Mikäli en ymmärtäisi, että tupakointi on vaarallista niin itselle kuin sikiölle, en varmastikaan kokisi oloani ikäväksi kun poltan...
Neuvolaan olen ilmoittanut ja saanut heiltä positiivista palautetta vähentämisestä ja sivustoja, mistä etsiä tukea lopetukseen - näistä sivustoista ei minulle ainakaan vielä ole ollut apua.
Ymmärrän, että ihminen, jolla ei ole riippuvuutta, ei voi ymmärtää miksei vain lopeta, on kyseessä sitten tupakka tai muut päihteet. Mollaaminen ei auta lopettamisessa, päinvastoin. Kommenttisi lukiessa minua alkoi ärsyttämään ja suuntasin liian matalalla kynnyksellä tupakalla, tupakalle, jota en olisi polttanut muuten tässä kohtaa päivää.
Kiitos kaikille tsemppaajille ymmärryksestä ja kauniista sanoista
Toivon, että löydän sen tahdon voiman jolla saisin lopetettua kokonaan.
Osan tosiaan olen korvannut nikotiini korvaustuotteilla onnistuneesti.
Minulla suurin ongelma se tupakan tai siitä luodun tavan piristävä vaikutus. En meinaa saada vaikkapa aikaseksi tehtyä lumitöitä, lykin pari kertaa kolaa ja tahdonvoima on niin matala, että luovutan homman, jos poltan tupakan aluksi, niin saan koko pihan kolattua - olen luonut vuosien saatossa tupakasta starttimoottorin itselleni. Jos vaan makaan kokopäivän tekemättä mitään, pystyn väkisin pitäytymään yhdessä sätkässä, mutta silloin kun on pakko tehdä töitä tai kotihommia, niin siihen en ole löytänyt korvaavaa starttia, joka piristäisi sen verran, että saisin aloitettua. Tähän ei myöskään ole auttaneet korvaavat valmisteet.
Jos jollain samanmoista ongelmaa ollut, niin kaikki vinkit tervetulleita!