Syyskuiset 2023

vierailija
Söin naudan suikalekastiketta ja vasta ruokailun loppupuolella vilkaisin lihaa sisältä, nauta ei ollut kypsä vaan ehkä medium +, eli hailakkaasti punertava aivan keskiosiosta. Vaarallista?
 
Söin naudan suikalekastiketta ja vasta ruokailun loppupuolella vilkaisin lihaa sisältä, nauta ei ollut kypsä vaan ehkä medium +, eli hailakkaasti punertava aivan keskiosiosta. Vaarallista?
Eiköhän riski ole häviävän pieni, ja toisekseen nyt ei oikein voi enää mitään. 😊 en ottaisi paniikkia asiasta, Suomessa liha on tosi hyvin tutkittua eikä listeriaa ole normaalisti raaka-aineissa.
 
vierailija
Eiköhän riski ole häviävän pieni, ja toisekseen nyt ei oikein voi enää mitään. en ottaisi paniikkia asiasta, Suomessa liha on tosi hyvin tutkittua eikä listeriaa ole normaalisti raaka-aineissa.
Vastahan salamissa oli ollut salmonellaa, eli ei todellakaan täällä voi tuudittautua siihen, että voisi huoletta syödä raakaa lihaa. Aina se jollekin kohdalle osuu.
 
vierailija
Erittäin harvoin kaatuminen aiheuttaa keskenmenoa etenkään alkuraskaudessa, kun alkio on niin hyvin vielä suojassa, mutta jos syöt esim. raakaa lihaa tai saat listerian maitotuotteesta, niin varmemmin siitä keskenmeno tulee.
 
vierailija
Uskon, et moni noista suosituksista on hyvinkin hätävarjelun liioittelua, mutta tässä asiassa itse noudatan niitä aika tarkkaan. Jos nyt vahingossa on mennyt jotain sellaista syötyä, mistä jälkeen olen lukenut et ei olisi nykysuositusten mukaan saanutkaan enää syödä, niin en ota siitä stressiä. En kuitenkaan tietentahtoen ota riskiä.
Kyllä sen raa’an lihan voi lisäkypsentää tai jättää syömättä. Pikkuraha mielenrauhasta.
 
vierailija
Täällä alkuperäinen kysyjä nyt syönyt medium kastikettaan jo toista päivää.

Ajattelin asian niin, että jos sen vuoksi menee kesken, niin sitten se ei ole tarkoitettu tähän maailmaan ❤
 
Niin, äidin välinpitämättömyyden vuoksi.
Nyt on aika törkeästi sanottu minun mielestä:( nuo on jokaisen henk.koht. ajatusmaailmoja joista on turha alkaa kiistelemään ja voihan olla niin että jopa se joka ottaa edes "hieman" rennommin rajoituksien kanssa raskauden aikana voi välittää sillä jtn positiivisempaa tulevalle vauvalleen entä äiti joka ressaa jokaista suupalaansa ja tekemistänsä. Onhan stressinkin vaikutusta vauvaan tutkittu. Kaikki siis ollaan omanlaisia hyviä rakastavia äitejä vai mitä:)
 
  • Tykkää
Reactions: 1984
vierailija
Nyt on aika törkeästi sanottu minun mielestä nuo on jokaisen henk.koht. ajatusmaailmoja joista on turha alkaa kiistelemään ja voihan olla niin että jopa se joka ottaa edes "hieman" rennommin rajoituksien kanssa raskauden aikana voi välittää sillä jtn positiivisempaa tulevalle vauvalleen entä äiti joka ressaa jokaista suupalaansa ja tekemistänsä. Onhan stressinkin vaikutusta vauvaan tutkittu. Kaikki siis ollaan omanlaisia hyviä rakastavia äitejä vai mitä
Mitään törkeästi sanottu, vaan realistisesti. No, totuus satuttaa. Onhan tuo nyt todella välinpitämätöntä ajatusmaailmaa, että jos mediumlihassa on mm. salmonellariski ja se on siksi kiellettyä raskausaikana, niin tämä yksi vielä mainostaa, kuinka on syönyt jo toistamiseen sitä mediumkastiketta ja ihan tietoisesti. Vahinko on eri asia, mutta että lisää vielä vetää ja ottaa tietoisen riskin. Vaikka riski olisikin pieni, mutta miksi ottaa se, jos sillä vaarantaa tulevan lapsensa terveyden, jopa hengen. Sitten vielä tokaisee vaan, että jos tuon takia menee kesken, niin sitten menee.

Itse olen ollut tarkka rajoitusten kanssa ilman mitään stressiä. Ja mitä noista stressaa, kun käyttää vaan järkeä ja toimii ohjeiden mukaan. 5 tervettä lasta saatu, enkä kyllä olisi itselleni anteeksi antanut, jos tietoisesti olisin alkiota/sikiötä riskeerannut mitenkään rakausaikana.
 
Mitään törkeästi sanottu, vaan realistisesti. No, totuus satuttaa. Onhan tuo nyt todella välinpitämätöntä ajatusmaailmaa, että jos mediumlihassa on mm. salmonellariski ja se on siksi kiellettyä raskausaikana, niin tämä yksi vielä mainostaa, kuinka on syönyt jo toistamiseen sitä mediumkastiketta ja ihan tietoisesti. Vahinko on eri asia, mutta että lisää vielä vetää ja ottaa tietoisen riskin. Vaikka riski olisikin pieni, mutta miksi ottaa se, jos sillä vaarantaa tulevan lapsensa terveyden, jopa hengen. Sitten vielä tokaisee vaan, että jos tuon takia menee kesken, niin sitten menee.

Itse olen ollut tarkka rajoitusten kanssa ilman mitään stressiä. Ja mitä noista stressaa, kun käyttää vaan järkeä ja toimii ohjeiden mukaan. 5 tervettä lasta saatu, enkä kyllä olisi itselleni anteeksi antanut, jos tietoisesti olisin alkiota/sikiötä riskeerannut mitenkään rakausaikana.
Pointti nyt olikin varmasti enemmän se, että tässä kaikilla on oikeus täällä keskustella ja olla tulematta syyllistetyiksi. Sinä toimit kuten parhaaksi näet, niin me kaikki muutkin. Sinun syyllistäminen tuskin teki sinun tai kenenkään muunkaan oloa yhtään paremmaksi. Ja mitä siihen kastikkeeseen tulee niin ei sinne nyt toisella syöntikerralla ole sitä salmonellaa tai listeriaa sen enempää ilmestynyt, päin vastoin se liha on todennäköisesti kypsynyt enemmän kun ruoka on lämmitetty uudelleen.

Tän ryhmän tarkoitus ei ole syyllistää ketään vaan tukea ja olla keskustelukaverina. Joten mitä jos jatketaan sillä linjalla?
 
  • Tykkää
Reactions: Rakaskolmas
vierailija
Täällä pyörii selkeästi joku trolli, lokakuisissa pyörähdin, niin siellä samanlaista typerää kommentointia. Ehkä kannattaa jatkossa ignoorata tämän vierailijan kommentit 😊
 
  • Tykkää
Reactions: 1984
vierailija
Mitään törkeästi sanottu, vaan realistisesti. No, totuus satuttaa. Onhan tuo nyt todella välinpitämätöntä ajatusmaailmaa, että jos mediumlihassa on mm. salmonellariski ja se on siksi kiellettyä raskausaikana, niin tämä yksi vielä mainostaa, kuinka on syönyt jo toistamiseen sitä mediumkastiketta ja ihan tietoisesti. Vahinko on eri asia, mutta että lisää vielä vetää ja ottaa tietoisen riskin. Vaikka riski olisikin pieni, mutta miksi ottaa se, jos sillä vaarantaa tulevan lapsensa terveyden, jopa hengen. Sitten vielä tokaisee vaan, että jos tuon takia menee kesken, niin sitten menee.

Itse olen ollut tarkka rajoitusten kanssa ilman mitään stressiä. Ja mitä noista stressaa, kun käyttää vaan järkeä ja toimii ohjeiden mukaan. 5 tervettä lasta saatu, enkä kyllä olisi itselleni anteeksi antanut, jos tietoisesti olisin alkiota/sikiötä riskeerannut mitenkään rakausaikana.
Kastikkeen syöjä täällä moi, ei satuttanut totuus, mutta samaa mieltä kuin muut, typerää kommentointia, herkkä hipiäisempi olisi saattanut mielensä pahoittaakin.

Ihmettelen vain mitä se sinulta on pois, jos olen valmis ottamaan enemmän riskejä kuin sinä?

Jos tässä haluaisi hysteerisesti varmistaa, ettei mitään satu, niin olisi parempi olla tekemättä yhtään mitään. Tänään myös kiipesin tikkaille, sillä piti kiinnittää räystäs. Ei ehkä kannattavinta, mutta kyllä se elämä on pakko jatkua vaikka raskaana onkin ja itse uskon siihen, että asioilla on tarkoitus mennä juuri kuten ne menee - eli jos valitsen syödä medium lihaa ja raskaus päättyy sen vuoksi, niin se on tarkoitettu niin. Jos kävelen kadun yli ja auto ajaa ylitseni ja kuolen itse, se on tarkoitettu niin.
 
  • Tykkää
Reactions: 1984 ja Rakaskolmas
Huomenna ultra, oon jotenkin ihan varma, että huonoja uutisia sieltä saadaan tälläkin kertaa. Onneksi oon aika sinut sen kanssa, kai kaikkeen tottuu. 🤷🏻‍♀️

Toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi hyvin! Oliko jollain muulla kans np ultra nyt lähipäivinä? 😊
 

Yhteistyössä