Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Kiitos onnitteluista femmefatale! :) Varmaan on käynyt noin niinkuin sanoit eli toisen kehitys loppunut alkuunsa. Se möykky oli kooltaan puolen sentin luokkaa kun taas eloisampi yksilö huiteli jo yli 2cm:ssä. Vuotoa tuli ekan kerran 5+ viikolla, joten aika hyvinhän se tuohon kokoonkin täsmäisi. Mutta taitaa jäädä tämäkin mysteeri ikuiseksi arvoitukseksi, ellei nt-ultra nyt selkeytä enemmän. Siihen asti keskitytään olemaan tuplasti iloisia tuosta yhdestä :)
 
Suuresti onnea kaikille loistavista ultrakuulumisista! :flower:

Ai nyt se äitiyspakkaus vihdoin julkaistaan?! Johan sitä on monet jo ehtinykin kysellä kun sen alunperin piti tulla jakoon jo vuoden alusta, jos ei ois jääny niin paljon vanhoja. Kivaa, jännityksellä odotellaan, toivottavasti on kiva :)

Ja omaa napaa, jostain 8+0:sta 10+1:een oli ihan hirveitä oloja ja järkyttävää väsymystä. Nyt en tiedä nuolasenko ennen kun tipahtaa, mutta pari iltaa ollu jo kohtuullinen olo. Pahoinvointirannekkeista en oo kyllä uskaltanu luopua... Ja finnejä! Olkapäissä! Mulla ei oo ikinä, edes teini-iässä, ollu finnejä hartioissa tai yläselässä tai missään muualla kun naamassa. Nyt kukkii kun perunapelto! :O

Ensi viikon ultraa (ja äitiyspakkauksen julkistamista) odotellessa...

Aniko & pomppi 10+4
 
Tänään tuli "pyöreitä" eli rv 11 pyörähti käyntiin, 10+0 :)
Vointi edelleen mainio. Vielä tasan kaksi viikkoa ultraan. Mies lupasi, että saan silloin ostaa ensimmäisen lapsenvaatteen, jos haluan. Katsotaan nyt sitten. Mitään hinkua ei vaatekaupoille kylläkään vielä ole.
 
Mukava lukea ultrakuulumisia, alkaa tuntua, että ollaan kohta jo pitkällä :).

Napsi, mulla on ollut aiemmin just tuollainen homma, että varhaisultrassa näkyi toinenkin pussi, jossa ei ollut elämää. Ja siinä raskaudessa just oli niitä vuotoja pitkään, vaikka raskaus sujui hyvin loppuun asti. Sanoivat silloin, että jos viikon 12 jälkeen vielä vuotaa, niin sitten kannattaa käydä tarkistuksessa. Eipä enää vuotanut.

Olo on vähän helpottanut (koputtaa puuta). Eilenkin illalla kyllä oksensin, mutta se karmea väsymys ei pakota enää sohvalle koko aikaa, vaan jaksaa välillä tehdäkin jotain. On se sekin jo eteenpäin :D.

Meillä on ens viikolla ultra, kovasti kyllä jo odottelen. Ja onpa kiva, kun on tulossa se uus äitiyspakkaus, niin ehtii miettiä sitten, että ottaako sen vai ei. Entisiä vaatteita on kyllä aika paljon, toppavaatteet ja kaikki tallessa, joten otan pakkauksen vaan, jos se on erityisen kiva.

Meelia ja kullanmuru 11+2
 
Voi tätä väsymyksen määrää!!!!:headwall:

Tervetuloa uusille!

Me asutaan omakotitalossa pienellä paikkakunnalla. Pitäisi pientä remonttia tehdä vielä ennenkuin toinen lapsi syntyy. Pihalle hommata leikkimökki ja hiekkalaatikko :D Hormoonit aiheuttaa tääläkin "pieniä" mielialanmuutoksia. Itku meinaa tulla jo mainoksista ja jotkut ohjelmat alkaa ahdistamaan niin paljon,että pitää vaihtaa kanavaa. Tippa tulee linssiin pelkästään kun kahtoo neitiä,että miten nopeasti se kasvaa ja kehittyy:'(

Kylläpä täälä alkaa porukka olla turvarajan toisella puolella. Itsellekin tuli ultraan aika enskuun puoleen väliin. Voi kun jännittää saa nähdä mihin LA sijoittuu.

Pahoittelut keskenmenon kohdanneille! Nyt sais kyllä loppua jo tuollaset uutiset. Tarrasukkia kaikille!

Nyt ei irtoo enempää. :ashamed:

pahki 9+2
 
Jee! tänään on saapunut postiin noudettavaksi kotidoppleri.. Ei tarvi miettii mitä illalla tekee kun yrittää kalastella sydänääniä. Täytyy vaan pitää mielessä ettei välttämättä vielä kuulu:/.
Onko teillä muilla ollu kotidoppleria käytössä?, jos niin millä viikoilla kuului sykkeet? :)
 
Ape
Napsi Arvaapa vaan olisinko halunnut juosta suoraan jonnekin, missä voitaisiin ultrata tilanne? Kuitenkin minua ultrataan jatkuvasti ja lääkärin mukaan sekin jo rasittaa vehkeitä. Samaa toisteltiin neuvolassa, että pää kylmänä vielä hiihtolomaviikolle (vko 9), sitten nähdään, ollaanko raskaana vai ei. Tosiaan minulla on ehkä ollut siinä mielessä eri tilanne (tai mistäpä varmasti tiedän) mutta tiedettiin etukäteen, että minulla on verenpurkauma, hematooma. Sen vuoksi heti ajateltiin hematooman vain vuotavan pois.

Olen orientoitunut siihen, että olipa tulos mikä hyvänsä, en voi siihen mitenkään enää vaikuttaa. Haluan olla siinä uskossa, että raskaana ollaan, muutenpa tätä odotusta ei kestä mitenkään.

T: Ape 9+5
 
Ape: Tsemppiä varmistuksen odotukseen, tiedän tuon olon ja sen epävarmuuden raastavuuden! Hullua sanoa näin, mutta onneksi sinulla on tieto siitä hematoomasta koska sehän siellä lienee todennäköisin vuotelija. Minäkin olin eiliseen asti "raskaana", jotenkin ei pää ollut ollenkaan mukana koko touhussa ennenkuin sai varmistuksen asiaan. Tänään on tuntunut jonkun kytkimen menneen päässä eri asentoon ja pelko hälveni melkein kokonaan, vaikka eihän tämä homma ole edelleenkään taputeltu.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, selittikö lääkäri miten ultraus käytännössä rasittaa?

Jennu91: Minä olen doppleroinut ahkerasti ekassa raskaudessa ja silloin äänet kuuluivat ekan kerran 11+5 :) Olisivat voineet kyllä kuulua aiemminkin kun silloin ekalla kerralla olivat tosi selkeät. Juuri tässä pohdin milloin sitä uskaltaisi aloitella tuotakin hauskuutta.

-Napsi 8+4-
 
Ape
Napsi Lääkäri ei käytännössä selittänyt miten ultraus rasittaa. Jotenkin yhdistin tämänkin tapauksen edelliseen odotukseeni. Silloin minulla lyheni kohdunkaula viikolla 25 9mm:iin, ja silloin yhdynnät kiellettiin kokonaan. Neuvolatätikin sanoi ultrauksen rasittavan vehkeitä silloin, kun se joudutaan emättimen kautta tekemään. Summa summarum: kaikki mitä tungetaan vehkeisiin rasittaa! :D
 
Ape, oukkei, ymmärrän :) Meillä selibaatti jatkuu vaikka setä lääkäri sanoi sen olevan melko turhaa. Ei siis työntelyä vehkeisiin täälläkään, millään tavalla :D Jotenkin niin toisarvoinen asia ettei kumpikaan halua riskeerata. Katsotaan uusiksi sitten siinä kukkeassa keskiraskaudessa (muah).
 
Aniko: Minullakaan ei oo ikinä ollu finnit ongelma, teini-iässä niitä oli harvoin naamassa, muuten ei mitään. Kun sitten odotin esikoista, niin selkä ja rinta oli koko ajan täynnä finnejä!! Edelleen olin iloinen, että ne oli sentään piilossa. :)

Me asutaan vuokralla kaksikerroksisessa paritalossa (saunallinen kolmio). Ihana asunto ja ihana asuinalue, vuokra vaan niin hirveä, että on yritetty omaa katsella.

Torstaina eka ultra, jippii!
Vuuti, 8+5
 
Heips. :) oon lueskellu kyl kaiken, mut kommentointi on laiskuuttaan jääny. Eikä ihmeempiä kertomisiakaan ole ollut. Töitä vaan nii kauheesti että... Nyt onneksi 2 vapaapäivää. Ihanan luksusta. Viime viikkoki men yhellä vapaalla ja seki meni "omaishoitaja" asioilla. Huoh.
Olo on nyt ollut parempi. Ei etovaa oloa eikä muutenkaa kauhee väsy. On voinu syödäkki mitä vaan. :)
asuntoasiasta, kun meillä edelleen se vesivahinko asia on kesken 4h+k+s+varasto+autotalli omakotitalos, näyttää pahasti siltä että ei ehitä saamaan sitä korjattua ennenku tää beibi syntyy. :S just saatii uus kustannusarvio tänään. Iha hallottaa kuinka täs vielä käydään. Koko talo lähestulkoon purkukuntoista. Asutaan tällä hetkellä vuokralla rivaris, kaksios jossa sauna. Ja tää on todellaki liian pieni. Meillä kun on vielä nää 3 kissaa, joista kaks sellasta isoa möhköä joista lähtee karvoja ympäri vuoden ja tosi paljo. Mä haluuun jo kotiiin!

Peikkotytsy 9+3. Eka neuvola perjantaina. :)
 
vuuti, juuri näin! mulla kans ei ikinä juuri ollenkaan ollu finnejä. ja totta, hyvä kun piilossa, ainakin toistaiseksi kun on pitkähihaskausi. katotaan sit kauan tätä jatkuu...

Jennu91, mulle tuli kanssa tänään doppler! No, pakkohan sitä oli heti koittaa vaikka arvasin, että tuskin saan vielä kuulumaan kun varhaisultrassa sanottiin, että on taaksepäin kallistunut kohtu. Nooooooo, lupasin itelleni etten ota vielä paniikkia - varsinkin kun liian aikasin nuolaseminen kostautui ja paha olo teki come backin :x

Aniko & pomppi 10+4
 
Minä näin ekan vauvaunen viimeyönä! Se oli kummallinen, tietenkin, mutta silti suloinen. Vauva oli tyttö, jolla oli jo ihanan tuuhea tumma tukka. Vauva otettiin vähäksi aikaa mahasta pois tutkittavaksi, oli jo varmaan 3kk:n ikäistä vastaavan kokoinen, ja mietin siinä unessa, että mitä jos se vielä puoli vuotta kasvaa mahassa, että miten iso tulee.. Tyttö pistettiin kuitenkin takaisin kohtuun kasvamaan, voi raukkaa. Mies taas näki toissayönä unta tuuheatukkaisesta pojasta, hoho, huomaa että nähdään sellaista unta, mitä toivotaan todellisuudeltakin...

Alan jo uskoa, että selviän tästä esikoisen odotuksesta ilman yhtäkään oksennusta. Pahaa oloa ja kuvotusta on ollut kyllä ihan riittävästi, ja vieläkin rupean yhtäkkiä kakomaan milloin mistäkin syystä, mutta ei ole ollut tarpeen oksentaa, jeij! On tuntunut niin pahalta lukea niiden kokemuksista, joilla pahoinvointi ja oksentaminen on vienyt voimat ihan täysin.. Kunhan vaan kaikki päästäisiin sille hehkeälle raskausosuudelle!
 
jee, kohta pääsee näkemään mitä uusi äitiyspakkaus pitää sisällään, kiitos informaatiosta ;) oonki jo vähän odotellut..

onko muilla vielä menkkakipuja? näihin kyllä alkaa jo tottumaan, eikä niitä jatkuvasti ole, mutta aina kun isommin tuntuu niin säikähtää..

Me asutaan vuokralla rivarikaksiossa, omaa ollaan katsottu sivusilmällä jo pidempään, mutta nyt sitten enempi.. meinaa tuo kaappitila loppua jo nyt :/ johonki tästä joka tapauksessa ois päästävä ennen syksyä, joten toivotaan että pian löytyis oman tuntoinen koti..

mites muut kissan omistajat, oletteko yhtään pohtineet näitä toksohommia? meil on yksi sisäkissa ja me vähän on käyty keskustelua miten toimia kissan kanssa näin raskaana ollessa.. lähinnä siksi, kun lähipiirissä on pari läheistä, joiden kanssa varmasti tullaan käymään keskustelua näistä asioista ja pelkään vähän painostustakin siihen suuntaan et kissaa pitäis kovasti vältellä tai jopa laittaa raskauden ajaksi pois.. onneksi ollaan käyty jo tämä asia miehen kanssa läpi, että vessanpuhdistus jää hälle ja sellasta, mutta että ei kai tässä voi kaikkea ruveta pelkäämään.. ajatuksia? :)

Sandri ja pikkuinen 9+3
 
Sandri, meillä on kaksi kissaa. Jos kissojen kanssa on ollut pidempäänkin tekemisissä niin tartunta on todennäköisesti jo saatu. Tartuntahan leviää kissojen ulosteiden välityksellä, joten kissojen koskemista ei varmastikaan tarvitse välttää. Omat kissat nukkuvat naamani vieressä aivan samaan tapaan kuin ennenkin ja pussailen heitä aivan samaan tapaan kuin ennenkin. :) Hiekat vaihtaa mies (kuten ennenkin). Kissoista luopuminen ei ole tullut mieleenikään. Mies luopuisi varmaan ennemmin minusta kuin kissoista :D

Plääh. Pitipä se oksennuskin eilen sitten kokea. Olen oksentanut viimeksi 10-vuotiaana enkä muistanut että se sattuu aivan järkyttävästi! Kauhea kammo jäi koko touhua kohtaan, olen tänään syönyt todella varovaisesti etten vain oksenna :< Voimia niille jotka joutuvat tuota useamminkin tekemään, huh...

Fritang 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli- ja Maikkki
meilläkin kissoja joita paijaan ihan samaan tapaan ku aina ennenkin. laatikon putsaus on nyt ihan neukunkin käskystä miehen hommaa, ellei hanskoja halua käyttää. eli nou hätä, olishan tuo muuten sen paijauksenkin kieltäny :)
 
Kissoista: meillä on myös kaksi sisäkissaa ja hiekkalaatikot on nyt miehen vastuulla, mutta muuten en kyllä aio mitään muuttaa. Ruoatkin mies on kyllä nyt joutunut antamaan kun oon yökkinyt koko ajan ja pään alas laittaminen saa oksennuksen saman tien kurkkuun.
 
Mä oon kumihanskoilla ja toki sen lisäksi kauhalla kahden sisäkissan hiekkalastikkoa siivonnut. Hyvä käsienpesu siivouksen jälkeen. Meillä miehelle nousee oksu suuhun jos alkaa putsata, siksi näin. Saa nähdä miten sit vaippahommat myöhemmin... :p Muuten kyl käytännöllinen ja ihana mies, laittaa useimmiten ruuan ym. Tuo juttu vaan heikko kohta.

Ilokarpalo ja pipana 11+6
 
Meillä kanssa kaksi sisäkissaa ja neuvolassa sanottiin et sisäkissojen kanssa ei riskiä toksoon. Samaa täällä: |YLE| Terveys "Mikäli kissa ei syö pikkujyrsijöitä, tartuntavaaraa ei tarvitse pelätä." Vaihdoin nyt sit kuitenkin hiekat hanskat kädessä ihan varuiks, mutta samassa sängyssä ne nukkuu ja muutenkin on läheisiä :kiss:
 
Kissoista: Meillä on kaksi sisäkissaa, joiden hiekkalaatikon siivoamisen hoidan edelleen minä, tosin muovipussit käsissä ja käsien pesu sen jälkeen. Kissat nukkuu edelleen normaalisti öisin tyynyn vieressä ja mitään muutakaan en vielä aio muuttaa. Ja kissoista luopuminen tai ihmisten painostus siihen on tyhmää, lemmikithän vähentää allergiariskiä sitten kun vauva on syntynyt ja etenkin jos lapsi on kontaktissa lemmikin kanssa! :)

Huomenna menen nyt sitten ottamaan sen sikisrokotteen, neukkutäti sitä suositteli kun soitin ja sanoi ettei siitä ole mitään haittaa minulle tai vauvalle. Joten mielummin se kun mahdollinen sikis.

Tänään tilasin dopplerin, sitä odotellessa! :) Ja huomenna POKS! <3

anskk 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Heelou!

Eilen poksui 11 neuvolanlaskurin mukaan. Np-ultraa odotellaan vielä pari viikkoa, huoh.

Asunnosta: Meillä 70m2 kolmio. Eli kyllä tänne nelistään mahdutaan, ongelmallisin osuun on kolmas kerros ja hissittömyys, kun on pienkerrostalo. Mut kerran se kirpasee juosta noita kahden kanssa, eikös. En millään haluis muuttaa -.-

Dopplerilla kellon ajasta ja mahan täyttöasteesta riippuen löytyy sydänäänet näillä viikoilla. Itselläni ei sitä ole, mutta muistelisin et aamupissin jälkeen tyhjällä vatsalla löytyy varmimmin(?)

Pahaa oloa ei ole tullut vieläkään, mutta mahan piilottelu alkaa käydä vaikeammaksi joka päivä. Eikä vieläkään olla keksitty miten ja milloin kerrotaan lähimmäisille. No viimeistään np-ultran jälkeen sitten kun on kuvaakin todisteena.

Terkuin väsynyt Simppu ja pikkumuru 11+1

Ainiin, täälläkin odotellaan äp-pakkausta. En ole vielä päättänyt otanko. Esikollakin tuli loppuviimein aika vähän niitä vaatteita käytettyä, mut se fiilis ku raahaa puketin postista kotia. Saa nähä ovatko paljon pakettia karsineet. Tuntuu että siellä joka vuos vähemmän tavaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Kauheesti tääl porukal sisäkissoi, nice. Meilläki kaks. Oon siivonnu normaalisti ja soitin eriksee neuvolaa ottavatko toksoplasman. Ei kuulemma kun bakteeri voi jo mulla olla. Kyselivät sitä, et kai se on otettu sillon keskenmenon yhteydessä. Kuulemma kuulus tapoihin kun voi sitä aiheuttaa.

Emmä näistä tiedä mitää mut ei suostunu ottamaa tai nähny tarpeelliseksi. Mä olen käsittäny et toksoplasmaa voi saada kissoilta, vaikkei ne oliskaan koskaan ulkona. Anyways, noi on kyl sillo tällö ollu pihallakin.

Dopplerilla en oo vielä saanu kuulumaan. Olen kokeillut n. kolmen päivän välein täs parisen viikkoa. En silti epäile et johtus siitä ettei kaikki olis hyvin, mut turhauttaa se silti. Nyt odottelen pidemmän aikaa et taas jaksaa perehtyy ja keskittyy asiaan. :)

t.Emeli 9+4
 

Yhteistyössä