@Veeja ihanaa varmasti kun on noin tyytyväinen ja hyvin nukkuva lapsi
Jaksaa itekin aivan eri tavalla ja voi nauttia tästä ajasta. Itekin oon taas nukkunut paremmin. Ei näistä meidän öistä ota Erkkikään selvää 100 % varmuudella mutta, MUTTA, kaks asiaa muuttui samaan aikaan ja joko jommankumman tai yhteisvaikutuksesta tai aivan sattumalta neiti löysi taas pitkät unensa ja on nukkunut kaks yötä pitkän pätkän putkeen. Toissayö meni kyl aamuyöstä aivan hajalle mut ei se sit enää haitannut. Eikä tuo nytkään oikein kunnolla vielä nuku, hyörinyt sängyssä vartin, mut oon niin järkyttynyt tästä yöstä etten itsekään saa nyt nukuttua. Neiti nukku eilen päikkäreitä klo 18.30 asti, jaksoi valvoa klo 21 jolloin simahti totaalisesti tissille alle 10 min imetyksellä, heräs uudestaan klo 22 ja imetin poikkeuksellisesti heti koska aattelin ettei varmaan jaksanut ekalla kerralla tankata. No sit hän nukkuikin klo 5.30 (?!) asti
Nukuin itekin aivan yhtäjaksoisesti reippaat 6 h. Jösses, en uskalla nyt muuttaa takas näitä kahta asiaa jotka muuttui just ennen näitä hyviä öitä... Toinen oli se että oon syönyt eri syistä johtuen pari päivää reippaammin hiilareita
Maitomäärät meni taas aika tuhdeiksi. Tuon syyn kanssa voin elää mut toinen muutos kirpaisee, se kun on se että useamman viikon jälkeen mies siirtyi takas työhuoneeseen nukkumaan
Mietin oisko se todella vaikuttanut myös koska se kyllä kuorsaa ym. nukkuu äänekkäämmin ku ite (mies ainakin väittää etten kuorsaa ja hän taas nukkuu todistetusti äänekkäästi). Nukkukoon nyt kyllä muualla vähän aikaa, haluan katsoa miten tuo typsykkä nyt jatkossa nukkuu näillä asetuksilla
Huoh mitä säätöä
Oon nyt jotenkin muutenkin aivan järkyttynyt koska oon alkanut todeta että tuo lapshan on jo iso vauvaksi, kohta saa kiinteitä ja on hurjan utelias ja seuraa tarkkaan meitä muita, yrittää liikkeelle (ei ookaan enää aina kovin tyytyväinen lattialla koska kiukkuaa kun yrittää kääntyä mut jää parhaimmillaankin yhä käsi masun alle tai sit koko tyttö keikkuu vaan kyljellään) ja on muutenkin jo niin ison oloinen, pikkuvauva on tästä jo kaukana
En tiedä johtuuko myös syntymäjärjestyksestä ja siitä että tää syntyi tällaisen hälyn ja härdellin keskelle 4- ja 6-veen pikkusiskoksi vai mistä johtuu mut vauva on hurjan sosiaalisen oloinen! Seuraa meitä tosiaan tarkkaan, selvästi on mieluiten meidän mukana, esim. riemastuu aivan hulluna jos meidän muiden syödessä pöydän ääressä nostan hänet syliini ja siihen mukaan, ei malta nukkua jos meillä on vieraita vaan seuraa ja kuuntelee innoissaan ja juttelee itekin ym. On nyt oppinut uuden taidon jolla "jutella", hän päristää mielellään sylkeä ja tekee jotain sylkikuplia
Ihanaa mutta toivon että ajan myötä oppii kehittyneempiä tapoja ilmaista itseään
Oli parisuhdekin jo aivan koetuksella ku nukuin niin huonosti ja olin pahalla päällä päivisin...
Mikä siinä onkin ettei mies millään tajua miten väsyttävää on herätä yöllä jo se pari kertaa mikä nyt on kuitenkin vauvalle vähän. Onneks nyt helpotti taas.
@Veeja meillä on ajatuksena että mies jatkaisi vauvan kans kotona syksyllä ja mä menisin töihin osaksi aikaa mut tää suunnitelma riippuu täysin siitä löydänkö töitä riittävän läheltä. Toissavuoden olin yrittäjänä, viime vuoden palkkatöissä useammassa paikassa osa-aikaisesti mut mihinkään kauas en viittis lähteä koska onhan tuo vielä aika pieni syksylläkin. Ainakaan en joka päivä kulje kauas, pari päivää menis mut ei enempää. Mulla on kyllä hyvä palkka sitten kun vain pääsen töihin
Ja mieshän saa aluksi tuloista riippuvaa isyyspäivärahaa joten alkuun pärjätään ihan hyvin. Sitten kun on jäljellä kotihoidontuki niin pitää miettiä ja laskea enemmän. Tää neiti vaikuttaa kyllä siltä ettei ehkä ois paha laittaa hoitoon osa-aikaisesti ainakin suht pian. Katotaan. Jos saisin osa-aikaisesti töitä niin se varmaan ois paras, neiti sais olla pitempään kotona ison osan viikosta ja ite saisin vaihtelua arkeen ja mies sais pitää oman osuutensa isyyslomista. Let's see.