Syyskuiset 2023

Te jotka ootte käyny hcg-mittauksissa rv 5+, kertoisitteko minkälaisia arvoja olette saaneet? Itse kävin tänään ja ylihuomenna menen uudestaan. Seurataan nouseeko hcg kuten pitääkin.
Toki nämä arvot ovat yksilöllisiä mutta haluaisin vain jotain mihin verrata. Omat arvot nään varmaankin silloin ylihuomenna tai sitten vasta perjantaina.
En ole käynyt, missä tilanteissa näitä seurataan? 😊
 
vierailija
Te jotka ootte käyny hcg-mittauksissa rv 5+, kertoisitteko minkälaisia arvoja olette saaneet? Itse kävin tänään ja ylihuomenna menen uudestaan. Seurataan nouseeko hcg kuten pitääkin.
Toki nämä arvot ovat yksilöllisiä mutta haluaisin vain jotain mihin verrata. Omat arvot nään varmaankin silloin ylihuomenna tai sitten vasta perjantaina.
Hitsit minä kävin 2019 mutta vaikka kaivaisin ne arvot niin ei varmaa auttaisi kun se alkoi kaksosraskautena. 🤔
Se oli kyllä stressaavaa odottelua.🙄

-R
 
vierailija
Meidän ultra ei taaskaan mennyt kovin hyvin. Pieni vastasi viikkoa pienempää, sydän kyllä sykki vahvasti.
Tämän mukaan olisin plussannut 3+1 joka tuntuu aika uskomattomalle, kun yleensä saanut alkuun vaan haamuja ja tämä pärähti heti kunnolla..
Outoa oli, että ultrasivat vatsan päältä, yleensä aina nuo tehty alakautta. 🤔
Saatiin nyt kontrolliaika, mutta kirves on kyllä kaivossa jo. 😔
 
vierailija
Meidän ultra ei taaskaan mennyt kovin hyvin. Pieni vastasi viikkoa pienempää, sydän kyllä sykki vahvasti.
Tämän mukaan olisin plussannut 3+1 joka tuntuu aika uskomattomalle, kun yleensä saanut alkuun vaan haamuja ja tämä pärähti heti kunnolla..
Outoa oli, että ultrasivat vatsan päältä, yleensä aina nuo tehty alakautta.
Saatiin nyt kontrolliaika, mutta kirves on kyllä kaivossa jo.
-R
 
Voi ei -R 😭 Milloin teillä on kontrolli? Onko sulla ympärilläsi joku, jolle voit puhua nyt? Oon tosi pahoillani, että joudut elämään tän stressin kanssa vielä vähän aikaa ilman varmuutta. Mä kuitenkin pidän sormet ristissä siltä varalta, että kaikki olisi kuitenkin hyvin 🤞🤞 Syke on kuitenkin positiivinen merkki ja tässä vaiheessa milli sinne tai tänne on yhtäkkiä viikko.
 
Meidän ultra ei taaskaan mennyt kovin hyvin. Pieni vastasi viikkoa pienempää, sydän kyllä sykki vahvasti.
Tämän mukaan olisin plussannut 3+1 joka tuntuu aika uskomattomalle, kun yleensä saanut alkuun vaan haamuja ja tämä pärähti heti kunnolla..
Outoa oli, että ultrasivat vatsan päältä, yleensä aina nuo tehty alakautta.
Saatiin nyt kontrolliaika, mutta kirves on kyllä kaivossa jo.
Tsemppiä vaikeaan odotteluun ❤🥺

Plussaaminen 3+1 on kai mahdollista, mutta onko todennäköisempää, että ovulaatio ja hedelmöittyminen olisikin tapahtunut viikkoa myöhemmin? Pahoittelut, en nyt muista oletko kertonut teidän tilanteesta ja raskauden alusta sen tarkemmin, mutta tällainen tuli ekana mieleen.

Toivotaan kovasti, että viikon päästä pieni olisi kasvanut ja että tilanne olisi juuri tämä ❤
 
vierailija
Vajaa kolme viikkoa uuteen ultraan. Voihan se olla että ovis ollut myöhemmin, mutta täysin mahdotonta että sillon ois alkunsa saanut kun oltiin eri paikakunnilla. Toisaalta kuopuksessakin oli viisi päivää ennen ovista ollut minkäänlaista toimintaa ja silti siitä tärppäsi (vaikka sillon lääkkeiden avulla ovis oli varmistettu kp 12 ja tapahtuikin kp20).
Odottavan aika on kyllä pitkä, saa nähdä. Ja hämmentää tuo ultraustapa kyllä.
Th oli tosi positiivinen vaan ei kyllä uppoa minun järkeen tämä kaikki..
 
Vajaa kolme viikkoa uuteen ultraan. Voihan se olla että ovis ollut myöhemmin, mutta täysin mahdotonta että sillon ois alkunsa saanut kun oltiin eri paikakunnilla. Toisaalta kuopuksessakin oli viisi päivää ennen ovista ollut minkäänlaista toimintaa ja silti siitä tärppäsi (vaikka sillon lääkkeiden avulla ovis oli varmistettu kp 12 ja tapahtuikin kp20).
Odottavan aika on kyllä pitkä, saa nähdä. Ja hämmentää tuo ultraustapa kyllä.
Th oli tosi positiivinen vaan ei kyllä uppoa minun järkeen tämä kaikki..
Meillä tämä raskaus oli ylläri ja sen on ollut pakko saada alkunsa juurikin noin, eli 5pv ennen ovulaatiota 🙈 mulla oli kierto aivan sekaisin ja luulin, etten oviloinut lainkaan. Ovulaatio tulikin sitten myöhemmin (salaa) ja lopputulos on tämä. En itekään uskonut lainkaan sellaiseen, että raskaus voi mitenkään alkaa näin.. ilmeisesti silti voi.

Pidetään peukkuja ❤ kamalan pitkältä tuntuu kyllä tuo odotusaika!
 
vierailija
Meillä tämä raskaus oli ylläri ja sen on ollut pakko saada alkunsa juurikin noin, eli 5pv ennen ovulaatiota mulla oli kierto aivan sekaisin ja luulin, etten oviloinut lainkaan. Ovulaatio tulikin sitten myöhemmin (salaa) ja lopputulos on tämä. En itekään uskonut lainkaan sellaiseen, että raskaus voi mitenkään alkaa näin.. ilmeisesti silti voi.

Pidetään peukkuja kamalan pitkältä tuntuu kyllä tuo odotusaika!
Nojoo ainahan näitä ihmeitä sattuu, nuo leffaviivat 3+1 vaan ei tunnu toden näköiselle...😅 multahan hävisi tänään myös kaikki oireet, liekkö sitten ihan psyykkistäkin.😵💫 luopumistyö on kyllä menossa, päivä kerrallaan.💔

Onneks meidän kunta tekee näitä varhaisultria ja antaa kontrolleja, muutenhan np ultraankin mentäisi ihan liian pienillä viikoilla näissä tapauksissa.
 
Meidän ultra ei taaskaan mennyt kovin hyvin. Pieni vastasi viikkoa pienempää, sydän kyllä sykki vahvasti.
Tämän mukaan olisin plussannut 3+1 joka tuntuu aika uskomattomalle, kun yleensä saanut alkuun vaan haamuja ja tämä pärähti heti kunnolla..
Outoa oli, että ultrasivat vatsan päältä, yleensä aina nuo tehty alakautta.
Saatiin nyt kontrolliaika, mutta kirves on kyllä kaivossa jo.
Onpa kurja kuulla! 😞

Meillä kävi edellisessä raskaudessa kans noin, sillä erotuksella, että tiesin tasan milloin olin ovuloinut ja milloin oli yritetty. Joten tiedän tuon tunteen 😢 Toivotaan kuitenkin, että kaikki menisi hyvin ja oikeasti olisit ovuloinut vaan myöhemmin kuin olit ajatellut.
 
vierailija
Hei sattuisiko olemaan kellään plussakucaq dpo 14?? Laskin tuon viikon myöhemmän ovulaation mukaan ja oisin plussannut dpo 14. Haluaisin tietää millasia viivoja sillon yleensä tulee vaikka onkin yksilöllistä tämä.
Onhan nää nähty ennenkin että ne kaverit voi elellä siellä 5pvä näköjään 😅
-R
 
vierailija
Meidän ultra ei taaskaan mennyt kovin hyvin. Pieni vastasi viikkoa pienempää, sydän kyllä sykki vahvasti.
Tämän mukaan olisin plussannut 3+1 joka tuntuu aika uskomattomalle, kun yleensä saanut alkuun vaan haamuja ja tämä pärähti heti kunnolla..
Outoa oli, että ultrasivat vatsan päältä, yleensä aina nuo tehty alakautta.
Saatiin nyt kontrolliaika, mutta kirves on kyllä kaivossa jo.
Voiko vatsan päältä ultratessa saada kovin tarkkoja mittoja? 🤔 Tuli vaan mieleen oma kokemus, kun ruudulla ei näkynyt ollenkaan selvää alkiota. Siellä se kuitenkin oli, kun paremmilla laitteilla sisäkautta katsottiin.
 
vierailija
Mulla seurataan sen takia kun ollut keskenmenoja ja viimeksi kohdun ulkoinen raskaus. Eilisen eli rv 5+1 arvo oli 604 mikä kuulostaa tosi vähältä omaan korvaan. Huomenna menen uusiks ja toivon että se olisi tuplaantunut
Toivotaan että arvo kasvaa! 🙏🏻 Ootko menossa varhaisultraan? Katoin että ollaan samalta alueelta synnytyssairaalan mukaan ja yllätti miten helposti sai tuon kontrollinkin tällä seudulla.
Listoille tosiaan tulen itse vasta jos kontrolliultrassa olisi kaikki hyvin.
-R
 
vierailija
Voiko vatsan päältä ultratessa saada kovin tarkkoja mittoja? Tuli vaan mieleen oma kokemus, kun ruudulla ei näkynyt ollenkaan selvää alkiota. Siellä se kuitenkin oli, kun paremmilla laitteilla sisäkautta katsottiin.
No tätä ihmettelin itekkin, mutta en osannut kyseenalaistaa kun haluaisin luottaa konkareiden ammattitaitoon.
Oon siis viidessä raskaudessa käynyt vissiin seitsemässä tai kahdeksassa varhaisultrassa yhteensä ja koskaan ei oo tehty vatsan päältä edes viikolla 10+ 😣 koitin verrata entisiä ja uusinta ultrakuvaa tarkkuudessa, ei oikeestaan muuta ollu erona kun nyt tietty kauempaa se näkyvyys.
 
Toivotaan että arvo kasvaa! Ootko menossa varhaisultraan? Katoin että ollaan samalta alueelta synnytyssairaalan mukaan ja yllätti miten helposti sai tuon kontrollinkin tällä seudulla.
Listoille tosiaan tulen itse vasta jos kontrolliultrassa olisi kaikki hyvin.
-R
Joo ensiviikon tiistaina eli rv 6+2 on varhaisultra. Alunperin piti olla vasta 7+2, mutta tänään neuvolatäti sanoi että aikaistetaan sitä viikolla, ihan vaan siks että nähdään ettei ole taas kohdun ulkoinen raskaus kyseessä. Mulla syksyllä jouduttiin vasen munanjohdin poistamaan kokonaan kun alkio oli kasvanut siellä ja sehän repesi ihan kappaleiksi. Siks seurataan nyt tarkemmin ettei kävis samalla lailla.
 
vierailija
Mä en ole valmis Facebookiin omalla naamalla ja nimellä ainakaan ennen kuin np ultra on ohi, mahdollisesti vasta rakenneultran jälkeen. Toivottavasti täällä ei ihan hyydy, vaikka ymmärrän sen kyllä täysin.
Mulla sama! Täällä pysyn mielellään vaikka kuopuksen fb ryhmä olikin aivan ihana!

Luin mm terveyskirjastoa ja sielläkin luki, että alkuraskauden ultra tehdään normaalisti alakautta ja jos vatsan päältä niin rakon oltava täynnä. Mitään ei esim tästä mainittu, on kyllä paska olo koko käynnistä varsinkin kun tavoitteena oli just varmistaa ne viikot. 🤔 soitan huomenna omaan neuvolaan ja kysyn onko tää joku uus systeemi vai mitä häh

-R
 
Mulla sama! Täällä pysyn mielellään vaikka kuopuksen fb ryhmä olikin aivan ihana!

Luin mm terveyskirjastoa ja sielläkin luki, että alkuraskauden ultra tehdään normaalisti alakautta ja jos vatsan päältä niin rakon oltava täynnä. Mitään ei esim tästä mainittu, on kyllä paska olo koko käynnistä varsinkin kun tavoitteena oli just varmistaa ne viikot. soitan huomenna omaan neuvolaan ja kysyn onko tää joku uus systeemi vai mitä häh

-R
On varmaan oman mielenrauhan vuoksi hyvä selvittää tuo niin ei jää kaivelemaan. 😊
 
vierailija
Joo ensiviikon tiistaina eli rv 6+2 on varhaisultra. Alunperin piti olla vasta 7+2, mutta tänään neuvolatäti sanoi että aikaistetaan sitä viikolla, ihan vaan siks että nähdään ettei ole taas kohdun ulkoinen raskaus kyseessä. Mulla syksyllä jouduttiin vasen munanjohdin poistamaan kokonaan kun alkio oli kasvanut siellä ja sehän repesi ihan kappaleiksi. Siks seurataan nyt tarkemmin ettei kävis samalla lailla.
Hei, Käydäänkö muutenkin varhaisultrassa jo noilla viikoilla? Mä suunnittelin et menisin vasta 12vko neuvolaan eka kertaa. Olen kuitenkin kaksi lasta saanut aiemmin, joten muuten en itseni henkisen puolen vuoksi näe tarpeelliseksi.

-Äityli04
 
vierailija
Hrrr.... Oon iltasin ihan jäässä, nukun viltin ja peiton alla.Ja nyt maanantaina alkoi jonkinlainen ällötys, etova olo.😤 nyt menossa 7+5 edellisistä menkoista. Lauantaina ultra. Jos yks sikiö ja kaikki näyttää hyvältä, niin aattelin varata neuvola-aikaa vasta lähempänä rv 16 viikkoa. En tarkalleen tiiä onko se raja 16 vai 18 mihin mennessä piti käyä ultrassa.
 

Yhteistyössä