@Lukka luulen et meillä noiden pitkien päiväunien salaisuus ei oo niinkää vaunut eikä edes ulkoilma vaan just tuo kun on topattuna niin tiukasti nyt kun pakkasta jne. niin ei pääse huitoo itseään hereille. Sisälle kun ei vaan voi laittaa tollei ilman, että tulee liian kuuma ja sellanen kevyempi kapalointi ei toimi, oon kokeillu monta kertaa. Meilläki eka kun kunnolla nukahtaa ulos niin sitten kun ottaa sisälle ja availee haalarit ym saattaa nukkua sisälläkin pitkään vielä. Näkisin siis, että meillä ongelma päiväunien suhteen on syvempään uneen nukahtaminen ja se kun onnistuu toistaiseksi vain ulkona niin oon sinne laittanu kerran päivässä
meille tullut sellanen rutiini jo siitä, että pukeminen ja vaunuihin paketointi ja ulos kärräys vie sen 10 min ja sitten tosiaan noin 3 tuntia on "vapaata" itsellänikin. En kyllä sinällään kaipa vapaata vauvasta, mutta sitä kiukkua ei jaksa kukaan joten päikkärit toistaiseksi hoidetaan näin ja täytyy katsoa jatkossa sitten jos yrittäis taas opettaa sisälle. 3 viikkoa sitte yritin, ei tullu mitään ja luovutin. Ehkä tossa 4kk iässä vois taas kokeilla, jospa säpsyminenkin alkais vähentyä kun toi moro refleksi alkaa sammua.
@Lukka oliko teillä muuten neuvolassa vielä moro tallella? Tai muut heijasteet?
Meillä vauva on monesti kääntynyt jo mahalta selälleen. Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa kannatella päätään alkaa äheltää itseään selälleen. Ei oo vissii tajunnu et sen pään vois laskea lattialle ja hengailla siinä
toi mahalle kääntymisen yritys on tullut tässä nyt ihan joulun aikana muutamaan otteeseen, samoin kun moni muukin kehitys kuten nauru, tarttuminen on parempaa jne. Saa nähdä miten etenee. Samaan aikaan yöt on menneet levottomaksi, nukkuu kyllä, mutta äheltää sillei et mulla pakko olla korvatulpat. Meillä toistaiseksi kaksio eli ei mahdollista laittaa vauvaa omaan huoneeseen, lisäks makkari nii pieni et nukkuu meidän sängyssä kiinni. Toivottavasti ens vuoden puolella päästään isompaan tästä