Syyskuun Clomistit

Aiemmat positiiviset tunnelmat on hieman haaltuneet. Jatkuva kipu alavatsassa saa aikaan sen, ettei oikein hetkeksikään pysty unohtamaan tätä clomiprojektia. Ajatukset pyörii vähän liikaa tässä, mutta kun se kipu on vaan niin kokoaikaista, pysyvää pakotusta. Ei tiedä miten päin pitäis olla että tuntuis paremmalta, ainoastaan selällään makaaminen tuntuu siedettävältä ja sitähän ei työpaikalla oikein voi tehdä. Kipu tuntuu just sillä puolen, missä on tällä hetkellä "huono", rakkulainen munasarja, ja sitäkin kautta muistuttaa asiasta. Valivali. :\|
 
Kujakissa
Päästiin sitten lopulta alottamaan Clomit. Mitään oireita ei ole (vielä) onneksi tullut B) Mutta ultra aikaa en ole saanut, ja senhän pitäs olla jo ens viikolla joten mitään toivoa ei taida olla \|O Aikasemmin ei voinu varata kun ei tienny mitä on oikeen tulossa... Mutta eihän kaikki muutkaan ole käyneet seurantaultrassa, joten kai me selvitään hengissä??

-Kujakissa-
 
Pipari, mulla on ollut ihan samalla tavalla kipuja vain sillä puolen jossa paljon munarakkuloita. Mikään niistä ei riittävän isoksi ole kasvanut, mutta kipuja kyllä aiheuttavat. Ilmeisesti sillä puolen mulla on myös kystia?? Oikealle puolelle ainakin tokassa kierrossa (jolloin kävin ultrassa) kasvoi ihan muhkeen kokoiset rakkulat. Mutta ei ollut niistäkään tärppiä tullut.

Vieläkään ei tätiä täällä. kp37/29-30, ihme kierto... Ketuttaa, kun ei näytä enää clomit ja terot auttavan. Voiko niihin elimistö tottua?
 
Itku viikon kestäneestä ilosta... Eli viime sunnuntaina elämäni ensimmäisen ovisplussan jälkeen noin tunti sitten sain kokea taas karvaasti sen, mitä pelkäsin. Eli ei toteudu vieläkään meidän lapsitoiveet. Uskomatonta, miten nopeasti menkat alkoi tässä kuussa, kiertopäiviä siis vain 24!! Ovisplussa kp 19. Nyt ensimmäisen kerran tän parin vuoden "lapsenteon" aikana pääsi itku. Itkettää nin paljon, ettei se tule edes kunnolla ulos. Miten paljon tätä ovisplussaakin jo oli osattu toivoa ja nyt sitten vajaa viikko sen jälkeen jännitys laukeaa verivanaan... Yleensä kierto on kestänyt yli 30 pv, noin 32-38 pv riippuen vähän tilanteesta, muttei ikinä näin. Onko kellään käynyt vastaavaa eli että clomien aikana (mulla 2/pv) kierto on lyhentynyt näin radikaalisti? Toivoton olo - ja surullinen. :'( Taidan mennä pehkuihin.
 
Pallero :hug:

On munkin kierto lyhentynyt, ja aika radikaalistikin, mutta ne onkin olleet ylipitkiä... Joten ovat normalisoituneet. Tänään vihdoin kp1 =) Tiistaina lääkäriin saan varmasti tietää jatketaanko clomeilla, vai mitä tehään...
 
Oon ollut pitkään taustalla ja syyskuun clomit jätämme yhteisestä päätöksestä mieheni kanssa väliin... Joten tiputan itseni tästä pinosta ja palailen tuonnempana asiaan. Takana 5 kiertoa clomeja 2tbl/pvä, ovulaatioita tiettävästi clomien avulla kahdessa kierrossa. Clomien syönti hallinnut koko eloa puolen vuoden ajan siis, oireet aivan kauheat ja johtanut joka kuukausi muutamaan sairaslomapäivään. (migreeniä, vatsakouristuksia, kuumia aaltoja, heikotusta, masennusta yms.) Varmasti kaikki mahdollinen mitä lääkkeen tuoteselosteessa on lueteltu, niin täällä on koettu :) Joo, eli rauhotamme tilanteen hetkeksi ja yritämme olla niin kovasti miettimättä asiaa. On toi lääkehoito omalle kropalle niin rankkaa, ettei pää kestä enää. Palailen asiaan kun otamme clomit uudelleen käyttöön.. toivottavasti ei siis tarvitse :LOL:
 
Onks teistä kukaan ensi viikolla jännäilemässä? Mä jännitän ekan clomikierron tuloksia...toiveikkaana. Siis ovisplussaa sain kp16 virtsatestistä ja nyt sittEn odottelen tuloksia, tosin nythän on vasta kp 21. Ensi sunnuntaina ajattelin jo testailla, jos menkat ei ole alkaneet.

Jännä, että joillekin tulee sivuvaikutuksia - mä en ole oikeastaan saanut mitään sivuvaikutuksia ainakaan vielä clomeista. Tosin annostukseni oli vain 1 tbl päivässä.

 
No niin. Eli nyt viikonloppuna harmittavasti alkanut uusi kierto sai aikaan sen, että tästä kierrosta tulee välikuukausi ilman clomeja, koska lääkäri haluaa varmistua parista asiasta ennen kuurin jatkoa. Myös annostus ilmeisesti tullaan joka tapauksessa nostamaan siihen 3/pv, näin ymmärsin, kun äsken soitin klinikalle. No ehkä ihan hyvä, tää on tilaisuus vähän rauhottaa tilannetta. Ja tosi hieno juttu oli myös se, että kun lääkärin soittoaika oli aluks sovittu vasta ens kuun puoliväliin, niin nyt se siirrettiinkin jo ens viikolle. Positiivisin mielin siis, kun pettymyksestä taas pääsi yli. =) Ihmettelivät kuitenkin sitä, miten pian oviksesta menkat alkoi, mutta kaipa sillekin on jotain tehtävissä, lääketiede kun on nykyään aikas ihmeellistä.
 
Riksu82
Hellou!

Täällä kp31 ei menkkoja eikä raskautta. Ärsyttävää kun kroppa ei toimi! Ei mitään vastetta teroille eikä clomeille että näin! Ovista en ole vielä ikinä bongannut! Torstaina soitto lääkäriin ja sit kai taas käynnistellään menkkoja isommalla tero annoksella... Onko täällä ketään kuka söisi teroja tiettynä päivänä loppukierrosta? Itseäni harmittaa kun uuden kierron käynnistämiseen menee aina niin paljon aikaa...
 
Täällä jatketaan clomien syöntiä. Ajattelin pitää tauon, mutta tänään kävin lekurilla ja kysäisin tältä niin hänestä voisin hyvin syödä vielä. Jotenka tänään oli sopivasti kp3 ja eka clomi taas kerran syöty. Elikkäs neljättä kiertoa.

Riksulle lohdutukseksi. Mä stressasin kanssa viimeksi menkkojen alkamista, clomit ja terot syötynä kierto venähti 38 päivän mittaiseksi. Lääkäri ei sitä mitenkään ihmetellyt tms.

Nyt sit stressataan siitä miten päästään töistä, vähin äänin huomiota herättämättä seurantaultraan kp13:sta. Lisäksi tuolloin tehdään ehkä ssg. Nyt kun on alkanut tuleen näitä lekurissa käyntejä niin ei varmaan kestä kauan, kun joku kyselee mikä mussa on vikana. Mutta enpäs kerro kellään :)
 
Heippa vaan kaikille. Olen hieman taukoa pitänyt keskustelusta, koska hermotkin kaipaavat pientä lomaa välillä... :D
Odottelen siis uutta kiertoa alkavaksi päivänä minä hyvänsä. Nyt menossa kp 32. Tuntuu että kierto senkun aina pitenee clomien vaikutuksesta... :(
Ens kierrossa clomien kanssa inssi olisi suunnitteilla. ;) Kovasti odotan tulevaa. Onko samassa tilanteessa olevia? :wave:
 
Heippa!

Uusi ilmoittautuu :wave:

täti tuli tänään, kp 20 :ashamed: :'(
Lääkärisetä määräsi Clomit, jotka siis aloitan sunnuntaina. Teroja minulla onkin, en tosin ole varma, kannattaako niitä syödä samaan aikaan?
 
Pupuvaimo, mä olen ainakin syönyt clomien kanssa teroja. Ei kyllä kaikki syö teorja clomien kanssa. Terot vahvistaa limakalvoja (kun taas clomit saattaa tehdä pänvastoin) ja parantaa alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Voithan soittaa lääkärille ja varmistaa, että tarkoitus oli syödä kierron aikana molempia ;)
 
Beea
Hei!
Uutena ilmottaudun mukaan. Eka clomikierto päällä nyt kp 10 elellään.. Taustaa että kaksi lasta löytyy, kolmas haaveissa ollut jo yli vuoden. Vikaa ei löydy.. nyt clomien avulla tarkoitus "jysäyttää" lääkärin sanoin.. ei seurantaultria ym. Clomit lähinnä tehostaan omaa kiertoa. Terolutit käytössä olleet liki puoli vuotta kiertoja pidentääkseen, ilman niitä alle 20 pvää. No katsotaan..
 
kurkkaaja
Anteeksi, mutta voinko kysyä tästä pinosta, mitä on clomit ja mitä on terot? Ne näyttävät olevan monien keskustelupalstojen vakkarisanoja ja täyttää hepreaa. :ashamed:
 
Heippa, aika hiljaista tässä ketjussamme on...mitä teille kaikille kuuluu? Mä tässä odottelen toiveikkaana ekan clomikierron tuloksia - kp 27 tänään. Ensi viikolla pääsen jo testailemaan....jos niitä menkkoja nyt vaan ei alkaisi. Mullahan se ovis tapahtui, ja tässä tänään on kovasti palellut ja lämpö 36,9 eli normaalia korkeammalla. Alavatsaa kyllä juilii jonkun verran. Mutta nää oireet voi kyllä olla ihan niitä menkkojenkin enteilyjä...mutta toivon silti. Peruslämpöhän voi ilmeisesti nousta muutenkin, mutta en ole kyllä koskaan aiemmin huomannut.

Kysyjälle tiedoksi että Clomifen on lääke, jota käytetään munasolujen kypsyttämiseen, jotta hedelmällisyys paranee ja terolut taas kuukautiskierron tasaamiseen tai kuukautisten aikaansaamiseksi. Hormonivalmisteita molemmat, mutta eri tarkoitukseen.
 
Eipä mitään uutta tällä rintamalla. En usko että tästä ekasta clomikierrosta oli sen suurempaa apua, mutta katsotaan nyt, viikon päästä ollaan viisaampia. Testien mukaan lh-huippu kyllä löytyi, mutta sehän on vasta ensimmäinen askel.
 
No mä en yhtään tiedä missä nyt mennään. Oon tämän kierron syönyt clomeja tuplaannos ja tänään on kai kp16-17. Perjantaina tein ovistestin ja mitään ei tullut, ei oo muita tavallisia ovisoireita...En oo käynyt seurantaultrassakaan joten pihalla oon että onko ovista ees tässä kierrossa. Jos ei, niin koville ottaa!!
 
tietämätön
Käyttääkö ketään clomeja esim. silloin vaikka ovuloi normaalisti, mutta
munarakkuloista vain osa on hyvälaatuisia??? Meillä on esikoinen
saatu alkuun koeputkihedelmöityksestä tokalla osumalla.. ja nyt olisi
tarkoitus saada se toinen kaveri, mutta ei millään viitsisi aloittaa
sitä koko rumbaa alusta asti... Joten ajattelin kysäistä onko kukaan
käyttänyt niitä tällä tavoin???
 
Eka clomisatsi takana, liitynpä minäkin jengiin.
Takana noin 1,5 v yritystä. Tänään (kp 30) alkoi vuoto, itku kyllä pääsi.

Kertokaapa tietämättömälle, onko siis olemassa joku erillinen pistoshoito munasolujen irrottamiseen? Mulla näkyi seurantaultrassa kaksi (yksi isompi ja yksi pienempi) munarakkula. En tehnyt ovistestejä, joten en tiedä lähtivätkö oikeasti liikkeelle. Pitänee testata seuraavassa kierrossa.

 
Eka clomisatsi takana, liitynpä minäkin jengiin.
Takana noin 1,5 v yritystä. Tänään (kp 30) alkoi vuoto, itku kyllä pääsi.

Kertokaapa tietämättömälle, onko siis olemassa joku erillinen pistoshoito munasolujen irrottamiseen? Mulla näkyi seurantaultrassa kaksi (yksi isompi ja yksi pienempi) munarakkula. En tehnyt ovistestejä, joten en tiedä lähtivätkö oikeasti liikkeelle. Pitänee testata seuraavassa kierrossa.

 

Yhteistyössä