Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Ei varmaan kuulu vielä sydänäänet tuossa vaiheessa ellei ole ultraan verrattava laite käytössä. Minäkin ootin kauheesti et kuunnelts mut täti sanoi et heidän laitteilla ei kuulu ennen 12vkoa.s
Neuvolassa kävin eka kertaa 8+5. Vieläkään ei mulla ole mitään todistusaineistoa raskaudesta paitsk kaikki oireet,mut ei kuvia tai ääniä :D vkon päästä np-ultra!
Välillä tuntuu kuin joku mönkis tuol alavatsassa ja mulla on ihan hyvä olo ,ei nälkä eikä ilmavaivoja eikä mitään mut en mä silti mitään voi tuntea vielä. Aika jännä tunne kummiskin.Voin kuvitella et vauva mönkii <3 varmaan aika aikasin sitä tuntee liikkeet kun kaksi aiempaa.
11+5 <3
 
Onnittelut jokaiselle pikkuisensa näkemään päässeistä!! :) Reilun tunnin vielä omani ensikohtaamistani joudun odottelemaan..

Femmefatale: Sama tilanne myös mulla, eka neuvola viikolla 8+5, muttei mitään muita alkuraskauden ultria tai kotidopplereita. Esikoinen tosin minulla, joten kaikki on todella very first time.

Toivottavasti tämä tietämättömän odotus tänään palkitaan...

Avellan + Möykky 12+1 (?)
 
Taidan sitten olla Syyskuun söpöläisten onneton mattimyöhäinen kun oma eka ultrani on vasta 12.3. :p Sinne asti pitää vielä jännätä että masussa on kaikki kunnossa ja että olisiko siellä tälläkin kertaa kaksoset.

Onko teillä muilla nyt sitä ongelmaa että tuntuu kauhean vaikealta jaksaa tehdä sellaisia töitä jotka vaativat yksin puurtamista... sosiaalisemmat työtehtävät sujuvat kyllä sentään vielä ja tuovat kivaa vaihtelua oman väsyneen ja öklön olon pakkohavainnointiin!

Nyt on kyllä sikäli helpompaa, että isot lapset menivät hiihtolomailemaan isovanhempien luokse ja jatkavat sieltä suoraan isäänsä tapaamaan... Eli minä saan peräti sunnuntaihin asti levätä silloin kun en tee töitä. Vaikka ipanoita onkin ikävä. Hassua miten isoilta yhdeksänvuotiaat yhtäkkiä minusta tuntuvat, vaikka omasta mielestään he ovat vielä niin pieniä että äitiä tarvitaan heistä avuksi ja seuraksi ja kuuntelijaksi vähän kaikkeen.

- Bhumi ja väkimääränsä puolesta kovin salaperäinen masu 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Te ootte kaikki jo niin pitkällä, itellä vielä about 3 viikkoa np-ultraan. Neuvolan laskujen mukaan viikot nyt 9+1. Neuvolakäynti ehkä vähän rauhoitti, vaikka olikin enimmäkseen jutustelua ja tietojen täyttämistä.

Oireista:mulla nyt vasta alkaa olla vähän turvotusta ja rinnat entistä aremmat.
 
voi kun itekin pääsis jo ultraan! ei malta odottaa! aika on vasta 11.3... mutta lääkäri on ens viikolla niin siellä ainakin saa tietää että siellä joku elelee :heart:

*emmpu* 10! (vihdoin alkaa kaksinumeroiset) :)
 
Minulla on ollut ihmeen vähän mitään kohdussa tuntuvia kipuja. "Ihmeen" siksi, että kuukautiseni ovat kauhean kipeät ja ovulaatio on kipeä ja jotenkin sitä kai kuvittelisi että raskauskin jossain tuntuisi :D Vatsakipuja on kyllä, mutta mielestäni ne tulevat suolistosta, ilmeisesti kohtu painaa suolta tai jotain sellaista.

Kivan olon sitten lykkäsi näin ultraa edeltävänä päivänä. :/ Päätä särkee, unta meni 14 tuntia ja vieläkin väsyttäisi. Lämpö hiukan koholla mutta alle 37 kuitenkin. Toivottavasti olo olisi huomenna parempi, en haluaisi perua ultraa... Ehkä olen jännittänyt niin paljon että kroppakin sanoo itsensä irti? En oikeastaan ihmettelisi :D

Fritang 10+0 kips kops
 
Eka neuvolalääkäri ja ultra takana! Jihuu, siellä se pikkuinen liikkui ja sydän jumpsutti kovasti, kättäkin jo vähän näkyi. Isälle oli kovin liikuttava hetki, hänen ensimmäisensä siellä kasvamassa.

Seuraava ultra (nt) onkin jo joskus kolmen viikon kuluttua, se menee äkkiä kun välissä on viikon lomakin.

Vuuti 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: eva-maria
Mullakin ultra vasta 5.3. ja nyt kuitenkin jo 11+5 :D Että odottelua mullakin. Mutta onneksi viikon (palkallinen, jeij) loma välissä, niin ei välttämättä jaksa kauheasti jaksa miettiä asiaa. Toivottavasti. Ehkä...

Vähän stressaa, kun mennään mummolaan ja mun mummollani on alzheimer, ja polttelee sisällä tupakkaa keittiön uunin vieressä. Nyt kuitenkin ruvennut vaeltamaan tupakka kädessä olkkariin, eikä meinaa millään tajuta, että muut ei polta eikä kestä sitä savua. Aaaaa en halua hengittää tupakansavuja yhtään.
 
Hu hui, sekavin tuntein on "nt-ultrasta" selvitty. Pikkuinen siellä kölli, ja pikkuisen sydän löi ja pikku kätösen alut ja jalatkin vähän heilusi.:heart: Mutta kovin paljon oletettua pienempi tämä meidän pikkuihminen olikin... Tosiaan neuvolan ja kuukautisten mukaan tänään ois pitänyt olla jo 12+1, mutta ultrassa hän paljastuikin vasta noin 9+4 viikkoja vastaavaksi. Hieman sitä ehti jo säikähtämään kun vatsanpäältä ei meinttu ensin saada näkymään mitään ja kätilö haki ja haki vaan.. Ajatukset ehti jo tietenkin käydä vaikka missä. Alakautta saatiin sitten hienosti pieni näkymään ja sydäntäkin saatiin kuulla. Eli näinkin siis voi käydä... Hurjinta tässä on se, että ekan heikon plussan tein jo ennen kuin viikkoja oli edes neljää kassa.. Silloinkin tietysti ihmettelin, että miten antaa niin haaleaa viivaa testi, vaikka kuukautiset olivat jo lähes viikon myöhässä. No saatiinpa vastaus näihinkin ihmetyksiin.. Huhhuu, toisaalta olen onnellinen siitä että elettiin viikkoja edellä, sillä jos olisin testin tehdessä tiennyt raskauden todellisen keston olisin varmasti ollut aivan mahdottomassa paniikissa koko ajan..

Mitään niskaturvotus mittaa ei tästä meidän pikku möykystä sitten voitu ottaa, ja uusiin verikokeisiinkin saan ensi viikolla mennä.. 11.3 Uusi nt-ultra. Anteeksi omanapaisuuteni, mutta tämä oli nyt sellainen kokemus, joka oli pakko päästä jakamaan.

Äärettömän onnellinen tietysti siitä, että sydän löi ja kaikki hyvin. Silti myös hieman hämmentynyt tunne edelleen...

Eli tosiaan jos pikkasen päivittäis tota mun LA:ta.. :D

Avellan: 24 / 1 / LA: 21.9

Avellan + Möykky <3 9+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emeli- ja eva-maria
Onnea kaikille jotka on saanut hyviä ultrakuulumisia :)

Tuntuu tosiaan että omaan ultraan on ikuisuus aikaa, en ole ollut vielä edes neuvolassa. Ensi viikolla olis eka neuvola jolloin saan vasta lähetteen ultraan, aika tulee postissa sitten joskus...plaah, kärsimätön olen!! Huono olo jatkuu, oksentaa ei ole tarvinnut. Mutta tämä VÄSY jestas ei ihmisellä voi olla näin kova ja järkyttävän lamaannuttava VÄSY |O

muhvi & pätkis 8+3 :heart:
 
Helou! Minäkin oon mattimyöhäinen sen nt-ultran kanssa, vasta 18.3. Voi huoh.. varhaisultrassa kävin maanantaina ja ihanaa -tasaisesti sykki sydän ja vastasi viikkoja! Eka neuvola oli eilen. Siis väsymys on ihan järkkyä tosiaan, haukottelusta töissä ei meinaa tulla loppua ja illat voisi nukkua. Ja siis mikä nolointa, tuntuu etten muista mitään..töissäkin pari järkkyä unohdusta. Asunnosta: omassa kolmiossa asustellaan, eiköhän tähän vielä nelistään mahuta..säilytystila se kai ekana loppuu, tai siis sitä on jo nyt aivan liian vähän! Näillä nyt mennään.

Miumaukku 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli- ja eva-maria
Noniiiiin! Täälläpäs onkin iloinen tytsy, kotidopplerista kuului juuri ahkera jumpsutus :D Viimeksi tämä ihmetys tapahtui 11+5 ja nyt on vasta 8+6 :O Ja ihan tasan sama rasvakerros tuossa alamassun päällä kuin ennenkin, bmi luokkaa 28 joten mikään hoikkeli en ole. Voi että, tänään saa mennä hyvillä mielin unille.

Anturi oli hiukan karvarajan yläpuolella, rakko tyhjänä, reilusti liukkaria (ajaa saman asian kuin ultrausgeeli) ja makoilin sängyllä selällään.

Me doppleroimme miehen kanssa aina yhdessä ja omaltani terveiset niille iseille jotka eivät ole vielä ko. laitteesta innostuneet: sillä pääsee isäkin alusta asti mukaan odotukseen oikein konkreettisesti kun voi jollain aistilla vauvan havaita :)

-Napsi 8+6-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eva-maria ja Aniko
Kiitos Napsi dopplerointivinkeistä! Mä tosiaan koitin pari päivää sitten kun oli 10+4 ja ajattelin josko nyt viikonloppuna uudestaan kun en vielä saanut kuulumaan.

Tänään oli PAKKO ostaa ekat äippähousut kun neljänkympin Mamalicious-housuja myytiin neljällä eurolla! Oli vielä lisäksi kivan näköset. Vähän oli vielä sellanen fiilis, että mitä jos joku tuttu sattuu paikalle kun mä ihan fiiliksissä pengon äitiysrekkiä ;)

Ja joo, toi hajuaisti, ihan uskomatonta! En mä oo ikinä pakokaasun hajuista tykänny, mutta nyt en melkein voi liikkua missään ruuhka-aikaan. Ja tupakansavu, yök! Ja jopa jotkut parfyymit...

Aniko & pomppi 10+6
 
Hobby Hallista mentiin läppäriä kattoo ja siellä oli! En ois kyllä osannu sieltä ensimmäiseks ettii, mutta kun ne käveli vastaan niin mikäs siinä :) Mustia, turkooseja ja keltasia housuja/farkkuja oli ja sitten jotain farkkusortseja. Tammiston myymälä siis.
 
Päivitetty

Omaa napaa nt-ultrasta: Kaikki oli hyvin. Ainakin siltä osalta mitä kokemattomalta tuntunut ultraaja katseli. Kesti semmonen 5minsaa koko homma ja jäi vähän kakkafiilis itselle. Mut turvotus oli normaali ja lisätutkimuksiin ei tarvetta. Vastasi päivää isompaa mutta LA pysyi 1.9. Aion antaa neuvolassa ultrasta palautetta. :(

Rakenneultraan aikaa katsoessa ultraaja sanoi minun olevan erikoislaatuinen tapaus, kun halusin sen ultran rv22. Se kuulemma halutaan aina mahdollisimman aikaisin. No mie halusin sen noin ja sain sen 22+2 ja sillon on 24.4 muistaakseni.

Tuntuu, et nyt on menossa odotteluvaihe. Seuraava neuvolakin vasta ens kuun lopulla. Mua niin harmittaa toi nt-ultra, et tekisi mieli kirppistuloja käyttää yksityiseen ultraan. 52e maksaisi. Jos kävisi vaikka parin viikon päästä. Pitää kysyä miehen mielipide.

Väsynyt äiti ja Eemeli 12+4
 
Täälläkin oli vähän... mielenkiintoinen ultra... joo, toki meille sanottiin etukäteen että ultraaja "ei sitten ole mitään rupattelijatyyppiä", mutta vähän "täh?"-olo jäi koko tapahtumasta. Ensinnäkin täällä oli taas kämmätty ja tosiaan ultrani oli liian aikaisin, ei siitä mitään saatu mitattua. Itse ultraus kesti ehkä juuri ja juuri sen 2 minuuttia. "Joo täällä on yksi sikiö hän on liian pieni meidän mittauksiin vastaa 10+1 tumtumtum joo syke on hyvä tossa on käsi tossa on jalka jaahas laita vaatteet päälle hoitaja kertoo loput." Ei puhettakaan että olisin ehtinyt mitään käsiä tai jalkoja nähdä, ne vain vilahtivat siinä ruudussa. En tiedä onko tämä jotenkin normaali käytäntö julkisella puolella, kontrasti yksityisen aivan ihanaan lääkäriin oli suuri, siellä tutkimus kesti joku 20 minuuttia ja kaikki mahdollinen ja mahdoton selitettiin.

No, oli kuitenkin mukavaa nähdä pieni (vaikkakin vilaukselta) ja kuulla sydämen syke, oli paljon nopeampi kuin viimeksi. Hän oli myös kasvanut kolmessa viikossa täsmälleen sen verran kuin pitikin. :) Uusi aika saatiin 10.3. Silloin ollaankin jo 12+4.

Herrajumala Suomen peli alkaa, nyt täytyy jo juosta!

Fritang 10+1
 
No niin, Ruotsi-tappion jälkeen päätin tehdä jotain kivaa ja kokeilin taas doppleria asenteella, että eihän sieltä varmaan vieläkään mitään kuulu. Rakko täynnä, makuulla selällä, paljon geeliä ja tosi alhaalla liikuttelin... Ja :heart::heart::heart: Siellä pieni tum-tum-tum kuului!!!

T. Ikionnellinen Aniko & pomppi 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: eva-maria
Hei, peliä katsottiin meilläkin, voi harmi!!!

olot pahaolo väistynyt onneks, väsymys edelleen läsnä.. Joku kirjoitteli semmoisesta pissahätä/ pissatulehdustunteesta, mullakin välillä pistelee ja tosiaan vessassa saa ravata.

Välillä vihlasee kipeästi vatsasta, esim saunanlauteille noustessa melkein aina!

viikon päästä ultra! jee =) sitä on odotettu

Ekan body- housut setin ostin kirpparilta, ruskean sävyistä, poikamaista, menee hyvin tytöllekkin kun yhdistää vaal.punaista :)

Yks aamu, rakko täys, kohtu tuntu selällään maatessa hassun ylhäällä ja ihan sivussa!! Oli niin hauskaa, aiemmista raskauksista tuttua et aamuisin voi maha olla vinksallaan sivulle :)

12. Viikkoa mennään lopuillaan
 
Ihanaa, että ootte jotkut jo päässy niinkin pitkälle, että nt-ultra takana! Mulla ei ole vielä edes tiedossa, millon mulla on se. No mutta käytiinki sillon pari viikkoa sit varhaisultrassa.

Huonovointisuus pahentunu, tällä viikolla oon saanu oksentaa joka päivä. Tänään en ole vielä oksentanut, onneksi! Yritän kaikilla mahdollisilla keinoilla taistella sitä vastaan, ja oonkin saanut monta oksennusta pidettyä sisällä. Väsymys on ihan kamalaa, päivät pitkät vaan makaan ja makaan. :D

Mä oon saanu parit äitiyshousut tutuilta. Tää turvotus (ja lihominen?) on saanu mun mahan semmoseksi, että omat housut kiristää ja puristaa ja ahistaa. Pitäs käydä jostain varmaan ostaaki, yritin yks päivä katella kaupoista, mutta en löytänyt?!? Joskus olen ihan vahingossa ostanut itselleni äitiyspaidan, ja nyt kun etin äitiysvaatteita niin en vaan löydä. :D Shoppailureissuja tietenkin varjostaa pahoinvointi, että en pysty edes kauaa kaupoilla pyöriä.

9+3
 
Aniko: Jeeeee! Olipas kiva uutinen sinullakin :) Kyllä ne sieltä löytyy kun sinnikkäästi etsii! Itse ajateltiin kokeilla taas tänä iltana, tämä oli viimeksi meidän yhteinen iltapuhde ja niin taitaa olla nytkin, hih. Täytyy yrittää vaan psyykata itseään, ettei saa hepulia jos eivät joka kerralla vielä löydy. Taisi olla sellainen onnenkantamoinen viimeksi, heti alkoi jumpsuttaa kun anturin lätkäisi masulle.

Fritang & Tine, no jo on teille ultraajat osuneet :O Olen ehtinyt tässä kahden vuoden aikana käymään lukemattomissa ultrissa, niistä jotakuinkin puolet liittyneet raskauteen ja ikinä ei ole homma alle viiden minuutin ollut purkissa. Ja aina lääkäri/kätilö selittänyt nätisti mitä näkyy missäkin. Näin siis ainakin Hyvinkäällä. Harmi, että teidän kokemuksenne oli tuota luokkaa, on se nt-ultra kuitenkin sen verran iso juttu alkuvaiheessa : / Yksityistä kannattaa toki miettiä jos asia jäi kaihertamaan, itse aiomme käydä rakenneultran jälkeen jälleen 4D-ultrassa, kun esikoisestakin teimme saman. Sai ihanan DVD:n mukaan mitä voidaan sitten yhdessä isompana katsella :)

Oho, olen lopettanut mitä jos-ajattelun. On se kumma kuinka paljon yhdellä suttuisella mustavalkoisella kuvalla ja hennolla jumpsutuksella on vaikutusta :)

Hiphei, pokspoks 9+0!

-Napsi-
 
Hui! Tännekin tuli kutsu np-ultraan 5.3!! Jännittää jo ihan. Sen jälkeen aion julkistaa asian kertarysäyksellä kaikille, jos vaan kaikki hyvin. Toistaiseksi en ole kertonut kellekään, vaikka tämän turvotusmahan piilottelu alkaa olla vaikeaa. Ensi viikon olen ihanasti lomalla, ja kolmena päivänä sitten joudun vielä ahtamaan itseni työvaatteisiin ennen kuin voin kehitellä muuta vaatetta.

Minä tarkistelen joka toinen päivä suunnilleen dopplerilla sykkeen ja jostain syystä joka kerta kuuluu ja hyvin. Ja multa äänet kuuluu aika ylhäältä, ehkä reilu 5 cm häpyluun yläpuolelta, vaikka mäkin olen aina lukenut että tosi alhaalta pitäisi vielä kuulua...

En jaksa enempää kirjoitella, tänään pahoinvointi yllättäen palannut. Muutama päivä olikin jo helpompi.

Sydäntähti 9+4
 
Voin sanoa, että sain tänään melkoisen paskahalvauksen..
Yritin saada omaa neuvolantätiä kiinni ja sitten äänitteessä olikin, että se on lomalla vielä ainakin ensviikon. Okei, mulla on ensviikon päästä ultra ja lääkäri, että verikokeiden tulokset olis kiva saada ennen sitä.
Soitin sitten neuvolan keskukseen ja sieltä vastas joku avulias neuvolantäti, joka soitteli mulla hetken kuluttua tulokset. Se ei tosin osannut sanoa niistä mitään, koska ei ole ollut töissä 10 vuoteen. Sanoi, että HCG arvo oli 50mikrog! Ja mä olin että mitä ihmettä, kun muilla se on ollut satoja ellei tuhansia. Oli kysynyt lääkäriltä sitä sitten vielä ja lääkäri oli sanonut, että ehkä meidän sikiö ei vastaakkaan oletettuja viikkoja ja siksi hormonitaso on pienempi. No minähän tästä paniikkiin puhelun jälkeen, kun kerran varhaisultrassa oli todettu, että vastaa viikkoja!

Yritin soittaa omaan tk:n sen jälkeen, mutta kaikki lääkäritpä oli lähteneet ajoissa viikonloppulomille (lue: katsomaan olymppialaisia). Tämäkin avulias terkkatäti yritti auttaa ja kulutti vartin verran siihen, että lueskeli kirjasta ties mitä hcg minus arvoja eikä tajunnut yhtään, mitkä mulla pitäis olla viitearvot. Yritin kertoa, että se riippuu siitä, millä viikolla on, mutta ei tajunnut. Sanoi, että päivystykseenkään ei oikein voi tämän asian takia soittaa, että soitteleppa ensviikolla takaisin.
Soitin kolmanneksi sitten sille mukavalle yksityiselle neuvolantädille, missä kävin ennen varhaisultraa. Se oli lähdössä kokoukseen, joten ei voinut auttaa.

Pääsin vihdoin töistä kotiin ja miehelle kerroin tarinan ja me googlailtiin hetki. Kunnes keksittiin simppeli selitys asialle. Mun labra-arvot lukenut neuvolantäti oli pikkasen sekottanut termit "mikrogramma" ja "gramma" tai jotain. Koska 50 g= 50000 mg. Olisko sitten ollut vika puhujassa.. Tai jotain. Vai pitääkö tässä nyt alkaa pelkäämään, että on jotain vikaa ja stressata seuraava viikko, että päästään vihdoin sinne ultraan..
:mad:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä