Syyskuun Clomistit

Unelma´, täällä sama homma. Tähän epäonneen jo tottuneena, ekan clomikierron tuloksena negatesti tänään... mulla ei enää edes itkua tule. Se ei onnistu meillä koskaan. Joten menkkoja odotellessa.... :ashamed:
 
Tosiaan eihän nuo ultrassa näkyvät follikkelit vielä lupaa mitään. Aikaisemminkin oli juttua clomiketjussa, että 80% käyttäjistä lääke auttaa (tarkoittaa, että kasvattaa munarakkuloita) ja näistä vain pieni osa raskautuu.
 
pregnyl-irrotuspiikk
heipsan!

Itselläni on ollut käytössä clomit 2 tabl/pv ja pregnyl suunnilleen 15-17 kp. Pregnyl on irrotuspiikki jonka pitäisi irrottaa kasvanut munasolu.

Itselläni clomit + pregnyl ei ole auttanut ja ilmeisesti kun otin yhteyttä lääkäriin niin ensi kierrosta siirrytään pistoksiin clomien sijasta.

Clomit ja pregnyl pidensi kiertoni huimiin lukemiin, ja teroilla vuoto käynnistetään nytkin. :(

Tsemiä
 
Hei Maija, kuinka kauan teillä on yritystä takana?

Mulla alkaa tulla jo ikäkin vastaan, 36 kolkuttelee ovella.
Sanovat, että 35 vuoden paikkeilla hedelmällisyydessä tulee selvä lasku.
Paniikkia pukkaa!

Tuntuu kyllä siltä, että lapsellisten ystävien on melkeinpä täysin mahdotonta käsittää tätä surua ja epätoivoa. Pahintahan tässä on, kun ei yhtään tiedä auttaako tässä tilanteessa mikään hoito.
 
huomenta kaikille :)

täällä on kolmasC-nappi takana, ei mitään tuntemuksia (ehkä kuumia aaltoja..). Nyt vaan toivon, että ovis tapahtuu vasta 17 kp.:n paikkeilla, kun mies palaa vasta silloin 2 viikon työreissusta ;) :whistle:
Teroja en ajatellut samasta syystä ottaa ollenkaan tässä "miehettömässä" kierrossa B)
 
Hei, joo sieltähän ne menkat alkoivat... :ashamed: Eipä paljon kiinnosta tää homma oikein, kun ei se näytä mitään auttavan vaikka kuinka ovis tapahtuu. Meillä yritystä pari vuotta takana, ja 30 v kolkuttelee jo.
Mistä sitä saa enää intoa. Kun tuntuu vaan, että elämä on niin tyhjää ja muilla on niin paljon onnea. Ei ole kuin työ ja aina ei välttämättä sitäkään. Ja kaikki se mitä on tuntuu niin vähäiseltä verrattuna perheunelmaan.
 
Maija, ihan samat fiilikset! Ja vaikka kuinka luen hedelmöityshoitojen hyvistä onnistumisprosenteista, en jaksa uskoa omaan onnistumiseeni. Jotenkin sitä syyttää itseään tästä tilanteesta, vaikkei aihetta (ehkä?) olisikaan.

On kuitenkin lohdullista tietää, että meitä samassa tilanteessa olevia on monia.
 
Nyt tarvittaisiin taas hyviä neuvoja. Onko kellään kokemusta, että keltarauhashormonit (primolut) aiheuttaisi kuumia aaltoja? Mulla oli siis nyt syyskuussa eka clomikierto ja tuloksena 1 tabletin annostuksella oli 5 kypsynyttä munista, joten jouduttiin lyömään hanskat naulaan tän kierron osalta.

Mahdollisten kystien ehkäisemiseksi sain määräyksen syödä Primolut-tabletteja loppukierrossa 10 päivän ajan. Nyt en enää syö mitään tabletteja, odottelen vaan tädin tuloa, mutta kuumat aallot ovat nyt vasta kunnolla alkaneet! Mitä ihmettä tämä on? Ei kai yleensä keltarauhashormoni aiheuta tällaista? Olisi lohduttavaa tietää, jos jollakulla olisi kokemusta.
 
Moi!
pääsenkö minäkin mukaan :)
Meillä puolitoista vuotta lapsettomuutta takana ja nyt toinen clomikierto meneillään. Ekalla kierrolla 1tbl päivässä ei tuottanut ovista, nyt 2tbl ja ovis tuli :) nyt kp 18/? (27-35) ja eilen aloitin clomien rinnalle lugesteronit... On ihan hirveä olo kun on raskausoireiden tapaisia tuntemuksia vaikkei niitä kait käytännössä voisi vielä edes olla..? ..varmaan vainoharhaisuutta kun niin toivoo pienokaista.

Kaikille jotka pientä ihmettä toivovat, oikein paljon plussatuulia =)
 
Juu, bongailin sen tuossa 12 kp...nyt meneillään 19/26. Tuntu kyllä ihmeelliseltä tuntea ovulaatio monen vuoden jälkeen.tuokin saatiin aikaan clomi+luget coctaililla...nyt si odottelua vaan onko pupuilu tuottanu toivottua tulosta.
On kyllä oikeesti tosi helpottavaa kuulla et muillakin on samoja vaivoja kun itsellä...saa pientä vertaistukee :)
 
Pupuvaimo mullakin oikeastaan heti menkkojen jälkeen aivan sikana valkkaria.

Tänään olin ultrassa löytyi yksi hyvänkokoinen munis, irtoaa lääkärin mukaan viikonloppuna. Mulle tehtiin myös SSG ja tuubat on auki... Jotenka vain PCO vaivaa. Onneksi munikset kuitenkin kasvaa ihan hyvin yhden clomin annoksella =) Reilu kaks seuraavaa viikkoa on taas yhtä piinaa B)
 
Ovulaatio (kai) oli reilu pari viikkoa sitten, raskaana en ole, mutta menkkojakaan ei kuulu. Mitähän tämäkin taas on. :/ Olen ihan kurkkuani myöten täynnä tätä milloin minkäkin asian kyttäystä, tarvisin lomaa koko hommasta...
 
Jep, kunpa pääsis jonnekin oooooikein kauas miettimään vähäksi aikaa jotain ihan muuta. Kun on 18 kertaa peräjälkeen pettynyt ja kroppa clomeista turvonnut ja näppylöillä, olis vähintäänkin oikeus ja kohtuus saada jotain korvausta kärsimyksistä!

Mulla just toka clomisatsi syöty, seurantaultra ens ma. Tällä kierrolla ajattelin tehdä ovistestejä.

Edessä lapsettomuusklinikalle hakeutuminen, toistaiseksi olemme asioineet gynekologisella lääkäriasemalla. Onko kellään kokemuksia -hyviä/huonoja -jostain helsinkiläisestä klinikasta?
 
Huomenia kaikille... :wave:

Uutta toivoa kaikille tarjolla: eilen verikokeissa varmistui positiivinen tulos. Aivan uskomatonta. Lapsettomuutta takana 5 vuotta. Takana kolme clomikiertoa ja pregnyl piikkiä. Viimeisimmässä kierrossa clomit ja pregnyl. Tämän jälkeen tein pp 14-16 kaksi negatiivista testiä. Kun vuotoa ei alkanut kuulumaan aloitin terolutin 10 pv:n kuurin. Tämän jälkeen jotenkin sellainen olo että jos vaikka testaan kun yleensä vuoto alkaa teroista seuraavana päivänä. Uskomatonta hailukka viiva kahteen mammaksista ostettuun liuskatestiin, tämän jälkeen vielä apteekista predictor testi ja selvä plussa sunnuntaina. Maanantaina heti verikokeisiin ja tuloksena positiivinen tulos. Aivan päällä lyöty olo. Niin suunniteltu ja yritetty muttta silti tuli aivan puu takaa.

Olin jo lääkäriä painostanut piikityksien alkamiseen ja inssiin seuraavassa kierrossa. HUH. Toivottavasti kaikki menee nyt vain hyvin.

Plussaonnea myös teille kaikille ja kiitokset henkisestä tuestanne. :heart: :flower:
 
Ihanaa Miuku! :hug: :flower: Paljon onnea plussasta!!

5 pitkää vuotta ja wau!

Omaan napaan...en tiiä yhtään missä mennään. Menkat pitäs alkaa loppukuusta. Mitään kummempaa oiretta mulla ei clomeista oo vaikka söin niitä 2 tabl/pvä. Katotaan pääsenkö testaileen ensi viikolla....en kyllä yhtään osaa sanoa mitä tuolla massussa tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ois kiva jos ois sellainen luukku jolla pystyisi seurailemaan :kieh:

Viime raskaudessa mulla oli eka oire huimaus. Mitään muuta ei ollut. Nyt ei ole yhtään mitään (joten todenn. ettei ovulaatiota ole edes tapahtunut... ) :'(
 
Täällä tänään kp 12 ja huomenna seurantaultra clomeista :kieh:
Mies tulee työreissusta lauantaina päivällä (ollu 2 viikkoa pois..), toivotaan että ovis on vasta silloin ;)

Hurjasti onnea plussalaisille, on aina niin lohdullista lukea teidän juttuja!!! :heart: :hug: :flower:
 
Onnea plussanneelle Miukulle :flower:
Varmaan uskomaton tunne - ja kiitos se piristää omaakin mieltä, että toivoa voi vielä olla...
mulla toinen clomikierto alkanut - pillerit on taas napsittu.Kauhean turvonnut on munkin olo - en tiedä johtuuko clomeista.
Tässä kierrossa ja seuraavissa mulle ei seurantaultria ja verikokeita sitten otetakaan...en tiedä, onko se yleensä niin että periaatteessa ekan clomikierron yhteydessä vaan katsotaan? Tietääks joku?
 
Käytäntöjä on varmaan kirjavia. Mullekin sanottiin että riitti että kävin ekassa kierrossa clomiultrassa. Johtuen siitä että ekassa ultrassa todettiin vasteen lääkkeelle olevan hyvä, ja lääkäri otaksui että vaikutus pysyy jatkossakin samanlaisena. Mun lekurin mielipiteen mukaan kannattaa tulla vastaanotolle uudestaan vasta jos ei ole kolmessa clomikierrossa raskautumista tapahtunut.

Voi elämän kevät, ei kyllä yhtään innostaisi uudestaan aloittaa clomeja ja kestää taas sitä ällöoloa ja muuta ikävyyttä.
 
Pupuvaimo harmaana

Huomenta!

Eilen vähän mieli maassa, kun hakemani työpaikka meni ohi ja nykyinen loppuu muutaman viikon päästä. Toisaalta tuli mieleen, että kaikella on joku tarkoitus; ehkä mun on aika nyt keskittyä perheen perustamiseen ;)
..toiveet saada esikoinen on olleet valtavat tähänkin asti, mutta nyt on jotenkin vielä eri fiilikisillä kun tietää, ettei joutuis selittämään töissä mitään kelleen jne..

Olin keskiviikkona ultrassa kp 13 clomikierrosta, silloin näkyi 2 kpl n. 2cm halkaisijaltaan olevaa munarakkulaa. Eilen ja tänään on alamahaa viillellyt siihen malliin, ettei ikinä ennen clomeja :wave: Olikohan ovulaatio, olishan =) ? Olen ymmärtänyt että munarakkula puhkeaa n. 17-23 mm kokoisena, eli mulla olis nyt suunnilleen tuo 23 mm? Ovistikkuun ei ainakaan vielä ole kahta viivaa pätkähtänyt, mutta ehkä tänään päivällä tulee, kun töissä testaan (salaa) :whistle: :LOL:

Mieskin tulee reissusta huomenna päivällä oltuaan 2 viikkoa pois, koitan olla polvet yhdessä tuon oviksen kanssa siihen asti :saint:

Millaisia tuntemuksia teillä muilla on ollut ovulaation aikaan verrattuna aikaan ennen clomeja?

:hug:
 

Yhteistyössä