanut vaikka oli 2 paitaa ja vuorellinen talvitakki päällä, kolmet housut ja villasukat. Sisällä 25 astettä lämmintä ja ämmä vaan tärisee.. :D

Se meni ohi sit ku pääsin kotii mut nyt alkaa taas. Ja tosiaan ei ole väliä kuinka paljon on päällä tai kuinka lämmintä on, sitä vaan tuntee et on hemmetin kylmä. Ilmeisesti johtuu jostain et alkuraskaudes oma ruumiinlämpö nousee taijotai : /

No kuittasin sen tosiaan töissä sillä, et oon varmaa tulos kipeeksi. Meil on liikkeellä kuumetautia.

Sandri Kerro ku oot tehny mitä näytti, me taidettii men suurinpiirtei samoil päivilläki ... ainaki viel ennen ku tarkentuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi palelija. Kokoajan vilu, sormet ja nenänpää aivan jäässä. Töissäkin pitää olla kokoajan vilutakki päällä. Oli pakko työkavereille kertoa, sillä teen raskasta vuorotyötä ja on pakko olla nyt varovaisempi eikä kestä tehdä yksinään kaikkia hommia. Mieluummin kerroin ja olen varovainen kuin ottaisin riskin ja jotain tapahtuisi. Esimiehelle en ole vielä kertonut. Pakko se on kohta kertoa kesälomajärjestelyiden vuoksi. Josko vu:n jälkeen.

Onko muilla ollut minkäänlaisia tuntemuksia? Raskas työpäivä takana ja nivusten yläpuolella tuntunut jännää juilintaa. Ei jatkuvaa, vaan sellasta ajoittaista. Oireita ei pahemmin ole ja se edelleen lisää pelkoa, onko kaikki hyvin. 3,5vk pitäisi jaksaa odotella ultraan. Eka neuvola ois 13.2 ja tuolloin pitäisi olla suunnilleen rv. 9+ jotain.

Nenna rv 5+3
 
Täälläkin varhaisultra takana ja pienen pieni sydänhän se siellä sykki. Vaikka riskiviikkoja on vielä monta, niin kyllä mä ainakin jonkinlaista mielenrauhaa sain. Oireet heikkeni yhdessä vaiheessa ja olin aivan varma, että tämä oli nyt tässä. Nyt on kuitenkin kuvotus palannut, paleltaa, väsyttää ja syön KOKO AJAN. Painoa tullut jo pari kiloa, mutta tuntuu, että pakko syödä jatkuvasti jotta pysyy tolkuissaan. Huomenna taitaa olla se päivä, että luovutan ja laitan äippäfarkut jalkaan. Paluuta ei ole, mutta hyvä niin :)
 
Hei Kadja123, mukava nähdä joku toinenkin Hyvinkäälle suuntaava. Ja suht samaan aikaankin, ehkä :)

Ja täälläkin palelee! Luulin sen johtuvan pelkästään pakkasesta mutta onhan teitä muitakin. Tänään löysin itseni halaamasta juuri lämmitettyä takkaa, helpotti kummasti.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon nyt tässä syöny foolihappoa 800mikrogrammaa tän ajan kun oon tienny raskaudesta ja sillon kun yritettiin söin puolet vähemmän.

Mulla alko pahoinvointi viikko sitten, ihan törkee väsymys ollu, sitte tuli flunssa ja päälle pahoinvoinnit. Sellanen olo kun olis kuumeessa koko ajan ja ihan mielettömässä krapulassa. En pysty tekemään mitään muuta kun olemaan paikoillani, tää on oikeesti ihan kamalaa ja toivon todella ettei kestäisi enää kauaa. :--)
 

Yhteistyössä