Syyskuiset 2023

vierailija
Huomenna ultra, oon jotenkin ihan varma, että huonoja uutisia sieltä saadaan tälläkin kertaa. Onneksi oon aika sinut sen kanssa, kai kaikkeen tottuu.

Toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi hyvin! Oliko jollain muulla kans np ultra nyt lähipäivinä?
Tsemppiä!! Täällä peukut pystyssä, että kaikki ois hyvin viimeinkin teillä! 💗 Täällä kans huomenna np!

-R
 
  • Rakkaus
Reactions: 1984
vierailija
Peukut pystyssä kaikille, joilla np-ultra tänään tai lähiaikoina vielä edessä! 🥰

Joko olette kertoneet raskaudesta? Meillä vieläkin salaillaan, eikä oikeastaan ole tuntunut edes vaikealta. Perheille ajatuksena kertoa rv 16 ja ystäville sekä työnantajalle rv 17-18. Haluan ajoissa ennen pois töistä jäämistä alkaa siirtämään seuraaville isoja, jatkuvia projekteja, joiden vetovastuussa olen. 😊 Varsinkin kun ajatuksena jäädä pois suoraan kesälomalta, eli noin 2 kk ennen laskettua aikaa.

-H 13+0
 
Peukut pystyssä kaikille, joilla np-ultra tänään tai lähiaikoina vielä edessä!

Joko olette kertoneet raskaudesta? Meillä vieläkin salaillaan, eikä oikeastaan ole tuntunut edes vaikealta. Perheille ajatuksena kertoa rv 16 ja ystäville sekä työnantajalle rv 17-18. Haluan ajoissa ennen pois töistä jäämistä alkaa siirtämään seuraaville isoja, jatkuvia projekteja, joiden vetovastuussa olen. Varsinkin kun ajatuksena jäädä pois suoraan kesälomalta, eli noin 2 kk ennen laskettua aikaa.

-H 13+0
Mä olin ajatellut, että haluan kertoa osalle heti jos np-ultrassa kaikki hyvin. Mutta nyt kun se on ohi ja pelko helpotti niin ei ookaan mikään kiire kertoa. 😂
 
Myös meillä ultrassa kaikki hyvin ♥ Meillä laskettu aika tarkentui 3.9. Tärisin ennen ultraa ja alkulöpinän aikana, ja kätilö oli tosi ihanan rauhoittava ja selitti pitkällisesti kaiken, kun vatsassa jumpattiin. Meidän riskiluvut on ihan olemattomat. Nyt huokaisen päivän ja yritän leikkiä, että kaikki on hyvin, kun muutakaan en tiedä.

Kerrottiin kahdelle läheisimmälle ystävälle. Toinen tulee sitten katsomaan esikoista synnytyksen ajaksi riippumatta siitä, milloin se tapahtuu. Sukulaiset ja työ saa tietää vasta rakenneultran jälkeen. Mulle ei tule sijaista, niin sitä ei tarvitse pitää mielessä. Sukulaisia taas ei nähdä sitä ennen, niin ei oikein ole syytä kertoa.
 
Myös meillä ultrassa kaikki hyvin Meillä laskettu aika tarkentui 3.9. Tärisin ennen ultraa ja alkulöpinän aikana, ja kätilö oli tosi ihanan rauhoittava ja selitti pitkällisesti kaiken, kun vatsassa jumpattiin. Meidän riskiluvut on ihan olemattomat. Nyt huokaisen päivän ja yritän leikkiä, että kaikki on hyvin, kun muutakaan en tiedä.

Kerrottiin kahdelle läheisimmälle ystävälle. Toinen tulee sitten katsomaan esikoista synnytyksen ajaksi riippumatta siitä, milloin se tapahtuu. Sukulaiset ja työ saa tietää vasta rakenneultran jälkeen. Mulle ei tule sijaista, niin sitä ei tarvitse pitää mielessä. Sukulaisia taas ei nähdä sitä ennen, niin ei oikein ole syytä kertoa.
Jee!!! 🥳🥰 Ihania uutisia teilläkin!

Meillä vielä odotellaan verikokeen tuloksia jotka kuulemma odotti tuota ultraa. Eli nyt kun ultrassa kaikki hyvin niin verikokeiden seulat katsotaan tarkemmin ja sitten saadaan tietää onko mitään suurempia riskejä.

Me kans kerrottiin yhdelle ystävälle ja mun äidille, loput saa odottaa myöhempää ilmoitusta. Töissä haluaisin kertoa vasta rakenneultran jälkeen, mutta riippuu paljon siitä miten nopeasti pötsi pulpahtaa esille. 😅 Haluan sit kertoa kyllä jo jos sen selkeästi muutenkin näkee.
 
vierailija
Meillä kerrottiin vsnhemmille ja läheisille ystäville jo heti plussasta ja muistuteltiin vain useasti kkm suuresta riskistä.

Töihin ja muille tuttaville np ultran jälkeen.
 
vierailija
Mites, ovatko muut saaneet veikkauksia sukupuolesta?

Meille jo Np ultrassa sanottiin, että aivan selkeä poika, niin selkeä, että jos nipt veret sanoo muuta, hän joutuu harkitsemaan alan vaihtoa 🤣 Ja nipt vahvisti tämän eli poika on tulossa tänne.
 
Mites, ovatko muut saaneet veikkauksia sukupuolesta?

Meille jo Np ultrassa sanottiin, että aivan selkeä poika, niin selkeä, että jos nipt veret sanoo muuta, hän joutuu harkitsemaan alan vaihtoa Ja nipt vahvisti tämän eli poika on tulossa tänne.
Oho!!! Millä viikoilla kävitte?

Mä just mietin, että oiskohan sen voinut jo nähdä, mutta ei kyllä ollut mitään puhetta. 😅 Mulla on vaan todella vahvasti sellainen olo, että tyttö. En todellakaan tiedä mihin perustan tän ajatuksen, mutta yllätyn sitten kovasti jos onkin poika. Toki molemmat yhtä toivottuja, mutta olo on hyvinkin selkeä, miehellä kans.
 
vierailija
Oho!!! Millä viikoilla kävitte?

Mä just mietin, että oiskohan sen voinut jo nähdä, mutta ei kyllä ollut mitään puhetta. Mulla on vaan todella vahvasti sellainen olo, että tyttö. En todellakaan tiedä mihin perustan tän ajatuksen, mutta yllätyn sitten kovasti jos onkin poika. Toki molemmat yhtä toivottuja, mutta olo on hyvinkin selkeä, miehellä kans.
Käytiin 13+2 ja näytti ihan ruudulta että sen verran selkeesti roikkuu jotain haarojen välissä, että hän ei epäile yhtään 🤣
Itsekään en osannut edes aavistaa, että näin varhain olisi mahdollista mitään nähdä.

Meillä myös alusta asti hyvin vahva tunne tytöstä miehen kanssa, joten oltiin hyvin yllättyneitä (ja suoraan sanottua järkyttäneitäkin) tästä tiedosta. Vaikkei sukupuolella loppupeleissä ole väliä, niin kyllä rehellisesti sanottuna sitä tyttöä enempi toivottiin. 🙈
 
Käytiin 13+2 ja näytti ihan ruudulta että sen verran selkeesti roikkuu jotain haarojen välissä, että hän ei epäile yhtään
Itsekään en osannut edes aavistaa, että näin varhain olisi mahdollista mitään nähdä.

Meillä myös alusta asti hyvin vahva tunne tytöstä miehen kanssa, joten oltiin hyvin yllättyneitä (ja suoraan sanottua järkyttäneitäkin) tästä tiedosta. Vaikkei sukupuolella loppupeleissä ole väliä, niin kyllä rehellisesti sanottuna sitä tyttöä enempi toivottiin.
Ymmärrän, olisi varmasti kans järkytys kuulla, että kyllä tämä on poika. 🤣 Mutta siitä kun selviää niin kyllähän lastaan rakastaa yhtä paljon sukupuolesta riippumatta. 😊
 
vierailija
Edellisiin viesteihin viitaten, ei ollut mitään puhetta sukupuolesta np-ultrassa. Täälläkin tosi vahva tyttöfiilis, olen siis yllättynyt jos onkin poika, vaikka tämä sukupuoliarvaus perustuukin pelkkään fiilikseen. 😂 Tulen pyytämään mahdollisen tiedon sukupuolesta paperille, eli en halua sitä heti rakenneultrassa itse kuulla.

-H 13+0
 
Edellisiin viesteihin viitaten, ei ollut mitään puhetta sukupuolesta np-ultrassa. Täälläkin tosi vahva tyttöfiilis, olen siis yllättynyt jos onkin poika, vaikka tämä sukupuoliarvaus perustuukin pelkkään fiilikseen. Tulen pyytämään mahdollisen tiedon sukupuolesta paperille, eli en halua sitä heti rakenneultrassa itse kuulla.

-H 13+0
Oon kans miettinyt tota sukupuolen paljastamista, mutta ehkä sit kuitenkin haluan kuulla siellä heti. 😊 Täytyy toki miehenkin kanssa asiasta keskustella. Yks tuttu teki hauskasti, pyysivät lapulle, mutta avasivat sen vasta kun lapsi oli jo syntynyt. Oli mahis katsoa, mutta eivät lopulta halunneet tietää. 😊
 
Peukut pystyssä kaikille, joilla np-ultra tänään tai lähiaikoina vielä edessä!

Joko olette kertoneet raskaudesta? Meillä vieläkin salaillaan, eikä oikeastaan ole tuntunut edes vaikealta. Perheille ajatuksena kertoa rv 16 ja ystäville sekä työnantajalle rv 17-18. Haluan ajoissa ennen pois töistä jäämistä alkaa siirtämään seuraaville isoja, jatkuvia projekteja, joiden vetovastuussa olen. Varsinkin kun ajatuksena jäädä pois suoraan kesälomalta, eli noin 2 kk ennen laskettua aikaa.

-H 13+0
Mä oon muutamalle kaverille kertonut, mun ja miehen porukoille ajateltiin kertoa vasta ru jälkeen jos mahan saa siihen asti peitettyä 🙈 houkuttais kyllä sen puolesta kertoa aikasemmin porukoille kun kaikki tuppaa tarjoamaan apua lasten kanssa kun oon ollu raskaana 🤣 kuormittaa tällä hetkellä aika pahasti tää lasten hoitaminen kun väsyttää nii paljon 🥱
 
Mites, ovatko muut saaneet veikkauksia sukupuolesta?

Meille jo Np ultrassa sanottiin, että aivan selkeä poika, niin selkeä, että jos nipt veret sanoo muuta, hän joutuu harkitsemaan alan vaihtoa Ja nipt vahvisti tämän eli poika on tulossa tänne.

Mulla on ollu tooosi vahva poikafiilis mut kätilö sanoi että ihan tytöltä näyttää nubin perusteella ja opiskelijalle kanssa totesi että ne semmoset viivatkin siellä näkyy🙈 mutta en kyllä usko sitä 🤣 nubi ryhmään facessa kaveri laitto mun puolesta kysymyksen niin siellä pelkkää poika veikkausta 😏 ajateltiin mennä selvittämään sukupuoli arteen heti kun vaan viikkoja tarpeeksi 🙈

13+4
 
vierailija
Mulla on ollu tooosi vahva poikafiilis mut kätilö sanoi että ihan tytöltä näyttää nubin perusteella ja opiskelijalle kanssa totesi että ne semmoset viivatkin siellä näkyy mutta en kyllä usko sitä nubi ryhmään facessa kaveri laitto mun puolesta kysymyksen niin siellä pelkkää poika veikkausta ajateltiin mennä selvittämään sukupuoli arteen heti kun vaan viikkoja tarpeeksi

13+4
Siis tää on jännä, että jos teilläkin on tyttö, niin miten nämä omat intuitiot menee usein aivan mönkään 🤣

Ystävälläni myös kummassakin raskaudessa ollut aivan varma, että tyttö tulee, mutta kaksi poikaa on synnyttänyt.

Äitini myös oli loppuun asti varma pojasta, mutta tytön synnytti.
 
Mulla on ollu tooosi vahva poikafiilis mut kätilö sanoi että ihan tytöltä näyttää nubin perusteella ja opiskelijalle kanssa totesi että ne semmoset viivatkin siellä näkyy mutta en kyllä usko sitä nubi ryhmään facessa kaveri laitto mun puolesta kysymyksen niin siellä pelkkää poika veikkausta ajateltiin mennä selvittämään sukupuoli arteen heti kun vaan viikkoja tarpeeksi

13+4
Jännä nähdä, kumpi tulee! Mikä on nub/ nubi? 🙈
 
Siis tää on jännä, että jos teilläkin on tyttö, niin miten nämä omat intuitiot menee usein aivan mönkään

Ystävälläni myös kummassakin raskaudessa ollut aivan varma, että tyttö tulee, mutta kaksi poikaa on synnyttänyt.

Äitini myös oli loppuun asti varma pojasta, mutta tytön synnytti.
Luulen et tässä käy just niin, että poika tulee vaikka kaikki tyttöä veikkaakin. 😅
 
Googlaa nub teoria semmonen genitaali nypykkä mikä näkyy jos oikeasta kulmasta ultraa, tytöillä se menee selkärangan suuntaisesti ja pojalla vähän pystympään
Ahaa 😂 kiitos!

Mulla on ollut parina päivänä kunnon päänsärky ja nyt kun se helpottaa, luin, että ibuprofeenia voi satunnaisesti käyttää jos parasetamoli ei auta. Olisinpa tiennyt ton eilen! 😃
 
vierailija
Täällä on keskustelu aikalailla hiljentynyt, mutta itse en ihan vielä halua Facebook-ryhmään liittyä... 😅 Herätellään keskustelua sen verran, että täällä alkoi tänään (laskukaavasta riippuen) toinen kolmannes! 😍 Joko muilla näkyy raskausvatsa? Itse huomaan alavatsan pyöristymistä ilman vaatteita ollessa, mutta vaatteet päällä ei varmasti kukaan huomaa mitään. Yhdetkään omistamani farkut ei tosin ole menneet pariin-kolmeen viikkoon enää kiinni, oli sen verran tiukkaa mallia jo valmiiksi.

-H 14+0
 
Täällä on keskustelu aikalailla hiljentynyt, mutta itse en ihan vielä halua Facebook-ryhmään liittyä... Herätellään keskustelua sen verran, että täällä alkoi tänään (laskukaavasta riippuen) toinen kolmannes! Joko muilla näkyy raskausvatsa? Itse huomaan alavatsan pyöristymistä ilman vaatteita ollessa, mutta vaatteet päällä ei varmasti kukaan huomaa mitään. Yhdetkään omistamani farkut ei tosin ole menneet pariin-kolmeen viikkoon enää kiinni, oli sen verran tiukkaa mallia jo valmiiksi.

-H 14+0
Moikka!

Huomasin kans ettei täällä kovin aktiivista keskustelua ole, mutta mä en ennen rakenneultraa meinaa liittyä mihinkään ryhmiin tai tehdä mitään hankintojakaan toisaalta. 😊 Hauskaa kun laiyoit

Mä en huomaa mitään pyöristymistä, toki olen aika lihava muutenkin ja ruokahalu on ollut aika kiven alla kun ei juuri mitään tee mieli syödä. Kaikki vaatteet menee normisti päälle, ainakin toistaiseksi, toki käytän aika väljiä vaatteita normistikin.

Miten sulla on muuten olo? Täällä ei valikoivaa ruokahalua lukuunottamatta ole mitään oireita, väsymyskin helpottanut aika tavalla. 😊

13+1 tänään
 
Pidetään face- ryhmässä teille mattimyöhäsille paikkaa 😘

Täällä kyllä ihan selvä raskaus maha, varmaan vaikuttaa että on neljäs raskaus seitsemän vuoden sisään. Tänään just tunnusteli että aika korkealla tuo kohdun reuna jo tuntuu 😅 liikkeitä tuntunut jo muutaman viikon, alkuun epäilin voiko olla mutta kyllä ne vaan tasaisesti on vahvistunut ja lisääntynyt 🙈
Täällä myös tosi valikoivaa ruokailua vaikka pahoinvointi on enää tosi minimaalista, teen omat ruoat itselle ja muille perheelle omat... Nyt suosiossa on ollut salaatit missä paljon salaattijuustoa ja kalakeitto 😋 punaiset lihat ja etenkin makkarat ja nakit tekee tosi pahaa edelleen, eikä kyllä kanakaan uppoa 🤢

Muoks. 14+3
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Täällä syömisen jälkeen vatsa paisuu raskausmahaksi, mutta tyhjävatsa on normaali (suolistosairauden vuoksi minulla on aina ollut alavatsa turvoksissa, joten samanlaista turvotusta vain kuin ennenkin).

Viime viikolla katosi viimeinenkin raskausoire(rintojen aristus) ja nyt sitä ei edes päivittäin enää muista olevansa raskaana. Joka ei ehkä ihan paras yhtälö 🙈 Muutama päivä sitten tein pihahommia ja katsoin että nuo terassin katon lumet on kyllä jo aika tiputtaa, könysin katolle lumihommiin ja mies kurvasi kotiin töistä ja ihmettelin hetken kun hän möyhäsi, et nyt äkkiä alas sieltä katolta 😅

16+2
 

Yhteistyössä