Syyskuiset 2023

vierailija
Moikka!

Huomasin kans ettei täällä kovin aktiivista keskustelua ole, mutta mä en ennen rakenneultraa meinaa liittyä mihinkään ryhmiin tai tehdä mitään hankintojakaan toisaalta. Hauskaa kun laiyoit

Mä en huomaa mitään pyöristymistä, toki olen aika lihava muutenkin ja ruokahalu on ollut aika kiven alla kun ei juuri mitään tee mieli syödä. Kaikki vaatteet menee normisti päälle, ainakin toistaiseksi, toki käytän aika väljiä vaatteita normistikin.

Miten sulla on muuten olo? Täällä ei valikoivaa ruokahalua lukuunottamatta ole mitään oireita, väsymyskin helpottanut aika tavalla.

13+1 tänään
Mulla on itse asiassa oikein hyvä olo tällä hetkellä, kiitos kysymästä! 😊 Liitoskivut (?) välillä vaivaa, mutta ei mitenkään pahasti. Tai ainakin luulen, että kyse on niistä.

Olen alkanut tällä viikolla kertomaan raskaudesta ystäville ja kerroinpa myös työnantajalle, koska äitiyslomani vaatii rekrytointia ja eihän tässä ole kesälomien takia kuin 3,5 kk, että jään pois. Lisäksi, jos en olisi alkanut nyt kertomaan, niin unohtaisin tyystin olevani raskaana - vatsa ei ole kasvanut, alkuraskauden oireet ovat poissa, ja kukaan ei kysy mitään raskauteen liittyvää kun kukaan ei tiedä että olen raskaana. 😂

Pidetään face- ryhmässä teille mattimyöhäsille paikkaa

Täällä kyllä ihan selvä raskaus maha, varmaan vaikuttaa että on neljäs raskaus seitsemän vuoden sisään. Tänään just tunnusteli että aika korkealla tuo kohdun reuna jo tuntuu liikkeitä tuntunut jo muutaman viikon, alkuun epäilin voiko olla mutta kyllä ne vaan tasaisesti on vahvistunut ja lisääntynyt
Täällä myös tosi valikoivaa ruokailua vaikka pahoinvointi on enää tosi minimaalista, teen omat ruoat itselle ja muille perheelle omat... Nyt suosiossa on ollut salaatit missä paljon salaattijuustoa ja kalakeitto punaiset lihat ja etenkin makkarat ja nakit tekee tosi pahaa edelleen, eikä kyllä kanakaan uppoa

Muoks. 14+3
Kiva kun pidätte paikkaa! 🥰 Mä en tiedä miten kohdun reunaa voi tunnustella, ehkä neuvolassa joku kerta neuvovat. 😁

-H 14+1
 
Me käytiin tänään neuvolassa ja jännitin hirmu paljon löytyykö syke, mutta siellä se oli kuten kuuluukin. Sikiö vaan paineli karkuun sitä mukaa kun neuvolatäti dopplerilla etsi. 😃

Tänään ehkä ensimmäistä kertaa alkanut uskoa siihen, että kaikki saattaakin mennä ihan hyvin. Jännä fiilis!

Parin viikon päästä eka sokerirasitus, sit vielä toinen myöhemmin ellei radia tuolta jo tulisi. 😊 Tuntuu, että kaiken maailman käyntejä nyt tulee tosi paljon. 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Rakaskolmas
Pidetään face- ryhmässä teille mattimyöhäsille paikkaa

Täällä kyllä ihan selvä raskaus maha, varmaan vaikuttaa että on neljäs raskaus seitsemän vuoden sisään. Tänään just tunnusteli että aika korkealla tuo kohdun reuna jo tuntuu liikkeitä tuntunut jo muutaman viikon, alkuun epäilin voiko olla mutta kyllä ne vaan tasaisesti on vahvistunut ja lisääntynyt
Täällä myös tosi valikoivaa ruokailua vaikka pahoinvointi on enää tosi minimaalista, teen omat ruoat itselle ja muille perheelle omat... Nyt suosiossa on ollut salaatit missä paljon salaattijuustoa ja kalakeitto punaiset lihat ja etenkin makkarat ja nakit tekee tosi pahaa edelleen, eikä kyllä kanakaan uppoa

Muoks. 14+3
Tosta ruokailusta lisää. Mulla on edelleen ihan taistelun takana keksiä mitään syötävää ja sanoin neuvolassakin siitä. Tuntuu ettei mitään syötäväksi kelpaavaa pilkahda mieleen ja sit lopulta löydän itseni syömässä jotain hedelmää tai dippikasviksia. Vähän turhauttavaa, mutta ruokahaluttomuus taitaa olla aika yleistä..

Toinen mikä voi vaikuttaa on kohta 2 viikkoa kestänyt päänsärky, liikunta siihen tuntuu auttavan (ja se riittävä syöminen)! 🤣 Kävin jo peloissani ostamassa verenpainemittarin kun paineet on aina ollut vähän koholla, mutta nyt raskauden aikana ne on ihanteelliset. 😅 Eli ei johdu siitäkään. Juttelin äidin kanssa ja sillä oli ollut ihan sama homma aikoinaan. Mutta joo, panadolia ei viiti jatkuvasti popsia joten koitan kestää tätä otsasärkyä nyt vaan ja elää päivä kerrallaan. 😊

ja tänään 13+3
 
Onko teillä ollut alusta asti tuo ruokahaluttomuus? Mulla iskenyt vasta nyt tämmönen olo että mitään ei tee mieli. Eli käytännössä saan ajatuksen että vois syödä jtn ja kävelen keittiöön ja mikään sieltä ei kelpaa. Tai sitten voin syödä vaan tosi vähän. Ja mulla oli varmaan viikkoon 9 tosi suuri ruokahalu ja söin varmaan enemmän kuin koskaan:D kärsin kans tuosta päänsärystä enkä uskalla syödä lääkkeitä😬 tunsiko kukaan vielä viikolla 12 liikkeitä? Mulla siis kolmas raskaus ja tässä jännään että millon tuntis ekoja hipaisuja..

11+1
 
Onko teillä ollut alusta asti tuo ruokahaluttomuus? Mulla iskenyt vasta nyt tämmönen olo että mitään ei tee mieli. Eli käytännössä saan ajatuksen että vois syödä jtn ja kävelen keittiöön ja mikään sieltä ei kelpaa. Tai sitten voin syödä vaan tosi vähän. Ja mulla oli varmaan viikkoon 9 tosi suuri ruokahalu ja söin varmaan enemmän kuin koskaan kärsin kans tuosta päänsärystä enkä uskalla syödä lääkkeitä tunsiko kukaan vielä viikolla 12 liikkeitä? Mulla siis kolmas raskaus ja tässä jännään että millon tuntis ekoja hipaisuja..

11+1

Mulla alkoi ruokahaluttomuus viikolla 6, ensimmäinen raskaus missä on tämmöstä ollu, edellisissä ollut valtava roskaruoan himo ja nyt popsin vaan jotain salaattia🙄 toisaalta kyllä va kun tota painoa on sen verran ylimääräistä niin ei paino ala heti nousta hirveetä kyytiä😅 ei kyllä muutenkaan tämä raskaus noudata samaa kaavaa oikein missään asiassa kun edelliset raskaudet🙈
Tais olla just viikko 12 ku tuntui ekoja kuplintoja, mulla tää on neljäs raskaus ja ei oo muut näin aikasin tuntunut, eka ja toka tuntui jossain 14-16 viikon holleilla🙈 kolmosesta meni paaaljon pitempään kun istukka oli edessä.

14+5
 
Onko teillä ollut alusta asti tuo ruokahaluttomuus? Mulla iskenyt vasta nyt tämmönen olo että mitään ei tee mieli. Eli käytännössä saan ajatuksen että vois syödä jtn ja kävelen keittiöön ja mikään sieltä ei kelpaa. Tai sitten voin syödä vaan tosi vähän. Ja mulla oli varmaan viikkoon 9 tosi suuri ruokahalu ja söin varmaan enemmän kuin koskaan kärsin kans tuosta päänsärystä enkä uskalla syödä lääkkeitä tunsiko kukaan vielä viikolla 12 liikkeitä? Mulla siis kolmas raskaus ja tässä jännään että millon tuntis ekoja hipaisuja..

11+1
On joo! Tai oon tosi tarkkaan joutunut koko ajan miettimään mikä menisi alas, ensin oli ihan pahoinvointia joka aiheutti ja nyt muuten vaan ei meinaa ruoka maistua. Sit kun löydän jotain mikä maistuu niin ruokahalu on loputon! 😅 Mulla kans koko ajan ollut niin, että liha ei meinaa upota, mutta hedelmät ja vihannekset maistuu.

En oo tuntenut liikkeitä, mutta en osaisi varmaan tunnistaakaan mitään. 😃 Mulla istukka edessä, että voi kestää pitkäänkin. Yksi päivä aivastelin ja hetki sen jälkeen alavatsassa pulputteli, en tiedä sätkikö sikiö reaktiona mun aivasteluun vai oliko suoliston liikkeet.
 
  • Tykkää
Reactions: Rakaskolmas
vierailija
Mulla meni normaalia terveellisempää ruokaa ja pienempiä määriä viikot 7-12, sitten ruokahalu ikävä kyllä normalisoitui ja viikosta 12 saakka maistunut taas normaalisti hiilari ja rasvahöttö ja herkut eikä enää himota kasvikset ja hedelmät.

Mulla vatsassa suolituntemuksia normaalistikin pitkin päivää, joten en ainakaan mitään poikkeavaa ole tuntenut. Suolen pulputtavaa liikettä päivittäin, mutta sitä on tuntunut jo kymmeniä vuosia 🤣
Viikkoja 16 ja ensiraskaus, neuvolassa sanoivat että yleensä viikon 20 tiennoilla alkaa tuntumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rakaskolmas
vierailija
Mulla alkoi ruokahaluttomuus viikolla 6, ensimmäinen raskaus missä on tämmöstä ollu, edellisissä ollut valtava roskaruoan himo ja nyt popsin vaan jotain salaattia toisaalta kyllä va kun tota painoa on sen verran ylimääräistä niin ei paino ala heti nousta hirveetä kyytiä ei kyllä muutenkaan tämä raskaus noudata samaa kaavaa oikein missään asiassa kun edelliset raskaudet
Tais olla just viikko 12 ku tuntui ekoja kuplintoja, mulla tää on neljäs raskaus ja ei oo muut näin aikasin tuntunut, eka ja toka tuntui jossain 14-16 viikon holleilla kolmosesta meni paaaljon pitempään kun istukka oli edessä.

14+5
Mulla sama juttu, 3.s raskaus ja täysin aiemmista poikkeava.

Hirveät pahoinvoinnit jotka ovat kestäneeKAUAN. Kaikki mahdolliset vatsaoireet, närästys, ummetus, ahdistava turvotus
Olen jopa joutunut valikoimaan tarkkaan mitä syön. Ruokavalio äkkiä gluteiiniton, laktoositon, sitrushedelmätön ja vaikka mitä rajoitteita. Lopulta hommasin piigeeliä oireisiin ja pikkuhiljaa alko auttaa..
Aiemmista olin lähes oireeton.

Liikkeitä olen tuntenut pariin otteeseen jo nyt, 11+3 tunnistan eron kyllä suolistomölinöistä.

Lieneekö vanhentunut kroppani syynä voimakkaisiin oireisiin vai mikä. Monella on kuulostanut olevan hyvin samanlaista tarinaa nyt tällä kertaa.

Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
vierailija
Mua ahdistaa ajatuskin kertomisesta kavereille ja tutuille. Siis todella! En edes tiedä miten asian ottaisin puheeksi.
Monta kertaa tuntuu kuin valehtelisin kavereille kun en pystykään lähtemään bileisiin tai en voikaan tehdä asioita mitä yleensä teen.
En ole vielä näin aikaisin halunnut kertoa kenellekään mutta mun työ ja harrastus on sen verran riskialtis laji, että siinä on alettava melko varhaisessa vaiheessa varomaan.
Lisäksi elämäntapani on aikaisempien lasten kasvettua isoiksi muuttunut kauaksi lapsiperhearjen elämäntavoista.
Olemme viettäneet aikaa fine dining merkeissä tai istunut iltaa punaviinejä ja juustoja maistellen..
Tänä vuonna en ole ollut missään mukana.. kohta on pakko sanoa jotain…
 
vierailija
Mua ahdistaa ajatuskin kertomisesta kavereille ja tutuille. Siis todella! En edes tiedä miten asian ottaisin puheeksi.
Monta kertaa tuntuu kuin valehtelisin kavereille kun en pystykään lähtemään bileisiin tai en voikaan tehdä asioita mitä yleensä teen.
En ole vielä näin aikaisin halunnut kertoa kenellekään mutta mun työ ja harrastus on sen verran riskialtis laji, että siinä on alettava melko varhaisessa vaiheessa varomaan.
Lisäksi elämäntapani on aikaisempien lasten kasvettua isoiksi muuttunut kauaksi lapsiperhearjen elämäntavoista.
Olemme viettäneet aikaa fine dining merkeissä tai istunut iltaa punaviinejä ja juustoja maistellen..
Tänä vuonna en ole ollut missään mukana.. kohta on pakko sanoa jotain…
Siis tuo on niin surullista, että Suomessa pitää selitellä sitä, ettei käytä alkoholia 😔

En nyt tähän raskaana oloon osaa kompata, kun olen ollut jo vuosia absolutisti, mutta kun lopetin alkoholin käytön aikanaan, tuntui oikein syylliseltä olla juomatta ilman "hyvää" syytä. Epäiltiin raskautta tai että koinko juomiseni ongelmalliseksi ja kummasteltiin kun syy oli vain etten halua.

Voisitko mennä illanistujaisiin ja ottaa alkoholia? Todeta, ettei sinun nyt vain tee mieli alkoholia?
 
Mä käytin ensimmäisessä raskaudessa tekosyynä sitä, että halusin opetella tekemään hyviä mocktaileja. Opinkin :) Mutta mua ei kukaan ole koskaan pitänyt alkoholin suurena fanina, joten tällainen siirtymä oli tosi helppo eikä kukaan kysynyt sen enempää, vaikka harvemmin mä seurassa lasillisesta kieltäydyin. Tehtiin sitten kaikenlaista hauskaa alkoholintonta juotavaa porukassa. Mun kokemus on, että kukaan ei kysellyt ja raskaus oli suurimmalle osalle yllätys, vaikka arvelin, että tällainen syy on läpinäkyvä.

Mä olen joutunut joillekin työkavereille kertomaan, että en voi sitoutua vastuutehtäviin, jotka ulottuvat syksylle, koska kävi miten kävi mä en ole siinä tilanteessa, jossa voin hoitaa vastuuni kunnialla. Muuten me ei aiota kertoa kenellekään sukulaiselle tai ystävälle ennen kuin rakenneultra on ohi, ja ehkä ei sittenkään... Kai sitä voi jonnekin kesäkuulle lykätä? Oon edelleen niin ahdistunut ajatuksesta, että tämä päättyy huonosti, että mua hirvittää miettiä, miten mä koskaan selitän sen, etten saa tätä(kään) lasta ja etten kestä sellaista kömpelöä lohduttelua ja välttelyä.

15+0
 
Siis tuo on niin surullista, että Suomessa pitää selitellä sitä, ettei käytä alkoholia

En nyt tähän raskaana oloon osaa kompata, kun olen ollut jo vuosia absolutisti, mutta kun lopetin alkoholin käytön aikanaan, tuntui oikein syylliseltä olla juomatta ilman "hyvää" syytä. Epäiltiin raskautta tai että koinko juomiseni ongelmalliseksi ja kummasteltiin kun syy oli vain etten halua.

Voisitko mennä illanistujaisiin ja ottaa alkoholia? Todeta, ettei sinun nyt vain tee mieli alkoholia?
Tuo on totta! Mä oon kans jo hetken ollut juomatta, en oo tehnyt mitään päätöstä ja meinaan juoda sit kun siltä tuntuu. Mutta kyllä alkuun sai toden teolla painokkaasti sanoa ei kiitos ellen ollut autolla (ja ”aina sä yhden voit ottaa”).

Mutta toisaalta jos yksikin mun tuottavista ei jossain joisi alkoholia niin en itse kiinnittäisi asiaan mitään huomiota, en usko, että ihmiset oikeasti kyttää niin tarkasti muiden juomisia. On tosi huono vitsi ehdotella raskautta jos vaan ei tee mieli alkoholia.

Täällä sama kuin yllä, että rakenneultran yli odotellaan laajemmin kertomista jos vain ulkonäkö sen sallii. Ainakaan vielä ei näy ulos päin mitään.

14+0
 
vierailija
Mä olin aikaisemmin täysin absolutisti, mutta myöhemmin tilanne muuttui kun oli enemmän vapautta ja lapset isoja sekä sellainen ystäväpiiri jotka ovat kiinnostuneet ruoasta ja juomasta.
Uskon et saan ihan uskottavasti selitettyä et en vaan halua tällä kertaa, mut jonnekin fine diningiin on aika typerä lähteä jos ei ota ruokalajeihin kuuluvia juomia.
Tosin saahan ne kaikki alkoholittomanakin.
Mun tapauksessa maha tulee paljastamaan tilanteen ennen rakenneultraa takuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: 1984 ja Rakaskolmas
Tuohon alkoholi juttuun, niin on kyllä ihan tosi että inhottavan paljon joutuu täällä juomattomuutta selittelemään. Tuntuu kuitenkin, että muutos on ehkä parempaan päin ja varmasti riippuu seurastakin. Loppujen loppuksi seura on varmasti tärkeämpää ystävillekkin entä se juominen ja enempi nykyään tapaa ihmisiä jotka ei juo kuin ennen. Ja tuohon maha asiaan niin ei kyllä täälläkään mitään puhetta että vois ootella paljastumista rakenneultraan😅 kaveri kysy että miten lapset ei oo huomannu jo nyt muuttunutta mahaa😅
11+6
 
Tuohon alkoholi juttuun, niin on kyllä ihan tosi että inhottavan paljon joutuu täällä juomattomuutta selittelemään. Tuntuu kuitenkin, että muutos on ehkä parempaan päin ja varmasti riippuu seurastakin. Loppujen loppuksi seura on varmasti tärkeämpää ystävillekkin entä se juominen ja enempi nykyään tapaa ihmisiä jotka ei juo kuin ennen. Ja tuohon maha asiaan niin ei kyllä täälläkään mitään puhetta että vois ootella paljastumista rakenneultraan kaveri kysy että miten lapset ei oo huomannu jo nyt muuttunutta mahaa
11+6
Oho, aika aikaisessa näkyy 🙈😃

Musta ei huomaa mitään ja 14+2. Tosin en oo koskaan näin pitkälle päässyt, eikä ekasta usein kasva maha niin nopeasti. Lisäksi on tota ylipainoa ja kun en oo syönyt kunnolla niin oon varmasti laihtunut ja pyöristynyt samaan aikaan, +-0. 🤷🏻‍♀️😃
 
Oho, aika aikaisessa näkyy

Musta ei huomaa mitään ja 14+2. Tosin en oo koskaan näin pitkälle päässyt, eikä ekasta usein kasva maha niin nopeasti. Lisäksi on tota ylipainoa ja kun en oo syönyt kunnolla niin oon varmasti laihtunut ja pyöristynyt samaan aikaan, +-0.
Mulla on kolmas raskaus ja oon suht hoikka ja eihän se kohtu vielä niin eteen työnny mutta kai on sen verran kasvanu että työntää muuta ulospäin ja siihen päälle vielä turvotus😅 kuitenkin selvä alamahapömppö jota ei ollut ennen raskautta:D
 
Moikka, ehkä joku täällä vielä päivystää. 😃 Onko muilla kenelläkään kaikki oireet kadonneet ja vatsakaan ei vielä kasva, sitten nousee huoli onko kaikki hyvin? 🙈 Vaikka oireettomuus toisella kolmanneksella taitaa olla tosi normaalia. On tää kyllä odottelua!

14+6
 
Mä jatkan ihan samalla oirekirjolla kuin tähän asti: ei mitään 😂 Väsyttää ehkä normaalia enemmän, mutta sen voisi varmaan laittaa kipeänä huonosti nukkuvan esikoisen piikkiin. Ei mulla mitään vatsaakaan ole, mutta siitä olen kiitollinen, niin voin piilotella tilannetta kauemmin.

Radi sen sijaan on 🙃 Mulla on ihan todella vahva sukurasite diabetekselle, joten tää ei ole yllätys, mutta oisin mieluummin elänyt ilman. Edellisessä raskaudessa oli eikä se vaikuttanut muhun, raskauteen tai lapsen kokoon mitenkään, mutta yhyy kun en jaksaisi tökkiä itseäni sormeen.

Kuukausi rakenneultraan.

15+6
 
vierailija
Moikka, ehkä joku täällä vielä päivystää. Onko muilla kenelläkään kaikki oireet kadonneet ja vatsakaan ei vielä kasva, sitten nousee huoli onko kaikki hyvin? Vaikka oireettomuus toisella kolmanneksella taitaa olla tosi normaalia. On tää kyllä odottelua!

14+6
Täällä ollaan! Aivan viime päivinä olen huomannut alavatsan pyöristymistä! Olen aika pienikokoinen, niin ehkä siksi huomaan vatsan kasvua jo vaikka kyseessä ensimmäinen raskaus. Dopplerilla sydänäänten kuuntelu tuo itselle turvaa. ☺


Mä jatkan ihan samalla oirekirjolla kuin tähän asti: ei mitään Väsyttää ehkä normaalia enemmän, mutta sen voisi varmaan laittaa kipeänä huonosti nukkuvan esikoisen piikkiin. Ei mulla mitään vatsaakaan ole, mutta siitä olen kiitollinen, niin voin piilotella tilannetta kauemmin.

Radi sen sijaan on Mulla on ihan todella vahva sukurasite diabetekselle, joten tää ei ole yllätys, mutta oisin mieluummin elänyt ilman. Edellisessä raskaudessa oli eikä se vaikuttanut muhun, raskauteen tai lapsen kokoon mitenkään, mutta yhyy kun en jaksaisi tökkiä itseäni sormeen.

Kuukausi rakenneultraan.

15+6
Onpa ikävä tuo radi!! Itsekin kävin vahvan sukurasitteen takia jo ensimmäisessä sokerirasituksessa, mutta ei ollut radia.

Täällä reilu kuukausi rakenneultraan. Lääkärin tarkastuksessa alkuviikosta ultrattiin sydänäänet, oli kivaa ja yllättävää kun nimenomaan ultrattiin. Muuta siellä ei oikeastaan tehty, paitsi todettiin että kyseessä ei ole riskiraskaus. 🤷🏼‍♀️ Saatiin seuraava neuvola-aikakin vasta 20+1 vaikka piti olla viikolla 18-19. En arvannut, että olisi pitänyt olla yli kuukausi etukäteen liikkellä neuvola-ajan varaamisen kanssa.

-H 15+5
 
vierailija
Mulla oireet muuttuneet, mutta kyllä olo on myös väliin helpottunut. Tuskastuttaa vaan kun närästys tai muu vaiva iskee päälle rajusti. Nyt on vaan alkanut tulla nälkä aika usein.

12+4
 
Mulla oireet muuttuneet, mutta kyllä olo on myös väliin helpottunut. Tuskastuttaa vaan kun närästys tai muu vaiva iskee päälle rajusti. Nyt on vaan alkanut tulla nälkä aika usein.

12+4
Kiva kun alkaa ruoka maistua! Mulla edelleen aika valikoivasti, ja ei tee tiukkaakaan olla illalla syömättä. Tosin syön normaalistikin aika aamupainotteisesti kun herään aikaisin ja nukkumaan mennään 20-21. 😊 Aamupala jos jää väliin niin tulee karmiva nälkä kyllä!
 
Täällä ollaan! Aivan viime päivinä olen huomannut alavatsan pyöristymistä! Olen aika pienikokoinen, niin ehkä siksi huomaan vatsan kasvua jo vaikka kyseessä ensimmäinen raskaus. Dopplerilla sydänäänten kuuntelu tuo itselle turvaa.



Onpa ikävä tuo radi!! Itsekin kävin vahvan sukurasitteen takia jo ensimmäisessä sokerirasituksessa, mutta ei ollut radia.

Täällä reilu kuukausi rakenneultraan. Lääkärin tarkastuksessa alkuviikosta ultrattiin sydänäänet, oli kivaa ja yllättävää kun nimenomaan ultrattiin. Muuta siellä ei oikeastaan tehty, paitsi todettiin että kyseessä ei ole riskiraskaus. Saatiin seuraava neuvola-aikakin vasta 20+1 vaikka piti olla viikolla 18-19. En arvannut, että olisi pitänyt olla yli kuukausi etukäteen liikkellä neuvola-ajan varaamisen kanssa.

-H 15+5
Huomaan minäkin vähän jo mahaa, mutta oon aivan varma ettei kukaan muu huomaa vielä hetkeen mitään. Sopii hyvin kun haluaisin pitää tämän salassa esim töissä vielä rakenneultraan asti. 😊 Eka sokerirasitus tiistaina, jännä nähdä tuleeko radidiagnoosi!
 
vierailija
Täällä starttasi viime viikkolla viikko 18 ja nyt vatsa tullut esille ja myös jotain liikkeen kaltaista tuntuu.

Raskausoireet olleet melkolailla viikosta 12 lähtien pois, mitä nyt nälkä on jäätävä ja jatkuva ja syönkin päivittäin epäterveellistä roskaruokaa 😬 Nyt myös alkanut vatsa olemaan kuralla, tuntuu että paine suolta vasten on varsinkin kävellessä niin kova, että on tarve päästä pian vessaan.

Jokos muut ovat nimiä miettineet näin aikaisessa vaiheessa? Meillä nimi lyöty jo lukkoon, kun on sukupuolesta tieto.
 

Yhteistyössä