Syyskuiset 2020

Tulen kanssa tänne päivittämään eilisen varhaisultran tuloksia, kun en eilen enää illalla jaksanut. Eli sieltä löytyi pikku papunen, pituutta 0,98cm eli rv 7+1, vaikka menkoista laskettuna 7+6. Tätä olin itsekin osannut odottaa, koska tiesin oviksen olleen kp 18. Mutta siellä se pikkuinen sydän sykki :love:

Oli vaan aika koomista kun mies keskittyi tekemään itselleen näöntarkastusta tutkimushuoneessa ennen kuin alkoi näytöllä papu näkyä :D
 
Tulen kanssa tänne päivittämään eilisen varhaisultran tuloksia, kun en eilen enää illalla jaksanut. Eli sieltä löytyi pikku papunen, pituutta 0,98cm eli rv 7+1, vaikka menkoista laskettuna 7+6. Tätä olin itsekin osannut odottaa, koska tiesin oviksen olleen kp 18. Mutta siellä se pikkuinen sydän sykki :love:

Oli vaan aika koomista kun mies keskittyi tekemään itselleen näöntarkastusta tutkimushuoneessa ennen kuin alkoi näytöllä papu näkyä :D
Mulla on myös 7+1 nyt meneillään ja Koksissa synnytys(y) ens viikolla meen itse varhaisultraan, saa nähdä pysyykö laskettuaika samana:love:
 
Ihania ultrakuulumisia! Täällä la on edelleen mysteeri. Kävin ke meidän neuvolatädin luona. Kohtu tuntuu alle rv10 ja sydänääniä ei vielä löytynyt. Esikoisesta kuului ekassa neuvolassa 9+5. Maanantaina on varhaisultra, joten silloin viimeistään selviää. Toivottavasti on hyviä uutisia! Jos kaikki on hyvin, niin liittyisin silloin mielelläni siihen fb-ryhmään. Pysyisin paremmin perillä myös muiden tilanteista :)
 
Täälä tänään vessassa käydessä tuli veristä vuotoa pyyhkiessä. Kovasti alkoi taas ahdistamaan. Nyt omien laskujen mukaan 6+4. Meillä siis viime syyskuussa km rv9+0.
Vaikka syyskuisesta km:sta pääsi helpolla yli, en sitä silti haluaisi kokea uudestaan. :cry:
 
@Barista
Mulle just tänään sano Neuvolassa että keskenmenossa vuotaa enemmän kun vaan pyyhkiessä

Onko sulla kipuja??

Ymmärrän sun huolen ihan täydellisesti ite kolme kertaa tässä raskaudessa säikähtänyt vuotoa
Ei kipuja.
Viime km tuhrua tuli viis päivää ennenkuin alko vuotamaan kuin hanasta. Eikä ollut silloinkaan kipuja missään vaiheessa.
 
Voi harmi, minä poistun listoilta.

Vuoto alkoi 6 pv sitten. Päivän pari vuoti reilummin pieniä hyytymiä ja repaleita. Verikokeissa kävin eilen 115 ja tänään 80. Ultrattiin keskussairaalassa ja näkyi vielä kohdussa raskausmateriaalia. Tänään kohdunsuun avaava lääke ja su cytotecit.

Toivotan kaikille kaikkea hyvää ❤
 
@Sannuliini* pahoitteluni! Voimia ❤
@m@mmutti tuplaonnea❤❤
Meillä suvussa kaksosia ja aina saanu jännäten mennä ultraan.
Niskapoimu-ultraan tuli jo aika ja se on 19.2. Ja sitten vielä perään verikokeet.
Tosin mulle tuli myös rakenneultraankin jo aika mää en jaksais oottaa. Moniko aikoo kysyä sukupuolta? Mä varmaan kysyn, liian utelias olen.
Itse olen nyt ollut monta päivää todella kovassa flunssassa, ihan veto pois.
kokoajan nälkä ja jos ei tasaseen syö tai napsi niin tulee huono olo.

kurjaa että monilla vuotoja. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!!

hyviä vointeja kaikille❤ Ihania ultrakuulumisia myös monella

Kirsberry ja sintti 8+6 ❤
 
Tämä raskaus päättyi keskenmenoon eilen. Ensi viikolla pääsen tarkistuttamaan tilanteen, mutta vuodon määrästä ja laadusta sekä vatsakivusta päätellen tämä on aika selvä peli. Jotain tällaista vähän aavistelin, koska oireet olivat niin vähäisiä verrattuna ensimmäiseen raskauteen.

Tänne jääville paljon onnea loppumatkalle! :)
 
Mulle ei oo tullu mitään ultra aikoja:sick: neuvola on tiistaina ni kai sielä sit sumplitaan aika? Eipä tässä tosiaan kauaa ole siihen ultraan ja toiset pari kk ni rakenne ultra! Ite kyl ain halunnu tietää sukupuolen, mukavempi shoppailla vaatetta ja muuta kun vähä tietää minkä tyyppist ostais, ja haluun vaan muutenkin tietää! :D
 
@Sannuliini* ja @Kattungar
Olen kovin pahoillani ja toivon teille molemmille voimia ❤

Näitä uutisia me kaikki pelkäämme. Itsellä myös pelko, koska oireita ei ole juuri mitään. Rintojen arkuuttakaan ei enää ole ja se oli minulla kahdessa ensimmäisessä raskaudessa selkein oire läpi raskauden. Ensi torstaina ultra. Piinalliset päivät edessä.

Ihanaa, että myös iloisia uutisia on saatu ❤
 
Henduliinu
@Sannuliini* ja @Kattungar paljon voimia!

Kovasti jännittää itselläkin, että onkohan kaikki hyvin. Ensimmäinen raskauskin kun on niin ei osaa yhtään tietää mitä on tulossa.

Edelleenkään mulla ei ole pahoinvointia ja oksentelua ollut. Tänä aamuna kahvi ei ehkä maistunut enää niin hyvältä, mut voi johtua kyllä siitäkin, että on pieni flunssa päällä. Närästystä edelleenkin on ja uniongelmia. (n) Parin tunnin välein herään ja nukahtaminen on vaikeaa. Onko muilla ollut unen kanssa ongelmaa?

Olen nyt joko 7+6 tai 6+5. Ensi viikolla ois ensimmäinen neuvola. Kauheasti olen pähkäillyt että mitä tekisi, kun on tulossa polttariviikonloppu kun olen viikoilla 8+5 tai 9+6. Uskallanko kertoa polttariväelle jo, että odotan? Np-ultra ei ehdi vielä tulla tuohon mennessä. Polttareissa olisi ohjelmassa muun muassa tankotanssia. Eikös se ole vältettävien liikuntojen listalla, vai onko?

Kiva seurailla tätä keskustelua ja teidän kuulumisia, kun ei kenellekään muille voi vielä kertoa. Ja aion muuten kysyä sukupuolen, jos sinne asti päästään.
 
Olen pahoillani @Kattungar ja @Sannuliini* :cry: ihan kamalaa! Voimia teille :love:

Mulla on uniongelmia. Nukuttaa kyllä muuten koko ajan, mutta yöllä loppuu unet kesken. Sit saatan monta tuntia torkkua tai vaan pyöriä sängyssä.

Mulla on jotenkin edelleen hyvin hyvin vaikea "olla raskaana". Siis kun sitä on tosi vaikea uskoa. Vaikka oireita on jne. Silti kun se yrittäminen oli niin iso osa meidän elämää niin tämä tuntii tosi vieraalta. Hankala selittää. :LOL:

Me ei enää olla jaksettu salailla.
Mieskin on niin malttamaton et on soitellut kaikki tutut suurinpiirtein läpi jo :ROFLMAO:

Samat fiilikset koskien tätä raskautta, olen epäuskoinen ja aika ahdistunut siitä että tuleekohan tästä mitään. Mulla kkm 07/19 taustalla. Keskiviikkona käytiin ultrassa ja sieltä löytyi 7+0 kokoinen sikiö ja syke, mutta myös pieni myooma (1 cm) raskauspussin takaseinässä sekä endometrioosi munasarjassa. Jotenkin paska fiilis ja epävarma olo vaikka gyne uskotteli ettei myoomasta mitään haittaa ole kun on niin pieni. En tiedä milloin ja miten saisin rauhan tämän raskauden kanssa. Tekisi mieli käydä vielä kerran ultrassa vaikka viikon päästä, ovatko tiheet ultraukset haitaksi sikiölle?

Muuten oireina uniongelmat, etova olo, nirsous ruoan suhteen, väsymys aikaisin illasta, tissit turvonneet ja kipeät, suht tasainen mieli (ei tempperamenttisuutta). Ainiin ja paha ummetus sekä siihen liittyvät kipeät ilmavaivat! Nyt otin käyttöön vi-siblinin, tuntuu auttavan vähäsen.

LA 16.9.
 
@Sannuliini* ja @Kattungar Todella surullisia uutisia. Paljon voimia toipumiseen!!

Soitin tällä viikolla suoraan HUS:n seulontayksikköön kun kutsua ultraan ei ole tullut ja sieltä myönsivät, että apotti sotkee kaiken ja hyvä että soitin. Sain ajan nt-ultraan puhelimitse. Jos täällä on muita HUS:ilaisia, jotka odottaa kirjettä, niin kannattaa soittaa. Jotain ne sano että kirjeitä ei ole lähtenyt tällä viikolla tms.
 
@Sannuliini* ja @Kattungar paljon voimia!

Kovasti jännittää itselläkin, että onkohan kaikki hyvin. Ensimmäinen raskauskin kun on niin ei osaa yhtään tietää mitä on tulossa.

Edelleenkään mulla ei ole pahoinvointia ja oksentelua ollut. Tänä aamuna kahvi ei ehkä maistunut enää niin hyvältä, mut voi johtua kyllä siitäkin, että on pieni flunssa päällä. Närästystä edelleenkin on ja uniongelmia. (n) Parin tunnin välein herään ja nukahtaminen on vaikeaa. Onko muilla ollut unen kanssa ongelmaa?

Olen nyt joko 7+6 tai 6+5. Ensi viikolla ois ensimmäinen neuvola. Kauheasti olen pähkäillyt että mitä tekisi, kun on tulossa polttariviikonloppu kun olen viikoilla 8+5 tai 9+6. Uskallanko kertoa polttariväelle jo, että odotan? Np-ultra ei ehdi vielä tulla tuohon mennessä. Polttareissa olisi ohjelmassa muun muassa tankotanssia. Eikös se ole vältettävien liikuntojen listalla, vai onko?

Kiva seurailla tätä keskustelua ja teidän kuulumisia, kun ei kenellekään muille voi vielä kertoa. Ja aion muuten kysyä sukupuolen, jos sinne asti päästään.
Mulla on ollut uniongelmia. Heräilen herkästi ja uni ei tule uudestaan. Viime yönä nukuin viisi tuntia. Raivostuttavaa

Tankotanssista.. Sitä ei suositella raskauden aikana harrastuksena nivelten löystymisen vuoksi. Mutta yhden kerran kokeiluna ja alkuraskaudesta en näe että siitä olisi mitään haittaa. Kuuntele omaa oloasi. Jos mihinkään ei satu, niin hyvin voit tanssia.
 
@Kattungar pahoitteluni❤ Voimia❤

Huonoista yöunista.. mä nukahdan hyvin mutta pätkittäin nukun välillä tai sitten herään klo 5-6. Ja sitten ei enää nukutakkan..
Tuskastuttaa tää flunssa.. ei oikein tohdi mitään lääkkeitä käyttää ja kaikki mitä olen ajatellut et ois hyvää niin niissä lukee että ei raskaana oleville.
@Nessu87 mä sain noi uä ajat kun olin eka neuvolassa käyny. Sieltä laitetaan tieto ä-polille ja sit saat postissa kirjeen. Täälläpäin kun minäkin vielä toistaiseksi asustelen..

Onko teillä mielitekoja? En nyt tiiä onko mulla mielitekoja mut Mä oon tykästyny appelsiinimehuun(brazil) ja tummiin viinirypäleisiin..

hyvää viikonloppua!
K ja sintti 9+0
 
Mulla mielitekoja enemmän kun 2 aikasemmas raskaudes yhteensä :ROFLMAO: yhes välis hiuko tuore ananasta, sitten pitikin saada vesimelonia. Salmiakki tekis hurjana mieli, mutta eipä Oikeen voi... Myös valion appelsiini mehu himottujen listalla. Siis välil tulee semmosii et "nyt pakko saada mandariinia HETI!" fiiliksii. Aika vähän hiukoo karkkeja, pääasias kaikkee tuoretta .. Niinku hedelmii, täysmehuja, tomaattia jne
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
@Sannuliini* ja @Kattungar Suurer pahoittelut ja kovasti voimia tuleviin päiviin! <3

@m@mmutti Onpa jännittävää! Tuplasti onnea!

Moni onkin jo ehtinyt käydä varhaisultrassa. Onnea kaikille, jotka ovat saaneet sieltä mukaansa hyviä uutisia. Itse joutuu vielä jännittämään ja odottelemaan ensi viikkoon asti. Viime km käynnistyi näillä raskausviikoilla, joten nyt on ollut pitkiä päiviä odotella. Pelko kulkee koko ajan mukana, mutta kaipa se tästä helpottaa, mitä pidemmälle päästään.

Univaikeuksia ei sen sijaan ole - päinvastoin! Viime yönäkin tuli nukuttua vaatimattomat 13 h ilman heräämisiä ja olisin varmaan jatkanut ellei lapset olisi tulleet potkimaan ylös.

Mielitekoja ei ole vielä ilmaantunut. Jatkuvaa taistelua käyn huonovointisuuden kanssa, joten tuntuu ettei oikein mikään ruoka tahdo maistua. Mutta aiemmista raskauksista muistan kyllä tuon appelsiinimehun ja sitrushedelmät.

Ekan neuvolakäynnin sain vihdoin varattua. Yllätyksenä tuli, että siihen varattiin 2 h aika! Ottaen huomioon, ettei tämä ole edes eka lapsi. Saapi nähdä, miten siellä saadaan kaksi tuntia kulutettua. :)
 
vierailija
Mä varovasti tuun lukee näitä ja ilmottaudun pelokkaasti olevani raskaana. Tein tosiaan testin tossa 3päivää sitten, ja kaks viivaa tuli iltapissasta (tosi vahvat viivat), sama homma aamulla, ja tein samana päivänä vielä digitestin ja siihen pärähti 3+, sit rupesin niitä laskemaan et viime menkat alkanu 19.12, että tässä oon sit 6-7 viikolla, maanantaina lääkäri soittaa ja varataan neuvola käynti:eek: kaikki tuli ihan yllätyksenä kun oltiin jo sovittu et odotellaan vuoden verran ja hoidellaan koulu asioita ja asunto juttuja, ja nyt yhtäkkiä oonkin raskaana ja vielä näin pitkällä jo:LOL:
 

Yhteistyössä