Me saatiin vihdoin äitiyspakkaus! Ihan pakko kehua: vaatteet ym. oli livenä paljon kivempia kuin mitä Kelan verkkosivuilla näytti. Oltiin oikein tyytyväisiä.
Tsemppiä
@Ninnu118 lle, ja kaikille muille. Täällä päässä ei voi oloja valittaa. Ehkä vähän väsyneempi ollut iltaisin, mutta toisaalta palattiin juuri kohtuu aktiiviselta kesälomalta, niin sekin selittää. Meidän neitikin möyrii pääasiassa ihan kiitettävän säännöllisesti, niin ei oo siitäkään tarvinnut hirveästi huolestua ainakaan vielä. Vaikkakin se on musta jännä, ettei ne potkut tai muutkaan liikkeet ole viime viikkoina mitenkään voimistuneet. Luulin, että kun vauva kasvaa, niin se monotus voisi jo tehdä kipeääkin, mutta ei. Paitsi jos onnistuu monottamaan rakkoon, sitten ei ole niin kivaa.
Muutama viikko enää rutistusta töissä, sitten alkaa äitiysvapaa ja ihan vihoviimeinen loppusuora. Ja kesääkin on sitten vielä jäljellä. Kivaa.
Ainut ”murhe” tällä hetkellä on toi radi: tajusin tässä, että jos määräävät mulle radilääkityksen, niin sitten eivät taida päästää mua täysille viikoille, vaan käynnistävät jo elokuun puolella. Mikä tietysti on kivempi kuin joutua odottelemaan ja pitkästymään pahimmillaan syyskuun puoliväliin, mutta vähän pohdin, että mitenköhän vaikeaksi voi noi käynnistetyt synnytykset mennä, kun kroppa ei ole vielä ”valmis” itse synnyttämään. Oliko täällä muilla käynnistelty ja miten meni?
Niin ja se sf-mitta pompsahti mullakin viime mittauksessa nätiltä keskikäyrältä yläkäyrän yläpuolelle.
Lohdutti lukea, että muillakin oli samansuuntaisia kokemuksia. Ehkä se seuraavassa mittauksessa jo palautuukin kivalle keskikäyrälle tms., kun on toinen mittaajakin.
Ilmoittauduin muuten raskausjoogaan, kun olisin tässä välissä halunnut pilateksessakin käydä aktiivisesti, mutta ”ei oo ollut aikaa”,
ja ajattelin, että ei siitä raskausjoogasta mitään haittaa ole ja saattaa sitten taas toisaalta oppia omasta kropastaan jotain uuttakin. Onko kellään muulla kokemusta raskausjoogasta tai synnytysvalmennuksista (siis muista kuin neuvolan järkkäämistä) tai vastaavista?