Syyskuiset 2023

@Sipiriina ihanaa saada sinut tänne plussanneiden joukkoon haaveilijoista 😍 tervetuloa myös muille uusille!

täällä liikunta takkuaa 😭 olen yrittänyt hiihtää, lenkkeillä, tehdä kotijumppia ja joogaa ja ratsastaa. Kaikki tuntuu ihan tosi raskaalta. Ratsastus jostain syystä nyt pelottaa, pelkään vahingoittavani sikiötä sillä, vaikka täälläkin taisi useampi ratsastaa. Esikoisen aikaan en ratsastanut, kun tuli koronakin yms. Jotenkin tuntuu etten pysty siitä samalla tavalla nauttimaan. Eilen hiihtäessä joka ylämäessä jouduin pysähtymään pidättämään oksennusta. Kaikki mummut ja papatkin meni ohi 😅 mieltä ylentävää…
 
Ultrassa löytyi yksi vahva syke ♥♥ Mittojen mukaan nyt olisi 7+3, kuukautisista 7+6. Tässä ei kuitenkaan ole syytä huoleen.

Ultrannut lääkäri kertoi myös ystävällisesti mulle mun munasarjojen tilanteesta sen, mitä näki keltarauhasesta ja muuten 😂 Onneksi sillä oli hyvä tilannetaju, sillä olisi varmaan monelle aika karua kuulla lapsettomuutta aiheuttavan sairauden etenemisestä munasarjoissa samalla, kun stressaa sykkeen näkymisestä.

Vielä paljon onnea kaikille vastikään plussanneille 🌻
 
Moi kaikille!

Täältä hyppäis yks yllärin odottelija mukaan. Meillä kolme lasta (-15, -16 ja -18) ja lapsiluvun piti olla täynnä, mutta eipäs ollutkaan. Testin tein jo joulun jälkeen ja sittemmin olenkin sitten voinut erittäin heikosti. Kolme hyperemeesiraskautta kokeneena alkaa olla taas olotilat samankaltaiset. LA meillä siis 5.9. omien laskujen mukaan. Ja fb-ryhmään haluan ehdottomasti, laitoinkin yksäriä jo siitä :)
 
Kiva kun alkaa tulla hyviä uutisia varhaisultrista. 🥰
Itse en meinaa varhaisultraan mennä enkä neuvolaan ennen kuin eka ultra on käyty, siihen vielä viitisen viikkoa aikaa. Tosin aika menee nopeasti koska ekan haamun testasin jo reilu 3 viikkoa sitten joten nopsaa se reilu kuukausikin menee. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
vierailija
Varhaisultra terkkuja on kyllä ihana lukea. 😍
Kävittekö aijemmissa varhaisultrissa @1984 ? Varmaan tänne laittanutkin mutta en muista kun sen että sitten np ultrassa tullut huonoja uutisia.
Tj2 ultraan, jännittää ihan hitosti ettei siellä oo ketään.😣 Ja mielenrauhaahan se ultra ei kyllä tuo yhtään.. 🤔

-R
 
Varhaisultra terkkuja on kyllä ihana lukea.
Kävittekö aijemmissa varhaisultrissa @1984 ? Varmaan tänne laittanutkin mutta en muista kun sen että sitten np ultrassa tullut huonoja uutisia.
Tj2 ultraan, jännittää ihan hitosti ettei siellä oo ketään. Ja mielenrauhaahan se ultra ei kyllä tuo yhtään..

-R
Ekassa en köynyt, tosin olis siellä näkynyt syke kun sikiö oli kuollut 9+ jotain ja huomattiin np ultrassa. Tokassa käytiin ja siellä kaikki muuten hyvin, paitsi ei vastannut viikkoja. Siitä sit paria päivää ennen ultraa oli neuvola ja koitti kuunnella eikä kuulunut mitään. Siinä sit jo varauduttiin huonoihin uutisiin ja ne sit tulikin np ultrassa.
 
vierailija
Mitä ensimmäisessä neuvolassa tehdään? Itsellä ensi viikolla ja oletan, että vaan keskustellaan, mitataan ehkä minulta pituus, paino, verenpaine ja saan lähetteen verikokeisiin (mitä verestä katsotaan?). Tehdäänkö yleensä muuta?

Viikoista ei ole tietoa, puhelimessa neuvola sanoi, että miettii pistääkö varhaisultraan vai odotellaanko sinne, mihin arvioin viikon 12-13 ultran.

Kertokaa noviisille mitä kaikkea ensimmäinen neuvolakäynti pitää sisällään. Aikaa piti varata 1,5 tuntia.
 
Tervetuloa kaikki uudet 👋🥰

Hassua miten moni jännää synnyttämistä (ihan tuttavapiirissä nähtyä) ja haluaa ehdottomasti sektioon - itse taas kuulun siihen joukkoon että pelkään kuolemakseni sektiota😆 kukin tyylillään!

Täällä tosiaan ekaan kertaa ikinä kärsitään pahoinvoinnista ja tänä aamuna laattakin lensi.. jännä miten kaksi ekaa menee ihan oireettomina ja tää kolmas on jostain … sanonko mistä 😅 Nyt meneillään 7+4 ja kuulemma pahentuu tästä??

Lauantaina meillä olisi varhaisultra käynti. olisin ihan hyvin voinut jättää menemättä, mutta mies taas toivoi että käytäisiin. Toivottavasti näkyisi syke ja kaikki olisi hyvin 😊 jännää, en ole aikaisemmin ollut!
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
vierailija
Mä plussasin tänään aamulla. En ikinä uskonut täällä enää lueskelevani saati kirjoittelevani. Edellisestä aikaa 14 vuotta, vanhempi jo täysi ikäinen.
Jännittyneenä mutta innoissani lähden uuteen kierrokseen. Nyt vähän kokeneempana ja koitan ottaa tästä elämänmuutoksesta kaiken irti kipuineen ja kolotuksineen.

-Äityli04
Ihanaa, että muitakin mukana, joilla edelliset lapset jo reilusti vanhempia! Täällä kans 14- ja 10-vuotiaat. Ja todella sama fiilis, et en yhtään uskonut täällä enää kirjoittelevani 😁 Jännittää, kuinka lapset suhtautuu. Mutta kerrotaan vasta kun eka ultra takana ja jos siellä kaikki kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Ihanaa, että muitakin mukana, joilla edelliset lapset jo reilusti vanhempia! Täällä kans 14- ja 10-vuotiaat. Ja todella sama fiilis, et en yhtään uskonut täällä enää kirjoittelevani Jännittää, kuinka lapset suhtautuu. Mutta kerrotaan vasta kun eka ultra takana ja jos siellä kaikki kunnossa.
Täällä kanssa 11v ja 10v lapset, joten vauva-ajoista on aikaa!! Olin ihan varma ettei meille tule enempää, mutta pari vuotta sitten alkoi vauvakuume nostamaan päätänsä, eikä se hiljentynyt mihinkään 😅 Jännää olla tässä tilanteessa taas, mutta toisaalta tosi ihanaa, että pääsee kokemaan vielä kerran kaikki. 😊
 
Mitä ensimmäisessä neuvolassa tehdään? Itsellä ensi viikolla ja oletan, että vaan keskustellaan, mitataan ehkä minulta pituus, paino, verenpaine ja saan lähetteen verikokeisiin (mitä verestä katsotaan?). Tehdäänkö yleensä muuta?

Viikoista ei ole tietoa, puhelimessa neuvola sanoi, että miettii pistääkö varhaisultraan vai odotellaanko sinne, mihin arvioin viikon 12-13 ultran.

Kertokaa noviisille mitä kaikkea ensimmäinen neuvolakäynti pitää sisällään. Aikaa piti varata 1,5 tuntia.
Ei siinä muistaakseni paljoa muuta ole kun noi sun mainitsemat 🤔 lähinnä semmosta jutustelua, terkka kertoo millä viikoilla on mitkäkin neuvola lääkärit, terkat ja ultrat, käydään elintapoja ja ruokavaliota ja ruokarajoituksia läpi ja terkka näyttää missä käydään aina ennen neuvolaa mittaamassa verenpaine ja sticksaamassa pissa jne. Sen käynnin vois mun mielestä kaventaa helposti puoleen tuntiin ja lukea jostain esitteestä ohjeet 🤣🙈
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
vierailija
Ekassa en köynyt, tosin olis siellä näkynyt syke kun sikiö oli kuollut 9+ jotain ja huomattiin np ultrassa. Tokassa käytiin ja siellä kaikki muuten hyvin, paitsi ei vastannut viikkoja. Siitä sit paria päivää ennen ultraa oli neuvola ja koitti kuunnella eikä kuulunut mitään. Siinä sit jo varauduttiin huonoihin uutisiin ja ne sit tulikin np ultrassa.
Toivotaan että kolmas kerta todensanoo. ❣

Minusta se neuvolan ensikäynti on lähinnä keskustelua, tutustumista ja mittailua, kerrataan ruokavaliota ym.
Ehkä näin parin lapsen jälkeen sen kokee vähä "turhana", mutta esikoisesta se oli tosi kiva. 😊
 
Tervetuloa kaikki uudet

Hassua miten moni jännää synnyttämistä (ihan tuttavapiirissä nähtyä) ja haluaa ehdottomasti sektioon - itse taas kuulun siihen joukkoon että pelkään kuolemakseni sektiota kukin tyylillään!

Täällä tosiaan ekaan kertaa ikinä kärsitään pahoinvoinnista ja tänä aamuna laattakin lensi.. jännä miten kaksi ekaa menee ihan oireettomina ja tää kolmas on jostain … sanonko mistä Nyt meneillään 7+4 ja kuulemma pahentuu tästä??

Lauantaina meillä olisi varhaisultra käynti. olisin ihan hyvin voinut jättää menemättä, mutta mies taas toivoi että käytäisiin. Toivottavasti näkyisi syke ja kaikki olisi hyvin jännää, en ole aikaisemmin ollut!
Tervetuloa kaikki uudet

Hassua miten moni jännää synnyttämistä (ihan tuttavapiirissä nähtyä) ja haluaa ehdottomasti sektioon - itse taas kuulun siihen joukkoon että pelkään kuolemakseni sektiota kukin tyylillään!

Täällä tosiaan ekaan kertaa ikinä kärsitään pahoinvoinnista ja tänä aamuna laattakin lensi.. jännä miten kaksi ekaa menee ihan oireettomina ja tää kolmas on jostain … sanonko mistä Nyt meneillään 7+4 ja kuulemma pahentuu tästä??

Lauantaina meillä olisi varhaisultra käynti. olisin ihan hyvin voinut jättää menemättä, mutta mies taas toivoi että käytäisiin. Toivottavasti näkyisi syke ja kaikki olisi hyvin jännää, en ole aikaisemmin ollut!
Mä odotan kans mielenkiinnolla, että lentääkö laatta vielä jossain vaiheessa! Luin, että raskauspahoinvointi pahimmillaan rv 8-14, eli sen mukaanhan sä oot siellä jo! 😊👍💪🏼 Toivotaan ettei menisi ihan oksenteluksi kuitenkaan.

Tää ruokajuttu on kyllä mielenkiintoinen, nyt parina päivänä on ollut aivan karmea nälkä mutta tietää ettei juuri mikään maistu. 🤣 En ole eläissäni syönyt näin paljoa hedelmiä kuin nyt, yksi vakkariruoka on pilkottua omenaa, banaania, rypäleitä jne ja sekaan mangojugurttia. Se toimii aina vaan!
Onko muilla jotain kotona tehtäviä ruokia mitkä putoais hyvin? Punainen liha on aivan nounou… Tarviin inspiraatiota!
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Toivotaan että kolmas kerta todensanoo.

Minusta se neuvolan ensikäynti on lähinnä keskustelua, tutustumista ja mittailua, kerrataan ruokavaliota ym.
Ehkä näin parin lapsen jälkeen sen kokee vähä "turhana", mutta esikoisesta se oli tosi kiva.
Jep! Toivotaan! 😊💪
Mä ajattelin käydä sen ekan neuvolan kyllä vaan soittamalla ja pyytämällä labrat. Tässä ei oo niin paljoa hommat muuttunu välissä joten tokaan sit. 😊
 
Hei täähän ois hyvä jos onnistus! Mua kanssa se eka neuvola ennen sitä rv 12 lähinnä ahdistaa onneks th on ymmärtäväinen ja lykkäsi sitä jo.. 🤎
-R
Joo jotenkin se, että siellä onnitellaan ja mietitään jo asioita tosi pitkälle enkä edes tiedä onko ketään kyydissä tai onko elossa. Koitan minimoida ajankäytön sellaiseen varsinkin kun neuvola-aikaan menee mulla puoli työpäivää ajeluineen päivineen. 😃
 
vierailija
Hei kaikille! Täällä tänään plussattu hyvin vahvoilla viivoilla. Yritystä takana jo useampi vuosi ja nyt kun päätin, että ”antaa olla” niin olenkin näköjään raskaana - aika epätodellinen fiilis! Vanhemmat lapset täyttää 14 ja 12 eli täälläkin ikuisuus aiemmista raskauksista. Niin laskettu aika olis ilmeisesti 25.9. Ja haluisin sinne facebookin ryhmään :)
 
Hei kaikille! Täällä tänään plussattu hyvin vahvoilla viivoilla. Yritystä takana jo useampi vuosi ja nyt kun päätin, että ”antaa olla” niin olenkin näköjään raskaana - aika epätodellinen fiilis! Vanhemmat lapset täyttää 14 ja 12 eli täälläkin ikuisuus aiemmista raskauksista. Niin laskettu aika olis ilmeisesti 25.9. Ja haluisin sinne facebookin ryhmään
@jempppis on lisäillyt väkeä ryhmään 🥰 ihana kun tulee lisää porukkaa, siellä on jo mukavasti aktiivista pulinaa 🙂

Mä kävin tänään varhaisultrassa, ja huojennuksekseni löytyi vain yksi pieni pamppaileva sydän. ❤ kuopuksen raskaus alkoi kaksoisraskautena, joten hieman pelotti tässä kohtaa tämän mahdollisuus. Mutta kaikki hyvin ja bebė vastasi arvailtuja viikkojansa. 🙂

Kaikki keskenmenoriskiä pelkäävät, nyt Googleen miscarriage odds reassurer, siellä saa laskea päiväkohtaisen tilastollisen riskin keskenmenolle. Riskin saa silleen kivasti tai suoraan 😁 itseä auttoi esikoisen raskausaikana km-pelossa 🙂
 
  • Rakkaus
Reactions: Effis
vierailija
@jempppis on lisäillyt väkeä ryhmään ihana kun tulee lisää porukkaa, siellä on jo mukavasti aktiivista pulinaa

Mä kävin tänään varhaisultrassa, ja huojennuksekseni löytyi vain yksi pieni pamppaileva sydän. kuopuksen raskaus alkoi kaksoisraskautena, joten hieman pelotti tässä kohtaa tämän mahdollisuus. Mutta kaikki hyvin ja bebė vastasi arvailtuja viikkojansa.

Kaikki keskenmenoriskiä pelkäävät, nyt Googleen miscarriage odds reassurer, siellä saa laskea päiväkohtaisen tilastollisen riskin keskenmenolle. Riskin saa silleen kivasti tai suoraan itseä auttoi esikoisen raskausaikana km-pelossa
Kiitos, tää oli mielenkiintoinen! 😅 vaikka jos viimeksi osui tuon mukaan siihen 2,5% niin ei kamalaa luottoa ole etteikö nyt osuisi samaan.😬😅 No leuka pystyyn, suurin onni on jo nuo sylissä olevat. 🤎

-R
 
  • Tykkää
Reactions: Effis
Te jotka ootte käyny hcg-mittauksissa rv 5+, kertoisitteko minkälaisia arvoja olette saaneet? Itse kävin tänään ja ylihuomenna menen uudestaan. Seurataan nouseeko hcg kuten pitääkin.
Toki nämä arvot ovat yksilöllisiä mutta haluaisin vain jotain mihin verrata. Omat arvot nään varmaankin silloin ylihuomenna tai sitten vasta perjantaina.
 

Yhteistyössä