Syyskuiset 2020

Huh, on kai se itsekin uskottava ja uskaltauduttava mukaan.

Eli meille olis tulossa helmikuisen2018 kaveriksi nyt sitten tämä syyskuinen. LA 28.9. ja Espoon sairaalassa synnytän.

Jotenkin jännää kun esikoisesta olin niin naiivi ja ajattelin, ettei mikään vois mennä pieleen. Nyt koko ajan hirvittää, että jos onkin tuulimuna tai menee muuten kesken..
Eilen vietettiin työporukan jälkijouluja ja jäin heti kiinni kun kyselin holittomien perään ja olin valinnut kasvismenun kun muuten blinien kanssa olis tarjoiltu mätiä :D No, eipä tuo mitään, läheisiä ovat työkaverit, joten ehkä tää helpottaa.
Oloja ei ole vielä pahemmin ollut muuten kuin rintojen arkuutta.
Yritän lukea ketjua alusta eteenpäin ni pääsen paremmin messiin
 
@m@mmutti
Mulla 3. lapsi ja ekaan neuvolaan oli varattu 1,5 h aikaa. Aika nopeesti se aika meni, juteltiin edellisistä raskauksista ja synnytyksistä varmaan puoli tuntia. Et ehkä siihen menee meillä ei-ensikertalaisilla sitä aikaa?

Mielitekoja on ollut paljon maltillisemmin, kuin edellisissä raskauksissa. Nekin olleet sellaisia yhden kerran huumia: intialainen ruoka, Doris-keksit, Pringlesit. Sellaisia ruokia, jotka ei normaalisti kuulu ruokavalioon, mutta joita alkaa yhtäkkiä tehdä mieli ja pakko saada :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Tervetuloa uusille

Huomasin tuossa että on tullut jo lokakuisten ketjukin tuonne

Ekasta neuvolasta oli ollut puhetta..
minä kun kävin niin valmistauduin 1-2h kun näin luin netistä että menis.. noh, mä olin puolessa tunnissa ulkona. Meillä tosiaan 5 lasta ja niiden tiedot kirjattiin ylös ja otettiin hb ja verenpaine(joka oli korkeahko). Sain lähetteen verikokeisiin ja sitten laitettiin ä-polille Tiedot niin ultra-ajat tuli viikossa kotiin.

Ihanaa kun flunssa alkaa pikku hiljaa parantumaan.. oon ollu kyllä ihan naatti.

k ja sintti9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Mandariinit on täälläkin ollut pelastus. Helpot syödä, ei herätä huomiota ja maistuu niin hyvälle. Öisin syön banaanin pahimpaan nälkään. Mut joo kaikki raikas ja tuore maistuu myös minulle eikä ole mitään himoja/inhokkeja ilmaantunut.

Mulla meni neuvolassa 45 min. Eka lapsi enkä osannut vielä oikein mitään kyselläkään, joten meni melko nopsasti eka käynti. Jotenkin sitä on viimeisen vuoden keskittynyt vain raskaaksi tulemiseen, joten nyt kun se on tapahtunut on hirveän vaikea kääntää aivoja odotusmoodiin ja ajatella kaikkea sitä uutta mitä tässä on vielä edessä. Päivä kerrallaan mennään siis täällä ja kai niitä neuvolassa esiin otettavia ihmettelyn/puheen aiheita tulee sitten myöhemmin.

Muoks: univaikeuksia on täälläkin vaikka muille jakaa. Uni loppuu aamuyöstä ja kun lopulta pitäis nousta olen kuolemanväsynyt.

9+4
 
Inhokeist tuli mieleen niin oikeen ei monetlihat meinaa upota. . Esim leikkeleet. Oikeestaan syön vaan kalkkuna leikkeleitä, mut ei pysty perus kinkkuja. Tänään söin hod dogin väkisin, se nakki ei niin hyvää enään ollutkaan.

inhottaa tää fiilis ku ois lihonu ihan kauheesti. Tää turvotus onneks lieventyny siit mitä oli esim 1-2 vko sitten mutta kyl must oikeesti näkee että oon saanu extraa ympärille. Nää jatkuvat pakko napostelut ei auta asiaan, jos ei syö tietyn välein ni tulee huono olo
 
Täällä kanssa ekoja inhokkeja ilmaantunut! En voi sietää majoneesia! :sick:
Kirpeät hedelmät taas maistuu vähän liiankin hyvin ja ruisleipää kermaisella juustolla voisin vetää vaikka paketillisen kerrallaan :p

Rinnat on kipeytyneet entisestään nyt kun ovat alkaneet myös turpoamaan. Tekee tosi kipeää esim. nousta huolimattoman nopeasti sängystä!!
Tänään on vähän nippaillut alavatsasta, mutta en tiiä johtuisko se vaikka siitä että olin koko päivän jalkeilla :cautious: Kai tää on normaalia kuitenkin?
 
@Etikkainen kyllä se on normaalia et nippailee Rinnat täällä myös turpoilleet...pitää lähteä hommaamaan semmosia sporttiliivien oloisia liivejä kun painaa ja en tykkää ollenkaan olosta kaarituellisten kanssa.

@Piiu87 tervetuloa mukaan!

Minkälaisia vaunuja teillä on jos on jo valmiina edellisten jäljiltä?
meillä hankinta edessä ja oon jotenkin rakastunut noihin petit cherien vaunuihin en tiiä kirjoitinko oikein kellään kokemusta näistä?

K ja sintti 9+2
 
@Kirsberry82 Mä oon käyttänyt vain täysin tuettomia sloggin zero feelejä plussaamisesta asti, kun ne ei nimensä mukaan tunnu missään ja lisäksi ovat myös antaneet rintojen kasvulle periksi (y)

Vaunuja ei ole vielä kun on eka lapsi kyseessä ja olen miehelle vannottanut, että ennen rakenneultraa ei _mitään_ kalliita hankintoja tehdä. Käytiin kuitenkin eilen kauppareissulla vähän lastentarvikeliikkeen näyteikkunassa haaveilemassa :whistle: Jospa sitten rakenneultran jälkeen päästään kaupoille koeajolle :love: Emmaljungan NXT90 kiinnostais ehkä eniten sillä outdoor-rungolla, mutta vasta myöhemminhän sen sit tietää, onko ne läheskään niin hyvät, kuin miltä ajatuksen tasolla vaikuttavat :love:
 
Meillä myös emmaljungan super vikingit :) Outdoor rungolla.
ei olla kauheesti niitä ehitty käyttää, esikoinen nukkuu vaan päikkärit niissä :D ja kymmenkunta kauppareissua heitetty niillä. Vähä pienempää tilaa menis kasattaessa ni ois ihan kympit.
Näiden valmistus ilmeisesti lopetettiin, pitäs vielä ettiä jostain adapteri kaukalolle. Oon myös pähkäilly että tarvitaanko niitä adaptereita et sais vaunukopan ja ratasistuimen runkoon kiinni, mut vähä veikkaan et selvitään seisomalaudan kanssa. Oon kattellu semmosta mis olis penkki. En vaa tiiä miten seisomalaudat kulkee esim talvella hangessa? Kuiteki koirat on vietävä ulos vaikka mikä olis..
 
Onpas tänne tullut taas paljon uusia :) Hienoa! Tervetuloa!

Huomasin, että mun osalta ei ole vielä tuolla ekan sivun listassa synnytyssairaalaa mainittu. Jorvihan se varmasti on.

Tämä viikko on jännä, kun torstaina on varhaisultra yksityisellä. Espoo, kun ei tarjoa sellaista luksusta o_O Nyt on taas vähän enemmän oireitakin ollut viime päivinä, rinnat aika ajoin todella arat ja nyt parasta aikaa on melko kuvottava olo :sick: Mutta miten tässä vielä malttaa odottaa muutaman päivän ennen torstaita. Vielä torstai-iltaan pitää odottaa.

Mitään hankintoja en edes uskalla vielä miettiä. Varmaan odotellaan yli 20 viikolle ennen ensimmäistäkään hankintaa. Yli kymmenessä vuodessa on varmasti tapahtunut taas paljon lastentarvikemarkkinoilla, joten ihan uuteen maailmaan sikäli taas päästään. Esim. suoraan rattaisiin kiinnitettävät kaukalot tulivat vasta niihin aikoihin markkinoille eikä meillä sellaista ollut. Lienee kätevä.
 
Meillä on Emmaljunga citycross ollut käytössä ja matkiksina Mutsy nexot. Matkikset jää käyttöön mutta vaunut ehkä vaihdan kun kaipaan jotain uutta.

Onko täällä muita odottajia joilla on diabetes(dm1)?

Faceryhmään ajattelin liittyä kunhan ultrassa oon käynyt. Sit voi myös etusivullekin tiedot laittaa.
 
Meil edellisten muksujen vanhat eri : brio go. Todella kätevät! Etenkin se iso tavara tila alla ja muit hienouksii :) toki uus istuma juttu joutuu siihen ostaa kun tulee aikaa vaihtaa rattaat malliin( pohja mennyt rikki) . Mut koppa osuus on kuin uusi (y)

Me päätettiin et nt ultran jälkeen shopöaillaan jotain pikku vaatet yhessä. Tää tosiaan mun miehelle eka joten sille varsinkin tosi jännää kaikki :love:
 
Meillä on kaksi edellistä vauvaa olleet sen luokan vaunujen vihaajia, että en tiedä ostetaanko tällä kertaa vaunuja ollenkaan. Jotkut yhdistelmäraaskut meillä on vielä rattaina, niin ehkä siihen se vaunukoppa. Minulla on melko paljon muistoja siitä, kuinka olen lykkinyt tyhjiä vaunuja vauva kantoliinassa. Rojua niissä säilytettiin reissuilla ja päästiin ilmaiseksi bussiin.. Eli ei siis aiota tosiaan niihin panostaa. Sen sijaan kantoliinahulluushan se varmaan iskee taas.

Meillä on huomenna varhaisultra. Jostain syystä kuumottaa se tosi paljon ja huolettaa kaikki tuulimunat, keskeytyneet keskenmenot yms. Niistä tietysti tässä tullut luettua. Mitäänhän sellaisille ei mahda, että sikäli niitä on turha pelätä.
 
@Etikkainen kiitos vinkistä! Pitääpä sloggeja käydä kattoo..

mulla on himottanu tänään ihan hirveästi kaikkea.. salmiakkia, hesen kerroshampurilaista, El maco hampurilaista ja juuri äsken valkosipulikuorrutettuja lohkoperunoita. söin appelsiinin ei helpottanu...

Huomiselle suunniteilla leipomista.
Ajattelin kokeilla kana-tomaatti focacciaa.
 
vierailija
@Zennuli osanotot! En osaa kuvitella :cry:

Ajattelin oman hyvän käyntini tuoda kuitenkin vastapainoksi teille, jotka odotatte ensimmäisiö todisteita onnistuneesta papusesta. Meiltä löytyi tänään ultrassa viikkoja vastaava pörpylä ja sydän sykki normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87

Yhteistyössä