Syyskuiset 2023

Heippa, ajattelin tehdä tän syyskuisten ryhmän, vaikka vielä melko epävarma oon omasta raskaudestani. Mut pääseehän täältä pois sitten, jos huonosti käy. :)

Täällä siis eilen plussattu, melko selkeillä viivoilla kylläkin. Kiertopäivä nyt 29/28-30, dpo ei ihan selvillä mut veikkaan et 11-14 nyt menossa.:love:
 
Tehään saman tien listakin valmiiksi, jos ja kun tänne alkaa hiljalleen valua muitakin syyskuisten odottajia. Kopioikaa aina uusin lista kun täydennätte, niin pysytään kärryillä. Ja lisätkää itsenne oikeaan kohtaan lasketun ajan perusteella. :)


SYYSKUISET 2023

Nimimerkki/Laskettu aika/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

@helmikorvakoru/5.9./2./HUS
 
Tehään saman tien listakin valmiiksi, jos ja kun tänne alkaa hiljalleen valua muitakin syyskuisten odottajia. Kopioikaa aina uusin lista kun täydennätte, niin pysytään kärryillä. Ja lisätkää itsenne oikeaan kohtaan lasketun ajan perusteella. :)


SYYSKUISET 2023

Nimimerkki/Laskettu aika/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

@helmikorvakoru/5.9./2./HUS
@jempppis /4.9./4./HUS
 
  • Tykkää
Reactions: helmikorvakoru
Jee kiva et tulee seuraa! :love: Mä veikkaan et mulla olis tänään 4+0 tai 4+1, ja toi la on nyt vähän sinne päin heitetty. Tarkentunee sit varhaisultrassa jos sinne saakka päästään. Varasin jo hätähousuna sen, 19.1. Pakko päästä tarkistamaan, onko sisuksissa mitään elämää.:notworthy:

Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Meillä esikoistyttö syntynyt 5/2021.❤
 
Jee kiva et tulee seuraa! Mä veikkaan et mulla olis tänään 4+0 tai 4+1, ja toi la on nyt vähän sinne päin heitetty. Tarkentunee sit varhaisultrassa jos sinne saakka päästään. Varasin jo hätähousuna sen, 19.1. Pakko päästä tarkistamaan, onko sisuksissa mitään elämää.

Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Meillä esikoistyttö syntynyt 5/2021.
Mä vielä mietin milloin menisin ultraan. Toisaalta niitä aikoja saa kyllä aika nopeastikin, eli varmaan meen sitten fiiliksen mukaan.. Neuvolaa varailen varmaan parin viikon päästä. Ei tuntunut viimeksi olevan mitenkään ruuhkainen. Olisi ollut eka käynti 23.12. Nyt jos pääsisi sinne asti 😀🤞

Meillä on 03/12 ja 08/13 syntyneet, eli nuorimpaan tulee tasan 10v ikäeroa 🥰

En varmaan muista mitään näistä jutuista. Varmaan ihan hyvä juttu😅
 
  • Tykkää
Reactions: helmikorvakoru
Hyppään linjoille, ylläriplussasin eilen ja la näyttäisi olevan 1.9.2023 ❤ ei ollut varsinaista yritystä, mutta vauva nyt tullessaan kyllä tervetullut meidän hullunmyllyhuusholliin, jossa jo ennestään 2 lasta 🙂

Aiemmassa raskaudessa tehtiin yksityinen, kohtuu pienen joukon facebook-ryhmä. Mitäs tuumaatte sellaisesta, jos perustettaisiin syyskuisille? Oli tosi mukava jakaa raskaus ja vauvavuosi siellä samassa tilanteessa olevien kanssa 🙂
 
Hyppään linjoille, ylläriplussasin eilen ja la näyttäisi olevan 1.9.2023 ei ollut varsinaista yritystä, mutta vauva nyt tullessaan kyllä tervetullut meidän hullunmyllyhuusholliin, jossa jo ennestään 2 lasta

Aiemmassa raskaudessa tehtiin yksityinen, kohtuu pienen joukon facebook-ryhmä. Mitäs tuumaatte sellaisesta, jos perustettaisiin syyskuisille? Oli tosi mukava jakaa raskaus ja vauvavuosi siellä samassa tilanteessa olevien kanssa
Minä ainakin mielellään liittyisin faceryhmään. Esikoisen aikaan olin myös sellasessa ja oli korvaamaton tuki kyllä. 🥰
 
vierailija
Minä ainakin mielellään liittyisin faceryhmään. Esikoisen aikaan olin myös sellasessa ja oli korvaamaton tuki kyllä.
Jes, Onpa kiva 😍 Jotenkin itsestä tuntuu, että mukavampi vähän yksityisemmässä paikassa jakaa raskauteen liittyviä asioita 🙂 Ja mulla on sama kokemus edellisestä raskaudesta, olin silloin ryhmässä ja sieltä kyllä sai tukea monenlaiseen asiaan pitkin vauvaoperaatiota 😄
 
Meillä on aikasemmat lapsukaiset syntyneet 2/17, 12/18 ja 12/20 eli jos tämä raskaus nyt loppuun asti menee olisi neljä alle koulu ikäistä 🙈 kaksi isointa menee onneksi ensi syksynä eskariin, kotona kaikki ovat olleet siihen asti 🥴

Fb ryhmä on kiva, mun mielestä kuitenkin kivempi odottaa että varhaisultrassa ehtii ensin käydä 🙈 en varaa ennen sitä edes neuvolaa. Ajattelin että varasin jonnekki 7+0 tienoille varhaisultran🤔

Hauska että listalla pelkästään HUS.sin alueen ihmisiä, toivon kyllä että pääsis Lohjalle synnyttämään, viimeksi "jouduttiin" sulun vuoksi ja oli kyllä ihana paikka 😍
 
  • Rakkaus
Reactions: J-Annika
Me asutaan tässä ihan sairaalan vieressä, joten toivon että mahdutaan sinne, kun voin kotoa vaikka kävellä.. 😅 Lohjalle ei onneksi kauan myöskään ajele, jos joutuisi sinne menemään. Ollaanko se sulkemassa? Kuvittelenko ihan omiani 🤔

Voin kanssa liittyä FB ryhmään, kunhan vaan ekassa ultrassa kaikki Ok. FB:tä en kyllä ikinä käytä, mutta seura olisi kyllä kiva 🥰

@jempppis kiirettä ainakin sulla tulee olemaan 😅 mulla lapset päivä päivältä itsenäisempiä, joten kiva saada joku hyysattava kotiin 🥰
 
Me asutaan tässä ihan sairaalan vieressä, joten toivon että mahdutaan sinne, kun voin kotoa vaikka kävellä.. Lohjalle ei onneksi kauan myöskään ajele, jos joutuisi sinne menemään. Ollaanko se sulkemassa? Kuvittelenko ihan omiani

Voin kanssa liittyä FB ryhmään, kunhan vaan ekassa ultrassa kaikki Ok. FB:tä en kyllä ikinä käytä, mutta seura olisi kyllä kiva

@jempppis kiirettä ainakin sulla tulee olemaan mulla lapset päivä päivältä itsenäisempiä, joten kiva saada joku hyysattava kotiin

Joo ainahan ne uhkailee Lohjan synnärin sulkemisella, toivottavasti ei vielä kuitenkaan🙄
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mitäs oireita teillä muilla on nyt?
Täällä tänään ekaa kertaa pientä etomista 🥴 plussasta asti ollut vaihtelevaa vihlontaa alamahassa päivittäin ja hirveä turvotus. Alun unettomuus ja kukon laulun aikaan herääminen vaihtunut totaaliseen väsymykseen🙈 myös hormonien lisääntyminen tuntuu mielialoissa ja yhdet kunnon raivaritki jo vetässy 🤦‍♀️
Varasin varhaisultran 14.1, sillon ois 7+0. Sen pelon jälkeen ettei siellä olis mitään elävää toiseksi pahin pelko ehdottomasti että siellä olisi useampi, nää voimakkaat oireet jotenki hirvittää ku ei mun mielestä ennen ole ollut näin pahoja mieliala vaihteluja näin aikasin🤯
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helmikorvakoru
Mitäs oireita teillä muilla on nyt?
Täällä tänään ekaa kertaa pientä etomista plussasta asti ollut vaihtelevaa vihlontaa alamahassa päivittäin ja hirveä turvotus. Alun unettomuus ja kukon laulun aikaan herääminen vaihtunut totaaliseen väsymykseen myös hormonien lisääntyminen tuntuu mielialoissa ja yhdet kunnon raivaritki jo vetässy
Varasin varhaisultran 14.2, sillon ois 7+0. Sen pelon jälkeen ettei siellä olis mitään elävää toiseksi pahin pelko ehdottomasti että siellä olisi useampi, nää voimakkaat oireet jotenki hirvittää ku ei mun mielestä ennen ole ollut näin pahoja mieliala vaihteluja näin aikasin
Meinasin kysyä ihan samaa tänään aikaisemmin!

Mä oon jotenkin ihan varma että tää on kemiallinen ja en osaa rentoutua 😅 Odotan vain milloin lämmöt taas lähtee laskemaan… varmaan mittaan niitä vielä synnärillä..

Rinnat on sivuilta kipeät ja vähän enemmän valkovuotoa, sekä menkkajomotusta päivisin, muuten ihan ok olo! PMS masista ei tullut ollenkaan tässä kuussa 😀👏

En ole aikaisemmin ollut varhaisultrassa. Onko just toi 7+0 viikko hyvä aika mennä?
 
Meinasin kysyä ihan samaa tänään aikaisemmin!

Mä oon jotenkin ihan varma että tää on kemiallinen ja en osaa rentoutua Odotan vain milloin lämmöt taas lähtee laskemaan… varmaan mittaan niitä vielä synnärillä..

Rinnat on sivuilta kipeät ja vähän enemmän valkovuotoa, sekä menkkajomotusta päivisin, muuten ihan ok olo! PMS masista ei tullut ollenkaan tässä kuussa

En ole aikaisemmin ollut varhaisultrassa. Onko just toi 7+0 viikko hyvä aika mennä?

Oon joka kerta menny muistaakseni lähellä tota 7+0 🤔 jostain luin että viimeistään 6+3 näkyy syke jos on näkyäkseen. Varasin perhe aarteen, se on kaikkein halvin ja huippu palvelu 😊
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mulla ollut koko ajan kylmä, eilen illalla vilutti kahden peiton alla. Menkkamaista jomottelua on myös ollut vatsassa ja alaselässä, se on tuttua esikoisen alkuraskaudesta. Huomaan myös, että hermo on ehkä tavallista kireämmällä. :D Vielä ei ole pahoinvointia luojan kiitos, mutta se alkoi esikoisestakin vasta 6+0. Toivon ja rukoilen, että pääsisin tässä raskaudessa sen oksetuksen kanssa vähän helpommalla, kun viimeksi olo oli kuin yrjötaudissa viikolle 15 saakka. Oksensin lähes päivittäin, välillä monta kertaa. No, eipä tuohon juuri voi vaikuttaa, mutta hirvittää kyllä jo nyt.:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mulla ollut koko ajan kylmä, eilen illalla vilutti kahden peiton alla. Menkkamaista jomottelua on myös ollut vatsassa ja alaselässä, se on tuttua esikoisen alkuraskaudesta. Huomaan myös, että hermo on ehkä tavallista kireämmällä. Vielä ei ole pahoinvointia luojan kiitos, mutta se alkoi esikoisestakin vasta 6+0. Toivon ja rukoilen, että pääsisin tässä raskaudessa sen oksetuksen kanssa vähän helpommalla, kun viimeksi olo oli kuin yrjötaudissa viikolle 15 saakka. Oksensin lähes päivittäin, välillä monta kertaa. No, eipä tuohon juuri voi vaikuttaa, mutta hirvittää kyllä jo nyt.
Huh. Mun ihan ultimaattinen pelko - paha raskauspahoinvointi 😫 Onneksi kummassakaan edellisessä sitä ei ollut, joten oletan ja odotan ettei tässäkään.. se kyllä saa koko elämän ihan pysähdyksiin 😭 toivotaan parasta ettei sulla tulis sitä tällä kertaa 🤞🤞
 
vierailija
Heippa! Olen seurannut keskustelua ja nyt täällä ekaa kertaa vierailijana kirjoittelen. Tein positiivisen, haalean raskaustestin joulupäivänä (DPO 10), ja siitä lähtien joka päivä seurannut neuroottisesti viivan kehittymistä, ja onhan se tummentunut. Toissa aamuna clearbluen viikkonäytölliseen tuli raskaana 1-2 viikkoa, ja tänä aamuna (oletettavasti 4+3/DPO 15) 2-3 viikkoa, mikä kyllä lämmitti mieltä. 😍 Varovaisen innostuneena kuitenkin vielä tässä vaiheessa... Olo on ok, alavatsalla tuntuu nippailuja ja eilen tuntui vasemman puolen munasarjassa (?) useampi pienehkö vihlaisu, tämä on ymmärtääkseni normaalia. Päätä myös särkee, mutta toisaalta päänsärky on ollut läsnä siitä lähtien, kun lopetin pillerit. Tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi ja tärppäsi heti toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, joten vaikea edes sisäistää koko asiaa... Rekisteröidyn ja tulen tänne teidän kanssa jutskaileen, kunhan hieman lisää aikaa on kulunut. 🙈 Nyt ajattelin, että testaan seuraavan kerran vasta maanantaina!
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mulla ollut koko ajan kylmä, eilen illalla vilutti kahden peiton alla. Menkkamaista jomottelua on myös ollut vatsassa ja alaselässä, se on tuttua esikoisen alkuraskaudesta. Huomaan myös, että hermo on ehkä tavallista kireämmällä. Vielä ei ole pahoinvointia luojan kiitos, mutta se alkoi esikoisestakin vasta 6+0. Toivon ja rukoilen, että pääsisin tässä raskaudessa sen oksetuksen kanssa vähän helpommalla, kun viimeksi olo oli kuin yrjötaudissa viikolle 15 saakka. Oksensin lähes päivittäin, välillä monta kertaa. No, eipä tuohon juuri voi vaikuttaa, mutta hirvittää kyllä jo nyt.

Mulla 1/3 raskauksista on ollu yrjöömistä ja jatkuvaa pahaa oloa puoleen väliin asti 😷 tovin niin ettei tästä tuu🤞jos alkaa Yrjö lentää nii teen kyllä oletuksen että poika tulossa kun tytöistä ei ollut kun ihan pientä etomista alussa 😆

Heippa! Olen seurannut keskustelua ja nyt täällä ekaa kertaa vierailijana kirjoittelen. Tein positiivisen, haalean raskaustestin joulupäivänä (DPO 10), ja siitä lähtien joka päivä seurannut neuroottisesti viivan kehittymistä, ja onhan se tummentunut. Toissa aamuna clearbluen viikkonäytölliseen tuli raskaana 1-2 viikkoa, ja tänä aamuna (oletettavasti 4+3/DPO 15) 2-3 viikkoa, mikä kyllä lämmitti mieltä. Varovaisen innostuneena kuitenkin vielä tässä vaiheessa... Olo on ok, alavatsalla tuntuu nippailuja ja eilen tuntui vasemman puolen munasarjassa (?) useampi pienehkö vihlaisu, tämä on ymmärtääkseni normaalia. Päätä myös särkee, mutta toisaalta päänsärky on ollut läsnä siitä lähtien, kun lopetin pillerit. Tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi ja tärppäsi heti toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, joten vaikea edes sisäistää koko asiaa... Rekisteröidyn ja tulen tänne teidän kanssa jutskaileen, kunhan hieman lisää aikaa on kulunut. Nyt ajattelin, että testaan seuraavan kerran vasta maanantaina!

Joo erinäiset neppailut, mekkakivut ja vihlonnat kaikki normaaleja. Mulla eniten tuntu ekassa raskaudessa semmosta menkka kramppaamista mut seuraavissa raskauksissa on alkuun ollu vaan tätä vihlontaa ja neppailua, sekin nyt vähän vähentynyt muutamana päivänä 🤔 tänään on 4+6🤪
 
Mitäs oireita teillä muilla on nyt?
Täällä tänään ekaa kertaa pientä etomista plussasta asti ollut vaihtelevaa vihlontaa alamahassa päivittäin ja hirveä turvotus. Alun unettomuus ja kukon laulun aikaan herääminen vaihtunut totaaliseen väsymykseen myös hormonien lisääntyminen tuntuu mielialoissa ja yhdet kunnon raivaritki jo vetässy
Varasin varhaisultran 14.1, sillon ois 7+0. Sen pelon jälkeen ettei siellä olis mitään elävää toiseksi pahin pelko ehdottomasti että siellä olisi useampi, nää voimakkaat oireet jotenki hirvittää ku ei mun mielestä ennen ole ollut näin pahoja mieliala vaihteluja näin aikasin
Ääällä ei toistaiseksi mitään muuta kuin vilutusta ja rintojen arkuutta. Rinnat alkaa myös näyttää ihan raskaustisseiltä, nännit leviää uhkaavasti 😄

Mulla on vahvistunut raskaustestin viiva, oon vähän seuraillut sitä kun tää tuli yllätyksenä ja ollut vaikea uskoa tilannetta. 🙂 viiva on vahvistunut ja varmaan kokeilen vielä digillä, onko viikkoja tullut lisää.

Nyt ois mulla kuukautisista laskettuna 4+6, mutta en kyllä usko tähän kun kierto ollut sekaisin. Oisko ehkä oikeamman viikot 4+1 tai jotain. 🙂 ajattelin varhaisultraa 13.1., josko silloin uppoaa kaaliin homman nimi 😄 toki, kaikkeaan voi tapahtua ja katsotaan nyt miten tämä etenee.
 

Yhteistyössä