Syyskuiset 2023

Sain sykkeen kuuluviin Se löytyi samasta paikasta kuin esikoisen kohdalla: heti häpyluun yltä vasemmalta. Siellä hän myös varhaisultran mukaan oli. Vaikka tää ei poista mun eikä puolison pelkoja, tässä on jotain lohdullista.

Turhaan dissasin neuvolaa! Vastassa oli tosi napakka tyyppi, joka määräsi mulle laajemmin verikokeita mm. ferritiinin, koska menetin niin paljon verta. Olin siellä ehkä 20 min.
Hyvä kun sait sen kuuluville, niin ei möröt kummittele mielessä. 😊
 
Joo meillä oli se varhaisultra pari viikkoa sitten ja viikot oli pienemmät kun piti niin saatiin kontrolli. Reilu kaksi viikkoa sitten np-ultraan! Ollaan nämäkin siis käyty kunnallisella.
Okei aivan joo 😊 mä kans just varasin np ultran reilun muutaman viikon päästä ja sitten nähdään a) onko ketään kyydissä, b) onko oikeassa paikassa ja c) onko elossa. 😊
 
Täällä paha olo on tehnyt jonkun paluun taas 😐 tää on kyllä ollu nii paljon pahempi ku edellisissä raskauksissa...
Varasin kuun loppuun np- ultran, sillon on joku 13+2 kait 😊 ihan hullua et ylihuomenna alkaa jo 12. Viikko 🤪
Tänne tulee harvemmin kirjoteltua kun enempi facessa höpisee, muistakaahan laittaa viestiä jos haluat sinne mukaan ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Effis
Hyvä kun sait sen kuuluville, niin ei möröt kummittele mielessä. 😊
Kun olisikin niin 😫 Syyskuun keskenmenossa kaikki oli hyvin ja sitten niillä turvallisilla viikoilla parissa tunnissa kaikki oli ohi. Ei varoituksia, ei ennakoivia kipuja. Yhtäkkiä vaan järkyttävä määrä verta. Mä luulen, että mulla on oikeasti mielenrauha vasta, kun saavutetaan rv 27. Tämä ei perustu mihinkään muuhun kuin mielikuvaan
 
vierailija
Kun olisikin niin Syyskuun keskenmenossa kaikki oli hyvin ja sitten niillä turvallisilla viikoilla parissa tunnissa kaikki oli ohi. Ei varoituksia, ei ennakoivia kipuja. Yhtäkkiä vaan järkyttävä määrä verta. Mä luulen, että mulla on oikeasti mielenrauha vasta, kun saavutetaan rv 27. Tämä ei perustu mihinkään muuhun kuin mielikuvaan
Ihan hirveä kokemus teillä takana, oon pahoillani. 😔

-R
 
vierailija
Vu takana, arvioidut viikot 9+? muuttui hieman ja uusi arvio viikoista on 13+1 😅

Eli meistä tuleekin elokuisia mutta taidetaan jäädä tänne syyskuisiin kirjoittelemaan.

Terkuin tämä 37 vuotias ensisynnyttäjä, jolle raskaus ollut melko pelottava asia eikä vieläkään tiedä onko tämä se mitä haluaa.

Uusi sulateltava asia taas kun ollaankin pidemmällä mitä kuviteltu 🙈

Kaikki ilmeisen hyvin, riehakas kaveri kun mittoja ei meinannut saada millään kun semmoinen heilunta kävi 🤣
 
Kun olisikin niin Syyskuun keskenmenossa kaikki oli hyvin ja sitten niillä turvallisilla viikoilla parissa tunnissa kaikki oli ohi. Ei varoituksia, ei ennakoivia kipuja. Yhtäkkiä vaan järkyttävä määrä verta. Mä luulen, että mulla on oikeasti mielenrauha vasta, kun saavutetaan rv 27. Tämä ei perustu mihinkään muuhun kuin mielikuvaan
Voi hui! Toivotaan, että menee tällä kertaa hyvin. 😊
 
Musta alkaa tuntua että tämä raskaus on olon puolesta 100x pahempi ku aiemmat. Sillon olin tosin "vaan" 21 ja 23-vuotias kun aiemmat lapset syntyi ja nyt täytän jo 32, niin ehkä sekin vaikuttaa. Ihan kamalan voimaton ja sairas olo kokoajan. Joka aamu olo on kuin haudasta noussut. Kaikki hajut ja ruuat ällöttää ja mitään ei tee mieli vaikka nälkä kurnii. Salille ja uimaan en oo selvinny kohta kahteen viikkoon koska voimat on niin loppu kokoajan. Ootan vaan että tämä helpottais ja ois virtaa tehdä jotain normaalia.
Rv 7+2
Minulla ihan samoja fiiliksiä, siis välillä jo mietin et jos olisin tiennyt tästä kestokrapulasta, olisinko sittenkään lähtenyt tähän. Tänään kuitenkin ensimmäinen päivä jolloin paljon parempi olo! Sain jotain jopa aikaiseksikin. Ehdin jo miettiä et mulla on ollut joko liikaa aikaa miettiä vaivojani tai sit olen vain ikäni vuoksi huonommassa hapessa ja kärsin siksi enemmän. Liikkuminen ulkona auttaa myös vähän tuohon huonoon oloon.

7+3
 
vierailija
Mulla on loppunut kaikki oireet kun seinään. Yöunet on levottomia mutta epäilen johtuvan työtilanteestakin. Joku pieni ääni kuitenkin kertoo että kaikki on hyvin, ainakin ultrassa viime viikolla oli hyvin virkeä ja vikkelä tyyppi. ❣🙏🏻
Oon jopa lopettanut närästyslääkkeet ja se on jo jotain.😅

-R
 
Mulla on loppunut kaikki oireet kun seinään. Yöunet on levottomia mutta epäilen johtuvan työtilanteestakin. Joku pieni ääni kuitenkin kertoo että kaikki on hyvin, ainakin ultrassa viime viikolla oli hyvin virkeä ja vikkelä tyyppi.
Oon jopa lopettanut närästyslääkkeet ja se on jo jotain.

-R
Tuttu tunne, kunnes joku oire on pompannut jostain takas. 🤣 onko ollut pitkään poissa?
 
10+1 ja nyt jo kuitenkin 10+4 okei välillä vähä huono olo vaan en jotenkin laske sitä enää. Kahvia vaan on kauhee ikävä ja varmasti vaikuttaa vkl, kun saa syödä ja tehdä omassa rytmissä

-R
Nooh, toivotaan, että alkoi jo helpottaa olot, johan se alkaa kohta eka kolmannes olla sulla taputeltu. Jossain lukikin, että rv 10 alkaen voi alkaa olo helpottaa. 😊

täällä 9+5 ja on oloja, uusimpana kanan haju alkanut ällöttää 🤣 tuollasia ihan ihmeellisiä juttuja. Toinen hauska oli tuoreen tomaatin tuoksu, meinasi laittaa hissiä ylös.
 
En oo aikoihin tänne hoksannut mitään kirjoitella, kun Fb puolella tulee enemmän nyt puheltua. Mutta täällä elellään viikkoja 10+1, eka neuvola käyty 1,5viikkoa sitten, mutta koska neuvolan terkka ei osannut ultrata vauvan viikkoja (mittasi silloin 8+0 kun piti olla menkoista 9+5 ja oikeasti oli siis ovulaatiosta laskien 8+5), niin kieltäytyi antamasta meille lähetteitä minnekään seuloihin ja vaati ne saadaksemme tulemaan uudelleen ensikäynnillä (1,5h) 2 viikon kuluttua. Hoh hoijaa🙈 ärsyttääkö, ehkäpä vähän 😬 nyt siis mennään neuvolaan uudelleen 10+5 ja täytyy ripeästi saada hoidettua ajat verikokeisiin, että ne ehditään Saada ajoissa seulaa varten.

Mulla myös doppler käytössä ja mukava sillä kuulostella pientä ❤ alussa oli poikaolo, mutta nyt äidinvaistoni (joka on aina kyllä pielessä) sanoo, että tulossa olisi tyttö.
 
En oo aikoihin tänne hoksannut mitään kirjoitella, kun Fb puolella tulee enemmän nyt puheltua. Mutta täällä elellään viikkoja 10+1, eka neuvola käyty 1,5viikkoa sitten, mutta koska neuvolan terkka ei osannut ultrata vauvan viikkoja (mittasi silloin 8+0 kun piti olla menkoista 9+5 ja oikeasti oli siis ovulaatiosta laskien 8+5), niin kieltäytyi antamasta meille lähetteitä minnekään seuloihin ja vaati ne saadaksemme tulemaan uudelleen ensikäynnillä (1,5h) 2 viikon kuluttua. Hoh hoijaa ärsyttääkö, ehkäpä vähän nyt siis mennään neuvolaan uudelleen 10+5 ja täytyy ripeästi saada hoidettua ajat verikokeisiin, että ne ehditään Saada ajoissa seulaa varten.

Mulla myös doppler käytössä ja mukava sillä kuulostella pientä alussa oli poikaolo, mutta nyt äidinvaistoni (joka on aina kyllä pielessä) sanoo, että tulossa olisi tyttö.
Juu täällä on keskustelu aikalailla hiipunut, mikä oli toki ihan odotettavissakin kun sinne faceen tyypit siirtyy. 😊

jännä tuo ettei lähetä seuloihin, siellähän se la sitten tarkentuisi. Ja toisaalla sit taas saa lähetteet ilman mitään käyntiäkin, kuten minä esimerkiksi. 🤔
 
vierailija
Minä olen nyt aivan pihalla, että olenko "myöhästynyt" verikokeitten osalta jostain, kun viikot varhaisultrassa olivatkin 13 oletetun 9 sijaan.

Tarkoitus oli siis varata tällä viikolla aika labroihin, joihin sain aiemmin neuvolasta lähetteen - mutta mahtavatko nämä labrat olla nyt väärät kun olen jo 13+4?

Vai onko verikokeilla mitään väliä milloin otetaan?

Sen tiedän, että niskaturvotusta ei enää voi ultrasta katsoa ja antoivat tälle viikolle ajan NIPTiin.

Olen aivan pihalla, en ollutkaan tajunnut miten monen monta asiaa raskaudessa tutkitaan ja hutkitaan!

Huomenna on onneksi neuvolaan soittoaika, mutta ehkä täälläkin joku fiksumpi osaisi sanoa jotain?
 
vierailija
Minä olen nyt aivan pihalla, että olenko "myöhästynyt" verikokeitten osalta jostain, kun viikot varhaisultrassa olivatkin 13 oletetun 9 sijaan.

Tarkoitus oli siis varata tällä viikolla aika labroihin, joihin sain aiemmin neuvolasta lähetteen - mutta mahtavatko nämä labrat olla nyt väärät kun olen jo 13+4?

Vai onko verikokeilla mitään väliä milloin otetaan?

Sen tiedän, että niskaturvotusta ei enää voi ultrasta katsoa ja antoivat tälle viikolle ajan NIPTiin.

Olen aivan pihalla, en ollutkaan tajunnut miten monen monta asiaa raskaudessa tutkitaan ja hutkitaan!

Huomenna on onneksi neuvolaan soittoaika, mutta ehkä täälläkin joku fiksumpi osaisi sanoa jotain?
Yhdistelmäseulonnan verikoe olisi pitänyt ottaa viikolla 9+0 - 11+6, minkä lisäksi yhdistelmäseulontaan kuuluu nt-ultra viikolla 11+0 - 13+6. Mutta näköjään sinulla oli jo tiedossa, että et enää nt-ultraan kerkeä, niin silloinhan tuo verikoekaan ei olisi ollut tarpeeseen? Katso esim. täältä: https://www.terveyskirjasto.fi/odk00017
 

Yhteistyössä